Menetyksen pelko

tttttiija

Oli normaali aamu. Kaikki alkoi normaalisti. Herääminen seitsemältä, pukeminen, meikkaaminen. Kahdeksalta TV:stä alkoi ohjelma, jonka alku oli eilen jäänyt katsomatta. Sen kerkesi katsoa ennen kuin lähti kouluun puoli yhdeksältä. Aamu oli normaali niinkuin muutkin aamut.. mutta kukaan ei osannut aavistaa mitä kohtalokasta juuri sinä, normaalina päivänä, saattoi tapahtua....

Amel käänsi avainta virtalukossa ja painoi käynnistysnappia. Skootteri lähti käyntiin. Isä tuli juuri autotalliin.
-Huomenta ! isä sanoi.
-Huoomenta.. Amel vastasi.
Isä käynnisti mustan Volkswagenin ja peruutti tallista. Amel tuli hänen jälkeensä, koska hänen skootterinsa oli ollut auton takana. Isä huiskutti hänelle ja Amel hymyili ja huiskutti takaisin. Isä lähti pihasta töihin, Amel skootterilla kouluun hänen jälkeensä. Hän käänsi hieman oikealle ja lähti matkaan. Koululle oli kolme kilometriä. Se meni hetkessä. Kohta hän saapui jo keskustan risteykseen, ja siitä vähän matkaa koululle, ja kääntyi pihalle. Koulun pihalla Amel parkkeerasi muiden mopojen keskelle, sammutti skootterin ja otti avaimet. Hän riisui kypärän ja jätti sen takaboksiin ja käänsi sen lukon kiinni.
Amel käveli koulun ovesta sisään ja meni musiikkiluokalle. Siellä oli jo pari hänen kavereitaan tekemässä unohtuneita matematiikan läksyjä.
-Mooi, Amel sanoi.
-Moi. Hei oisko sulla lainata laskinta, se jäi varmaa kotiin.. Janine sanoi.
-Joo, tottakai. Etin sen, se on jossain mun repussa.. Amel vastasi.
Hän riisui vaatteensa naulakkoon, istui penkille, etsi laskimen repustaan ja ojensi sen tytöille.
-Kiitti.
-Onko Rachel jo tullu kouluun ? Eiks se oo ollu jo viikon poissa ? Amel ihmetteli.
-Ei oo ainakaan näkyny. Sillä oli kuulemma maanantaina korvatulehdus, ja sitte hirvee flunssa. Oli kuulemma ollu ihan tukossa pari päivää ! Toivottavasti on jo parantunu, Julia sanoi.
-No, toivottavasti se paranee pian! Amel jatkoi.
Kohta koulun ovi avautui, ja Rachel tuli sisään.
-Rachel! Kiva nähä, vihdoinki tulit! Amel huudahti ja juoksi halaamaan häntä.
-Jooh, oli semmonen sairausputki että luulis nyt että sais ees vähän aikaa olla terveenä! Kiva nähä teitä kaikkia! Rachel sanoi iloisena.
-Amel, kuului ääni tyttöjen selän takaa. Opettaja.
-Niin ?
-Tulisitko tänne?
Amel katsoi kysyvästi tyttöjä ja meni opettajan luo.
-Tota... sun isä.. opettaja aloitti.
-Ööö...niin ? Isä lähti normaalisti autolla töihin ennen mua. Mitä sitten ?
-Hän.. on joutunut kolariin..
Amel katsoi vähän aikaa opettajaa suu auki.
-Ko...ko..kolariin ? Hän ei meinannut saada sanaa suustaan. Yhtäkkiä mielessä oli vain ajatus isän menettämisestä.. Sitä hän ei kestäisi.
-Niin, kolariin. Hän oli törmännyt toiseen autoon. Tarkemmin ei vielä tiedetä, mutta kolari kuitenkin.
-Mut miten isä nyt voi ? Missä hän on !? Amel kysyi opettajalta kyyneleet silmistä valuen.
-Sairaalassa. Sieltä soitettiin juuri. Ei ole vielä varmaa, onko vaara ohi..
Amel kääntyi tyttöihin päin. He huomasivat hänen katseestaan että jotain oli sattunut ja tulivat halaamaan häntä.
-Amel. Voit olla tämän päivän poissa, huomisenkin, ja ylihuomisenkin. Ole niin pitkään kuin tuntuu. Opettaja sanoi.
-Kiitti.. Luulen et mun pitäs mennä sairaalaan. Entä äiti, tietäähän se ?
-Hänelle ollaan juuri ilmoittamassa. Voit mennä. Yritä jaksaa.
-Kiitti, Amel sanoi ja pukeutui.
-Pärjäile. Voit soittaa meille milloin vaan, Janine sanoi.
Amel hymyili ja käveli koulun ovesta ulos. Hän käveli parkkipaikalle ja lähti ajamaan sairaalalle.

2

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttiiiija

      Amel juoksi sisälle sairaalaan, ja kypärä oli jäänyt hänen käteensä, ja takkikin auki kaikessa kiireessä.
      -Missä huoneessa mun isä on ? Amel kysyi hengästyneenä respasta.
      -Sukunimi? Hoitaja kysyi.
      -Schwagleen, Amel vastasi.
      -Huone 205. Toinen kerros.
      -Kiitti.
      Amel juoksi hissille ja meni toiseen kerrokseen. Hän huomasi huoneen 205 käytävän perällä ja juoksi sinne.
      -Isä! Ootko sä kunnossa? Amel huusi huomatessaan isän laitimmaisessa pedissä ja kiiruhti sängyn luo. Hoitajat lähtivät juuri huoneesta, annettuaan lääkkeet Amelin isälle.
      -Amel....Isä sanoi hiljaa.
      Amel katsoi isää ja kyynel valui hänen silmäkulmastaan. Äitikin tuli paikalle.
      Hän pysähtyi ovelle, hengitti syvään.
      Sitten hän käveli huoneeseen.
      -Oothan sä kunnossa ? James ? Äiti katsoi kysyvästi isää.
      Isä nyökkäsi varovasti.
      Amel ja äiti istuutuivat tuolille.
      Hoitaja tuli huoneeseen.
      -Selviäähän isä ? Amel kysyi.
      -Miten hän voi ? äiti kysyi.
      -Selviää, ja hän voi tilanteeseen nähden hyvin. Huonomminkin olisi voinut käydä. Kädessä on vain pieni murtuma, ja hän on lievässä shokissa. Mitään vaaraa ei ole. Hän pääsee parin päivän sisään kotiin. Selvisitte säikähdyksellä.
      Äiti ja Amel huokaisivat helpotuksesta.
      -Kiitos, äiti sanoi.
      -Oothan säkin kunnossa, Amel ?
      -Joojoo, ei tässä mitään..

      -Me tullaan vähän myöhemmin kattoo sua. Kaikki järjestyy kyllä. Pärjäile, rakas,
      äiti sanoi isälle ja antoi suukon hänen otsalleen.
      -Moikka, Amel sanoi.
      -Mennään kotiin. Käydään illalla vielä uudelleen, äiti sanoi Amelille kun he kääntyivät oven suusta käytävälle.

      Parin päivän päästä isä pääsi kotiin. Amel ja äiti hakivat hänet sairaalasta.
      Kaikki palautui normaaliksi, mutta onnettomuus pisti Amelinkin miettimään millaista on jos menettää läheisen. Hänen mielessään ensimmäiseksi kävi isän menetys. Sellaisesta hän ei voisi päästä yli. He saapuivat kotiin ja isä meni sänkyyn lepäämään. Amel istui hänen viereensä.
      -Mä rakastan sua isä.

    • ttiiiija

      LOPPU

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe