14.v tekemä novelli

SHORT STORY

Nuorena poikana katsoin tulevaisuutta piirtämällä paperille lumiukon, jonka nimi oli White. Syntiset nimesivät sen Paskakasaksi. Paperissa oli tahroja, joita ei voinut poistaa. Ne pilasivat piirroksen. Paha kukoisti silloin. Kaikki jonka näin piirutuksen kautta, haihtui silmien kautta ulkoilmaan. Kaikelle oli syy. Minä en tiennyt sitä. Vaikka olin iässäni kaikkitietäväinen (omasta mielestäni) poika. Lumiukko vanheni paperissa vuosi vuodelta. Paperi tuntui kuihtuvan. Hyllyllä se teki kuolemaa ja katsoi vanhenivilla silmillään minua ja pyysi saada vapauden. Minä en sitä antanut. Vaikka olisi pitänyt. Iällä ei oikein ollut merkitystä mitään silloin, pelkkä kuva riitti todistamaan oman älykkyytensä taso. Piirustus lopulta sai tahtonsa ja lensi tuulen mukana. Lumiukko, joka oli haihtumassa näki sen kaiken, josta ei lopulta syntynyt mitään. Paperi lensi ja lensi kunnes se jäi auton alle. Lika ja painava kohtalo saivat sen. Paperilla oli toivoa, mutta minulla ei ollut. Minä kuolin aivokasvaimeen 24. marraskuuta 1989. Olisin halunnut paperin itselleni. Halusin katsoa piirrosta viimeisen kerran muistaakseni nuoruuden ajatukset. Neitsyyden menettäminen ja kukkien kukinta hyvällä hetkellä. En ollut sankari koskaan. En puolustanut ketään, jos jotakuta kiusattiin. Minä en koskaan ollut paha. Olin paha silloin, kun en tiennyt siitä. Luottamusta koeteltiin aina minun tapauksessani. Sain lahjaksi pianon, kun olin kolmetoista. Soitin sitä aina kun oli tilaisuus. Voin kuvitella vieläkin kaikki klassikot. Sormet koskettavat valkoisia ja mustia koskettimia. Pää on taivutettuna taaksepäin. Se on keskittymisen merkki. Kaikki klassikot tulivat päähäni uudestaan vaikka minulla oli paholainen päässäni. Soitin viimeisen kerran pianoa 10 viikkoa ennen kuolemaani. Se ei ollut mikään erityinen hetki. Käännyin ympäri ja näin lapsen piirtävän lumiukon, jonka vieressä oli toinen lumiukko. Paperissa ei ollut tahroja. Se oli täydellinen. Hän heräsi taas henkiin, elämänkumppani vieressään. He kokevat kaiken yhdessä. Mutta minä koin vain kärsimyksen. Ja niin koki myös White. Kuolinpäivänäni vieressäni oli sukulaisia ja ystäviä itkemässä nenäliinat kädessä. Vannoin vielä viimeiset hetket täydellisessä horroksessa. Että olisin vahva tämänkin jälkeen ja saisin oman Whiteni takaisin.

0

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

        Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
        Maailman menoa
        203
        4872
      2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        281
        2997
      3. 134
        1777
      4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        225
        1592
      5. Luovutetaanko nainen?

        En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
        Ikävä
        67
        1431
      6. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        84
        1206
      7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

        Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
        Ikävä
        64
        1154
      8. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        75
        1139
      9. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1107
      10. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        77
        1092
      Aihe