saavat kaupoissa parempaa palveluu kuin köyhät.
Jos sinä olisit kaupan myyjä, niin antaisitko sinä samoin köyhemmälle huonompaa palvelua kuin rikkaammmalle?
Minä en antaisi.
On tutkittu että kalliimmin pukeutuneet, rikkaammat ihmiset
62
251
Vastaukset
- juttukaveri
Usein näin on ainakin provisiopalkattujen myyjien kohdalla. Mielestäni ei kuitenkaan voi moittia myyjää jos hän haluaa jotain sen jokapäiväisen leipänsä päälle.
Onpahan taas pasha-aloitus.
Jokaisella kaupalla on tarkoituksensa.
Ja sen mukaan sinne mennään töihin.
H.- ?
Onko se sinulta pois?
? kirjoitti:
Onko se sinulta pois?
"?"
Kyllä se on.
Aloitus on lapsellinen, joka ei kuulu tänne.
Ymmärrän kyllä että nuorempien palstat eivät sisällä mitään, eikä siellä kukaan vastaile.
Joten taas: Anna olla.
H.- kukalie.
hunksz kirjoitti:
"?"
Kyllä se on.
Aloitus on lapsellinen, joka ei kuulu tänne.
Ymmärrän kyllä että nuorempien palstat eivät sisällä mitään, eikä siellä kukaan vastaile.
Joten taas: Anna olla.
H.Jättäisit kerrankin väliin, ei todellakaan ole pakko puuttua joka asiaan.
Joten taas: Anna olla. kukalie. kirjoitti:
Jättäisit kerrankin väliin, ei todellakaan ole pakko puuttua joka asiaan.
Joten taas: Anna olla."kukalie."
Ainahan ne vanhemmat ottavat pattiin.
H.- Minälie
hunksz kirjoitti:
"kukalie."
Ainahan ne vanhemmat ottavat pattiin.
H.Ärsyttävä inisijä, joka asiasta määräämässä ja arvostelemassa. Et ole muita kirjoittajia kummaisempi joten ihan turhaan kukkoilet.
En minäkään.
Minut on jo lapsena opetettu kohtaamaan kaikki ihmiset yhtä kohteliaasti ja kunnioittavasti riippumatta asemasta, ammatista, varallisuudesta, sukupuolesta, iästä, ihonväristä tms.
Minusta palveluasenne Suomessa on parantunut viimeisten vuosikymmenten aikana merkittävästi. Onkohan mainitsemasi tutkimus tehty joskus 1970- tai 80-luvulla. Omakohtainen testaaminen antoi Helsingin keskustassa samanlaisia tuloksia siihen aikaan. Pukeutuminen, ja jopa se meninkö kauppaan ennen vai jälkeen kampaajalla käynnin, vaikutti muiden paitsi tuttujen myyjien palvelualttiuteen lähes poikkeuksetta ainakin "hienommissa" tavarataloissa.
Uskon, että asiakkaan käyttäytyminen vaikuttaa palvelun laatuun kuin ulkonäkö.- .l
En köyhyyden perusteella muuttaisi suhtautumistani.
Molemmissa on vaikeita tapuksia, rikkaissa ja köyhissä. Ei köyhät aina ole nöyriä eikä rikkaat aina vaativaisia.- nainen*, ei nöyrä
Asiasta kukkaruukkuun. Köyhän ei todellakaan tarvitse olla nöyrä ja nöyristellä. Pää vain pystyyn ja hieman saa olla ylpeäkin, jos ei muusta niin omasta persoonastaan.
Eivät kai rikkaatkaan ole aina vaativaisia. Heissäkin on monenlaisia ja moni ei tuo rikkauttaan edes esillekään mitenkään. nainen*, ei nöyrä kirjoitti:
Asiasta kukkaruukkuun. Köyhän ei todellakaan tarvitse olla nöyrä ja nöyristellä. Pää vain pystyyn ja hieman saa olla ylpeäkin, jos ei muusta niin omasta persoonastaan.
Eivät kai rikkaatkaan ole aina vaativaisia. Heissäkin on monenlaisia ja moni ei tuo rikkauttaan edes esillekään mitenkään.tästä tuli mieleen eilinen keskusteluni meidän ghanan pojan kanssa häntä kun yritetään saada suomeen käymään kesäksi sanoin hänelle että opetan hänet olemaan ylpeä itsestään ja ghanalaisuudestaan sit kun hän tulee tänne.
- moni kakku....
Ei sitä varallisuutta voi päältä päin arvioida. Monet varakkaat pukeutuvat ja ovat kaikinpuolin ulkoiselta habitukseltaan vaatimattomia. Taas jotkut velkarahalla elävät voivat antaa kovinkin äveriään vaikutelman.
Palvelun pitäis olla samanlaista kaikille, tottakai.oon huomannu saman asian ite nimittäin kerran pyyhälsin viimeisen päälle tällättynä ostaan sokkarilta jotain en muista enää mitä mutta juhliin olin menossa ja kyllä rouviteltiin ja palveltiin kun kuningatarta meni kieltämättä vähän yli ja yleensä kun käyn siellä saan ihan rauhassa kattella eikä kukaan oo kiinnostunu.
tiinaex kirjoitti:
oon huomannu saman asian ite nimittäin kerran pyyhälsin viimeisen päälle tällättynä ostaan sokkarilta jotain en muista enää mitä mutta juhliin olin menossa ja kyllä rouviteltiin ja palveltiin kun kuningatarta meni kieltämättä vähän yli ja yleensä kun käyn siellä saan ihan rauhassa kattella eikä kukaan oo kiinnostunu.
tää mun vastaus oli aloitukseen.
tiinaex kirjoitti:
oon huomannu saman asian ite nimittäin kerran pyyhälsin viimeisen päälle tällättynä ostaan sokkarilta jotain en muista enää mitä mutta juhliin olin menossa ja kyllä rouviteltiin ja palveltiin kun kuningatarta meni kieltämättä vähän yli ja yleensä kun käyn siellä saan ihan rauhassa kattella eikä kukaan oo kiinnostunu.
"tiinaex"
jassoo, siksiköhän hän pyrkii nyt prinsessaksi.?
Mites olis, jos kassalle ilmestyisi iso komistus?
Saisiko hoviniiauksen?
YH.:)- tiinaex...
hunksz kirjoitti:
"tiinaex"
jassoo, siksiköhän hän pyrkii nyt prinsessaksi.?
Mites olis, jos kassalle ilmestyisi iso komistus?
Saisiko hoviniiauksen?
YH.:)riippuu tietenkin komistuksesta mutta kyllä mää mieluummin iskisin silmää ja hymyilisin valloittavasti kun rupeisin polviani koukistelemaan.
- näinkin
Olet todella oikeassa.
Tuntemani mies ajaa Ladalla, pukeutuu vaatimattomasti mutta siististi. On asialliset ja kalliitkin vaatteet jos tilanne vaatii.
Tiedän että rahaa olisi vaikka mihin, häntä ei vain kiinnosta näyttäminen.
Matkustelee ja tekee kaikkea mitä itse todella haluaa.
Joku kauppias on erehtynyt luulemaan että eipä kannata huomioida. Siitten on yllättynyt. - näinkin.
näinkin kirjoitti:
Olet todella oikeassa.
Tuntemani mies ajaa Ladalla, pukeutuu vaatimattomasti mutta siististi. On asialliset ja kalliitkin vaatteet jos tilanne vaatii.
Tiedän että rahaa olisi vaikka mihin, häntä ei vain kiinnosta näyttäminen.
Matkustelee ja tekee kaikkea mitä itse todella haluaa.
Joku kauppias on erehtynyt luulemaan että eipä kannata huomioida. Siitten on yllättynyt.Unohdin kertoa että hän ajoi Ladalla autoliikkeen pihaan. Katseli autoa veljelleen joka ei autoista juuri ymmärrä. Mutta haluaa päteä.
mää olen kaupan myyjä ja jokainen asiakas on mulle saman arvoinen ja yhtä arvokas.
Minulle kauppias aikanaan opetti että kaikkien raha on saman arvoista.
- näin on !
Kaikki asiakkaat on kaupalle arvokkaita, ikään ja pukeutumiseen katsomatta, jokaista tulee palvella yhtä arvokkaasti.
- täsä
Jos ei tuo asia ole selvä, voi vaihtaa alaa.
- k/k
Ihan normi juttu toi valikoiminen.
Viimeks kun autoo vaihroin niin myyjät kuikki kopeissaan ja mä menin toiseen liikkeeseen josta ostin ihan vasiten uuren pelin. - meeriamanda
Olen kyllä huomannut et huoliteltuna , kallis takki päällä tietyissä liikkeissä tullaan jopa kysymään voiko olla avuksi? Kun menen pipon reuhka päässäni ja normi tuulipuvun kaltaisessa asussa samaiseen liikkeeseen ei minua ole huomattu :))
Huvittaa se minua, mutta kauppojahan piisaa :D- AsiakasOikeessa
Minä ylipäätään en lähde ihmisten ilmoille muuta kuin ns. huoliteltuna. Katson tarkkaan, mitä päälleni puen ja laitan naamani kuntoon.
En tiedä, onko minua huomattu sen huonommin tai paremmin tai palveltu kaupoissa. Yleensä käyn kaupoissa, missä saa rauhassa asioida. Jos myyjä liian hankasti tulee "kimppuun", en siitäkään tykkää. AsiakasOikeessa kirjoitti:
Minä ylipäätään en lähde ihmisten ilmoille muuta kuin ns. huoliteltuna. Katson tarkkaan, mitä päälleni puen ja laitan naamani kuntoon.
En tiedä, onko minua huomattu sen huonommin tai paremmin tai palveltu kaupoissa. Yleensä käyn kaupoissa, missä saa rauhassa asioida. Jos myyjä liian hankasti tulee "kimppuun", en siitäkään tykkää.Olin minäkin kammannut naamani ja ehjät työkamppeet oli päällä.
- isoäiti*
Meeriamandan tavoin olen huomannut palvelualttiuden kaupoissa, eikä se minuakaan suuremmin rasita. Vaihdan liikettä, jos palvelu on kovin surkeaa.
Olen myös huomannut, että joissakin kaupoissa ja ravintoloissa palveluun vaikuttaa mitä kieltä puhuu. - 10.
isoäiti* kirjoitti:
Meeriamandan tavoin olen huomannut palvelualttiuden kaupoissa, eikä se minuakaan suuremmin rasita. Vaihdan liikettä, jos palvelu on kovin surkeaa.
Olen myös huomannut, että joissakin kaupoissa ja ravintoloissa palveluun vaikuttaa mitä kieltä puhuu.minkä takia ruotsinkielisiä Suomessamme palvellaan paremmin?
- meeriamanda
AsiakasOikeessa kirjoitti:
En tiedä, onko minua huomattu sen huonommin tai paremmin tai palveltu kaupoissa. Yleensä käyn kaupoissa, missä saa rauhassa asioida. Jos myyjä liian hankasti tulee "kimppuun", en siitäkään tykkää.On se melkovaikeaa fillaroilla " fiininä " työkohteesta toiseen ja sitten poiketa työn jälkeen kaupassa isossa. Jos on olonevoksena alati, aikaa on tyylitellä.
Kaupungissa ei pääse ihmisiä pakoon, niitä tapaa vaikka roskapussien viennissä.
Sellainen ei ole mielestäni koskaan kaunis joka aina on tämmingissä. Onhan siinä eroa kuin yöllä ja päivällä. Se nautinto ei maistu milleen jos se olis jokapäiväistä ://
Kun menee tuulessa ja tuiskussa pyörällään ei siinä ripsivärit ja muutkaan meikkaukset onnistu, vaatteet ovat sen mukaisia, asiallisia työskentelyyn. Tukka ponnarille ja myssy päähän ja ei´kun menox!
Minulla on arkivaatteet ja pyhätamineet olleet aina eriasia. Työntekijä on työnsä näköinen. - meeriamanda
10. kirjoitti:
minkä takia ruotsinkielisiä Suomessamme palvellaan paremmin?
Palvellaanko? Minen ole huomioinut joten ei ole käsitystä tästä asiasta. No puhutaan sitten ruotsia, mulle sekin passaa :))
- AsiakasOikeessa
meeriamanda kirjoitti:
On se melkovaikeaa fillaroilla " fiininä " työkohteesta toiseen ja sitten poiketa työn jälkeen kaupassa isossa. Jos on olonevoksena alati, aikaa on tyylitellä.
Kaupungissa ei pääse ihmisiä pakoon, niitä tapaa vaikka roskapussien viennissä.
Sellainen ei ole mielestäni koskaan kaunis joka aina on tämmingissä. Onhan siinä eroa kuin yöllä ja päivällä. Se nautinto ei maistu milleen jos se olis jokapäiväistä ://
Kun menee tuulessa ja tuiskussa pyörällään ei siinä ripsivärit ja muutkaan meikkaukset onnistu, vaatteet ovat sen mukaisia, asiallisia työskentelyyn. Tukka ponnarille ja myssy päähän ja ei´kun menox!
Minulla on arkivaatteet ja pyhätamineet olleet aina eriasia. Työntekijä on työnsä näköinen.Minä olenkin jo oloneuvos eli eläkkeellä ja on aikaa laitella itseäni :))).
Jos olen lenkillä, niin silloin on ulkoiluvaatteet, muuten siistit kuteet niskassa. Voi sitä itseään pitkän työuran jälkeen vähän laitella, ei siitä kenenkään pitäisi vetää hernettä nenuunsa :). Kukin tyylillään ja kaikille palvelua kaupoissa, jos sitä tarvitsee! - 111
10. kirjoitti:
minkä takia ruotsinkielisiä Suomessamme palvellaan paremmin?
Ai missäs ne palvelevat meitä paremmin ?
Kun menen Prismaan tai johonkin muuhun markettiin, niin aivan saman palvelun saan suomella kun ruottilla.
Ainoastaan kassa joka ei tunne entuudesta esim. Prismassa ja näkee kassakoneessa nimeni maksaessani Visalla sanovat: Kiitoksen tai (ole hyvä). siasta Tack. (varsågod ) kassakuitista.
Sekö on parempaa palvelua ?
Tosin yli 90% siellä työskentelevistä tuntee, joten kyllä Suomea puhumme aina, jos on tarve.
Ja vaikka asun täällä suomalaisten mielestä suomen ruotsalaisimmassa kaupungissa, niin kyllä itse ainakin puhun ensin suomea. Koska tämä ei ole ruotsalainen kaupunki.
Jos suomenkielisiä on n. 70-75% ja ruotsinkielisiä 20-23% niin todennäköisyys on että myyjä on varmasti suomenkielinen.
Paitsi Lidlissä.
Virastoissa ja terveydenhoidossa yrittävät kyllä puhua ruotsia, ja miehän kerron notta saan leipäni tästä maasta, joten ei ku puhutaan pohojanmaan murteella notta sinäkin älyät, missä tässä on ny kyse. ;) - meeriamanda
111 kirjoitti:
Ai missäs ne palvelevat meitä paremmin ?
Kun menen Prismaan tai johonkin muuhun markettiin, niin aivan saman palvelun saan suomella kun ruottilla.
Ainoastaan kassa joka ei tunne entuudesta esim. Prismassa ja näkee kassakoneessa nimeni maksaessani Visalla sanovat: Kiitoksen tai (ole hyvä). siasta Tack. (varsågod ) kassakuitista.
Sekö on parempaa palvelua ?
Tosin yli 90% siellä työskentelevistä tuntee, joten kyllä Suomea puhumme aina, jos on tarve.
Ja vaikka asun täällä suomalaisten mielestä suomen ruotsalaisimmassa kaupungissa, niin kyllä itse ainakin puhun ensin suomea. Koska tämä ei ole ruotsalainen kaupunki.
Jos suomenkielisiä on n. 70-75% ja ruotsinkielisiä 20-23% niin todennäköisyys on että myyjä on varmasti suomenkielinen.
Paitsi Lidlissä.
Virastoissa ja terveydenhoidossa yrittävät kyllä puhua ruotsia, ja miehän kerron notta saan leipäni tästä maasta, joten ei ku puhutaan pohojanmaan murteella notta sinäkin älyät, missä tässä on ny kyse. ;)@ 111... sait hymyilemään, tottahan ny jokahinen pohojalaasta osaa :)))
- 111
meeriamanda kirjoitti:
@ 111... sait hymyilemään, tottahan ny jokahinen pohojalaasta osaa :)))
No aika sakiaa sakkia ristus jos eivät oo jo oppineet, mutta onhan niitä kaikenlaasia pöyröjä täälläkin tallaamassa.
Empä uskoisi ulkomuodon vaikuttavan, taitaa se myyjäkin palkka koostua myynnistä eli hulluahan se oli halveksia leivän antajaa, murustenkaan..
- Uuspää
Jos satut Lenitan tai Aira Samulinin tai jonkun muun kuuluisuuden kanssa kauppaan niin huomaat miten heitä palvellaan. Ei heidän tarvitse jonotella ja olla toisten tuupittavina.
- L*
Sitäkinkö on pitänyt tutkia?
Itsestäänselvyyttä.
Tekeeköhän joku tohtorinväitöskirjan, aiheena 'nälkä siirtyy syömällä'?- trtrtr5454trtrtrtrtr
""Sitäkinkö on pitänyt tutkia?
Itsestäänselvyyttä."""
Itsestäänselvyyskö? Eihän asia niin saisi olla. onko se? - nimmaristi
trtrtr5454trtrtrtrtr kirjoitti:
Itsestäänselvyyttä."""
Itsestäänselvyyskö? Eihän asia niin saisi olla. onko se?Joillekin se kai on itsestääselvyys. Toivottavasti eivät ole palvelualoilla.
Toisaalta en usko tuohon tutkimukseen. Uskon, että palvelualoilla nykyään olevat ihmiset saavat sen verran koulutusta, että osaavat kohdata kaikki asiakkaansa samanarvoisina. Vai, onko toiveajattelua? - L*
trtrtr5454trtrtrtrtr kirjoitti:
Itsestäänselvyyttä."""
Itsestäänselvyyskö? Eihän asia niin saisi olla. onko se?@trtrtr5454trtrtrtrtr
Jospa tutkimut on ajalta, kun isoisä öljylampun osti?
Suomisen Ollin nuoruudesta? Silloin, kun opettajat antoivat numeroita isän ammatin perusteella.
Harvemmin taitaa enää kukaan tehdä ihmisistä arviointeja vaikkapa vaatetuksen perusteella, sen verran yhtenevää se on kaikilla.
Ei tietenkään saa olla. Ei köyhemmän raha haise huonommalta kuin varakkaammankaan.
- spesi.
Tutkimus on hanurista. Aiheeseen kuitenkin liittyen: voi sitä köyhempikin pukeutua hyvin, jos on tyylitajua ja silmää.
Itse olen saanut hyvää ja huonoa palvelua ja pyrin antamaan molemmista palautetta suoraan henkilölle, joka on palvelun antanut, jos se on ollut sen väärti. - 1943
Ei ole koiraa karvoihin katsominen. Moni tosi varakas pukeutuu vaatimattomasti jo esim. mahdollisen ryöstön takia. Itseäni huvitti autokaupoissa, kun minua ei läheskään aina otettu vakavasti. Minulla ei ole kaikki omaisuuteni päälläni. Asiakaspalvelun tason voi hyvin testata tällä tavoin. Itse olen asiallinen asiakaspalvelija, joka palvelee kaikkia asiakkaita ystävällisesti.
- Vaatteilla on väliä
Tein 70-luvulla ihan itse empiirisen tutkimuksen. Se oli pikkukauppa jossa ei ollut itsepalvelua, vaan piti odottaa tiskin takana palvelevaa myyjää. Kovin oli täynnä tämä kauppa ja minulla oli toppapuku päällä, kun olin ollut ulkoiluttamassa lastamme.
Odottelin ja odottelin ja yritin saada myyjän huomion tuloksetta. Muita vain palveltiin.
Poistuin kaupasta ja kävin vaihtamassa vaatteet. Puin päälleni pitkän turkkini ja turkishattuni. Melkein heti, vaikka seisoin monen ihmisen takana, myyjä huuteli minulle ja kysyi että mitähän rouvalle saisi olla? Kyllä olen naureskekllut sitä moneen kertaan jälkeenpäin:))) Riippuu siitä mitä myisin.
Jos myisin miljoona-asuntoja tai luksusveneitä, kokisin kyllä tyhjätaskut pelkkinä häirikköinä. eri asia sitten, viitsisinkö sitä näyttää...- Uteliaana*^*
Mmm... vai miljoona-asuntoja ja luxusveneitä. Oot pihi näyttämään profiiliasi.
Pitäis muka kutsua ystäväksi ennen kuin näyttäydyt.
Kerros ihan omin sanoin minkä näköinen mies olet ettei sitten kaduttais jon oonkin pyytänyt ruman miehen ystäväkseni:)))
Kai sen voi perua jos ei naama miellytä?;D Uteliaana*^* kirjoitti:
Mmm... vai miljoona-asuntoja ja luxusveneitä. Oot pihi näyttämään profiiliasi.
Pitäis muka kutsua ystäväksi ennen kuin näyttäydyt.
Kerros ihan omin sanoin minkä näköinen mies olet ettei sitten kaduttais jon oonkin pyytänyt ruman miehen ystäväkseni:)))
Kai sen voi perua jos ei naama miellytä?;DVoi voi, mie en tuntemattomia kavereiksi hyväksy. Miun pitää tuntea hieman ihmistä ennakkoon, ja täällä se tarkoittaa keskusteluhistorian tuntemusta.
yohuuhkaja kirjoitti:
Voi voi, mie en tuntemattomia kavereiksi hyväksy. Miun pitää tuntea hieman ihmistä ennakkoon, ja täällä se tarkoittaa keskusteluhistorian tuntemusta.
Huuhkaja lensi just onnensa ohi omassa ylpeydessään.
Narttu1 kirjoitti:
Huuhkaja lensi just onnensa ohi omassa ylpeydessään.
Voi voi, sitä miulle tapahtuu joka päivä...
Muutama vuosi sitten Helsingin venemessuilla huomasi kuinka kledjut vaikuttaa todella. Itsellä nyt aina ollut jotain juhlia lukuunottamatta hyvin tavanomaiset kuteet mutta naisseuralaiseni oli entinen malli ja vaatesuunnittelija ja se kyllä näkyi.
Hän halusi käydä katsomassa ökyvene Swania sisältäpäin, mutta itseä kiinnostanut enempi työvenemäisemmät retki ja kalapaatit. Sitäpaitsi siihen reiluun 40 jalkaiseen oli yli 20 henkilön jono.
No suostuin kummiskin kun ei kiire ollut siihen jonon jatkoksi, mutta sitten tapahtui yllätys kun sellainen nuoren Travoltan näköinen liituraita- pukumies tuli meidän luokse ja sanoi että: Teillähän olikin nimet jo täällä varauskirjassa, olkaa hyvä ja tulkaa niin esittelen tätä kaunotarta teille ?
Vaikka se Svan onkin ihan legenda huippulaadukkaasta käsityöstä ja viimeistelystään johtuen, ei se miteskään ihmeellisesti säväyttänyt ja tämä" VIP kohtelukin" tuntui enempi kiusalliselta kuin upealta ?:)
Erään tutun täti on taas "kouluesimerkki" rikkaasta mutta sairaaloisen saidasta ihmisestä. Tämä täti omistaa koko kivitalon alueelta jossa jo yksi huoneisto tekisi omistajastaan miljonäärin.
Silti hän käy syömässäkin kaikissa palvelu ja seniori keskuksissa kun sieltä saa "niin halvalla".
Pukeutuminen ei hänellä ole vaatimatonta vaan ikivanhoissa rääsyissä kulkemista. Niimpä kun hän kerran oli Stockmannin lipan alla niin eräs ohikulkija antoi hänelle 20 € .
Naurua riitti sitten sukulaisilla kun hän kyseli heiltä että miksihän hän sen rahan sai :)- valinnan vapaus
Ystävät hyvät, kokeilkaapa Turun Wiklundin tavarataloa. Töykeämpää palvelua saa hakea. Merkkivaatteisiin sonnustautuneena siellä voi, ehkä, palvelua saada. Muuten saat osaksesi pelkän halveksuvan katseen nenänvartta pitkin. Turha sieltä on yrittää kysyä yhtään mitään.
- vaatteet päällä olen
Olisiko siellä jäänteitä H:gin Stockmannista? Siellä ainakin ruotsi ja vaatteet olivat verrannollisia asiakaspalveluun.
Kyllä 60-70 luvulla oli mielestäni vaatteilla väliä, mutta silloin hallittiin myös paremmin sinuttelun ja teitittelyn ero. Minä onneton kun olen omaksunut tuon sinuttelun, niin siitä joskus tulee häpeää ja nolostumistakin.
Kyllä minäkin tuon turkkijutun tunnistan itsestäni, kun 20-v omistin (hienon) biisamiturkin ja 35-v oli sitten (upea) minkkiturkki. Nythän niistä saisi spreimaalia niskaansa ja palvelukin olisi ehkä nollissa.
Kaupoissahan ei enää ikäisiäni ole, mutta tunnen itseni niiiiin vanhaksi, jos minua teititellään, mutta sinuttelusta taas moni olisi perinjuurin loukkautunut.
Siihen kyllä pitäisi valtiovallan perustaa komitea ja tutkia asia ja säätää laki, kuinka se asia sitten on oikein? Olen juuri lukenut Kalle Isokallion kirjan "Yrjänä Mäyräjärven iltalypsy", joten siitä tuo idea.
Ota meistä mummoista sitten selvää???
- hepskukkuu!
No, ei kai puotipuksuille kovin paljon psykologista silmää ole suotu.
- avut-ontaiei
Ammattitaitoisia ja -taidottomia on jokaisessa ammattiryhmässä. Kukin edistyy urallaan omin avuinsa.
Kukkuu vaan!
Halventava ja perätön lausuma.
Olen ollut 42-vuotta aviossa "puotipuksun" kanssa ja siinä ohessa eri yhteyksissä tutustunut melkoiseen joukkoon hänen kolleegojaan.
Teollisuudesta minulla paljon laajempi ja monipuolisempi kokemus.
Jos vertaan saman koulutustason henkilöitä näiden ryhmien välillä niin "puotipuksut" päihittävät kirkkaasti verrokkiryhmänsä sosiaalisuudessa, itsensä ilmaisukyvyssä ja ihmistuntemuksessa.
Riippunee ammattiin hakeutumisesta ja ammatin muovaamasta vaikutuksesta.
"Puksut" saattaisivat pärjätä Mensan testeissäkin paremmin.
Nuoret jätkät kodinkone-, auto- ja varsinkin kännykkäkaupoissa ovat törkeimpiä.
"Silmää" saattaisi olla mutta eivät ne sitä käytä!- ympäristä
laiska-lasse kirjoitti:
Kukkuu vaan!
Halventava ja perätön lausuma.
Olen ollut 42-vuotta aviossa "puotipuksun" kanssa ja siinä ohessa eri yhteyksissä tutustunut melkoiseen joukkoon hänen kolleegojaan.
Teollisuudesta minulla paljon laajempi ja monipuolisempi kokemus.
Jos vertaan saman koulutustason henkilöitä näiden ryhmien välillä niin "puotipuksut" päihittävät kirkkaasti verrokkiryhmänsä sosiaalisuudessa, itsensä ilmaisukyvyssä ja ihmistuntemuksessa.
Riippunee ammattiin hakeutumisesta ja ammatin muovaamasta vaikutuksesta.
"Puksut" saattaisivat pärjätä Mensan testeissäkin paremmin.
Nuoret jätkät kodinkone-, auto- ja varsinkin kännykkäkaupoissa ovat törkeimpiä.
"Silmää" saattaisi olla mutta eivät ne sitä käytä!Jottain varmaan oli pielessä jos joutui istumaan puotipuksuna 42 vuotta eikä korotusta saanu, Fiksut eivät viihtyis.
- meeriamanda
ympäristä kirjoitti:
Jottain varmaan oli pielessä jos joutui istumaan puotipuksuna 42 vuotta eikä korotusta saanu, Fiksut eivät viihtyis.
Hoh ho, ompa halventava sinun kirjoituksesi. Jotkut eivät edes halua lisäkoulutukseen työssään vaan ovat tyytyväisiä siihen kassaneidin osaansa. Tiedänpä tämän ystävästäni, mies oli matkatöissä joten hänelle riitti 6 tunnin kassatyöskentely ja lasten hyvinvointi. Varmasti olisi ollut kyvykkäämpikin, itse noin valitsi.
Ovat edelleen naimisissa, lapset lentäneet kotoa ja vaimo tekee edelleen kassaneitinä, mies jo eläkkeellä. Heidän valintansa oli tämä.
Miksi olet noin katkera? Etkö itse ole ylentynyt ? :DDD ympäristä kirjoitti:
Jottain varmaan oli pielessä jos joutui istumaan puotipuksuna 42 vuotta eikä korotusta saanu, Fiksut eivät viihtyis.
"ympäristö"
Miksi olisi pitänyt korottua ja mihin?
Tähän kysymykseen olisi mukava saada perusteltu, asiallinen vastaus.
Vastauksen puuttumisesta vedän omat johtopäätökseni!
Samoin kysymykseen montako ko. ammattiryhmän edustajaa tunnet henkilökohtaisesti?
Päivittäistavarakaupoissa on omistaja / hoitaja, ryhmävastaava ja rivihenkilöt.
Ryhmävastaava ei juuri poikkea muista.
Hienotunteisuuttani en viitsi kommentoida kysymystäsi tuon kummemmin!
Onko sinusta käsittämätöntä ettei jollakin ole pyrkyryyttä???
K-ketjun mestarimyyjäkisoissa vaimoni kansakoulupohjaisena päihitti ainakin kolmena vuotena melkoisen joukon merkonomeja koska oli useaan otteeseen kurssijaksolla ja kolmesti finaalissa.
Eiphän se merkonomitutkinto ihmeitä todista mutta ehkä sinun käsitysmaailmassasi ylittää vanhan kansakoulun.
Kyllähän ne fiksummat merkonomit sieltä kassoilta pois pyrkivät.
Avioituessamme vaimo työskenteli tavaratalon rautaosaston konttorissa yksityisten rakentajien laskuttajana.
Kotona lasten kanssa 7-vuotta.
Kokoaikainen palkka ei olisi riittänyt kahden lapsen päivähoitokustannuksiin.
Sen jälkeen ltakassaksi KK-lähikauppaan etupäässä henkilökontaktien vuoksi.
Sittemmin useita paikkakunnanvaihtoja työpaikkani vuoksi.
Työpaikkansa luottamushenkilön ominaisuudessa PAM:n liittokousedustajana jossa työaikaa koskeva alustus.
Minä olen pitänyt ja pidän vaimoani paitsi älykkäänä ja loogisesti ajattelevana niin myöskin fiksuna ihmisena.
Arvostan myös muuta hänen ammattikuntaansa tuntemiseni puitteissa.
Minut on testattu kolmesti, eri testeillä tosin.
Olen kaikissa sijoittunut parhaan 10%:n joukkoon.
Viihdyttyämme yhdessä näin pitkään niin joko minä olen luonnevikainen tai vaimoni ei sovi hahmottamaasi kuvaan!
Lähinnä provosoiduin uskomattoman asenteellisesta yksikertaistuksestasi!
- Käsi kukkarolla
Et tietenkään, kun istut tiesikkasi ääressä etkä ole palvalemassa ketään eikä palkkasi ole kytköksissä siihen paljonko rahaa kassaan kertyy. Tekopyhyys se meillä rehottaa. Eikö olisi parempi joskus, edes joskus olla rehellinen, sillä en usko pätkääkään kirjoituksestasi. Katkeruutta siinä sen sijaan tuntuu olevan, lienet itse jäänyt kaupassa vähemmälle huomiolle - ehkä useinkin ja se harmittaa.
Kyllä ihan varmasti palvelisin hienoa rouvaa avuliaasti, jos tienestini olisi siitä kiinni,että tiedän sen hienon rouvan tuovan enemmän rahaa kuin toppatakkimummelin, joka ostaa vain hammasharjan. Valitettavasti maailma ei tänään eikä huomennakaan pyöri hyvillä aikomuksilla vaan rahan voimalla eikä sen puutteella. Suosittelen katsomaan ympärillesi ilman ruusunpunaisia silmälaseja ja valehtelematta itsellesi.
Sitäpaitsi köyhät mummelitkin voivat olla ilkeitä ja kärttyisiä akkoja, ihan kuten hienot rouvat. Mistä tulee sellainen kuvitelma, että köyhä on nöyrä ja mukava palveltava? Ainakaan tänäpäivänä se ei pidä paikkaansa, joten on pare ottaa rahat sieltä mistä ne saa ja pitää työpaikkansa huomennakin.
Money makes the world go round nyt ja aina.- muorijavaari
Oltiin pilikkireissusta tulossa, kamppeet senmukkaisesti, karvareuhkat päässä, likaset pilikkihaalarit, saappaat, kalanveriset kinttaat. Kohalle sattui kotikoneita myyvä liike, kateltiin toisiamme, että kehataanko mennä. Naurettiin toisillemme ja mentiin sissään. Pojalla ei ilimekkään värähtyny vaan heti kyseli jotta tarvitaanko apua. Me että telekkari olis saatava. Poika esitteli konneita ja kyseli meijän tarpeita niitten suhteen. Niinpä ostettiin hirviän iso telekkari, jossa palijo kirijaimia ja numeroita. Mentiin seraavana päivänä ja ostettiin koko keittiöön uuvet konneet uusinta uutta mallia. Vaatteet olivat ihan tavallisia päälyvaatteita. Niin että palavelua saatiin. Kätteisellä maksettiin.
- RosaLiiin
Samanlaista palvelua antaisin kaikille jos palveluammatissa olisin.
Enemmän nykyään kaupassa ärsyttää, että palvelijaa saa joissakin liikkeissä hakea kissojen ja koirien kanssa.
Nyt remonttia tehdessä olen kolunnut rautakauppoja ja siellä on isojen kylttien alla, että palvelupiste, mutta ketään ei siinä pisteessä piipahda pitkään aikaan, itse saat romppeesi keräillä.
Toisenlainen palvelukokemus oli autokaupassa, menin naisystäväni kanssa autoa katsomaan, ei ketään kiinnostanut tulla palvelemaan .Uusi reissu piti tehdä veljen kanssa, johan löytyi palvelua. Asia ei varmaan ollut vaatteista kiinni.
Mutta nainen, varsinkin toisen naisen kanssa, autokaupassa on kyllä näkymätön ehkä olematon kohderyhmä autokauppiaalle.Ehkä he eivät halua vastailla kysymyksiin tehoista ja väännöistä ihmisille, he kuvittelevat vain auton värin kiinnostavan naisia. Minun turha lähteä yksin ostamaan mitään mikroaaltouunia monimutkaisempaa tai arvokkampaa hyödykettä.
Imurista autoon, kännykästä töllöön. Vaimo on otettava mukaan.
Kuvittelen eläväni markkinatalousjärjestelmässä ja jonkin elottoman rohjon vuoksi en ryhdy pukeutumaan.
Elämässäni olen kerran ajautunut tilanteeseen jossa minun olisi täytynyt ryhtyä markkinoimaan alihankintapalveluja.
Käyttäessään työnantajansa rahaa käyttäytyvät kaikki hiivatin pikkupomot kuin euroopan omistajat!
Otin lopputilin vaikka seuraavasta puutteentorjuntapisteestä ei ollut tietoakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1313276Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382603Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631152303Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .301893- 1141740
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741428Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3111380Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3101305- 641137