Tinkaaminen

Nuatri

Olen ostamasssa noin 100 000 €:n kämppää ja kysyisinkin, paljonko asuntojen hinnassa on ilmaa ja paljonko on jätetty yleensä tinkaamisvaraa?

34

2349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ostas

      -95% ilmaa.

    • 20+80

      Itse tein juuri eilen tarjouksen ok:sta josta pyyntihinta on 143 000€, Tarjosin 100 000€ tänään tuli vastaus, viimeinen hinta olisi 115 000€. Sen verran oli "ilmaa" tuossa talossa. Harkitsen kyllä vakavasti ostamista.

    • Nuatri

      Oho, aika paljon sait tiputettua alaspäin. Oliko talosta ilmennyt jotain ongelmia, jonka takia noin paljon tippui hinta?

    • ...

      Asuntojen hinnat on nyt vapaassa pudotuksessa. Nyt todellakin kannattaa tinkiä!

    • 20+80

      Ei ollut mitään ongelmia. Ns. pintaremontin seiniin joutuu tekemään eli tapetit ja maalaukset. Putkiremppa tehty 2007, keittiö uusittu 2007, poltin vaihdettu 2010, ilmalämpöpumppu 2010. Talo itse rakennettu 1968, paikanpäällä valettu betonitalo.
      Täysin kuiva ei kosteutta missään. Vanhempi pariskunta myy, ovat itse aikoinaan rakentaneet. Muuttaavat kerrostaloasuntoon kaupunkiin.

    • Tinkijä.

      Itse katselen sijoitusasuntoa jonka pyynti on 170 000 euroa. Heitin pokkana aivan törkeän alhaisen 92 000 euron tarjouksen peliin. Välittäjän alahuuli väpätti, mutta otti kuitenkin tarjouksen sisään ja lupasi jutella myyjän kanssa.

      • hyvät sulle

        Että ihan lähes puoleen hintaan..


    • 80+20

      Nälkä se hiipii välittäjänkin ruokapöytään. Neuvottelun varaa varmasti on.

    • kuli.

      Tinkivaraa on sellainen 100 %, mutta kaupat syntyy sillä hintaa minkä myyjä katsoo asialliseksi. Välittäjän mielipide ei paina, vaan on luvannyt myydä asunnon sillä mitä pyytää tai vähän alle.

    • armoton fakta

      Jätä tarjous, sitten tiedät oliko se sopiva vai ei.

    • ei sitä voi sanoa

      Ei ole mitään sääntöä hinnoittelusta. Riippuu niin paljon siitä että millä periaatteella myyjä on liikkeillä. Joku voi pistää korkean pyynnin, eikä ole tarkoituskaan myydä ellei saa hyvää hintaa, jollakin toisella taas on halu myydä nopeasti ja hinta on mietitty kohdilleen ja siitäkin ollaan vielä valmiita neuvottelemaan.

      Suurin tinkivara on tietysti kohteessa jonka arvo tiedetään, mutta pistetään aluksi kokeeksi selvästi korkeampi pyynti. Joskus välittäjä tahallaan yliarvioi kohteen arvon, jotta saa myyntitoimeksiannon, kohde lähtee halvemmalla kun tarjouksia ei tule.

      Tavallisin tapus on se että kohteen arvoksi arvioidaan vaikka 95.000€, niin pyynniksi laitetaan joku kivan kuuloinen summa, vaikka 99.000€, muutama tonttu jätetään tinkivaraa.

      Mutta ei sinun kannata katosoa pyyntejä, vaan arvioida itse asunnon arvo. Ensin määrittelet mitä haluat ja sitten tutkit mitä sellaiset kohteet maksaa. Muutamassa viikossa olet hyvin perillä siitä että mikä on pyyntien hintataso haluamissasi kohteissa ja opit arvioimaan että mikä on oikea hinta. Sitten tarjoat mielestäsi oikean hinnan niistä kohteista jotka haluat. Jos oikea hinta on mielestäsi 90 tonnia ja siitä pyydetään 150 tonnia, niin sinun on ihan turha jättää tarjousta ainakaan ensin kysymättä myyjältä perustelua hinnalle.

      Jätä sitten tarkasti rajattuja tarjouksia, ettei sinua roikoteta varaostajana jossain kohteessa, etkä uskalla antaa tarjouksia muista kohteista. Laitat tarjoukseen selkeänä takarajan vaikka viikonpäähän (päivämäärä ja kellon aika)

    • jaaa...

      Tinkaa vaikka 20-30-40,000. Ihan sama koska osoitat kuitenkin että et ole kiinnostunut kohteesta.

    • En ostas.

      Nyt ei kannata muutta tingata kuin p..skaaa,katarofi on tulossa.

    • maltti on valttia
      • Linkinjohtaja

        Joo, luitko linkin jutun?

        Ongelma kuutioissa saadaan poistumaan kuivattamalla muutama kuukausi. 100vuoden käyttöajassa muutama kuukausi on lyhyt.
        Toki se lisää rakennuskuluja --> hinnat nousee
        Toki se lisää odottelijan vuokrakuluja --> muutama kuukausi lisää.


    • Herra Hoo
    • SimoN1212

      Itse sain hintaa alas 17 %. Oli kyllä ollut jo jonkin aikaa myynnissä. Myyjästähän se myös riippuu mihin hintaan suostuu myymään.

    • dfojdjj

      Aina on ollut varaa tinkiä. Olen 3 asuntoa elämäni aikana ostanut ja tuollainen 15% on pyyntihinnasta aina tippunut.

    • Tinkimään

      Asunnot on aina ylihinnoiteltuja joten tinkimisen varaa on.

      • Mistä näitä sikiää?

        Asunnot eivät missään tapauksessa ole ylihinnoiteltuja. Kaikilla vain ei ole varaa halutuimpiin alueisiin. Eikä pidäkään olla. Ymmärrätkö? Ai et, no voi voi.

        Löydät varmasti edullisen asunnon sinun maksukyvyllesi sopivalta alueelta. Moni muukin tahtoo näet niille alueille mihin sinäkin haluaisit. Voisiko olla että se selittä hintatasoa. Ymmärrätkö? Ai et, no voi voi jälleen.


    • myyjä

      Itse myin juuri asuntoni. Pyyntihinta oli 215t€. 3 kirjallista tarjousta sain. Tarjoukset olivat tasoa 205-208t€. Tein vastatarjouksen 210t€ ja kaupat tuli.

    • Luki.

      Huippu kauppa ja onnea ja menestystä,näin se einarit toimii.Muulihan osti eikö?

      Ja päämärkänä.

    • westendiläinen

      Hintapyynti 300tuhatta
      tarjosin 100tuhatta olis hyväksyny mutta myöhästyi vastauksesaan minuutin joten tarjosin sit 50tuhatta ja ostin!

      • huoohh...

        Autotallin siis ostit?


    • Maikki

      Ota selvää myös,mitä mahdollisia remontteja tulossa.Vaadi isännöitsijätodistus ennenkuin teet kauppoja.Jos on taloyhtiöstä kyse.Kerros tai rivitalo.Me juuri teimme kaupat ja varmistimme remontti suunnitelmat.Niistä voi yllättäin kerääntyä huomattavia lisähintoja.Putkiremontit,ikkunoitten vaihdot,julkisivu ja piha alueen laitto.Ole tarkka ja vaadi ehdottomasti isännöitsijältä todistus ko asioista!!!!!

    • Hei. jos sulla on sata donaa niin älä aloita ostoa sillä kysymyksellä että tinkiä. jos olen rehellinen niin siellä tingitä vaan jätetään tarjous. 0lisin sinuna hieman katsontakantainen ja jostain saa kiint. välittäjiltä toteutuneet kaupat v.taaksepäin esim. espoo ja kaupunginosa jne. ja voi seurata asuntojen keskihintoja itse. 0n 0ikotie/asunnot netissä. ja maltti on valttia. usko tai älä. jollain voi olla kiire saada asunto äkkiä kaupaksi (muutto ulkomaille tai on tullut ero-työttömyys). silloin hinta on halpa. välittäjät vetää yleensä hyvät rahat ja siksi kannattaa ostaa suoraan myyjältä. Ja jonkunverran kun perehdyt siitä mitä sinun tulee ottaa selville taloyhtiöstä (tehdyt- tulevat remontit) yhtiön varallisuus. selviää isännöisijän todistuksesta. voit säästää 20 000 e tinkimättä.???

    • hgcdxcfgb

      8 Euroa on tyypillinen tinkimisvara noin halvoissa asunnoissa.

    • Siitä tinkaamisesta.

      Joopa. Yritin tinkiä 30,000 euroa 347,000 hintaisesta rivarista Espoosta. Lopputulos oli että myytiin per....n hieno rivari naaman edestä 351,000 eurolla. Jos haluaa hyvän asunnon hyvältä alueelta ne nähtävästi menee kaupaksi vähintään sillä mitä pyydetään. Sunasta olisin saannut tingittyä lautarivarista 15,000 mutta kun katsoin naapri aluetta niin ymmärsin kyllä miksi. Karsea lähiö..

    • Pamin pam taikakauli

      Voi tarjota vaikka puolet pyyntihinnasta, kyllä se entinen työnantasi sillä sen myy, olethan jo kupannut sen niin kuiviin.

      Voi muuttaa vaikka johonkin slummiin ja työläinen nukkuu hyvin.

    • --------------------

      Joo se Kirstinmäki-Suvela akseli ei varmaan oikein houkuttele, varsinkin jos on lapsiperheestä kysymys. En tiedä pärjääkö koulussa vielä Suomenkielellä.

      Pääkaupunkiseutua ja lomasuomea ei kannata verrata keskenään.
      Pääkaupunkiseudulla 10% hinnan pudotus kerros-rivitalo asunnosta koosta riippumatta tarkoittaa, että asunto on alunperin hinnoiteltu ylihintaiseksi verrattuna muut vastaavat kohteet samalla alueella.
      Eriasia on kalliit pari/omakotitalot, mille ei oikein ole vertailukohdetta. Niistä voi lipsahtaa 100k€ noin vain pois.

    • Einari*

      Viimiset 14 kauppaa oon tehny 30-50% alennuksella lähtöhinnasta .

      • Tyffekö se siellä?

        Tämä on asuntojen jontapalsta


    • älä tinkaa, tarjoa

      J-kylä, Pyyntihinta oli 86t€, tein tarjouksen 74t€, Myyjän vastatarjous 79t€. Ostin kaksion 77t€. Kaikki tulivat tyytyväiseksi.

    • fsdf

      Provot pois.

      Yleisesti ottaen pk-seudulla on TÄLLÄ HETKELLÄ tinkivaraa 10-20 prosenttia. Nyrkkisääntö: tarjoa 15 prosenttia alle pyynnin (vaikka kyseessä olisi tarjouskauppakohde). Jos näyttää, että pyynnöt nousevat, niin tarjoukset noin -20 prosenttiin sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe