Hieno laulu!

********************

10

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllänolottaa

      Siis onko tämä laulu tehty ihan tosissaan ?

      Tapsan ääni vaappuu ja huojuu kuin istuisi betonimyllyn päällä.

    • Daon

      Aika hyvä kuvaus esityksestä!

    • Der Sandmann

      Miten niin "hieno laulu"? Perustele! Minä ainakin olen aivan samaa mieltä kuin nimimerkki "kyllänolottaa": ääni vaappuu ja huojuu ja paikkapaikoin jopa yltää kiekaisuihin. Kappale sinänsä voi olla hieno mutta sen esittäjä, "Der sogenannte Artist" kyllä pilaa sen eikä voi kuunnella myötähäpeämättä. Ihan pikuisen kritiikkiä siihen fanittamiseenkin, eikä vain?

    • Tapsa on onnistunut saamaan loistavasti esiin laulun tekstiä peilaavaan tunteen esiin tulkinnassaan. Pakahduttavaa kaipuuta. Ei ihme että Tapani on yksi tämän maan taidokkaimpia ja koskettavimpia tulkitsijoita.

      • tosi on

        Tapsan ääni jälleen kerran aivan liian mahtipontinen !

        Jos sinun mielestä se sopii herkän ja sinällänsä ihan hienon biisin tulkintaan, niin olet aika puukorva.

        T.Kansa sopii erinomaisesti tulkitsemaan vaikka jotain Merikantoa kirkkoihin, mutta kevyen musiikin hän olisi voinut jättää niille, joilta löytyy sitä nöyrää sielukkuutta siihen esitykseensä.

        ps. Tapani Kansa olisi sopinut loistavasti siihen uuteen Häijyt elokuvaan rehvastelemaan raitilla.......


      • ellu-lellu
        tosi on kirjoitti:

        Tapsan ääni jälleen kerran aivan liian mahtipontinen !

        Jos sinun mielestä se sopii herkän ja sinällänsä ihan hienon biisin tulkintaan, niin olet aika puukorva.

        T.Kansa sopii erinomaisesti tulkitsemaan vaikka jotain Merikantoa kirkkoihin, mutta kevyen musiikin hän olisi voinut jättää niille, joilta löytyy sitä nöyrää sielukkuutta siihen esitykseensä.

        ps. Tapani Kansa olisi sopinut loistavasti siihen uuteen Häijyt elokuvaan rehvastelemaan raitilla.......

        Nim. merk. "Tosi on " kirjoittaa asiaa ! Vähän turhan pakahduttavalla paatoksella Tapsa tuon laulun vetäisee.

        Tuo viimeinen virke Häjyt- elokuvaan liittyen oli muuten myös melkoisen osuva =)


      • jeps!
        tosi on kirjoitti:

        Tapsan ääni jälleen kerran aivan liian mahtipontinen !

        Jos sinun mielestä se sopii herkän ja sinällänsä ihan hienon biisin tulkintaan, niin olet aika puukorva.

        T.Kansa sopii erinomaisesti tulkitsemaan vaikka jotain Merikantoa kirkkoihin, mutta kevyen musiikin hän olisi voinut jättää niille, joilta löytyy sitä nöyrää sielukkuutta siihen esitykseensä.

        ps. Tapani Kansa olisi sopinut loistavasti siihen uuteen Häijyt elokuvaan rehvastelemaan raitilla.......

        Kieltämättä vähän menee yli Tapsan tulkinta tässä biisissä.


      • samaa mieltä
        tosi on kirjoitti:

        Tapsan ääni jälleen kerran aivan liian mahtipontinen !

        Jos sinun mielestä se sopii herkän ja sinällänsä ihan hienon biisin tulkintaan, niin olet aika puukorva.

        T.Kansa sopii erinomaisesti tulkitsemaan vaikka jotain Merikantoa kirkkoihin, mutta kevyen musiikin hän olisi voinut jättää niille, joilta löytyy sitä nöyrää sielukkuutta siihen esitykseensä.

        ps. Tapani Kansa olisi sopinut loistavasti siihen uuteen Häijyt elokuvaan rehvastelemaan raitilla.......

        Jees ! Tapsassa kieltämättä on sellaista Pohjanmaalaista uhoa ( vaikka Kymenlaakson poikia onkin ) ja se tulee monasti laulaessa esiin sellaisena ylimahtipontisuutena.


    • niisii

      Täysin läpipuhuttu juttu!
      Kansan ääni nyt vaan on aina ollut raaka ja esityksensä kuin körttivirret... nelikulmaisia. Hänen äänensä ei "taivu" lainkaan. Hitaista lauluista tulee puhuttuja.

      Hän ilmeisesti jollakin tasolla tiedostaa asian itsekin koskapa varsin monasti nopeuttaa lauluaan, pyrkien näin korjaamaan puutetta.

    • musica.

      Kyllä taipuu. Tapanilla on joustava ja taipuisa ja kauniin SOINNIKAS ääni. Häneltä onnistuu niin menevät rallit, kuin rauhallisemmatkin tunnelmapalat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe