Pilkkijä

kalastaja @.com

Joko oletta käyneet "varmoilla"pilkkipaikoilla?Lunta taitaa vielä olla jäällä liikaa Suomussalmen korkeudella.Ahven ei pure kunnolla luultavasti vielä.Paljastakaa parhaat kalapaikat tähän ketjuun niin minäkin tulen rohmuamaan omani pois.Tasapainolla itse pilkin koska sillä nousee ahvene ja hauet eikä pikkutirrejä yleensä tule.

37

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KI anta

      Kianta

    • Kalastaja eemeli.

      Eihän ahvenella ole edes hampaita että pystyisi puremaan.
      Kyllähän se enempi imemällä ruokansa suuhun ottaa. Kukapa se varmoja
      kalapaikkojaan neuvoo. Mutta kun menee järvelle tai lammelle ja kairaa jäähän reijän, puhdistaa sohjon ja laskee vieheen veteen, aikansa ootettuaan aina sieltä
      jokunen sintti sattuu käymään kiinni, useimmiten.

      • Tasari Mosari

        Varmalta apajalta nousee pannukarkeita niinkuin öljykenttiillä ne pumput kun nyökkii ylös alas tasatahtiin.Mosarilla minä vai olikose tasari.


      • öljysheikki
        Tasari Mosari kirjoitti:

        Varmalta apajalta nousee pannukarkeita niinkuin öljykenttiillä ne pumput kun nyökkii ylös alas tasatahtiin.Mosarilla minä vai olikose tasari.

        Täkykaloja alle 200grammaset..


    • mormyskalla

      35 minuutttia, 12 ahventa ja painoi 10,4 kiloa. Siitä sillan pielestä.

      • En usko tuota

        punnituksessa puntit menny sekasi.Kannattaa hommata tikitaalivaaka.Lumisohjoa ollu pussipuolillaan.


    • pilekkionki

      vuokkijärveltä kuha pikkusen malttaa oottaa keväämmäksi, aenaki myö kuhmolaeset käövvään sieltä hakemassa ruokakalat.

    • harrastajakalastaja

      Nyt syönti parraimillaan. Sain viimeviikon loppuna Kiannasta koko kevvään kalat. Ei ollu ku 2 ahventa muut niillä oli silimän väli 20 senttiä.

      • Luokkirysä

        Suomussalamelta 2 kalamiestä piti rysiä Vuokkijärvellä joskus 80-luvulla kutuaikaan.Saaveilla toivat kalaa esittelivät meille pikkupojille metrisiä haukia ja mateita.Karmeita saaliita oli.


    • Kirjo

      Kuinkas Hossan..Metsähallituksen kirjo kalastus,onko enää käytössä aikoinaan hyviä saaliita pilkkinyt.

      • Kantoset varma

        Ei ole kalakallet saanu saalista kun eivät kersku täällä.Lunta liikaa jäällä vielä ja sato pääsiäispyhiksi vielä lisää.Millä pilekillä kuhmolaeset Vuokkijärvestä hakkoo kuhia?Onko isoja ja lihavia vai lihhoo vain ikenissä?


      • pilekkionki
        Kantoset varma kirjoitti:

        Ei ole kalakallet saanu saalista kun eivät kersku täällä.Lunta liikaa jäällä vielä ja sato pääsiäispyhiksi vielä lisää.Millä pilekillä kuhmolaeset Vuokkijärvestä hakkoo kuhia?Onko isoja ja lihavia vai lihhoo vain ikenissä?

        joko vuokkijärvessä iso ahven syöpi niin ja missäpäin vuokkijärvee ??? niin ja onko mustanlahen tie auki ???


      • Lampaanpotka
        pilekkionki kirjoitti:

        joko vuokkijärvessä iso ahven syöpi niin ja missäpäin vuokkijärvee ??? niin ja onko mustanlahen tie auki ???

        Vuokkijärvelläkö tuo mustanlahen tie on. Onko mutalauttoja osunu kaeranterään vuokkijärvellä? Miksi ne muta paakut irtovaa siellä? Veden korkeuden säännöstelyn takiako?


      • Ahven
        Lampaanpotka kirjoitti:

        Vuokkijärvelläkö tuo mustanlahen tie on. Onko mutalauttoja osunu kaeranterään vuokkijärvellä? Miksi ne muta paakut irtovaa siellä? Veden korkeuden säännöstelyn takiako?

        Miten on tullu ahvenie?


      • Hyvin on tullut
        Ahven kirjoitti:

        Miten on tullu ahvenie?

        affenie....osa on jo palluumatkalla.


      • Jäät sulaa kohta
        Hyvin on tullut kirjoitti:

        affenie....osa on jo palluumatkalla.

        Nythän kalan pitaisi ruveta syömään kun lumi sulaa jäältä. Ettei vain jäätkin sula?


      • Utelias Uuno
        Jäät sulaa kohta kirjoitti:

        Nythän kalan pitaisi ruveta syömään kun lumi sulaa jäältä. Ettei vain jäätkin sula?

        Kehukoa nyt vappaasti mitä saitta millon ja kaikista tärkein mistä? Kalalajit kellonajat ym.mistä menittä sinne jne...


    • mr fish

      Paras saalis 139 kiloa ahvenia.

      • Mormuska+surviainen

        Nuottasaaliit ei tule kysymykseen vaan pilekkiongella saavut. Pyyntipaikka kellonaika keskipaino jne...


      • 30 kilon reppu
        Mormuska+surviainen kirjoitti:

        Nuottasaaliit ei tule kysymykseen vaan pilekkiongella saavut. Pyyntipaikka kellonaika keskipaino jne...

        Ei sopinu reppuun kuin alle puolet saaliista ja isoja oli körmyt pilkillä. 3,5 tuntia yhtä puota ja nosta hommaa.


      • NautilusViimaAsseri
        30 kilon reppu kirjoitti:

        Ei sopinu reppuun kuin alle puolet saaliista ja isoja oli körmyt pilkillä. 3,5 tuntia yhtä puota ja nosta hommaa.

        Kuka lie tiilet reppuusi pakannu? Kyliltä kuuluu huhuja ettei kala ole tänä keväänä oikein ollu tulollaan. Wekellä kohta...Asserin pilkit joutaa ullakolle pölyttymään.


    • AI

      Kuka tietää, pääseekö autolla perille Mustaanlahteen?

      • Uteliaat

        Vieläkö Seitenahveniselta tuloo lohia? Paras saaliisi paino ,kpl,aika,miltä rannalta,säätila...


      • khyl

        kyllä pääsee


      • Ottipaikalle
        khyl kirjoitti:

        kyllä pääsee

        Siitähän se on heleppo seurata herrojen jäläkie ottipaikolle tienvarresta.


      • Jäätie nyt vain
        Ottipaikalle kirjoitti:

        Siitähän se on heleppo seurata herrojen jäläkie ottipaikolle tienvarresta.

        Onko Vuokkijärvellä lossi toiminnassa kesällä? Pitäisi käydä ajattamassa ihtiään sillä ja vetää uistinta samalla. Pääsisikköhän losseriksi?


      • Ylleiset kisat
        Jäätie nyt vain kirjoitti:

        Onko Vuokkijärvellä lossi toiminnassa kesällä? Pitäisi käydä ajattamassa ihtiään sillä ja vetää uistinta samalla. Pääsisikköhän losseriksi?

        Peässöökö vielä pilikille. Oottako soanu kalloo? Paikka, aika, montako, mistä menittä?


      • Lossille vaan!
        Jäätie nyt vain kirjoitti:

        Onko Vuokkijärvellä lossi toiminnassa kesällä? Pitäisi käydä ajattamassa ihtiään sillä ja vetää uistinta samalla. Pääsisikköhän losseriksi?

        Joo paikka on sun ... ehdottomasti!


    • vv

      Pilkille, pilkille Villet ja Ullat, Eetu jo pilkkiä kiillottaa.
      Pilkille, pilkille myös tyttö kullat, pannaampas pilkit nyt killumaan.

      • Puikkojäät ei kestä

        Vieläkö pilikit killuu vai veittäkö jo ullakolle?


    • vv

      ei jummarra.

      • Vuosi sitten

        Kulukeeko S salmelta joku lapissa pilkkimässä rautuja, harjuksia,taimenia,siikoja,nieriää...Yksi tuttu kävi tässä ja viikon olivat kämpillä syöneet vain punalihasta.


    • Tuttuja

      Kulukee,monihi.Näin kevväällä.

      • kts.Kajaani

        Jokupa nosteloo isoja kutu ahvenia Oulujärveen laskevasta purosta. Haavilla sano ottavan satoja kiloja.kts.Suomi24 paikkakunnat Kajaani


    • kalaukko

      kävin vuokkijärvellä pilkillä ennen vappua.oli niin iso ahven että toisesta pilkkireijästä näky silmä.piti metrin päähän porata toinen reikä että toisen silmännäki.

      • Sama ahven ollunna kun minunki pilikissä kiinni. Pyrstöä kun heilutti jään alla niin jää keinu ja notku niinku ois hyökyaalto käyny.


    • No söikö paremmin kala kun lumi suli?täällä tuli kalaa koko talven tosi huonosti ja kun lumi suli jäältä niin jäätki lähti melke samantien

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe