Saunalahden perusliittymä ja linux

joku vaan

Onko joku saanut toimimaan saunalahden nopsan netitikulla ja läppärillä?
Aika hankalata kyllä tuntui se homma

18

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.
    • ylimalkaista taas

      Joo, tuohan on riippuvainen mikä nettitikku on kyseessä, niitä on kymmeniä ja jotkut toimii ja jotkut ei. Jotkut vaatii skriptin ja jotkut vaatii muuten vaan puukottamista.

    • Kyseessä siis uusin saunalahden nettitikku jonka saa ilmaiseksi kun ostaa perusliittymän ja senkin saa 50% alennuksella eli 5e/kk
      Wintoosassa se toimii loistavasti

      • D}c(dmb8

        Samojakin tikkuja on eri piireillä. Mikäli ei toin niin kannattaa katsoa pääteikkunassa kirjoittamalla
        lsusb

        Sitten ID numeron perusteella lähdetään etsimään ratkaisua.


      • 23

        Voisit kertoa mikä tikku on kyseessä niin ratkaisukin löytyisi nopeammin.


      • D}c(dmb8
        23 kirjoitti:

        Voisit kertoa mikä tikku on kyseessä niin ratkaisukin löytyisi nopeammin.

        Etkö tiedä ettei netissä saa kertoa suuren luokan salaisuuksia.


      • 23
        D}c(dmb8 kirjoitti:

        Etkö tiedä ettei netissä saa kertoa suuren luokan salaisuuksia.

        Heh, kalastelin vain...


    • D}c(dmb8

      Riippuu paljon sitä mikä jakelu on kyseessä. Debianilla kaikki nettitikut ovat toimineet kunhan operaattorin ja liittymätyypn valitsee. Ubuntussa on joskus pitänyt asentaa modeswitch paketti.

    • 16+16

      No mutta, eikö Ubuntulla onnistu kaikki yhtä helposti kuin Windowsillakin, sen kun tökkää kiinni koneeseen? Mikä on kun ei onnistukaan?

    • 142

      Kukkuluuruu että Windowsissa nettitikut toimivat ilman ohjelmien asentumista.
      Nettitikusta se ohjelmisto asentautuu.

    • ei se tarvi sitä.

      Ei ainakaan W7 tarvi tuota tikussa olevaa MobilePartner ohjelmaa, toimii ilmanki.

      • Torvetta

        Ei sitä Linuxissa oo tarwinu ikuna.


      • 13
        Torvetta kirjoitti:

        Ei sitä Linuxissa oo tarwinu ikuna.

        Huawei E353-tikulle on asennettava linuxissakin tikulta ohjelma, ei toimi heittämällä kuten useimmat muut tikut. Ainakin sille reitittävälle versiolle, lieneekö tikusta muitakin versioita.
        Sama tikku asentaa windowsiinkin mbbservice-ohjelmansa taustalle ajoon, eikä se sammuta itseään vaikka tikun poistaisi.

        Kyseisestä tikusta voisi sanoa että käytettävyys ei ole ainakaan mennyt parempaan suuntaan, sekä linuxissa että windowsissa.


    • ====

      No sillä tässä menen nytkin Ubuntussa, eikä mitään vaikeuksia.
      Käytössä sekä Huawei E367, että Huawei E1820.
      Verkkoasetuksiin kannattaa laittaa Saunalahden DNS-palvelimet (vain automaattiset osoitteet), sekä Elisan verkon tunnus 24405.
      Ja tietysti usb-modeswitch paketit asennettuna.

      http://aijaa.com/003849463361

      http://aijaa.com/007109463362

      • ====

        Jäi kertomatta, että käytössäni vanhempi Ubuntu 10.04 LTS.


    • E367

      Minullakin Saunalahden liittymä ja Huawei E367, heti tunnisti Ubuntu 10.10.
      Tietenkin se vaatii salasanan ennekuin yhdistää.

    • Asensin tuollaisen torstaina asiakastyönä. Laitoin tikun kiinni ja sitten valitsin verkkoyhteyskuvakkeesta sen mobiililaajakaistan, sinne loin uuden yhteyden jossa valitsin operaattoriksi Saunalahden ja syötin tiedot niistä papereista.

      Näin siis Ubuntu 10.04 LTS:llä jossa on Linux.

      Puhelimessani on Elisan liittymä ja nehän on samaa konsernia Saunalahden kanssa, ei ole siinäkään ongelmia sen puhelimen Linuxin kanssa.

    • Niin ja jos on jotain kummallisuuksia, ettei toimi kuten normaalisti kuuluu toimia niin Saunalahden asiakaspalvelusta kannattaa kysyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe