Onko nuori vaimo parempi kuin saman ikäinen?

Jari.-

Minä otin kaksikymppisen vaimon. No hän on kyllä aika kiva, mutta joskus tuntuu,
että hän on vähän lapsellinen. Oliskohan vaihdettava ajoissa vanhempaan, ettei
tule isompia riitoja.

90

7006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika vaarallista aloittaa tuolla aloituksella tällä palstalla.:-)) Saattaa tulla lunta tupaan. Mun mielestäni iällä ei ole väliä, jos hyvin synkkaa.

      • Snow.bird

        Hmm, mulla on melken saman verran nuoempi aviomies ja ollaan oltu naimisissa kohta.18 vuotta ja ei päivääkään vaihdettaisi pois. Kaikki on ollut ja mennyt niin hyvin, että " jos paremmin ois ollut, niin piloil olis" .

        Se riippuu paljon henkilöistä, miten lapsellisia tai vanhoillisia on. Jos keskenäiset aatteet ja mielipiteet ja sun muut ovat balanssissa, niin ei tule ongelmia ja sekin vaikuttaa, jos se vanhempi osapuoli parista on ns. "nuorekas" esim.ulkonäöltään ja muutenkin avoin luonne. Uskollisuus on säilynyt puolin sekä toisin yhäkin ja hienoa jos jatkosakin vielä niin olisi, koska meillä on sopimus, että se on sitten "kerrasta poikki" jos toinen kusettaa toista ja tuo sopimus on hemmetin hyvä"!

        Voihan se olla niinkin myös, että toinen on tavallista lapsellisempi (ikuisesti nuori) ja toinen tavallista aikuisempi, niin silloin kaikki synkkaa, kun tanssi :)


      • Snow.bird
        Snow.bird kirjoitti:

        Hmm, mulla on melken saman verran nuoempi aviomies ja ollaan oltu naimisissa kohta.18 vuotta ja ei päivääkään vaihdettaisi pois. Kaikki on ollut ja mennyt niin hyvin, että " jos paremmin ois ollut, niin piloil olis" .

        Se riippuu paljon henkilöistä, miten lapsellisia tai vanhoillisia on. Jos keskenäiset aatteet ja mielipiteet ja sun muut ovat balanssissa, niin ei tule ongelmia ja sekin vaikuttaa, jos se vanhempi osapuoli parista on ns. "nuorekas" esim.ulkonäöltään ja muutenkin avoin luonne. Uskollisuus on säilynyt puolin sekä toisin yhäkin ja hienoa jos jatkosakin vielä niin olisi, koska meillä on sopimus, että se on sitten "kerrasta poikki" jos toinen kusettaa toista ja tuo sopimus on hemmetin hyvä"!

        Voihan se olla niinkin myös, että toinen on tavallista lapsellisempi (ikuisesti nuori) ja toinen tavallista aikuisempi, niin silloin kaikki synkkaa, kun tanssi :)

        Unohdin sanoa sulle, että "kouluta" sitä kultsiisi vähän, mutta lempeesti ;)


      • Snow.bird
        Snow.bird kirjoitti:

        Unohdin sanoa sulle, että "kouluta" sitä kultsiisi vähän, mutta lempeesti ;)

        Pakko vielä korjata yksi asia, kun sanoin, että saman verran nuorempi, niin siitä jäi pois sanat "saattaa olla " (saman verran nuorempi) :)

        Rankka työpäivä, niin "sekoilee" sori :)

        Tsemppiä sulle vaan!


      • ethos
        Snow.bird kirjoitti:

        Unohdin sanoa sulle, että "kouluta" sitä kultsiisi vähän, mutta lempeesti ;)

        älä vaihda! kyllä hänkin vanhenee. näin ainakin olettaisin...


    • henrjii

      Pah, jos osaat siivota, ja laittaa sapuskaa, niin anna mennä vaan.

    • huono provo huono

      Vai otit. Useimmissa kehitysmaissakin on jo kehitytty niin että vaimot on ostettava.

      • esinahka2

        Nuoret vaimot tulevat ja menevät, koska he etsivät lisää kokemuksia.
        He eivät siis tule jäädäkseen, paitsi jos miehellä on PALJON RAHAA.


    • Kaltto

      Mikäs siinä vaimossa oli kaksikymppistä? Kalsarit? Älä ainakaan vanhempiin vaihda.

    • Haaveiluja on niin monenlaisia. Toisilla toteutuu, toisilla ei.

      Mutta haaveethan ovat piriste elämän rattaaseen.

    • fundeerannut

      jaa-a minä tykkään, että jos haluaa mies nuorempaa naista , hän hakee jotain isänä olemisen kaipuuta, ja jos mies hakee vanhempaa naista, hän hakee äitikaipuuta,

      samoin nuorempi nainen voi vanhemmasta miehestä hakea isäkaipuuta,
      jotenkin tuntuu luonnollisemmalta vähän samaa ikää olevat parit

      • Sirpa-täti

        Paljonkin psykologiaa opiskellut?


    • Jari : )

      Ehkäpä nyt heitit provon, mutta itse olen tosissani...
      Mieheni "otti" reilun kahden vuoden seurustelun jälkeen 12 vuotta sitten itseään yli 15 vuotta vanhemman vaimon - siis minut.
      Äitihahmoa hän ei taatusti hakenut - kymmenen vuotta minua "iäkkäämpi" anoppini on supertehopakkaus ja asuu 10 min ajomatkan päässä kodistamme...

      Itselleni tämä on toinen liitto ja kestänyt reilusti kauemmin kuin ensimmäinen ikätoverin kanssa solmittu. Onnellisuudesta puhumattakaan!

      Kaikkea hyvää Teille!

    • qq

      Ikä ei ole viisauden takeena. Viisikymppinen voi olla tyhmempi mitä kaksikymppinen. Viisikymppinen on jo katkeroitunut jos sellaista vivahdetta on elämässä ollut, ennakoiva jopa turhaan, epäilevä...jopa tylsä.
      Kaksikymppinen nainen...viisikymppinen mies...hmm. Ensimmäisenä tulee mieleen se että miehen tulee olla hyvin menestyvä tai luonteeltaan epänormaali. mMolemmat aiheuttavat vastakkaisen sukupuolen kiinostuksen lisäystä.
      Mies voi AINA saada nuoremman naisen, jopam niin helposti ettei kannata kehua. Se kun ei ole miehisyyden mittari millään muotoa.

      Suomalainen nainen..ei sellaista edes ole. Nainen on nainen ja ihan oma itsensä olipa sitten minkä maalainen tahansa. Nuoret naiset voivat olla kypsiä ja vanhat täysin ulalla elämästä. Hittoako sitä ikää tai kansallisuuttakaan koskaan korostamaan.
      Ai,,,,,, ettei kaksikymppiset tarvitse liukastetta? No miehestä kaikki on kiinni ja myös siitä naisesta. Ihanaa nämä yleistykset tuomioineen älyttömyyksineen kateuksineen..hmm, ei kiinnosta. Mukavaa on se jos nainen on kaksikymppinen tai viisikymppinen, hän voi saada liukasteensa ajattelematta yhtään mitään. Elämän onnellisuus kun tulee niin monesta asiasta, tyhmät hehkuttaa ja viisaat ovat hiljaa.

    • Citynainen

      Täällä nelikymppinen joka tuntee olonsa lapselliseksi oman ikäisten miesten seurassa. Oikein hävettää välillä se kun on itse villiruusu joka on umpiromanttinen odottaen jotain kummallista rakkautta, ollen sinisilmäinen näiden totisten miesten keskellä. Vastuuntuntoa kyllä löytyy mutta siinä lapsellisuudessa on varmasti syy miksi ei löydy vakavaa seurustelukumppania.

      • yhdessä vai yksin

        Täällä viiskymppinen , enkä voisi kuvitella omanikäistäni miestä. Lapsellista en halua, mutta en mitään "rupsahtanutta " miestäkään.

        Mutta sama kuin edell olevalla ,viisautta vai varovaisuutta, mutta en oikein halua enää sitoutua, yksi aviol. takana mikä takaa että uusikaan onnistuisi niin, että voisi olla tyytyväinen molemmat siis.
        Vaikka yksinkään ei niin kiva aina ole, joskus kyllä..


    • waheli

      kyllähän siinä on tiut tiukalla että kolisee, kuinka jaksat pappana painaa,ja vaatihan se kuntoa. Puumia on kyllä vanhojakin mutta ne loppuu ennen kuin nuori mies. Sitten ollaan vanhaa ja hapanta kun isäntä painais nuorempia että sillei??

    • pöllöpää

      itsepähän otit, turha kait se nyt on kitistä! Kukaan tuskin pakottanut naimisiin?

    • 30v M+40v N ;)

      Nykyään naiset onneksi ymmärtäneet myös sen , että nuorempi kiinnostaa ja pitää viriilimpänä ;)

    • elämänpilaajalle

      Johtuen siitä että tämä aloitus on"tästä Suomi puhuu nyt"-osiossa vastaan vaikka olen neljäkymppinen vasta......

      Minulla on kaksi tytärtä, kauniimpia kuin yleensä tytöt, kuin keijuja, ja tykkäävät hevosista ja koulunkäynnistä. Vanhempi on 14-vuotias.Ei herranjeesus jos kuuden vuoden päästä kuvioihin ilmestyisi joku yli viiskymppinen, lihava seksinnälkäinen ukko. Voisiko hän ikinä ymmärtää millaisen elämän tyttö on elänyt, millaisista asioista koko elämänsä ollut kiinnostunut jne?

      Todella itsekästä pilata tytön elämä ihan vain ottamalla hänet seksiorjaksi.

      Mieheni isä otti nelikymppisenä kaksikymppisen, mieheni oli tuolloin samanikäinen. Kun tulin kuvioihin tämä miehen äitipuoli sekä mieheni tekstailivat keskenään. Ei riittänyt tytölle tämäkään, hän tapaili myös muita miehiä.

      Oli selvästi katkera siitä että mieheni isä yritti pilata hänen elämänsä. Saattoi hänet raskaaksikin.

      Nykyisin tytöllä on omanikäinen mies ja uusi perhe.

      Itseänikin yritti vanhemmat miehet iskeä kun olin nuori. Se kalju, ja lihava maha, ja omahyväinen, itsekäs hymy on jäänyt mieleen. Seksiä oli vailla. Muutahan se ei edes nuoren ja vanhan ukon välillä voi edes olla.

    • kjiy

      yäkkk. en ikinä, en ikinä ottas 10 vuotta nuorempaa miestä,vielä vähemmän 15 taikka 18 vuotta nuorempaaa. hyi hitto!

      • Puuma.fanittaja

        No, kun et sellaista edes saisi :D häh häh häää!!! Ne onkin yleensä upeita Puuma.naisia joilla on se paljon nuorempi mies ja ne yleensä tulevat hyvin toimeen keskenään ja mitään pettämisiä ei yleensä ole puolin, eikä toisin näillä pareilla.
        Eikä se noissa tapauksissa ole yleensä niin päin, että se nainen on *metsästänyt* sen nuoren miehen, vaan toisinpäin ja monasti se nuorimies on todella ylpeä tästä Puumastaan, että hän on sellaisen saanut itselleen ja vielä vihillekin vienyt ;) Vaan itsestänikin ikäeron raja on noin 25 vuotta siitä suuremmat ikäerot saattavat olla ehkä vähän liikaa, tai sitten ei :)


      • puolipäiväpuuma
        Puuma.fanittaja kirjoitti:

        No, kun et sellaista edes saisi :D häh häh häää!!! Ne onkin yleensä upeita Puuma.naisia joilla on se paljon nuorempi mies ja ne yleensä tulevat hyvin toimeen keskenään ja mitään pettämisiä ei yleensä ole puolin, eikä toisin näillä pareilla.
        Eikä se noissa tapauksissa ole yleensä niin päin, että se nainen on *metsästänyt* sen nuoren miehen, vaan toisinpäin ja monasti se nuorimies on todella ylpeä tästä Puumastaan, että hän on sellaisen saanut itselleen ja vielä vihillekin vienyt ;) Vaan itsestänikin ikäeron raja on noin 25 vuotta siitä suuremmat ikäerot saattavat olla ehkä vähän liikaa, tai sitten ei :)

        Mites, kun "Onnellinen puuma" ja vieläpä naimisissa nuoren miehen kanssa,
        pitää tulla selittelemään sinkkujen palstalle?
        Enempi tulee hyeena mieleen..


    • nainen 45v

      Kaikki on suhteelista...Itse olen 44 ja oman ikäluokan miehet alkaavat "ukkontua "
      Lapset ovat lentäneet pesästä ja haluan harrastaa asioita , käydä esim teattereissä , eikä istua kotona ja kasvattaa kaljamahaa.Mun ikäluokan miehet selittävät kovaan ääneen että he eivät tarvitsee enää olla kunnossa ja voi rauhassa istua sohvalla.Istukoot..alan kallistumaan nuoremman meihen puolelle vaikkapa olen aina ennen tyrmännyt ajatuksen .No ei nyt mikään parikkymmpnen ..korkeintaan -10v

      • melkein 45 :)

        Ja pahoittelen kirjoitusvirheet..Ikänäkö alkaa tulla vastaan :)


      • ,.,-.,,

        10 v nuorempi mies vielä menee,mutta on kuitenkin hieman lapsellisempi kuin oman ikäinen mies


      • mk

        Ompas miehillä ihme juttu kun itse joyli 50v mies ja nythän sitä vasta on treenattava että pysy kunnossa eli 3-6 kertaa viikossa punttisalilla j akoripalloja muut kestävyyttä lisäävät lajit päälle. Itsestä ei ole sohvalla istujaksi ja saan välillä naistani houkutella liikkumaan ja minulla sanoo että tuo on ihna pakkoliikuntaa mutta kun ei ole vaihtoehtoa.


      • nainen 38v

        Itselläni on 45v mies, eikä hän todellakaan ole mikään kaljoittuva sohvaperuna. Ei, hän harrastaa liikuntaa, käydään yhdessä teatterissa, matkoilla, konserteissa jne. Myös itse olen pitänyt kunnostani huolta.

        Mutta totta on, että jos mies menisi vaihtoon, joku nuorempi voisi olla varteenotettava vaihtoehto koska monesti etenkin lähiöissä asuvat perheelliset miehet alkavat plösööntyä jo 30 vuotiaana, mitä en käsitä. Oma isänikin on nuorekkaampi kuin moni tämän päivän 30 mies.


    • Huumoria peliin

      Ei, ei, ei!!! Miesmarkkinoille ei roskia tarvita yhtään enempää, joten pysy visusti sen vaimosi kanssa vaan:D

    • Nainen vm.62

      No se vähän riippuu minkä ikänen sä olet :)) Onko tää provo, vai onko tämän takana ihan oikea asiallinen kirjoittaja, joka on ottanut itseään monta?vuotta nuoremman vaimon :)

      • ...

        On oikeasti ottanut. Ja mennyt vieläpä naimisiin tämän kanssa, huh-huh!


      • Vanha viini

        Miksi puhutaan aina, että on ottanut. Miksi koskaan ei puhuta, että on saanut?


    • Mahdollisuus :))))

      Huom !

      Iällä ei väliä , , , , rakkauden määritelmmä :

      Me nuorrumme nuorrume me vain nuorumme yhä

      Sirry Sielun janoisuuteen ikuiseen

      Rakkauteen Rakkaus kuuluu Kahdelle , , , , :))

      Nainen ja mies mies ja nainen

      Ole rakastava ja siten paras ystäväsi

    • nuorempi avovaimo

      Meillä mies on 39v ja minä kohta 27v. Olemme puhtaasti rakkaudesta yhdessä. Mieheni ei ole rikas, että sen takia olisin hänen kanssaan. Minä taas en ole mikään missi, minkä takia mies olisi minun kanssani. Minä en ole lapsellinen, mutta välillä mies joutuu "rauhoittelemaan" minua, kun olen joskus hiukan kiihtyvä luonne :D

      Miksi pitää mennä heti naimisiin? Meillä tulee parin tunnin päästä tasan 3v ensimmäisistä treffeistä, kihloissa olemme kyllä ja yhteistä asuntolainaa lyhennämme, mutta naimisiin ei ole kiire. Ainahan voit erota, jos siltä tuntuu. Muista kuitenkin, että täydellistä kumppania tuskin löydät ikinä. Mieti onko hänen lapsellisuutensa niin ylitsepääsemätön asia?

    • naarattaa ...

      Kas kun huomasit sen lapsellisuuden vasta aviossa.

      Eikö olisi kandenut seurustella ensin pari vuotta ja vaikkapa kokeilla avoliittoa ennen vihkasua, niinhän yleensä tehdään ?!

      En minä ainakaan kakaran kanssa jaksaisi. Poikani on 21 ja aika lapsellinen vielä. Hänen tyttöystävänsä on 20 vuotta ja onhan hänkin ihan lapsi. 2 seurustelevaa nuorta sopii hyvin yhteen :)).

      Minua kiinnostavat seurustelun kannalta oma ikäluokkani ja elämänkokemukset kumppanillakin.

    • 1+1

      Sinä siis vain otit?
      Ota ensikerralla joku 14v. thaimaalainen, ehkä ajatusmaailmanne kohtaavat paremmin. Ehkä jopa älykkyysosamääränne?

    • SickSick..

      Nuorempi kannattaa todellakin niin ainakin voit tuntea itsesi vielä enemmän vahnemmaksi ja samalla myös pedofiiliksi kun muistelet kymmeniä vuosia aikaa taaksepäin niin tajuat että kun itse olet ollut aikuinen niin rakkaasi on ollut isänsä pall'issa vielä siemenenä mukana.

      • ...

        Tytössä saisi olla muutakin kuin pelkkä ulkonäkö.

        Nuoren elämä menee ihan hukkaan, ap on itsekäs.


    • ikävainNumero

      Minä oon 21v ja mies 36v. Yhdessä ollaan oltu 4vuotta, kihloissakin nyt sekä asutaan saman katon alla :) pari koiraa.

      • Ei ihan noinkaan

        Sinun ollessasi viellä kenties viirili viiskymppinen se miehesi kampeaa aamuisin eläkeläisten bingoon jos vaan terveys kestää.
        Koirat on vaihtuneet moneen kertaan, mutta toivotaan, että onnenne kestää.


    • Jari.-

      Unohdin sanoa, että itse olen 24 wee.

      • jospa..

        Olet nuori itsekin vielä. Ei kai parikymppinen ole liian nuori. Ehkä persoonasta kiinni minkälainen muuten on.


      • huuhuh

        Kiesus mikä ikäero ....olisikohan noin 4 vuotta...


    • seksiäseksiäpedofiil

      Sairas pervertikko äijä.. Oksettavaa, millaisia juttuja näillä palstoilla on. Eroa HETI, niin lapsimorsiamellasi saattaa olla vielä jotain toivoa PAREMMASTA elämästä! Että kuka se onkaan lopulta tyhmä ja kypsymätön??? Miettisit vähän! Sairasta touhua..

    • 30+nainen

      Toivon omanikäistä miestä. Toki muukin ikä ok, mutta kuitenkin.

    • JUU JA KIIRUUSTI

      Ota mun 96-vuotias anopinretale kaveriksesi. Pahoja riitoja ei tule koska tuo on puhekyvytön enkä usko lapsellisuudenkaan enää olevan luonteessa päälimmäinen piirre.

      Valitsitko Jari.- vaimosi ihan itse vai vetelittekö beduiinitelttakulttuurilla, missä vanhemmat sopivat naimakauppanne jo ajan sitten?
      Ei sua itseesi hieman lapseta kysellä vaimostasi muilta? Saattaa näet olla ettei palstan kaikki lukijat ole ihan asian ytimessä.

    • Tulliko tehtyä hätiköity valinta. Jos vaimo vasta nyt alkaa vaikuttaa lapselliselta niin ihmetyttää mitä hänessä aiemmin näit.

      Päätä pahkaa naimisiin?

    • Nuoremmankanssamyös

      Jos nainen on miestään KOVIN paljon nuorempi, niin onhan siinä sellainen kohtaamattomuusongelma. 15-20 vuotta alkaa olla maksimi, mitä ikäeroa kannattaa olla.

    • tuuuli tuo tuuli vie

      Minulla on 29-vuotias mies ja olen itse 49, joten meillä on sitten parikymmentä vuotta ikäeroa. Jotenkin minulla on kuitenkin sellainen tunne, että olen aika lailla yhtä lapsellinen mieheni kanssa. Vai onko se niin, että psyykkinen ikä ja henkinen ikä on eri? Ja ehkä me kaksi ollaan suunilleen samaa tasoa. Hän ehkä ikästään kypsempi ja minä ehkä sitten lapsellisempi kuin muut ikäiseni naisët. Tosin kumpikin meistä on omaa ikäänsä nuoremman näköinen ulkoisesti.

      • sekopäät,,,,

        Ei kukaan normaali täysjärkinen mies lähde 20v vanhemman
        akan kanssa kimppaan. Eihän sen vanhuksen kanssa voi edes
        ulos mennä. Työpaikallakin miehelle viisastellaan et otit sitte
        äiteen. Tietenkin erikseen nämä päihdongelmaiset miehet
        ja aikamiespoika Pekot niille vanha akkakin on prinsessa.


    • Ensuosittele

      Mun isä meni 20 vuotta itteään nuoremman venäläisen kanssa naimisii. Muija ei osaa englantia eikä suomeakaa kunnolla. Tapasivat netissä ja menivät naimisii alle 6kkn tuntemisen jälkee. Itte olin siin vaihees nähny sen kerran ja sisko ei ollu kuullu sen nimeäkää ku sai hääkutsun kätee.

      Sen voin vaan sanoa että muija on täys psyko ämmä. Yrittää potkia mua pihalle talosta jossa kasvoin ja oon asunu yli 10 vuotta. Isä on liian luuseri tehdäksee asialle mitää. Yksiki tapaus oli ku isä käski mun syödä suklaata joka jäi joululta yli. Söin sitte noin 1/4. Muija ku sen näki ni sai itkupotkuraivarit ja uhkas isää avioerolla. Ihan niinku sillä ei kaapit pursuis karkkia.

      Että en kannata suuria ikäeroja. Tietysti tapauskohtasta mutta omalla kohallani en myöskään kannata venäläisiä vaimoja.

      • xxx

        Toivottavasti tuli tehtyä avioehto. Nuori venakko voi lähteä samalla matkalla, kun käy hakemassa Suomen passia poliisilaitokselta.

        Yhden tällaisen tapauksen tunnen. Maalaisisäntä tuli vuosien päästä kiitämään, kun olin vihjaissut avioehdon tekemisestä. Ei vienyt "Tamara" kotitilan puolikasta.


    • Ensuosittele

      PS. Voin sanoa että oon 20v, en mikää teini. Mun isä on se kuka käyttäytyy ku teini ja se vaimo käyttäytyy ku 5v lapsi. Kuulostaa siltä tai ei mä oon se kuka käyttäytyy aikuismaisesti. Valitettavasti.

      • I miss my mom

        Itsellä vähän samanlaisia kokemuksia. Faija tuli kotiin "eräästä" Aasian maasta ja kerto tavanneensa "ihanan naisen" siellä. Pitivät yhteyttä netin kautta ja vähän väliä faija matkusti sinne. No, muija muutti Suomeen, kun faija hommas sille kaikki luvat ym. Vähän ajan päästä menivät naimisiin, mut faija on niin nuoren pimpsan lumoissa, ettei se tajuu miten se on kiedottu tän muijan sormen ympäri.

        Ottaa päähän se, et oma faija ei kuuntele omia lapsiaan vaan tätä uutta nuorta muijaa. Sivusta seuraavana mä nän asioita, josta faijalla ei oo hajuukaan, mut ihan turhaa yrittää puhua sille mitään järkee, joten mä oon jättäny puhumiset ja annan faijan tehdä omat juttunsa ihan itse.


    • akka vaan

      sen takia kai mies nuoren akan ottaa, että nuori on helpompi kouuttaa omille tavoille. " nuorna vitsa väännettävä" sanoo vanha sananlaskukin. Se vanha , vanhemoi nainenhan voi ola jo omapinen ja ajatella itsenöisesti ja pistää vastaan, kun käsketään. Senkus koulutat nuorikosta itselles vanhuuden hoitajan.

    • semmoosta

      Siihen on monta syytä miksi ihmisen "kannattaisi" hakea omanikäistä seuraa. Yks on, että elämäntilanteet vastaa toisiaan - kun ihmisten arki on samanlaista niin se suhde rullaa siitä sitten. Toinen on sitten taas ihan se mille kantille on henkisesti kehittynyt, että kuinka vakaata tunne-elämän käsittely on jne ja kuinka pitkäjänteistä se on - entäpä keskustelutaito, kyky ymmärtää ja reflektoida toisen omia tunteita ja tekoja takas. Pitkä lista, mutta en voi tietää mitä naiseltas haluat, vaadit tai mikä susta tuntuu hyvältä. Nautinnostahan nyt ensisijaisesti on kyse - ette tekään välttämättä mikään lopullinen pari ole. Mikäli suhteessa on kummallakin hyvä olla kannattaa sitä varmasti jatkaa. Itse 19v, mies 30v, alussa kumpikin taantu suhteen onnistumisen kannalta, koska ikäero tuntu häiritsevän kumpaakin, mutta lopulta todettiin että se on sellainen ongelma minkä pystyy selvittämään ja asioista puhumalla saamaan hallintaan. Hyvin pyyhkii.

    • Yksinkertaisest'i

      Nuorempi pitää nuorena, mielen virkeänä ja elämän vauhdissa.

      • ...

        Kunhan nuori osaa olla hiljaa jos on jostain syystä itse tyytymätön.


    • Ikäerot herättävät voimakkaita tunteita puolesta ja vastaan.

      Kun nainen on kaksikymmentä ja etsii vanhemman miehen seuraa voi taustalla olla ongelmia lapsuudessa vaurioitunut isäsuhde.

      Nuorekas, komea viisissäkymmenissä oleva hyvin toimeentuleva mies, mikä sen mairittelevampaa kuin sukeltaa seikkailuun. Rakkaus kukoistaa voi kukoistaa kaksikymmentäkin vuotta ja voi syntyä lapsiakin.

      Kun aviomies lähestyy seitsemääkymmentä ja vaimo on neljänkympin menoiässä voi lopputuloksen ennalta aavistaa. Kun vaimo on sitten lähtenyt voi mies lohduttaa itseään, että oltiin sentään yhdessä kaksikymmentä vuotta ja saatiin aikaan lapsiakin.

      Niin, ne lapset kummalle ne jäävät. Jos vielä on alaikäisiä kotona. Riippakiviä naiselle aloittaa puhtaalta pöydältä. Miehestä tulee yksinhuoltaja.

      Ei niin huonoa, että ei hyvääkään, nuoret lapset pitävät vanhan nuorena.

      Tämän tarinan voi kääntää toisinpäinkin mies on parikymppinen ja vaimo lähentelee viittäkymmentä, mutta silloin ei onneksi ole lapsiongelmaa, kun miehen menojalkaa alkaa vipattamaan.

    • Nuoruus on ainoa naisen vika joka korjaantuu vanhetessa.

    • Me iättömät

      Ikäero on pikkujuttu sen rinnalla, jos ihminen joutuu elämään ilman rakkautta.

      Pitääkö rakkautta vielä selitellä ja jos kumpikin on tyytyväinen, niin so ?

    • Etelän lämmossä

      Nuoria muijia on ollut liuta aina. Kaikki ovat olleet lapsellisia ja täysin idioottejakin vielä. Ei niitä kestä kukaan tervejärkinen.

      Kaikki alle 40 vuotiaat on lapsia ja lapsenmielisiä enemmän tai vähemmän. Vanhemmat on myös mutta eivät niin paljon. Heissäkin on sitä lapsellisuutta jota ei jaksa. itselleni riitti ja tein päätöksen. Yksin on mukava olla kun ei ole riippakiveä. Voi mennä ja matkustella tehdä ilman että tarvii kenellekään mitään selitellä.

      Päivääkään en näitä päiviä vaihtaisi pois.

      • Rako Raija

        Etelän lämmössä. Ei voi muuta kun nauraa. Täällä puhutaan vaimoista ei ostetusta rakkaudesta. Kato etelässä ne gimmat rakastaa suo niin kauan kun posa on pullee ,sit kun loppuu fyrkat nii katoo rakkauskin. Suo ei varmaan kestä kukaan tervejärkinen gimma ei vanha eikä nuori.


    • vaihdettava on

      Nainen alkaa mummoutua viimeistään 40-vuotiaana, silloin täytyy vaihtaa tuoreempaan.

    • Aika ruman otti

      Meilläpäin yks läski taksiautoilija hommas itelleen 20 vuotiaan tytön , ja on itse 50 v kuinkas siinä sitten käy kun ei enään ota eteen, ottaako nuorikko hatkat ylivelkaisesta taksimiehestä.

      • Funtsin että

        eiköhän se ole hänen harminsa, vai oletko kade kun joudut tyytymään lihaan jossa päiväys on vanhentunut.


    • ie

      Jos on rahaa, niin rakkautta riittää, ikäerolla ei ole silloin väliä.

    • Vaimo on oikean ikäinen silloin kun hän on puolisolleen rakas subjekti eikä minkään laadun objekti .. näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan.

    • Jalluv

      Älä kuule välitä,kohta olet siinä iässä,että tarvit hoitajaa ja vaipan vaihtajaa.Siinä on nuori vaimo omiaan.On siinä vaaransa,hänelle voi tulla vapauden kaipuu ja ottaa nuoremman.Sitä saa mitä tilaa !!
      Sanoo tämän kokenut...

    • sitä saa, todellakin

      vaimo voi jopa joskus toivoa et mies löytäs nuoremman joka jaksaa sitä passata ja vaimo nauttii omasta elämästään vanhempana ilman passattavaa aikuista miestä..

    • jaa.

      Eiköhän tuo ihan ite ota kohta avioeron ja puolet rahoistasi. Että tuskin jää omaishoitajaksi, näin veikkaan, vaikka provoiletkin.

    • bgöoufvyu

      Jos nai lapsen niin luulisi myös tajuavan että se saattaa olla vähän lapsellinen.

    • Joopajooniinniin

      Ei tullut mieleen silloin ottaessa?

    • Häh??

      Ulkomailta tuotu vaimoko ehkä? Jos vanha äijä pitää nuorta runkoa tärkeimpänä ominaisuutena naiselle, niin menkööt vain nuorikon kanssa. Jos se siis pidemmän päälle riittää.

      Henkisesti ikäisekseen kasvaneet miehet haluavat sielunkumppanin itselleen, ja siksi katselevat suunnilleen omanikäisiään. He miettivät sitä liittoa pidempään.

      Vaikea kuvitella, että vasta avioliittoon mentyäsi alat huomata naisesi olevan lapsellinen. Oletko ollut selvinpäin?

    • Et kerro, kuinka suuri ikäeronne on. Nykyään on muotia seurustella ja avioitua jopa 30 vuotta nuoremman kanssa. Joissakin tapauksissa ymmärrän sen, joskus suhde alkaa ystävyydellä ja rakastutaan. Sen sijaan en ymmärrä enkä pidä terveenä, vaan ihan sairaana, suurta ikäeroa, jos tarkoituksella etsitään näin nuorta puolisoa, usein nuorempaa naista, harvemmin vanha nainen etsii nuorempaa miestä.
      Tosi harvoin tällainen suhde kestää kovin kauaa. Vanhemmat miehet raihnaistuvat ja saavat sydäreitä, kun pitää jaksaa nuoremman tahdissa sekä seksuaalisesti että muutenkin.

    • sndhgufc

      Usein, ei aina, nuoremman puolison ottaa mies, joka ei osaa, kykene tai pärjää ikäisensä naisen kanssa.

    • puumako?

      Olen kyllä jo pitkään ihmetellyt, että mitä nuo nuoret naiset näkevät itseään 15-25 vuotta vanhemmissa miehissä. Ainoa järkevä selitys tuntuu olevan, että rahaa, valtaa ja julkista näkyvyyttä. Itse olen 50 ihan hyvän näköinen sinkkunainen. Joskus harmittaa kun oman ikäiset miehet hakevat kaikilla nettipalstoilla yleensä itseään vähintään 5 vuotta nuorempaa naista. Oma kokemukseni suurimmasta osasta yli 40 vuotiasta miehistä on se, etteivät he ainakaan petipuuhissa pysty ihmeitä nuorikoilleen tarjoilemaan kun eivät tämän ikäistä naista ainakaan pysty taidoillaan tai intohimollaan tyydyttämään. Ehkä enemmänkin on kysymys siitä, että nämä nuoret naiset hakevat turvallisuutta ja hyvää rahakasta elämää niistä vatsakkaista papoista ja papat taas hakevat jotain näytettävää kavereilleen ja tuttavilleen, että saisivat heidät ajattelemaan, että ompa ukossa vielä jytyä!!! Ehkä kuitenkin pitäisi joskus miettiä mitä tapahtuu sitten, kun itsellään ei enää tapahdu "mitään". Mitähän se nuorikko sitten lähtee etsimään ja mistä?????
      Sensijaan sellainen suhde jossa mies on selvästi nuorempi kuin nainen kuulostaa ainakin noin fysiologisesti paljon järkevämmältä. Naisella ei ole mitään ongelmia seksin suhteen missään iässä, kunhan vain kiinnostava partneri löytyy. Ainostaan silloin jos pariskunta haluaa vielä lapsen, on tietenkin naisen oltava siihen sopivassa iässä. Moni mies saattaa kuitenkin pelätä uusia lapsia uudesta suhteesta kun entisenkin liiton lapsien hoidossa saattaa olla ongelmia. Onhan toki elämässä muutakin kuin seksuaalisuus, mutta kaikki muu mikä tapahtuu korvien välissä on enemmän persoona kuin ikäkysymys. Tosin jos parnerilla on bailaaminen mielessä ja toinen haluaa istuskella kotona takkatulen ääressä ja jutella, voi olla, että siinäkin ikä näyttelee jonkinlaista roolia.

      • Samanikäinen

        Nimimerkille puumako?

        Minä olin lähes kuusi vuotta avoliitossa itseäni 14 vuotta vanhemman naisen kanssa.
        Huomasin muuten hänelle tärkeäksi sen saman seikan joka on sinullekin tärkeä, koska sen niin usein mainitset eli - seksi.
        Petipuuhat tuntuivat olevan mielessä ihan jatkuvasti. Samoin oli jatkuvan ylistyksen kanssa, koska hän kehui minua ja häntä piti kehua ja paijata jatkuvasti... ja muija oli aloittaessamme jo 41 vuotias.
        Jäljestä päin ajatellen siinä oli jotain ihan sairasta.

        Lapsenteosta oli turha puhuakkaan.
        Kapakoissa piti kulkea ja karaokea harrastaa.
        Se tuntui alkuun ihan helvetin hyvältä ja muutaman kuukauden seurustelun jälkeen muutimme yhteen. Minä hänen luokseen.

        Kaikki kiva loppuu aikanaan.
        Avokkini alkoi suuttua milloin mistäkin. Temppuili välillä oikein lahjakkaasti. Olisi pitänyt matkustella ja ryypätä ja juhlia, mutta ei olisi saanut olla päissään, paitsi hän itse.
        Otteissa alkoi olla selvä narsismin "haju", vaikka ensin kuvittelin sitä vaihdevuosien aiheuttamaksi..
        Yritykseni oli hyvässä vedossa, mutta sekin haittasi muijaa, koska hän koki jäävänsä toiseksi... vaikkei ihan varmasti jäänyt.

        Kolmantena tai olikohan neljäntenä vuotena koko touhu alkoi tuntua vastenmieliseltä.
        Kerran juhliessa tuli sanottua jotain avovaimon iästä. Ei mitään pahaa, mutta siitähän se riemu repesi.
        Herranjessus sentään, että akalla otsaa ja ääntä.

        Tuli sitten sekin päivä kun rouva yritti saada toisen miehen. Hänen tyhmyytensä oli se, että erehtyi kokeilemaan minun kaveriani.
        Jäi kiinni välittömästi ja sai kaupantekijäisiksi hirvittävän häpeän.

        Anteeksi hän ei pyydellyt. Sen sijaan muutaman viikon päästä hän sanoi harkinneensa eroamista, mutta kun minulla ei ole asuntoa ja yritykseni takia minulla pitää olla iso asunto eli minun on pakko asua hänen luonaan.
        Ei ne minun tavarani tosin hänen nurkissaan olleet.

        Mitähän kaikkea siinä vuosien mittaan lienee tapahtunutkaan, mutta viimein tuli minullakin mitta täyteen.
        Olin romahduspisteessä, työt jäi tekemättä, voin kaikinpuolin pahoin. Hain ammattiauttajalta apua ja sain myös.
        Kun sain itseni "kokoon" olin valmis lähtemään

        Ostin yrityksen käyttöön kiinteistön jossa oli varastohalli ja pieni asunto. Teetin siihen pieniä muutoksia, mm. yksi asuinhuone lisää ja laitatin sen kämpän muutenkin kuntoon kaverillani.

        Vuonna 2010, eräänä loppukesän päivänä kun se nainen oli risteilyllä minä sitten keräilin tavarani ja läksin.
        Kotiin palattuaan hän koki järkytyksen, luonnollisesti.
        Anelua, huutoa ja uhkailuja riitti.
        Nyt olen tajunnut, että kysymyksessä oli hyvin tyypillinen narsisti joka koukutti minut seksillä ja esitetyllä kiltteydellä. Olin helppo uhri, olinhan kiltti mies.
        Nämä ns. puumat kuulemma ovat useimmiten tällaisia koukuttajia ja hallitsemattomaan narsismiin taipuvaisia.

        Olenko vielä yksin?
        En ole ja vauvakin syntyy toukukuun alkupuolella.
        Vaimoni on samanikäinen kuin minäkin.
        Älykäs, ihana ihminen.


    • 31313131

      "Olen kyllä jo pitkään ihmetellyt, että mitä nuo nuoret naiset näkevät itseään 15-25 vuotta vanhemmissa miehissä. Ainoa järkevä selitys tuntuu olevan, että rahaa, valtaa ja julkista näkyvyyttä. "

      Olet 50-vuotias eikä ajattelukykysi ole vielä sen vertaa kehittynyt, että ymmärtäisit toisten ihmisten tekevän erilaisia ratkaisuja kuin sinä? Eipä ole paljoa elämä opettanut...

      Eiköhän ihmiset myös rakkaudesta ole toistensa kanssa.

      "Oma kokemukseni suurimmasta osasta yli 40 vuotiasta miehistä on se, etteivät he ainakaan petipuuhissa pysty ihmeitä nuorikoilleen tarjoilemaan kun eivät tämän ikäistä naista ainakaan pysty taidoillaan tai intohimollaan tyydyttämään."

      Minkäs sille voi jos olet niihin vähemmän taitaviin/kykeneviin vain törmäillyt...

    • vielä virtaa

      Älä nyt hemmetissä vaihda vanhempaan. Kyllä hän siitä aikuistuu ja ole tyytyväinen että sinulla on nuori energinen nainen.

    • realistisemmin

      Tässä joku yleisti, että kuviossa nuori mies vanhempi nainen aina pysytään niin uskollisena. Hyvä jos Sinulla on asiat näin, mutta olen itse nähnyt monta muunlaistakin tarinaa.

      Lähiisuvussani sekä kaveripiirissäni on yhteensä 3 tämän kuvion parisuhdetta(kaksi näistä naimisissa ja lapsia) ja näissä kaikissa olen itse ollut näkemässä kun nämä miehet vonkaavat nuorempaa naista. Tämä kaikki on tietysti hyvin yksiköllistä eikä välttämättä liity itse ikään, mutta jotenkin ei voi olla ajattelematta että on alkanut kyllästyttää se kotona oleva n. 10 vuotta vanhempi vaimo.

      Itselllä samanikäinen äijä - noh, ei se silloinkaan aina helppoa ole.

    • Realiteetit

      Tuosta viestistä ei käy mitenkään ilmi, että paljon se se ikäero oikeasti on.
      Tuleepa mieleen, että nuoret naiset yleensä haluavat lapsia ja perheen jossain vaiheessa, tuskin vielä 20v, mutta ehkä siinä 30-35 v - et aika sääli, jos on papparainen isänä, joka voisi olla jo lasten isoisä - et jotain rajaa. Muutoin näissä suhteissa kyse yleensä vain seksistä. Miehet läähättää nuorten naisten perään, mutta tuskin esim. 20v ja 50v on hirveästi keskustelevaa, ellei äijä tosiaan ole jäänyt sinne play-station ikään. Voihan sitä muutaman vuoden noissa suhteissa pyöriskellä, mutta ei lopun ikää. Pesimisiässä tai sitä lähestyvät palaavat jossain vaiheessa ruotuunsa, kokeiluvaiheet menee ohi.

    • Naukkarisen Rampe

      "Minä otin kaksikymppisen vaimon. No hän on kyllä aika kiva, mutta joskus tuntuu,
      että hän on vähän lapsellinen. Oliskohan vaihdettava ajoissa vanhempaan, ettei
      tule isompia riitoja. "


      jos nainen ei ole lapsellinen eikä prinsessa, vän on todennäköisesti takakireä femakko, joten ole vaan tyytyväinen siitä, että nainen on pikkusen lapsellinen.

      Ja sit juu, riitoja ei voi naisen kanssa asuessa välttää.
      Niitä tulee kyllä sata-varmasti.
      Ja tähän ei vaikuta ikä, ikäero eikä mikään muukaan.
      Pelkästään 2krt kuussa naisella on hormoonit niin paljon katossa tai montussa, jotta kyllä siinä saa mies kuulla kunniansa oli sit minkä ikäinen tahansa.
      Tosin jos ottaa naisen joka on jo menopaussinsa ohittanut, niin saattaa olla säyseämpiä tuulia tiedossa.
      Mutta sitten taas kuormana saattaa olla 3 kakaraa ja mahdollisesti heidänkin kakaransa, joita isoäiti mielellään hoitaa ja kutsuu kylille joka toinen vkl....

    • Harvinaista

      Ei se pelkkä ikä ihmisestä aina kerro mitään. Kaikki me olemme erilaisia ja haluamme tai yritämämme tehdä elämästämme elämisen arvoisen. Miksei 20 ja 50 vuotiaskin voi myös henkisellä tasolla tulla juttuun, kyllä keskuteltavaa voi olla, ehkä jopa enemmänkin kun toinen omaa sen pidemmän elämänkokemuksen. Harvinaista se varmasti on mutta miksikäs ei. Poikkeuksiakin on, kaikenlaisia ihmisiä tähän maailmaan mahtuu kuten sanottua. Eikä kaikille sitä 'pesänrakennus' viettiäkään tule eli jos niin on ikäero tuskin on este millään tasolla. Jokainen kulkee tavallaan.

    • Iloinen pappa 53v.

      Minullapa on lähes samanikäinen mamma ja mukavasti menee. Seksi luistaa ja kokkeillaan hirveesti kaikkea uutta. Ei ole lapsetkaan enää kotona haittana joten voidaan olla alasti lähes aina. Kyllä on mukavaa kun saa olla oma ihtesä eikä teeskennellä nuorekasta yms. Tykkään eukostani ihan valtavasti vaikka vuodet on vähän massaa tuonutkin mutta eipän tuo ole meidän seksiin mitenkään huonontavasti vakuttanut voisin sanoa että päinvastoin. En vaihtais mihinkään kokemattomaan tytön tylleröön mistään hinnasta.

      • Iloinen mamma:)

        Täällä on puolestaan iloinen mamma, olemme molemmat 60 ja nautimme elämästämme ja toisistamme. Henkisellä tasolla synkkaa, olemme ns. samalla aaltopituudella ja mieheni on aikuinen mies kuten minä aikuinen nainen.
        Olemme toistemme sielunkumppaneita.

        Mieheni on ihana miehekkyydessään ja miehuudessaan ja minä olen hänen naisensa. Ja nautin siitä täysillä.

        Joten ymmärrän täysin iloista pappaa 53v. - viinikin paranee vanhetessaan, ei ihmisen harmooninen yhteiselo ole vuosista kiinni, vaan niistä kahdesta ihmisestä, jotka sopivat toisilleen.


    • ksjkixh

      Ikäiseni, 30 miehet tuntuvat hakevan (esim. netissä) 18-24v naisia.
      Itse en olisi 18-24v. vilkaissutkaan 30 miestä :).
      Kestävätkö tuollaiset suhteet?
      Muutaman kerran olen 10v. nuoremman miehen kanssa tapaillut... Kyllä ikäero jonkin verran tuntui/ei ollut kumpikaan SE oikea. Saman ikäinen tai muutaman vuoden vanhempi mies olisi "mieluinen" :D.
      Mutta eihän iällä väliä ole, kunhan synkkaa!

      Suomi24:ssa saa paljon lukea, kuinka miehet haukkuvat naisia... rupsahdetaan jne, mutta niinhän me kaikki. Joku aikasemmin, joku myöhemmin.
      Tärkeintä on rakkaus, yhteenkuuluvuus, huumori, intohimo, yhdessä tekeminen jne

    • ei parane vaihtaa

      Noh, odotellaan nyt vielä jokunen vuosi, jospa tuo meidänkin muija nuortuisi kun
      tulee 50 mittariin, kovin "nuoria" tuntuu tämän palstan kirjoittelijat olevan,
      lieneekö valinnan vaikeus, kun monen vuoden jälkeen edelleen yksin...

    • raha ei tuo onnea

      Mun ukko on vähän alle 50
      itse olen huomattavasti nuorempi
      olen ajatellut jättää sen , se on aika narsisti ja luulee määräävänsä minua kuin barbia

      ukko joutui häkkiin vähäksi aikaa
      ja kokeilin ikäistäni deittiä sillä aikaa
      se tuntui sopivalta


      ei raha tuo onnea
      joten vaihdan oman ikäiseen pian

    • F. West sanoi muistaakseni, että vaimo kannattaa vaihtaa 7:n vuoden välein kertalukua nuorempaan.

      Kertarysäys ehkä altistaa ikäluokkien välisen kuilun vaaroille?

      Minulla täytyisi olla nyt menossa 5:s vaimo ja sekin viimeisillään.
      Ikäero nykyiseen on vain 5-vuotta ja kaikki tietävät ikääntymisen erilaiset vaikutukset eri sukupuoliin.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe