Miksi Jumala ei anna puolisoa?

miiii

Miksi Jumala ei anna minulle tyttöystävää, vaikka rukoilen sitä Häneltä kaiket päivät? Olen uskovainen ja haluaisin avioitua jonkun kanssa, mutta Jumala ilmeisesti haluaa toisin kohdalleni. Mutta miksi? Olen tosin nuori vielä, mutta eihän koskaan voi tietää koska elämä tässä maailmassa päättyy omalta kohdalta, joten en tiedä onko enää aikaakaan kauheasti odottaa.

71

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirka ...

      Ensinäki jumalaa ei ole. Jumala on vain satua ja höpötystä. Eli sinua on huijattu jos uskot tähän kuvitteelliseen satuhahmoon.

      Toiseksi, kukaan ei halua vainoharhaista uskovaista elämän kumppaniksi. HEH HEH HEH ...

      Tästä ongelmasta voit syyttää vanhempiasi jotka tuputtivat jumala satuja sinulle totena. Myös kirkkoa jos kävit riparin.

      Luovu harhaisesta jumalauskostasi niin mahdollisuutesi paranee huomattavasti. Elämän laatu paranee aivan varmasti.

      Ole rehellinen. Älä usko satuihin.

      • voi ihmisparkaa

        Mirka jauhaa samaa paskaa joka päivä "Jumalaa ei ole".

        Totta kai Jumala on, eihän luomakuntaakaan olisi ellei Luojaa olisi.


      • _Mikael_

        Pitääkö sinun joka ketjussa tuoda ateistiset mielipiteesi esiin. Et sinäkään pysty varmasti kieltämään Jumalan olemassa oloa.


      • ...
        voi ihmisparkaa kirjoitti:

        Mirka jauhaa samaa paskaa joka päivä "Jumalaa ei ole".

        Totta kai Jumala on, eihän luomakuntaakaan olisi ellei Luojaa olisi.

        Olisi :) tämä maailma on siitä hyvä esimerkki.


      • miiii

        Miten niin? Miten todistat tämän maailman olemassa olon ilman Jumalaa? Olisipa kiva tietää.


      • kui?
        miiii kirjoitti:

        Miten niin? Miten todistat tämän maailman olemassa olon ilman Jumalaa? Olisipa kiva tietää.

        Miten todistat tämän maailman olemassaolon riippuvaiseksi Jumalasta?


      • miiii
        kui? kirjoitti:

        Miten todistat tämän maailman olemassaolon riippuvaiseksi Jumalasta?

        Esimerkiksi niin, että tiedemiesten selittämä evoluutio-oppi on naurettavaa huuhaata.
        Kumpi tuli ensiksi muna vai kana? Useimmat tiedemiehet vastaavat että muna, mutta miten se olisi mitenkään mahdollista, mistä se kananmuna yhtäkkiä vaan ilmestyi jossei ole kanaakaan. Tosihan on se että Jumala on luonut ensimmäisen kanan niinkuin ihmisenkin ja kaiken muun elävän. Ja miten se kananmuna olisi pystynyt selviytymään ja elättämään itsensä? Tämä oli vain esimerkki.


      • kui?
        miiii kirjoitti:

        Esimerkiksi niin, että tiedemiesten selittämä evoluutio-oppi on naurettavaa huuhaata.
        Kumpi tuli ensiksi muna vai kana? Useimmat tiedemiehet vastaavat että muna, mutta miten se olisi mitenkään mahdollista, mistä se kananmuna yhtäkkiä vaan ilmestyi jossei ole kanaakaan. Tosihan on se että Jumala on luonut ensimmäisen kanan niinkuin ihmisenkin ja kaiken muun elävän. Ja miten se kananmuna olisi pystynyt selviytymään ja elättämään itsensä? Tämä oli vain esimerkki.

        Ajatuksesi evoluutio-opista on mielipiteesi, ei todiste. Samoin muut kommenttisi. Itse kyselit todisteita maailman olemassaolosta ilman Jumalaa, mutta kun pyydetään todisteita päinvastaisesta, esität vain mielipiteitäsi. Missä ne todisteet?


      • miiii
        kui? kirjoitti:

        Ajatuksesi evoluutio-opista on mielipiteesi, ei todiste. Samoin muut kommenttisi. Itse kyselit todisteita maailman olemassaolosta ilman Jumalaa, mutta kun pyydetään todisteita päinvastaisesta, esität vain mielipiteitäsi. Missä ne todisteet?

        Millaisia todisteita sitten haluat?


      • kui?
        miiii kirjoitti:

        Millaisia todisteita sitten haluat?

        Todisteita, jotka muutkin voivat havaita ja jotka eivät ole havaitsijasta ja hänen uskostaan tai mielipiteistään riippuvaisia. Älä huolestu, vaikka et löytäisikään niitä. Ei ole löytänyt kukaan muukaan.


      • miiii
        kui? kirjoitti:

        Todisteita, jotka muutkin voivat havaita ja jotka eivät ole havaitsijasta ja hänen uskostaan tai mielipiteistään riippuvaisia. Älä huolestu, vaikka et löytäisikään niitä. Ei ole löytänyt kukaan muukaan.

        Voi voi, tuollainen ajattelu on kovin lapsellista. Mutta eiköhän jokainen tule sen näkemään ihan omin silmin, että kannattiko uskoa/ olla uskomatta. Jos katsoo Raamattua, niin monet tiedemiehetkin ovat myöntäneet että sen ennustukset toteutuvat kiusallisen tarkasti, vaikka eivät ole uskoneetkaan Jumalaan, Muutenkin Raamatun tekstit ymmärtää paljon paremmin vasta kun on uskossa. En itsekkään uskonut ensin, mutta sitten vuonna 2010 tulin uskoon ja kaikki tekstit ja syntikäsitys yms. avautui minulle, kuten Jumala Raamatussa opettaakin. Sitä ennen olin ajattelut samalla tavalla kuin sinäkin.


      • kui?
        miiii kirjoitti:

        Voi voi, tuollainen ajattelu on kovin lapsellista. Mutta eiköhän jokainen tule sen näkemään ihan omin silmin, että kannattiko uskoa/ olla uskomatta. Jos katsoo Raamattua, niin monet tiedemiehetkin ovat myöntäneet että sen ennustukset toteutuvat kiusallisen tarkasti, vaikka eivät ole uskoneetkaan Jumalaan, Muutenkin Raamatun tekstit ymmärtää paljon paremmin vasta kun on uskossa. En itsekkään uskonut ensin, mutta sitten vuonna 2010 tulin uskoon ja kaikki tekstit ja syntikäsitys yms. avautui minulle, kuten Jumala Raamatussa opettaakin. Sitä ennen olin ajattelut samalla tavalla kuin sinäkin.

        Ei kai muuta voi sitten kuin todeta, että ajattelen lapsellisesti, kun niin väität. Esittäisitkö kuitenkin esimerkin Raamatun toteutuneesta ennustuksesta, kun niitä sanot olevan ja kiusallisen tarkasti toteutuneina. Siis mikä ennustus ja mikä tapaus osoittaa sen toteutuneen?


      • miiii
        kui? kirjoitti:

        Ei kai muuta voi sitten kuin todeta, että ajattelen lapsellisesti, kun niin väität. Esittäisitkö kuitenkin esimerkin Raamatun toteutuneesta ennustuksesta, kun niitä sanot olevan ja kiusallisen tarkasti toteutuneina. Siis mikä ennustus ja mikä tapaus osoittaa sen toteutuneen?

        Tässä on yksi linkki toteutuneista ennustuksista
        http://www.miksiuskon.net/4_raamatun_ennustuksia.html


      • miiii
        kui? kirjoitti:

        Ei kai muuta voi sitten kuin todeta, että ajattelen lapsellisesti, kun niin väität. Esittäisitkö kuitenkin esimerkin Raamatun toteutuneesta ennustuksesta, kun niitä sanot olevan ja kiusallisen tarkasti toteutuneina. Siis mikä ennustus ja mikä tapaus osoittaa sen toteutuneen?

        tässä toinen
        http://koti.mbnet.fi/jrambon/profetiat.html


      • Käytä järkeä, pliis
        miiii kirjoitti:

        Esimerkiksi niin, että tiedemiesten selittämä evoluutio-oppi on naurettavaa huuhaata.
        Kumpi tuli ensiksi muna vai kana? Useimmat tiedemiehet vastaavat että muna, mutta miten se olisi mitenkään mahdollista, mistä se kananmuna yhtäkkiä vaan ilmestyi jossei ole kanaakaan. Tosihan on se että Jumala on luonut ensimmäisen kanan niinkuin ihmisenkin ja kaiken muun elävän. Ja miten se kananmuna olisi pystynyt selviytymään ja elättämään itsensä? Tämä oli vain esimerkki.

        "Kumpi tuli ensiksi muna vai kana? Useimmat tiedemiehet vastaavat että muna, mutta miten se olisi mitenkään mahdollista, mistä se kananmuna yhtäkkiä vaan ilmestyi jossei ole kanaakaan."

        Sen munan muni eläin, joka ei ollut kana. Tutustu genetiikkaan niin ymmärrät.


        "Ja miten se kananmuna olisi pystynyt selviytymään ja elättämään itsensä?"

        Sen emo piti siitä huolta. Sillä ei ollut harmainta aavistusta siitä että oli tullut munituksi maailman ensimmäinen muna, josta tulee kana.


        "Tämä oli vain esimerkki."

        Ihan hyvä esimerkki, mutta ei oikein siitä mitä sinulla oli mielessä.


      • Mirka ...
        miiii kirjoitti:

        Esimerkiksi niin, että tiedemiesten selittämä evoluutio-oppi on naurettavaa huuhaata.
        Kumpi tuli ensiksi muna vai kana? Useimmat tiedemiehet vastaavat että muna, mutta miten se olisi mitenkään mahdollista, mistä se kananmuna yhtäkkiä vaan ilmestyi jossei ole kanaakaan. Tosihan on se että Jumala on luonut ensimmäisen kanan niinkuin ihmisenkin ja kaiken muun elävän. Ja miten se kananmuna olisi pystynyt selviytymään ja elättämään itsensä? Tämä oli vain esimerkki.

        Järkesi ei riitä ymmärtämään evoluutiota. Ehkä parempi että tyydyttäydyt hokkuspokkus ja tyhjästä luomiseen.


      • Vanda -

      • miiii
        Mirka ... kirjoitti:

        Järkesi ei riitä ymmärtämään evoluutiota. Ehkä parempi että tyydyttäydyt hokkuspokkus ja tyhjästä luomiseen.

        Vaikea ymmärtää evoluutiota, koska se on pelkkää tiedemiesten keksimää lööperiä. Kannattaa uskoa Jumalaan jo senkin takia, että se on paljon järkevämpää kuin mikään evoluutio-oppi. Tosin jokainen tekee omat valintansa itse, enkä voi pakottaa uskomaan, mutta kaiken kaikkiaan ei siitä olisi teillekkään mitään haittaa, päinvastoin. Jumala oli, on ja tulee aina olemaan.


      • kui?
        miiii kirjoitti:

        Tässä on yksi linkki toteutuneista ennustuksista
        http://www.miksiuskon.net/4_raamatun_ennustuksia.html

        Olisiko sinulla niistä kiusallisen tarkasti toteutuneista ennustuksista esittää jotain hieman modernimpaa? Tämän linkkisi ongelma on se, että esim. Jesajan kirjan kirjoittajasta on epävarmuutta, katso vaikka nämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesaja ja http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesajan_kirja.

        Jeesukseen liittyvistä ennustuksista ei ehkä kannata puhua. On selvää, että hänestä kirjoittaneet osasivat lukea ennustuksia ja sovittaa tekstinsä sen mukaan.

        Toinen linkki hyödyntää epäselviä tekstejä ja tulkitsee niitä parhaansa mukaan sopimaan meidän aikaamme. Vaikka keskimääräisesti paljon kurjempia aikoja on ollut ennenkin. Mihin katosivat nimeämyöten tarkat ennustukset, kun tullaan sellaiseen aikaan, jossa pystymme toteamaan jotain todella tapahtuneeksi eikä tarvitse olettaa? Miksi nykyaikaan viittaa vain epävarmuuksia, kun silloin osattiin kyyrokset nimeltä?


      • miiii
        kui? kirjoitti:

        Olisiko sinulla niistä kiusallisen tarkasti toteutuneista ennustuksista esittää jotain hieman modernimpaa? Tämän linkkisi ongelma on se, että esim. Jesajan kirjan kirjoittajasta on epävarmuutta, katso vaikka nämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesaja ja http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesajan_kirja.

        Jeesukseen liittyvistä ennustuksista ei ehkä kannata puhua. On selvää, että hänestä kirjoittaneet osasivat lukea ennustuksia ja sovittaa tekstinsä sen mukaan.

        Toinen linkki hyödyntää epäselviä tekstejä ja tulkitsee niitä parhaansa mukaan sopimaan meidän aikaamme. Vaikka keskimääräisesti paljon kurjempia aikoja on ollut ennenkin. Mihin katosivat nimeämyöten tarkat ennustukset, kun tullaan sellaiseen aikaan, jossa pystymme toteamaan jotain todella tapahtuneeksi eikä tarvitse olettaa? Miksi nykyaikaan viittaa vain epävarmuuksia, kun silloin osattiin kyyrokset nimeltä?

        tässä olisi listaa joka ulottuu 2000-luvulle asti
        http://www.laverdaduniversal.org/profetialista.html


      • Lööperiä?
        miiii kirjoitti:

        Vaikea ymmärtää evoluutiota, koska se on pelkkää tiedemiesten keksimää lööperiä. Kannattaa uskoa Jumalaan jo senkin takia, että se on paljon järkevämpää kuin mikään evoluutio-oppi. Tosin jokainen tekee omat valintansa itse, enkä voi pakottaa uskomaan, mutta kaiken kaikkiaan ei siitä olisi teillekkään mitään haittaa, päinvastoin. Jumala oli, on ja tulee aina olemaan.

        "Vaikea ymmärtää evoluutiota, koska se on pelkkää tiedemiesten keksimää lööperiä."

        Aika merkillistä että sen voi kumminkin havaita ??


      • kui?
        miiii kirjoitti:

        tässä olisi listaa joka ulottuu 2000-luvulle asti
        http://www.laverdaduniversal.org/profetialista.html

        Ihan niin tarkkoja eivät näytä olevan kuin kyyrokset muinoin. Jos silloin ei ollut deuterojesajaa vaan Jesaja oikeasti osasi nimeltä mainiten ennustaa tulevan hallitsijan. Johonkin hukkui itseluottamus profetioista ja nykyihminen on sitten vaan arvailun ja tulkinnan varassa. Edes Jaffa-hedelmiä ei ole osattu nimetä etukäteen, katselin lähinnä omaan aikaamme viittaavia ennustuksia.


      • mene seurakuntaan

        " Miksi Jumala ei anna minulle .." Antoiko Jumala sinulle kengät ? Ei, ostit ne kaupasta.
        Jumala antoi sulle aivot käytä niitä ja lue Raamattua niin ymmärrät mikä hänen tahtonsa on sen asian suhteen.

        Minä tiedän yhden ihmisen kenelle, Jumala osoitti vaimon,mutta he olivat takoitetut tekemään Jumalan valtakunnan työtä Israelissa.


    • näin sen näen

      Jospa sä hosut liikaa? Hyvää kannattaa odottaa kärsivällisyydellä.
      Sun pitää USKOSSA jättää tämä asia Jumalan haltuun ja lakata hosumasta. Jumala antaa sinulle puolison sitten kun te kumpikin olette kypsyneet vastuuseen ja aikuisuuteen.

      Itse (olen mies) olin 22 vuoden ikäinen avoituessani. Jumala antoi minulle vaimon, joka "laittoi tuulemaan". :-) Päivääkään en ole katunut, kohta tulee 40 yhteistä vuotta täyteen. Kiitos Jeesus!

      • miiii

        Itse täytän kesäkuussa 21 ja olisin jo mielestäni valmis suhteeseen, mutta mitään ei näy ei kuulu. Myönnän olevani huono odottamaan, mutta jos on valmis onko pakko odottaa? Ja Mirka kyllä Jumala on olemassa, eihän meitäkään olisi jollei olisi Jumalaa,


      • tv121
        miiii kirjoitti:

        Itse täytän kesäkuussa 21 ja olisin jo mielestäni valmis suhteeseen, mutta mitään ei näy ei kuulu. Myönnän olevani huono odottamaan, mutta jos on valmis onko pakko odottaa? Ja Mirka kyllä Jumala on olemassa, eihän meitäkään olisi jollei olisi Jumalaa,

        miiii
        Sinä vedätät muita tällä jutulla.


      • Anonyymi

        Oletpa kyllä vähällä päässyt,niinkuin monet toisetkin uskossa olevat miehet, monilla "älä runkkaa" "älä katso seksikuvia" saarnaajilla ja monilla pastoreilla on ollut jo vaimo ennenkuin ovat uskoon edes tulleet, eli eipä heillä ole kokemusta siitä miltä tuntuu kun haluaisi naista/vaimon mutta jostain syystä ei vaan saa/löydä, ja joutuu aina toistamiseen lankeamaam samaan kuoppaan ja ylös "katsomaan seksi kuvia/runkkaa maan" "ja taas parannusta tehdään"kun ei omaa vaimoa ole jota voisi katsella/ rakastella, vähällä on monet uskovat päässeet siltä osin, ei oo tarttennu kärvistellä eikä pohtia kohtaloaan joutuuko helvettiin kun, ei jaksa täysin millään elää ilman että ei koskaan näkisi alastonta naista)tai Pura paineitaan, t: 14vuotta sinkkuna ilman treffejä/seksiä ollut uskova ukkeli43v.


    • Tuija Tulitappura

      Ei Jumala pysty ihan mihin tahansa. Meitä tyttöjä pitää lähestyä henkilökohtaisesti.

      • miiii

        Olen yrittänyt lähestyä netin kautta, koska olen liian ujo lähestyäkseni elävässä elämässä. Mutta sellaista sopivaa ei netin kautta näköjään tahdo löytyä.


    • body

      Jumala ei ole mikään avioliittoneuvola, vaan hän on antanut meille järjen / ymmärryksen sitä varten että sitä käytetään.

      Joten käytä ymmärrystäsi, siitä se alkaa ja onhan nykyisin paljon erilaisia mahdollisuuksia.

      Ulos puskasta ja hilloja etsimään.

      • miiii

        Ei olekkaan, mutta eikö tässäkin asiassa pitäisi etsiä Jumalan tahtoa ja miten sen voi löytää jos itse tekee päätökset, kun ei välttämättä ole tietoa onko se päätös oikeasti Jumalasta vai jostakin muualta?


      • ....................

        Uskovaisilla ei ole järkeä. Harhaiset uskomukset ovat saastuttaneet ne.


      • body
        miiii kirjoitti:

        Ei olekkaan, mutta eikö tässäkin asiassa pitäisi etsiä Jumalan tahtoa ja miten sen voi löytää jos itse tekee päätökset, kun ei välttämättä ole tietoa onko se päätös oikeasti Jumalasta vai jostakin muualta?

        " miiii"
        " Jumalan tahtoa " ja kun avioliitto ei sitten onnistu, aviollinen kolari, niin on helppo syytellä Jumalaa, tuon minulle annoit, vaikka itse on hänet kuitenkin valinnut.

        Silmät auki ja lenkille , vaikka joka toinen avioliitto hajoaa, mutta siihen ei kannata tuijottaa.

        Kun ollaan realisteja, niin sadasta vastaikkaisesta aina joku sopiva löytyy, ja varmasti löytyy.


      • Entäpä jos...
        miiii kirjoitti:

        Ei olekkaan, mutta eikö tässäkin asiassa pitäisi etsiä Jumalan tahtoa ja miten sen voi löytää jos itse tekee päätökset, kun ei välttämättä ole tietoa onko se päätös oikeasti Jumalasta vai jostakin muualta?

        "Ei olekkaan, mutta eikö tässäkin asiassa pitäisi etsiä Jumalan tahtoa ja miten sen voi löytää jos itse tekee päätökset, kun ei välttämättä ole tietoa onko se päätös oikeasti Jumalasta vai jostakin muualta?"


        Eikö sinulla ole tullut mieleen että kun noin merkillisiä ongelmia tulee vastaan, vikaa voisi olla jo lähtöasetelmassa?


      • järjellinenjärjetön

        Eipä tuo järki sitten näytä toimivan ainakaan minulla, koska tilanne menee aina vaan pahemmaksi...


    • miiiii, älä lopeta rukoilua, Jumala kuulee sen ja ehkäpä hänen vastauksensa on jo tulossa. Odottaminen on tuskastuttavaa, mutta uskon, että sillä on oma tarkoituksensa ja se on hyväksi. Voi miettiä, mitä itsellä on annettavaa toiselle ja mitä toiselta odottaa. Toivon, että vietät tyttöystävää odotellessa tavallista elämää. Opiskelet, työskentelet, harrastat, osallistut seurakuntasi toimintaan, tapaat ystäviä, käyt sukulaisten luona. Voi olla, että joskus tavallisena päivänä, kun teet tavallisia asioita, kohtaat tulevan tyttöystäväsi. Rukoilen puolestasi, seurusteluasiat ovat tärkeitä. Luulen, että melkein tärkeämpiä kuin se, mitä tekee työkseen.

      Leena, pappi

      • miiii

        Kiitos tästä rohkaisusta. Käyn kyllä ihan tavallisesti töissä ja elän tavallista elämää, en ole jäänyt paikalleni polkemaan ja vain odottamaan, mutta tällä hetkellä on vain vaikea kuvitella tapaavansa ketään, joka voisi olla tuleva aviovaimoni, mutta kiitos vielä tästä :)


    • evlut

      Jumala vastaa oikeaan aikaan. Luota Häneen.

      • Morjens evlut
        ____________
        Huomasitko että ketju johon siinäkin vastasit on poistettu.
        Siinä kyseltiin minulta olenko Herran 13. apostoli ja kun minä vastasin
        että :
        __
        Olen Lassila&Tikanojan työntekijöiden kaltainen Jumalan apupoika ,joka lapioin sitä sontaa pois Hänen Sanansa päältä jota sivuston papitkin sille heittävät.
        Ja kenen lähettiläs sinä sitten olet ??
        Ovatko sivuston papit aktivoitumassa laajemmallakinn rintamalla?
        ___________________
        Heti kun tuon viestin lähetin koko ketju poistettiin.
        Eli papit ovat aloittaneet hyökkäyksen viheliäistä persoonaani vastaan
        laajemminkin - mm. Sanna Hussokin on tuolla toisaalla yritellyt , mutta sai vain
        pari runoa aikaiseksi.


    • rtuurururu

      Jos Jumala olisi olemassa ja haluaisi tehdä tekoja niin kaipa se ensin auttaisi maailman nälkäisiä ja sairaita ta kidutettuja ja kiusattuja kuin antaisi meille tyttöystäviä.

      tyttöystävän saamisen eteen voit tehdä itsekin asioita siinä ei tarvii jumalaa.

      jumalaa tarvittaisiin edellä mainittujen asioiden hoitamiseen mutta eipä sitä kiinnosta

      • miiii

        Jumala on olemassa, mutta miksi sen kuuluisi auttaa ihmisiä jotka eivät häneen usko? Nälkä jä köyhyys, kiusaaminen yms ovat meistä pahoista ihmisistä lähteneitä ja niitä ei saada kitkettyä pois muuten kuin levittämällä Evankeliumia, tosin sekään ei auta kitkemään niitä pois kokonaan, koska kaikki eivät kuitenkaan halua uskoa.


      • Niii
        miiii kirjoitti:

        Jumala on olemassa, mutta miksi sen kuuluisi auttaa ihmisiä jotka eivät häneen usko? Nälkä jä köyhyys, kiusaaminen yms ovat meistä pahoista ihmisistä lähteneitä ja niitä ei saada kitkettyä pois muuten kuin levittämällä Evankeliumia, tosin sekään ei auta kitkemään niitä pois kokonaan, koska kaikki eivät kuitenkaan halua uskoa.

        "Jumala on olemassa, mutta miksi sen kuuluisi auttaa ihmisiä jotka eivät häneen usko?"

        Eikös se Jumala tykkää kaikista ihmisistä?


        "Nälkä jä köyhyys, kiusaaminen yms ovat meistä pahoista ihmisistä lähteneitä"

        Ja pahat ihmiset ovat lähtöisin siitä että kaikkivaltias kaikkitietävä ne loi tietäen tasan tarkkaan että niistä tulisi pahoja ihmisiä. Nälkä, köyhyys ja pahat ihmiset ovat Jumalan tahto.


      • miiii
        Niii kirjoitti:

        "Jumala on olemassa, mutta miksi sen kuuluisi auttaa ihmisiä jotka eivät häneen usko?"

        Eikös se Jumala tykkää kaikista ihmisistä?


        "Nälkä jä köyhyys, kiusaaminen yms ovat meistä pahoista ihmisistä lähteneitä"

        Ja pahat ihmiset ovat lähtöisin siitä että kaikkivaltias kaikkitietävä ne loi tietäen tasan tarkkaan että niistä tulisi pahoja ihmisiä. Nälkä, köyhyys ja pahat ihmiset ovat Jumalan tahto.

        Jumala antoi ihmisille oman tahdon, mutta me ihmiset olemme saastuttaneet mielemme ja tästä syystä olemme itsekkäitä ja kapinoimme Jumalaa vastaan. Jumala rakastaa kyllä kaikkia, mutta pelastuksen hän antaa vain niille jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen, sillä pelastus tulee Herran Jeesuksen Kristuksen kautta. Ja sen kautta että Jeesus voitti synnin ja kuoleman.


      • "Oma tahto"
        miiii kirjoitti:

        Jumala antoi ihmisille oman tahdon, mutta me ihmiset olemme saastuttaneet mielemme ja tästä syystä olemme itsekkäitä ja kapinoimme Jumalaa vastaan. Jumala rakastaa kyllä kaikkia, mutta pelastuksen hän antaa vain niille jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen, sillä pelastus tulee Herran Jeesuksen Kristuksen kautta. Ja sen kautta että Jeesus voitti synnin ja kuoleman.

        "Jumala antoi ihmisille oman tahdon, mutta me ihmiset olemme saastuttaneet mielemme"

        Kaikkivaltias kaikentietävä antoi ihmiselle juuri tällaisen tahdon vaikka olisi voinut antaa millaisen vain. Ei se mikään ihmisen oma tahto ole vaan jo alussa tietynlaiseksi säädetty.


        "Jumala rakastaa kyllä kaikkia, mutta pelastuksen hän antaa vain niille jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen"

        Kaikkivaltias kaikkitietävä tiesi aivan alussa ketkä tulisivat uskomaan. Hän olisi voinut laittaa uskomaan ihan kaikki, mutta ei laittanut. Ilmeisesti rakastaa toisia enemmän kuin toisia. Senkin hän olisi voinut valita toisin jo alussa kun on kaikkivaltias, mutta ei niin tehnyt.


    • Ehkä voisimme antaa tällä kirkon palstalla niin haluaville luvan pyytää esirukousta ja kertoa rukouksistaan jne. Eihän se ole keltään pois. Miksi aina pitää arvostella toisen uskoa?

      Sanna Husso, pappi

      • miiii

        Usko Jeesukseen parantaisi kyllä heidän kapinamielensä. Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki olisi hyväksi kapinamielisille. Uskokaa Jeesukseen hän on todellinen Pelastaja.


    • Voi voi!

      "Miksi Jumala ei anna minulle tyttöystävää, vaikka rukoilen sitä Häneltä kaiket päivät?"

      Oletko ajatellut sitä mahdollisuutta että Jumalaa ei ole?


      "Olen uskovainen ja haluaisin avioitua jonkun kanssa"

      Valitettavasti vastaus ongelmaasi on juuri tuossa. Hyvin harva haluaa ryhtyä uskovan kanssa mihinkään. Paitsi tietysti uskovat, mutta niitä on hyvin vähän. Ja jos on kyse oikein kovasti uskovista, saattaa molempien uskovaisuus olla vielä suurempi este jos kumpikin on ainoassa oikeassa uskossa mutta ei samassa.


      Parasta olisi varmaan jos pääsisit tuosta uskomisjutustasi. Mutta jos ei, kannattaa pohtia millaista elämä tulisi olemaan uskomattoman kanssa. Se ei kyllä hyvä lähtökohta ole mutta käytännössä suunnilleen ainut ja saattaa hyvässä lykyssä toimia, jos onnistut uskomisasioissa "pitämään mölyt mahassasi". Ei se kyllä helppoa tule olemaan ja kannattaa valmiiksi miettiä viimeisen päälle.

      • Anonyymi

        Ei kannata missään nimessä luopua uskostaan, Jumala vihaa luopumusta ja rangaistus on kova, ja on sanottu Raamatussa että Uskovan tulisi ottaa Uskova puoliso ja unohtaa ateistit, ateistiin yhtyminen avaa portin pimeyteen, kun on kerran uskoon tullut, kannattaa yrittää oiövpitella loppuun asti vaikka joskus lankeaisi, silloin tunnustaa , pyytää anteeksi ja uutta yritystä kohti voitto palkintoa, ehdottomasti kannattaa edes yrittää kun on vain yksi mahdollisuus "tämä elämä", tsemppiä🙏


    • evlut nainen

      minulle on aikanaan painotettu sitä että Jumala odottaa meidän itse tekevän jotain asioiden eteen ja kun me itse teemme jotain hänkin voi auttaa meitä. Ymmärrän tämän tarkoittavan sitä että rukoilu on hyvä, mutta luoja tahtoo meidän myös yrittävän itse auttaa itseämme ja katsoo suopeimmin sellaista ihmistä joka tekee parhaansa ja muistaa kiittää jumalaa siitä mitä hänellä jo on. Tätä miettiessä mieleen muistui myös että pappi aikanaan rippikoulussa tms. kertoi rukouksesta sen että on hyvä muistaa ettei ruikutus ole koskaan kaunista, Jumala antaa sen minkä katsoo olevan meille hyväksi ja siihen tulee tyytyä, vaikka toki toiveensa voi hänelle esittää.
      Näiden ajatusten saattamana kehoitan sinua ryhtymään toimeen yksinäisyyden karkoituksessa. Lähde mukaan johonkin säännölliseen kivaan juttuun missä tapaat ihmisiä esim seurakunnan nuorisoillta, tai jos olet vanhempi erilaiset harrastekerhot ja tapahtumat joissa näet uusia ihmisiä ja pääset keskustelemaan heidän kanssaan ihan kiva tavata pohjalta. Kyllä se oikea sieltä jossain vaiheessa vastaan tulee, kun vain saat jonkinverran tuttavapiiriä laajennettua.

      • miiii

        Ihan hyvä muuten, mutta asun pienellä paikkakunnalla, jossa näitä tapahtumia ei juuri ole ja muutenkin tämä on aika kaukana kaikesta, vaikka asun etelä-suomessa Itä-Uudellamaalla. Täältä lähimpään kauppaankin on 12 km ja niin lähellä ei juuri muita edes ole. Olen 20-vuotias eli nuorten illatkin olisi ihan hyvä idea jos niitä täällä olisi. Mutta kiitos kuitenkin vastauksesta :)


    • Luota Jumalaan

      Jäskyttäviä neuvoja tuli pirulta, (siis hänen todistajiltaan) todella paljon avaaja miii:lle. Kuvottavaa sontaa!

      Tyhjän saat pyytämättäkin. Sinun ongelmasi on malttamattomuus, hätäily. LUOTA Jumalan sanaan kun hän sanoo: Matt. 21:22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."

      • miiii

        Ongelmahan tässä on se, että jos Jumalan tahto onkin toinen, eli etten saisi vaimoa ollenkaan. En ainakaan haluaisi niin itse ollenkaan.


      • miiii
        miiii kirjoitti:

        Ongelmahan tässä on se, että jos Jumalan tahto onkin toinen, eli etten saisi vaimoa ollenkaan. En ainakaan haluaisi niin itse ollenkaan.

        siis en halua sitä etten saisikaan vaimoa, tarkoitin,


      • miiii kirjoitti:

        Ongelmahan tässä on se, että jos Jumalan tahto onkin toinen, eli etten saisi vaimoa ollenkaan. En ainakaan haluaisi niin itse ollenkaan.

        " Ongelmahan tässä on se, että jos Jumalan tahto onkin toinen, eli etten saisi vaimoa ollenkaan. En ainakaan haluaisi niin itse ollenkaan. "

        Jumalahan teki naisen miehelle avuksi, joten voit aivan puhtaalla omallatunnolla pyytää sellaista itsellesi. Ajattelisin niin, että melkein jokainen miehenpuoli tarvitsee hyvän avun itselleen, eikö?

        Mitä sinun sydämesi halajaa,se sinulle annetaan, on kirjoitettu.

        Raamattu opettaa kiittämään joka tilassa, ei joka tilasta.
        Ala kiittämään siitä, että Herra johtaa sinun yhteyteesi naisista ihanimman, sinun mieleisesi.

        Kun uskossa ojentaudumme sen mukaan, mikä ei vielä näy, voimme jo etukäteen kiittää siitä, että asia tulee kuntoon, tässäkin vaimoasiassa.

        " Usko merkitsee sitä, että olemme niin vakuuttuneita Raamattuun kirjattujen Jumalan lupausten ehdottomasta totuudesta, etä toimimme niitten varassa."

        Eli ala jo uskossa kiittämänn Herraa tulevasta vaimostasi, vaikka ei häntä olekaan (vielä ) näkyvissä. :)

        Matt. 19:12

        Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

        Valinta vaimoasiassa on ihmisen itsensä. Kannattaa tietysti rukoilla Jumalan johdatusta, että juuri se oikea astuu elämääsi.


      • itsetunto nousuun vaan
        miiii kirjoitti:

        Ongelmahan tässä on se, että jos Jumalan tahto onkin toinen, eli etten saisi vaimoa ollenkaan. En ainakaan haluaisi niin itse ollenkaan.

        Siinä voi tosiaan käydä niin, että et saa koskaan. Nimittäin uskovainen itsetunnoltaan heikko ihminen ei ole kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla.

        Mitä jos vaikka lopettaisit mielikuvitusystävien kanssa keskustelun, ja hankkisit harrastuksia. Voi olla, että joku nainenkin voisi tulla joskus vastaan.


    • Miksi haluat vaimon?

      Ensimmäinen ja tärkin kysymys on tuo. Halutko toverin, jonka kanssa jakaa arkipäivää? Vai haluatko ystävän, jonka kanssa jakaa sydämesi salaisuudet? Vai haluatko lapsia, ja kodin? Vai haluatko kenties vain rakastua palavasti? Saada seksikumppanin? Vai koska muillakin kavereilla on? Vai saada kodinhoitajan? Vai elämällesi merkityksen? Yksinäisyyden poistajaa? Jotakuta joka antaa sinulle tekemistä? Jotain jota voit näytellä muille? Jotain kuka täyttää muiden vaatimukset ulkonäön, uskon tai osaamisen suhteen? Jne.

      Sitten voit alkaa miettimään tuon jälkeen, mitä sinulla itselläsi on annettavaa. Kuka kaipaa sitä, mitä sinulla on tai mitä sinä olet?

      Olet kovin nuori. Varmasti sinulla on monta tarvetta saada ”vaimo”. Voit hakea tuota kumppania ihan omiin tarpeisiisi, esim. jos jälkikasvu on tärkeää. Tuolloin saat sen, mitä kaipaat. Mutta jos jäät odottamaan sitä syvää rakkautta, se voi jäädä tulematta… Ehkä se voi tulla. Jumala kyllä tietää, mitä sinä tarvitset, se vain ehkä ei ole sitä, mitä itse haluaisit. Joten kulje avoimin mielin, äläkä hylkää heitä, jotka ensin sinusta tuntuvat ”huonoilta” vaihtoehdoilta!

    • luminarsku

      Ei kannata ahdistua ja miettiä pää puhki, miksi et saa pyytämääsi. Saattaahan olla, että Jumalan tarkoittama vaimo sinulle on tällä hetkellä alaikäinen, joten hänen pitää kasvaa vielä. Ja odotus on myös sinulle kasvun aikaa, opit luottamista Jumalaan vaikka pyytämiäsi asioita ei ala kuuluakaan. Esim. viisi vuotta vielä niin vaimosi voi olla vaikkapa 20 vuotias. Kymmenen vuoden päästä olet vasta kolmekymmentä ja ehdit avioon, saamaan lapsia ja olemaan nuori isä ja parempikin kun ikä on kypsyttänyt. Joten ole huolettomalla mielellä, jätä asia Jumalan haltuun, mutta älä pyydä epätoivoisesti puolisoa. Joskus käy niinkin, että kun luopuu kovasti pyytämästään, sen saakin. Puolison valinnassa ei kannata hötkyillä suin päin vaan kysyä rukouksessa, onko tämä kohtaamani ihminen se, joka on minulle tarkoitettu.

      • miiii

        Kiitos vastauksista, mutta toivon tietysti etten joutuisi odottamaan enään pitkään. ja Yritän lähestyä Jumalaa ja Jeesusta tässäkin asiassa yhä tulevaisuudessa :)


      • tuhat ja yksi
        miiii kirjoitti:

        Kiitos vastauksista, mutta toivon tietysti etten joutuisi odottamaan enään pitkään. ja Yritän lähestyä Jumalaa ja Jeesusta tässäkin asiassa yhä tulevaisuudessa :)

        Nuorena tulee naida.

        Kaikkea muuta ihminen voi katua , mutta ei nuorena naimistaan.

        Jumala ei etsi sinulle seksikaveria , käsittääkseni uskon fanaatikko ei ole sieltä parhaimmasta päästä tyttöjen suosiossa .
        Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin ?
        Ei muuta kun kontakteja , kontaktien jälkeenkin , sieltä se kaveri löytyy ja viestejä kiinnostuksesta voi välittää kiinnostuksen kohteen kaverinkin välityksellä , jos ei itse erinomaisuutensa tähden kestä, tark,
        uskovaisuuden tähden kun tuo Jumala on sinut jo valinnut sen tähden säilytettäväksi ikuisiksi ajoiksi kun olet niin erinomainen yksilö ja sen on tuo Jumala huomannut että tuossapa on se iankaikkisuuden kaunistus on pylväänä temppelissäni.
        Uskovaiset näkevät seksisuhteessa saastaisuuden, se saastaisuus on heihin iskostettu , siksipä tuo seksi vihamielisyys kytee yskovien sanonnoissa , vaikka toiminnat olisivatkin täysin toista.
        Rakkaus ja seksi ovat ihanimpia asioita maailmassa ja eteenkin nuoruus on sitä seksuaalisuuden kulta-aikaa sitä ei tulisi hukata uskovien uskon harhaisten juttujen mustamaalaamisella syntiin vedoten.

        Naiminen ei ole syntiä , ja ei varsinkaan nuorena naiminen siis älä mieti päätäsi puhki vaan etsi se kaveri itsellesi , ettei löydy - heteromies - ! enemmän kuin joka toisella on sopiva tavara kehon puolivälissä sinulle joka sitä kaipaat! Tarjottavana on rajumpaa ja verkkaisempaa menoa !


    • Ei kiirettä

      Jumalalla on varattuna sinulle se oikea. Älä hosu, jotta et tee virheitä

    • Eipä ole näkynyt

      Noh..minä olen odottanut 15 vuotta sitä puolisoa.

    • Tyhjyys ei vastaa rukouksiin, vaikka sille kuinka monta tuntia elämästään hukkaisi.

      Jos haluat parantaa mahdollisuuksiasi löytää elämänkumppani: ylös, ulos ja ihmisten ilmoille sieltä korvesta.

      • Anonyymi

        Eipä auta jos ei ulkonäöllisesti miellytä, "liian lyhyt" ym. "tylsä", ihmiset voisi olla hieman estottomampia tutustumisen osalta, ei ihmisestä voi tietää eikä sanoa mitään pelkän "hissi kohtaamisen" perusteella, monet lyö jo luukun kiinni kahden minuutin keskustelun jälkeen, jos nyt vaikka sattui vähän väärin elehtimään, tai tai ei väsymyksen takia puheesta saanut selvää, tai huonot vaatteet päällä, niin jo semmosen perusteella tehdään päätelmä "ei kelpo"😖kyllä ihmiset on pinnallisia😥


    • Oletko tyhmä, ruma ja haiseva moukka? Jos olet, Jumala tuskin antaa sinulle puolisoa. Tiedän mistä puhun.

      • koiranleukuuksia

        Vaikka olisitkin mitä väität (mitä en usko) ei se siitä ole kiinni. Jo nuorena huomasimme erään toisen kanssa, että mitä uskomattomammat ihmiset ovat löytäneet puolison. Välillä en vieläkään lakkaa ihmettelemästä. Sekä luonteessa että ulkonäössä olisi parantamisen varaa, mutta puoliso on annettu!

        Nuorena erään ystäväni kanssa meillä oli sanonta "finninaama löysi finninaaman".


    • Luulisin, että kaipaus toisen ihmisen luo on aika monen sydämessä. En millään usko, että esimerkiksi itse_murhaaja olisi tyhmä, ruma ja haiseva moukka. Tyhmä nyt ei ainakaan!

      Ei itselläni ole sen suurempaa viisautta puolison etsintään tai ainakaan löytämiseen. Luulisin, että oma aktiivisuus ja aloitteellisuus on kuitenkin se mikä auttaa eteenpäin. Moni asia on myös sattumaa tai johdatusta. Rukoileminen ei ole ainakaan pahasta myös siinä asiassa.

      Hyvä itsetunto on se joka auttaa ihan varmasti.
      Toivon ja rukoilen, että jokainen kaipaava sielu löytäisi oman kultansa!

      Tuikku-pappi

      • Kiitos Jeesus

        Mulla on kaipaava sielu, mutta noita könsikkäitä pyörii jaloissa niin paljon, että on pakko turhia potkia sivuun. Ei ne silti tahdo lähteä. Mulla on aika hyvät tissit. Kiitos Herralle niistäkin!


      • sammakoita..........

        "En millään usko, että esimerkiksi itse_murhaaja olisi tyhmä, ruma ja haiseva moukka. Tyhmä nyt ei ainakaan!"

        :DDDD
        :DDDD


    • viisaita neuvojani

      Mielestäni sinulla on vielä aikaa. Yleensä sinkkuus alkaa näkymään vasta n. 25-vuotiaana ja jos silloin ei ole ensimmäistä pitkäaikaista suhdetta kasassa, jotain ikään kuin tapahtuu, ympärillä pyörii jonkinlainen "sinkkuus" (näkymätön) jonka muut huomaavat ja sitten saa jäädä yksin. Lopulta käy niin, että oppii olemaan liikaakin yksin, ja sitten se ei enää onnistu. Lisäksi koska sinkku oppii olemaan yksin, hän ei hätäpäissään ota ketään, kuten näemme avioeron kokeneiden kohdalla. He eivät yksinkertaisesti osaa olla omillaan ja yksin. Muistan aikoinaan, kun asuin muutaman kuukauden ainoastaan poikaystäväni kanssa, oli jo pelkästään erittäin kummallista nukkua yksin. Mutta kun tuli pitkä väli, siihen tottui. Avioeron kokeneet eivät totu, koska avioliitto on yleensä kestänyt paljon pitempään, eli he eivät siis edes osaa asua yksinään. Näin he ovat ikään kuin luonnostaan aktiivisempia hakiessaan uutta. Heille siis on mahdoton ajatus olla yksinään.

      Älä kuitenkaan mene siihen halpaan, että ajatuksillasi määrät ikisinkkuuden. Jos ajattelee, että ei voi tavata ketään, ei tulekaan tapaamaan ketään. Se on siis itsensä toteuttava kohtalo.

      • Anonyymi

        Joo, totta on että kun oppii olemaan itsekseen, osaa olla, ja vaikka samalla haluaisi löytää puolison, on vaikea kun ei oikein osaa etsiä, ja haluaa samalla olla itsekseen mutta haluaisi myös puolison, hirveä yhtälö, monilta ihmisiltä on tahallaan pilattu nuoruudessa puolison löytämisen mahdollisuudet puhumalla perättömiä/mustamaalaamisella, sitten kun ketään ei ole sen takia saanut kun kaikki on vastaan, kiusaajat ovat vaan "ihan hiljaa" , ihan kuin eivät mitään koskaan olisi tehneetkään toisen elämän pilaamiseksi......eikä kiusattu ei edes enää osaa etsiä ketään, mutta .....Jeesus tietää totuuden😉🙏


    • EL.ak:IM

      miiii

      Mihin sä puolisoa kaipaat, jos aikasi olisivat luetut jo lähiaikoina. Suahan jäisi vain leski kaipaamaan.

      Mene sinne, missä mimmit kekkuloi. Baariin. Ei sun tarvitse mitään juoda. Jos kirjastossa lähestyt mimmiä, niin sua syytetään ahdistelusta... Mene baariin. Ei yökerhoon. Sieltä irtoaa vain pesää. Ja vissiin toivoisit jotain enemmän.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe