PUDOTETAANKO PAINOA

monica

No niin, aloitetaan puhtaalta pöydältä, ettemme ole tuolla ihan hännillä. Minä jo aloitinkin aamu popsimisen, join kuumaa vettä hunajalla maustettuna, ja sämpylä sipaisulla oivariinia, koetan vähän vähentä kahvin juontia,

Enään pidemmittä puheitta, Yritystä meille kaikille, ja onnistumista.

157

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan selvää että ei ole oikein kirjoitettavaa vielä, mutta huomenna löytyy jo asiaa, Kerron kuinka eilen jo aloin valmistautua koitokseen.

      Kaupassa käydessäni, kiinnitin huomioni juuri siihen että en missään nimessä ostele niin paljoa ruokatarvikkeita, kuin aiemmin, ja osasinkin vähentää huomattavasti.

      Mutta hyvä olisi jos söisi monipuolisesti mutta vähentäisi ruuan määrä, kaikki jotka ovat pudotaneet painoa tietävät että alussa on vaikeampa, olla pienemmäällä ruualla, mutta ihmeesti vatsa kuitenkin tottu siihen.

      Apteekissa ei tarvinnut poiketa, kun olenkin syönyt monivitamiinia, ja suosittelen kaikille muillekkin.

      Siis jääkaappiin ei ilmaantunut paljoa uutta ruokaa ja vanhoja yritin popsia pois, että tänään saan uutta laitaa, mutta vähän erillaista kun mitä eilen oli, minulla oli jonssonin kiusausta ja sen hävitin pois eli laitoin pakkaseen mitä jäi, kun olin syönyt siitä noin 1 dl - pienen oivariini voileivän kanssa, ja lasi vettä.

      Eli aloitin jo vähän eilen illansuussa, ja illalla söin vaan mandariinin ja omenan.

      Ottiko kukaan muu förskottia eilen ?

      • Jutsiinsa

        Eikös eka punnitus ollut aikomus tehdä vasta ensi sunnuntaina?
        Kukapa kieltää sitä tekemästä vaikka joka päivä. Joskus itsekin tein, joka aamu pompin puntariin. :))

        Kaikki mennyt hyvin, paitsi eilinen. Meidät oli kutsuttu sukulaisiin, juhlimaan perheen ainokaisen lapsosen synttäreitä.
        Talon emäntä oli pannut parastaan, ja herkkua oli siinä monenlaista. Pakko myöntää, että ahne/persona lankesin melkein kaikkeen. En ahnehtinut, kuin joskus, mutten kehdannut tehdä itsestäni numeroa, varsinkin, kun en puhu kuihduttamisestani muille, se tahtoo olla huono asia.

        Toisaalta myös, talon rouvakaan ei ole kovinkaan hoikka, joten yritin olla huomaamaton. Liekö tekosyyni?
        Eipä yhteen lankeemukseen ole aihetta hyvää aatetta lopettaa, tästä uusin innoin.


      • *sama*
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Eikös eka punnitus ollut aikomus tehdä vasta ensi sunnuntaina?
        Kukapa kieltää sitä tekemästä vaikka joka päivä. Joskus itsekin tein, joka aamu pompin puntariin. :))

        Kaikki mennyt hyvin, paitsi eilinen. Meidät oli kutsuttu sukulaisiin, juhlimaan perheen ainokaisen lapsosen synttäreitä.
        Talon emäntä oli pannut parastaan, ja herkkua oli siinä monenlaista. Pakko myöntää, että ahne/persona lankesin melkein kaikkeen. En ahnehtinut, kuin joskus, mutten kehdannut tehdä itsestäni numeroa, varsinkin, kun en puhu kuihduttamisestani muille, se tahtoo olla huono asia.

        Toisaalta myös, talon rouvakaan ei ole kovinkaan hoikka, joten yritin olla huomaamaton. Liekö tekosyyni?
        Eipä yhteen lankeemukseen ole aihetta hyvää aatetta lopettaa, tästä uusin innoin.

        Vähän tähtäsin väärään kohtaan, mutta haitanneeko tuo? :)

        Onko muuten kukaan ostanut Steviaa, onko kokemuksia?


    • Kyllä vaan, mieleeni jäi pienempi lautaskoko joten iltapäivä aterian (tomaatti- papu- jauhelihapataa) söin noin 1 1/2 dl. ja pienemmältä lautaselta.
      Illalla söin ennen klo 18.00 keittämäni mateenpään lihat. Siinä kaikki. Nyt saakin käyttää terassinpöytää pakastimena, kun pitää sulattaa sekin *hyvän sään aikana*

      Hyvät poskilihat matikalla olikin:D

      • Tyhjää jayhatte

        Ja höpön höpön, taas on akat asialla poskilihoineen.
        Jättäkää jo tähän.


      • Tyhjää jayhatte kirjoitti:

        Ja höpön höpön, taas on akat asialla poskilihoineen.
        Jättäkää jo tähän.

        Kyllä me ollaan vaan tosi hyviä kun edes yritämme tehdä jotain muutakin kuin istua koneen äärellä, tai muuten olla vetämättömissä,

        Siis me tarmokkaat naiset. Olen ylpeä tästä porukasta.


      • miten mielenkiintois

        ta, kävitkö matikan ihan itse onkimassa.


      • miten mielenkiintois kirjoitti:

        ta, kävitkö matikan ihan itse onkimassa.

        Voi hyvä jyssäys, vai onkimalla, tässä hyvä neuvo sinulle, eikö saa helpommin kun tekee tähänaikaan vuodesta reijän jäälle.


    • Jutsiinsa

      Vettä, vettä ja vettä, ei sitäkään liikaa. * Vettä ne juo herrojen hevosetkin*.
      Äsken join suuren mukillisen mustaa, sokeritonta kahvia, kera kaupan "kalorittoman, hyvin nousseen, mutta pelkkää ilmaa" olevan pullapitkon siivun kanssa.
      Samalla join lasillisen karpalomehua, jota juon runsaasti muutenkin.

      Älkäätten peljästykö, olen melkoinen ekspertti tällä alalla, nimim. kokemusta omaava.:)
      Vielä toki jotain, ainakin kevytviiliä, itsepoimituista puolukoista tehdyllä survoksella.
      Muki kahvia, ja pari tummaa ruisleipäviipaletta.
      Jos niin menee, niin hyvä on. Annan kyllä rehellisen tilannetiedotteen.
      Sisua meille jokaiselle, siitä kaikki on kiinni!

      • Jutsiina, annoit hyvän ja aivan oikean kuvan kaupan pullasta sitä se on hyvin noussutta, iltapalasi tuntuu juuri oikealta mutta huomenna kuulemme mitenkä päiväsi kuittasit.

        karpalomehusta: minäkin hörppään joka ilta sokeroimatonta karpalomehua suullisen ja voi hyi jestas että se on pahaa.


    • Sally

      Kirjasin syöntini ; aamupala, lounas, päiväkahvi,päivällinen ja iltapala joka vielä syömättä. Joskus kaheksan aikoihin sitten iltalääkkeitten kanssa marjarahkaa.
      Olen ollut näitten ruoka-aikojen kanssa tarkkana jo aiemminkin, mutta nyt ajattelin, että ei kahvin kanssa pullapuolta.Leipääkin aion jonkin verran vähentää. olen huomannut, että nimenomaan viljatuotteet nostavat verensokeriani.(Minulla on mittari tähän verensokerin mittaukseen).
      Täytyy katsella miten tarkkaan te toiset syöntinne tänne ilmoitatte.Sitä mukaillen sitten itsekin.
      Hyvää illanjatkoa!

    • texsanell ek

      Kevyemmältä tuntuu olo, tänään kun olen kuluttanut enemmän kuin ennen.

      Illaksi olen jättänyt mahdollisuuden syödä vielä Bulgaarian jugurttia jos nälkä yllättää. Oivariinia ei ytään tänään, korvasin tuorejuustolla leivän päälle, mutta huomenna sitten aamulla kirjataan syömingit.
      Olihan Emmerdal repäisevän hauska tänään, Nicolan synnytys tosi farssi:D-- siinä sai Jimmykin nenänsä muhkeeks, kyllä sai nauraa Nicolan ilmeillekin, voihan nenä mitkä näyttelijät!

    • Aikaset huomenet ihan kaikille, ei voi mitään kun allergia ja astma ajaa ylös tähän aikaan, joskus kyllä armo käy, kun aikansa on noussut aamuyöllä.
      Tänään sitten luetellaan eilisen syömiset ja liikkumiset, tai mitä muuta on tehnyt painon pudotuksen hyväksi.

      Aamupala - kuuma vesi hunajalla voimariinilla voileipä

      Kaurapuuro - voimariini silmällä, noin 2 dl

      Välipalana - omena

      Iltapäivä kaffeeta ruis voileipä oivariinilla

      noin 1½ dl tummaa riisiä kana kastk.

      monivitamiini vettä runsaasti päivän mittaan.

      iltapalana 2 mandariinia rasv. viili

      myöhäis iltana tee korppu


      Näillä mentiin eilen, ja ulkona kävin juuri ja juuri pienen lenkin. Polveni on vähän vihoitellut jo hetken aikaa ja en tiedä mistä johtuu, joten vältän rasittamasta sitä, luulenpa että kulumaa, enkä usko siihen, kun lääkärit kuulemma käskee liikumaan silti, vaikka on vaivaa. Minusta lepo on silloin paikallaan.

      Täällä on montaa joille pitäisi vastata, mutta en taida jaksaa jokaiselle erikseen kirjoittaa, kun meitä on näinkin paljon, niin sovitan että kaikki vastaa kaikille. Se olisi ryhmähengen mukaistakin.

      Siis tehdään kaikessa ryhmätyötä ja puhutaan mukavia toisillemme.

      Laiska - lasselle, oletko nyt vaivihkaa mukana, viimekerralla sait jonkun kilon pois ? Olisi mukava tietää, jos mieskin on mukana ?

      Nyt jään odottamaan kuinkas teillä kaikilla muilla meni eilen,

    • Halooo tulkaahan kertomaan, minä jo odotan, on mukava tietää teiltä tietoja, rohkeasti vaan.

      Sallylle, kyllä me aika tarkoin ilmoitamme ja pistämme ylös. Silloin tiedetään mitä todella suuhumme laitetaan. Siitä myös näkee jos paino ei ala putoamaan, niin voi korjata aterioitaan.

    • Jutsiinsa

      Opinpa ainakin heti, ettei kannata minun etukäteen syömisiäni luetella.
      Illempana alkoi suoli huudella siihen katsoin, että päätin parhaimmaksi paistaa jääkaapissa olleesta naudan paistilihasta jauhelihapihvejä, ja yhden herkullisen sellaisen kanssa söin ruusukaalia. Se on tosi hyvää ja hivenaine- ja vitamiinipitoista syötävää. Aterian juhlisti iso lasillinen vichyä.

      Juuri tarkistin netistä, että pihvini sopi aivan mainiosti laihduttajan ruokavalioon, ei liikoja kaloreita.
      Ihan on mielenkiintoista seurata, kuka mitäkin nauttii, saa uusia ideoita.
      Joskus omat sekavihanneskuurit ovat tahtoneet loppua omaan kyllästyttävyytensä.

      Illemmalla join vielä ison motillisen mustaa kahvia, sokeritonta, sen kanssa napostelin nelisen kpl. joulullisia piparkakkuja.
      Hyvin meni, tänään taas saapa nähdä. Illat ovat minulle vaikeimpia.

      Jos joku kummeksii, miksi täällä luetellaan syömisiä, ainakin hoitohenkilöstö antaa yleensä ensi neuvokseen, kirjoittaa ylös, mitä syö.
      Hyvinvointiahan kukin meistä vain haluaa, itselle ja muille.

      • Juu jutsiina, kyllä popsitkin mehevän pihvin, mutta onhan se rasvatonta joka on hyvä juttu. nyt ollaan päästy alkuun niin tästä on hyvä jatkaa, ja toivotaan että kaikilla jotka osallistuu, onnistuu minkä tavoitteekseen on laittanut.

        Onnistumista meille kaikille.


    • utelias,,

      miten jaksoit juoda motillisen kahvia, se on julmettu määrä !!??

      Utelen myös, mikä pätevyys tällä monikalla on antaa täällä neuvoja, kyse on ihmisten terveydestä??

      • Utelias

        Kunhan utelet, tämä sinun varsinainen asiasi oli, tönäistä seläntakaa minua.

        En näe tarpeeliseksi enempää vastailla sinulle.


      • Jutsiinsa

        Taitaa tuo motti olla juuri niitä sanoja, joilla on monta eri merkitystä?
        Meilläpäin muki ja motti ovat synonyymejä. Sellainen muumi-mukin muotilla tehty on oma rakas mukini. :)) Hyvä, kun huomautit, eihän nyt sentään liikaa kahviakaan.

        En ole seurannut kauaa tätä palstaa, enkä ole huomioinut, että kukaan neuvoo, vaan kertoo omasta ruokavaliostaan?

        Muuten, olen sitä mieltä, että kaikki kyllä tietävät jo tähän ikään, miten laihtuu.
        Sisu ja monille joukon voima ovat mainioita apuja.


    • texsanll ek

      Tervehdys, luetellaanpa nyt eilisen annit:

      aamulla kahvi ja 1maito
      2 tummaa leipäpalaa
      juorejuustolla salaatinlehti sipulirenkaita
      2 viip. gouterleikettä ja pala paprikaa

      kirkas kalakeitto 1 rl creme bonjor'ia pinnalle 2 1/2 dl

      välipala puolikas banaani, lasillinn greippimehua

      illallinen eilistä papujauhl.tomaattik. 1 dl
      1 tumma leivänpala tuorejuustolla.

      Hyvin pärjäsin 18.00 jälkeen en kaivannut mitään, vettä en kovin paljon juonut, en muistanut kiinnittää siihen huomiota, oli energinen olo ja sain tehtyä yhtä ja toista tarpeellista.

      Selässä tuntuu hieman työskentely, kaipa se korvasi lyhyen ulkonaolon. Joo, yritin saada pesukoneen nukkasiivilää auki ja muutenkin tuli sitä kotijumppakumartelua ja ryömimistä johtoja selvitellessä.
      Kirjojen siirtoa vitriiniin päätin jatkaa, että sais senkin loppuun vietyä.
      heippa,.. jatketaan

      • Texsanell,,,,, kyllä se lenkistä käy kun häärää kotihommissa, olen ajatellut itsekkin kun siivoaa niin siinä saa koko roppa liikuntoa ja paikat notkistuu kun nousee ja laskee ja kääntyy ja vääntää itseensä niin, kylä se on hyvää voimisteluakin.

        Tuo kalakeittosi oli hyvä juttu, minä uskon että keitto ruuat sopii laihduttajalle, teen sen yleensä veteen.


    • Sally

      Tällainen oli eillinen ruokamäärä.

      Aamupala; Maitokahvi, ruisleipäpala levite sulatejuusto, banaani.
      Lounas; Pannulla kuulotettuja kasviksia noin 3dl yksi broilerin koipi(pieni)
      Välipala: Maitokahvi, ruisnäkkipala sulatejuusto, omena.
      Päivällinen: Uunilohta noin 150g, kasviksia n 3dl (kiinankaali Puutarhurin kasviksia, kaupan pakastearkusta.)
      Iltapala; Marjarahka.( Omia mustaherukoita)

      Vettä join kuusi lasillista. Ruokajuomani on ollut pitemmän aikaa vesi.

      Ruokailutajat olen pitänyt suunnilleen samoihin aikoihin .(lääkkeidenkin takia) elikkä näin:
      Aamupala 7-8 välillä
      Lounas 11-12 välillä
      Päiväkahvi joskus iltapäivällä
      Päivällinen 17-18 välillä
      Iltapala useasti noin klo 20.00. Salkkarien jälkeen.

      Hyvä ulkoilu sää. Täytyykin tästä lähteä, sauvomaan.

      • Sallylla on tosi hyvin ylhäällä ja ollutkin, kun sinulla on lääkitys menossa, kana ei lihota joten sitä minäkin käytän, tai proileri, minä olen tottunut sanomaan kanaa. Vaikka onhan niissä eroa kana on vanhaa ja proileri on nuorta kanaa.

        Sunnuntai on punnitus päivä mutta ensi sunnuntaina ei vielä tapahdu mitään, kun on vain muutama päivää siihen, joten tuloksia voi olla vasta seuraavana sunnuntaina.

        Minulla tahtoo painon pudotus alkaa vähän myöhemmin eikä heti alussa, mutta kun pääsee alkuun niin sitten niitä poistuu pikkuhiljaa.

        Iloista painon pudotusta kaikille.


    • Panttaajat varokaa!

      Varjelkaa viimeisiä laardikerroksianne!

      Kokemukseni perusteella ne ovat hyödyllisiä kylmän siedossa.

      • Juu,,,, Laiska-lasse, mehän pudotamme vain muutaman kilon, emmekä yritäkkään laihduttamalla muuttaa muotoamme kokonaan.

        Kyllä läski lämmittää.....


    • he

      EI OLE mistä pudottaa,pun maitoa juon puuron kanssa. voita silmäksi.

    • Jutsiinsa

      Muutapa en vielä sano, kuin hyvät ystävät, syökää!
      Itse jatkoin päivisiä vesikuurejani, ja tänään iltapäivällä tuli tosi paha olo.
      Söinpä kaksi = 2 appelsiinia, ja olo parani heti.

      Lupaan parantaa tapani. Kaipa verensokerini meni liian alas.

    • Hyvää perjantai aamua

      Nyt oli tosi hyvä yö kun nukuin ½ 6 asti, eli tuli pitkä yö taas pitkästä aikaa lepoa. Ulos en voinut mennä pätkääkään kun on niin kylmää, joten liikuntaa sain vain sisä askareissa ja sitäkin tosi vähän.

      Nimittäin tein eilen mustika piirakan, ja tunnustan heti että maistoin siitä hyvin pienen siivun ja hyvää oli, olen nimittäin makuri. Vieras varaksi sen tein pakkaseen.

      Nyt eilisen ruuat:

      Aamulla kuuma vesi hunajalla sämpylä juustosiivulla

      aamupäivällä kaurapuuro mustikkasopalla ( makeutus Hermesetas)

      välipalana omena

      päivällä:

      mustikka soppaa n. 2-3 dl

      Iltapäivä kaffeeta pieni karjalan piirakka

      ateria: porkkana sosekeitto 2 voileipää (sipaisu oivariinia)

      Illalla klo 6 jälkeen söin vain omenan ja mandariinin, ja hyvin meni ilta, ja vatsassa tuntuu olevan jo tilaa jota en aio täyttää liialla syömisellä, olo on jo kevyempi.

      Jutsiina,,,, mitä sinä meinaat, unohditko syömisen, ja elit vedellä ? Vasta oli toinen päivä ja sinä voit huonosti, ja kun minä uskoin kun sanoit, että olet exspertti laihduttamisessa, mutta kuinkas kävikään.

      Mieti jatkatko enään,,,,, onko sinulla jokin pysyvä sairaus, nii silloin ei kannata jatkaa.

      Mutta mukavaa päivää kuitenkin jokaiselle, ja tsemppiä laihdutukseen.

    • Huomenta laihduttajat:)
      Olin jo kirjoittanut koko rimpsun, kun jouduin taas hakemaan vapaata kaistaa tuolta bannattujen välist, eikä tallenuksesta huolimatta säilynytkään tilitykseni!

      Aamiaisella maitokahvi parilla savumakrillilla päällystettyä tummaa leipäpalaa. Påtooria tiristelin kunnes pannu tyhjeni

      Päivällä kirkas kalakeitto (made sipuli herkkusieniviipaleet peruna & mausteet sitr.pipp. maustep. laakerinlehti) :D
      pinnalle creme bonjour pikkukimpale

      Välipalana iltap. mustikkakeitto (makeutettu hermesetas & sokeri ) 1/2 banaani, greippimehu

      Illallinen: salaatti fetajuustolla 1 tl öljyä, 1 1/2 dl raejuustoa lasi vettä

      Ihmeekseni huomasin pakkasta olevan vain - 15° astetta nyt aamulla, tulikin ohjelmanmuutos lähdenkin asioita hoitelemaan!

      Iloista itsehillintää meille! Huomenta laihduttajat:)
      Olin jo kirjoittanut koko rimpsun, kun jouduin taas hakemaan vapaata kaistaa tuolta bannattujen välist, eikä tallenuksesta huolimatta säilynytkään tilitykseni!

      Aamiaisella maitokahvi parilla savumakrillilla päällystettyä tummaa leipäpalaa. Påtooria tiristelin kunnes pannu tyhjeni

      Päivällä kirkas kalakeitto (made sipuli herkkusieniviipaleet peruna & mausteet sitr.pipp. maustep. laakerinlehti) :D
      pinnalle creme bonjour pikkukimpale

      Välipalana iltap. mustikkakeitto (makeutettu hermesetas & sokeri ) 1/2 banaani, greippimehu

      Illallinen: salaatti fetajuustolla 1 tl öljyä, 1 1/2 dl raejuustoa lasi vettä

      Ihmeekseni huomasin pakkasta olevan vain - 15° astetta nyt aamulla, tulikin ohjelmanmuutos lähdenkin asioita hoitelemaan!

      Iloista itsehillintää meille!

    • Sally

      Reipasta pakkasaamua !

      Tässäpä taas nämä eiliset syömiseni.

      Aamupala: Mukillinen maitokahvia makeutusaine, karjalanpiirakka ja juustosiivu.

      Lounas: Itse valmistama, jauhelihapihvi n 100g, kasviksia, kuullotettuna
      paistinpannulla soijaöljyssä, n. 200g.

      Välipala: Maitokahvia mukillinen makeutus, ruisnäkkileipä pala(pyöreä) levite juustosiivu, omena

      Päivällinen: Jauhelihapihvi n 100g ja loppu uunilohesta 50g, kasviksia
      (kiinankaali, sipuli, porkkanaa) n. 200g, kuullotettuna pannulla.

      Iltapala: Mustaherukoita, rahkaa sekoitettuna.

      Vettä joka ruokakerralla, lasillinen.

      Kahvileipään en ole sortunut.

      Tsemppiä kaikille "painon pudottajille"!

    • Hyvää huomenta

      Pakkanen senkun jatkuu ja minäkin vein eilen vaatekaapeista kaikki vaateet ulos , ja siellä ne vieläkin ovat, ovatpa hyvin tuulettuneet, pitää pyhkiä kaapit enenkuin tuon takasin, mutta siinä se päivä meneekin.

      Eiliset popsimiset:

      aamulla kuuma vesi hunajalla sämpylä oivariinilla juustosiivulla

      2 -3 dl puuroa mustikka sopalla

      välipalana: omena mandariini

      iltapäivä kaffeeta porkkana sämpylällä oivariinilla

      ateria: eilistä juures sose keittoa 2 voileipää oivar.

      mustikka soppaa pieni voileipä

      välipalana omena

      illalla: tee vesirinkilä

      Siinä taas eiliset napostelut, vettä join pitkin päivää noin olisko ollut 1½ lt, ja vitamiinit otan joka päivä erikseen mainitsematta.

      Keitin eilen kaalin lehtiä ( tavallista kerä kaalia) vettä lihaliemi kuutio, ja aion pitkin päivää, silloin tällöin pistää suuhuni, kokeilen mitenkä tämä käy laihduttaessa, olen kuullut toisten syövän raakana samaa, minä en tykkää raakana.

      Huomenna aamulla punnitaan ja merkataan ylös, mutta älkää odottako vielä yhtään tulosta, minulla ei heti alkuunsa tahdo lähteä paino laskemaan millään, mutta kun pääse alkuun, niin sitten tapahtuu.

      No niin,,,,, tässä tämän päivän tiedote, tsemppiä eteenpäin laihdutuksen tiellä.

    • Sally

      Huomenta !
      Pakkanen se vain pitää otettaan -30 näytti mittari parvekkeen kaiteessa. Eipä tee mieli ulkoilemaan. Päivemmällä täytyy kuitenkin kaupassa käydä ja Apteekkiinkin olisi asiaa. Ei onneksi ole kaukana, oiskohan jotain 150m. Kyllä se toisaalta on hyvä, kun asuu tässä keskustassa ja kerrostalossa. Kesällä sitä taas kaipaa sinne maalle.


      Ja nyt itseasiaan.

      Perjanta 3.2.2012
      Aamupala: Maitokahvi makeutusaine, karjalanpiirakka ja 1/2kas omena.

      Lounas: Yhdenmunanmunakas, kypsennettyä jauheliha sipulilla seassa. Kasviksia lisukkeena ja tomaatti.

      Välipala: Mukillinen maitokahvia makeutus, ruisnäkki levit juustoa 2 siivua. Appelsiini.

      Päivällinen: Peruna- kasvislaatikkoa ( perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, sipulia. Jauhelihaa 10%:sta ja ruokakerma.) noin 250g. Lisukkeeksi tuorekurkkua ja tomaatti.

      Iltapala: Mustaherukoita noin desi ja pieni banaani sekaisin sekä loraus vaniljakastiketta.

      Vettä ruokajuomana, yhteeensä litran verran .

      Kopion nämä syöntini ruokapäiväkirjasta, jonka olen kirjannut tänne "tietsikalle".


      Hyvää päivän jatkoa! :)

    • Pakkasaamuun on herätty!

      On se vaan hienoa kun on valoisaa silmänsä aukaistessaan! Ihan ilostuu, ja aistit ikäänkuin valpastuu kun tajuaa, että kohta pääsee suuremmitta vällyjen ja huivien pukemista menemään.

      Jaaha, eiliseen:

      Tavanomainen aamukahvi ja 2 leipäviipaletta, kunnes toisin ilmoitan :D (En viitsi sipulin salaatin leikkeen kurkun toistoa)


      Poikkeuksena päiväkahvi laskiaispulla täyrteellä

      Päivällinen: broilerin rintasuikaleet maustoin itse, kookoskastikkeessa, 1/2 levystä nuudeleita. lasi vettä

      välipala mustikkakeitto 2 keksiä

      illallinen: 1 kananmuna 2 juustoleipää,
      oivariinillä sipaistu, sekä1/2 banaania

      vettä, greippimehua päivän mittaan hörppäilin mennen tullen!

      • sama*

        Hei, unohtui määrät kun pidän ne samoina pienennettyinä annoksina:D


    • he

      Vanhan ihmisen on saatanva rasvaa,niveliin pysyvät vetreempinä ja notkeampina.
      me 70v olemme kuivia ,,,,,se on vain ihraa jota vaaleasta pullamössöstä kehoonne saatte.. Olen kohta 2kk päästä 74v pakko on syödä rasvasta lihaa
      kaikkia joihin sisältyy rasvaa. Syön 4kertaa päivässä, teen kerran viikossa jopa
      keitinpiirakoita välipalaksi..6V SITTEN TEHTIIN OHITUSLEIKKAUS,silloin lääkäri sanoi syö vähän mutta usein,jopa kehoitti voitakin syömään. jatkoan tyylillä.paino pysynyt samana. JAUHELIHA MYLLYNKIN OSTIN,tiedän mitä sihen laitan,en mitään
      alapään elimiä,enkä munuaisia ja maksaa....

      • Sinähän he oletkin superlaiha, muistan sinun kirjoittaneen joskus. Älä ihmeessä osallistukaan laihduttamiseen:D Varmaan lääkärisi on antanut ruokaohjeet, joita noudatat!

        Me, joilla on tullut ylipainoa, joudumme silloin tällöin kiinnittämään huomiota talviaikaan varsinkin jouluineen, ettei kerry liian paljon elimistöä rasittavaa painoa.

        Minunkin olisi pitänyt ennakoida, kun mökkityöt jäivät taakse, mutta enpä osannut, ja niin on 4 kg tullut kuin huomaamatta. Pitkällä tähtäimellä se putoaa kyllä, ja ihanaa, että vatsanseudulta se ensimmäiseksi häviää.

        Vatsalaukkukin oppii jo viikossa vaatimaan vähemmän,...opetelkoon nyt vaan!

        terkkuja he sinullekin.


    • Jutsiinsa

      Ihan kunnioitettavan hyvin on mennyt asiamme suhteen. Pullahiirenä olen pystynyt lähes täysin sitä välttämään. Eilen tuli hieman langettua. Puoliso kävi eräässä tietyssä kaupassa, ja osti taas monta pulloa ko. kaupan hyvää vichyä, se virkistää ja hetkellisesti täyttää vatsaa. Samalla osti pakkauksen leivitettyjä kanapihvelä, juustoa sisällä.
      Illalla niiden paistoon kului runsaasti rypsiöljyä, mutta ihan hyvää oli.
      Ne syötiin pelkän sweet chilin kanssa.

      Päivempänä söin lautasellisen laihaa keittoa, ruisleivällä, jolla oli vain salaatinlehtiä ja paprikaa. Appelsiinin söin jälkiruo'aksi.
      Yksi paheitani, tiedän on, että normaalisti liikavoitelen leipäni, laitanpa usein vielä juustoa päälle.

      Liekö hankkeestamme kiinni, näin viime yönä unessani oman kuvani, peilin kautta.
      En muista, milloin viimeksi olisin nähnyt.
      Peilissä näkyi housupukuinen nainen, ja kaiken kruunasi vyö!

      Ihan olen tyytyväinen, mutten vielä huomenna aio rasittaa vaakaamme.

      • Sally

        Olipa kannustavan ihana uni. Toivoisin itsellenikin tuommosia unia. :)


      • Sieltähän se Jutsiina palasi hyvin pirteenä joukkoomme, nyt on niin että lupasin etten puutu kenenkään ruokavalintoihin, että jokainen saa oman harkintansa mukaan syödä, ja kyllä se oikea määrä ja laatu löytyy kunhan seurailee painoaan, kun päästään kunnolla alkuun.

        Tuntuu siltä että sinun unesi olisi kytköksissä tähän meidän juttuun, mutta kivaa unta näit, sekin kannustaa jos mikä.

        Jatketaan,,,,,


      • Jutsiinsa
        monica kirjoitti:

        Sieltähän se Jutsiina palasi hyvin pirteenä joukkoomme, nyt on niin että lupasin etten puutu kenenkään ruokavalintoihin, että jokainen saa oman harkintansa mukaan syödä, ja kyllä se oikea määrä ja laatu löytyy kunhan seurailee painoaan, kun päästään kunnolla alkuun.

        Tuntuu siltä että sinun unesi olisi kytköksissä tähän meidän juttuun, mutta kivaa unta näit, sekin kannustaa jos mikä.

        Jatketaan,,,,,

        Ihmettelin jo unessani, kun peiliin piirtynyt sivukuva vartalostani oli niin hoikkainen, ja vyö erottui erittäin selvästi.
        En siihen pysty, tuskin pääsisinkään, kunhan tosiaankin saisi karistettua muutaman kilon, joita joulukin osaltaan lisäsi.

        Eilisestä muonastani jäi puuttumaan kevytviili, kera kaupan pakastemansikoiden, joihin ripottelin jauhemaista makeutusainetta.


    • indeksi 22

      Jeppis.....

      Viikkohan tässä onkin mennyt. Kuntosalilla päivittäin tunnista puoleentoista rääkki. Ruokapulella leipä unohdettu aika vähiin. Kun kalastelen tuossa järvelläni niin madesopasta korvattu peruna porkkanalla ja lantulla, kuohukerma ja voi korvattu kevytkermalla ja maittuvaa on vaikkakin pienin annoksin. Kala muutenkin nautitaan keitettyna vihreiden kasvisten kera. Painokin pakeni yli kolme kiloa vaikkakin ne eka viisi kiloa ovat läpihuutojuttuja koskapa senjälkeen aletaan kuluttamaan tuota kertynyttä rasvaa. Homma jatkuu ja toukokuun alkuun tavoite -13 kiloa jolloin painoindeksi on tuo 22..... :)))

      • yx meistä

        Tuo painoindeksi on ikäisillämme turhan alhainen. Viime tutkimukset osoittavat ikäistemme voivan parhaiten " pienellä ylipainolla " 25-26 on aivan suositeltava.
        Liian rankka tavoite pysyy harvoin loppuikän, ja tietäen "jojo" vaikutuksen olevan kaikkein haitallisin elimistölle, en pyrikään muuhun kuin 1-2 pykälä alentamiseen.


      • indeksi 22
        yx meistä kirjoitti:

        Tuo painoindeksi on ikäisillämme turhan alhainen. Viime tutkimukset osoittavat ikäistemme voivan parhaiten " pienellä ylipainolla " 25-26 on aivan suositeltava.
        Liian rankka tavoite pysyy harvoin loppuikän, ja tietäen "jojo" vaikutuksen olevan kaikkein haitallisin elimistölle, en pyrikään muuhun kuin 1-2 pykälä alentamiseen.

        Hmmm..... Annetaan pykälä periksi tuon iän piikkiin. Murjoin tuon polveni pikku kolarissa ja liikut ovat olleet vähissä puoleen vuoteen. Läpi elämäni olen aiemmin likuskellut 21-23 indeksissä. Nyt askel on kevyt ja mieli virkeä.


    • Jaaha,,, porukkaa tulee lisää no sehän on mainiota, aina vaan helpompaa se on, kun on tosi monta jotka koettaa päästä pois siitä mikä rasittaa mieltä. joten joukolla vaan pudotetaan muutama kilo pois.

      Toivomus on että kirjataan ylös mitä kukin on popsinut päivän mittaan, niin saamme kaikki lukea toistemme ideat ruokien suhteen, Onhan se mukavaa lukijoidenkin tietää ja verrata toisiinsa kuka mitenkin ajattelee painonsa putoavan, että niitä reseptejä tarvitaan.

      Sitten lykkyä tykö koko porukalle.

    • tässä luettavaa

      Vajaaravitsemus.fi

      Etusivu
      Vajaaravitsemus
      Ikääntyneet
      Lapset
      Sairaudet
      Täydennysravintovalmisteet
      Linkit

      Painoindeksilaskuri
      OLETKO VAJAARAVITTU?
      Painoindeksi on tärkeä, vaikkei ainoa tapa tunnistaa vajaaravitsemus ja sen riski. Työikäisten suositeltu painoindeksialue on 18,5–25 kg/m2 ja ikääntyneiden (yli 70v) 24–29 kg/m2.
      Painoindeksilaskuri
      Painoindeksilaskuri

      Painoindeksi on tärkeä, vaikkei ainoa tapa tunnistaa vajaaravitsemus ja sen riski. Työikäisten suositeltu painoindeksialue on 18,5–25 kg/m2 ja ikääntyneiden (yli 70v) 24–29 kg/m2.

      Tulosta tämä sivu Kerro kavereille Lähetä kaverille
      Vajaaravitsemus ja syöpä
      Syöpäsairaudet ja niiden hoidot aiheuttavat usein ruokahaluttomuutta ja pahoinvointia. Kun energian tarve samaan aikaan kasvaa sairauden ja hoitojen myötä, seurauksena saattaa olla laihtuminen.
      Lue lisää
      Täydennysravintovalmisteet
      Täydennysravintovalmisteiden käytön on todettu parantavan sairaiden vanhusten ravitsemustilaa. Niitä voi käyttää myös kotona asuvien vanhusten sekä toipilaiden ravitsemustilan tukemiseen
      Lue lisää
      nutricia.fi | Palaute | © Tämän sivuston kustantaja on Nutricia Medical Oy.

      • nim.Tässä on luettavaa,

        On aivan turhaa lähettää tänne noita nootteja, kun kysymyksessä on muutamasta kilosta, kyllä tämän ikäiset ihmiset tietää mitä tekee, joten olisi mukavaa että muutkin ymmärtäisi sen.

        Ajatelkaa kun on niitäkin jotka laihduttavat 20 - 30 kg ja niitä on paljon.


    • Huomenta

      Taas uusi aamu alkaa ja ajattelin käydä punnitsemassa itseni, vain siksi että en kai lihonut voi olla.

      Aamupala: vesi hunajalla sämpylä oivar.

      puuro oivariini silmällä

      mandariini välipalana

      kypsiä kaalin palasia syön pitkin päivää silloin tällöin,

      ateria: 2 perunaa 4 sillinpalaa, paistettu muna tomatti vesi

      omena välipalana

      iltapäivä kaffeeta tumma voileipä (oivariinilla sipaisu)

      ruismarja puuroa n. 1 dl dl maitoa

      Iltatee vesirinkeli korppu

      Siinä taas eiliset sapuskat, ja kyllä noita kaalin lehtiä voi popsia silloin källöin jos oikein kova nälän tunne tulee, mutta rajansa niissäkin.

      Eilinen päivä meni kaappien kanssa ja muutenkin siivotessa, mutta tänään otan ihan rennosti, oudokseltaan kova kyykyminen ja muutenki vääntäminen ja käntäminen otti selän päälle joten huilata pitää.

      Kyllä se voimistelusta käy.

      Tänään on sitten arvokas päivä, kun maahan saadaan pressa, ei ole kirkossa kuulutettu vieläkään kumpi astuu virkaan, vaika kallupit lupaa Niinistölle voittoa.

      Oli niin tai näin niin sanon vaan, että ilman Haavistoa, ei olisi näin kiinnostusta vaaleihin ollut kuin nyt, kun oli vastustaja Niinistölle niin hyvä.

      On äärettömän fiksu mies Haavisto, kaiken kaikkiaan vaalit oli hyvin hallitut ja esimerkilliset, 2 viksua miestä, joista toinen on tuleva pressa.

      No nyt tuli muutakin, kuin aterioista, mutta väliäkö hällä.

      Tsemppiä taas kaikille.

    • kyselijä100

      Miksi et juo aamulla kahvia tai teetä?

      • Kerronpa sinulle miksi en juo kahvia aamulla, tässä joku aika sitten olisko noin kk aikaa, niin minulta tuli närästävä röyhäytys, ja päätin että kun aamulla on vatsa aivan tyhjä niin enpä ota kaffeeta kiusaamaan vatsaani toistaiseksi,

        Ei sen kummempaa syytä.


    • Sunnuntaiaamua.

      Hyvin nukuttu ja herätty virkeänä aamuun. Lasillinen vettä alkajaisiksi riittää. Kirjataanpa ylös eiliset ateriat:

      Aamukahvi maidolla, savumakrillia kahdelle tummalla leipäviipaleelle tuorevihanneksineen.

      Mandariini aamupäivällä, kahvia sellaisenaan

      Broileria nuudelit kookoskastikkeessa, herkkusieniä kurkkupikkelsiä rl. vettä

      Mustikkakeittoa

      Ilta-ateria keitettu nauris fetajuusto & raejuusto öljyä fetajuustosta lasillinen punaviiniä

      Se on sitten hyvää öljyä fetassa yrttimausteineen, joskus olen kastanut leivänpalankin siihen niinkuin Kreikassa tehdään

      Greippimehua ja vettä

      °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

      Aika hyvä tunne on kun keventää syömistään,--- kiva kun Monica aktivoit meidät *skarppaamaan* mitä syömme:D

      Tuo skarp sana tarkoittaa terävöityä huomaamaan.

    • Sally

      Hyvää sunnuntaiaamua!

      Yön nukuin aika hyvin. Kerran yöllä heräsin, piti vaihtaa asentoa, lonkassa tuntui kipua.
      Uniakin oli, mutta ei onneksi painajaisia. Eikä myöskään tähän painonpudotukseen liittyvää.:)


      Ja näillä mentiin eilen,
      Lauantai 4.2.2012

      Aamumupala: Mukillinen kahvi maidolla makeutusaine. Ruisleipäpala levite juusto.1/2kas omena.

      Lounas: Peruna-kasvis-jauhelihalaatikkoa 300g. Tuorekurkkua ja tomaatti.

      Päiväkahvi: Maitokahvia mukillinen, ruisnäkki levite juustosiivu

      Välipala: Appelsiini

      Päivällinen:
      Kasviksia pannulla paistettuna, soijaöljyssä noin 250g ja kaksi pientä broilerin koipea.

      Iltapala: Marjoja pieni banaani, rahkaa

      Vettä ruokajuomana noin litran verran.




      Ei ole ollut mitään ongelmia. Oloni on hyvä ja paino on laskenut yhden kilon verra.

      Skarpataan iloisesti, sillä tämähän on vain hauskaa porukalla keventyä. Kiitos monicalle! :D

    • Huomenta vaan

      Sally kylläpä sait nopeasti kilon pois, sinulla on varmaan hyvä kokemus, mitenkä saat painon putoamaan, hyvä niin,,,,,

      Eilinen: hunajavesi sämpylä oivar. tomatti

      puuro maito 2 dl

      välipala omena

      iltapäivä kaffeeta karjalan piirakka oivar.

      omena

      ateria: proileri keitto 2 voileipää

      kaalin palasia pistelin silloin tällöin

      raastettu porkkana ananas murskaa joukkoon

      ilta tee korppu

      Näin meni taas yksi päivä, ja vatsakin on jo tottunut että vähemmäläkin tulee toimeen.

      Nyt minulla painon pudotus tapahtuu ilman kummempaa liikuntoa, en sitten tiedä onnistuuko, ja kuinka paljon putoaa vai putoaako yhtään.

      Sally ja Texsanell kiitos kiittämisestä, kyllä sitä aina jokainen antaa virikkeitä toisilleen, se tässä onkin hyvä, kun sakilla ollaan mukana.

      Tai oikeammin me 3 otetaan vakavissaan tämä juttu.

      Sally, kuika monta kiloa aiotkaan pudottaa ? kun noin vauhdilla lähti alkuun.

      No nyt lopetan ja sanonkin,,,,, hyvää jatkoa meille.

      • Sally

        " monica"


        Minulla on aika paljon pudotettavaa. Jos 10kg saisin, niin olisin tyytyväinen, mutta viisikin riittää? Älä huolehdi, että liika pudotan, mutta näin aluksihan kilot nopeammin lähtee. Kyllä se vielä hidastuu.

        Minulla on ihan hyvä olotila.


      • Sally kirjoitti:

        " monica"


        Minulla on aika paljon pudotettavaa. Jos 10kg saisin, niin olisin tyytyväinen, mutta viisikin riittää? Älä huolehdi, että liika pudotan, mutta näin aluksihan kilot nopeammin lähtee. Kyllä se vielä hidastuu.

        Minulla on ihan hyvä olotila.

        Sinulle Sally, kyllä uskon että tiedät itse parhaiten kuinka voit syödä ja laihtua, kun otat kaiken huomioon itsessäsi.

        Osasit vaan niin oikeesti syödä, kun painosi lähti heti laskemaan, olen iloinen kanssasi, kun näin kävi heti alkuun.

        Kerrot syöneesi lääkkeitä, siksi vähän ajattelen, että kai otat sen huomioon, mutta onha niinkin että monet sairaudet tykkää kun putoaa paino.

        Mutta kun on hyvin kaikki, se on pääasia.


      • Sally
        monica kirjoitti:

        Sinulle Sally, kyllä uskon että tiedät itse parhaiten kuinka voit syödä ja laihtua, kun otat kaiken huomioon itsessäsi.

        Osasit vaan niin oikeesti syödä, kun painosi lähti heti laskemaan, olen iloinen kanssasi, kun näin kävi heti alkuun.

        Kerrot syöneesi lääkkeitä, siksi vähän ajattelen, että kai otat sen huomioon, mutta onha niinkin että monet sairaudet tykkää kun putoaa paino.

        Mutta kun on hyvin kaikki, se on pääasia.

        "monica"
        Varmaan olet huomannut, jos ruokapäiväkirjaani olet lukenut, että leipää syön päivässä vain kaksi palasta. Kahvileipää en ollenkaan, enkä muitakaan viljatuotteita. Kasviksia sitävastoin runsaammin, sekä hedelmiä ja marjoja. Proteinia molemmilla lämminruokakerroilla. Päivässä n. 200-300g. Tämä vähän hh. sisältävä ruokavalio näyttää sopivan minulle.
        Kolmisen viikkoa näin, sitten lisään hiilareita.


        Näillä mennään!


      • Sally kirjoitti:

        "monica"
        Varmaan olet huomannut, jos ruokapäiväkirjaani olet lukenut, että leipää syön päivässä vain kaksi palasta. Kahvileipää en ollenkaan, enkä muitakaan viljatuotteita. Kasviksia sitävastoin runsaammin, sekä hedelmiä ja marjoja. Proteinia molemmilla lämminruokakerroilla. Päivässä n. 200-300g. Tämä vähän hh. sisältävä ruokavalio näyttää sopivan minulle.
        Kolmisen viikkoa näin, sitten lisään hiilareita.


        Näillä mennään!

        Heippa Sally, nyt vasta huomasin kirjoituksesi, jonka olit eilen kirjoittanut, missähän olen törmäillyt,,,,, kyllä luen kaikkien kirjoitukset ja voin tunnustaa että, useampaan kertaan.

        Kyllä huomasin, että sinunkin leivän syönti on vähäistä, ja olen iloinen kun sanoit että se sopii juuri sinulle, minkälaista ruokaa nyt syöt, ja voithan ajatella että kun se sopii sinulle, niin jatkat eteenpäin samalla tyylillä.

        Tarkoitan kun olet saanut painosi putoamaan, siihen tavoitteeseen jonka haluat saada, niin jatkat siitä eteenpäinkin, ja varmaan jatkatkin, koska arvot ovat hyvät, kuten sanoit.

        Hyvä kun tapahtuu hyvää, ja kun tapahtuu oikein hyvää, niin painomme putoaa, tavoitellaan sitkeästi sitä.


    • Hyvää huomenta täältäkin

      Missä pakkanen on vetäytynyt -5° Aivan ihanaa!

      Aamukahvi 2 viipaletta tummaa leipää, sulatejuusto, leike vihannekset, tomaatti

      2 kabanossia, perunamuhennos vihersalaatti, lasi vettä

      mandariini 1 banaani


      2 pientä palaa leipää kastettuna feta öljyyn 3-4 palaa fetajuustoa lasi punaviiniä.
      Saulille kohotin 21.00 jälkeen toisen!

      En voinut vastustaa nousua vaa'alle, vaikka ei vielä kovin paljon voi olla,--- 400 gr kuitenkin, joten suunta on oikea, moi taas.

      • sama*

        Meinas unohtua!

        2 palaa tummaa suklaata vaalivalvojaisten alkaessa,...tex


    • Sally

      Hyvää huomenta!

      Tässä taas ruokapäiväkirjaani kirjaamani syömiseni.
      Ruuneberitorttuja en syönyt, tiukkana olin.


      Sunnuntai 5.2.2012

      Aamupala: Mukillinen kahvia, maidolla(punaista) makeutus, täysjyväruisleipää pala levite juusto, omena.

      Lounas: Kasvis-sienimuhennos 250g ( omista pakastetuista rouskuista ja kasvikset kaupasta). Paistettu kananmuna (luomu) . Vihreää teetä mukillinen.

      Päiväkahvi: Maitokahvi mak. Ruisnäkki Aamiaisjuustosiivu.

      Välipala: Appelsiini.

      Päivällinen: Kasvis-sienimuhennosta(aamullista) noin 300g. Kanaleikettä, paistettu paistinpannulla 200g. Vihreääteetä.

      Iltapala: Mustaherukoita, maitorahkaan sauvasekoittimella sekoittaen.

      Vettä useampi lasillinen.

      Hyvää päivän jatkoja!

      • kerran erehdyin vain

        Ai sinäkin käytät makeutusainetta? Minäkin ostin ja vasta kotona huomasin että ko aine 100/gr=395 kcal ja vastaa 1 tl makeutusainetta=1 tl sokeria.

        Sokeri 100/gr=400 kcal. Jäin ihmettelemään, että miksi ostan moista myrkkyä?


      • Sally
        kerran erehdyin vain kirjoitti:

        Ai sinäkin käytät makeutusainetta? Minäkin ostin ja vasta kotona huomasin että ko aine 100/gr=395 kcal ja vastaa 1 tl makeutusainetta=1 tl sokeria.

        Sokeri 100/gr=400 kcal. Jäin ihmettelemään, että miksi ostan moista myrkkyä?

        Minäkin käytän yleensä hedelmäsokeria, kuten marjoissa ym.. Tuon kahvin kanssa olen laittanut kylläkin yhden tabletin makeutusainetta mukilliseen, täytynee lopettaa. On vain tullut tavaksi laittaa sitä.
        Kiva saada palautetta:)


    • Unohdin heti koko punnitusaikomuksen, joten ei taida minusta olla tähän kisaan tällä kertaa. Katsotaan, josko huomenaamuna muistaisin, mutta ellen silloinkaan, niin soromnoo, antaa olla elopaino punnitsematta. Ajatus oli maanantaiaamuisin punnita, mutta pieleen meni hetkohta kättelyssä ja justiinsa. :(

      • Koska viimeviikolla oli vain 4 pvä siitä kun aloitettiin painonpudotus,eli viikko jäi vajaaksi niin sovittiin että laillinen punnitus suoritetaan seuraavana sunnuntaina, eli nyt tulevana sunnuntaina 12.2-12, kyllä täällä on käyty punnitsemassa, senkin voi tehdä, kun haluaa itse tietää mihinkä suuntaan on menossa.
        Mutta kaikille ilmoitetaan myös lukijoille joka sunnuntai,

        Siis omaa painoa ei sanota, jos ei halua, vaan ilmoitetaan paino jonka on pudottanut.

        Tämä tiedoksi jos olet halukas tietämään mitenkä ryhmä toimii, ei käy sitten niin, että yksi ilmoittaa yhtenä päivänä ja toinen toisena pvä ja lopuksi on epäselvää mitenkä menee.


    • Hyvää tiistai aamua

      Näin äkkiseltään pätellen, eikös huomenna keskiviikkona tule täyteen viikko kun aloitimme, kyllä vaan, ja kovasti me olemme yrittäneetkin asiassamme. Hyvä niin.

      Mutta eilisiin syömisiin: Hunajavettä sämpylä oivar. tomatti

      puuro oivar.

      Keitettyjä kaalin lehtiä silloin tällöin

      omena välipalana

      noin 1 - 2 dl ruismarja puuroa dl maitoa

      iltapäivä kaffeeta rinkeli

      ateria: keitettyä kukkakaalia, parsakaalia ja porkkanaa, valkokastiketta 4 sillin palaa.

      omena

      rasvaton viili

      tee korppu

      No siinä ne taas ovat popsimiset, vettä juon pitkin päivää niin että tulee noin 1½ lt ainankin joka päivä ja vitamiinit menee jossain välissä mukaan. Koetan syödä juureksia, uskon niiden voimaan saada paino putoamaan, ja punaista lihaa en juurikaan syö ja proileriakin vain harvoin ja makkroita en koskaan joskus kun mieliteko tulee, niin ostan nakkipaketin, tämä on yleinen tapa ruokavalinnoissani. Eli kasvisvoittoinen on ateriani.

      Jatketaan taas eteenpäin.

    • Sally

      Maanantai 06.02.2012

      Huomenta! Meillä satelee keveästi lumihiutaleita, pakkasta -6. Tänään täyykin käydä tuolla ulkona, onkin tullut täällä sisällä oltua pakkasten takia.

      Veresokeri on pysynyt tasaisena 6-7 välillä. Joten luulen, että tämän suuntainen ruokavalio on minulle sopiva. Sen tiedän siitäkin, kun ei ole
      ruokailujen välillä näläntunnetta"mielitekoja".

      Aamupala: Kahvia mukillinen maidolla mak, ruisleipää pala levite juusto.

      Lounas: Kasviksia (Maalaiskasviksia) pannulla kuullotettuna 150g , broilerileikettä (eillistä) 100g lisäksi tomaatti ja tuorekurkkua. Vihreää minttuteetä mukillinen.

      Päivällinen: Peruna keitetty 1kpl. Kasviksia(Maalaiskasviksia Apetin) n. 150g ja uuniseitä 1 pala n. 100g. Vihreää minttuteetä mukillinen.

      Välipalana : Appelsiini.

      Päiväkahvi: Mukillinen maitokahvia mak., näkkileipä juustoa ja tuorekurkkua päällä.

      Iltapala: Pakastemarjoja( vadelmaa, mustaherukkaa,valkoherukkaa) 2desiä, vaniljakastikkeen kera.(Ei sokeria, eikä makeutusainetta)

      Ja vettä olen myös juonut, päivän mittaan, useamman lasillisen.
      Ainoana vitamiininalisänä= Kalsium-D.1tab/pv:ssä.

      Hyvä Me!

    • texsanell ek

      Hyvää päivää.

      Viikin olemmekin jo treenanneet vähempää syömistä, eikä se pahalta ole tuntunutkaan. Pikemminkin päinvastoin, vatsa kun pienenee eikä ole niin täysinäinen, saa ketterämmin talvisaapaatkin jalkaansa!

      Liikuntaa harrastin eilen iltapäiällä ravaamalla kärryni kanssa hehtaarihallissa hyllyjen välistä, muiden kärrylöitä väistellen, enkä kulkenut lainkaan järjestelmällisesti.
      Huvikseni mennä pyyhkäisin pari kertaa päästä päähän, ja liikuntaa tuli!

      Ulkoilin vain terassilla, lapioiden lunta, kaiteita putsaten, ennenkuin lumet katolta työnnetään alas.

      Aamiainen kuten tavallista:

      maitokahvi, vihanneksilla ja leikkeellä päällystettyä
      leipäpalaa oivariini noin tl.

      perunamuhennos, vihersalaatti kastike(sinihomej.) kabanossi pannulla paist.
      vesi

      vuonankaali vihersalaatti 1 silakkapihvi, pala vaaleaa vehnäleipää sellaisenaan
      vesi

      tuoremehua


      En ehtinyt vielä kirjautua, enkä luota tallenukseen, kun eilen oli jokin häiriö siinä - syötti edellistä vaan, enkä viitsisi ottaa uusiksi.
      Aina sitä jotakin toheloi huomaamattaan:D

      moikka taas!

    • katleija

      Kiva seurata tätä Monican ketjua. Itse en viitsi kirjoitella, mutta elvyttelen vanhoja painonvartija systeemejä käyttööni. Aina tällaisesta saa intoa itsensä kurissa pitämiseen.
      Periaatteessa en enää laihduta, koska siihen ei lääkärikään suostutellut. Energian tarve on niin mahdottoman vähäistä ainakin minulla, että alkaa jo olla vaikeaa enempää vähentää, jotta ruoka pysyisi monipuolisena.
      Multitabsin nappaan joka päivä ja talvella kalanmaksaöljyä silloin tällöin.

      • Heippa Katleija

        kiva että olet ajatuksilla mukana, vaikka ei ole sinulla tarvetta pudottaakaan painoa, ja se on toinen hyvä, kun syöt vitamiinia, minä uskon ja luotan niihin, että ne suojaa meitä pöpöiltä :))


    • Jutsiinsa

      Eilinen:

      Muki pelkkää kahvia, korppu ja piparkakku.
      Pieni annos risottoa, reissumiehen puolikas, sipaus kevytlevitettä, paksusti graavilohta.
      Jälkiruo'aksi lasillinen appelsiinimehua, jossa on hedelmälihaa mukana, siis kuitu on taattu.

      Iltapäivemmällä pelkkä kahvi, ja reussumiehen toinen puolikas, samoin päällisin.
      Kaupan lohifileet ovat sen verran isoja pienimmätkin, että suolattuaan ne pitää nauttia aika äkkiä. Onhan kalanrasva terveellistäkin.

      Illankähmässä viiliä ja mansikoita, makeutusainetta, ei sokeria.
      Illalla vielä appelsiini.

      Lasillinen jogurttijuomaa ja vettä, vettä, päivän mittaan.
      Joka päivä magnesiumia ja D-vitamiinia.

      Painon pudotuksen myötä olen näillä pakkasilla alkanut, ja muutenkin pitäisi, nostelemaan painoja, parantaakseni käsieni lihasvoimaa. Tulee hankittua vimpainta, monen moista, mutta pakkaavat alkuinnostuksen myötä painumaan unholaan.

    • Hyvää huomenta

      no nyt tuli unirästejä vähän poistettua, on niin hyvä tunne kun juuri heräilin ja väsymyksestä ei ole tietoakaan, joskus näinkin. Menenkin nyt heti eiliseen naposteluun.

      Aamiainen: hunaja vettä ja sämpylä oivar. tomatti.

      Puuro maitoa 2 dl

      välipalana : omena

      Iltapäivä kaffeeta karjalan piirakka oivar.

      kaalilaatikkoa tumma leipäsiivu oivar. tomat.

      välip. omena

      rasvaton viili

      iltatee korppu

      Vesi ja vitamiinit menee joka päivä, erikseen niistä mainitsematta. minä syön vitamiinia senkin tähden nyt kun on tulossa se influenssa, jota jo taitaa ollakkin liikkeellä.

      minä kun en käynyt piikiläkään, aina ennen olen ollut, ja nyt sitten koitan vitamiinilla suojautua.

      onko kukaan muu joka jätti pikityksen väliin ?
      Olis mukava tietää onko kukaan saanut tartuntaa vielä?

      No eipä nyt tälläkertaa muuta kuin, iloista painon pudotusta meille jokaiselle.

      • marja-liisa...

        Hei !

        Minäkin olen käynyt lukemassa touhujanne- Tsemppiä! Mukaankin tulisin, mutta ei mene näihin keskusteluihin kirjoitukset juuri lävitse. Aina on jollain ip-osoitteilla esto päällä. Mutta seurailen sivusta!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        Hei !

        Minäkin olen käynyt lukemassa touhujanne- Tsemppiä! Mukaankin tulisin, mutta ei mene näihin keskusteluihin kirjoitukset juuri lävitse. Aina on jollain ip-osoitteilla esto päällä. Mutta seurailen sivusta!

        No hei,tule mukaan vaan, olen kyllä ajatellut, onko painosi pysynyt pois, kun sait hyvin pudotettua oliko liki 10 kg,

        Tule kertomaan kuinka kävi? ja samalla uudelleen pudottamaan painoa.


    • Iloista huomenta aamupalan ääreltä!

      Aamiainen on aina maistunut, mutta nyt sitä ihan iloisesti odotaa:D

      Maitokahvi t.l. sokeria, vaalea leipä vihannat 2 viipaletta gouter'ia kevätsipulisilppua, oivariiniä n. t.l.

      3 pientä lapin puikulaperunaa graavisiika

      tomaattimehu


      2 silakkapihviä pirskoiteltu sitruunalla,
      purjo-raejuustosalaatti tilkka öljyä

      3 hedelmän mehua

      En ottanut minäkään influenssa rokotetta, Omega 3, C-vitamiini, Piimax kalkki.
      B-vitamiinia nyt kun leipä on jäänyt vähemmälle.

      Jatkoooon,...

      • Sally

        Myös itse olen ajatellut, että B-vitamiini lisä nyt olisi paikallaan, kun leipämääräni olen vähentänyt.


    • Sally

      Aurinkoista päivää täältä Itä-suomesta!

      Kävin aamupäivällä tuolla kaupoilla ruokaostoksilla, alkoi jääkaappi näyttää aika tyhjältä. Kerran viikossa tai korkeintaan kahdesti, riittää ruokaostoksilla käynti talouteeni.Ostan kerralla enempi. Nytkin ostin naudan jauhelihaa 400g pakkauksen. Valmistin siitä jauhelihapihvejä, sienitäytteellä.. Ovat tällähetkellä uunissa kypsymässä. Laitan niistä suurimman osan pakastimeen. Sieltä otan sitten tarvittaessa.

      *************

      Eilen oli tälläinen ruokapäivä.


      Tiistai 07.02.2012

      Aamupala: maitokahvia, ruisleivän päälle levitettä(Besel) hivenen, Aamiaispalajuustoa 1kpl. Omena.

      Lounas: Karjalanpaistia(pakastimesta) 150g, peruna ja höyrytettyjä kasviksia. Vihreä minttuteetä.

      Päiväkahvi: Mukillinen kahvia maito hed.sokeria vajaa teelusikallinen. Pyöreä ruisnäkki levite ja juustosiivu. 1/2kas banaani.

      Välipala: Toinen puolikas banaanista.

      Päivällinen: Kasviksia(Apetin) kuullotettuna pannulla 250g. Marinitu broileria koipia, pieniä, uunissa kypsennetty 100g. Vihreä minttuteetä.

      Iltapala: marjarahkaa.

      Vettä noin litran verran

      Aurinkoista päivänjatkoa!

    • Jutsiinsa

      Eilinen:

      - Pelkkä kahvi ja karjalanpiirakka runsaalla paprikalla.

      - Vasta illalla graavilohta, purkkisimpukoita, öljyyn säilöttyjä valkosipulinkynsiä, mmmm.

      - Ja vielä viilipurkki kera mansikoiden.

      - Vettä ja lasillinen appelsiinitäysmehua.

    • L - L

      Hitaan hoikistumiseni menu.

      Indeksi pysyy mutta vyötärö ohenee, hitaasti.

      Päivittäiset vakiot kalorittomien juomien lisäksi.
      - rasvaton maito 1 - 1,5l
      - kirnupiimä 2 --3dl
      - banaani 1kpl
      - kananmuna 1 - 2kpl
      - joku hedelmä banskun lisäksi
      - 0,4% rahkaa 250g
      - pähkinäpainotteista mysliä 1dl
      - 0,4% raejuustoa 125g
      - ruis-myslileipää 2 viipaletta oliivi becel
      - jäävuori- tomaatti- sipulisalaatti rypsiöljy,viinietikka, kotipestokastike
      - heraa, 80%, 50 - 60g

      Tänään lisäksi
      - lihapullat, keskikoko, 7kpl
      - tumma spagetti 10 - 15g
      - läskisoosi, oma valmiste, 3 rkl
      - digestive keksi 4kpl
      - illalla mascarbone-jätskiä reilu ruokalusikallinen

      Tavallisesti viikollakin kokolihaa ( sika, brotsku ).
      Viikonvaihteessa vaihdellen ja sunnuntaina ilman proteiinilisiä.

      Aamuisin kalanmaksaöljyä 5ml, C-vitskua 500mg.

      Sopii minulle, en väitä miksikään yleispäteväksi.

      Tämän tyypin eväillä odotan kevään jälkeen läskiksi muuttuneiden lihasten ( 6kg ) palautuvan vuoden loppuun mennessä = indeksi vakiona mutta vyötärö hieman ohuempi.

      • Laiska - Lasse,,,,,oletko joskus aiemmin tällä reseptillä (muovannut kroppaasi), käytin sanaa muovannut, kun siinähän se sinun painosi pysyy melkein samana, vaan liha siirtää paikkaa, outoa jos tämä toimii ?

        Siis sinulla on lihakset löystyneet ja vyötärö kasvanut ja vuoden loppuun mennessä nämä pitää vaihtaa paikkaansa, onpas mielenkiintoista.

        Olisi hauska tietää vuoden lopussa kuinka kävi, kunhan muistaisi kysyä.

        Ohjeesi mukaan syötkin aika mukavasti että ei nälkäisenä tarvitse olla,liharuokia melko paljon,ja syöt leipää aika vähän, onko siihen jokin syy?


      • L - L
        monica kirjoitti:

        Laiska - Lasse,,,,,oletko joskus aiemmin tällä reseptillä (muovannut kroppaasi), käytin sanaa muovannut, kun siinähän se sinun painosi pysyy melkein samana, vaan liha siirtää paikkaa, outoa jos tämä toimii ?

        Siis sinulla on lihakset löystyneet ja vyötärö kasvanut ja vuoden loppuun mennessä nämä pitää vaihtaa paikkaansa, onpas mielenkiintoista.

        Olisi hauska tietää vuoden lopussa kuinka kävi, kunhan muistaisi kysyä.

        Ohjeesi mukaan syötkin aika mukavasti että ei nälkäisenä tarvitse olla,liharuokia melko paljon,ja syöt leipää aika vähän, onko siihen jokin syy?

        Liikunta loppui toukokuussa pakoputken lyhennyksen vuoksi.
        Seurauksena useamman kuukauden pääasiassa vaakasuora jakso.
        Niistä 9 ja 6 vuorokautta vieraassa ympäristössä.

        Nyt olen parin kuukauden aikana ryhtynyt varovaisesti palauttelemaan mutta teho on vielä vähissä.

        Mitä outoa siinä on jos mies vetää viikossa 5:llä kerralla yhteensä noin 10 tuntia puntti- ja salitreeniä sekä harkitsee syömisensä.
        Kun sen tekee tolkulla, teholla ja vaivojaan säästämättä niin, perusterveyden ohella, täytyyhän sen jossakin näkyä, tai ainakin tuntua.

        Tiedän tämän harrastukseni vaikutuksen mutta jatkuvuudesta ei ole takeita.
        Seuraava tarkastus on maaliskuussa ja sen jälkeen toukokuussa.
        Niistä riippuu paljon mutta en hilseile etukäteen vaan elän parhaan vaihtoehdon mukaan.

        Katastrofia edeltänyt lepokulutukseni oli Tanhuvaaran U-opiston analysaattorin mukaan muistaakseni 2123 tai 2223kcal.
        Siihen valveillaolon ja tekemisen kulutus lisäksi.
        Pienentynyt lihasmassa on nyt pudottanut myös tuota lepokulutusta joten yritän olla hieman tarkempi.

        Eräs salillä säännöllisesti käyvä, noin 5-kymppinen ratsastelijanainen hukkasi huilatessaan painostaan ( lihaksistaan ) myös tuon 6kg muutoksen näkymättä profiilissa.
        Hoikka nainen saattaa olla yllättävän painava, solujakaumasta riippuen, jonka näin vihjeenä mainitsen.

        Siis, salille vaakalukemaa nostamaan tai rakennetta muuuttamaan.

        Leipä?
        En leiki karppailua vaan kun vaan enempi ei maistu paitsi keittopäivänä.
        Jos söisin niin lätkisin niiden päälle leikkeleitä.
        Nyt noiden kahden siivun päälle menee se toinen kananmuna.


      • L - L
        monica kirjoitti:

        Laiska - Lasse,,,,,oletko joskus aiemmin tällä reseptillä (muovannut kroppaasi), käytin sanaa muovannut, kun siinähän se sinun painosi pysyy melkein samana, vaan liha siirtää paikkaa, outoa jos tämä toimii ?

        Siis sinulla on lihakset löystyneet ja vyötärö kasvanut ja vuoden loppuun mennessä nämä pitää vaihtaa paikkaansa, onpas mielenkiintoista.

        Olisi hauska tietää vuoden lopussa kuinka kävi, kunhan muistaisi kysyä.

        Ohjeesi mukaan syötkin aika mukavasti että ei nälkäisenä tarvitse olla,liharuokia melko paljon,ja syöt leipää aika vähän, onko siihen jokin syy?

        Varsinainen kysymyksesi unohtui.

        En ole muovannut vaan se on tehon ja terveyden oheistuloksena muovautunut.
        Pientä suuntausta olen tosin harrastanut.


    • 100% takuu

      Älä syö--paino tippuu.

      • jokunen

        Älä syö, en syönytkään, kun olin kuolemansairas.
        Nyt kiitän Luojaani, että sain ruokahaluni takaisin.

        Muita on helppo opastaa.
        Tee, kuin neuvot!

        Jos joku keksisi laihdutukseen helpon tien,
        hän olisi maailman rikkain ihminen.

        Sisu, ja itsetunto, niillä päästään perille.


    • L-L Oletpa hauskasti kirjoittava, ihan mukiin menevästi, vaikka kuitenkin asiaperäisesti ja asiasta.

      En minä täällä yksin yleensä naura, mutta nyt on sanottava, että ilmaisutapasi sai joskus hymyilemään, ja asia tuli kuitenkin selväksi.

      Lopuksi: toivottavasti palaudut entiselleen.

    • Huomenta teille kaikille.

      Nyt oli hyvä kun heräsin näin aikasin, mutta on täällä palstalla muitakin jotka ovat aikasin aamulla ylhäällä.

      Eiliseen päivään ja ruokailuun, ei tarvinnut laitaa mitään uutta kun jäi sitä kaalilaatikkoa,,,, ah` niin hyvää.

      Aamupalana:hunajavesi, ja se sämpylä oivar.

      Kaurapuuro maito 2dl

      omena

      iltapäivä kaffeeta kilorinkilä

      ateria: kalilaatikkoa n. 2-3 dl voileipä oivar. sipaisu

      omena, välipalana

      n. 1dl ruismarjapuuroa 1 dl maitoa

      iltatee ja kanelikorppu.

      Meinasi jäädä pois, kun söin rahkaa, kun vahingossa ostin sellaista, en suuremmin tykkää siitä, pistelin suuhuni sitä illalla. Minä en juuri paljoa poikkea ruuan suhteen, kun tiedän vanhan kaavan mukaan mikälainen ruokailu tepsii, ja täytyy myöntää että en myöskään kata ruokaani kauniisti kun rupean syömään, vaan otan lautaselleni ja popsin hyvinkin äkkiä, vaikka pitäisi syödä hitaasti.

      Ajattelen aina, että mitä sitä viitsii pelata, kun yksin on kotonaan,,,, No niin, ei nyt muuta kuin koetetaan jatkaa hyvällä mielellä.

      PS. Tänään on keilailu päivä, ja heti aamulla.

    • Hyvää huomenta!

      Aamuvoimistelua 15 min.
      Voi kun lauhtuis taas pakkanen, pääsis tuonne järven jäälle vaeltamaan, ladun vierellä on aina ollut polku, ehkä jo päivemmällä on siedettävämpää hengitellä, kun aurinkoakin luvattiin.

      Ja eilinen ruokailu,
      maitokahvi 2 voileipää, sipaisu oivariiniä vihannekset ja leikkele
      tomaattimehu

      lounas: jauheliha & vihannespata: rkl oliiviöljyä kattilaan jossa jauheliha ja sipulit kevyesti kuullotettu tomaattia herneitä papuja purjoa valkosipulia 1 peruna. Jauhel. 200 gr rasva % 10) mausteet chili, 3 maustepippuria tl pestoa
      lasi vettä

      tuoremehu

      ilta-ateria: 3 pientä voileipää tuoresuolatulla siialla, teetä iso muki

      vettä ja tuoremehua 1 omena

    • Sally

      Huomenta !

      Pakkasta täällä meillä näyttää olevan -26 astetta.

      Eiliset syönnit olivat aika ptkälle samanlaiset, kuin koko tämän kevennysviikon aikana.

      Keskiviikko 8.2.2012

      Aamupala on sama, kahvia ja ruisleipä pala juustolla.

      Lounas: Kasviksia 250g pannulla kuullotettuna. Hapankaalia 50g. 1munan munakas.

      Päiväkahfeet näkkileipä sipaisu Beselia, aamiaisjuustosiivu ja punaista paprikkaa yksi siivu.

      Välipalaksi Appelsiini

      Päivällinen: Salaattia( kiinankaali, öljyssä kuullotettu sipuli, aurinkokuivattua tomaattia, tuorekurkku,) 150g. Sienitäytteinen jauhelihapihvi 150g. Sienikastiketta n,1/2 dl.

      Iltapaksi banaani.

      Reipasta päivänjatkoa kaikille!

    • indeksi 22

      Jaa...

      Pari viikkoa on mennyt kun tuota liikunnan lisäämistä ja kalorien vähentämistä aloittelin. Tuo flunssa p...kele hiukan sotkee ohjelmaa. Eipähän ole tohtinut mennä kuntosalille liki viikkoon painojen joukkoon. Toki ruokahalukin on kadonnut. Tänään kuitenkin savustelin neljä yli puolen kilon ahventa jotka sain viikonvaihteessa tuosta järvestäni. Kyytipojaksi paistelin "vokissa" savoijinkaalta punaviinissä amerikanpekonin ja tarvittavien mausteiden kanssa. Painosta en puhukaan sillä putoaa flunssan myötä liian nopeaan.

    • huomenta, huomenta

      Taas uuteenpäivään käymme näin, ei huolen häivää missään päin. Tuollainen lausahdus tuli mieleeni, tarkoittaiskohan se sitä että painon pudotus jatkuu ja jatkuu ihan hyvin eteenpäin.

      En osaa sanoa kun en ole koko viikkona käynyt punnitsemassa, ootteko te muut ?

      Nyt sitten kirjanpitoa eilisestä:

      aamiainen hunaja vesi tumma voileipä oivar. tomatti

      puuro mustikka sopalla noin 3 dl

      välipala omena

      kaffeeta karjalan piirakka oivar.

      ateria: juures sose keitto(porkkana, lanttua, sipulia, peruna, ja mausteet) 2 voileipää tomatilla

      mandariini

      mustikka soppaa n. 3 dl pieni voileipä oivar. juusto siivu

      tee ja vesirinkeli

      Sunnuntaina näkee sitten kuinka onnistuu ruuan suhteen taas, pientä vekslausta se on kuitenkin, mutta kuten aina ennenkin niin se oikea laatu ja määrä löytyy kyllä, että pääsee tulokseen.

      Ei tämä mitään kovin hankalaa ole, ei vatsa huuda yhtään ruokaa, mutta ei ole hurraamista muuten, kun ei pääse lenkille kuten ennen tein, kun pudotin painoa, eli mitenkä se vaikuttaa, jää nähtäväksi kun punnitsen itseni.

      Eipä muuta kuin jatketaan.

    • Sally

      Huomenta!
      Aamupala on syöty ja täytyy ruveta miettimään, mitä tänään tekisi.
      Pyykki pitää ainakin laittaa koneeseen...
      Pakkasta on -23 astetta.


      Torstain 9.2.-12 ruokamääräni.

      Aamupala: Ruisleipää pala, juustosiivu paprikaa.Maitokahvi.

      Lounas: Salaattia(eilen tehtyä) 200g, broilerin koipi n.50g.
      Vihreäminttuteetä, mukillinen.

      Päiväkahvilla: ruisnäkki juust ,paprika. Kahvia mukillinen maidolla.

      Välipala: Appelsiini

      Päivällinen: Kasviksia ja herkkutatteja (pakasteesta, omia keräämiä) pannulla kuullotettuna, soija öljyssä, 250g. Jauhelihasieni pihvi n. 150g
      Vihreäminttuteetä.

      Iltapala: Appelsiini.

      Vettä ruokajuomana ja vähän välilläkin naukkailin. Varmaan litran verran kaikenkaikkiaan.

      Oloni tuntuu tosi hyvältä!

      Jaksellaan.....

    • texsanell ek

      Huomenia vaan!

      Joh ho, listaa pitää vilkaista vasta heränneenä, ei muuten heti tule mieleen.

      Aamukahvi maidolla on vakijuttu, 2 leipäpalalle oivariinit, pari viipalette savuporoa vihannan lisäksi.
      1 keitetty kananmuna

      tomaattimehu


      jauhelihavihannes pataa n.3 dl vesi


      1 banaani


      raejuustopurjosalaatti , loput graavisiiasta
      vesi

      Käväisin vaa'alla, - tasan 1 kg on pudonnut, lisäsinkin hieman välipaloja kun en välitä niin pikaisesti, pitkäntähtäimen tulos on parempi. Varsinkaan kun on lievä ylipaino.

      Eilen oli tosin hyvä näläntunne, banaanikin maistui taivaallisen hyvälle makeudessaan :D
      Tästä vaan etteenpäin, johan tämän oppikin!

      Täytyy kehitellä uusia kevytreseptejä, muuten voi tylsistyä syömiseensä, ja lakata vallan! moi

    • texsanell ek

      Unohdinpa luon liikunnan, mutta se muistui mieleen kun ihmettelin miksi jatat tntuivat niin oudoilta.
      Otin jumpan lisäksi ohjelmaani tuon Katleijan polvien noston kävellessä, niin kuljin kuin sotilas polvia täsmällisesti nostellen, enkä jättänyt siihenkään, vaan mainoskatkojen aikana ylös tuolista vaan, ja kinttuihin liikettä:D Levätköön nyt aamupäivän ainakin!

      Ulos se on tänään mentävä liikkumaan, ja viikonlopuksi voi lisätäkin lenkkeilyä lauhemmassa säässä.

      Aurinkokin pilkahtelee jo tuolla!

    • Huomasin,että Monica on taas aloittanut tämän laihdutus-jutun..
      Pitää minunkin osallistua,kun on kaikki kilot tulleet takaisin,mitkä sain pudotettua..
      Syynä ei ole ylensyöminen,vaan liikunnan puute..
      Nyt pitää taas ottaa itseään niskasta ja mennä ulos..
      Hyviä tekosyitä olen keksinyt puolustukseksi..Nyt en voi aloittaa,olen menossa kylään,mutta heti maanantaina ,uusi suunta elämään..Jospa tässä piristyisi,kun saa teiltä tukea.Kaikille onnea laihduttamiseen! Palaan tähän asiaan maanantaina.. t.Irkku

    • Hei Irkku

      tervetuloa mukaan, kyllä se paino paholainen taas on minullakin noussut muutaman kilon, joten maanantaina nähdään.

    • indeksi 22

      Nysse vaan...... Näin raakojen valkosipulien jälkeen....

      Flunssa on lopuillaan. Tuo tyttäreni, joka on lääketieteen ammattilainen, määräsi hankkimaan tuollaisen "sarvikuonon" eli nenänhuuhtelulaitteen paikallisesta laillisesta lääkefirmasta, eli apteekista. Naurella aluksi piti moiselle mutta noin käytössä ihan ok ainakin alkutuntemuksen jälkeen. "Tavaraa" tuli ja henkireiät auki. Amusella menenkin verkoille järvelleni ja iltapäivällä liki viikon jälkeen painojen pariin kuntosalille. Tiedossa huomiselle tuoretta kalaa hmm. ehkä keitettynä...hmmm. tai paistettuna tilkassa oliiviöljyä juuresten kera, ken elää se näkee.... heh...

    • Lauantai aamua kaikille

      Taas nukuin niin ruhtinaallisesti koko pitkän yön, että on oikein hyvä ja levännyt olla, kyllä meikäläinen antaa arvoa, silloin harvoin kun on nukuttu aamuun asti, yhtä soittoa, kun on vuosia joutunut heräilemää jo hyvinkin aikasin.

      Tässä tuli nyt sairaskertomukseni, mutta ei kai se haittaa.


      Perjantai syömiset: hunaja vesi sämpylä oivar. sipaisu tomatti siivut.

      kaurapuuro mustikka sopalla

      Omena

      Iltapäivä kaffeeta karjalan piirakka oivar.

      ateria: 2 pientä perunaa ja pala paistettua lohta, paist. sipulia ja tomatti

      mustikka soppaa n. 2dl voileipä oivar.

      tee rinkeli

      omena


      Näillä eväillä mentiin eilen perjantaina,,,, ja nyt sitten on rantautunut flunssakin suomeen, yksi ja toinen on kaatunut sen kouriin, minä en vielä kuulu siihen joukkoon, ei minulla yleensäkkään tule flunssaa en muista koska olen saanut sen.
      Koetankin lähteä melko nopeaan pois noista suurista tavarataloista, luulempa että sieltä useammat sen siemenen saa,,,,ihmispaljous...

      Reipasta painon pudotusta kaikille.

      Vo minkä tepposen teki, minulla oli rekattuna nikkini ja ei lähtenyt, vaan ilmoitti että yhteenlasku ei ole oikein,,, voi tätä touhua,,, piti laittaa uusiksi koko homma.

    • Sally

      Huomenta!

      Hyvin nukutti minuakin. Neljän aikaan heräsin, mutta asentoa vaihtamalla pääsin unenpäästä taas kiinni. Kahdeksalta vasta heräilin.
      Aamutoimet on tässä tullut jo tehtyä ja uuteen päivään virittäydytään.
      Mitä sitten tulee puuhasteltua, se jää nähtäväksi. Jotain ruoanlaittoon liittyvää ainakin:D

      Tässäpä sitten eiliset eväät:
      Perjantana 10.02.2012

      Aamupalalla samaa, kahvi,leipä lisukkeineen ja hedelmä(banaani)

      Lounas: Värikkäitä kasviksia(Apetit) kiinankaalta soijaöljyssä kuulotuttuna 200g ja jauhelihasienipihvi 50g.
      Vihreä minttutee.

      Välipala: Matokahvi, juustoleipä(Riitan herkku)100g. Appelsiini.

      Päivällinen: Samat kasvikset kuin lounaalla, samoin myös valmistettuna 250g Lisäksi hapankaalia 50g. Broilerin koipia 2 kpl pieniä(uunissa kypsennettyjä).

      Iltapala: Mustaherukoita 2dl juustoleipää 50g.

      Vettä litran verran ja D-vitamiini lisä.
      Sokeri on pysynyt hoitotasolla samoin verenpaine.

      Ja nyt sitten jotakin hommastelemaan. Siivousta ainakin. Ehkä ulkoiluakin,sauvalenkki, iltapäivällä.


      Hyvää jatkoa, mukaan lähteneille, kevennyksen tiellä!;)

    • Minä minä minä

      minä ja mun läskit minä aina pääasssii

    • minä minä minälle

      ei pitäisi alentua vastaamaan näin ala arvosen henkilön kirjoituksiin, mutta sanon senverran että, ei kai me sinun läskeistäsi puhuta, joten kehotankin sinua pitämään näppisi irti ketjuista kun et muuta osaa, kuin ilkeillä joka ketjussa, tuntuu siltä että sinun mielialasi on järkkynyt joten hoidappas itsesi, sinusta voi vielä tulla normaali ihminen.

      • ala arvonen henkilök

        ö, jos teidän touhua vähän naureskelee. Kyllä on monikalla kovat piipussa.


    • Kirjoitukseni ei löytänyt perille joten uusiksi.

      Aamiainen tavanomaiseen tapaan vielä eilen.Kahvi & 2 palaa hiivaleipää
      vuonankaali, kevätsipuli kurkku ja savuporoleike.

      Lasillinen tomaattimehua
      1 Fazerin puikulaleipä oivar. & palvikinkun siivu

      Illallinen: kuivalla pannulla paistettu lohimedaljongin puolikas salaatti
      vesi

      illalla appelsiini & verigreippimehu, vettä illan mittaan
      1 mandariini

      vitamiinit: B 12, kalcium- D, C-vitamiini

      1 kg on paino pudonnut. Hyvin olen pärjännyt, joskin eilen oli leivän tarve välipalaksi :)

      Ulkoilla voi nyt enemmän lauhemmassa säässä, kun en nyt välitä uimahallin ruuhkasta. Pitänee laittaa taas liukuesteet kenkiin.

      Kevätkausi etenee, ja sitten on maa taas paljaana kävellä reilummin, ja ihastella kaikkea luonnon heräämistä!

      Tsjemppiä kaikille !

      • mie kyllä

        nostelen painoja, en pudottele, sehän kävis varpaitten päälle.


      • Juslan Harmaa
        mie kyllä kirjoitti:

        nostelen painoja, en pudottele, sehän kävis varpaitten päälle.

        Pudottaa painoa painojen sijaan, vaatiikin kielikorvaa ja oikeinkirjoitustajua he hee.


      • kitkat
        Juslan Harmaa kirjoitti:

        Pudottaa painoa painojen sijaan, vaatiikin kielikorvaa ja oikeinkirjoitustajua he hee.

        Kielikorvalle:
        Kumpi se ylittääkään suojatien jalankulkija vai auto?


      • moi*
        kitkat kirjoitti:

        Kielikorvalle:
        Kumpi se ylittääkään suojatien jalankulkija vai auto?

        Kumpikin vuorollaan!


      • kitkarengas
        moi* kirjoitti:

        Kumpikin vuorollaan!

        Auto ylittää suojatien ja jalankulkija ylittää ajoradan suojatietä pitkin.


    • Hyvää sunnuntai aamua

      nyt on se tärkeä päivä jolloin punnitaan itsemme, ja todetaan, ollaanko päästy pudotuksessa alkuun, te toiset olettekin jo olleet katsastamassa ja tulos on ollut hyvä, mutta minä kävin vasta nyt ja luulin minä, että kilo olisi pois, mutta ei vaan ole, kuin reilu ½ kg.

      Mutta minä en ole pahoillani, jatkan taas vaan eteempäin, samallaviisiin, minulla on tämä alkuun pääseminen aina ollut nihkeää, mutta,,,,,kyllä se siitä sit.....


      Lauantaiset popsimiset:

      Aamulla: sämpylä sipaisu oivariinia juustosiivu

      Puuro mustikka sopalla

      omena

      iltap. kaffee sämpylä oivar.

      ateria: kalasoppaa lohesta noin 3-4 dl 2 voileipää oivar..

      välipalana: omena

      Illalla: mukillinen mustikka soppaa

      teetä vesi rinkilä


      Funtsin että vähentäisikö jo nyt vähän popsimisia, että pääsis kunnolla alkuun, mutta hyvä puoli on ollu se, että kurnuttava nälkä ei ole ollut, että voin olla tyytyväine kun on senkin verran pudonnut pois,,,,jään miettimään asiaa.

      Jään jännäämään mitenkä teillä muilla on käynyt, onko jo 2 kg pois ? kun kilo jo putos molemmilta.

      Kiva,,, teidän puolesta. Jatketaan.

    • Sally

      Rauhallista sunnuntai aamua!

      Pakkasta täällä P-karjalassa -13 . Alkoi hiljakseen heittelemään muutamia lumihiutaleita, saa nähdä tuleeko kovempikin lumisade.

      Jäin miettimään, kun joku kirjoitti itsekkyydestämme, meistä "keventäjistä"
      Kyllä meidän tulee huolehtia, niin kauan kuin mahdollista, itsestämme Ja näin vertaistukea saatuna, se on vielä mukavaakin.
      Olen myös sitä mieltä, että tämä " minäitse" ajattelu ,tässä tapauksessa, on myös yhteiskunnan etu.


      Eillliset evääni.

      Lauantai 11.2.-12

      Aamulla kahvia sama mukillinen(sydänmuki) ja kokoruisleipää palanen, juustoleipää 50g ja punaista paprikaa.

      Lounas: Tattimuhennosta 150g , lihapullia 2kpl ja salaattia n 150g.

      Salaatti sisälsi:
      kiinankaalia 200g,
      aurikokuiv tomaattia öljyssä 4puolikasta,
      juustoleipää 100g,
      sekavihannesta (Apetit) pari desiä

      Välipala: Kahvi, ruisnäkki sulatejuustoa päällä ja banaani.

      Päivällinen: Salaatin loppu, Broileria 100g ja appesiini.

      Iltapala: mustaherukoita vattuja rahkaan sekotettuna.

      Kävin sitten vaa´alla ja 500g oli pudonnut, yhteensä 1.5kg.
      Ihan hyvin menee:)

      Nyt täytyy vähän vaihtelua kehitellä tuohon ruokavaliooni. Reseptejä olen selaillut.

      Onnittelut meille painonpudottajille
      ja heillekin joille ei pudotusta tarvitse!

      Kuulemisiin......

    • texsanell ek

      Huomenta hui kamala,..

      Ompa kone kylmä, tuuletin huoneen ja katselin Aamusydämellä,..bbrrr, no raikasta on.

      Aamiainen, Bulgarian jugurtti n. kahvikupillinen, teelusikallinen sokeria
      maitokahvi, puikulaleipä ja kinkku.
      vettä

      Lounas: lohimedaljongista puolikas, tuore paprikanpala, pieni tomaatti
      riisiä & creme Bonjour cusine, kalamausteineen
      vettä

      tuoremehu (appelsiini & verigrape)

      Illan päätteeksi: 1 lasi punaviiniä, n. 30 gr sinihomejuustoa 2 keksiä
      1 iso omena

      Viikkoon en nyt punnitse ollenkaan, ehkä sitten on hauskempaa, kun odottaa tulosta.

      Lunta näkyy pyryttävän, onneksi ei tarvitse muuta kuin putsaa omat portaat,,...ja saappaat sisääntullessa, kun vaan putsaa lumesta saapasharjatelineen,. moikka

    • Jutsiinsa

      Kaks killoo, lissee elämänilloo, hyvin on mennyt, mutta menköön.

      - 2 kg. näyttää puntari, ja kovaa ollaan samalla menolla, taidan vähentyä alta aikayksikön. :))

      Kiitos aloittajalle, että sain otettua itseäni niskasta kiinni, ja sieltä vieläkin pidetään.

      • Jutsiinsa,,,,, tämä sinun nim. on sellainen että meinaan aina kirjoittaa sen väärin,,, mutta se ei ollut asiani, vaan sanon että, sinnikkäästi olet nyt pysynyt mukana ja tulostakin on tullut,,,, hyvä niin että innostuit asiasta.

        On mukava seurata kun sisulla mennään eteenpäin.


      • Jutsiinsa
        monica kirjoitti:

        Jutsiinsa,,,,, tämä sinun nim. on sellainen että meinaan aina kirjoittaa sen väärin,,, mutta se ei ollut asiani, vaan sanon että, sinnikkäästi olet nyt pysynyt mukana ja tulostakin on tullut,,,, hyvä niin että innostuit asiasta.

        On mukava seurata kun sisulla mennään eteenpäin.

        Ajattelin vain,ettäJustiinansisukkuutta tässä nyt tarvitaan.

        Eilinen menuu oli yksinkertainen:

        - Mukillinen pelkkää kahvia, kera karjalan(Imatran)piirakan, jolla runsaasti punaista paprikaa.

        - Illempana kaksi tukevaa ruisvoileipää, joilla kinkkusiivu ja paprikaa.

        - Myöhemmin omena.

        Päivittäin pari litraa vettä.


      • Jutsiinsa kirjoitti:

        Ajattelin vain,ettäJustiinansisukkuutta tässä nyt tarvitaan.

        Eilinen menuu oli yksinkertainen:

        - Mukillinen pelkkää kahvia, kera karjalan(Imatran)piirakan, jolla runsaasti punaista paprikaa.

        - Illempana kaksi tukevaa ruisvoileipää, joilla kinkkusiivu ja paprikaa.

        - Myöhemmin omena.

        Päivittäin pari litraa vettä.

        Pieni varotuksen sana Jutsiinsa,

        Älä yritä olla liian vähällä ruualla , se kostautuu, pitää syödä vaikka vain vähemmän, mutta säännöllisesti parin tunnin välein, jotain kuitenkin, että ei tule heikotus kohtausta tai muuten pahoinvointia, jonka tyhjä vatsa yleensä aiheuttaa.

        Sinun olisi viisainta kirjata ylös ja kirjoittaa meidän nähtäville mitä olet popsinut päivän mittaan.

        Tämä ei ole toivomus vaan kehotus.


      • Jutsiinsa
        monica kirjoitti:

        Pieni varotuksen sana Jutsiinsa,

        Älä yritä olla liian vähällä ruualla , se kostautuu, pitää syödä vaikka vain vähemmän, mutta säännöllisesti parin tunnin välein, jotain kuitenkin, että ei tule heikotus kohtausta tai muuten pahoinvointia, jonka tyhjä vatsa yleensä aiheuttaa.

        Sinun olisi viisainta kirjata ylös ja kirjoittaa meidän nähtäville mitä olet popsinut päivän mittaan.

        Tämä ei ole toivomus vaan kehotus.

        Aivan oikeassa olet. Minulla on vain aina ollut tällaisia "syömättömyyspäiviä", kaipa sitten myös olen ahminut, kun on tuota painoa.

        Tuolla jossain kerroinkin, että tuli tosi paha olo eräänä päivänä, kun en ollut syönyt. Varmaan verensokeri laskee liian alas?

        Taas on ollut lähes syömätön päivä, rieskanpalan söin kinkulla ja perunasaatilla. Omena jälkkäriksi. Alan juuri paistamaan porsaanleikkeen. Sen syön keitettyjen porkkanoiden kanssa.
        Ihan sama, mitä kello on.:))


    • Kyllä on hienoa todeta että kaikilla on lähtenyt laskemaan paino, tulee niinkuin palkkio, kun on ahertanut sen asian kansa. kyllä se terveyttäkin antaa, onhan se aika rankkaa kantaa liikakiloja mukanaan, siksi on hyvä kun aika ajoin ottaa pois, liiat kilot, ja pitää siitä huolen että ei pääse tuhotoman paljoa kertymään liikapainoa.

      Minulla on sellainen tapa että kun alkaa vaatteet kiristämään niin silloin hyppään vaakaan ja jos on muutama kilo tullut , niin oitis otan ne pois.

      Eli ei minulla ole montaakaan vaatetta jäänyt pieneksi että on joutunut heittämään pois, ja se on juuri tuo vaaka, joka on kullan arvokas, sillätavoin että, kun hyppää siihen, niin oitis näkee onko painoa tullut ja kuink paljon..... joten tietää alkaa pudottamaan painoa pois.

      Siinä alkaa taas viikko ja yritetäänpäs pudottaa taas painoa, me kaikki pudottajat,,,,, lykkyä tykö.

    • Hyvää huomenta

      Menenkin heti eilisiin syömisiin kun olen taas herännyt juuri,
      nyt pitää, pitää kiirettä, että kerkeen avata tämän ketjun suht ajoissa.

      Sunnuntain ruuat: vesi hunajalla sämpylä oivar.

      puuro oivar.

      välipalana: omena

      kaffeeta karjalan piirakka oivar.

      aateria: 1 peruna porkkana keitetynä ja sieni kastiketta herkku kurkkua

      omena

      ruismarja puuroa noin 2 dl maitoa 2 dl

      mukillinen kaakaota


      Makurina piti saada jotain makeata niin joinpa kakaota, ja hyvältä maistuikin.



      Piti sanoman että kyllä tämän ketjun voi avata kuka vaan, ei tarvi odottaa, että minä vaan teen sen, kunhan kuka kerkeää.

      Enpä tällä erää enempää, vaan sanon mukavaa jatkoa. kaikille.

      • marja-liisa..

        Heipparallaa keventäjät!

        Minäkin tulisin mukaan. mutta kun nämä Saunalahden ip liittymät tökkii, että kirjoitukset ei mene lävitse, kun ilmojen edellä, niin tyydyn seuraamaan sivusta, ja tsemppaan teitä. Eihän tuo elopaino minulla onneksi talven aikaan ole entisestään lisääntynyt, kun pidän koko ajan tosi tiukkaa linjaa.
        Koittakaahan vaan pinnistellä!


      • marja-liisa.. kirjoitti:

        Heipparallaa keventäjät!

        Minäkin tulisin mukaan. mutta kun nämä Saunalahden ip liittymät tökkii, että kirjoitukset ei mene lävitse, kun ilmojen edellä, niin tyydyn seuraamaan sivusta, ja tsemppaan teitä. Eihän tuo elopaino minulla onneksi talven aikaan ole entisestään lisääntynyt, kun pidän koko ajan tosi tiukkaa linjaa.
        Koittakaahan vaan pinnistellä!

        No heips kukkuu Marja-Liisa,

        oli kivaa kuulla, että olet painosi saanut pidettyä hallinnassa, kun kovasti teimme yhtestyötä, tietysti kukin omasta itsestään huolta kantaen, olit täsmällinen ja se tuotti tulosta, kiitos vielä kun muistat kirjoittaa ketjuumme, joka pudottaa painoaan.

        Se on mukava tuulahdus ja piristävä ele, joka tuo mieleen aiemman pudotus ketjun.

        Annappa kuulua toistenkin.


    • Aamun ruokatilitystä

      Pitkällä viipaleella hiivaleipää tillpehörineen,
      aloitin eilisen aamuni kahvia siemaillen.

      Päivälliseni koostui käristetystä ameriikan pekonista kikneypapjen kera.
      Chilimauste oli melko voimakas pavuissa, mutta pekonit rapean ihania.
      paprika, juomana vesi

      sunnuntaiherkuksi 1 ohut viipale murokakkua kahvi

      tomaattimehu

      illalla vain hedelmiä

      Tuo ameriikanpekoni riitti päivän kaloriatarpeisiin, samaten ylimääräinen kakunviipale, ettei illalla tarvinnut sen enempää syödä.

      Liikunnan kannalta kevyehkö päivä, tänään pitää tehdä pidempi kierros, jos saan motivoitua itseni tuonne pyryn sekaan.

    • Sally

      Hyvää maanantaita!

      Aurinko jo kajastaa tuonne puidenrunkoihin, kun tässä katselen ulos ikkunasta, samalla, kun annan julkisuuteen näitä eilisiä syömisiäni.
      Minulle sopii tosi hyvin tämä ruokavalio näin, että noudatan säännöllisiä ruokai-aikoja. Silloin ei tule naposteltua, eikä makean mielitekoa ole ollut.

      Ja nyt asiaan:
      Sunnuntaina 12.2.-12.

      Aamupala samallainen kuten aina, kahvi ruisleipä juusto paprika.

      Lounas: Bataatti laatikkoa(kaupasta) 100g, jauhelihasienipihvi100g, hapankaalia 50g, appelsiini 1kpl

      Välipala: Rahkalettuja 2kpl, kahvi maidolla.

      Päivällinen: Makaronisoijalaatikkoa 250g, kasviksia 100g(höyrytettynä) ja uuniseitä 100g.

      Iltapala: Vihreäluomuteetä mukillinen, rahkalettu 1kpl (50g)

      Vettä litran verran.

      Hyvää päivänjatkoa kaikille !

    • Heippa! Nyt pistin yhlös taas mitä olen s yönyt..
      aamu: klo 6.30 mustaa kahvia 2 kuppia
      2 graham-paahtolivänsiivua, hipaisu Flooraa.
      2 siivua kinkkua..
      Päivällä: 2 pasteijaa..Paistovalmiita ovat aika pieniä..
      Illalla vähän muusia ja viljapossusta tehtyä kastiketta myös..vähän..
      Laskin että oli n. 900kcl ja rasvaa tuli 45g..
      Puuttui taas vihannekset.. taidan syödä yhden tomaatin..
      Se varmaan mahtuu tuohon kalorimäärään,sillä pyoristin sen.
      Tiedän,että pidän liian pitkiä välejä..Niin ei laihdu..
      Yritän kiinnittää huomiota syömiseen enemmän..
      Huomenna taas jatketaan.. Moikka! t.irkku

      • Heippa vielä..
        Tuli tytär kylään,siksi paistoin niitä pasteijoita,kun hän ei tykkää pullasta..
        Siis en jokapäivä harrasta mitään pasteijoita..
        Moikka..


    • No huomenta taas

      Taas on päivä uusi ja ystävän päiväkin, joten hyvää ystävänpäivääkin kaikille, Eilen olin koneella aika paljon ja tulos,,,, lonkkani tuntuu vähän kipeältä,,,, herran jestas istumisestakin, ei ole vanhaksi tulemista.

      Nyt eilisiin syömisiin:

      vesi hunajalla sämpylä oivar, tomatilla

      kaurapuuro oivar. silmällä n. 3 dl

      välipala: omena mandariini

      kaffeeta tumma voileipä juustolla

      ateria: riisipedillä kanankoipia herkkukurkkua

      omena mandariini

      vettä juon noin 1½ l päivässä ja vitamiinit mukana

      mukillinen kaakaota

      Saman tyylinen kuin ennenkin, ei pudottaja voi oikein paljoa lisätä kun pitä pudottaa, joten syömiset on jotakuinkin samallaiset joka päivä, pääruokaa voi vaihdella.

      Irkku liittyi seuraamme, hyvä juttu.

      Tässä tämän kerran asiat ja jatketaan vaan reippaallla mielellä eteenpäin. tsemppiä kaikille.....

    • Sally

      Hyvää Ystävänpäivää!

      Lumihiuttaleita satelee hiljalleen, pakkasta -18. Aamutoimet on tehty ja nyt onkin sitten vuorossa kertominen eilisistä syömisistä.

      Maanantaina 13.02.-12

      Aamua en voisi aloittaa ilman kahvia, joten mukillinen kahvia ja siihen loraus punaista maito. Ruisleipä sulatejuusto punaista paprikaa siivu. 1/2kas omena.

      Lounas: Edellisenä päivänä tehtyä , makaroonilaatikkoa(soijarouheella) paistinpannulla lämmitettynä 200g. Lisäsin siihen (maissi,herne,paprika vihannessekoitusta) ja broileria 50g.

      Välipala; Kahvi, ruisnäkki juustosiivu (sulatejuusto 12%) paprikasiivu.
      Appelsiini 1kpl.

      Päivällinen: Kasviksia pannulle 250g, (kiinankaalta, värikkäitä kasviksia -Apetit) , joita kuullotin hetkisen, soijaöljyssä. Ja vielä eillistä uunisetä 100g ,kasvisten päälle lämpenemään.
      Siinä se sitten oli ateriani. Ihan hyvältä maistui.

      Iltapala: Mustaherukka rahka n. 50g. 1/2kas omena.

      Vettä ruokajuomana ja aina välilläkin, litran verran





      Huomenna tavataan......:)

    • Kiitos samoin kaikille

    • Hei taas!Syömisestä:
      klo 6.00 kuppi kahvia mustana ja yksi pasteija,pieni
      klo 11.00 1 viili 2 lihapullaa ja yksi paistettu muna,paprikkaa
      klo 16.00 2 paahtoleivänsiivua ja pestoa sivelin päälle niukasti
      klo 23.00 teetä ja 2 näkkärin siivua flooraa päälle hipaisu..
      Laskin ..on 742 kcl ja rasvaa 41g..
      Pitää huomenna syödä vähän paremmin..

    • Aikasta huomenta kaikille

      tämä painon pudotus on toisenlaista kun ei tule liikuttua,,,, joka kuluttaa energiaa, että putoaisi paremmin paino, mutta eka kerran yritän näin nyt.

      Nyt tiistaipäivän syömiset : muki hunaja vettä sämpylä oivar. herkku kurkkua.

      Kaurapuuroa n. 3dl 3dl maitoa

      päärynä välipalana

      kaffeeta vesi rinkeli

      ateria: juures pussi uunissa, peruna, porkkana lanttua, sipuli kanankoipi.

      kaffeeta vieraan kanssa ( laskiais pulla,,, voi synti, oli pakko)

      Iltamyöhällä teetä mukillinen.


      Oli senverran outo vieras että en kehdannut laittaa sitä yksin syömään laskiais pullaa, vaan napostelin hyvällä halulla itsekin, näin joskus käy,

      Mutta kun ei ota tavaksi, niin ei se yksikerta haittaa.

      Eipä tässä muuta näin aamusella kuin - mennään eteenpäin, eli yritystä vaan kaikille muillekkin, siitä sitä tulosta sitten syntyy.

    • Hyvää huomenta

      Onkin mukava kirjoitella ruuasta, kun aamukahvi on vielä meneillään!
      Eilen huomasi klo 17.00 jälkeen selvästi jo valoisuuden, eikä aikaakaan niin ollaan jo maaliskuussa! Hieno aika on edessä kevään myötä, on taas helpompaa liikkuakin keveimmissä tamineissa.

      Eilinen aamiainen: tavanomainen kahvi ja 1 voileipä lisukkeineen tomaatti

      sitruunavettä

      Päivällä: piparjuurimatikkaa riisiä (kunnon annos, niin sain sen loppumaan)

      Iltapala: Bulgarian jugurtti mansikoita

      2 mandariinia

      Kolme päivällistä jouduin syömään samaa, vaikka on myönnettävä, että hyvältä maistui.
      On tämä ruokapäiväkirjan pitäminen vaativaakin, pyöriä nyt eri annosten
      kirjaamisessa.
      Huomaiskohan kukaan jos sanoisin syöneeni saunavihtasalaattia?

      • älä ole moksiskaan, on niitä turhempiakin tehtäviä, tästä kirjaamisesta on se hyöty, että näkee kuinka lihottaa itseään tai jopa laihduttaa.

        Olen sen ennenkin huomannut, että sinulle kirjaaminen on vastenmielistä tehtävää, mutta muuten emme tiedä toistemme syömisistä mitään, silloin ei kannata pitää tätäkään ketjua.

        Siis kirjataan edelleen, eikö vaan.


      • monica kirjoitti:

        älä ole moksiskaan, on niitä turhempiakin tehtäviä, tästä kirjaamisesta on se hyöty, että näkee kuinka lihottaa itseään tai jopa laihduttaa.

        Olen sen ennenkin huomannut, että sinulle kirjaaminen on vastenmielistä tehtävää, mutta muuten emme tiedä toistemme syömisistä mitään, silloin ei kannata pitää tätäkään ketjua.

        Siis kirjataan edelleen, eikö vaan.

        Totta kai Monica kirjataan ja jatkan kyllä.
        Pahoillani olen, kun en
        pidä niin hauskana kirjoittaa samaa ruokaa monena päivänä:D

        Onhan tuo ruuanlaitto täytynyt muuttuakin yhdenhengen taloudessa, kaikkineen ostoksia myöten. Tänään onkin jo vaihtelua tiedossa.
        Vatsa vaan on ollut jotenkin sekaisin heti aamusta. Joku vatsapöpö varmaan iskenyt.


      • texsanell kirjoitti:

        Totta kai Monica kirjataan ja jatkan kyllä.
        Pahoillani olen, kun en
        pidä niin hauskana kirjoittaa samaa ruokaa monena päivänä:D

        Onhan tuo ruuanlaitto täytynyt muuttuakin yhdenhengen taloudessa, kaikkineen ostoksia myöten. Tänään onkin jo vaihtelua tiedossa.
        Vatsa vaan on ollut jotenkin sekaisin heti aamusta. Joku vatsapöpö varmaan iskenyt.

        Sitähän se vähän on, saman toistoa mutta ei yhden hengen ruokavalio ole monimutkainen, se muovautuu hyvin vähäiseksi, eikä niin monipuolinenkaan ole kuin niillä joillaa on pöydässä useampia syöjiä.

        Minulla on ainankin niin, tahtoo tulla niitä tuttuja ruokia laitettua vaan, sellaista se on, kun pitää aina vähän katsoa ettei liikaa tule painoakaan, on paras ettei hyviä herkkuja laitakkaan pöytään.,,,, Houkutus on silloin suuri.

        Vatsavaivoja: onko sinulla maitohappobakteeri pillereitä, otappas niitä.


      • monica kirjoitti:

        Sitähän se vähän on, saman toistoa mutta ei yhden hengen ruokavalio ole monimutkainen, se muovautuu hyvin vähäiseksi, eikä niin monipuolinenkaan ole kuin niillä joillaa on pöydässä useampia syöjiä.

        Minulla on ainankin niin, tahtoo tulla niitä tuttuja ruokia laitettua vaan, sellaista se on, kun pitää aina vähän katsoa ettei liikaa tule painoakaan, on paras ettei hyviä herkkuja laitakkaan pöytään.,,,, Houkutus on silloin suuri.

        Vatsavaivoja: onko sinulla maitohappobakteeri pillereitä, otappas niitä.

        Ei minulla maitohappopillereitä ole kotona, kun niin harvoin on vatsa ollut levoton, joskus penisillinikuurin jälkeen on täytynyt syödä jotakin laatua joka palauttaa suoliston normaalit bakteerit.

        Jugurttia ajattelin illemmällä syödä mansikoiden kera, happoahan siinäkin on, teetäkin on tullut hörpittyä, kyllä se tästä asettuu, liikkeellä sitä kuuluu olevan.

        Niinhän se on, helpommalla sitä pääseekin hellan ääressä, joskus harvoin, saatan itselleni sunnuntaiateriaksi laittaa jotakin herkumpaa, mieluimmin kyllä kun saan ruokavieraita.

        Jatkan reippaammin huomenna :) hei sitten


    • Sally

      Huomenta!

      Minulla oma läppäri takkuilee. Sain kuitenkin nyt tämän ketjun toimimaan, että myös nämä eiliset ruokamääräni saan kertoilla.
      En tässä pitempään kirjoittele, kun ei tiedä milloin alkaa taas" tökkiä."

      Eiliset evääni.
      Tiistaina 14.02.-12

      Aamulla kahvimaidolla, karjalanpiirakka levit. ja 1/2kas omena.

      Lounas:Makaronisoijaleike laatikkoa 200g,Bataattilaatikkoa 50g. Broileria 50g.

      Välipala:Kahvi maidolla, ruisnäkki sulatejuusto punaista paprikaa 20g

      Päivällinen:Aurinkovihanneksia ja hapankaali sekoitettuna yht. noin 250g. lämmitettynä pannulla.
      Lihapullia 100g (omatekoisia) sienikastike (rouskuista)1/2desiä.

      Iltapala: Raejuustoa 100g ja 1/2kas omena.

      Olo on hyvä. Makeaa ei ole tehnyt mieli ja nämä säännölliset ruoka-ajat ovat selvästikin auttaneet minua siihen, ettei tule naposteltua.

      Lumisateista päivänjatkoja kaikille!

    • Hei taas! Kirjoitin,mutta ei lähtenyt..Uusi yritys
      klo 6.30 2 kuppia mustaa kahvia,pikku-pasteija
      klo 10.00 Jogurtti näkkileipä pelkästään
      klo 13.00 viinirypäleitä..
      klo 16.00 makaroonia ja viljapossukastiketta ja paprikkaa,vettä
      klo 20.00 teetä ja kaksi näkkäriä Flooraa ja kinkunsiivut..
      Tuli 690 kcl ja rasvaa 38g.
      Yritin pitää pienempiä välejä ja jotain söin..

      • Irkku-37 Viimekerrasta muistan sinun olleen tarkka kun punnitset tarkoin kaikki, sekin on hieno juttu, se on sitä jämptiyttä.

        Minä luen tarkoin teidän kaikkien "reseptit" ja useampaan kertaan.

        Onkohan ongelmia Irkulla koneen kanssa ?

        Kai sinä punnitsit itsesi ? että tietää paljonko on pudonut ?

        Sinulla putosi paino aika hyvin viimekerralla, mutten muista oliko 10 kg lähellä ?

        Jatkoja vaan.


    • Huomenta

      taas nukuin rästejä pois, siksi olen vasta nyt kirjoittelemassa, mutta parempi myöhään kuin lainkaan, onhan tässä päivä aika kertoa asiat.

      mutta nyt eilisiin: mukillinen hunajavettä sämpylä oivar. juusto siivu

      ruismarja puuroa pari desiä maitoa saman verran

      päärynä välipalana

      kaffee karjalan p. sipaisu oivar.

      ateria: juures keittoa 2 voileipää oivar.

      omena

      mukillinen kaakaota

      teetä 2 korppua


      no näillä pärjäsin hyvin eilen, kyllä pääse vähälläkin kun on tuo pakkanen ( pakastus ) johon voi laittaa ylimääräisen ruuan, sieltä on kiva ottaa kun tarvitsee, kuten tuo juures keitto, sieltä sen nappasin.

      Eipä taas muuta, kuin annetaan mennnä eteenpäin vaan.

    • Sally

      Huomenta!

      Nyt kone pelaa jo paremmin, eilen oli niin hidasta. Ajattelin jo, että kannettavassani on jotain vialla tai Soneran mukkulassa, mutta nythän tämä pelaa kuin ei mitään---toistaiseksi.

      Ja sitten eiliseen ruokailuuni.
      Keskiviikko 15.02-12

      Aamupala samankaltainen, kuin aina ennenkin. Muki kahvia maidolla hieman hed.sokeria. K-piirakka ja kevytlevitettä päälle sipaistuna.

      Lounas: Juuresmuhennosta 200g (porkkana, palsternakka,sipuli,lanttu) ja loput uunisetä 100g.
      Salaattia;(kiinankaali,-herne maissi paprika pakaste ja 1/2kas appelsiiniä)100g

      Välipala: Kahvi maidolla,pyöreä ruisnäkki, aamiaisjuustoa 1kpl ja paprika. Tonen puolisko appelsiinistä.

      Päivällinen: Paistoin lohta pannulla 150g. Nostin lohisiivut pois pannulta ja siihen samaan kaloista tulleeseen paistorasvaan lisäsin lopun makaronis.laatikon 150g ja juuresmuhennosta 100g, ja lämmitin ne. Annos oli melkoinen, mutta kaikki tuli syötyä.

      Iltapala: Banaani(pieni), mustaherukkoita ,rahkaan sekoitettuna n. 100g. lusikalla sekoittaen. Useimmiten käytän sauvasekoitinta, tulee kuohkeampaa.

      Ja tietenkin se päivittäinen vesimäärä n. litra.

      Luulen, että kokopäivän kalorimääräksi tuli liki 1000kcal, jos ei ylikin. Täytyy tarkistaa kalorilaskurissa.
      Liikuntaa tuli myös päivän mittaan normaalia enempi. Asiota piti toimitella, siellä sun täällä. Kävelyä tuli ihan kohtalaisesti...

      Jaksellaan tänäkin päivänä nauttia elämästämme!:)

      • Kyllä on ilo katsella kun sinä Sally kirjaat niin säntillisesti ylös päivän syömiset, siinä ei ole mitään sanomista, kuin kehumista vaan.

        Se on merkki siitä, että sinä paneudut täsmällisesti asiaan, ja siitä tulee tuloksiakin.

        jatkoja vaan.


    • Täältä tullaan :)

      Aamutorkut venähtivätkin pitkään, kaipa se tarpeen oli, kun nyt tuntuu taas oikein mukavalta olo.

      Eilinen aamiainen: Maitokahvi 1 viipale hiivaleipää, paistettu muna, tomaattia

      mukillinen teetä


      Päivällä: Pinaattikeitto 2-3 dl

      teetä

      Ilta-ateria: Kuullotettuja vihanneksia 1 tl oliiviöljyä 1 jauhelihapihvi

      Bulgarian jugurttia pakastemansikoilla 1 tl hunajaa

      teetä

      Siinähän ne tulivatkin. Uusi päivä on edessä ja aurinkokin on sulostuttanut maisemaa. Hienoja säitä ulkoilun kannalta, nämä kevään tuntuiset aamut :D
      Taidanpa unohtaa palstan olemassaolon nyt, tehdä hommat äkkiä ja
      lähteä ulos!

      Hauskaa päivää kaikille.

      • Sally

        Kävin tuolla kalorilaskurilla ja sain tuloksekseksi eilisistä syömisitäni: Kaloreita 964, 51g prote, 114g hh ,32g rasvaa. Ei ihan tarkka varmaankaan, mutta suuntaa antava.
        Edellisessä kirjoituksessani näkyy olevan kirjoitusvirhe. Ei uunisetä vaan uunisei.:DD


    • Jutsiinsa

      Nyt se sitten tuli, eilen siis, se vastoinkäyminen.
      Ankarista kieltosaarnoistani huolimatta mies oli erehtynyt erään oppilaitoksen myymälään. Sieltä toi tullessaan pasteijoita, ja aivan suussasulavia pikkupullia.
      Todella kuin kotona tehtyjä, oikeasta, maistuvasta aineesta.

      Päivä oli mennyt hyvin. Aluksi mukillinen kahvia, kaksi näkkileipäpalasta, ilman päällysteitä, muutama kirsikkatomaatti.
      Myös pieni annos silakkalaatikkoa, ruisleipäsiivu ja samaisia tomaatteja, vishyä.

      Illempana kahdet = kahdet kahvit, kummallakin pasteija ja voinen ja sokerinen pulla. Juuri lueskelin Finelistä, kuinka moisia kaloripommeja ne ovatkin.

      Eipä hyvä suhdanne toki tähän lopu. Pulla on aina ollut Akilleen kantapääni, sen kun voisi ainiaaksi vähentää minimiin. Eri asiahan on syödä pulla silloin tällöin, kuin monta päivässä.
      Sunnuntai painaa päälle, jännittää vähän, mitä lukema näyttää.
      Sisua meille kaikille!

      • No, eihä se Jutsiina maailmaa kaada jos sie yhden päivän tai illan sorrut herkuttelemaa, katoha kun oon nyt sitä mieltä et, siulla on pilkettä silmäkulmassa, niin, otaha sellane tapa et kun syöt laihduttajalle sopimatonta ruokaa, niin ota takas ja oot vähä pienellä ruualla nii se niiku tassaantuu.

        Mut iha ilma ruokaa ei piä konstailla, mut viljele edelleen tuolasia mukavan sorttisia kirjeitä.

        Ja tästä jatketaan eteenpäin.


    • Heippa.. En minä punnitse,mutta minulla on se :Sydäntautiliiton Ruoka-aine taulukko..Se on hyvä..kerrotaan,mitkä ruuat ovat sydän-ystävällisiä ja miten paljon on rasvaa ja suolaa....
      Tänään siis taas on syöty:
      klo 6 kuppi mustaa kahvia ,2 paahtoleipää,Flooraa hipaisu ja juustonsiivut 24%:sta
      klo 11.30 1dl muusia ja 1dl paistijauh.liha-kastiketta,tomaatti
      kl0 15.00 viinirypäleitä noin desi
      klo 19 tuntui hieman ontolta..2 paahtoleipää,hipaisu pestoa ja lihapullia halkasin päälle..teetä..
      imeskelin pari hedelmäkarkkia,kun teki mieli jotain makeaa..
      Näistä kertyi 850 kcl ja rasvaa 40g..

    • monica

      Huomenta taas kaikille

      lunta tulla tupruttaa, mistä sitäkin riittää noin paljon, ja luvattiinko sunnuntaina oikein paljon, niin olin kuulevinani. No mutta syömisiin:

      Aamulla: hunajavesi tumma voileipä juustolla tomatilla

      ruismarja puuro maidolla n.2 dl

      päärynä välipal.

      iltapäivä kaffeeta mukillinen

      ateria: 2 pientä perunaa paistettu muna 4 sillipalaa tomatti

      omena

      rusina soppaa n. 3-4 dl ( makeutus hermesetas )

      tee vesirinkilällä


      Näin pääsin tähän aamuun asti, ja jään odottamaan teiltä tietoa mitenkä menee, oikein jännään sunnuntaita kun minusta tuntuu että painoni ei ole paljoa pudonnut, mutta sitten sen tietää, olo on vaan niin punkero vieläkin,

      En anna uskon puutetta tulla, kun aina on sama juttu alussa ,
      paino ei lähde kunnolla putoamaan, nyt tekee vielä sekin kun en voi kunnolla liikkua, tuo koipi kun kiusaa.

      Reippaasti eteepäin porukalla.

    • Huomenta.

      Kirjaanpa ylös eilisen ruokailut, ennenkuin unohtuu,

      Aamutee johon 1/2 desiä maitoa 1%.Viipale maalaisleipää, oivariinin sijaan sulatejuustoa ja metsästäjänleike, tomaatti

      Teetä

      Päivällinen: 1 röstiperuna jauhelihapihvi
      runsaasti vettä

      Päivällinen meni myöhään ja oli kaloriapitoinen, illalla en tarvinnut kuin jugurttia sellaisenaan.

      Tänään aion keittää porkkannoita, luin reseptin missä oli parmesanjuustolla hunnutettuja viipaleita, taidanpa käyttää hiukan oivariinia ja sitten hunnuttaa :D
      On sekin houkutteleva ilmaisu, huomenna tiedän oliko se hyvää, lasitetut on kyllä herkkua.

      Jos ihan tulikuumiin siroittelee juuston, se sulais kivasti, ja ripsu sinihomejuustoa mukaan.
      Liikuntaa tuli hyvin eilen hyvin, aamupäivä oli täynnä energiaa ja sain toimitettua tarpeellisia hankintoja. Yöpöydän valaisinta en saanut koottua illalla, vaikka kuinka tutkin ohjeet , joita oli kahdet, jos olisi valinut pienenmmän varjostimen, ja lopulta annoin periksi, vaikka iltalukeminen sitten jäikin.
      Väsyneenä nukahdin hyvin. Harmittaa kun ei ohjeet täsmää, piirustuksetkin on vaillinaisia, jos ei sitten ledlamppu ollut viallinen.

      Saavat tulla kokoamaan itte Ikeasta, on niillä se palvelu:D,...moi

    • Sally

      Eilen torstaina 16.2.2012.


      Aamupala: maitokahvi, ruisleipää pala, sulatejuusto, paprika. 1/2kas banaani.


      Lounas: Aurinkovihannesta 200g hapankaalia 50g wokkipannulla kuullotus. Eillistä kypsennettyä lohta 50g. D-vitamiini .

      Välipala Kahvi maidolla makeutus. Ruisnäkki, aamiaisjuustoa 1kpl ja paprikaa . Sekä1/2kas banaani.

      Päivällinen: Tuoresalaattia( kiinankaalta, aurinkokuiv, tomaattia, pakasteesta sekavihannesta, t-kurkkua) 150g, kypsää broileria 50g ja salaattikastiketta noin ruokalusikallinen.

      Iltapalaksi raejuustoa n. 100g ja 1/2kas appelsiinia.

      Ja vettä tietenkin aina syönnin yhteydessä ja aina välilläkin. Se on tullut jo tavaksi.

      **********

      Tänään 17.02

      Eihän nämä ateriat paljon toisistaan poikkea, ainakaan aamu-väli-ja iltapalojen suhteen. Lounaalle ja päivälliselle täytyisi kylläkin saada vähän vaihtelua. Tänäänkin kävin taas täydentämässä ruokavarastoani. Broilerileikettä tuli taas ostettua. Ja tietenkin erillaisia pakaste vihanneksia. Niistä kun on helppo laittaa . Wokkipannussa vai kuullottaa ja heti on ruoka valmis. Lisäkkeeksi kalaa tai broileria tai mitä nyt sitten sattuu olemaan.
      Sienistä saa myös vaihtelua ruokavalioon . Viimme syksynä sieniä tulikin kerättyä paljon, joten niitäkin on vielä melkoisesti, kertakäyttöpakkauksissa pakastamissa ja suolassakin jokunen purkki on.

      Herranen aika, tulipa tässä oikein innostuttua. Kävin tänään aamulla,( heti yhdeksältä) asennuttamassa tuolla tutussa firmassa, uuden ja nopeamman mokkulan tähän läppäriini. Se entinen alkoi jo vedellä viimesiään. Nyt toimii hyvin. Ei pyöri teksti, eikä pysähtele.On mukavempaa kirjoitella.

      Joten eipä sitten muuta kuin , että huomenna tavataan taas......:))

      " On niin tyttömäinen olo" sanoi 85-vuotias tätini, kun hänen vointiaan kyselin.

    • Heippa taas!
      Vähän ykstoikkoista tämä ruokailu..Ei ole ainakan mitään popsittu ,noin ohimenne,kun pitää kirjata..
      klo 7 kuppi kahvia mustana, iänikuiset graham-paahtoleivät ,
      2 siivua.,hipaisu Flooraa ja juustonsiivut 24%
      klo 11.30 makaroonisalaattia ja tomaatti,vettä
      klo 15. muutamat näkkärin siivut ,Flooraa ihan vähän ja juustonsiivut..
      klo 19. Ykkösviili ja rypäleitä noin desi.. Oli pakko syödä yksi kevyt.nakki kylmänä,kun oli vähän hutera olo.
      klo 21 teetä..Käytän Hermesetasta makeutusaineena..
      Syön taas niin ,että pää särkee.. Pitää vähän muuttaa..
      Näistä kertyi n,810 kcl ja 34g rasvaa

    • Lauantai aamun tervehdys

      Kyllä se alkoi hunaja vedellä ja sämpylä oivar. juusto siivulla

      ja puuro, rusina sopalla n.2- 3 dl molempia

      välipalana omena

      iltapäivä kaffeeta mukillinen, vesirinkeli

      ateria: kukka ja parsa laatikkoa pieni voileipä oivar.

      omena ½ päärynää illan mittaan

      teetä ja korppu

      Koetan syödä noita hedelmiä että jos ne olisi suojana flunssalle, vitam, piller, syön myöskin, että kyllä roppa suojaa saa. mutta kun kevät on pidemmällä niin vähennän huomattavasti, luotan siihen että ruuasta saa.

      Texsanellko taisteli koottavan lampun kanssa, ne on tänäpäivänä kaikki koottavia, huonekalutkin, eikä helposti toteudu nais ihmiseltä.

      Tämäkin kauppamuoto on tällaiseksi muuttunut, kaikki teetätetään asiakkaalla, olisko säästösyistä ????

      Tsemppiä taas, ja eteenpäin.

    • u-atu

      Miksi luopua rehevyydestä? Kukapa nyt nahistuneista omenistakaan välittää?

      • Voi u-atu rukkaa, laihoi ei oo meistä kukkaa. Ikäkin jo sannoo sen, et u-atu ole levollinen.


    • texsanell

      Aamun kirkas aurinkoinen taivahalla,....

      *Aamulla varhain kun aurinko*...: sorruin kahviin, paahtoleipiin 2 (kaura) oiv. metsästäjän leike, t.kurkkua

      Päivällä: tonnikalaa öljyssä puolet säilykerasiasta, nuudelia 1/2 levyä
      paprikan puolikas

      klo 14.00 Ystävättären kanssa kahvihetki, kahvi sellaisenaan

      Keitin mustikka keittoa, soseutin marjat. 2 dl 3 ohutta keksiä oivariinilla

      Ilta-at. Tein pienen racletten uunissa, kahdesta eri juustosta n.50 gr 1 kaurapaahtol. Oli muuten juusto ihanaa sulana...mukillinen teetä

      PS. Luin läpi tuon Rööslainin lauluketjun, ja sävelet vain jatkavat iloitteluaan.
      Muutama hyväntuulen juttu siellä onkin. heippa näillä mennään,..
      ja huomenna punnitaan!

      • Sally

        Minusta myös on hyväntuulta tuottava tuo Rööslain lauluketju.:))


    • Sally

      Ja nyt se on jo lauantai.
      Kyllä aika kuluu niin nopeana, ettei mukana tahdo pysyä. Viikonpäivissäkin joskus tulee sekaannusta. Mutta nyt on lauantai ja eilen perjantaina, siitä olen satavarma.:)
      Ja sitten ne eiliset syömiset.

      ********************************

      Perjantai 17.02.2012

      Aamupala: edellisenä päivänä tehtyä tuoresalaattia broilerilla 100g. Kahvi maidolla mak ja aamiaisjuustoa 1kpl.

      Lounas: Kävin kaupunkireissulla ja ABC-asemalla syömässä, kyytimieheni kanssa. Menu oli seuraavanlainen: Perunamuusia , lihapullakastiketta, makaronilaatikko, höyrytettyha kasviksia ja tuoresalaattia. Jälkiruokana pannaripalanen vadelmahillo ja kahvi.
      Otin lautaselleni kaikkea vähän. Salaatin pienemmälle lautaselle ja päälle salaatinkastiketta tujauksen.
      Isommalle lautaselle vähän kaikkia siinä noutopöydässä tarjolla olevia, mutta kasviksia vähän reilummin. Silti annos oli suurempi kuin kotona syödessäni. Jälkiruokana vielä pannari hilloa ja kahvi. Kyllä tyli täysi olo, liiankin täysi.


      Välipala: Kahvi , omena, juustoleipä 50g.

      Päivällinen: Kiinankaalia, värikkäitä vihanneksia kuullotettu W-pannulla. Uunilohta 100g.

      Iltapala: Mustaherukoita 1desi ja 1/2kas banaani rahkaan sekotettuna.

      Huomenna sitten se punnitsemispäivä. Vähän jännittää...

      • Olen päättänyt etten pudota painoa, muuton kaikki vanhat vaatteet tarvii uusia, se tulee liian kalliiksi.
        Paino tänä aamuna kello 7,oo oli 79, 2 kg.
        Vai olenko väärässä.


      • LateVaan kirjoitti:

        Olen päättänyt etten pudota painoa, muuton kaikki vanhat vaatteet tarvii uusia, se tulee liian kalliiksi.
        Paino tänä aamuna kello 7,oo oli 79, 2 kg.
        Vai olenko väärässä.

        Riippuu pituudesta tuo painon sopivuus, eihän tuo miehen painoksi liialta vaikuta, painoindeksisuositus on alle 30 ikäihmisillä.

        En minäkään kauan jatka kun en aikonutkaan kaikista linjoista luopua :D
        punkeroista vaan!
        Vyönhän voi vetää yhen pykälän kireemmälle, ettei housut putoo!


      • Sally
        LateVaan kirjoitti:

        Olen päättänyt etten pudota painoa, muuton kaikki vanhat vaatteet tarvii uusia, se tulee liian kalliiksi.
        Paino tänä aamuna kello 7,oo oli 79, 2 kg.
        Vai olenko väärässä.

        Mitenkä pitkä olet? Luulen kuitenki ettei sinulla nyt paljoakaan ole ylipainoa.
        Ja jos minulta kysyt, että oletko väärässä, voin vain vastata että:
        " Voit olla väärässä, mutta se ei tarkoita sitä, että minä olisin oikeassa" :D


      • LateVaan kirjoitti:

        Olen päättänyt etten pudota painoa, muuton kaikki vanhat vaatteet tarvii uusia, se tulee liian kalliiksi.
        Paino tänä aamuna kello 7,oo oli 79, 2 kg.
        Vai olenko väärässä.

        Hei Late..Olemme tavanneet,joten tiedän,että olet juuri sopivan painoinen..
        Minulle on kerääntynyt ,joku vyötärömakkara..En tiedä,miten sen saa pois..
        Jos laihdun,posket vain kapenee ja makkara pysyy paikallaan.. Hehhe..
        Uimarengas,vaikka olen laiska uimaan.. Mukavaa viikonloppua!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Hei Late..Olemme tavanneet,joten tiedän,että olet juuri sopivan painoinen..
        Minulle on kerääntynyt ,joku vyötärömakkara..En tiedä,miten sen saa pois..
        Jos laihdun,posket vain kapenee ja makkara pysyy paikallaan.. Hehhe..
        Uimarengas,vaikka olen laiska uimaan.. Mukavaa viikonloppua!

        Hei uudestaan.. On vähän jo paino pudonnut,kun olen nyt viikon ollut tiukkana..
        Jumppaamalla kai ,pitäis päästä tuosta vyötärö-makkarasta eroon..
        Kun keksisi oikeat konstit.. Illalla sitten kerron tämänpäivän syömingit..
        Mukavaa päivää kaikille..t.Irkku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe