Voiko äiti kieltää isää tapaamasta lapsiaan?

Nippero

Hei!

Neuvoja tarvittaisiin: Vanhemmilla yhteishuoltajuus ja tapaamiset sovittu joka 2 viikonloppu isän luona 2 iltaa joka viikko ja viikot äidillä.

Voiko siis äiti estää isää tapaamasta lapsiaan kun isä on muuttamassa uuden naisystävänsä kanssa yhteen?

Kirjoitan tätä siis uutena naisystävänä ja haluaisimme asialle varmuuden, tämä äiti on uhkaillut ettei anna enää lasten tulla isän luokse jos muuttaa.

Muuttaminen lasten kannalta tärkeää, miehellä suuret elatusmaksut ja lapsille tarvittaisiin enemmän tilaa muutto olisi lähemmäs lapsia ja hoitopaikkaa.

Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!

130

13099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eksänyksääiti

      Ei voi kieltää. Mutta sinuna en puuttuisi asiaan ollenkaan vaan antaisin vanhempien selvittää asian keskenään tai tarvittaessa lastensuojelun kanssa.

      Yleensäkään toinen vanhempi ei voi kieltää tapaamisia. Siihen tarvitaan päätöksiä aivan muualta..

      (Vink - voihan sitä mies ehdottaa että kun on kerran yhteishuoltajuus että lapset muuttaisivat teille ja kävisivät äidillään. Siinä tulee vähän suurempi kuva katsottavaksi lasten äidille.)

      Tilanne jossa omien lasten isä muuttaa yhteen uuden rakkaan kanssa on hyvin raskas lasten biologiselle äidille. Siinä on paljon pelkoja jotka eivät ole aivan aiheettomia. Osattomuus osasta omien lasten elämää on tuttua minullekin, ja se helpotti mitä vähemmän he olivat tekemisissä uuden rakkaan kanssa ja mitä enemmän nimenomaan touhusivat oman isänsä kanssa.

      Jos mies saisi lasten äidin mukaan jonnekin perheneuvolaan tai muuhun vastaavaan paikkaan keskustelemaan rauhassa lasten elämän järjestämisestä se helpottaisi myös kummasti.

      • Lapsen oikeus isään.

        Ajat ovat muuttuneet, äitimyytti on historiaa.

        Miesjärjestöt noisivat barrikaadille, lasten äitien ja sossujen mielivaltaa vastaan,järjestivät mielenilmaisun ja vaativat tasa-aroa venhemmuuteen.

        Tasa-arvovaltuutetunkin oli pakko muuttaa lakia.

        Tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkinen tiedoite 17.2.2011.

        Isilläkin on oikeus vanhemmuuteen eron jälkeenkin.

        Tiedote löytyy tässä.

        http://www.tasa-arvo.fi/nyt/tiedotteet/tiedote/view/1553622
        -----------------


      • Anonyymi

        Lastensuojelu, lastenvalvoja ei ole vanhempien lapsiansa koskevissa keskinäisissä- ja vapaaehtoisissa asioissa asianosainen- ja sopimusosapuoli; Raision kaupungin perhepalvelut syyllistynyt rikokseen omassa menettelysdään lapsen edun vastaisesti!!!


    • ei isää voi kieltää

      Ei voi isää kieltää mutta isän naiset voi kieltää tapaamasta omia lapsiaan. Siihen ei ketään voi pakottaa vieraan ja ulkopulisen ihmisen pakkonäkemiseen.

      Me kiellettiin koko naurettava touhu jo alkujaan, ettei isän naiset pääse lasten elämää sotkemaan eikä minun, isä on saanut aivan vapaat kädet lasten kanssa, sillä ehdolla ettei tuo naisiaan lasten lähelle. Hyvin onmies pitänyt lupauksen, ja tottakai kun itse on samaa mieltä että hänen naiset ei ole hyvää seuraa meille eikä varsinkaan lapsillemme.

      Kun asian sopii, se toimii todella hyvin käytännössä, ei mitään vaikeuksia ollu, ja lapset todella iloisia ovat, kun ei tarvi nähdä isän naisia.

      Ei isää pidä kieltää, siihen ei pidä ryhtyä, mutta vieraat ja ulkopuoliset ihmiset voi kieltää.

      • ErkkiPerkules

        No voithan sä kieltää juu, mutta isän ei ole pakko totella.

        Isällä ollessaan lapset saavat osallistua normaaliin elämään... ja jos siihen normaaliin elämään sattuu kuulumaan isän uusi puoliso, niin siinä on exän turha vaatia mitään.


      • No Mutta ?

        Liisa. Hyi Sinua! ;)


      • Lissu hoi!

        Et voi OIKEASTI millään kieltää lapsia tapaamasta isänsä puolisoa, vaatia, uhkailla, vinkua ja kirstää voit kyllä, mutta juridisesti sinulla ei ole oikeutta kieltää tapaamisia.


      • Anonyymi
        No Mutta ? kirjoitti:

        Liisa. Hyi Sinua! ;)

        Tiina. Hyi Sinua 😁


      • Anonyymi
        ErkkiPerkules kirjoitti:

        No voithan sä kieltää juu, mutta isän ei ole pakko totella.

        Isällä ollessaan lapset saavat osallistua normaaliin elämään... ja jos siihen normaaliin elämään sattuu kuulumaan isän uusi puoliso, niin siinä on exän turha vaatia mitään.

        Ex-naisten olisi lapsilla kostamisen sijaan hyvä mennä elämässä eteenpäin ja löytää muuta sisältöä elämäänsä kuin esimerkiksi isän uuden kumppanin seuraaminen.

        Juridisesti ex-vaimolla ei ole asiaan mitään sanomista.


      • Anonyymi
        Lissu hoi! kirjoitti:

        Et voi OIKEASTI millään kieltää lapsia tapaamasta isänsä puolisoa, vaatia, uhkailla, vinkua ja kirstää voit kyllä, mutta juridisesti sinulla ei ole oikeutta kieltää tapaamisia.

        Mikäli vieraannuttajanainen estää ja pompottaa kannattaa laittaa hakemusasiana toimeenpano tapaamisista uhkasakko käräjille.


        Vieraannuttaminen toisesta vanhemmasta on lapsen henkisen kehityksen kannalta erittäin haitallista, mutta vieraannuttava vanhempi kärsii itsekin psykiatrisesta häiriöstä.


    • Itse saman kokenut!

      Ei voi kieltää, MUTTA jos äiti päättää olla antamatta lapsia tapaamisiin ei isälle jää muuta vaihtoehtoa kuin hakea oikeusteitse tälle lastenvalvojan luona tehdylle tapaamissopimukselle vahvistusta (käsittely vie helposti jopa 6kk) ennen tätä vahvistusta, poliisi eikä lastenvalvoja voi puuttua äidin toimintaan.
      Kun oikeudesta saatu vahvistus tälle paperille, on äidin annettava lapset tapaamisiin sakon uhalla, sakon summa nousee joka kerta kun äiti ei oikeuden päätöstä noudata.

      TAI sitten äiti voi hakea isän uudelle naisystävälle lähestymiskieltoa lapsia kohtaan, tämä edellyttää yhteishuollossa sitä, että myös isän on puollettava tätä asiaa (yksinhuollossa isän mielipidettä ei kysytä) sekä että äidillä pitää olla jotain näyttöä lähestymiskiellon tarpeellisuudesta, esim. nauhoitetut keskustelut jossa uhkauksia tai saapuneita uhkaavia/herjaavia textiviestejä yms.

    • Eronnut konkari

      Isää ei voi kieltää jatkamasta elämäänsä, ts. jos hän alkaa uudelleen seurustelemaan, ei äidillä ole mitään oikeuksia vaatia isää olemaan sinkkuna.

      Tuossa kertomassasi tapauksessa ei lasten äidillä ole ainakaan ensimmäisenä mielessään lasten etu, vaan oma. Tietysti on hyvä olla aina varuillaan kun uusi ihminen astuu kuvaan, mutta normaali lapsistaan välittävä isä ja äiti kyllä varmasti pystyvät asian hoitamaan ilman, että pitää alkaa sanelemaan exälle ehtoja ketä saa tavata, kenen kanssa seurustella jne.

      Tärkeintä on kuitenkin, että lapset tulevat hyvin toimeen ja että heistä huolehditaan.

      Jos tällaisia kieltoja alkaa tulla, yhteys lastenvalvojaan. Lapsella on oikeus sekä isään että äitiin.

      • jappeli

        mulla aikanaan kiellettiin uusi naisystäväni.mummot.papat.isänpuolen suku ja kummitkin mutta oikeudessa asia meni näin että isän luona lapset saavat olla silleenkuin isä haluaa


      • jaajo12

        joo mulla entinen akka yrittää jollakin tavalla vierotta miun oman pojan miustapois.


      • vieraannutettuisä
        jaajo12 kirjoitti:

        joo mulla entinen akka yrittää jollakin tavalla vierotta miun oman pojan miustapois.

        vieraannutettu jo yli 10 vuotta "viranomais-" menettelyssä äidin toimesta-


      • Kesäkissa1
        jappeli kirjoitti:

        mulla aikanaan kiellettiin uusi naisystäväni.mummot.papat.isänpuolen suku ja kummitkin mutta oikeudessa asia meni näin että isän luona lapset saavat olla silleenkuin isä haluaa

        Minä olen tuommoinen uusi nainen. En ole lasten äidin toivomaa seuraa lapsille. Lähden pois kun lapset on tulossa. Ruuan ja jotain hyvää tapaan tehdä valmiiksi. Lomilla isä menee yksin lasten kanssa. Aina lapset eivät ole halunneet lähteä. Joskus on satsattu viikonloppuihin ulkomailla. Englanninliiga ja laskettelu reissut. Ovat halunneet isän kanssa kun tommosta on tarjottu. Ajattelen että jos joku isän kesäkissa kiinnostaa aikuisena niin tutustutaan silloin. Pää-Asia että tuntevat olonsa tervetulleeksi kun tulevat. Huomaavat isän odottaneen. Lapset ovat tietysti jääneet minulle vieraaksi.


      • Anonyymi

        Sitten vielä ihmetellään miksi isä haluaa erota itsekkäästä kumppanistaan ja miksi lapsen voi Suomessa huonosti.


      • Anonyymi
        jaajo12 kirjoitti:

        joo mulla entinen akka yrittää jollakin tavalla vierotta miun oman pojan miustapois.

        Suurin osa tekee tuota. Josko asianajajan kirje auttaisi, jos ei nosta kanne. Loppuu pompottelu.


      • Anonyymi
        Kesäkissa1 kirjoitti:

        Minä olen tuommoinen uusi nainen. En ole lasten äidin toivomaa seuraa lapsille. Lähden pois kun lapset on tulossa. Ruuan ja jotain hyvää tapaan tehdä valmiiksi. Lomilla isä menee yksin lasten kanssa. Aina lapset eivät ole halunneet lähteä. Joskus on satsattu viikonloppuihin ulkomailla. Englanninliiga ja laskettelu reissut. Ovat halunneet isän kanssa kun tommosta on tarjottu. Ajattelen että jos joku isän kesäkissa kiinnostaa aikuisena niin tutustutaan silloin. Pää-Asia että tuntevat olonsa tervetulleeksi kun tulevat. Huomaavat isän odottaneen. Lapset ovat tietysti jääneet minulle vieraaksi.

        Hei voit ihan vapaasti olla isän ja hänen lapsiensa seurassa. Luoda heihin sellaisen suhteen kuin haluatte.


      • Anonyymi
        jappeli kirjoitti:

        mulla aikanaan kiellettiin uusi naisystäväni.mummot.papat.isänpuolen suku ja kummitkin mutta oikeudessa asia meni näin että isän luona lapset saavat olla silleenkuin isä haluaa

        Niinhän se menee.

        Ei vieraannuttajaäidit voi kontroilloida kenen kanssa isä ja lapset ovat :)

        Apua sellaiset tarvii ja niistä pitää erota.

        Vieraannuttaminen toisesta vanhemmasta on lapsen henkisen kehityksen kannalta erittäin haitallista, mutta vieraannuttava vanhempi kärsii itsekin psykiatrisesta häiriöstä.


      • Anonyymi
        jaajo12 kirjoitti:

        joo mulla entinen akka yrittää jollakin tavalla vierotta miun oman pojan miustapois.

        Hyvä et on ex. Ota asianajaja hoitamaan ns POIKA KOTIIN


    • Isän uusi vaimo

      No yrittäähän sinä ex vaimoke saat, ja näillä lapsilla kiristää isää.

      Näin teki meidänkin tapauksessa ex muija.

      Oikein teki lastenvalvojalle ilmoituksia minusta ja yritti juuri tätä, että lapset kun ovat isällään niin minun olisi pitänyt olla esim. toisessa vuoka-asunnossa aina sillä aikaa kun lapset olivat isällään. Ei suostuttu näin alhaiseen kiusantekoon. Kunka monta kertaakaan saimme olla palavereissa milloin minkäkin asian takia.

      Itselläni on 3 lasta, jotka jo kaikki aikuisia, meillä käyvät lapset ovat nyt 13 ja 15 vuotiaat pojat. Pojat ovat meillä aina 2 viikkoa kerrallaan ja maksamme kaikki kulut, mukaan lukien linja-auto liput kouluun. Lisäksi tämän päälle isä maksaa elatusmaksua lasten äidille yhteensä 550 euroa/kk, äiti tietysti saa lapsilisät, asumistuet (lasten virallinen osoite on äidin luona). Lapsista on tehty yhteishuoltajuus sekä virallinen tapaamis oikeus, johonka on lisätty teksti, että isällä on laajennettu tapaamis oikeus, näin siis nykyään.

      Aluksi isä asui yksin pienessä kerrostaloasunnossa ja tapasi poikia viikonloppuisin, koska oli viikolla töissä kaupungin ulkopuolella. Olin leski silloin kun tapasin tämän nykyisen mieheni n. 5 vuotta sitten. Kun lapsien äiti pääsi selvyyteen, että hänen ex miehellä olikin nyt uusi naisystävä, alkoi melkoinen helvetti (sikäli naurettavaa, että hän itse asui avoliitossa toisen miehen kanssa). Hänelle ei vain yksinkertaisesti käynyt, että ex mies voisi rakastua uudelleen. Kun ei mitään muuta keksinyt, niin vedätys lapsien avulla alkoi. Missään vaiheessa emme menettäneet hermojamme. Teimme ratkaisun, että muutimme maalle viereiseen paikkakuntaan. Lapset tulivat meille viikonloppuisin ja joskun pitemmillä lomilla. Alusta asti olen ollut lapsille ystävällinen ja ymmärtäväinen, eihän ole lapsien vika, jos heidän äitinsä on ongelma käyttäytyjä. Vuosien kuluessa ja lasten vanhetessa ovat itse jo halunneet olla isällään ja siis meillä enempi ja itse pyytäneet lastenvalvojalta tämän kirjallisesti. Meillä ovat siis jo 2 viikkoa kuukaudesta. Lasten äiti ei ole missään vaiheessa tullut alas elatusmaksuista vaan vaatii ne edelleen täysimääräisenä. Lasten äiti ei ole pariin viime vuoteen ollut kuin 3 pv/viikko töissä eikä kuulemma haluakkaan tehdä 40 tuntista viikkoa. Minusta on hienoa, että meidän tapauksessa lapset itse huomasivat äitinsä temppuilun ja "äänestivät jaloillaan", tosin, johan he ovatkin murrosikäisiä. Kyllä sitä voi itsesäälissä elää jos haluaa, mutta siihen ei ole kaikkien pakko osallistua.

      • Yhteishuoltaja

        Minä myös kehottaisin olemaan sotkeentumatta miehen ja exänsä riitoihin.
        Olet vain ystävällinen oma itsesi lasten ollessa luonanne. Muista että lapset tarvitsevat tukea ja turvallisia aikuisia ympärilleen koska ovat juuri kokeneet vanhempiensa eron.
        Kaikkein pahinta on jos exä alkaa mustamaalaamaan lasten isää (ja sinua) niille lapsille. Varsinkin jos ovat kovin pieniä niin ovat tietysti helpommin äitinsä manipuloitavissa. Tuollaisia sairaita yksilöitä valitettavasti kun on olemassa jotka eivät pääse omasta vihastaan ja katkeruudestaan ja kostavat lasten isälle lasten kautta. Ja ketkäs siinä eniten kärsii...?! Niinpä. Ne lapset.


      • Anonyymi

        Ihan perinteinen säälittävä kuvio kun uusi nainen tulee kuvioon.

        Hyvä ettette suostuneet/alistuneet, tuollaiset exät voi jättää omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Yhteishuoltaja kirjoitti:

        Minä myös kehottaisin olemaan sotkeentumatta miehen ja exänsä riitoihin.
        Olet vain ystävällinen oma itsesi lasten ollessa luonanne. Muista että lapset tarvitsevat tukea ja turvallisia aikuisia ympärilleen koska ovat juuri kokeneet vanhempiensa eron.
        Kaikkein pahinta on jos exä alkaa mustamaalaamaan lasten isää (ja sinua) niille lapsille. Varsinkin jos ovat kovin pieniä niin ovat tietysti helpommin äitinsä manipuloitavissa. Tuollaisia sairaita yksilöitä valitettavasti kun on olemassa jotka eivät pääse omasta vihastaan ja katkeruudestaan ja kostavat lasten isälle lasten kautta. Ja ketkäs siinä eniten kärsii...?! Niinpä. Ne lapset.

        Onhan noita. Ei niist kannata välittää.

        Asianajaja ja rajat auttaa noihin ex-katkeriin äiteihin.

        Lapset tajuaa kyllä ketkä välittää.


    • Aikuinen mies

      Jos isä ei saa tavata nais ystävää lasten aikana, kerta äiti kieltää niin koskeeko tuo asia myös toisinpäin eli äiti ei saa lasten aikana tuoda uusia miehiä kotiinsa, eikä tavata miehiä, silloin kun lapset paikalla..
      Miten nainen voi olla nuin TYHMÄ JA KATKERA, että tuollaista kehtaa edes ehdottaa..?? Jos mun ex vaatisi tuollaista, käskisin mennä hoitoon ja sen jälkeen hankkia oma elämä ja lopettaisi minussa roikkumisen..

    • voimia

      Eronnut nainen voi olla tyhmä ja katkera, ja kyvytön vanhemmuuteen. Ja kostaa exälleen lapsensa kautta. Ja tehdä tätä mielenterveyslääkityksellä ja sossun rahoilla vuodesta toiseen, kolmanteen, neljänteen, viidenteen, kunnes lapsi on 18 ja täysin manipuloitu "jos jätät äidin äiti kuolee suruun".

      Yhteishuoltajuus-isä ja uusi puoliso voivat vain rajoittaa pahinta manipulointia lapsen ollessa heidän luonaan ja keskittymällä silloin normaaliin elämään, peruskuvioihin, jotka luovat turvallisuutta. Pitäen lapsen lapsena, olemalla kertomatta lapselle hänen äitinsä aiheuttamista ongelmista, tukien ja luoden turvallista arkipäivää, aina 2 päivää kerrallaan, joka toinen viikonloppu.

      Tärkeintä on että isä on henkisesti irtautunut ex-vaimon tavoista manipuloida, maanitella, uhkailla, kontrolloida, jne. ja juttelee tärkeistä asioista normaalisti oman puolisonsa kanssa tuomatta exän tunnelatausta keskusteluihin. Isälle jää raskas osa, mutta jos hän ei siihen pysty, altistuu hänen uusikin ihmissuhteensa vanhan ongelmille ja kärsijäksi tulee lisäksi uusi puoliso.

      Kun isä pysyy vahvana, hän voittaa uuden ihmissuhteen ja itselleen ihan uuden elämän, ja tärkeintä kaikesta, turvaa lapselleen kodin ja vanhemmuuden, sekä plussana uuden aikuisen joka huomioi lasta ja jakaa perhe-elämän ilot ja surut yhdessä.

      Ei ihan helppoa, mutta silti vaivan arvoista.

      • etä-äippä90

        Hyvä kommentti jonka toteutus vaatii paljon viisautta. Lapsia pitää pyrkiä ajattelemaan kaikissa tilanteissa, ja se vain kärjistyy kun toinen on tuollainen mieleltään häiriintynyt.


      • Anonyymi

        Erinomainen kommentti.

        Elämä muuttuu paremmaksi kaikin puolin jättäessä epäterveen suhteen ja vihamielisen ex-kumppanin huomiottaa. Keskity lapseen ja uuteen perheeseen, nauti elämästä, voin kertoa että se kannattaa!


    • Se uusi nainen.

      Nainen on susi naiselle. Ja kun nainen käyttää suden vaistojaan tuhoamiseen, ei kyseessä ole lasten hyvinvointi, vaan sairaan mielen tapa kiusata ex miestään kaikin mahdollisin keinoin. Ja kun vielä sosiaalivirasto on aina äidin puolella jää isä usein ulkopuolelle. Valitettavasti.

      Itse olen eronneen miehen (nainen halusi erota) uusi tuleva avopuoliso.. Ja tuloni hänen elämään (kuin muidenkin tulo sinne) on aiheuttanut kunnon tsunamin. Lapsilla kiristetään isää, minua huoritellaan, uuden miehen kuullen ehdotellaan vanhalle "panemisia" yms..

      Joten.. Voimia. Muuta en voi sinulle toivottaa...

      • Anonyymi

        Bingo, oivasti kirjoitettu. Se on juuri noin. Nauttikaa elämästä ja antakaa exän sekoilla omiaan vähät välittämättä.


    • onnen ydinperhe

      Ei voi isän tapaamista kieltää, ja miski tarvisikaan, hän on lapselle isä aina. Mutta muiden tapaamisen voi kieltää, lapsen ei tarvi tapailla isän suhteita, ne ei kuulu tapaamissopimukseen.

      Ja voin kokemuksesta sanoa, että kun laittaa rajat kuka saa olla lapsen kanssa, se suojaa paljolta, näiltä kaltoin kohteluilta ja kiusaamisilta, mitä täällä on luettu jo vuosia.
      Meillä kun kielsin ex miehen naikkosten tulon meille ja varsinkin lasten lähelle, ei ole koskaan tarvinnut pelätä että lapset kärsisivät ja heitä haukuttaisiin ja kohdeltaisiin huonosti. Hyvillä mielin ovat elämäänsä eläneet ja ovat onnellisia. Me ei olla tarvittu ex miehen naikkosia mihinkään. Enkä ymmärrä mihin niitä kukaan tarvii, eihän ne kuulu lapsen elämään mitenkään eikä lapsilla ole mitäänv elvollisuutta heitä kohtaan. Me katsoimme ainakin, että meille se olisi tuonut erittäin paljon lisäongelmia, siksi kielsin että lapset saisivat onnellisen lapsuuden ja sen he saivat. Olemme erittäin iloisia.

      • Anonyymi

        Puhut täyttä puppua. Ei ole mitään juridista oikeutta kieltää. Lapsen isä saa olla lapsen ja kenen tahansa seurassa kuten haluaa.


    • uusioperheen onnea

      Noin ajateltuna... Isän uusi suhde on aina epämääräinen naikkonen, joka tuhoaa lapsen elämän... Mutta jos äiti mahdollisesti löytää uuden, niin hän on AINA viisas ja ihana? Hmm.. On asenteissa aika paljon vikaa ja todella paljon korjattavaa..

      Olen itse kauan sitten eronneen miehen kanssa yhdessä ja häitämme tanssitaan tulevaisuudessa. Lapsien äiti on omalla tahollaa (ja oli jos silloin, kun olivat vasta asumiserossa) toisen miehen kanssa yhdessä ja lapsikin on tulossa.. Mutta vieläkin naisen elämän tärkein tehtävä on hankaloittaa meidän elämäämme kaikin mahdollisin tavoin.. Siis kiristämällä lapsilla ja jopa kertomalla kylällä minun olevan huora.. Niin.. Ja minä, työssä käyvä, lapsista pitävä, kolmen lapsen äiti olenkin sitten se tosi kamala ja paheellinen eukko, jonka kielletään tapaamasta lapsia..

      Katkeruus pois. .Silloin on lapsillakin kivaa. Muuten.. Minä annoin lapseni tavata oman isänsä uuden naisystävän.. Jopa ne kaikki, eivätkä lapseni tunnu olevan mitenkään traumaattisia siitä tapaamisesta.

      Kuulostele siis mitä on tulossa ja pidä mieli avoinna. Unohda katkeruus.

      Muuten. Me emme voi kieltää ketä lapset tapaavat silloin, kun he ovat isänsä luona. On turha kuvitella, että sosiaaliviranomaiset katsovat hyvällä, jos äiti riekkuu katkerana "ei miehen uusia, ei vanhempia, ei ketään" Malttia, malttia..

      • lapset ovat tärkeimm

        MInä olen voinut aina kieltää ne ihmiset lapsien läheltä, joita minä en tunne ja jotka eivät ole hyvää seruaa lapsillemme olleet. Mitään traumoja meistä kukaan ei ole saanut siitä ettemme tunne kaikkia naisia ketä mise tuntee. Meille se on ollut onni ja ihanuus, ettei ole tarvinnut nähdä perheenrikkojia ja ihmisiä, jotka tuhosivat lapsiperheemme.
        On turha kuvitella että sosiaaliviranomaiset katsovat hyvällä semmoisia ihmisiä, jotka sotkevat lasten perheen ja sitten päälle vielä haukkuu ja syyllistää heidät. En usko että olisivat siitä mielissään.

        Kyllä se perhe pitää antaa olla rauhassa, vapaita ihmisiä on puistot pullollaan, sieltä voi heitä hakea, eikä katkerana rikkoa toisten perheitä.


      • Anonyymi
        lapset ovat tärkeimm kirjoitti:

        MInä olen voinut aina kieltää ne ihmiset lapsien läheltä, joita minä en tunne ja jotka eivät ole hyvää seruaa lapsillemme olleet. Mitään traumoja meistä kukaan ei ole saanut siitä ettemme tunne kaikkia naisia ketä mise tuntee. Meille se on ollut onni ja ihanuus, ettei ole tarvinnut nähdä perheenrikkojia ja ihmisiä, jotka tuhosivat lapsiperheemme.
        On turha kuvitella että sosiaaliviranomaiset katsovat hyvällä semmoisia ihmisiä, jotka sotkevat lasten perheen ja sitten päälle vielä haukkuu ja syyllistää heidät. En usko että olisivat siitä mielissään.

        Kyllä se perhe pitää antaa olla rauhassa, vapaita ihmisiä on puistot pullollaan, sieltä voi heitä hakea, eikä katkerana rikkoa toisten perheitä.

        Hei toi kommenttisi kertoo paljon siitä miksi mies on lähtenyt.

        Et voi kontrolloida ex ja lapsia miltään osin. Olisi hyvä hakea apua tunteidesi käsittelyyn ja mennä elämässä eteenpäin.


    • äidin vai lapsen etu

      Siis eronneiden pitää odottaa kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä ja vasta sitten aloittaa uusi parisuhde?
      Ymmärrän ettei uutta kumppania esitellä lapselle ennen kuin tuntuu että suhde on vakaalla pohjalla ja toimii, kun tapailu on muuttunut seurusteluksi. Kahden aikuisen suhde kuitenkin muuttuu monesti jossain vaiheessa vakavammaksi eli muutetaan saman katon alle, kenties avioidutaankin. Millä järkeen perustuvalla vaaditaan tämän uuden olevan pois kotoa kun lapset ovat etävanhemman luona? Ymmärrän jos on kyse henkilöstä josta on oikeasti haittaa ja/tai vaaraa lapselle mutta jos on kyseessä normaali aikuinen ihminen ja jospa vielä lapsetkin tulevat toimeen kanssaan. Eri asian on jos lapset kieltäytyvät menemästä sinne kun tämä uusi kumppani on siellä. Tällöin pitää selvittää syy, ja aikuisten kesken käydä asiaa läpi keskenään lapsen parasta ajatellen ja sitten lapsen kanssa.
      Yleisin syy näiden uusien ihmisten kohdalla on ilmeisemmin se että pelätään tämän uuden vievän oman paikkansa, onkin lapsesta kivempi, hauskempi ja joissakin asioissa parempi. Eikös lapsellekin ole parasta se että äiti ja/tai isä on onnellinen ja jos onni tulee uuden kumppanin muodossa, se hälle suotakoon. Jos ei vanhempien yhteiselämä sujunut, miksi pitäisi elää yksin kunnes lapset ovat aikuisia?
      Unohdetaan kateus, katkeruus, viha yms ja annetaan lapsille mahdollisuus olla edes hetkittäin osana parisuhde-elämää, ja nähdä myös se puoli mitä se voinolla vaikkei omien vanhempien kohdalla toteutunutkaan.

      • painu suolle!

        -----Eikös lapsellekin ole parasta se että äiti ja/tai isä on onnellinen ja jos onni tulee uuden kumppanin muodossa, se hälle suotakoon.

        Ja taas!!! Niinhän se on että aikuisten onni on tärkeintä.

        Taas unohdettiin se lapsi. Missä lapsen onni on??? Eikä sillä ole mitään väliä.

        Kunhan vanehmmat on onnellisia viis lapsista.


      • oihikbh
        painu suolle! kirjoitti:

        -----Eikös lapsellekin ole parasta se että äiti ja/tai isä on onnellinen ja jos onni tulee uuden kumppanin muodossa, se hälle suotakoon.

        Ja taas!!! Niinhän se on että aikuisten onni on tärkeintä.

        Taas unohdettiin se lapsi. Missä lapsen onni on??? Eikä sillä ole mitään väliä.

        Kunhan vanehmmat on onnellisia viis lapsista.

        Lue uudelleen tuo lainaamasi lause. Siinähän sanotaan, että "Eikös LAPSELLEKIN ole parasta se..."

        Kyllä lapsen onnellisuuteen vaikuttaa aivan valtavasti se, ovatko isä tai äiti onnellisia. Miten lapsi voi olla onnellinen, jos vanhemmat eivät ole? Ei se, että aikuinen haluaa olla onnellinen, tarkoita sitä että aikuinen unohtaisi lapsen onnen. Vaan jopa usein päinvastoin. Aikuinen joka ei huolehdi omasta onnellisuudestaan, ei tarjoa lapselleen onnellista elämää.


    • hohhoijaa

      Lapsi saa osansa onnesta kun saa elää onnellisten vanhempien kanssa. Mieti 0tilannetta että kun lapsi aikuisena saa kuulla ettei vanhemmat voineet aloittaa uutta suhdetta ja onnellista parisuhdetta koska oli tämä entisestä suhteesta syntynyt lapsi. Voin sanoa kokemuksesta että se syyllisyyden tunne ei ole mukava.
      Ja miten voidaan automaattisesti olettaa ettei lapsi ole onnellinen jos isällä on uusi rakkaus, tai äidillä?

      • lapsi voi huonosti

        Näkeehän sen lasten huostaanotpoissa mitkä on lisääntyneet, lasten mielenterverveysongelmat, koulukiusaaminen ym.. kaikki johtuu tästä vellovasta ajattelusta että lapsen paras on matkustaa viikottain ees taas, hyväksyä kaikenmaailman uudet ihmiset. Kun kuuntelee lasta, hän on aivan eri mieltä. Mutta iakuinenkun sanoo että lapsi on onnellinen niin hänen täytyy olla onnellinen. Vastaan ei uskalla sanoa, sillä silloin se on lapsen vika ja hän on häirikkö ja hullu.


    • HuhHuhHuh

      Voi hyvänen aika mitä ahdasmielisyyttä voi Suomi olla pullollaan...

    • nytloppu1

      eikö oikeesti äiti voi kieltää millään lailla tai lapsen edun kannalta katsomisen puolelta isää tapaamasta lapsiaan ? jos mies on väkivaltainen (käynyt käsiksi) ja hermoheikko niin eikö siinä jo laki ole lapsen äidin puolella joka lasta on kasvattanut ?

      Itsellä on tilanne nyt se että olen päättänyt erota miehestäni. hänellä on ex-ex-ex pikasuhteesta lapsi kenen kanssa ei ikinä oikeastaan ole asunut vaan on ollut vkonloppuisä. Miellä on mennyt kolmisin meidän yhteisen lapsen kanssa ihan ok, mutta kun tämä miehen vanhempi lapsi tulee meille nin mies on aivan hermoheikko. Eilen juuri vaihteeksi sai kohtauksen ja huusi vaikka täällä oli meidän yhteinen lapsi , aivan vieressä (1v 3kk) ja hänen vanhempi lapsensa (11-v) sain kuulla mm, miten hän lähtee hankkimaan lapsilleen uudet äitipuolet ja en ole mikään prima-äiti ym ym. Olen kasvattanut ja hoitanut lapsemme lähes kokonaan yksin ja laittanut hänet etusijalle (olen siis kotiäiti) Nyt aloitin työt ja töiden jälkeen olen hakenut hänet hoidosta ja alkanut tekemään meille ruokaa. Lapsi on ollut mukana ruoanlaitossa ja välillä mennyt leikkimään jne. Joka ilta laittanut hänet nukkumaan ja parina iltana mies on antanut hänelle iltapuurot, muuten minä. Leukojen lonksutusta on aina kun hänen vanhempi lapsensa on täällä, mies on mustamaalannut minut lapselleen ja sen jälkeen puhuu minulle kuinka hänen lapsensa välillä pelkää minua ym. Ja lapsen pelko on siis aivan turhaa ! Mies suuttuu joka asiasta jonka sanon tai teen niinä vkonloppuina ja on käynyt käsiksi (kopautellut päähän, tarttunut kiinni ym) Ei siedä yhtään jos omassa kodissani puutun siihen että tämä lapsi voisi laittaa esim,. astiat koneeseen kun on syönyt. Siitä on piru irti. HUutaa tääällä sen jälkeen että sen takia sanot noin koska hänen lapsensa ei niitä laita. Kohdistaa siis asian niin että ikäkänkuin minä inhoaisin hänen lastaan jota en todellakaan inhoa ! Mies ei vain tajua sitä,

      Nyt kun olen päättänyt erota niin oikeasti minua pelottaa ajatus jättää lapseni joka toinen vkonloppu tai miten sitten asia sovittaisiin miehelleni. En ikinä suostu siihen, teen varmasti kaikkeni että tapaamiset ovat VAIN valvotusti muutaman tunnin kerrallaan, ei todellakaan koko viikonloppuja.

      Noin pientä lasta ei kai kyllä määrätäkkään pitkiksi ajoiksi etävanhemmalleen, mutta en aio siihen jatkossakaan suostua, Minulle on riittänyt ne kerrat kun hän on käynyt käsiksi, raskaana ollessanikin tarttunut ranteisiin ja työntänyt seinää vasten ja raivonnut.

      Ainoa este on se että meillä olisi sana sanaa vasten, kertaakaan en ole lääkärissä käynyt, joitakin tekstiviestejä olen säästänyt mitä olemme lähetellyt. Ja sen takia olen suhteeseen jäänyt koska olen uskonut siihen että miehni voi muuttua mutta nyt se on todettu että ei muutu.

    • pettynyt mies.

      sekavaa, varmasti ikinä mikään ero ei tee lapselle hyvää ja vaikka olisi yhteishuoltajuus, niin se lähivanhempi päättää asiat, ainakin näin meillä kertaakaan ei ole kysytty lupaa ulkomaille lähtöön lapsen kanssa ja sai otettua pojan minulta 1,5 kuukaudeksi pois, kun epäili että on täällä vaarallista ja ennen ei tilanne lauennut kin että täällä kävi lastensuojelu niin todettiin asia sitten hysteeriseksi kohtaukseksi ex:n puolelta, mutta sehän ne päätökset tekee, ja yhtään ei ajattele poikaa vaikka erosta jo 10 vuotta niin sillä on poikakaveri josta poika ei tykkää yhtään, vaan kokee olevansa jatkuvati ahdistunut ja varuillaan siitä äidin poikakaverista ja sanoi että jos muuttaa heille niin lähtee heti kävelemään mun luokse matkaa 75 km ja sanoin että jos sen teet niin en voi sua tuomita, olet jo vanha poika että varmati sunkin tahto pitäisi ottaa huomioon, eikä vaan jatkuvasti yrittää lastenpsykiatrialla iskostaa lausetta sen päähän että uusioperhe on tulevaisuuden perhemuoto, vaikka tilastot sanoo täysin toista, niistä vaan vaietaan

    • kova taistelu

      voi jos äiti on lähivanhempi, ei tartte sanoa muuta kuin että lapsi kokee turvattomuutta siellä, niin salettia se on ja monesti se tilanne on ajanut mihen siihen pisteeseen että repii kaikki juuret auki ja lopettaa tapaamisen lapsen kanssa, ettei tartte olla ex.n kanssa missään tekmisessä ja kun lasta käytetään pelinappulana niin hävitään sitten lapsen elämästä ja lastenvalvojalta et tuu saamaan apua, ainakaan mihene, naiselle sanotaan tarkkaan lastensuojelusta kuinka menetellä ja sitten kielletään osallisuus prosessiin, vaikka olisi itsellä miten vahvat todisteet ja tein valituksen lastensuojelusta ja sitä henkilöä en enää ikinä sen jälkeen nähnyt verkostopalavereissa.

    • APUA!

      Hei !
      itse aloin seurustelemaan nyt 3 lapsen isän kanssa ja hänen lapsillaan eri äiti.
      Miehen exä vinkuu ja on todella vihainen ja veti sossutkin mukaan etten uutena naisystävänä vaan menis lähelle hänen lastaan :(
      Tässä ihmetellään että miksi?
      Tajuaisin JOS olisin narkkari / alkoholisti taikka peräti huora mutta en ole mitään niistä!
      Minne ottaa yhteyttä ? Haluan auttaa pojan isää.
      hänen exä vihaa minua jostain kumman syystä vaikka itse hän on tuottanut minulle pettymyksiä monesti , maannut minun poikaystävien kanssa (monta vuotta sitten)
      Mitkä ovat SOSSUN PAINAVAT SYYT että voi kieltää lapsia tapaamasta minua kun he ovat isällään ja minä olisin siellä?

    • antakaa vähän aikaa

      Ei voi kieltää. Jos sopimus on vahvistettu lastenalvojalla, on se täytäntöönpano kelpoinen. Toisin sanoen, jos äiti estää lasta näkemästä isäänsä, voi hän saada siitä sanktiota,

      NÄIN sanotaan laissa. Mutta käytäntö onkin sitten eri. Kenellä virjavallalla on aikaa puuttua vanhempien välisiin huoltoriitoihin? Se olisi sitten oikeuteen ja pitkä ja raskas prosessi joka voi käydä kalliiksi niin rahallisesti kuin lapsen ja isän suhteen suhteenkin.

      Todennäköisesti ajan kanssa rauhouttuu tuokin käytös.

      • Anonyymi

        Käräjäoikeus puuttuu kyllä kun laitat tapaamisten täytäntöönpanohakemuksen sisään asianajajan kanssa ja haet uhkasakon siihen.

        Laita heti älä odottele!


        Noita pari kertaa niin siirtyy se asuminenkin isälle.


    • liyligyliu

      Ei äippä voi mitenkään estää asiaa. Tosi surullista, että tuo nainen on niin epävarma. Olin joskus itsekin, vuosia sitten. Kaikkea hyvää teidän uusperheelle, ja myös lasten äidille. Yrittäkää ymmärtää ja kunnioittaa, mutta älkää välittäkö päättömistä vaatimuksista ja uhkailuista.

      • Anonyymi

        Hae tapaamisten täytäntöönpanoa käräjäoikeudesta.

        Heti.

        Loppuu tuo surullisen katkeran naisen tapaamispompottelu.


    • APUA!

      Toivon mukaan ...
      tänään kävimme sitten hänen kolmannen exän työnä syynä oli kuulemma ettei ole nähnyt tyttöä ku aikoja sitten ... olimme siellä 5h ja tunsin koko ajan oloni todella yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi ;(1olin purskahtaa monesti itkuun :(
      tahallisesti se exä tuli muka pyytelemään apua mieheltäni enkä tuntenut oloani mitenkään tervetulleeksi :(

      • ....

        Siis tyypillä on kolmen naisen kanssa lapsi? Miten hän on onnistunut sössimään niin monta suhdetta. Onko hän holisti ym.

        Tiedätkö mikä sinunkin tulevaisuus todennäköisesti on?
        Se lapsi on miehesi lapsi ja sinä olet tosiaankin ulkopuolinen. Miksi edes menit sinne. Ymmärrän, että jos lapsi tulee teille, niin ei sinun pidä sieltä mihinkään mennä. Mutta että ängetä miehesi exän luokse väkisin.. Miksi sinun olisi pitänyt tuntea olosi tervetulleeksi. Et varmaankaan ollut tervetullut.


    • täpä

      Äitipuolena EN puuttuisi, lasten vanhempien juttuun.

      Sinä saat vain vihat niskaasi. Kuuntele, mutta älä kommentoi suuntaan jos toiseen.

    • APUA!

      tätäpä:lle Et oe tainnu lukea kirjoitustani loppuun!
      En ole ängenny sinne niitten väliin eli tällä miehellä on 2 teiniä ensimmäisen vaimon kanssa joka jätti ne tälle miehelle ( sillä ei ole mtn minua vastaan)

      sitten olikin seuraava nainen (ne oli vain kihlois) joka myös jätti tämen miehen ja petti sitä monesti ja heillä taas on poika yhdessä ja tämä kieltää ettei poika saa olla siellä kun olen siellä :S

      ja nyt oli sitten kolmas ex naisystävä kyseessä ja hänen kanssa mieheni oli vuoden ja sen kans sil on myös lapsi...
      Se päätti sit et se olis yh ja miehelläni ei olis mtn tekemistä sen kaa , mutta nyt se yrittää kaiken voimin ottaa mieheni , tai ainakin yrittäää, teettää sille töitä ja et se hoitais yms.
      mieheni ei luota häneen.

      enkä mä yritä olee mikään "äitipuoli" , en ole mitenkään yrittäny ees ängetä väliin!!!!!

      • .....

        En tarkoittanut että änkesit heidän väliin, vaan sen exän kotiin. Ei kukaan sinua sinne kutsunut.

        Ja vähän harkintaa kenen kanssa olet. Miehellä on lapsia sinne ja tänne. Sinä haluat nähdä sen vian muualla, mutta pitkiin suhteisiin tai niissä olemiseen miehesi ei selvästi pysty. Miksi hänet jätetään? Hyvin harva nainen jättää ilman syytä aina saman miehen. Anna miehesi olla lastensa kanssa ja älä sekaannu asioihin jotka eivät sulle kuulu. Aikaa kun kuluu, niin käytännössä tulet näitä exiä ymmärtämään....


    • huheijaa mitä porukt

      Tss. puhut jostain mistä et itse ymmärrä mitään , vääristelet kirjoittamaani!
      En ängenny sinnekkään se exä nimittäin kutsui minut sinne!

      • ......

        No, jos hän kutsui, miten hän muka haluaa tyypin itselleen?


    • V..tu_tätä_touhua

      Hei!

      Voi kieltää. Lapsien oikeutta tavata isäänsä ei voi äiti kieltää.

    • kyläitipäättää

      Sinä siis rahan takia teet outoja ratkaisuja jotta saa enempi kaja ja viinaa? Miehen lasten kustannuksella! Häpeisit edes. Mkasatat miehellä ja lapsilla omat kaljat ja viinat, miksi?
      Miksi sinä sitäkysyt, siksikö että varmaistat viinaostokset jo nyt????

      Mene töitä hakemaan niin ei tarvi elää toisten siivellä.

      Kumma mies kun tuommosen siivelläeläjän ja juopon ottaa siihen, siivoojaksi.

      Äiti päättää lastenasiat kun miehellä on noin alkoholia käyttävä ja siivellä eläjä ja epätasapainoinen yksilä siinä rasitteena.

      • ainoita

        epätasapainoisia lapsia ja lapsen etua koskevissa asioissa ovat tuomioistuimessa lapsen olosuhteista valehtelevat "lastensuojeluviranomaiset", "sosiaali-työntekijät", ja lapsen "äiti" suojellessaan itseään,
        "omaa sairauttaan" vieraannuttaessaan lapsia perusteettomasti omasta isästään vastoin lainsää-däntöä, lapsen etua, oikeuksia, perustuslakia. Mikä
        on lapsen etu ja oikeudet? Viranomaisvalehtelu yhteistyössä äidin kanssa tuomioistuimessa tuomio-istuimen kopioidessa sanasta sanaan viranomaisva-lehtelun omaksi päätöksekseen, missä on riippuma-
        ton tuomioistuin?


      • Oletkovammainen

        Missä niin lukee et tuo aapee on työtön juoppo, opettele lukemaan ja kirjoittamaan ääliö, sitäpaitsi aloituksesta on kohta viisi vuotta aikaa.


      • täällätavallistasanoa
        Oletkovammainen kirjoitti:

        Missä niin lukee et tuo aapee on työtön juoppo, opettele lukemaan ja kirjoittamaan ääliö, sitäpaitsi aloituksesta on kohta viisi vuotta aikaa.

        No sehän on täällä tapana sanoa juopoksi ja hulluksi jos valittaa asioista joita tosilla ei ole.
        Kun sanot vaan ettei sun kissalle ole ruokaa, niin olet heti juoppo ja hullu ja ääliö...

        Samoin kuin tuo opettele kirjoittamaan ja lukemaan.... mitenkähän se lukutaidoton jakirjoitustaidoton voi vastaa jos ei osaa????? Nää on niitä katkeruuden, kateuden ja epätoivon seurauksia monella ihmisellä jotka näin sanoo, heillä on suuren suuria ongelmia, ja tarvivat siihen ulkopuolista apua.


      • Oletvammainen
        täällätavallistasanoa kirjoitti:

        No sehän on täällä tapana sanoa juopoksi ja hulluksi jos valittaa asioista joita tosilla ei ole.
        Kun sanot vaan ettei sun kissalle ole ruokaa, niin olet heti juoppo ja hullu ja ääliö...

        Samoin kuin tuo opettele kirjoittamaan ja lukemaan.... mitenkähän se lukutaidoton jakirjoitustaidoton voi vastaa jos ei osaa????? Nää on niitä katkeruuden, kateuden ja epätoivon seurauksia monella ihmisellä jotka näin sanoo, heillä on suuren suuria ongelmia, ja tarvivat siihen ulkopuolista apua.

        No, nyt selvis olet selvästi vammainen, ja se vamma on päässäsi.


      • tämätäyttää
        Oletvammainen kirjoitti:

        No, nyt selvis olet selvästi vammainen, ja se vamma on päässäsi.

        kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.


      • Hgvdcds
        tämätäyttää kirjoitti:

        kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.

        Lasten ei kuulu nähdä isän sutturoita, ei misään laessa lue niin.
        Suturat voi mennä vaikka hotelliin kun lapaset tulee käymään.


      • tämätäyttää
        Hgvdcds kirjoitti:

        Lasten ei kuulu nähdä isän sutturoita, ei misään laessa lue niin.
        Suturat voi mennä vaikka hotelliin kun lapaset tulee käymään.

        kunnianloukkauksen tunnusmerkistön..


      • Miem
        Hgvdcds kirjoitti:

        Lasten ei kuulu nähdä isän sutturoita, ei misään laessa lue niin.
        Suturat voi mennä vaikka hotelliin kun lapaset tulee käymään.

        Hmm.isänsä vaimon ja elmän kumppanin voi ja saa/pitää nähdä ja se ei kuuluu ex puolisolle


    • fjlajfljfaö

      Kyllä voi ja pitääkin kieltää, jos mies on tuomassa naikkosiaan lastensa kotiin. Lapsilla ei ole mitään velvollisuutta nähdä perheenrikkojia, isää ei voi kieltää ellei ole juoppo tms. mutta naikkosia ei tarvi nähdä. Perheenrikkojat ei kuulu lasten elämään.

      • Anonyymi

        Isä voi olla lastensa ja kenen tahansa naisen kanssa omassa kodissaan ihan tiedoksi.

        Ehkä olisi hyvä mennä elämässäsi eteenpäin.


    • jussimattikalevi

      Miksi haluat käyttää miehen ja lasten rahat kaljotteluun ja alkoholiin? Miksi sinusta onkiva olla kännissä ja riehua kapakoissa?
      Hae töitä kaljoihin ja viinaa, äläkä käytä miehen omaisuutta. Hae apua tuohon alkoholinkäyttöön, on aika huolestuttavaa kun olet vaan etkä tee mitään ja elät toisten siivellä.
      Uhkailet vielä lasten äitiä vaikkei sulla ole oikeutta edes puhutella häntä. Sun ei kuulu udella ja kuluttaa miehen rahoja. Mene hoitoon.

      • TiinanTuokon

        Tiina unohtui?


    • Vierastaavosua

      12 vuotiaan ei ole enää pakko mennä etän luo

      • onpakko

        lue KKO:n (korkein oikeus) päätös no: 2004/118, jonka mukaan 14 ja 16 vuotiaille lapsille määrättiin tiukat tapaamiset; syy äidin ja "viranomaisten" lapsen tarkoi-tushakuinen vieraannuttaminen omasta isästään. Eivät vierasta; vierastavat ainoastaan äidin ja "viranomaisten" lapsen tarkoitushakuista vieraannuttamista, manipulaa-tiota ym. paskanjauhantaa perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista vastoin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" mm. sosiaalityöntekijä Tiina Tuokko oikeasti selvitystyössään lapsen edun mukaisena lausuneet eli vanhempien yhteishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, lapsen asuminen myös omalla isällään, oman isänsä huollossa
        ja hoidossa ennenkuin alkoivat sekoilemaan tuomio-istuimessa perättömässä lausumassaan..


    • 12vkuullaan

      Tuossa päätöksessä oli kyse 4-vuotiaasta. Kyllä ne tapaamiset käytännössä siihen 12 v päättyy jos lapsi ei etää halua tavata. Meillä juoppo vosu niin sekin vaikuttaa, paheellinen elämä,

      • 12vylitaialleeikuulla

        ei ole tähänkään asti kuultu Raision kaupungin perättömin "viranomais"lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" sosiaalityöntekijä Tiina Tuokko oikeasti äidille lapsen edun mukaisesti selvitystyössään lausunut, suosittanut eli lapsen yhteis huolto ja laajat tapaamisoikeudet, asuminen myös oman isänsä huollossa ja hoidossa. Tuossa päätöksessä oli kyse yli 14-vuotiaista lapsista. Kyllä ne tapaamiset jatkuvat käytännössä 18 v asti, vaikka poliisisaattueessa mikäli lapsi ei muutoin halua isäänsä tavata. Ei ole edelleenkään päätetty kumpi on etä/ lähivanhempi, kumpi on oikeasti yhteisten lasten huoltaja. Meillä juoppo vosu Raision sossun lastensuojelu niin sekin vaikuttaa..


    • 1säpappa

      Jos uusi puoliso olisi laillinen este tapaamisille, niin silloin lähivanhemman uusi suhde siirtäisi huoltajuuden etävanhemmalle, tai jos hänelläkin olisi uusi suhde, niin se johtaisi huostaanottoon.

      Ei helvata, onneks noin ei saa eikä voi olla.

      • valitettavasti

        Raision kaupungissa vain on perättömin "viranomais"selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista...


      • Anonyymi

        Alkoi naurattaa tämä, järkevän isän kommentti.


        Niinpä. Naiset ovat kyllä sekaisin ja ymmärrän hyvin miksi mies on lähtenyt.


    • asiateikuulusulle

      SIIS MITÄ IHMETTÄ SE SULLE KUULUU? MISKI UTELET TOISTEN OMIA ASIOITA JOTKA EI SULLE KUULU???
      Kärkytkö miehen rahoja ja omaisuutta joko kaljarahat on loppu vai mikä mättää???
      Miksi rikoit perheen? Siitäs saat nyt , rahat loppuu mutta onpaha nmiehellä rahaa ja lapsilta lisää niinkö?

      Kerroppa omat asiat ensin ennenkuin muille koko kylälle juttelet miehen ja lasten asioita?

      Sun ei kuulu utsia miehen ja hänen lasten tilitietoja ja muita yksityisiä asioita, miksi juoruut niitä ympri kylää????
      Jos juopottelet joka päivä, tienaa itse omat kännittely rahat, vai etkä viitsi?

      • Hyrräpyörii

        Hullu olet ja hullummaksi tulet. Pääsi on pyöreä huone.Ajatuksi pyörii ja kiinni et saa.


      • Juovaanrahasi

        Juuri niin. Lopeta muiden asioihin sekaantuminen. Et saanut poikamiestä piti levittää pienten lasten isälle ja tunkeutua toisten taloon häpeämättömästi. No ainakin jos pieni paikkakunta kaikki tietää naapurit ja juttu leviää kuin kulovalkea. Se on oikein maine seuraa hautaan asti.


      • Miem
        Juovaanrahasi kirjoitti:

        Juuri niin. Lopeta muiden asioihin sekaantuminen. Et saanut poikamiestä piti levittää pienten lasten isälle ja tunkeutua toisten taloon häpeämättömästi. No ainakin jos pieni paikkakunta kaikki tietää naapurit ja juttu leviää kuin kulovalkea. Se on oikein maine seuraa hautaan asti.

        Kyllä nykyinen vaimo on oikeutettu miehensä rahoihin enempi kuin ex akka ja perintö jaetaan vasta perinnön antajan kuoltua


      • hmmp
        Miem kirjoitti:

        Kyllä nykyinen vaimo on oikeutettu miehensä rahoihin enempi kuin ex akka ja perintö jaetaan vasta perinnön antajan kuoltua

        Eikä ex-puoliso edes peri yhtään mitään.


    • sultasekeileltäänap

      SINULTA KIELLETÄÄN LASTEN TAPAAMINEN, ET OLE LAPSILLE MITÄÄN SUKUA ETKÄ LÄHEINEN!!

      Isä ja äiti ovat lasten läheiset. ei kuulu sulle mitenkään!!!! Yrität vaan viedä lasten rahat ja perinnön omiin kaljoitteluun ja viinan ostamiseen. Mene töihin.

      • Miem

        Pidäppä pääsi soukemmalla ! Isän elämän kumppani kuuluu lasten lähipiiriin ja on se toinen aikuinen isän kotona/kodissaan ja isän kotona arvojärjestys on isä ja hänen vaimonsa.... ...ex vaimo on korkeintaan vieras eikä missään käskyasemassa ex miehen kotona


      • samanlaisia

        löytyy Raision kaupungingista perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista mm. tuomioistuimessa; vastoin mitä oike asti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti omassa selvitystyössään äidille lapsen edun mukaise-
        na lausuneet, suosittaneet eli yhteishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, lapsen asuminen myös omal-
        la isällään oman isänsä huollossa ja hoidossa; isän suo jeluksessa "lastensuojeluviranomaisilta"..


      • oyp
        Miem kirjoitti:

        Pidäppä pääsi soukemmalla ! Isän elämän kumppani kuuluu lasten lähipiiriin ja on se toinen aikuinen isän kotona/kodissaan ja isän kotona arvojärjestys on isä ja hänen vaimonsa.... ...ex vaimo on korkeintaan vieras eikä missään käskyasemassa ex miehen kotona

        EI OLE! Lasten elämään sutturat ei kuulu, missään ei niin snota että lasten ja exän on oakko nähdä miehen uudet suturat ja ottaa nämä kotiinsa. Ei missään lue niin.
        Se joka pakottaa omat lapset e ja exän näkemään naikkoset niin ei koskaan ole lapsiaan ja vaimoaan rakastanutkaan jos kiusaa heitä perheenrikkojilla.

        Meillä ei koskaan olla tarvittu miehen ex isän sutturoita kotiimme ja elämään, ihan pelottaa ajatellakkaan mitä kaikkea pahaa hän olisi meille saanut aikaan, uskon ettei me lasten kanssa oltaisi enää tekemisissä ja lapset olisivat hunningolla.
        Luojan kiitos että mies ymmärsi ettei sutturat kuulu elmäämme. Piti poissa meidän läheltä ja suojeli ettei yksikään suttura pääse meitä haukkumaan ja kiusaamaan ja rikkomaan kotiamme.


      • LissuOnFörbi
        oyp kirjoitti:

        EI OLE! Lasten elämään sutturat ei kuulu, missään ei niin snota että lasten ja exän on oakko nähdä miehen uudet suturat ja ottaa nämä kotiinsa. Ei missään lue niin.
        Se joka pakottaa omat lapset e ja exän näkemään naikkoset niin ei koskaan ole lapsiaan ja vaimoaan rakastanutkaan jos kiusaa heitä perheenrikkojilla.

        Meillä ei koskaan olla tarvittu miehen ex isän sutturoita kotiimme ja elämään, ihan pelottaa ajatellakkaan mitä kaikkea pahaa hän olisi meille saanut aikaan, uskon ettei me lasten kanssa oltaisi enää tekemisissä ja lapset olisivat hunningolla.
        Luojan kiitos että mies ymmärsi ettei sutturat kuulu elmäämme. Piti poissa meidän läheltä ja suojeli ettei yksikään suttura pääse meitä haukkumaan ja kiusaamaan ja rikkomaan kotiamme.

        Sua nyt vaan harmittaa, kun se miehen uusi puoliso on kaikin puolin sinua parempi. Miksi hän muuten olisi sinut vaihtanut pois?


      • Lissunotförbi
        LissuOnFörbi kirjoitti:

        Sua nyt vaan harmittaa, kun se miehen uusi puoliso on kaikin puolin sinua parempi. Miksi hän muuten olisi sinut vaihtanut pois?

        Raision sossua nyt vaan harmittaa, kun se naisen ex-puoliso on kaikin puolin parempi kuin nyxä.
        Miksi hän muuten olisi vaihtanut lapsille "uutta" isää..


      • aivanaivan
        oyp kirjoitti:

        EI OLE! Lasten elämään sutturat ei kuulu, missään ei niin snota että lasten ja exän on oakko nähdä miehen uudet suturat ja ottaa nämä kotiinsa. Ei missään lue niin.
        Se joka pakottaa omat lapset e ja exän näkemään naikkoset niin ei koskaan ole lapsiaan ja vaimoaan rakastanutkaan jos kiusaa heitä perheenrikkojilla.

        Meillä ei koskaan olla tarvittu miehen ex isän sutturoita kotiimme ja elämään, ihan pelottaa ajatellakkaan mitä kaikkea pahaa hän olisi meille saanut aikaan, uskon ettei me lasten kanssa oltaisi enää tekemisissä ja lapset olisivat hunningolla.
        Luojan kiitos että mies ymmärsi ettei sutturat kuulu elmäämme. Piti poissa meidän läheltä ja suojeli ettei yksikään suttura pääse meitä haukkumaan ja kiusaamaan ja rikkomaan kotiamme.

        Lasten elämään ei äidin sutturat kuulu, missään ei niin sanota että lasten ja exän on pakko nähdä naisen uudet suturat ja ottaa nämä kotiinsa. Ei missään lue niin. Se
        joka pakottaa omat lapset ja exän näkemään ukkoset
        niin ei koskaan ole lapsiaan ja miestään rakastanutkaan jos kiusaa heitä perheenrikkojilla.

        Meillä ei koskaan olla tarvittu naisen ex-vaimon suttu-roita kotiimme ja elämään, ihan pelottaa ajatellakkaan mitä kaikkea pahaa hän olisi meille saanut aikaan, uskon ettei me lasten kanssa oltaisi enää tekemisissä ja lapset olisivat hunningolla. Luojan kiitos että nainen ymmärsi ettei sutturat kuulu elmäämme. Piti poissa meidän lähel tä ja suojeli ettei yksikään suttura pääse meitä haukku-maan ja kiusaamaan ja rikkomaan kotiamme perättömin "viranomais"selvityksin..


      • Isättömätlapsetpärjää
        LissuOnFörbi kirjoitti:

        Sua nyt vaan harmittaa, kun se miehen uusi puoliso on kaikin puolin sinua parempi. Miksi hän muuten olisi sinut vaihtanut pois?

        Saattaapi olla, siksihän se ex mies lapsensa vaihtoikin kun lytyi parempi ihminen kuin omat lapset. No nyt sa mies kärsiä kun lapset hylkäsi isän kun mie svaihtoi siihen parempaan sutturaan omat lapsensa. Mies kärsii ihan itse, ei me.

        Tottakai meitä harmittaa, ett joku rikkoo perheemme, oli ikävää alussa kun lapsilla ei ollut enää isää, ja joutuvat minun elätettäviksi ja elin taso romahti. harrastukset jäivät ja uudet vaatteet väheni ja menot ym. Se oli kurjaa, mutta onneksi meis ei tuonut perheenrikkojaa meille kotiin eikä meitä pakottanut nkemään niitä perheenrikoja sutturoita, sillai pääsimme helpolla eroon huonosta luuseri isästä.


      • Äidittömätlapsetpärjää
        Isättömätlapsetpärjää kirjoitti:

        Saattaapi olla, siksihän se ex mies lapsensa vaihtoikin kun lytyi parempi ihminen kuin omat lapset. No nyt sa mies kärsiä kun lapset hylkäsi isän kun mie svaihtoi siihen parempaan sutturaan omat lapsensa. Mies kärsii ihan itse, ei me.

        Tottakai meitä harmittaa, ett joku rikkoo perheemme, oli ikävää alussa kun lapsilla ei ollut enää isää, ja joutuvat minun elätettäviksi ja elin taso romahti. harrastukset jäivät ja uudet vaatteet väheni ja menot ym. Se oli kurjaa, mutta onneksi meis ei tuonut perheenrikkojaa meille kotiin eikä meitä pakottanut nkemään niitä perheenrikoja sutturoita, sillai pääsimme helpolla eroon huonosta luuseri isästä.

        Saattaapi olla, siksihän se ex-vaimo lapsensa vaihtoikin kun löytyi parempi ihminen kuin omat lapset. No nyt saa nainen kärsiä kun lapset hylkäsi äidin kun äiti vaihtoi sii-hen parempaan sutturaan omat lapsensa. Nainen kärsii ihan itse, ei me.
        Tottakai meitä harmittaa, ett joku rikkoo perheemme, oli ikävää alussa kun lapsilla ei ollut enää äitiä, ja joutuvat minun elätettäviksi ja elin taso romahti. harrastukset jäi-vät ja uudet vaatteet väheni ja menot ym. Se oli kurjaa, mutta onneksi nainen ei tuonut perheenrikkojaa meille kotiin eikä meitä pakottanut näkemään niitä perheenrik-koja sutturoita, sillai pääsimme helpolla eroon huonosta luuseri äidistä. Opettele kirjoittamaan:))


      • Miem
        oyp kirjoitti:

        EI OLE! Lasten elämään sutturat ei kuulu, missään ei niin snota että lasten ja exän on oakko nähdä miehen uudet suturat ja ottaa nämä kotiinsa. Ei missään lue niin.
        Se joka pakottaa omat lapset e ja exän näkemään naikkoset niin ei koskaan ole lapsiaan ja vaimoaan rakastanutkaan jos kiusaa heitä perheenrikkojilla.

        Meillä ei koskaan olla tarvittu miehen ex isän sutturoita kotiimme ja elämään, ihan pelottaa ajatellakkaan mitä kaikkea pahaa hän olisi meille saanut aikaan, uskon ettei me lasten kanssa oltaisi enää tekemisissä ja lapset olisivat hunningolla.
        Luojan kiitos että mies ymmärsi ettei sutturat kuulu elmäämme. Piti poissa meidän läheltä ja suojeli ettei yksikään suttura pääse meitä haukkumaan ja kiusaamaan ja rikkomaan kotiamme.

        Kyllä kuuluu isänn kautta koska on isän elmänkumppani ! Mutta sinä olet väärä ihminen keskustelemaan mistään mitään keitä lapset tapaavat isänsä seurassa sen keskustelun käy isä,lapset ja isän vaimo... ....ja vain sen takia että olet ulkopuolinen ex miehesi taloudessa !


      • Otatuostakiselvää
        Isättömätlapsetpärjää kirjoitti:

        Saattaapi olla, siksihän se ex mies lapsensa vaihtoikin kun lytyi parempi ihminen kuin omat lapset. No nyt sa mies kärsiä kun lapset hylkäsi isän kun mie svaihtoi siihen parempaan sutturaan omat lapsensa. Mies kärsii ihan itse, ei me.

        Tottakai meitä harmittaa, ett joku rikkoo perheemme, oli ikävää alussa kun lapsilla ei ollut enää isää, ja joutuvat minun elätettäviksi ja elin taso romahti. harrastukset jäivät ja uudet vaatteet väheni ja menot ym. Se oli kurjaa, mutta onneksi meis ei tuonut perheenrikkojaa meille kotiin eikä meitä pakottanut nkemään niitä perheenrikoja sutturoita, sillai pääsimme helpolla eroon huonosta luuseri isästä.

        Ai, ukkos oli naimisissa sun lasten kanssa, hyi saatana, no nyt on suhteessa aikuiseen naiseen.
        Sinä ilmeisesti olet yksi niistä lapsista, kun puhut me termein.
        Sinä "vanhimpana"lapsena Aloit elättää lapsia.


      • säälinlapsiakoasti
        Miem kirjoitti:

        Kyllä kuuluu isänn kautta koska on isän elmänkumppani ! Mutta sinä olet väärä ihminen keskustelemaan mistään mitään keitä lapset tapaavat isänsä seurassa sen keskustelun käy isä,lapset ja isän vaimo... ....ja vain sen takia että olet ulkopuolinen ex miehesi taloudessa !

        Tosi kurjaa on kun vihaat omia lapsia noin kovasti. Miksi siten teit lapsia kun vihasi on noin suurta?
        Moukka ei ansaitse mitään muuta kuin yksinäisen vanhuuden kun vihaa omia lapsia yli kaiken.


      • Miem
        Isättömätlapsetpärjää kirjoitti:

        Saattaapi olla, siksihän se ex mies lapsensa vaihtoikin kun lytyi parempi ihminen kuin omat lapset. No nyt sa mies kärsiä kun lapset hylkäsi isän kun mie svaihtoi siihen parempaan sutturaan omat lapsensa. Mies kärsii ihan itse, ei me.

        Tottakai meitä harmittaa, ett joku rikkoo perheemme, oli ikävää alussa kun lapsilla ei ollut enää isää, ja joutuvat minun elätettäviksi ja elin taso romahti. harrastukset jäivät ja uudet vaatteet väheni ja menot ym. Se oli kurjaa, mutta onneksi meis ei tuonut perheenrikkojaa meille kotiin eikä meitä pakottanut nkemään niitä perheenrikoja sutturoita, sillai pääsimme helpolla eroon huonosta luuseri isästä.

        Ei isä lapsiaan vaihtanut mihinkään vaan vaimonsa uuteen ja vanha ämmä ei päästänyt lapsia osän luokse silkasta koston ilosta


      • LissuOnFörbi
        säälinlapsiakoasti kirjoitti:

        Tosi kurjaa on kun vihaat omia lapsia noin kovasti. Miksi siten teit lapsia kun vihasi on noin suurta?
        Moukka ei ansaitse mitään muuta kuin yksinäisen vanhuuden kun vihaa omia lapsia yli kaiken.

        Minusta se, joka estää lapsia tapaamasta isäänsä, on se joka vihaa lapsiaan.


      • Miem
        säälinlapsiakoasti kirjoitti:

        Tosi kurjaa on kun vihaat omia lapsia noin kovasti. Miksi siten teit lapsia kun vihasi on noin suurta?
        Moukka ei ansaitse mitään muuta kuin yksinäisen vanhuuden kun vihaa omia lapsia yli kaiken.

        Lissu olet idiootti eikä sinusta ole arvostelemaan IHMISTEN tekemisiä ! Ja miksi tein lapsia no lapset paljasti narsistin ja näytteleminen loppui ämmältä lapset saatuaan.... ...ja minä erosin ja jätin vain lasten äidin !


      • LIssunotförbi
        LissuOnFörbi kirjoitti:

        Minusta se, joka estää lapsia tapaamasta isäänsä, on se joka vihaa lapsiaan.

        "Minusta se, joka estää lapsia tapaamasta isäänsä, on se joka vihaa lapsiaan." eli lasteni äiti ja Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaiset" perättömin "viranomais"sel-
        vityksin lausumin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuh- teista, toiveista ja lausunnoista; vastoin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" mm. sosiaalityönte- kijä Tiinan Tuokon Tiina oikeasti äidille lapsen edun mu-kaisena "selvitystyössään" lausunut, suosittanut eli yh-teishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikeudet, asuminen myös omalla isällään, oman isänsä huollossa ja hoidos-
        sa ennenkuin alkoivat yhteistuumin valehtelemaan tuo-mioistuimessa perättömässä lausumassaan..


    • Lastenpuolesta

      En jaksanut kaikkea eo. lukea, mutta olen sitä mieltä, että lapsetkin tarvitsevat aikaa eron käsittelyyn. Eli jos vanhemmat eroavat ja toisella on jo siinä heti tai piakkoin toinen kaveri niin lapsia ei pitäisi ottaa sen vanhemman luo ennenkuin vanhempien ero on lapsien miehessäkin jo jotenkin käsitelty ja hyväksytty. Sanoisinpa, että tähän menee yksi vuosi tai vähän yli.⛹♥️ Sittenpä menee jo mutkikkaammaksi, jos molemmilla vanhemmilla on heti erotti uudet sisään tulossa😕😗😑

      • aivanaivan

        Kerroppas edellä mainittu Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaisille", jotka ovat perättömin "viranomais"selvityksin, lausumin vieraannuttaneet lapset tarkoitushakuisesti isästään ja isän huollosta
        iman tapaamisoikeutta ja vähät välittävät lapsista ja lapsen edusta, parhaasta, oikeuksista..äidillähän
        tämä toinen kaveri, puoliso oli heti eron jälkeen jo valmiiksi hankittuna ja "viranomaisten" mielestä
        tämä oli vain hyväksi lapsille, lapsen edun mukaista
        ilman isän yhteishuoltoa ja lapsien tapaamisoikeutta.


    • isääeimutsuhteetvoikielt

      Tuosta ei koskaan ole ollutkaan kyse että äiti kieltäisi isää tapaamasta lapsiaan. Kaikkihan tietysti riippuu isän käytöksestä sen jälkeen kun hän on jättänyt perheensä.

      Lapset tarvivat isän ja äidin ja jos mies ei pysty elämään perheessä kunnolla niin sittn on parempi että tiet eroaa. Mutta lasten tapaaminen on sitten miehestä itsestään kiini, käytös määrittelee ja mite hyvin hän pitää lupauksistaan ja velvollisuuksistaan itse ja syyttelevät kiinni. Monet käyttäytyvät hyvin, muta on niitä miehiä, jotka hylkävät ja syyttelevät muita epäonnistumisestaan.

      Se mitä tulee tuohon uuteen suhteeseen mistä kerroit, he eivät kuulu lasten ja exän elämään, joten heidät äiti voi kieltää. Tapaamisoikeus koskee vain isää. Monet isät kyllä väkisin tuovat lasten ja exän elämään uusia naisia, kun ovat niin katkeria, mutta uudet suhteet äiti ja lapset voivat kieltää.
      Olisi sääli lapsia kohtaan jos siellä tapaamisissa riekkuisi lauma vieraita naisia, hääräämässä ja haukkumassa ja pilaamassa lasten ja äidin elämän. Sitä ei pidä sietää. Siihen ei ole mitään lakia että uudet suhteet kuuluu lasten ja exän elämään joten ne voi heittää mielestä pois, heitä ei kukaan tarvi.

      • LissuOnFörbi

        Tietystikään eksällä ei ole mitään valtaa kieltää uusia suhteita.

        Itsekin tiedät sen hyvin, kunhan vaan trollailet vuodesta toiseen.


      • oeltsairas
        LissuOnFörbi kirjoitti:

        Tietystikään eksällä ei ole mitään valtaa kieltää uusia suhteita.

        Itsekin tiedät sen hyvin, kunhan vaan trollailet vuodesta toiseen.

        Miksi rikoit perheen? Tuohan on selvä asia että haluat kiusata miehen lapsia, niihän ne kaikki tekee jotka rikkoo perheitä. Se on sen tarkoitus.

        Lapsia on kiva kiusata kun ei ole omia, meihen lapsia varsinkin, miksi?oletsairas


      • ainvanaivan

        Tuosta ei koskaan ole ollutkaan kyse että isä kieltäisi
        äitiä tapaamasta lapsiaan. Kaikkihan tietysti riippuu
        äidin ja "viranomaisten" käytöksestä sen jälkeen kun
        hän on jättänyt perheensä.

        Lapset tarvivat isän ja äidin; jos nainen ei pysty elämään perheessä kunnolla niin sitten on parempi että tiet eroaa. Mutta lasten tapaaminen on sitten naisesta itsestään kiinni, käytös "viranomaisten" kanssa määrittelee ja miten hyvin he pitävät lupauksistaan ja velvollisuuksis-taan itse kiinni ilman perättömiä lausumia lapsen olosuh- teista. Monet käyttäytyvät hyvin, muta on niitä naisia/ äitejä ja "viranomaisia", jotka hylkävät ja syyttelevät mui-ta epäonnistumisestaan.

        Se mitä tulee tuohon uuteen suhteeseen mistä kerroit,
        he eivät kuulu lasten ja exän elämään, joten heidät isä
        voi kieltää. Tapaamisoikeus koskee vain äitiä. Monet
        äidit kyllä väkisin tuovat lasten ja exän elämään uusia isiä , kun ovat niin katkeria, mutta uudet suhteet isä ja lapset voivat kieltää. Olisi sääli lapsia kohtaan jos siellä tapaami sissa riekkuisi lauma vieraita miehiä, hääräämässä ja haukkumassa ja pilaamassa lasten ja isän elämän. Sitä ei pidä sietää. Siihen ei ole mitään lakia että uudet suhteet kuuluu lasten ja exän elämään joten ne voi heittää mie-lestä pois, heitä ei kukaan tarvitse; ei edes Raision luonne häiriöiset, katkeroitneet "viranomaiset" katkeroitune äiteineen-


      • Lissunotförbi
        LissuOnFörbi kirjoitti:

        Tietystikään eksällä ei ole mitään valtaa kieltää uusia suhteita.

        Itsekin tiedät sen hyvin, kunhan vaan trollailet vuodesta toiseen.

        Tietystikään eksällä ei ole mitään valtaa kieltää uusia suhteita. Itsekin tiedätte sen hyvin, kunhan vaan trollailet vuodesta toiseen Raision kaupungin perättömin "viran-omais"selvityksin, lausumin lapsen olosuhteista..


      • äitipuolionrikkaus
        Lissunotförbi kirjoitti:

        Tietystikään eksällä ei ole mitään valtaa kieltää uusia suhteita. Itsekin tiedätte sen hyvin, kunhan vaan trollailet vuodesta toiseen Raision kaupungin perättömin "viran-omais"selvityksin, lausumin lapsen olosuhteista..

        Uusi äiti on ja pysyy päättäjänä miehen lasten elämässä. Hänella on valta kasvattaa ja määrätä etei heidän äiti saa tulla lasten luo silloin kun siellä n uusi äiti.
        Uudelta äidiltä pitää kysyä aina lapsia koskevat asiat,hän päättää ja on vastuussa että lapsista ksavaa normaaleita yksilöitä.

        Miksi tätä asiaa ei äidit ymmärrä etä valta on vaihtunut, uusi äiti päättää ja kasvattaa miehen lapset.


      • Miem
        oeltsairas kirjoitti:

        Miksi rikoit perheen? Tuohan on selvä asia että haluat kiusata miehen lapsia, niihän ne kaikki tekee jotka rikkoo perheitä. Se on sen tarkoitus.

        Lapsia on kiva kiusata kun ei ole omia, meihen lapsia varsinkin, miksi?oletsairas

        Lissu sinä se kiusaaja olet


      • Lissunotförbi
        äitipuolionrikkaus kirjoitti:

        Uusi äiti on ja pysyy päättäjänä miehen lasten elämässä. Hänella on valta kasvattaa ja määrätä etei heidän äiti saa tulla lasten luo silloin kun siellä n uusi äiti.
        Uudelta äidiltä pitää kysyä aina lapsia koskevat asiat,hän päättää ja on vastuussa että lapsista ksavaa normaaleita yksilöitä.

        Miksi tätä asiaa ei äidit ymmärrä etä valta on vaihtunut, uusi äiti päättää ja kasvattaa miehen lapset.

        Lapsen OMA ISÄ on ja pysyy päättäjänä lastensa elämässä. Hänella on valta kasvattaa ja määrätä ettei heidän äiti ja valehtelevat "viranomaiset" perättömin
        selvityksin saa tulla lasten luo silloin kun siellä on OMA ISÄ. OMALTA ISÄLTÄ pitää kysyä aina lapsia koskevat asiat, hän päättää ja on vastuussa että lapsista kasvaa normaaleita yksilöitä, toisin kuin Raision kaupungin sairaiden "lastensuojeluviranomaisten" kasvattamat lapset perättömin "viranomais"selvityksin, lausumin tuomioistuimessa vastoin mitä lapset, "viranomaiset" ovat omassa selvitystyössään oikeasti lausuneet..

        Miksi tätä asiaa ei äidit ja valehtelevat "viranomaiset" ymmärrä että valta on vaihtunut, lapsen OMA ISÄ päättää ja kasvattaa OMAT LAPSENSA.


      • Miem
        äitipuolionrikkaus kirjoitti:

        Uusi äiti on ja pysyy päättäjänä miehen lasten elämässä. Hänella on valta kasvattaa ja määrätä etei heidän äiti saa tulla lasten luo silloin kun siellä n uusi äiti.
        Uudelta äidiltä pitää kysyä aina lapsia koskevat asiat,hän päättää ja on vastuussa että lapsista ksavaa normaaleita yksilöitä.

        Miksi tätä asiaa ei äidit ymmärrä etä valta on vaihtunut, uusi äiti päättää ja kasvattaa miehen lapset.

        Ei et sinä mikään päättäjä ole ja sehän on itsestään selvä ettei ex voi toisten kotiin tulla kutsumatta ! Mutta päättäjät ovat kuitenkin isä ja äiti tahoillaan


      • eiolenäkynyt
        Miem kirjoitti:

        Ei et sinä mikään päättäjä ole ja sehän on itsestään selvä ettei ex voi toisten kotiin tulla kutsumatta ! Mutta päättäjät ovat kuitenkin isä ja äiti tahoillaan

        isän päätösvaltaa; kiitos Raision kaupungin valehtelevien "lastensuojeluviranomaisten"= äidin suojelijoiden, tarkoi-tushakuisten lasten vieraannuttajien..


    • oyp

      Kyllä voi. MInä ainakin aikanani kielin miehen sutturan tulemasta meille ja miehen tuomasta minun ja lasten elämään yhtäkään sutturaa. Eikä ole tuonut.
      Eihän ne sutturat kuulu lasten elämään millään tavoin, pitkäkööt mies suhteensa siellä mis haluaa kunhan ei sekoita lapsiaan siihen.
      Meillä ei ole sutturoita koskaan käynyt emmekä me ole menneet sutturoita katsomaan. En voinut antaa miehen tuoda likaisia naisiaan meille eikä varsinkaan lasten lähelle. Onneksi kielsin sillä lapset olisi menneet täysin pilalle ja ja väärillä teillä jos suttura olisi meille tullut meitä haukkumaan ja asumaan. Miksi olisi?
      Eipä mies koskaan itsekkään halunnut tuoda meille naikkosiaan eikä meitä sen sutturan kotiin kun tiesi että suttura aiheuttaisi isoja ongelmia meille, suojeli meitä sutturoiltaan, onneksi.
      Emme ole vieläkään onneksi nähneet ja nauramme lasten kanssa tilannetta millainen se voisi olla. Nyt ovat itse perheellisiä ja nauramme yhä mielikuville sutturoista. Miehelle on kurja kun hylkäsi lapset ja myös lastenlapsensa... se on hänen oma moka. Mies siitä kärsii kun joutuu olemaan ilman perhettään, eikä saa olla vaari. Oma vika.
      Nyt olemme erittäin onnellisia kun ei kukaan ole pilannnut elämämme muuitoin kuin viemällä aikanaan lapsilta isän. Sitä emme anteeksi anna, emmekä siksi halua ikinä nähdä sutturoita.
      Onneksi toisaalta vei miehen, sillä huonoa miestä emme kaipaa, hyvä et huono mies kelpaa muillekin, meille ei enää. Lasten ei ole pakko nähdä sutturoita. Sen onneksi meiskin tajuu.
      Lapset olisi varmaan kieroja jos olisivat joutuneet sutturoiden kynsiin, Emme varmasti tuntisi enää lasten kanssa toisiamme jos mies olisi pakottanut lapset itselleen. En voisi kuvitellakkaan että itse antaisin lupaa nähdä sutturoita, se olisi ollut katasrofi. Ihan puistattaa ajatuskin, että sututturat asuisi meillä ja haukkuisi meitä jatkuvasti. Hyi.

    • Lissu100000000000000

      Ainakin "Tiina Tuokko" voi kieltää vitanomaismenettelyssä sutturaa tapaamasta natturaa valheellisin lausumin tuomioistuimessa.

      • Tiina71

        Ainakin sosiaalityöntekijä Tiina Tuokko voi kieltää tarkoitus hakuisessa "vitanomais-" menettelyssä lapsen edun- ja oikeudet omaan isäänsä- ja sukuunsa perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista luonnehäiriöisessä "viranomais-" menettelyssä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin-" kanssa-


    • pimeä-äiti

      Kun on vain lastenvalvojalla allekirjoitettu tapaamissopimus, lähivanhempana lasten äiti voi käyttää lapsiaan pelinappuloinaan ja estää etävänhemman ja elatusmaksujen maksajan tapaamiset lasten kanssa esim. niin, ettei milloinkaan muka sovi.

      Me olemme mieheni kanssa olleet jo naimisissa 10 vuotta ja seurusteltiinkin ennen sitä muutama vuosi. Lasten äiti esti tapaamiset, manipuloi ja oli kaikin puolin agressiivinen, uhkaava, monin tavoin häiriköivä, ums.

      Nyt nämä 3 lasta ovat aikuisena nähneet, mikä heidän oma äiti on ja alkaneet irroittautua äidistään. Vanhin muutti 800km päähän äidistään.
      Keskimmäinen suunnittelee muuttoa 500km päähän ja nuorin muutti jo 400km päähän.
      Nyt he pitävät lasten elatusmaksujen maksajaan itse yhteyttä, kun enää ei äidin uhkailut tehoa. Nuorilla on todella hyvät välit aviomieheeni ja minuun ja aina kun näemme, niin meillä on todella mukavaa ja hauskaa. Lasten äidistä kukaan ei puhu mitään, koska silloin tunnelma laskisi heti ja kaikki muistaisivat kaikki lasten äidin järkyttävät teot.

      • miehenlastenuusiäiti

        Meillä kans miehen lasten äiti on idiootti, ei ole lasten elämässä enää ollenkaan, poistimme sen kokonaan. Lapset muutti 5000 km päähän äidistään, mutta minä vierailen siellä joka kuukausi, lapsi on kuin omani ja onkin. Äitiään ei halua nähdä, ja repivät kaikki valokuvat, eikä ota posti vastaan ja vaihtoivat puhelinnumerot ettei se kotka enää kiusaa heitä.
        Minä voisin muuttaa sinne heidän luokse olen heille enmmän kuin äiti ja lastensa mummi kin olen. Olen vaan niiiiiin paras, meillä on hitsin hauskaa kun olen siellä, nauramme usein heidän äidilleen kun on niin idiootti. Usein tunnelma latistuu kun tulee puhettä heidänä idistään ja vähän eneää puhummekin sitä pahaa, Hän on poissa meidän mielestä.Lapset rakastaa mua yli kaiken ja ei voisi olla ilman minua. Olen niin ihana. Meillä on niin kivaa kun näemme ja on kiva olla äiti toisten lapsille, voi vähän moittia ja komentaa enempi kun ei ole sitä kotkaa kiusaamassa ja kyttäämässä. Lapset pitävät mua äitinään ja lapsenlapset mummina ja sanovatkin ettei voisi elää ilman minua. Kehuvat kuin kaunis olen ja ihana. Emme pyynnöistä huolimatta anna miehen exälle lasten osoitetta ja numeroia vaikka kuin itkee ja kerjää niitä. Lapset turvautuvat aina minuun kun olen paras heidän mielestä ja aina sanovat että v oi kun olisin heidän oikea äiti kun olen niin ihana. kurjaa jos äiti alkaa uhkailemaan silloin puutun peliin ja sanon kovan sanan. Miehen lapset luottavat minuun ja rakastavat yli kaiken mua ja ovat tosi onnellisia mieskin on.
        Parasta on kun heidän oma äiti on surullinen ja saa nyt katua että meidänkin syymme. Hänen vika on että meni miten meni. Olen paras


    • Tunnettekotoisenne

      No voi, tottakai voi. Tekemällä asiat mahdottomiksi, mutta sen jälkeen joutuukin etsimään uusia väyliä.

    • voijapitääkin

      Ei kukaan äiti kiellä lapsiltaa isää, mutta issän uuden sutturan voi kieltää ja pitääkin. Lapsella ei ole tarvetta tapailla vieraita sutturoita, perheenrikkojia eikä velvollisuuksia. Eikä sutturoilla ole oikeutta pakolla tunkeutua miehen lasten elämään.
      Olisi järkyttävää jos sutturat tunkeutusivat pakolla miehen lasten elämään ja sotkisivat ja häiriköisivät lapsia ja heidän äitiään. Miksi mies sellaiseen suostuisi? Aivan omituista, ei ole sellainen enää isä joka pakottaa sutturoita näkemään omia lapsian ja lapsiaan sutturoita.

      Ei oel mies järissään jos tuo sutturat lastensa kotiin ja leikkii onnellista sutturoiden kanssa, vaikka on hylännyt omat lapsensa.

      • Raisiossakielletään

        jopa lapsen nimetkin vaihdettu uuden aviopuolison nimiin; manipuloimalla vieraannuttaja "äidin" toimesta lapset
        valehtelemaan maistraatissa, "ettei isä välitä-, halua tavata-
        eikä ole syntynyt luottamuksellista suhdetta lapsen- ja isän
        välillä". Myös lapsen koulu- ja yhtystiedot puhelinnumeroineen salattu lapsen isältä lastensa lähiomaisena, "elatusvelvollisena"; vastoin lääninhallituksen, sittemmin avi:n päätöstä, ohjeistusta "valvovana viranomaisena". Lapsen- ja isän, isovanhempien ym. isänpuoleisen suvun kanssakäyminen- ja suhde tarkoitushakuisesti täysin tuhottu Raision kaupungin "viranomais-" menettelyssä jo yli 11 vuoden ajan. Onneksi sentään elareita saa vielä vieraannutetuista lapsista maksella näkemättä, tapaamatta edes omia lapsia; voi miten ihanaa, nam:)


      • Anonyymi

        Ei äidillä ole mitään juridista oikeutta kieltää tai rajoittaa sitä kenen seurassa isä ja lapsi aikaansa viettää.

        Näiden katkerien exien olisi hyvä mennä elämässään eteenpäin.


    • Anonyymi

      Laita tapaamisoikeuden täytäntöönpanohakemus uhkasakolla käräjäoikeuteen.

      • Anonyymi

        Käräjäoikeus kieltäytynyt pääkäsittelyn järjestämisestä johtopäätöksiin vedoten lapsen edun- ja oikeuksien, lainsäädännön, perustuslain vastaisesti


    • Anonyymi

      Ei voi.

      Uhkailut talteen.

      Asianajajan kirje saattaa auttaa jos ei muuten tokene.

      • Anonyymi

        Raision lastenvalvoja Veikko Anttila uhkaillut isää; "Suomessa ei käytetä lasten tapaamisoikeudesta sovittaessa/ päätettäessä vuoroviikkoasumista, ei ole lapsen edun mukaista tavata isäänsä yhtenäkään arkipäivänä, arki- ja/ tai juhlapäivänä, pyhänä vuodessa. Minun ei tarvitse lastenvalvojana perustella kantaani; mikäli et suostu äidin kaikkiin vaatimuksiin et tule saamaan koskaan mitään, ja näkemään koskaan lapsiasiasi. Keskustelut päättyvät tähän- ja niitä ei enää koskaan jatketa Raision sosiaalitoimessa, lastenvalvojalla. Molemmat ulos!!!"
        Myöhemmin lastenvalvoja valehteli kantelua koskevassa vastauksessaan Länsi-Suomen lääninhallutukselle isän lähteneen suuttuessaan kesken kaiken pois, kun isä ei saanut tahtoaan läpi - unohtaessasn, että vanhempien yhteisiä lapsia koskevat keskinäiset- ja vapaaehtoiset sopimusasiat ovat lähtökohtaisesti vanhempien päätäntävaltaan kuuluvia asioita ja kunnan lastenvalvojalla ei ole edes oikeutta ottaa kantaa mahdollisen sopimuksen sisältöön viranhoidossaan ja/ tai edes laatia ko. sopimuksia ilman molempien vanhempien suostumusta, vaan ainoastaan sovitella mahdollisten sopimusten aikaansaamiseksi vanhempien välillä, eikä lasten isän uhkailu lasten asioiden käsittelyssä kuulu lastenvalvojan toimivaltaan Raision kaupungin perhepalvelujem syyllistyessä toistuvasti rikokseen omassa menettelysdään lapsen edun- ja oikeuksien vastaisesti- perätön lausunto lasten olosuhteista annettu 27.5.2008 Turun käräjäoikeudessa perusteetta; lasten tarkoitushakuinen vieraannuttaminen, aivopesu, manipulastio, vainoaminen viranomaismenettelyssä!!!


    • Anonyymi

      Vieraannuttaminen toisesta vanhemmasta on lapsen henkisen kehityksen kannalta erittäin haitallista, mutta vieraannuttava vanhempi kärsii itsekin psykiatrisesta häiriöstä.

      • Anonyymi

        Kerro tämä vieraannuttajille Raision perhepalveluihin "lastensuojelun" narsisti viranomaisille


      • Anonyymi

        Toivottavasti hän saa asiansa kuntoon!


      • Anonyymi

        Yhteydenotot ja avunpyynnöt esitetty ja salattu, samoin perusoikeudet sosiaalipalveluihin Raision kaupungin rikollisessa menettelyssä 25.5.2007 alkaen..


    • Anonyymi

      Voi

    Ketjusta on poistettu 96 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe