ingles kuollut pääsiäisenä?

dfgsg

Ollaan siis menossa tossa 5.4 playaan ja sellaista kysyisin että, eikai yöelämä ole pääsiäisenä ihan kuollutta? Onko pääsiäisen mitenkään "rauhallisempaa aikaa"?

15

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cm20

      Olin pari vuotta sitten Inglesissä pääsiäisenä. Aika on erittäin vilkasta yöelämällisesti siellä. Espanjalaisia on tuohon aikaan todella paljon siellä, joten latinopildeä voi olla tarjolla. Ainakin pääsiäisviikonloppuna kaikki baarit on täynnä, toisin kuin muuten talvella Inglesissä.

    • Tintura

      Pääsiäisenä siellä on melkoinen hulabaloo. Pääsiäistä juhlivat paikalliset sekä mantereelta tulevat espanjalaiset ja tietty turistit. Olen ollut monena pääsiäisenä ja nyt taas matkaan perjantaina kahdeksi viikoksi:))

      • Mikko vier.

        Hulabaloot sopii kyllä hyvin minulle ja lattarit päälle. Minä lähden jo 5.4 torstaina, tosin vain 10 päiväksi. Täällä kun alkaa ennusteiden mukaan jälkitalvi viikonloppuna niin ajoituskin on hyvä. Ja kun sain tänään vielä varattua comfort-paikan menolennolle, niin hymy eikun levenee :))))


      • fgdkgdf
        Mikko vier. kirjoitti:

        Hulabaloot sopii kyllä hyvin minulle ja lattarit päälle. Minä lähden jo 5.4 torstaina, tosin vain 10 päiväksi. Täällä kun alkaa ennusteiden mukaan jälkitalvi viikonloppuna niin ajoituskin on hyvä. Ja kun sain tänään vielä varattua comfort-paikan menolennolle, niin hymy eikun levenee :))))

        Mitä tämä "jäkitalvi" tarkoittaa?


      • fgdkgdf
        fgdkgdf kirjoitti:

        Mitä tämä "jäkitalvi" tarkoittaa?

        jälkitalvi*


    • Ei saa ottaa pottuiluna tätä, vaan neuvona että vähemmänkin asioista perillä olevat sattumanlukijat pääsevät "jyvälle" mitä tarkoitetaan; ingles kuollut pääsiäisenä? =enlantilainen kuollut pääsiäisenä, menossa playaan = menossa rantaanDDDDD
      Playa del Ingles on yksi paikan nimi.
      Kovin runsas sanojen käytön oikominen aiheuttaa pitemmän päälle sen, että alkuperäiset nimitykset alkavat kadota käytöstä, ja se ei ainakaan paikallisväestölle puhuttaessa johda sitten mihinkään.

      • Takkuutta

        enlantilainen ?
        Tarkkuutta myös itsellesi, jos sitä nimenomaan vaadit muilta.


      • Takkuutta kirjoitti:

        enlantilainen ?
        Tarkkuutta myös itsellesi, jos sitä nimenomaan vaadit muilta.

        Olipa hyvä kun oikolukija havaitsi että on yksi kirjain jäänyt välistä liian heikolle napautukselle ja puuttuu tekstistä! Huomautin kylläkin "kovin runsaasta sanojen käytön oikomisesta" Muchas Grasias!


      • 15+5

        Mites Grani, Rico ja Palmas?


    • Gracias vaan

      Gracias

      • Nyt olen ainakin kohdannut pilkuntarkan hemmon. Virhe mikä virhe, vaikka ei sitä tule ajatelleeksi ennenkuin on läpsäissyt menemään. Aina olisi mukava olla tietoinen näistä henkilönä, jotka alkavat jahtaamaan pilkun unohtajia. (Katsos, nytkin ensin meni tuo viimeinen sana tällä tavalla: onohtajia, mutta hokasinpa ennenkuin "ennekuin" laitoin eteen päin!) NIIN TARKKAAN en viitsi näissä asioissa sentään alkaa kirjoittelemaan, että viitsisin oikolukea, eli tarkistaa tekstini ennen lähettämistä. Yhden kirjaimen puutteita on tullut tehtyä virallisiinkin papereihin ja kelvannut on, kun itse asia ei muutu. Tässä on nytkin monta kertaa tullut jonkun kirjaimen näppäilyvirhe ja jäänyt joku pois, ja piruuttani olen nyt katsonut ja korjannut. Tämä oolisikin hyvä periaate, että asia ei saa muuttua toiseksi?????D


      • 3*6
        Skola kirjoitti:

        Nyt olen ainakin kohdannut pilkuntarkan hemmon. Virhe mikä virhe, vaikka ei sitä tule ajatelleeksi ennenkuin on läpsäissyt menemään. Aina olisi mukava olla tietoinen näistä henkilönä, jotka alkavat jahtaamaan pilkun unohtajia. (Katsos, nytkin ensin meni tuo viimeinen sana tällä tavalla: onohtajia, mutta hokasinpa ennenkuin "ennekuin" laitoin eteen päin!) NIIN TARKKAAN en viitsi näissä asioissa sentään alkaa kirjoittelemaan, että viitsisin oikolukea, eli tarkistaa tekstini ennen lähettämistä. Yhden kirjaimen puutteita on tullut tehtyä virallisiinkin papereihin ja kelvannut on, kun itse asia ei muutu. Tässä on nytkin monta kertaa tullut jonkun kirjaimen näppäilyvirhe ja jäänyt joku pois, ja piruuttani olen nyt katsonut ja korjannut. Tämä oolisikin hyvä periaate, että asia ei saa muuttua toiseksi?????D

        Täällä on näköjään oikeinkirjoituksen tarkkailijoita, vaikka ei varsinaisesti tarvita;)
        Pienet on huvit!
        Huomena kuitenkin Kanarialle pariksi viikoksi lepäilemään.


    • Kanarialla ei ole koskaan hiljaista, siellä on aina elämää, kun sen vain oikein oivaltaa! Tiedätkö muuten, että elämä on siellä, missä sinäkin!

    • ;)

      Aina.

      • pläts

        Oottekste oikeesti aivokuolleita ku tollasia kirjottelette matkailusivuilla.
        Puhukaa ja kirjottakaa suameks jos etes ymmärrätte äitin kiältä. O hölmöö tunkee viarasperäsii sanoi suoamen kiälen sekaan, ons toi jotai juntti slangii, vaiii...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe