Naapurihelvetti

Terrorismin uhri

Tämä kauhukertomus on ote todellisesta elämästä, asun siis naapurihelvetissä, täällä naapurit kiusaa ja häiritsee 24/7!

Kaikki alkoi jo muuttopäivänä. Rappukäytävässä leijaili herkullinen paistin tuoksu ja myöhemmin iltapäivällä vastapaistettu pulla. Arvatkaas oliko sietämätöntä piinaa kantaa nälkäisenä tavaroita tuommoisissa olosuhteissa. Eikä tuo muuttopäivään loppunut, samaisista naapureista leijailee rappuun joka päivä herkullinen kotiruuan tuoksu! Piinaavaa, itsehän syön Saarioisten äitien tekemää ruokaa...

Jatkoa piinatarinalle: Heti ensimmäisellä viikolla huomasin, että useat naapurini pesee pyykkiä omassa asunnossaan omilla koneillaan juuri sinä päivänä kun haluttaa. Onpa monella jopa kuivausrumpu. Tuommoinen toiminta raastaa sieluani syvältä viikosta toiseen, sillä joudun itse varaamaan vuoron pyykkituvalta!

Muutaman viikon päästä huomasin jotain todella kauhistuttavaa, tuon havainnon taikia joudun edelleen käyttämään mielialalääkitystä. Muutamalla naapurillani käy viikottain siivooja! Siivooja kantaa matot puistelutelineille, imuroi ja pesee jopa ikkunat muutaman kerran vuodessa. Tämä on aivan mielettömän ahdistavaa, eikä mielalalääkityskään tuo minulle oikein rauhaa tältä asialta... oi tätä surkeutta, kukaan ei siivoa minun asuntoani, täytyy ihan itse ottaa imuri villakoirien häätämiseen.

Syksyn ja pakkasten tullessa ahdistus sen kuin lisääntyi, en enää pystynyt nukkumaan, vaan jouduin hankkimaan unilääkkeitä. Havaitsin monen naapurin Mersun, BMV:n, Volvon ja muun selkeästi kiusallakin hankitun auton ikkunoiden olevan kirkkaat pakkasaamuina! Yöunethan siitä menee, kun tietää, että joutuu itse raappaamaan Nissaninsa ikkunat joka helvetin pakkasaamu, kun samaan aikaan naapurit astuu lämpimään loistoautoonsa suu hymyssä - kehtaavat vielä nauraa ilkeyttään!

Tässä taloyhtiössä on vielä lukematon määrä muitakin sietämättömiä epäkohtia, joista olen jättänyt useaan otteeseen lappuja rappukäytävään, postiluukkuihin, isännöitsijälle, olenpa muutamaan otteeseen hälyyttänyt poliisitkin paikalle kotirauhan häirinnästä! Näistä esimerkkeinä mainittakoon lähimpien naapuripariskuntieni aktiivinen seksielämä, lähes jokaisella on seksiä 3-5 kertaa viikossa, usein jopa keskellä päivää! Hävytöntä piittaamattomuutta! Eikö nuo muka niin sivistyneet ihmiset voi sen vertaa ajatella yksin elävää naapuriaan, että harrastaisivat sitä seksiä korkeintaan lauantaisin saunan jälkeen?! Sillon voisin tuntea itseni lähes yhtä onnekkaaksi, koska lauantaisin käyn lähipubissa etsimässä satunnaista seksiseuraa ja joskus sitä jopa löytyy!

Ahdistuksen ja piinan määrää on lisännyt tässä asumisen aikana myös kahden naapuripariskunnan vauvan saanti. Eikö edellä mainituissa piinaavissa jatkuvissa kiusanteoissa olisi ollut jo tarpeeksi? Ilmeisesti ihmisten ilkeydellä ei ole mitään määrää, olen jo 35v, biologinen kello tikittää ja naapurit sen kun lisääntyy!!!!

Lisäksi ainakin kolmella naapurilla on lemmikki, talossa on tiettävästi 2 kissaa ja koira. Arvatkaas onko ahdistavaa ajatella, että muilla talon sinkuilla on lemmikki, jota paapoa ja joka tulee ovelle vastaan kotiin tullessa, mutta minulla on vain postinkantajan tuoma laskuläjä kynnyksellä?!??!?!

Olen tosiaan yrittänyt useaan otteeseen valittaa näistä helvetillistä piinaa aiheuttavista kiusanteoista isännöitsijälle, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Poliisikaan ei ole asioille mitään tehnyt, ei vaikka kehoitin eräälläkin kerralla ottamaan päivystävän lastensuojelutyöntekijän mukaan huostaanottamaan nuo naapureiden vauvat. Eikö tässä maassa saa minkäänlaista oikeutta ja eikö tuommoisia hirviönaapureita saa millään ojennukseen?!?!?!

Tähän piinalistaan olisi vielä lukematon määrä lisättävää, mutta nyt en ahdistukseltani pysty enää enempää kirjoittamaan, täytyy mennä soittamaan kriisipäivystykseen.

20

2406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksaka pits.

Dai matafaka dai.

• Ei jaksa lukea

Oletko monta tuntia kirjoittanut tuota romaaniasi ?
      Muuta omakotitaloon.

• Hieno juttu!

Kiitos, hymyilytti :-)

• WilleWaltteri 21w

Oikein lämmin kiitos päivän parhaista nauruista.
      Nyt alamme harrastaa päiväseksiä poikaystäväni kanssa.

• terroristi iiro

No, meidän talossa ihan sama meininki. Alakerran mentaalitapausjuoppo oli kanssa kova kokkailemaan ruokia kaikkina vuorokaudenaikoina, erittyisesti keskellä yötä. Tuoksu oli mahtava, kun hellalle unohtui palamaan vuoroin kalat ja kananmunat. Hän vain harvoin enää itse oli hereillä nauttimassa pöperöistään siinä vaiheessa kun ne ylikypsentyivät. Hellankin kävi palokunta usein sulkemassa. Kahdesti ajettiin naapurit ulos keskellä yötä. Mutta toissatalvena hän otti ja kuoli kotiinsa, joten ruuantuoksusta ei enää pääse nauttimaan ainakaan keskellä yötä.

Meidänkin naapurilla oli kuivausrumpu, jota pyöritettiin keskellä yötä kylpyhuoneen seinää vasten kolisemassa. Vuorotyöläisiä kun oltiin. Sitten täti sammui kerran suihkun lattialle ja kaikki vesi virtasi alakerran asuntoon. Kyllä se oli niin väärin, että hänet häädettiin.

Kyllä sekin on kivaa, että naapurilla on niin aktiivinen seksielämä, että saa itsekin sitä kuunnella. Voi vaikka vetää käteensä siinä tahdissa, kun naapurin rouva ulvoo. Olisittepa kuulleet kun hän maksoi muuttomiehelle... Mutta sitten alakerran asukas kateudessaan kävi pyytämässä, että vetäisivät sen sängyn irti patterista, että ei joudu joka vetoa kuulemaan. Valitti sitäkin että lapset ihmettelevät. Minunkin piti sen jälkeen taas turvautua filmeihin.

Tälläinen vanha koinsyömä yli 35 v kurppa ei ole koskaan tunte´nut biologisen kellonsa tikitystä. Sen sijaan naapurin pikku piruilta on tehnyt mieli välillä vääntää niskat nurin. Tietenkin pitää ymmärtää, että jos pikkupirpanat haluavat tulla katoistasi ja seinistäsi läpi alk klo 6.30 sunnuntaiaamuna niin pitäähän heidän saada. Ja sitten kun sinä poraat klo 21.00 asti kuten järjestyssäännöt sallivat, saat lukea ilmoitustaululta miten olet idiootti ja ajatusmaailmasi on kieroutunut, kun et huomioi, että talossa asuu lapsia, jotka haluavat jo nukkua siihen aikaan. Eli pikkupirpanat terrorisoivat sinua kybällä klo 6.30-20.00 ja sen jälkeen, kun pikkupirpanat menevät nukkumaan, koko muun talon pitää olla hiljaa kuin kusi sukassa. Muuten on kieroutunut ajatusmaailma.

Myös meidän talossa on lemmikkejä. Olen kateellinen kun minulla ei ole, koska pidän koirista kovasti. Naapurin koirakin haukkuu ja ulvoo koko päivän eroahdistustaan ja on todella naapuria vastassa kotiin tullessa 8-10h myöhemmin. Remmi hampaissa ja jalat ristissä.

Minä en ole koskaan kateuttani yrittänyt valittaa isännöitsijälle, koska asun Saton talossa ja Saton talot ovat suojapaikkoja kaikille, joita me kateelliset naapurit ahdistelemme.

• josenyton

Kyllä käy sääliksi ketjun aloittajaa. Meillä hieman samantapaista naapurustoa. Yhdessäkin perheessä tahallaan kirjotuttivat tyttärellään ällän paperit vaikka hyvin tietävät että meidän poika kävi vaan ammattikoulun. Eikä osata edes häpeää tuntea, kun käytävässäkin morjestavat niin kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan.

Viimeinen pisara oli kun tuon yläkerran poikamiehen mummo kuoli ja jätti sille miljoonaperinnön.Kehtasi sitten muuttaa pois isompaan ja hienompaan asuntoon. Mutta kyllä me siitä pahaa aavisteltiin jo ihan alussa kun sillä oli taipumusta kanta-astumiseen.

Olen ajatellut ihan tukiryhmän perustamista meille uhreille, että saataisiin vertaistukea ja näkyvyyttä. Oletteko muuten uhrit päässeet helposti terapiaan vai onko lähinnä tarjottu lääkkeitä?

• ideoita.

Oliko tämä huumorilla kirjoitettu juttu? Jos tosissaan, niin annan muutaman vinkin.

1. Voit tehdä itse ruokaa ja opetella.. Munakello ja kokemus kertoo milloin on valmista, jos et jaksa päivystää joka sekunti. Kunnon välineet keittiöön tehosekoitin. Tavaratalojen pakastealtaat, ja valmisruokatiskit josta saat annoksia.
      2. Yritä keksiä keino jolla saat oman pesukoneen, katso tarjouksiakin. Ja pyykkiteline kotiin.
      3. Siivoa vähän kerrallaan, älä tee samana päivänä kaikkea kerralla. Siivoa harvemmin kuin nyt, sun ei tarvitse olla joka hetki puunaamassa. Itse en haluaisi siivoojaa nurkkiini.
      4. Hanki Nissaniin ajastettu lämmitin. Ja isompi ikkunanraaputin tms.
      5. Seksinharrastus on ärsyttävää. Itse heitin kerran (vuosia sitten) käsivoidepurkin lattiaan kun harmitti, se auttoi.
      6. Minusta on kiva olla ilman lapsia, huutoa ja kökkövaipparumbaa.
      7. Voit kai ottaa oman lemmikin joskus, ainakin jos asunnossa on tilaa.
      8. Jos talossa on liikaa vauvoja, ehkä pitäisi muuttaa, korvatulpat, musiikkia kuunnella tms. Huomauttaa lapulla, että melu on liian kovaa.

Koita jaksaa. Voit myös hakea parempaan työpaikkaan tai alalle, toivon mukaan joskus onnistaa - jos nyt ei mikään toimi. Tai yrittäjyys. On itselläkin ollut joskus ongelmia asumisen suhteen, ajan kanssa ne menee paremmaksi. Miesongelmaan en ole keksinyt ratkaisua... Ei niillä kaikilla kumminkaan mene niin hyvin ja eroavatkin joskus. Miehillä on huonotkin puolensa, vaikka olisi tosi komea.. Helpottiko? Vai lisääntyikö vatutus? Minulla ei ole edes Nissania muuten. :) Se voi olla liian iso menoerä sinkulle, siksi sulla ei ehkä raha riitä muuhun? Tutkipa nyt se talous uudelleen, ja organoisoi rahat uudelleen.

• ja..

Isännöitsijän pitäisi puuttua myös pahimpiin meluihin. Mutta voi olla että tuossa talossa on liikaa väkeä joilla on vauva, ja liian ohuet seinät. Vaikka kuuluu täälläkin talossa kaikkea, joskus kuulostaa kuin olis baarissa eikä kotona. Joskus muutto voi olla parempi, jos ottaa etukäteen selvää onko yhtään parempi paikka asua.. Asutko kehäkolmosen sisäpuolella?

• ymmärrystä...

AHAHAHAHAHAAAAAAA....reps. TOI OLI HYVÄ. PS. Toivottavasti saat lääkityksen kohalleen..

• Terrorismin uhri

Kiitos, lääkitys alkaa pikkuhiljaa tepsiä ja pahin ahdistus on hellittänyt. Nyt luultavasti pystyn jatkamaan tätä naapurihelvetin kuvausta muutaman rivin - terapeuttini mukaan kirjoittaminen auttaa tuskaan.

Viime viikolla luulin jo päässeeni pahimman yli, ehdin jo yhden päivän elää toiveissa elämäni helpottumisesta, kunnes koin jälleen jotain pöyristyttävää: alakerran naapurini ajoi pihaan taksilla, kuski nosteli matkalaukut takakontista ja tämä hyväkäs kehtasi kekkuloida varsin vähissä vaatteissa rusketustaan esitellen - kehtasipa vielä julkeasti vääntää veistä haavassa julkeasti julistaen olleensa kaksi viikkoa Thaimaassa! Oi tätä tuskaa, oma kotimaassa hankittu rusketuksenihan haalistui jo lokakuussa! Törkeää ja täysin piittaamatonta naapureiden kiusaamistahan tuo on, ajattelin kirjoittaa kantelun johonkin ihmisoikeusjärjestöön, tuollainenhan rikkoo kaikkia ihmisoikeuksiakin, eikö jokaisella tule olla samat oikeudet aurinkoon?!

Tuon tapauksen jälkeen olen joutunut liikkumaan rapussa ja pihalla tummimmat mahdolliset aurinkolasit päässä, jotta minun ei enää kertaakaan tarvitsisi nähdä alakerran naapurin rusketusta ja kokea samaa järkytystä yhä uudelleen ja uudelleen. Yritin kyllä soittaa isännöitsijällekin tästä häirikkönaapurista, mutta isännöitsijä ei enää vastaa puheluihini. Outoa.

Terapeuttini taisi olla oikeassa, tämän tuoreimman trauman jakaminen minua ymmärtävien kohtalotovereiden keskuudessa todella tuntuu helpottavalta. Luultavasti pystyn ensi yönä nukkumaan ainakin puoli tuntia pidempään ilman joka öisiä painajaisunia toinen toistaan ruskettuneemmista naapureista.

Kiitos teille ymmärtäväiset kohtalotoverit, on oikea Luojan lykky, että löysin muita kaltaisiani naapurihelvettiin joutuneita. Nyt on aika mennä petiin, iltalääkkeet alkaa vaikuttaa.

• hae pian
        Terrorismin uhri kirjoitti:

Kiitos, lääkitys alkaa pikkuhiljaa tepsiä ja pahin ahdistus on hellittänyt. Nyt luultavasti pystyn jatkamaan tätä naapurihelvetin kuvausta muutaman rivin - terapeuttini mukaan kirjoittaminen auttaa tuskaan.

Viime viikolla luulin jo päässeeni pahimman yli, ehdin jo yhden päivän elää toiveissa elämäni helpottumisesta, kunnes koin jälleen jotain pöyristyttävää: alakerran naapurini ajoi pihaan taksilla, kuski nosteli matkalaukut takakontista ja tämä hyväkäs kehtasi kekkuloida varsin vähissä vaatteissa rusketustaan esitellen - kehtasipa vielä julkeasti vääntää veistä haavassa julkeasti julistaen olleensa kaksi viikkoa Thaimaassa! Oi tätä tuskaa, oma kotimaassa hankittu rusketuksenihan haalistui jo lokakuussa! Törkeää ja täysin piittaamatonta naapureiden kiusaamistahan tuo on, ajattelin kirjoittaa kantelun johonkin ihmisoikeusjärjestöön, tuollainenhan rikkoo kaikkia ihmisoikeuksiakin, eikö jokaisella tule olla samat oikeudet aurinkoon?!

Tuon tapauksen jälkeen olen joutunut liikkumaan rapussa ja pihalla tummimmat mahdolliset aurinkolasit päässä, jotta minun ei enää kertaakaan tarvitsisi nähdä alakerran naapurin rusketusta ja kokea samaa järkytystä yhä uudelleen ja uudelleen. Yritin kyllä soittaa isännöitsijällekin tästä häirikkönaapurista, mutta isännöitsijä ei enää vastaa puheluihini. Outoa.

Terapeuttini taisi olla oikeassa, tämän tuoreimman trauman jakaminen minua ymmärtävien kohtalotovereiden keskuudessa todella tuntuu helpottavalta. Luultavasti pystyn ensi yönä nukkumaan ainakin puoli tuntia pidempään ilman joka öisiä painajaisunia toinen toistaan ruskettuneemmista naapureista.

Kiitos teille ymmärtäväiset kohtalotoverit, on oikea Luojan lykky, että löysin muita kaltaisiani naapurihelvettiin joutuneita. Nyt on aika mennä petiin, iltalääkkeet alkaa vaikuttaa.

Olikohan vielä paikkoja vapaana Suomen Kerrostalokyttääjät -järjestössä. Kaipaavat siellä selvästi sua.

• Kallion starbu

Asun vanhassa kalliossa ja olen lääkettä vailla Buhahaa, buhahaa, huh, huh, kaikki kuuluu ja housut kastuu..

• Jari K

Meidän rapussa viikon sisään tulipalo ja surmatyö. Että sillee!!!

• Hostel I, II ja III

Naapurit pitäs laittaa sellaiseen kidutus hostelliin niinkuin siinä alokuvassa "hostel" Sitten maksusta pääsisi niitä kiduttamaan mitä sairaammilla tavoilla, porausta polvilumpioon, ihon nylkemistä pois elävältä ja kaikkea muuta kivaa moottorisahoilla ja muilla työkaluilla aaah :)

• hhuohh

Ainaski kirjoittaja saa nukkua tarpeeksi kun jaksaa hyvätuulisesti raapustella juttujaan, ilmeisesti "valittajien " ivaamiseksi

• Bueno :D

:D :D :D

• hjktyrgh

Kiitoksia makeista nauruista, tunnistan erään naapurin noista kohdista :D

• :D :D :D

*reps* :D

• Mitäonsarkasmi?

Aloitusviesti on sarkasmia, ääliöt.

• sala

nauraa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe