hEI OSTIN UUDEN LÄPPÄRIN JA NYT ONGELMA KUN MYYJÄ VÄITTI ETTÄ EI TARVII TEHDÄ NIITÄ 3 PALAUTUS/ASENNUSLEVYKKEITÄ JOITA SE PYYTÄÄ TEKEMÄÄN ASENNUKSEN ALUSSA..OLEN TAAS KUULLUT TÄÄLLÄ ETTÄ TOTTAKAI TÄYTYY SELLAISET TEHDÄ! MITEN ON PITÄÄKÖ VAI EI? KIITOS JO ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA!
WINDOWS 7 ASENNUS ..............................................
33
453
Vastaukset
- Pari juttua...
Nappaa ihan ensiksi se CAPS LOCK pois päältä.
Toimi läppärin mukana tulleiden ohjeiden mukaan. - xcdfrt55
Kysy silta myyjältä että millä keinolla saadaan Win7 takasi koneelle jos kiintolevy hajoaa. Tee ne levyt, ei siitä mitään haittaakaan ole.
- digijussi
Noissa kuluttajapa**a läppäreissä ei ole kyse siitä JOS vaan KUN hajoaa. Eli kun se HITACHI siellä parin vuoden kilometrilukemilla korkkaa niin se on sitten menny.
Ostakaa vaan niitä halpisläppäreitä lisää. laptop.fi ja kannattavat.fi sivustoilla voi katella mitä niistä saa osia irti myytäväksi vuoden takuun päätyttyä kun piirisarjat käryy ja irtoo juotoksistaan tai kovalevy korkkaa tai näyttöpaneeli pimenee elektroniikastaan. Halpaa ja kestävää ei ole vastaan tullut. Hyvästä saa maksaa, mutta takuutkin on 3 vuotta tai 4 vuotta lisäturvan kanssa ja käyttiksetkin on jotain muuta kuin "home premium". Kiirettä kannattaa pitää ennenkun microsoft tuo markkinoille windows8 syksyllä, on niin viimesen päälle ällö käyttis. Sovelluskauppa ja nettiselain integroituna hallitsevasti. Pitkällä kokemuksella varoittava sana, mutta kun teidän pitää tietysti saada se hobbyhallin tai anttilan läppäri osamaksulla kun ei ole rahaa oikeeseen koneeseen niin te sitten tilaatte sen kuluttajapa**an. Onnea ja menestystä. - Jaa....
digijussi kirjoitti:
Noissa kuluttajapa**a läppäreissä ei ole kyse siitä JOS vaan KUN hajoaa. Eli kun se HITACHI siellä parin vuoden kilometrilukemilla korkkaa niin se on sitten menny.
Ostakaa vaan niitä halpisläppäreitä lisää. laptop.fi ja kannattavat.fi sivustoilla voi katella mitä niistä saa osia irti myytäväksi vuoden takuun päätyttyä kun piirisarjat käryy ja irtoo juotoksistaan tai kovalevy korkkaa tai näyttöpaneeli pimenee elektroniikastaan. Halpaa ja kestävää ei ole vastaan tullut. Hyvästä saa maksaa, mutta takuutkin on 3 vuotta tai 4 vuotta lisäturvan kanssa ja käyttiksetkin on jotain muuta kuin "home premium". Kiirettä kannattaa pitää ennenkun microsoft tuo markkinoille windows8 syksyllä, on niin viimesen päälle ällö käyttis. Sovelluskauppa ja nettiselain integroituna hallitsevasti. Pitkällä kokemuksella varoittava sana, mutta kun teidän pitää tietysti saada se hobbyhallin tai anttilan läppäri osamaksulla kun ei ole rahaa oikeeseen koneeseen niin te sitten tilaatte sen kuluttajapa**an. Onnea ja menestystä.Itse ostan noin vuoden, viimeistään kahden välein uuden läppärin...
- ,.--............
NÄÄTTE PAREMMIN KO l päällä...kiitos tehään ne levyt!
- xdfrt55
Mutta jos koneen mukana tuli Win7 asennuslevy, sitten ei tarvi mitään levyjä tehdä.
- ,.....----,.,,,,,,,,
Joo siitä pitikin vielä kysyä kun kneen mukana tuli levy:system recovery media? eli onko tuo nyt sitten sellanen asennuslevy? toinen kysymys voiko tuon käyttöjärjestelmän asentaa ilman nettiyhteyttä...on vaan mokkulayhteys?
Se on juuri se asennusmedia.. Ja Win 7 voi asentaa ilman mokkulaa tai nettiyhteyttä.
niin ja tee silti vielä itse ne palautuslevyt, onpahan varmuuskopio jos alkuperäinen häviää tai hajoo.
- ,,...-,,,,,,,,......
Joo kiitos paljon avusta! nyt uskallan aloitta asennuksen!
Palautuslevyjä ei tarvitse tehdä eikä kannatakaan, jos koneen mukana kerran tuli Recovery media.....
- miksi yrität
vapunen kirjoitti:
Palautuslevyjä ei tarvitse tehdä eikä kannatakaan, jos koneen mukana kerran tuli Recovery media.....
johtaa harhaan, mitä haittaa on tehdä ne palautuslevyt ?
Jos koet Windowsin tärkeäksi niin kyllä. Kiintolevy jos hajoaa niin menetät tiedostojen ohella myös käyttöjärjestelmän.
- 14
Höpö höpö, keskity nyt johonkin. Katsos vasemmalle puolellesi, siellä on pakastimen kansi auki, jäätelöt sulaa.
- ,-........,,,,,,,,,,
Joo asennus onnistui! senverran vielä kun m-kar kommentoi että jos kiintolevy hajoaa....eikös tuossä recovery levyssä ole koko käyttöjärjestelmä kun siinä on mukana sp1?
Kyllä! juuri näin! Jos aiot pitää koneella tärkeitä tiedostoja niin ne pitäisi varmuuskopioida ulkoiselle levylle. Oletko asentanut muuten kaikki Windowsin päivitysket ja virustorjunnan?
- Vapuselle
Vapuselle kiitokset kaikista asiallisista vastauksista. Olen vanhempi naishenkilö ja lueskelen aina näitä palstoja. Sinun kaltaisia asiallisia ja fiksuja palautteen antajia ei ole paljon. Kiitos.
Vapuselle kirjoitti:
Vapuselle kiitokset kaikista asiallisista vastauksista. Olen vanhempi naishenkilö ja lueskelen aina näitä palstoja. Sinun kaltaisia asiallisia ja fiksuja palautteen antajia ei ole paljon. Kiitos.
Kiitos kehuista:) Hyvää kevättä sinulle:)
- .,,,,,,---------....
Joo tiedostot menee ulkoiselle kovolle myös! kuvat ja videot,päivityksiä tuli aikamäärä ja ne asennettu,nortton nyt pari kuukautta ja sitten avast tai se essential!
Juu. Muistaa poistaa sitten Norton kun asennat joskus toisen. Suosittelen että asennat MSE virustorjunta ohjelman.
- APUA, KIITOS!
Hei! Itselläni olisi kysymys, joka sivuuttaa aihetta. Minulla on myös uusi kannettava (acer, windows 7), jonka otin muutama päivä sitten käyttöön. Siirsin vanhassa koneessa olevan nettitikun uuteen ja aluksi se toimikin normaalisti, mutta sulkiessani konetta tietokone alkoi herjata jostain ohjelmista, ja vaikka painoin kaikkia vaihtoehtoja vuorotellen (sama herjaus tuli ruutuun uudelleen ja uudelleen) kone ei päästänyt sulkemaan, kunnes lopulta se kuitenkin onnistui mutta alkoi lataamaan vielä päivityksiä (tuntui kestävän ikuisuuden joten jätin yöksi sulkeutumaan).
Seuraavan kerran mennessäsi nettiin ja facebookiin (avaa kyllä netin, sivut näkyvät ym. ja päästää kirjautumaan normaalisti sisään facebookiin ja spostiin), mutta profiilisivu ja seinä näkyvät vain valkoisena, eikä näytä spostin sisältöä, lataa vaan.. ?! Missä siis vika, ja mitä tehdä? Olen kokeillut kaikennäköistä, muutella asetuksia ym. mutta mistään ei ole apua.
Nettitikku toimii ihan normaalisti toisessa koneessa eli vika on uuden koneen asetuksissa, mutta missä? Pitäisikö windows asentaa kenties uudelleen, palauttaa tehdasasetukset tai jotain vastaavaa? Alkaa itsellä keinot ja kärsivällisyys loppua, joten olisin erittäin kiitollinen avusta!
ps. en ole mikään tietokonenero, joten en ymmärrä asiantuntijasanastoa joten neuvot mahdollisimman selkeällä suomenkielellä, kiitos : )- erkkiesimerkki
Mikä herjaus tuli? No jos windows oli valmiina koneessa ostaessasi ja olet aktivoinut sen oikein niin sitä ei tarvitse asentaa uudestaan.
Jos nettiin kerran menee niin yhteydessä ei sitten ole mitään vikaa.
Onko javat, flashit yms. ajantasalla/asennettu?
Tai sitten voi koittaa asentaa selaimen uudestaan tai kokeilla jotain toista?
Ja windowsin omiin päivityksiin saa ja kannattaa varata aikaa sillä ne on tärkeitä asentaa. (mullakin meni tunteja). - digijussi
Kuulostaa että joku tietoturvaohjelma heittää kapuloita rattaisiin, esennus ei etene oikein koska et ole ymmärtänyt määritellä sääntöä sovelluksen tai sivuston kohdalla ja koko facebookin sais näyttää tyhjää sivua, mitä hitsii normaali ihminen tekee facebookis, mihin sitä oikeasti tarvii? Yksi netin historian suurin tietoturva uhka koko foorumi aukkoineen. Mutta siis jollekin kurssille sinuna menisin, siellä olis varmasti tukea saatavilla tohon konfigurointiin ja sen ymmärtämiseksi tarvii vähän muutakin kun tukihenkilökäynti.
- APUA, KIITOS!
Elikkä jos aloitan koko jutun alusta;
Avasin koneen ekaa kertaa, ja annoin sen raksuttaa omaa tahtiaan ja katsoin mitä tapahtuu. Alkoi availla eri ohjelmia/ tiedostoja, piti määrittää salasanoja ym. (Tallensin 4xdvd:lle tehdasasetuksien palautuksen, sillä suositteli sitä, joten se löytyy.) Jos oikein muistan niin ehdotti välillä näitä omia ohjelmiaan (mcagent ja muita vastaavia), jotka piti joko "sallia" tai "estää", painoin vuorotellen kai molempia kun en oikein tiennyt kumpaa pitäisi painaa.. Jossain vaiheessa kun ei ehdottanut enää mitään niin kytkin nettitikun koneeseen ja asensin sen, ja toimi aivan normaalisti. Mutta sittenpä alkoivatkin ongelmat kun aloin sulkemaan konetta..
Alkoi herjaamaan/ tarjoamaan näitä samaisia (mcagent ym.) ohjelmia, ja sanoi että ne kannattaa hyväksyä muuten saattaa menettää tietoja/asetuksia/ohjelmia koneelta (en muista enää tarkkaan mitä sanoi), joten valitsin ensin "salli" mutta sama herjaus tuli ruutuun uudelleen joten kokeilin "estä", ja tätä jatkui pitkän aikaa kunnes, en tiedä mitä tein/ tapahtui sillä painoin jo siinä vaiheessa vähän joka nappia kun mitään ei tuntunut tapahtuvan, mutta yhtäkkiä alkoikin sulkea konetta ja samalla tekemään päivityksiä (mutta ruudussa luki päivitys 1/39 tai sinne päin, joten ajattelin että en viitsi jäädä koko yöksi odottelemaan että saa sen valmiiksi).
Ja tämän jälkeen ei ole näyttänyt mm.facebookia ja spostia normaalisti. Jotenkin kuulostaisi että kyse voisi hyvinkin olla java ja flash- ongelmasta, kuten ehdotit.
Pitääkö Javat, flashit ym. asentaa erikseen, eivät siis ole valmiina? Mistä saan asennettua ne, pitääkö hakea netistä jostain?
Olen aiemmissa koneissa kyllä asentanut uusia päivityksiä niistä mutta tämä on ensimmäinen uusi tietokoneeni jonka itse asennan käyttökuntoon alusta lähtien, muut olen saanut valmiiksi asennettuina. Kokeilin jopa järjestelmän palauttamista, mitä sitten tarkoittaakaan?, mutta ei auttanut mitään. Ja poistin nettiohjelman ohjauspaneelin kautta ja asensin uudelleen, eikä silläkään ollut mitään vaikutusta.
Jotenkin tuntuisi, että ongelma johtuu siitä että koneen asetukset ovat nyt niin sekaisin tai joku asetus päällä mikä estää toiminnan, niin yksinkertaisinta olisi aloittaa alusta eli asentaa koko ohjelma uudelleen/ palauttaa tehdasasetukset. Mitä mieltä olet? Ja miten sen teen jos se on järkevintä, tallentamieni dvd:ten avulla? - ehkäsesiitä....
Jaahas joo, keskeytit päivitykset, ja on siinä muutakin sähellystä. Käynnistä kone, laita numero 1 dvd sisään asemaan, sammuta kone, käynnistä kone ja aloita asennus, sitten kun käskee niin vaihda seuraava levy. Sun pitäis nyt vähän tietää mitä ne kiellot ja sallimiset tarkoittaa eri yhteyksissä tarkoittaa, yleensä ne on koneen mukana tulevia lisäohjelmia, joita ei välttämättä edes tarvita, voit tässä vaiheessa sallia kaikki ja myöhemmin poistaa jos tarvetta. Mutta kun olet asentanut, niin anna päivittää vaikka menisi koko päivä ja yö, älä lopeta kesken.
- en vastannut aiemmin
Kaiken tuon sekasotkun jälkeen taidamme kaikki päästä helpommalla, jos tosiaan asennat sen käyttöjärjestelmän uudelleen niillä palautuslevyillä.
Ja saattaa olla viisainta hyväksyä myös nuo ohjelmat, joita oletkin maininnut tuossa, haittaohjelmia ne eivät kuitenkaan ole. Jälestäpäin niitä voi tarkastella, että onko ne sittenkään niin tarpeellisia, kun se väittää.
Siinähän voi mukana tula erilaisia mainostarkoituksessa olevia ohjelmia, jotka voi sitten jälestäpäin poistaa, jos katsoo, ettei tarvitse niitä. Mutta ensi asennuksessa kannatta hyväksyä kaikki, JOTTA KAIKKI MENISI OIKEIN! - MulliKulli
Osta ulkoinen hdd 500Gt n. 100€ ja ota image backup ohjelmalla jolla pystyt myöhemmin boottaamaan ulkoiselta hddlta. Voit palauttaa koneen hddn siihen tilaan missä se oli backuppua tehdessä. Wn recoveryä ei voi tehdä - RW DVDlle. Kertakirjoittava täytyy olla median. Muuten voisit palauttaa Wn useampiin koneisiin kopioimalla DVDn.
- APUA, KIITOS!
Kiitos kaikille avusta! On varmempi kysyä sellaisilta, jotka tietävät paremmin siinä vaiheessa kun itse ei enää ymmärrä : )
Ensimmäiset kolme tehdasasetuksienpalautus DVD:tä tallensin -R levyille, mutta vaati vielä neljättä levyä joten jouduin hakemaan kaupasta lisää kun ei ollut kuin kolme ennestään. Mietinkin mikähän ero näillä on, mutta satuin sitten ostamaan R levyjä, joten 4. levy on tallennettu erilaiselle, onko ongelma? Tallennus kyllä onnistui.
Omistan itseasiassa 500GB ulkoisen muistin (Buffalo External USB 2.0 Hard Drive) eli on hd? Ajaako saman asian kuin hdd, vai ovatko eri asia? En ymmärrä näistä lyhenteistä oikein mitään.. Ja tuo image backup on kyllä ihan uusi tuttavuus, en oo koskaan käyttänyt, tietääkseni. Mistä sen saa, vai onko koneessa valmiina?
Kokeilen asentaa ohjelman uusiksi ohjeidenne mukaan, mutta missä vaiheessa koneen saa sitten sulkea, mistä tiedän että päivitykset ovat valmiit, etten mene sulkemaan liian aikaisin? Viimeksi odottelin niin kauan ettei kone enää itse maininnut mitään, jonka jälkeen uskalsin asentaa netin. Ja käytön jälkeen aloin sulkea konetta normaalisti, jolloin alkoi herjata. Tässäkö vaiheessa kone olisi pitänyt jättää auki?..
Sen takia olin hieman epävarma mitä ohjelmia uskaltaa sallia ja mitä ei, sillä joskus kun on ollut kaksi samankaltaista ohjelmaa yhtäaikaa koneessa ne häiritsevät toistensa toimintaa ja saattaa siten estää käytön. Mutta jos mä nyt sitten sallin kaikki ja poistelen sitten myöhemmin, jos kerran olette sitä mieltä että niin kannattaa tehdä.
Palaan asiaan, kunhan olen kokeillut asennusta uudelleen : ) - APUA, KIITOS!
Yritin asetuksien palautusta DVD:llä mutta siinä on varmaan ilmeisesti nyt se ongelma mistä joku tuossa aiemmin mainitsikin ettei - R DVD:lle voi tallentaa, sillä avaa levyltä vain tiedostomuodossa kansion muttei ala ohjelmoimaan mitään.. Nyt en enää tiedä mitä tehdä, joten luovutan ja vien koneen jollekin joka osaa tehdä sille jotain. On tän tietotekniikan kanssa joskus sitten niin vaikeaa, huoh.. Mutta KIITOS kuitenkin kaikille vastaamaan vaivautuneille : )
- quqquuu30
Tee tuolla esm. image,levykuva ulkoiselle levylle. http://www.macrium.com/reflectfree.aspx winukan oma ei pysty tekemään- täydellistä- levykuvaa.
W 8.aan tämä mahdollisuus on viimeinkin tulossa.
Palautus levyt on tällöin turhia ja jää kaiken säätäminen tehdas asetuksilta pois. - hei hulinaa.,...
Joo, kyllä on parempi että annat koneen jonkun osaavan hoitoon, itse et enää saa konetta kuntoon. Quqquu30, kyllä W-seiskasta löytyy komento "Tee levyn näköistiedosto", ja tekee imagen esim. ulkoiselle levylle.
- APUA, KIITOS!
Hei taas!
Päätin kuitenkin tulla vielä kertomaan, että kaiken säädön jälkeen kone on kunnossa ja käytössä : ) Olin jo luovuttamassa, mutta ajattelin kokeilla vielä kerran itse ja jotenkin onnistuin tallentamaan ohjelman ulkoiselle muistille ja löysin ohjauspaneelista tehdasasetuksien palautuksen, ja kokeilin sitä "meni miten meni" ja se onnistui, onneksi! Ette voi kuvitella sitä tunnetta kaiken ton epätoivoisen yrittämisen jälkeen. Tällä kertaa noudatin neuvoa ja hyväksyin kaiken mitä tarjosi ja sain lopulta asennettua javat ja flashit, silverlight ym., ja kaikki on nyt kunnossa. Yksi murhe vähemmän siis : ) Mutta kyllä tietotekniikan kanssa säätäminen vaatii välillä melkoista kärsivällisyyttä, itsellä on aika pitkä pinna mutta voin kertoa että nyt se alkoi olla jo siinä rajalla(piti ottaa pari hermojenlepuutuspäivää välillä), mutta loppu kaikki hyvin!- det551
Minä en usko että sait sen toimimaan, mutta sen uskon että se on toiminut alusta alkaen, ja koko juttu on satua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku605006Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362279Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti622169- 2222153
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2181363Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181218- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12869