Canon EOS 1100d vai Nikon D3100? Vai jokin muu?

Hen-du

Olis eka järkkäri hankinnassa ja aloittajalle ymmärtääkseni nuo 1100d ja D3100 olisi ns. parhaimpia kyseisiltä merkeiltä. Kumpi kannattaisi hankkia?
Mitenkä Canonin 550d tai Nikonin D5100, voiko olla jo liian ''ammattimainen'' minulle?

Kommmenttia ja kokemuksia, kiitos! :)

7

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklinmhntfdsf

Kuka sanoo, että halvin on paras aloittelijalle. Maailman suurin vale.
      Asia on perusteltavissa vain sillä, että aloittelija ei tiedä jatkaako kuvausta pidempään, vai loppuuko into jo "kättelyssä".

Molemmat kelpaa hyvin turistikuvaukseen, mutta jos haluaa hieman "kehittyä" on noista vain haittaa kaikkine aiheohjelmineen ja oppimisen kannalta paras vaihtoehto olisikin jokin semi-pro-mallia.
      Halvimmat järjestelmät pokkarimaistuu malli mallilta ja hyöty katoaa. Ainut ero hyvään pokkariin onkin objektiivien ja lisälaiteiden vaihdettavuus. Hintakin on sama, kuin hyvällä pokkarilla.

Hankki, mitä hankki niin jos omaa kokemusta ei ennestään ole tulee vaihtohimo hyvin äkkiä.

• Asut Rajalapaikkakun

käy juttelemassa

Pori
      Rajala Pro Shop
      Yrjönkatu 22
      Kauppakeskus BePOP
      28100 Pori

Kyllä ne siellä kertoo

• pahin kaikista

Joo Porin rajalassa on maan huonoin asiakaspalvelu.

• pahin kaikista kirjoitti:

Joo Porin rajalassa on maan huonoin asiakaspalvelu.

joo eikä pelkästään rajalassa. joka paikassa porissa on asiakaspalvelu ala-arvoista.
        ulkopaikkakuntalainen sen ymmärtää, ei porilainen

• SimplyErkki

D3100 ja D5100 perus ominaisuudet ja puutteet ovat aika laillasamat, ja kumpikin sopii hyvin aloittelevalle kuvaajalle, raha ratkaisee. itse tykästyin D3100 varmaan sen takia että aloitin kuvaamisen D40:llä. tällä hetkellä itsellni on D700 ja D7000 aktiivi käytössä. ja D3100 on matkakumppani.

jos luulee että kuvaus intoa riittää vielä parinkin kuukauden päästä, niin ehdotankin suoraan kättelyssä D7000 18-105 35 1.8:sta (aika hyvä setti) mutta raha ratkaisee.

• tää on niin turhaa

Tää on kans huvittavaa... joku urpo käyny omal nickil heittää kyssärin tänne ja sitt myöhemmin ei käy lukee vastauksia... aikas erikoista

• tää on niin turhaa

ainii unohtu tohon liittää toi copypaste sen profiilisivulta

Kirjautunut viimeksi: 29.2.2012 14:56

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      2917
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2468
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      42
      2147
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1798
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1399
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      992
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe