Hei!
Kyselisin vähän mielipiteitä ja neuvoja sattuneesta "tapaturmasta".
Olen ex-avomiehestäni eronnut jo pari vuotta sitten, mutta tyhmänä ja luottavaisena olen pitänyt lämpimät välit häneen nämä pari vuotta. Ero(t) ovat johtuneet häikäilemättömästä valehtelusta, satunnaisista lyömisistä jne. (enempää erittelemättä). Hänellä on jo yksi merkintä alla, joka seurasi pahoinpitelystä ja tavaroiden heittelemisestä parvekkeelta alas. Tällöin hän selvisi sakoilla. Viikko sitten riita päättyi siihen, että hän löi ja löi. Olin ulkona pakkasessa tunnin ennen kuin naapuri kuuli huutoni. Ambulanssi ja poliisi tulivat ja syyte lähti automaattisesti, tällä kertaa kuulemma ei selviä sakoilla. Vielä nyt viikon jälkeen silmät ovat mustat, päähän koskee ja lääkkeiden avulla saa unta. Hän on kuulemma tehnyt minusta syytteen laittomasta uhkauksesta (yhteiselle ystävällemme oli maininnut että "jos hän pistää syytteen niin sitten hän itsekin"), joka tulee siitä kun sanoin että vieressäni on keittiöveitsi, jos hän tulee lähemmäskin.. Sen jälkeen se mätkiminen alkoi. Hänellä ei siis mitään fyysisiä vammoja enkä häneen koskenut. Aikaisemmista tapauksista tietoisena halusin vaan jotenkin puolustautua. Hirveän syyllinen olo siitä, kuinka ei tajunnut lopettaa riitaa ja lähteä vaan pois. Tuntuu, että on provosoinut hänet tekemään noin. Mutta tottahan se on, että sanoo toinen mitä vaan niin ikinä ei saa lyödä. Sekavat ajatukset vielä koko asiasta.
Haluaisin ulkopuolisten ajatuksia asiasta ja kuinka pitäisi tuohon hänen syytteeseen suhtautua?
Kun ex pahoinpiteli, taas
3
416
Vastaukset
- neuvontaa
Halutessasi voit saada oikeudellista neuvontaa maksuttomasta kriisikeskuksen juristipäivystyksestä puh. 0800-97895 ma-to klo 13-16 tai lähestyä nimettömästi osoitteessa. www.nettitukinainen.fi. Kenenkään ei tarvitse kärsiä väkivallasta.
- 5+14=?
Tuota
Suomessa yksityinen ihminen ei voi nostaa syytettä, kun poikkeustapauksessa. Sinunkin pahoinpitelyjutussa syytteen nostaa syyttäjä. Sinä olet asianomistaja ja epäilty eli syytetty on ex-avomiehesi. Sinulla on toki oikeus vaatia rangaistusta korvausten lisäksi. Suotavaa on, että myös rangaistusta vaatisit.
Kirjoituksestasi ei käynyt selville, joko olet käynyt kuulustelussa, mutta jos et, niin kerrot rehelliesti, niin kuin asia on. Syyttäjä ei tule sinua vastaan syytettä nostamaan, vaati ex-avomiehesi mitä tahansa. Hei
Nyt kun väkivalta on tullut poliisin tietoon, se todennäköisesti etenee rikosprosessissa. Sinut tullaan kutsumaan kuulusteluun ja jos rikoksesta riittää näyttöä, asia saatetaan käsitellä oikeudessa. Jos haluat näihin tilanteisiin tukihenkilön mukaasi ja henkilökohtaista keskusteluapua ja neuvontaa, voit hakeutua lähimpään palvelupisteeseemme. www.riku.fi osoitteesta löydät yhteystietomme.
Ystävällisin terveisin
'Rikosuhripäivystys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten277674- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483