Westboro babtist Churh - ainoa oikea kirkko!

Kalapagos (ei kirj.)

Täällä on uskovia, jotka väittävät tuntevansa jumalan ja jumalan sanan, mutta he ovat väärässä. Uskovia, jotka pelastuvat on vain kourallinen muutama kymmenen. Miten on siis mahdollista, että esim. Jaakob ja Esko väittävät pääsevänsä taivaaseen tai tuntevansa jumalan sanan?

En ymmärrä? Jaakob ja Esko ovat väärässä ja joutuvat helvettiin elleivät he liity siihen oikeaan kirkkoon.

Lous Therouxin mielenkiintoinen dokumentti Yhdysvaltalaisesta kultista ja sen fundamentalistisista uskovista.

http://www.youtube.com/watch?v=bOrz5k0jWdU

13

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • theonlyrealones

Joo, olen vakuuttunut. He on niitä ainoita oikeita ja sen todistaa jo videon nimikin, The Most Hated Family in America.
      Sehän on sanottu Raamatussakin.
      Matt. 10:22 Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

Jaakoppia ja Eskoa ei monikaan vihaa, säälii vain.

• Ainoa oikea

Kyllä nuo ovat täysin selvästi niitä ainoita oikeita kristittyjä, jotka vain pelastuvat.

SamiA voisi perustaa haaraosaston Suomeenkin. Hänellähän on identtinen sanoma ja arvomaailma noiden kanssa.

• Voi mikä harmi

On se surullista. Koko elämänsä uhraa ihan turhaan kun lopuksi kärventyy syntiensä ja väärän uskonsa takia hel.vetin tulimeressä.
      Esko ja Jaakoppi älkää masentuko, kyllä teille sielläkin vähän hymyillään. Terkut saa.tanalle siinä samalla.

• jupukka

Ateisteilla on sentään aika yhtäläinen käsitys maailmankatsomuksestaan. Kun lukee noita uskovaispalstoja niin siellä on kyllä täysi sekasorto päällä. Muutama ateisti siellä tosin leikkimielisesti koettelee tosikkojen hermoratoja. Päälimmäiseksi jää kuitenkin ajatus että mihinkä tässä sitten pitäisi uskoa jos haluaa "sielunsa" pelastaa ja saada "ikuisen" elämän. Jos kokisin herätyksen vaikka mormoniksi niin välittömästi löytyy tuhat "uskonveljeä" jotka kertovat minun olevan menossa suoraan alimpaan helvettiin. Pitää olla lottovoittajan tuuri että osuu kerralla "oikeaan" uskoon. Mitäpä sanotte aakkosoksennus ja muut möttöskät tähän ? Miltä se tuntuu kun omat rivit ovat noin sekaisin. Syö kyllä aikapaljon uskottavuutta teidän "tosipuheilta".

• O'ou

"Ateisteilla on sentään aika yhtäläinen käsitys maailmankatsomuksestaan."

Tähän täytyy puuttua. Ateisteilla ei ole yhtäläinen käsitys maailmakatsomuksestaan. Esim. minulla on hyvin eriävä käsitys maailmankatsomuksesta buddhalaisen ateistin kanssa, joka uskoo karman lakiin ja sielunvaellukseen, mutta ei jumaluuksiin ja on siksi ateisti. Varmaankin monen tänne kirjoittavan ateistin kanssa minulla on myös eriävä maailmankatsomus.

Sen sijaan ainakin länsimaisilla ateisteilla on melko yhtäläinen käsitys jumaluskonsa puuttumisen (ateismin) perusteista. Se, ettei jumalia ole koskaan havaittu. Noin yksinkertaistettuna. Ateismi ei ole maailmankatsomus, vaan kannanotto yhteen maailmankatsomukseen liittyvään asiaan.

• jupukka
        O'ou kirjoitti:

"Ateisteilla on sentään aika yhtäläinen käsitys maailmankatsomuksestaan."

Tähän täytyy puuttua. Ateisteilla ei ole yhtäläinen käsitys maailmakatsomuksestaan. Esim. minulla on hyvin eriävä käsitys maailmankatsomuksesta buddhalaisen ateistin kanssa, joka uskoo karman lakiin ja sielunvaellukseen, mutta ei jumaluuksiin ja on siksi ateisti. Varmaankin monen tänne kirjoittavan ateistin kanssa minulla on myös eriävä maailmankatsomus.

Sen sijaan ainakin länsimaisilla ateisteilla on melko yhtäläinen käsitys jumaluskonsa puuttumisen (ateismin) perusteista. Se, ettei jumalia ole koskaan havaittu. Noin yksinkertaistettuna. Ateismi ei ole maailmankatsomus, vaan kannanotto yhteen maailmankatsomukseen liittyvään asiaan.

Tarkoitinkin lähinnä länsimaisia ateisteja koska ei täällä Suomi24 touhuissa paljon buddhalaisia ole näkynyt. Itse ajattelen tieteellistä maailmankuvaani myös tietyllä tavalla maailmankatsomuksena koska hylkään sen perusteella jumalien olemassaolon. Tosin tiedehän ei varsinaisesti ota kantaa yleisellä tasolla Jumalan/jumalien olemassaoloon. Omalla kohdallani tieteellä on kuitenkin suuri merkitys siinä ettei se ole toisaalta löytänyt varmoja todisteita myöskään jumalien olemassaolosta.

• O'ou
        jupukka kirjoitti:

Tarkoitinkin lähinnä länsimaisia ateisteja koska ei täällä Suomi24 touhuissa paljon buddhalaisia ole näkynyt. Itse ajattelen tieteellistä maailmankuvaani myös tietyllä tavalla maailmankatsomuksena koska hylkään sen perusteella jumalien olemassaolon. Tosin tiedehän ei varsinaisesti ota kantaa yleisellä tasolla Jumalan/jumalien olemassaoloon. Omalla kohdallani tieteellä on kuitenkin suuri merkitys siinä ettei se ole toisaalta löytänyt varmoja todisteita myöskään jumalien olemassaolosta.

Ajattelinkin puuttua tuohon ilmaisuusi siksi, koska hihhulit täällä jatkuvasti toitottavat sitä, että ateistit olisivat kaikki samaa. Ateistit aina sitä ja ateistit aina tätä blaa blaa blaa. Ateismi on maailmankatsomus ja ateistit haluaa vastustaa Jumalaa, vaikka pohjimmiltaan uskovat blaa blaa blaa.

Minä en näe tieteellistä maailmankuvaa maailmankatsomuksena, vaan tapana jäsentää havaintojani ja tietojani ympäröivästä todellisuudesta. Se sitten vaikuttaa osaltaan siihen, miten maailmankatsomukseni rakennan. Maailmankatsomukseeni kuuluu paljon muutakin, kuin se, miten suhtaudun tieteen havaintoihin ja teorioihin. Tai se, miten suhtaudun jumaluuksiin.

• Visalasku

kristinuskoa ei pidä sekoittaa tähän vihan täyttämään lahkoon, tuskin aloittajaa
      on huumattu samalla tavalla kuten lahkon jäseniä

• O'ou

Islamia ei tule sekoittaa vihan täyttämiin kiihkoilijoihin myöskään-kö?

• Visalasku
        O'ou kirjoitti:

Islamia ei tule sekoittaa vihan täyttämiin kiihkoilijoihin myöskään-kö?

Se joka lukee Raamattua tai Koraania fyysisen tai henkisen väkivallan ohjekirjana, on muutenkin väkivaltainen, tai huumaantunut siihen.

• Uskon kauneus
        Visalasku kirjoitti:

Se joka lukee Raamattua tai Koraania fyysisen tai henkisen väkivallan ohjekirjana, on muutenkin väkivaltainen, tai huumaantunut siihen.

"joka lukee Raamattua tai Koraania fyysisen tai henkisen väkivallan ohjekirjana"

Kerroit tuossa juuri kaikista uskovista sukulaisistani, sekä kaikista uskovista joita yleensä olen koskaan pitkän elämäni aikana tavannut, sekä myös aika lailla kaikista kristityistä uskovista, jotka koko maailmanhistoria tuntee.

Miksi kristityt uskovat ovat niin huumaantuneen ihastuneita sekä fyysiseen että aivan erityisesti henkiseen väkivaltaan ?

Minä olen nähnyt aika monta kauhuelokuvaa, joissa tapahtumapaikkana on joko nunnaluostari tai pappien pitämä orpokoti. Ja uutisista tiedämme oikein hyvin, että nuo elokuvat eivät valitettavasti ole fiktiivisiä, vaan ovat olleet täyttä totta noissa paikoissa kasvaneilla lapsiparoille.

http://www.hiddenfromhistory.org/

• Jumala pelastaa edelleen yksilöitä, ei lahkoja tai kirkkokuntia, onneksi. Minusta sellainen kädenvääntö tai spekulaatio "kuka on oikea kristitty" on aika turhaa. Kuka meistä näkee ihmisen sisimäpään,sydämeen? Ainoastaan Jumala. Ei meidän pidä tuomita ketään, tyyliin että et ole oikea kristitty.
      Sen sijaan jonkun teot voimme tuomita. Raamattu sanoo että "hedelmistä tunnette" hyvän ja pahan, pahan saa sanoa pahaksi ja hyvän hyväksi. Ei tarvi olla neutraali "kynnysmatto".

• Kristitytkin olivat aikoinaan hyvin pieni juutaislahko jonka jäsenet oli varmoja siitä että he, ja vain he, olivat oikeassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      201
      4281
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      58
      3052
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      89
      1658
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1296
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      12
      1284
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      8
      1076
    7. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1067
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      48
      1028
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      237
      1024
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      49
      956
    Aihe