Focus ST (225hv)

Loleldmamd

Millanes auto tämä 225hv Focus on? Onko mukava ajaa ja onko suorituskyk hyvä kun on sentään 225hv?
Millainen kulutus ja onko runsaasti vikoja?

16

6733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nätti Teppola

      Mukavahan se on ajella, hyvät penkit ym. Potku tulee pienellä viiveellä mutta sitten kyllä kiihtyy hyvin ja ratista saa pidellä ohituksissa, ennenkuin tottuu. Hieman nääs vetelee. Tuohon vetelyyn vaikuttaa rengasmerkkikin, lähinnä profiilin muoto.

      Kesällä keskikulutus ollu reilu 9, tasasessa maantieajossa olen päässyt kahdeksaan litraan. Talvella n. 10 l/100 km. Riippuu pedalin asennosta.

      Omassa -09 ST:ssä ei ole ollut mitään harmeja.

    • -nerokasta

      Autoon saa reilulla tonnilla 300 hv ja 450 nm vääntöä. Sitten on kyllä vetoakselit ja kytkin kovilla, mutta kyllä lähtee.

    • Nätti Teppola

      Epäilen reilua kolmeasataa heppaa tuolla hinnalla, vaatii jo isompaa turboa ja muutakin osien vaihtamista. Boksin päivityksellä, n. 700 e, saa himpun päälle 250 hp ja lähelle 400 Nm. Vakioturbon tuotto ei riitä enempään.

      • Facel Vega 5,7

        Mihins nätillä Tepolla on noin kiirus, kyllä sitä ehtii saada sakkoja perus 1,6
        100hv Focuksellakin ja eihän Suomessa saa ajaa lujempaa kun kylteissä
        lukee max 120kmh koska lähes kaikki ajaa ylinopeutta ei ole ohitustarvetta.


      • fsdfsdg

        Älä eppäile. Kyllä se vain näin on - todistetusti. Uusi softa tai oikeastaan 3x uusi softa (päivitys 1-2-3), downpipe, harvempi katalysaattori ja ilmanotto, ja vot.


      • + välijäähdytin
        fsdfsdg kirjoitti:

        Älä eppäile. Kyllä se vain näin on - todistetusti. Uusi softa tai oikeastaan 3x uusi softa (päivitys 1-2-3), downpipe, harvempi katalysaattori ja ilmanotto, ja vot.

        Niin ja isompi välijäähdytin.


      • -Jeppe-
        + välijäähdytin kirjoitti:

        Niin ja isompi välijäähdytin.

        ja vielä viilattu kuristin.


    • ostaja

      Ei ois kellään myydä Focus ST vakiojousia ?

      • mulla ois vakio jouset kaupan.

        Kannattaa hankkia KW:n sarja ja unohtaa halvat bilsteinit / eibachin sun muut. NIissä on ollut ongelmia yläpäänlaakeroinnin kanssa.

        Vakio iskarit ja esim. kw:n jouset ni toimiva paketti. Hyvä ajaa ja jne.. Auton keula on tosin melko raskas niin max.100tkm kestää hyvin iskarit ajossa.


        [email protected]


      • artsi8
        Rstuning kirjoitti:

        mulla ois vakio jouset kaupan.

        Kannattaa hankkia KW:n sarja ja unohtaa halvat bilsteinit / eibachin sun muut. NIissä on ollut ongelmia yläpäänlaakeroinnin kanssa.

        Vakio iskarit ja esim. kw:n jouset ni toimiva paketti. Hyvä ajaa ja jne.. Auton keula on tosin melko raskas niin max.100tkm kestää hyvin iskarit ajossa.


        [email protected]

        Unohtaa halvat Bilstein/Eibach?? Eibach nyt on ollut kautta aikain parhaimpia ellei paras jousimerkki eikä missään nimessä halvin? Ja Bilsteinin B8 iskareilla ainakin mun Volvo toimii loistavasti. Jos halvempaa etsit niin eiköhän se enemmän siihen KW puolelle mene...


      • artsi8 kirjoitti:

        Unohtaa halvat Bilstein/Eibach?? Eibach nyt on ollut kautta aikain parhaimpia ellei paras jousimerkki eikä missään nimessä halvin? Ja Bilsteinin B8 iskareilla ainakin mun Volvo toimii loistavasti. Jos halvempaa etsit niin eiköhän se enemmän siihen KW puolelle mene...

        Valitettavasti focus ST225 malleissa kaikki bilsteinit ja eibachit ollut aivan surkeita. Muissa automalleissa voikin niin toimia. Sitä en väitä. Olen omistanut 5vuotta focuksen ja olen aivan tasan tarkkaan tietäväinen asioista kyseiseen automalliin.


    • SuTinisti

      onko iskunvaimentimista tietoo, mitkä kantsis ostaa kun vakiot on nyt loppu.

    • Melko vähän on vikoja,jos ihan normaalisti ajaa.

      Jos pitää jotain hakea niin latureissa ollut ongelmia ja peruutusvalon kanssa.

      Itsellä on aika raskaasti viritetty ST225 ja hyvin on toiminut. Aina helpottaa,kun on OBD-lukeva laite kotona ni voi sitten tarvittaessa lueskella vikakoodeja tms..

      • fafda

        melko vähän vikoja jos normaalisti ajaa??!? häh, mitähän varten toi auto on sitten tehty, jos ei voi revittää yhtään hajottamatta sitä.


    • konnnaaaaaaaaa

      Minkäslainen äänentoisto STn tehdas soittimissa ja onko mp3 liitintä?

    • papanmopo

      pappa 59 tolasella oon ajellut 10 vuotta normaalit focusen viat etupyörän laakerit ja etutuvarsi saa kipiää tietysti rikkihin sen saa kun yrittää .mikä on mukava ajaa
      alusta on kova ,riippuu tietysti renkaista potentiaalia näyttäys olevan yllättävän paljon eli ainakin mulle riittäväst(uutta turboa hakemassa 300-hp) kakkua menee noi 14 l jos vähänkin polkee pienin on mulla ollut 9.5 l

      mut kyllä ehtii näilläkin vääntö sentään 2.5 koneessa jo vakoina 320 nt- ---

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe