PUDOTETAANKO PAINOA 4

monica

Hyvää huomenta kaikille

Nyt on uni maistunut taas makoisasti, taas tuli rästejä pois, ja pitää mainita ilmoista että, täällä on hyvin pilvinen ja onpa satanutkin yöllä luultavasti vettä.

Tässä tämä uuden ketjun aloitus onkin, nyt pääsette kertomaan mitä eiliseen päivään kuului.

Hyvää päivänjatkoa teille kaikille.

103

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos hyväähän tässä kuuluu, aamukahvia nauttiessa. Pilvinen on aamu täälläkin, mutta lämpöasteita 3 sentään.

      Aamiainen eilen: Maitokahi ja 2 setsuurileipää oivar. ja kotijuustolla

      Omenamehu

      Päivällä: Lampaan paahtopaistin loppu ja paistetut perunat pieni annos
      vihersalaatti ja vesi


      Ilalla: Kauralesepuuro oivariininokareella 1 lasi maitoa

      vehreä tee ja näkkileipä kinkkuviipaleella

      Odottelen poikaani käymään, asentamaan painepesurin kiinnikkeineen, terassin lattian pesua varten. Alkaa sormet syyhytä pihan kunnostamiseen, onhan se viherkeidas olla kesällä. Tänään otan selvää mitä markiisin kankaan uusiminen maksaa, vai ostanko jättivarjon sijaan.
      Neljämetrinen markiisi suojaa kyllä sateella paremmin kuin pyöreä varjo, mutta katsotaan nyt.

      Hauskaa kevätpäivää kaikille!

    • o niinkuin....

      Eihän kuitenkaan pudoteta painoa varpaille !!!!;)

      • marja-liisa...

        Hei!

        Minä Matti Myöhänen täällä taas. Nyt on niin paljon jo puuhaa, että en ennätä käymään täällä koneella, kun vähän levätessäni.Tänä aamunakin läksin heti aamukahvit juotuani kasvihuoneeseen, ja siellä olen ollut koko päivän. Kymmenittäin raskaita turvesäkkejä olen nostellut, ja täyttänyt taimilaatikoita. Kyllä nyt rupeaa paino putoamaan, kun on kunnontyötä, eikä mitään pitsien nypläystä.
        Kohta passaa syödä kaikki, mitä sattuu kiini saamaan, kun kulutuskin on ihan toista luokkaa!

        Eiliset: Aamu oltiin ravinnotta, ennen kokeita

        klo 10.00 aamukahvia 2 viipaletta ruisleipää, oivariinia, kylmäsavulohta

        klo 14.00 pöäiväkahvia, 2 näkkäriä, sipaisu oivariinia, kevyt jogyrtti

        klo 16.00 2 dl hernekeittoa, lasi piimää, päärynä

        klo 19.00 kahvi kupponen, korppu

        vielä myöhemmin 100 gr rahkaa, 100 gr vadelmia

        kaikki yhteensä 900 kaloria

        No minä lähden jatkamaan harjoituksia, Voikaahan kaikki hyvin!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        Hei!

        Minä Matti Myöhänen täällä taas. Nyt on niin paljon jo puuhaa, että en ennätä käymään täällä koneella, kun vähän levätessäni.Tänä aamunakin läksin heti aamukahvit juotuani kasvihuoneeseen, ja siellä olen ollut koko päivän. Kymmenittäin raskaita turvesäkkejä olen nostellut, ja täyttänyt taimilaatikoita. Kyllä nyt rupeaa paino putoamaan, kun on kunnontyötä, eikä mitään pitsien nypläystä.
        Kohta passaa syödä kaikki, mitä sattuu kiini saamaan, kun kulutuskin on ihan toista luokkaa!

        Eiliset: Aamu oltiin ravinnotta, ennen kokeita

        klo 10.00 aamukahvia 2 viipaletta ruisleipää, oivariinia, kylmäsavulohta

        klo 14.00 pöäiväkahvia, 2 näkkäriä, sipaisu oivariinia, kevyt jogyrtti

        klo 16.00 2 dl hernekeittoa, lasi piimää, päärynä

        klo 19.00 kahvi kupponen, korppu

        vielä myöhemmin 100 gr rahkaa, 100 gr vadelmia

        kaikki yhteensä 900 kaloria

        No minä lähden jatkamaan harjoituksia, Voikaahan kaikki hyvin!

        Iltaa iltaa

        pitää vieläkin tervehtiä vaikka ollaan ehtoota ottamassa vastaan.
        sitä minä vaan kun, M-L vähän uhmaili että hän ei kerkeä tulemaan ketjulle kirjoittelemaan,,,,, kyllä täällä ymmärretään että sinulla on touhua kylliksi siellä pihahommissa, mutta kun olisi niin mukavaa että olisit kirjoittelemassa kun muutenkin on väki jo vähentynyt, kun kiintiöt on tulleet täyteen, niin sitä mukaa on jäänyt pois. Eihän minun kannata yksin kirjoitella ketjulla, koska minäkin ole saanut jo kiintiöni täyteen. Olisi tosi hienoa kun saisimme kaikkien kiintiöt täyteen, että ei työ jää keskeneräiseksi!

        Nyt on miettimisen paikka, mitenkä tehdään ???

        Sanotaan,,, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Joten nyt suunnittelemaan......


      • marja-liisa..
        monica kirjoitti:

        Iltaa iltaa

        pitää vieläkin tervehtiä vaikka ollaan ehtoota ottamassa vastaan.
        sitä minä vaan kun, M-L vähän uhmaili että hän ei kerkeä tulemaan ketjulle kirjoittelemaan,,,,, kyllä täällä ymmärretään että sinulla on touhua kylliksi siellä pihahommissa, mutta kun olisi niin mukavaa että olisit kirjoittelemassa kun muutenkin on väki jo vähentynyt, kun kiintiöt on tulleet täyteen, niin sitä mukaa on jäänyt pois. Eihän minun kannata yksin kirjoitella ketjulla, koska minäkin ole saanut jo kiintiöni täyteen. Olisi tosi hienoa kun saisimme kaikkien kiintiöt täyteen, että ei työ jää keskeneräiseksi!

        Nyt on miettimisen paikka, mitenkä tehdään ???

        Sanotaan,,, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Joten nyt suunnittelemaan......

        Huomenta!

        Ei jää mikään kesken, ei sinnepäinkään. Into vaan lisääntyy kevään myötä. Ja hyvä painonpudotusviikkokin on tulossa, jos ei kummia tapahdu! Minä en lähde täältä minnekkään. Tämä on ollut hyvä keino saada painoa alas.

        Ja eilen oli liikuntaakin ihan reippaasti. Kärräsin kottikärryllä 60 säkkiä turvetta kasvihuoneelle huonoa sohjoista tietä, säkki kerrallaan. Ja siellä ne nyt on nätissä pinossa. No eihän siinä matkaa ollut kuin 100 metriä, mutta kyllä se oli kova urakka vanhalle vaivaiselle akalle. Illalla saunan jälkeen olin niin väsähtänyt, että en olisi jaksanut kissaa kissaksi sanoa. Olisi pitänyt sanoa, että kettu.

        Mutta tänään heti aamusta pirteänä, vähän ranteet tuntuu vielä kipeältä.

        Eiliset syönnit:

        Klo 7.00 kahvia kupillinen.

        klo 10.00 2 dl kaurapuuroa, 2 dl puolukkakiisseliä

        klo 13.00 kahvia, pätkä patonkia

        klo 17.00 100 gr perunoita, uunimakkaraa pätkä, desi piimää, leipää 2 siivua, ja oivariini leiville

        klo 19.00 kahvia, ja korppu

        myöhemmin vielä päärynä

        Kaloriat yhteensä 1100. meni yli tuhannen tuon uunimakkaran takia, mutta kulutustakin tänään oli.
        Hyvillä mielin, tsempit kaikille!


      • marja-liisa.. kirjoitti:

        Huomenta!

        Ei jää mikään kesken, ei sinnepäinkään. Into vaan lisääntyy kevään myötä. Ja hyvä painonpudotusviikkokin on tulossa, jos ei kummia tapahdu! Minä en lähde täältä minnekkään. Tämä on ollut hyvä keino saada painoa alas.

        Ja eilen oli liikuntaakin ihan reippaasti. Kärräsin kottikärryllä 60 säkkiä turvetta kasvihuoneelle huonoa sohjoista tietä, säkki kerrallaan. Ja siellä ne nyt on nätissä pinossa. No eihän siinä matkaa ollut kuin 100 metriä, mutta kyllä se oli kova urakka vanhalle vaivaiselle akalle. Illalla saunan jälkeen olin niin väsähtänyt, että en olisi jaksanut kissaa kissaksi sanoa. Olisi pitänyt sanoa, että kettu.

        Mutta tänään heti aamusta pirteänä, vähän ranteet tuntuu vielä kipeältä.

        Eiliset syönnit:

        Klo 7.00 kahvia kupillinen.

        klo 10.00 2 dl kaurapuuroa, 2 dl puolukkakiisseliä

        klo 13.00 kahvia, pätkä patonkia

        klo 17.00 100 gr perunoita, uunimakkaraa pätkä, desi piimää, leipää 2 siivua, ja oivariini leiville

        klo 19.00 kahvia, ja korppu

        myöhemmin vielä päärynä

        Kaloriat yhteensä 1100. meni yli tuhannen tuon uunimakkaran takia, mutta kulutustakin tänään oli.
        Hyvillä mielin, tsempit kaikille!

        Kattos vaan, sanoinhan minä että oikein sisupusi on Marja - Liisa, me jatkamme siis entiseen tapaan.

        On muuten hauskanen (mimmi) huumoria riittää....

        Ja kilot karisee....


      • Apukoululainen

        Kuinka paljon enemmän paina kilo rautaa kuin kiloo höyheniä?


    • Hyvää huomenta!

      Harmaalta näyttää taivas, ehkä saadaan sadetta nyt mikä tekisi hyvää luonnolle. Sulaisi nuo viimeiset hanget ja maa pääsisi viherjöimään.

      Taidan minäkin olla saavuttanut tavoitteeni, kävin vaa'alla ja puuttuu enää 200 gr, joten jätän raportoimiseni tähän.

      Samalla kiitän monicaa vetäjänä, 4 kg pudotus on paljon ansiotasi, kun sait motivoitua keventämiseen!

      Hyvää jatkoa jatkajille ja kevään iloa rintaan!

      • Huomenta, huomenta

        otin kyllä huomioon että sinullakin on kiintiö täys, ja enempää et luvannut pudottaa ja nyt sen luemme että näin onkin, kiitos itsellesi, että olit mukana.

        No niin nyt jää teitä kaksi jäljelle, ja pihahommat kutsuu ja kiirettä pitää niin ajattelin että kun ei ole aikaa raportoida niin jatkatte pudotusta yksin viikot ja raportoroitte sunnuntaisin,


        Näin tämä pääsis jatkumaan vaikkakin ontuen,,,,,

        Kertokaa mielipiteenne Marja-Liisa ja Jutsiinsa


      • marja-liisa...
        monica kirjoitti:

        Huomenta, huomenta

        otin kyllä huomioon että sinullakin on kiintiö täys, ja enempää et luvannut pudottaa ja nyt sen luemme että näin onkin, kiitos itsellesi, että olit mukana.

        No niin nyt jää teitä kaksi jäljelle, ja pihahommat kutsuu ja kiirettä pitää niin ajattelin että kun ei ole aikaa raportoida niin jatkatte pudotusta yksin viikot ja raportoroitte sunnuntaisin,


        Näin tämä pääsis jatkumaan vaikkakin ontuen,,,,,

        Kertokaa mielipiteenne Marja-Liisa ja Jutsiinsa

        No mihin ne kaikki lihavat, ja pullukat nyt hetkessä katosi. Vastahan tässä on päästy alkuun. Eikö sieltä nyt ketään uusia voisi tulla kehiin, kun näkyyhän noita tuolla katukuvassa olevan. Kun kävin labrassa, niin kovasti pulleita täti-ihmisiä istui penkit täynnä. Ajattelin, että eihän tänne mitenkään yksi lisää sovi istumaankaan. Mutta yrittelin kuitenkin siinä laidalla toisella ronkallani keinotella.
        Että kyllä sitä kevennyksentarvetta näkyisi olevan muuallakin, kun meillä.
        Mutta minä ainakin jatkan eteenpäin. Juhannukseksi ostetaan ihan uusi uimapuku!
        Juompa kupin kahvia, ja lähden bodailemaan turvesäkkien kanssa!
        Näkyillään!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        No mihin ne kaikki lihavat, ja pullukat nyt hetkessä katosi. Vastahan tässä on päästy alkuun. Eikö sieltä nyt ketään uusia voisi tulla kehiin, kun näkyyhän noita tuolla katukuvassa olevan. Kun kävin labrassa, niin kovasti pulleita täti-ihmisiä istui penkit täynnä. Ajattelin, että eihän tänne mitenkään yksi lisää sovi istumaankaan. Mutta yrittelin kuitenkin siinä laidalla toisella ronkallani keinotella.
        Että kyllä sitä kevennyksentarvetta näkyisi olevan muuallakin, kun meillä.
        Mutta minä ainakin jatkan eteenpäin. Juhannukseksi ostetaan ihan uusi uimapuku!
        Juompa kupin kahvia, ja lähden bodailemaan turvesäkkien kanssa!
        Näkyillään!

        Tervehdys,

        Niin, nyt olisi oiva tilaisuus tulla uusia mukaan pudottamaan painoa, mutta taita olla niin, että ikä jo sanelee että monikaan ei enään välitä liioista kiloista.

        Moni varmaan meinaa että kyllä ne mukana kulkee kun on tähänkin asti kulkenut, vaatiihan se aika paljon kun ajattelee, että pitäisi ne vielä pitää poissakin,

        Nyt pitää mennä uutisille ja muullekin tietolähteelle, mitä on tapahtunut, siis tv- äärelle,

        Koetetaan pitää tästäkin sateisesta päivästä joten heippa vaan.


      • marja-liisa
        monica kirjoitti:

        Tervehdys,

        Niin, nyt olisi oiva tilaisuus tulla uusia mukaan pudottamaan painoa, mutta taita olla niin, että ikä jo sanelee että monikaan ei enään välitä liioista kiloista.

        Moni varmaan meinaa että kyllä ne mukana kulkee kun on tähänkin asti kulkenut, vaatiihan se aika paljon kun ajattelee, että pitäisi ne vielä pitää poissakin,

        Nyt pitää mennä uutisille ja muullekin tietolähteelle, mitä on tapahtunut, siis tv- äärelle,

        Koetetaan pitää tästäkin sateisesta päivästä joten heippa vaan.

        Eipä näy ketään, ei!

        No minäkin vain senverran, että nousisi lähemmäksi. Ettei huku koko palsta.


    • No nyt näkyy,,,,, olen koko yön valvonut kun sade on varmaan kaiken siitepölyn tuonut maahan, ja meikäläinen on ne vetänyt kitusiinsa eilisen päivän aikana ja sitten vaan saa nauttia siitä aivastelusta jonka joutuu tekemään.

      Sitten aamulla, kun rauha palaa maahan niin pitää nukkuakin joten minä toteutin sitä.


      utta hyvä kun sinä edes kurkkasit että ketju nousi ylös joka tietää sitä että eloa on vielä ketjussa ja olisi kiva jos jatkuisikin.

      Mutta missä on Jutsiinsa?

      Uusiakaa sieluja ei ole ilmaantunut. mutta kyllähän te kaksikin olette hyvä pari jatkamaan vaikka kahden kesken ja minä souvaan tässä välissä,,, vai mitä ?

      • Jutsiinsa

        Täällä ollaan, täällä ollaan, ja ihan kiltisti on yhteistä aiettamme yritetty edistää.
        Huomisen peloittamana olen pari päivää yrittänyt kuikuilla taas mahdollisimman vähillä kaloreilla, mutta järki kädessä.

        Eilen otin kahvin kaveriksi pelkän ratuleivän palasen.
        Iltapäiväpalana kiivi, ja piimälasi, melkoinen makuyhdistelmä.

        Päivällistä varten tein kevyttä salaattia, keräsalaattia, kahdenlaisia tomaatteja ja oikein pieneksi silputtu sipuli. Mausteeksi ja notkistukseksi pieni loraus seesamöljyä ja balsamikkoa. Tulipa hetken tutustuneena tosi hyvää.
        Sitä ja lampaanpaistin loppusiivut pääsiäiseltä. Sai se jo loppuakin, liha, siis.
        Ruokajuomana piimä.
        Jälkkärinä tuoretta ananasta.

        Iltakahvi, ratupala, tomaattia päällysteenä. Ananasta. ½ purkkia bulgarianjugurttia.

        Jos saan kainon toivomuksen kuiskata, jos vain viitsisit jatkaa meille palstan pitämistä. Itse olen kovin kaino, ja sinä olet kuin ketjun äiti, kun aiheenkin annoit, ja hyvin olet meitä kaitsenut.
        Vain pieni pyyntö, itsehän asian päätät.

        Varmaan, kun tavoite alkaa häämöttää, kerrat tänne tulevat harvemmiksi, mutta ihan yhtä tärkeiksi. Yhteishenki kannustaa vielä yrittämään!


      • marja-liisa....
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Täällä ollaan, täällä ollaan, ja ihan kiltisti on yhteistä aiettamme yritetty edistää.
        Huomisen peloittamana olen pari päivää yrittänyt kuikuilla taas mahdollisimman vähillä kaloreilla, mutta järki kädessä.

        Eilen otin kahvin kaveriksi pelkän ratuleivän palasen.
        Iltapäiväpalana kiivi, ja piimälasi, melkoinen makuyhdistelmä.

        Päivällistä varten tein kevyttä salaattia, keräsalaattia, kahdenlaisia tomaatteja ja oikein pieneksi silputtu sipuli. Mausteeksi ja notkistukseksi pieni loraus seesamöljyä ja balsamikkoa. Tulipa hetken tutustuneena tosi hyvää.
        Sitä ja lampaanpaistin loppusiivut pääsiäiseltä. Sai se jo loppuakin, liha, siis.
        Ruokajuomana piimä.
        Jälkkärinä tuoretta ananasta.

        Iltakahvi, ratupala, tomaattia päällysteenä. Ananasta. ½ purkkia bulgarianjugurttia.

        Jos saan kainon toivomuksen kuiskata, jos vain viitsisit jatkaa meille palstan pitämistä. Itse olen kovin kaino, ja sinä olet kuin ketjun äiti, kun aiheenkin annoit, ja hyvin olet meitä kaitsenut.
        Vain pieni pyyntö, itsehän asian päätät.

        Varmaan, kun tavoite alkaa häämöttää, kerrat tänne tulevat harvemmiksi, mutta ihan yhtä tärkeiksi. Yhteishenki kannustaa vielä yrittämään!

        Huomenta!

        Uskollisesti olen täällä jatkanut minäkin. Ja tästä on jo tullut ihan tapa. Ei tämä tarvitse enää mitään yrittämistä.
        Paino putosi viime viikolla 600gr, oli jo puolen viikon maissa 900 gr pudotus, mutta jostain syystä on tullut takapakkia. Voi olla että nesteet on vaan kerääntyneet.
        Hyvin jokatapauksessa !!!!!! Nyt yhteensä 4.6 kiloa. Vain neljäsataa grammaa puuttuu ensimmäisestä urakasta. Kyllä se siitä vappuun lähtee, ei tee enää tiukkaakaan! Ja olo on selvästi kevyempi ja parempi!

        Mutta tämä ketju, ja kaverit on ollut se kimmoke, että tuli aloitettua. Kiitos siitä Monicalle!
        Nyt päivän puuhiin. Iloista päivää kaikille!


      • marja-liisa.... kirjoitti:

        Huomenta!

        Uskollisesti olen täällä jatkanut minäkin. Ja tästä on jo tullut ihan tapa. Ei tämä tarvitse enää mitään yrittämistä.
        Paino putosi viime viikolla 600gr, oli jo puolen viikon maissa 900 gr pudotus, mutta jostain syystä on tullut takapakkia. Voi olla että nesteet on vaan kerääntyneet.
        Hyvin jokatapauksessa !!!!!! Nyt yhteensä 4.6 kiloa. Vain neljäsataa grammaa puuttuu ensimmäisestä urakasta. Kyllä se siitä vappuun lähtee, ei tee enää tiukkaakaan! Ja olo on selvästi kevyempi ja parempi!

        Mutta tämä ketju, ja kaverit on ollut se kimmoke, että tuli aloitettua. Kiitos siitä Monicalle!
        Nyt päivän puuhiin. Iloista päivää kaikille!

        Tervehdys minultakin, kiva että minua ei odotettu ensimmäisenä kirjoittamaan vaan M-L teki sen, hyvä niin.
        Sinulla olikin hyvä viikko pudotuksen suhteen, ne pihahommat kuluttaa energiaa,,,, mainiota....

        En vielä ehtinyt vaa-alla käymään, mutta kyllä tänään senkin teen. tässä muutama sana tällepäivälle, nyt menen aamupalalle, ja hiihtoa seuraamaan.

        Jatkoja eteenpäinkin, ja heippa


      • Jutsiinsa kirjoitti:

        Täällä ollaan, täällä ollaan, ja ihan kiltisti on yhteistä aiettamme yritetty edistää.
        Huomisen peloittamana olen pari päivää yrittänyt kuikuilla taas mahdollisimman vähillä kaloreilla, mutta järki kädessä.

        Eilen otin kahvin kaveriksi pelkän ratuleivän palasen.
        Iltapäiväpalana kiivi, ja piimälasi, melkoinen makuyhdistelmä.

        Päivällistä varten tein kevyttä salaattia, keräsalaattia, kahdenlaisia tomaatteja ja oikein pieneksi silputtu sipuli. Mausteeksi ja notkistukseksi pieni loraus seesamöljyä ja balsamikkoa. Tulipa hetken tutustuneena tosi hyvää.
        Sitä ja lampaanpaistin loppusiivut pääsiäiseltä. Sai se jo loppuakin, liha, siis.
        Ruokajuomana piimä.
        Jälkkärinä tuoretta ananasta.

        Iltakahvi, ratupala, tomaattia päällysteenä. Ananasta. ½ purkkia bulgarianjugurttia.

        Jos saan kainon toivomuksen kuiskata, jos vain viitsisit jatkaa meille palstan pitämistä. Itse olen kovin kaino, ja sinä olet kuin ketjun äiti, kun aiheenkin annoit, ja hyvin olet meitä kaitsenut.
        Vain pieni pyyntö, itsehän asian päätät.

        Varmaan, kun tavoite alkaa häämöttää, kerrat tänne tulevat harvemmiksi, mutta ihan yhtä tärkeiksi. Yhteishenki kannustaa vielä yrittämään!

        Kiitoksia vaan kiittämisestä, teille molemmille, mutta onhan se niin, että te molemmat olette tehneet sen suuren homman kuten painonpudotuksen, minä vaan olen ollut seuraneitinä teille. ja niin aion olla vieläkin niin kauan kunnes loputkin aiotut kilot ovat karisseet teiltä, jos niin haluatte ?

        Onhan se mukavaa, kesällä kun on ohuemmat vaatteetkin, niin ei ole kiristävät päällä. Sen eteen kannatta tehdä vähän töitäkin, kuten olette urhoolisesti tehneetkin.

        Tässä pientä väliaikatietoa ettei taas uppoa tuonne piiloo koko ketju, nyt sanon vaan että, hyvää loppuiltaa ja kun unen aika tulee niin hyvää yötä.

        Aloitetaan taas viikko hyvillä mielin.


    • sormustin

      Täällä teitä pitkään painosta keskustelleita on, ja ajattelin tulla kyselemään, että auttako sellainen painoa alentamaan, kun on pienen lautasen systeemi.
      Olen näin saanut pidettyä painoni rajallisena, mutta olisi kuitenkin vielä pudottamisen varaa.
      Mietin tuota kuulemaani tapaa, että syödään ja sitten mennään oksentamaan.
      Aika karseelta tuntuu moinen, ja jotenkin ruuanhaaskulta.
      Tuollainen laihdutus on nyt keski-ikäisillä vallalla.
      Miksi pitää sitten syödä niin paljon, että pitää se sitten oksentaa, ja ajattelin oman laihdutustoimeni hyväksikin
      Oksentaminen voi tehdä vain hallaa elimistölle, kun kaikki elimistölle tarpeellisetkin ainekset tulee pois.

      • Huomenta

        no niin, punnitsin itseni ja syömiseni on hyvällä mallilaan eli paino pysyy kohdallaan, mutta olen pysynyt pois makeisista joka minulle on kiusaus.

        Eilen keitin vieraskahvit ja en kastanut mitään makeeta ja kerroin ihan suoraan että nyt tälläkertaa juon vaan kaffeeta, mutta kyllä se sellainen nolo tilanne on, kun toinen yritää yksin mutustella kastamista.

        Ilmasta senverran että näyttää kuivalta ja hyvältä näin aamulla, kunhan ei sataisi vettä enään.

        Sormustimelle sanoisin, olethan jo kokenut että pienellä lautasella tulee tulosta, kunhan lautanen on kyllin pieni, ja mitä tulee tuohon oksenteluun, niin sanon vaan oman melipiteeni,,,, sairautta on monenlaista.


      • Jutsiinsa

        Sormustimelle.

        Ei ole, mielestäni, tervettä, ensin syödä ruokaa, ja sitten mennä, ja oksentaa.
        Sehän toki on joidenkin sairauksien oirekin, mutta myös terveelle aie tuhlata maailman näkökulmasta rajallista ruokaa.
        Tietääkseni se aiheuttaa kaiken muun lisäksi vatsan happotasapainon muuttuvuutta, kuin vaikkapa kurkun pahoinvointia.

        Lautasen pienentäminen on hyvä keino. Kun ja jos aina haalii lautasensa täyteen, pieni täyttyy äkimmin, ja keveämmin. Niin itse teen.

        Aikamoista kaupan kauppiaitten hymyilyttävyyttä.
        Ostajat ostavat, ja oksentavat?
        Vakava asia, jolla ei kai kannata iloita.


    • Jutsiinsa

      Täälläpä täällä.

      Eilisaamuinen kaino astahteleminen vaa'alle toi ihan riemullisen tuloksen, alkupainosta -5,6 kg.

      Eiliset ruokailut. Aamuaikuisella kahvia, taas iso pönttö, kaupan kuiva ja mauton "voipulla".
      Välipala päärynä ja kahvikuppi.

      Päivällinen kohtuullisesti polentaa, tomaateilla jatkettua. Lisäkkeenä jumboherkkusieniä uunista, kaksi, sisällä siivu vuohenjuustoa, ulkopuolella kierros pekonia. Vichyä, aika paljon.
      Vielä sitä ikuista ananasta, tuoretta.

      Illalla vain rae/ananasmössöä.

    • Hei vaan

      on minunkin vuoroni sanoa aamutervehdys, Jutsiinsa eilen oli pirtteällä päällä ja kirjoitteli ja minä otin vapaapäivän, ja juoksentelin siellä sun täällä asioilla.

      Nyt on tosi ikävä ilma kun sataa räntää, eikö tuo sade jo ala lopumaan, Vappukin on parin viikon kuluttua, ja ikkunat pitäisi siksi pestä. Siitä se suomen kesä siten alkaakin,,,, vapusta.....

      Tämä päivä piti olla keilauspäivä, mutta se peruuntui, joten lähden vielä kaupungille hoitamaan asioitani, siksi sanonkin

      Hyvää päivänjatkoa.

      • marja-liisa...

        Heipparallaa!

        Kävin tänään siellä lääkärissä kuuntelemassa niiden paljojen kokeiden tuloksia. Ja kyllä oli mukavaa kuultavaa. Pitkä verensokeri , ja muut veriarvot todella hyviä. Kolestrooli 3.3 Maksa-arvot erinomaiset. Munuaiset toimii kuin koulutytöllä. Virtsa puhdas. Sydänfilmissäkään ei mitään.

        Lääkäri ihmetteli, ja sanoi, että kaikki kokeet parantuneet syksystä huikeasti.
        Ja lupasi jatkaa samaan malliin, kaikki on kunnossa.

        No ainoastaan ulkonäkö on vähän repsahtanut, mutta sitä tautia näkyy olevan liikkeellä. Ja näkyy yleisesti iskeneen vanhempiin ihmisiin, että ei huolta, kyllä se siitä.

        No minä siitä heti iloisena k-markettiin ja ostin itselleni suuren kimpun reilunkaupan ruusuja. No siellä kylillä en kehdannut enempää villiintyä, mutta kun pääsin kotirappusille, niin huusin, että JIHUU....JIPPII... HYVÄ MINÄ!

        Ja kiitos ja halaus Monicalle, hyvät arvot on laihdutuskuurin ansiosta!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        Heipparallaa!

        Kävin tänään siellä lääkärissä kuuntelemassa niiden paljojen kokeiden tuloksia. Ja kyllä oli mukavaa kuultavaa. Pitkä verensokeri , ja muut veriarvot todella hyviä. Kolestrooli 3.3 Maksa-arvot erinomaiset. Munuaiset toimii kuin koulutytöllä. Virtsa puhdas. Sydänfilmissäkään ei mitään.

        Lääkäri ihmetteli, ja sanoi, että kaikki kokeet parantuneet syksystä huikeasti.
        Ja lupasi jatkaa samaan malliin, kaikki on kunnossa.

        No ainoastaan ulkonäkö on vähän repsahtanut, mutta sitä tautia näkyy olevan liikkeellä. Ja näkyy yleisesti iskeneen vanhempiin ihmisiin, että ei huolta, kyllä se siitä.

        No minä siitä heti iloisena k-markettiin ja ostin itselleni suuren kimpun reilunkaupan ruusuja. No siellä kylillä en kehdannut enempää villiintyä, mutta kun pääsin kotirappusille, niin huusin, että JIHUU....JIPPII... HYVÄ MINÄ!

        Ja kiitos ja halaus Monicalle, hyvät arvot on laihdutuskuurin ansiosta!

        Hyvää huomenta vaan

        Olipas ihanaa kuulla että M-L sai kiitettävää tietoa, eli ponnistelut on tuonut sinullekin terveyttä,,,,loistavaa.

        Tällainen ruokavalio on siis sinulle hyväksi jatkossakin, vaikka se on vähän ( ei herkullinen niin se on terveellinen).

        Se oli hyvä että kävit tämän kuurin aikana kokeissa niin se on aivan selvä asia että kuuri auttoi, mainiota.

        Olen taas myöhään herännyt ja järki on vielä "jäässä."

        Mutta sainhan jo kerrottua tärkeimmän M-L hyvistä arvoista.

        Nyt aamupalalle ja hyvää jatkoa kaikille jotka tämän lukee.


      • monica kirjoitti:

        Hyvää huomenta vaan

        Olipas ihanaa kuulla että M-L sai kiitettävää tietoa, eli ponnistelut on tuonut sinullekin terveyttä,,,,loistavaa.

        Tällainen ruokavalio on siis sinulle hyväksi jatkossakin, vaikka se on vähän ( ei herkullinen niin se on terveellinen).

        Se oli hyvä että kävit tämän kuurin aikana kokeissa niin se on aivan selvä asia että kuuri auttoi, mainiota.

        Olen taas myöhään herännyt ja järki on vielä "jäässä."

        Mutta sainhan jo kerrottua tärkeimmän M-L hyvistä arvoista.

        Nyt aamupalalle ja hyvää jatkoa kaikille jotka tämän lukee.

        No ompas täällä hiljaista, Vappukin lähestyy kovaa vauhtia, ja huomenna on se vaa-alla käynti, ja odotan että vaikka uusia ei ole tullutkaan niin me suoritetaan loppuun asti minkä olemme ajatelleet.

        Teillä kahdella kun on mahdottoman hyvä pudotus ollut, katselin tuossa illalla tv- painon pudotusta, niin viikkopudotus oli siinä 2 ½ kg ja he sentää kilpailee, en nyt muista ohjelman nimeä mutta mahtava oli palkintokin,,,, olikoha satatuhatta, että kyllä he tekivät töitä sen eteen,,,,

        Joten saa olla tyytyväinen kun on yli ½ kg pudonnnut viikossa kun me emme ole hampaat irvessä pudottaneetkaan, vaan ajan kansa.

        Toivotan hyvää lauantai-iltaa teille kahdelle puurtajalle, on oikein ilo olla ja seurata mitä on tullut syötyä ja paljonko sitten on pudonnut paino ja sitä odotan huomennakin


    • Heippa! Olen yrittänyt pitää ruokavalion tasaisena ja paino on pudonnut tasaisesti.. Juuri noin puoli kiloa viikossa.. Joten yritän jatkaa samaa mallia..
      Kyllä se äkkiä heilahtaa takasin,jos ei pidä varaansa..Pitää taas tulla tänne kirjoittelemaan.. Kone välillä oli epäkunnossa ja vaihdoin konetta.. Ei laskenut Irkkuna tänne,mutta nyt toimii taas ja kaikki on hyvin..Minulla on ongelmana ,se aamu-syöminen,ei meinaa maistua,mutta pistin lapun tämän tietsikan kulmalle,että muista leivät!..Leipä ja puurothan ovat kait julistettu pannaan,mutta
      kai sitä jotain pitää syödä.. Jatkan tätä edelleenkin..Mukavaa iltaa! t.Irkku

      • Jutsiinsa

        Mukavaa, että meitä täällä on, pontevia ja pitkäjänteisiä.
        Marja-Liisaa onnittelen. Kyllä moneen auttaa laihdutus, hienosti olet itsestäsi huolehtinut.
        Monica on saanut hyvää aikaan.

        Itselläni on ollut muutama lankeaminen viikon varrella, mm. täykkäriä on tullut popsittua, mutta vain määrän mukaan.
        Nyt juuri tekaisin uuniin herkkusieniä, sisällään nokare vuohenjuustoa, ja kirsikkatomaatin puolikas. Ne, tosin, sidoin pekonin kapein säikein.

        Tuo on toden totta, jos palaa kiireellä aikaisempaan ruokatottumukseensa, lihahtaa entisiin lukemiin alta aikayksikön.

        Minulla on aina ollut pulmana, että aamusta ei oikein maistu mikään, ja illasta kuvittelee olevansa aimo tankkaukseen oikeutettu.
        Saas nähdä, kun aamu koittaa, uskaltaako vaa'alle laskeutua kummallakin ketaralla?


    • Huomenta vaan

      oli kiva kun Irkkukin palasi joukkoon jatkamaan siitä mihin jäi, minulla on viimeinen merkintä 2½ kg pudotusta sinulta,

      Aamusyöminen on toisilla vaikeaa, mutta eikös aina ole sanottu että aamuateria on hyvinkin tärkeää.

      Minä kun syön aamupuuron niin sillä pärjään pitkälle iltapäivään, ja olen tottunut siihen.

      Eipä nyt enempää annan vuoron teille kirjoittaa kuulumisia.

      • marja-liisa...

        Huomenta!

        Pakko tulla tänne heti, hyvä kun nahoissani pysyn. Paino putosi viime viikolla 900grammaa. Joten urakka on täysi, ja meni vähän ylikin. Nyt pois 5.5kiloa. No , aikaa on mennyt minulta 60 päivää, aika hidastahan tuo on ollut, mutta olen itsë hyvin tyytyväinen. Ja koko ajan on kuitenkin pudonnut, vaikka siellä niitä pieniäkin viikkopudotuksiakin on.

        Minä aion jatkaa täällä vaan kaikessa rauhassa. Otan juhannusaattoon toisen viiden kilon urakan . Uskon, että se on nyt jo paljon helpompaa. Olen päässyt kiini rutiiniin, ja tiedän mitä en saa suuhuni työntää. Ja nyt kun kohta alkaa pihojen siivoamiset kotona ja mökillä, ja kaikki kasvimaan laitot, niin liikettä ja myös kulutusta on ihan toisella lailla, kun silloin helmikuussa, kun aloitin.
        Että tästä jatketaan iloisin mielin. Mukavaa päivää vaan kaikille!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        Huomenta!

        Pakko tulla tänne heti, hyvä kun nahoissani pysyn. Paino putosi viime viikolla 900grammaa. Joten urakka on täysi, ja meni vähän ylikin. Nyt pois 5.5kiloa. No , aikaa on mennyt minulta 60 päivää, aika hidastahan tuo on ollut, mutta olen itsë hyvin tyytyväinen. Ja koko ajan on kuitenkin pudonnut, vaikka siellä niitä pieniäkin viikkopudotuksiakin on.

        Minä aion jatkaa täällä vaan kaikessa rauhassa. Otan juhannusaattoon toisen viiden kilon urakan . Uskon, että se on nyt jo paljon helpompaa. Olen päässyt kiini rutiiniin, ja tiedän mitä en saa suuhuni työntää. Ja nyt kun kohta alkaa pihojen siivoamiset kotona ja mökillä, ja kaikki kasvimaan laitot, niin liikettä ja myös kulutusta on ihan toisella lailla, kun silloin helmikuussa, kun aloitin.
        Että tästä jatketaan iloisin mielin. Mukavaa päivää vaan kaikille!

        Iltapäivää

        Kyllä varmaankin olet mielissäsi, kun viikossa putosi kilo, mikä ihme sen sai aikaan, ne multasäkit varmaan, joita rahtasit kottikärryillä. oli mikä oli mutta hyvin menee.

        Aiot ottaa vieläkin toisen viisi kiloa pois, Juhannukseen mennessä, minä uskon ja luotan että se toteutuu sinulta ja se olisi jo mainio tulos, että kyllä noista liikakiloista pääse eroon kunhan vaan päättäväisesti tekee sen eteen töitä.

        Minusta on terveellisempää ottaa pikuhiljaa painoa pois kuin yhtä äkkiä, kovaa nälkää tuntien.Samalla oppii tottumaan uudenlaiseen ruokailuun.

        Mutta Jutsiinsa, tule kertomaan mikä on tilanne sinulla, kerroit jo että vähän olet lipsunut, mutta vain vähän,

        Täällä mielenkiinolla odotetaan.

        Taas lähdetään uutta viikoa kohden, yritystä ja onnistumista teille kaikille.


    • Jutsiinsa

      Keväistä maanantaita!

      Ei ollet mainittavat laskut viime viikosta, jos nyt oikein suurennuslasilla yrittää katsoa, ehkä on paino laskenut 100 gr. Siihen olen ihan tyytyväinen, monestihan se juuttuu samaan pykälään, vaikka kuin yrittää.
      Onhan jo yhteensä - 5,7 kg.
      Kyllä minäkin yritän vielä muutaman kilon pinnistää, enkä muutu ollenkaan laihaksi, en.

      Hedelmiä ja vihanneksia enemmän, pullat pois ja leivänkin syöntiä olen vähentänyt.
      Tällä aion edetä, ja toivottavasti siinä pysynkin.

      Marja-Liisalle vieläkin onnea mahtavista arvoistaan.
      Mukavaa lukea toisten saavutuksista, ja itsekin tuoda rivinsä esiin.

    • Onneksi olkoon hyvistä tuloksista :D Olen minäkin noudattanut tuota pienemmän lautasen taktiikkaa, ja hieman olen ylittänyt tuon 4 kg saavutukseni.
      Meneillään kun on terassin kuuraus, kesäkalusteet olen tänään kuurannut kaikki, lattia vaan täytyy pestä painepesurilla. Sitä en jaksa käsin kuurata tehokkaasti. Krokukset kukkivat heleinä ja tulppaanit tekevät nuppujaan, mieli on laittaa terassillekin kukkaloistoa kun saan kaikki puhtaaksi. Siinä ne työskennellessä kilotkin putoavat, ei ainakaan tule lisää!

      Hyvää jatkoa teille sinnikkäille:D

      • marja-liisa...

        Kiitos vaan kaikille onnitteluista! Täällä sitä vaan pakerretaan onnesta mykkänä. Ulkona puuhailin minäkin koko päivän. Raivailin pois talvi-istutuksia, ja vähän jo havujakin tuolta alppiruusujen päältä. Ja poltin kaikki tuolla pellonlaidalla kasassa. Korjailtiin jo kaksi kasvilavaa ulos. Siihen siirretään kaikki orvokit ja perennantaimet kasvihuoneesta, että saadaan sinne vähän tilaa. Pärjäävät jo siellä, kun yöksi peittää hyvin.
        Onneksi minulla on suuri läjä vanhoja huopia, pelastin ne sairaalan kaatopaikkakuormasta. Ja ovat näin keväällä tosi tarpeen. No meillä ei kuki krookukset vielä aikoihin, on reilu puolimetriä lunta päällä. Ainoastaan nämä tiet mitkä on pidetty lumesta puhtaana, ovat sulia. Mutta kyllä se kesä meillekkin tulee, ja kukanmukulat siellä jo odottelee.

        Meillä on vieraillut korppi lintujen ruokapaikalla. Vein sille tänään herkkuruuat, broilereiden nahkat ja luut. Ensin se veteli kaikki rapeaksi paistuneet nahat, ja sitten on kantanut jokaikisen luun tuonne metsään, yhden kerrallaan.
        Meillä on puhdistuslaitos omasta takaa.

        Pikkulintuja on myös hirvittävän paljon, ja lajirunsauttakin riittää,ja kaikilla on kova touhu päällä. Se on tämä kevät!
        Mukavaa jatkoa kaikille!


    • Kauniin aamu tervehdys ja ihan kaikille, nyt tuntuu että kevät on tullut kun ei aina tuule kylmästi tai heitä vetä tai räntää. Vaan aurinko syleilee meitä.....

      Jutsiinsa: sinulla oli vähän laiha pudotusviikko niinkuin itsekkin totesit, mutta hyvä kun ei tullut lisää painoa, eikä pysähtynyt tyystin putoaminen, mutta onhan sinulla pudotusta kiitetävästi 5.7 kg ja se on hyvä tulos. Kerroit että vielä tavoitat muutaman kilon pudotusta, teeppä se, niin ollaan joukolla mukana kannustamasa samoin kuin M-L: kin.

      Texsanell poikkesi ja samalla saatiin tietoa että paino hänellä on ollut hallinassa, lautaskoon ansiosta ja kyllähän se puurtaminenkin kotitöissä pitää kilot kurissa, se oli kivaa tietoa myöskin.

      Nyt askeleeni vievät kaupungille asioille,,,,, ja teille sanon, mukavaa jatkoa ja älkää antako periksi mielihaluille ja sinnikästä pudotusta.

      Pitäkää intoa yllä, sunnuntai tulee kyllä.

      • Hyvää huomenta

        nyt on ollut mennyt viikko meillä ketjussa hiljanen, mutta ilmatkin ovat ollet suotuisat joten kuka nyt istuisi koneen äärellä.

        Mutta nyt jokunen sana herätykseksi, minä heräsin eilen hyvinkin kovakouraisesti, nimittäin putosin talousjakkaralta sieltä korkeammalta selkä edellä, joten hyvä kun olen tässä kirjoittelemassa.

        Minä olin puhdistamassa ikkunoiden päällä olevia tuuletus luukkuja, joita nykyaikana tehdään, ja tasapaino meni, onneksi putosin sängyn ja tuolin väliin ja tuolilla oli muutama sofvatyyny joten se pehmitti putoamista.

        Opetus: Enpäs enään mene talousjakkaralla kiipeämään.

        Huomenna taas punnitaan, kuinkahan olette voineet ?

        Huomiseen ja heippa


      • Jutsiinsa
        monica kirjoitti:

        Hyvää huomenta

        nyt on ollut mennyt viikko meillä ketjussa hiljanen, mutta ilmatkin ovat ollet suotuisat joten kuka nyt istuisi koneen äärellä.

        Mutta nyt jokunen sana herätykseksi, minä heräsin eilen hyvinkin kovakouraisesti, nimittäin putosin talousjakkaralta sieltä korkeammalta selkä edellä, joten hyvä kun olen tässä kirjoittelemassa.

        Minä olin puhdistamassa ikkunoiden päällä olevia tuuletus luukkuja, joita nykyaikana tehdään, ja tasapaino meni, onneksi putosin sängyn ja tuolin väliin ja tuolilla oli muutama sofvatyyny joten se pehmitti putoamista.

        Opetus: Enpäs enään mene talousjakkaralla kiipeämään.

        Huomenna taas punnitaan, kuinkahan olette voineet ?

        Huomiseen ja heippa

        Huomenen aurinkoisen säteilyn sinnekin!

        Hups. Syömisten suojeltujen saamisten syöpöttelyjen keralla, kuiskin.
        Sieniä, herkkusellaisia, paistettu sipulilla, kera riisin, ja tomaatin eilen apehdin.
        Lisänä oli bulgarianjugurtti, ja kaupan mansikat, ynnä tekomakea.

        Kahvit aamuin ja illoin, silloin myös näkkäri ja kevytlevite, ja kirsikkatomaatit.

        Illalla rahkamansikka, ja vielä kahvikupponen.
        Myöhemmin vielä päärynä.


      • marja-liisa...
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Huomenen aurinkoisen säteilyn sinnekin!

        Hups. Syömisten suojeltujen saamisten syöpöttelyjen keralla, kuiskin.
        Sieniä, herkkusellaisia, paistettu sipulilla, kera riisin, ja tomaatin eilen apehdin.
        Lisänä oli bulgarianjugurtti, ja kaupan mansikat, ynnä tekomakea.

        Kahvit aamuin ja illoin, silloin myös näkkäri ja kevytlevite, ja kirsikkatomaatit.

        Illalla rahkamansikka, ja vielä kahvikupponen.
        Myöhemmin vielä päärynä.

        Hei!

        Elossa ollaan! Vaikka ei mitään hyvää kuulukkaan, paino oli jo eilen aamulla plussan puolella, vaikka tässä ei ole mitenkään mässäiltykään. Luultavasti syy oli siinä, että minulla ei ollut muutamaan päivään näkkileipää, ja söin tummaa leipää.Muuta en syyksi ymmärrä. Mutta nyt on taas näkkileipää pitkäksi aikaa, joten kylmänrauhallisesti jatketaan pienistä vastoinkäymisistä välittämättä.
        Aamulla on sitten se kokoontumisajo!


      • Jutsiinsa
        marja-liisa... kirjoitti:

        Hei!

        Elossa ollaan! Vaikka ei mitään hyvää kuulukkaan, paino oli jo eilen aamulla plussan puolella, vaikka tässä ei ole mitenkään mässäiltykään. Luultavasti syy oli siinä, että minulla ei ollut muutamaan päivään näkkileipää, ja söin tummaa leipää.Muuta en syyksi ymmärrä. Mutta nyt on taas näkkileipää pitkäksi aikaa, joten kylmänrauhallisesti jatketaan pienistä vastoinkäymisistä välittämättä.
        Aamulla on sitten se kokoontumisajo!

        Hupsituttaa, vaikkei kai olisikaan varaa.
        Mutta iloa olla pitää, vaikka elämä olisi kuinkakin vaikeaa.
        Kokoontumisajoon ajan ukkoni moottoripyörällä, tai keewaylla. ♥


      • marja-liisa...
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Hupsituttaa, vaikkei kai olisikaan varaa.
        Mutta iloa olla pitää, vaikka elämä olisi kuinkakin vaikeaa.
        Kokoontumisajoon ajan ukkoni moottoripyörällä, tai keewaylla. ♥

        No huomenta!

        Ajattelin heti aamusta tulla kertomaan, miten suurenmoinen viikko minulla on ollut. Ihan kokonaista 0.100 kiloa on paino pudonnut. Laitoin noin kiloissa, että tuntuu paremmalta. Puolenviikon maissa oli jo plussan puolella, mutta sain sen kuitenkin kääntymään oikeaan suuntaan.
        Illalla vielä masennuksissani join pitkän lasin simaa saunasta tultuani. No munkkeja en kuitenkaan syönyt, vaikka niitä oli muille tarjolla.

        Ja nyt on kauhea morkkis päällä.
        Mutta jos tämän viikon vois kokonaan unohtaa, onhan näitä uusia viikkoja almanakassa, jos vain niitä elonpäiviä riittää.
        Se jää nähtäväksi! Mutta hyviä pudotuksia teille muille! Ja aurinkoista päivää kaikille!
        PS. Se minun kokonais pudotus on kuitenkin 5,6 kiloa


      • marja-liisa... kirjoitti:

        No huomenta!

        Ajattelin heti aamusta tulla kertomaan, miten suurenmoinen viikko minulla on ollut. Ihan kokonaista 0.100 kiloa on paino pudonnut. Laitoin noin kiloissa, että tuntuu paremmalta. Puolenviikon maissa oli jo plussan puolella, mutta sain sen kuitenkin kääntymään oikeaan suuntaan.
        Illalla vielä masennuksissani join pitkän lasin simaa saunasta tultuani. No munkkeja en kuitenkaan syönyt, vaikka niitä oli muille tarjolla.

        Ja nyt on kauhea morkkis päällä.
        Mutta jos tämän viikon vois kokonaan unohtaa, onhan näitä uusia viikkoja almanakassa, jos vain niitä elonpäiviä riittää.
        Se jää nähtäväksi! Mutta hyviä pudotuksia teille muille! Ja aurinkoista päivää kaikille!
        PS. Se minun kokonais pudotus on kuitenkin 5,6 kiloa

        M-L:lle ensin, kuinkas se noin meni, minä oletan että oletko sinä ryhtynyt (noin suunnilleen) syömään ja jäänyt päivittäin merkkaamatta ylös, minusta vähän tuntuuu siltä. mutta kun on kiirettä aikaa, niin sitä koittaa päästä mahdollisimman nopeasti, taas työn pariin.

        Vai söitkö tieten tahtoen sellaista jonka tiesit liiaksi.

        Mutta ei se maailmaa kaada yksi viikko, ota nyt ryhdikkyytesi esille taas ja näytä vaa-alle että kyllä pärjätään sisulla jos ei muuten.

        Nyt harmiksi tulee Vappukin, mutta ei muu auta kuin olla vaan niukalla lautasella ja kiertää kaukaa ne vappuherkut, niin ruuat niinkuin juomatkin että pääsee mahdolisimman pian taas pudotus rytmiin kiinni.

        Äläppä nyt lannistu vaan, minä tiedän että sinä pystyt jatkamaan ja pudottamaan painoasi.


        Jutsiinsa: sinä olet niin iloinen että on syytä olettaa että sinulla on onnistunut viikko takanapäin.Kyllä 6.1 kg on jo mahtava saavutus.

        Kunhan pysyt poissa pullasta ja muustakin makeesta, kun se tuntuu olevan sinulle se heikko kohta.

        Sinun kohdallasi kaikki hyvin, on ollut mukavaa ja mielenkiintoista seurata,mutta ihan alussa sain sydämmen tykytystä kun ongelmia ilmaantui sinulle, mutta pian sinä sen sait korjattua.

        No niin huomenna alkaa Vappu ja toivotan - Hauskaa Vappua -

        kuten Jutsiinsakin, nautitaan kaikesta kivasta mutta kierretään kaukaa kaikki mikä lihottaa.

        Hyvää illanjatkoa.


      • Jutsiinsa
        monica kirjoitti:

        M-L:lle ensin, kuinkas se noin meni, minä oletan että oletko sinä ryhtynyt (noin suunnilleen) syömään ja jäänyt päivittäin merkkaamatta ylös, minusta vähän tuntuuu siltä. mutta kun on kiirettä aikaa, niin sitä koittaa päästä mahdollisimman nopeasti, taas työn pariin.

        Vai söitkö tieten tahtoen sellaista jonka tiesit liiaksi.

        Mutta ei se maailmaa kaada yksi viikko, ota nyt ryhdikkyytesi esille taas ja näytä vaa-alle että kyllä pärjätään sisulla jos ei muuten.

        Nyt harmiksi tulee Vappukin, mutta ei muu auta kuin olla vaan niukalla lautasella ja kiertää kaukaa ne vappuherkut, niin ruuat niinkuin juomatkin että pääsee mahdolisimman pian taas pudotus rytmiin kiinni.

        Äläppä nyt lannistu vaan, minä tiedän että sinä pystyt jatkamaan ja pudottamaan painoasi.


        Jutsiinsa: sinä olet niin iloinen että on syytä olettaa että sinulla on onnistunut viikko takanapäin.Kyllä 6.1 kg on jo mahtava saavutus.

        Kunhan pysyt poissa pullasta ja muustakin makeesta, kun se tuntuu olevan sinulle se heikko kohta.

        Sinun kohdallasi kaikki hyvin, on ollut mukavaa ja mielenkiintoista seurata,mutta ihan alussa sain sydämmen tykytystä kun ongelmia ilmaantui sinulle, mutta pian sinä sen sait korjattua.

        No niin huomenna alkaa Vappu ja toivotan - Hauskaa Vappua -

        kuten Jutsiinsakin, nautitaan kaikesta kivasta mutta kierretään kaukaa kaikki mikä lihottaa.

        Hyvää illanjatkoa.

        Vapun odotuksia, onneksi se kestää meidän aikeittemme kannalta vain yhden päivän.

        Pullan jauhaminen on varmasti pahin lipsahdukseni ollut. Muusta makeasta en oikein niinkään välitä. Limsoja en juo, karpalomehua olen tainnut ennenkin kehua. Jos joskus karkkia himoittaa, siihen auttaa erään tietyn kaupan runsaasti kaakaopapua sisältävä tumma suklaa. Siitä eivät kaikki edes pidä.
        Eikä sitäkään levykaupalla.

        Oikeastaan jännää, kuinka kaikkiin juhliin sisältyy raskasta, sokerista, muuta kaloripitoista popsittavaa.
        Ennen sen on ymmärtänyt, kun arkiruoka on usein ollut paljolti yhtä ja samaa.
        Nyt kun arkenakin moni syö paremmin, kuin ennen koskaaan, pakkavat pyhät ja muut juhla-ajat venyttämään useilla ennestäänkin pitkää vyötä.
        Mutta, määrästähän se on kiinni ja itsestä.
        Ja pitäähän iloita ilon aikana, herkutellakin. Toisillehan siitäkään ei ole haittakaan.

        Mutta toivon kaikille Aurinkoista ja Iloista Vappua!
        Lippu ja viuhka korkealla!


    • Hyvää huomenta vaan

      No nyt on taas se jännäpäivä kun katsotaan kuinka viikko on mennyt ? Onko vatsanne jo tottunut pienempiin annoksiin vai vieläkö yllättää "suden nälkä" toisinaan ? Jännitän kaikkien teidän puolestanne, ja odotankin mielenkiinnolla, joten tulkaahan kertomaan.

      Nyt tulee kaunis ilma joten pitää tehdä jokimmoinen lenkki tänäänkin, eilen oli niin kova tuuli että meinasi viedä mennessään.

      Hyvää sunnuntaita kaikille.

    • Jutsiinsa

      - 6,1 kg, hips huraa,on poistunut minusta. Olen siitä aloittajalle ikikiitollinen.
      En niitä kiloja kaipaa, annan ne pois mieluusti.
      Nyt alan vähentämään vähentämistä, mutta pullalinjaa en toivottavasti koskaan enää aloita.

      Wapun alla, en kaipaa munkkeja, saati tippaleipiä, en simaakaan, mutta
      Kaikille meille Hauskaa Vappua!

      http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=1&pv=3281902&path=83557

      • Vappuiloa

        Olipas kiva leppäkerttu, ja sitkeästi uurasti ees taaksepäin, niinkuin täällä ketjussakin, menee hyvin ja vähän huonommin hyvin.

        Ilomielistä Vappua jokaiselle.


      • marja-liisa...
        Vappuiloa kirjoitti:

        Olipas kiva leppäkerttu, ja sitkeästi uurasti ees taaksepäin, niinkuin täällä ketjussakin, menee hyvin ja vähän huonommin hyvin.

        Ilomielistä Vappua jokaiselle.

        Hyvää huomenta!

        Tulin tänne vaan siksi, että ei pudota tuonne kovin alas. Vappu on mennyt, ja nyt ei enää munkkeja ja simaa. Hyvin ollaan kiini ohjelmassa, ei hätäpäivää. Touhua vaan täytyy järjestää niin paljon, että ei ennätä ajatellakkaan turhaa napostelua.
        Meillä kokonaista yksi aste lämmintä ulkona, että vähän kolealta tuntuu kesän alku. Mutta jospa se siitä vielä iloksi muuttuu.
        Kokeilin aamulla yhtä turkoosin väristä silkkitrikoo tunikaa, jonka olin viime kesänä ostanut, oli jäänyt tuonne hengariin, kun näytti ihan makkaralta. Mutta nyt näytti jo ihan hyvältä. Että päälle vaan.
        Kohta löytää vaikka mitä päällepantavaa.

        Mukavaa päivää kaikille, kestetään nämä räntäsateet, ihan kohta on oikea kesä!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        Hyvää huomenta!

        Tulin tänne vaan siksi, että ei pudota tuonne kovin alas. Vappu on mennyt, ja nyt ei enää munkkeja ja simaa. Hyvin ollaan kiini ohjelmassa, ei hätäpäivää. Touhua vaan täytyy järjestää niin paljon, että ei ennätä ajatellakkaan turhaa napostelua.
        Meillä kokonaista yksi aste lämmintä ulkona, että vähän kolealta tuntuu kesän alku. Mutta jospa se siitä vielä iloksi muuttuu.
        Kokeilin aamulla yhtä turkoosin väristä silkkitrikoo tunikaa, jonka olin viime kesänä ostanut, oli jäänyt tuonne hengariin, kun näytti ihan makkaralta. Mutta nyt näytti jo ihan hyvältä. Että päälle vaan.
        Kohta löytää vaikka mitä päällepantavaa.

        Mukavaa päivää kaikille, kestetään nämä räntäsateet, ihan kohta on oikea kesä!

        Hyvää huomenta vaan

        juu, kyllä kesä meidät saavuttaa ja ihan pian, mutta turhan kylmää on vielä vaan, kun ottaa huomioon että suomen kesä on muutenkin lyhyt, niin sitä vaan odottaa että ilmat lämpenis kunnolla.

        Tämäkin oli tällainen heräte kirjoitus, kun meinaa ketju upota vallan pimentoon.

        Vappu saatiin jo hyvin menemään ja sitten onkin äitienpäivä, ja makeet on kiusana, mutta ei langeta niihin.

        Irkusta ei ole kuulunut mitään, kuinkahan menee?

        Sunnuntaina on taas päivä, kun katsotaan kuinka viisari näyttää.

        No niin, siihenasti moikka


    • u-atu

      Ihan mielenkiintoista luikea tuota painokeskustelua. Siinä kirjoittelee yksi jos toinenkin siitä, mitä päivittäin syö.

      Kiinnostaisi kuitenkin tietää, mikä on itse kunkin alkupaino, josta pitäisi päästä eroon. Meikäläisellä se on ollut 88 kiloa.

      Mitä enemmän painoa on, sitä enemmän on pudottamisen varaa. Onnellisia ovat siinä mielessä esim, 110-kiloiset, joiden pudotukset voivat olla kymmeniä kiloja, verrattuina 85-kiloisiin, joita lienee suurin osa joukosta ja joille kymmenenkin kilon pudotus voi olla tuskien taivalta.

      • Jutsiinsa

        Kaksi asiaa, joita ei naisilta kysytä: minkä ikäinen, paljonko painaa. :)
        Kuin ei lappalaiseltakaan kysellä porojen määrää.
        Tuttava laihdutti kauan sitten 45 kg. ja pysyi saavutuksessaan.

        Terveisin!


      • niin, niin.
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Kaksi asiaa, joita ei naisilta kysytä: minkä ikäinen, paljonko painaa. :)
        Kuin ei lappalaiseltakaan kysellä porojen määrää.
        Tuttava laihdutti kauan sitten 45 kg. ja pysyi saavutuksessaan.

        Terveisin!

        Niiin,nii-iin.

        Mitä se kellekkään kuuluu. mitä kukin painaa.


      • u-atu hyvä,

        Kyllä nyt on niin, että saa riittää se, kuinka paljon kukin on pudottanut, ei kaikki halua painoaan julkituoda, niin mielenkiintoista kun se olisikin.

        Me ilmoitamme vaan kokonais pudotuksen ja mitä viikossa on saanut pudotettua, se on siis täysin vapaaehtoista sanooko painonsa vai ei.

        Itseasiassa se paljastaakin hyvin, onko pysynyt suunnitelmissa, että onko ruokavalinnat ollet oikeat ja oikean suuruiset.

        Kyllä se on totta, että mitä enemmän on painoa sitä helpompaa on sen pois otto.

        Se on mielenkiintoista seurata mitä kukin syö ja putoaako sillä syömisellä painoa ja kuinka paljon ? aina ei ruokavalinnat osu kohdalleen ja viikottainen vaa--alla käynti, auttaa syömään oikealla tavalla.


      • aleksandrovits
        monica kirjoitti:

        u-atu hyvä,

        Kyllä nyt on niin, että saa riittää se, kuinka paljon kukin on pudottanut, ei kaikki halua painoaan julkituoda, niin mielenkiintoista kun se olisikin.

        Me ilmoitamme vaan kokonais pudotuksen ja mitä viikossa on saanut pudotettua, se on siis täysin vapaaehtoista sanooko painonsa vai ei.

        Itseasiassa se paljastaakin hyvin, onko pysynyt suunnitelmissa, että onko ruokavalinnat ollet oikeat ja oikean suuruiset.

        Kyllä se on totta, että mitä enemmän on painoa sitä helpompaa on sen pois otto.

        Se on mielenkiintoista seurata mitä kukin syö ja putoaako sillä syömisellä painoa ja kuinka paljon ? aina ei ruokavalinnat osu kohdalleen ja viikottainen vaa--alla käynti, auttaa syömään oikealla tavalla.

        Jos oma paino on yksityisasia, josta ei kerrota, niin miksi sitten oma syöminen ei ole yksityisasia, kun siitä täälläkerrotaan jokaista makuupalaa myöten?.

        Tässähän olisi nyt varsin olennaista tietää itse kunkin lähtökohdat painon pudottamisessa, siis alkupaino. Ei taida kukaan uskaltaa sitä sanoa tai kirjoittaa.


      • Jutsiinsa
        aleksandrovits kirjoitti:

        Jos oma paino on yksityisasia, josta ei kerrota, niin miksi sitten oma syöminen ei ole yksityisasia, kun siitä täälläkerrotaan jokaista makuupalaa myöten?.

        Tässähän olisi nyt varsin olennaista tietää itse kunkin lähtökohdat painon pudottamisessa, siis alkupaino. Ei taida kukaan uskaltaa sitä sanoa tai kirjoittaa.

        Eihän ole muuta kuin uteliaisuutta tietää kunkin paino.
        Onhan kaikkein tärkeintä, että saa kiloja tiputettua.
        Nykyisin lääketiedekin on laajentanut käsitystä pienen ylipainon
        vaikutuksista. Saati, että meitä on geneettisesti siunattu
        erilaisilla ruumiinmuodokkuuksilla. Joku on laiha, vaikka söisi
        hevosia. Joku saa tarkkaan tutkiskella suupalansa, ettei lihoisi.

        Itselleni painon kurissapitäminen on terveyteni kannalta ensiarvoista.
        Tuskin täällä monikaan havittelee kosmeettista laihdutusta.
        Liikakilot vain eivät ole mihinkään sairauteen tai sen uhkaan
        terveellisiä.
        Moni sairaus ei hyökkää, diabetes, kihti, verenpaine, jos paino on
        kohdallaan. Monen mömmön voi saada jätettyä, jos tarpeeksi painoa
        tippuu.

        Ja toinen asia. Itsekseen yhdessä on mukava saada mahdollisesti kikkoja ja ideoita toisilta.
        Pitkän päälle alkaa raejuusto ja keitetyt sekavihannekset maistumaan
        puulta.
        Kaipa palstan miehet ovat hyvissä lukemissa, kun heistä emme ole saaneet seuraa. Hyvä jos niin on. :))


      • aleksandrovits kirjoitti:

        Jos oma paino on yksityisasia, josta ei kerrota, niin miksi sitten oma syöminen ei ole yksityisasia, kun siitä täälläkerrotaan jokaista makuupalaa myöten?.

        Tässähän olisi nyt varsin olennaista tietää itse kunkin lähtökohdat painon pudottamisessa, siis alkupaino. Ei taida kukaan uskaltaa sitä sanoa tai kirjoittaa.

        Vastaus aleksandrovitsille, ei se ole tarpeelista ilmoittaa omaa painoaan kun pyrimme siihen että kuinka paljon on pudottanut pois, ja sen ilmoitamme.

        Ja sikseen,,,,,, minä annoin oman painoni julki heti alussa kun ketjua aloitettiin, ja ihan sentähden, että jos joku muukin haluaa ilmaista niin rohkaisin,,,,,

        Miksi sitten ilmoitamme mitä syömme ja juomme ? Siksi että jokainen näkee minkälaisilla ruuilla kukin laihtuu ja mitä pitää tehdä jos ei onnistu painon pudotus, ja siihen osviittaa saa toisilta, seuraamalla heidän aterioitaan.

        Ja painonpudotus on terveelistä, senhän Jutsiina jo kertoikin, vähäinenkin määrä jo on hyväksi sairauksille.


    • Ei laihututa nyt.

      • No huomenta,

        Kyllä nämä viikot menee niin nopiaan että ihmetellä täytyy, toisenkautta hyvä mutta taas toisenkautta ei hyvä.

        Nyt on täällä mahdottoman nätti aamu, ja se onkin tervetullut jo, oikein mieltä piristää, kun kyllästytti tuo ainainen sade.

        No nyt asiaan jota otsikkokin sanoo, saa nähdä mitenkä nyt on mennyt kun olette yksiksenne taas pudottaneeet painoa, että onko niin tapahtunut - vai onko joukkovoima poikaa - se nähdään kunhan tulette kertomaan.

        Minä jään odottamaan, ja hyvää sunnuntaita kaikille.


      • marja-liisa...
        monica kirjoitti:

        No huomenta,

        Kyllä nämä viikot menee niin nopiaan että ihmetellä täytyy, toisenkautta hyvä mutta taas toisenkautta ei hyvä.

        Nyt on täällä mahdottoman nätti aamu, ja se onkin tervetullut jo, oikein mieltä piristää, kun kyllästytti tuo ainainen sade.

        No nyt asiaan jota otsikkokin sanoo, saa nähdä mitenkä nyt on mennyt kun olette yksiksenne taas pudottaneeet painoa, että onko niin tapahtunut - vai onko joukkovoima poikaa - se nähdään kunhan tulette kertomaan.

        Minä jään odottamaan, ja hyvää sunnuntaita kaikille.

        No niin täältä tullaan! Huomenta kaikille!

        Helpompi olisi tietenkin ollut olla kokonaan tulematta, tai kehitellä joku suuri pudotus, mutta kun en satu olemaan henkilö, joka ei uskaltaisi kantaa vastuitaan, tai valehtelisi, niin kerron, että vain 200gr se paino putosi viime viikolla.

        Mutta kun ajattelee positiivisesti, että kuitenkin putosi. En tiedä olenko mitään erikoista muutosta tehnyt, ruokia en ole enää kirjoitellut, ja hyvä niin, kun joitakin sekin närästää.
        Vaikka eihän sen pitäisi kuulua naapurille, mitä talon kanat nokkii.
        Ja vielä sille aleksandrovitsille, ja muillekkin, että jos minullakin tälläinen vauhti tässä pudotuksessa jatkuu, niin eihän minusta ole JOULUNA muuta kuin haamu jäljellä.
        Ihan hirvittää, kun eihän mikään ole niin ruma, kun laiha vanha akka.
        Hah, hah, hah, haa! Hyvää punnituspäivää kaikille!


      • Voi mikä mamma!
        marja-liisa... kirjoitti:

        No niin täältä tullaan! Huomenta kaikille!

        Helpompi olisi tietenkin ollut olla kokonaan tulematta, tai kehitellä joku suuri pudotus, mutta kun en satu olemaan henkilö, joka ei uskaltaisi kantaa vastuitaan, tai valehtelisi, niin kerron, että vain 200gr se paino putosi viime viikolla.

        Mutta kun ajattelee positiivisesti, että kuitenkin putosi. En tiedä olenko mitään erikoista muutosta tehnyt, ruokia en ole enää kirjoitellut, ja hyvä niin, kun joitakin sekin närästää.
        Vaikka eihän sen pitäisi kuulua naapurille, mitä talon kanat nokkii.
        Ja vielä sille aleksandrovitsille, ja muillekkin, että jos minullakin tälläinen vauhti tässä pudotuksessa jatkuu, niin eihän minusta ole JOULUNA muuta kuin haamu jäljellä.
        Ihan hirvittää, kun eihän mikään ole niin ruma, kun laiha vanha akka.
        Hah, hah, hah, haa! Hyvää punnituspäivää kaikille!

        Olet sinä mainio, sain taas hyvät naurut!


      • aleksandrovits
        Voi mikä mamma! kirjoitti:

        Olet sinä mainio, sain taas hyvät naurut!

        Kun mukana ei taida olla yhtään alle 100-kiloista, joten kaikilla on loistavasti mahdollisuuksia painonpudotukselle, suuremmallekin kuin 200 g viikossa.


      • Jutsiinsa
        aleksandrovits kirjoitti:

        Kun mukana ei taida olla yhtään alle 100-kiloista, joten kaikilla on loistavasti mahdollisuuksia painonpudotukselle, suuremmallekin kuin 200 g viikossa.

        Itseltäni on pudonnut 300 gr. viime viikolla. Olen erittäin tyytyväinen itseeni.

        Ihan sama, onhan amerikkalaisista yli puolet väestöstä ylipainoisia, joten toisaalta asiaa katsoen, he on normaalipopulaa.
        Ja siellähän on runsaasti yli 300 kiloisiakin ihmisiä.
        Jamie Oliver esitteli eräässä ohjelmassaan kuinka valtavia ruumisarkkuja heille myydään, ja hautapaikka on kahden normaalin levyinen.

        Ongelmat kullakin, kellä isommat, kellä pienemmät.
        Ihmisyys ei ole kiloista kiinni.

        Ja vielä loppukaneetti. Mitä hitaammin paino putoaa, sen varmemmin se säilyy saavutetuissa lukemissa.
        Kaunista kevätpäivää, ainakin täällä se on!


      • pelkkä vitsi
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Itseltäni on pudonnut 300 gr. viime viikolla. Olen erittäin tyytyväinen itseeni.

        Ihan sama, onhan amerikkalaisista yli puolet väestöstä ylipainoisia, joten toisaalta asiaa katsoen, he on normaalipopulaa.
        Ja siellähän on runsaasti yli 300 kiloisiakin ihmisiä.
        Jamie Oliver esitteli eräässä ohjelmassaan kuinka valtavia ruumisarkkuja heille myydään, ja hautapaikka on kahden normaalin levyinen.

        Ongelmat kullakin, kellä isommat, kellä pienemmät.
        Ihmisyys ei ole kiloista kiinni.

        Ja vielä loppukaneetti. Mitä hitaammin paino putoaa, sen varmemmin se säilyy saavutetuissa lukemissa.
        Kaunista kevätpäivää, ainakin täällä se on!

        Paljonko painat aleksantrovitsi? Ei kai mene yli sadan kilon, kiinnostaa nyt minua kovasti.
        Miten voit olla noin kiinnostunut naisten painosta?


      • aleksandrovits
        pelkkä vitsi kirjoitti:

        Paljonko painat aleksantrovitsi? Ei kai mene yli sadan kilon, kiinnostaa nyt minua kovasti.
        Miten voit olla noin kiinnostunut naisten painosta?

        Oma paino on reilusti alle sadan kilon.

        Ei erityisesti kiinnosta heidän painonsa, vaan se, miltä pohjalta ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän kampanjaan, jossa on muuten myös miehiä


      • Ihan pohjalta!
        aleksandrovits kirjoitti:

        Oma paino on reilusti alle sadan kilon.

        Ei erityisesti kiinnosta heidän painonsa, vaan se, miltä pohjalta ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän kampanjaan, jossa on muuten myös miehiä

        No miltäköhän pohjalta sitä lähdetään laihduttamaan? Siksi, että on ylipainoa
        .menikö perille!


      • ylipainoinen pöljä
        Ihan pohjalta! kirjoitti:

        No miltäköhän pohjalta sitä lähdetään laihduttamaan? Siksi, että on ylipainoa
        .menikö perille!

        Miksi siitä painosta pitäisi mennä kertomaan?

        Selväähään on, että kolminumeroinen kilomäärä tässä lähes jokaisella kertojalla on kannettavanaan.

        Jos laihduttaa viikossa keskimäärin 200 g, niin 50 viikossa, siis vajaassa vuodessa on jo laihduttanut 10 kiloa, eli tuo alaraja on enää 90 kiloa ja vajaassa kahdessa vuodessa eli huhtikuussa 2014 ollaan parhaassa tapauksessa jo solakoita 80-kiloisia ja varsin moni on joka tapauksessa alittanut 100 kilon rajan.

        (Sinänsä hymyilyttää, kun joku ylpeyttä tuntien kertoo syöneensä sitä ja sitä ja pudottaneensa painoaan 150 g.)


      • Jutsiinsa
        aleksandrovits kirjoitti:

        Oma paino on reilusti alle sadan kilon.

        Ei erityisesti kiinnosta heidän painonsa, vaan se, miltä pohjalta ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän kampanjaan, jossa on muuten myös miehiä

        Ei pitäisi provosoitua, kun provosoidaan, sanoi jo entinen presidenttimme viisaudessaan. Itselleni sen osoitan.

        En tiedä, mitä pohjaa tarkoitat, itselleni ainoa tarkoitus on terveydellinen.
        Ei siinä ei ole mitään muuta ihmeellistä.
        Minulla ainakin on vaivoja kotitarpeiksi, etten enää kaipaa vaikkapa diabetestä.
        Sen riski putoaa jo muutaman kiloa laihdutuksella, olen kuullut lääkärin sanovan.
        Muiden tarkoitusperiä en tiedä, kullakin kai omanlaisensa.
        Silti tuskin täysin erehdyn, että meillä useimmilla on terveys ennen kaikkea.
        Se mitä sitä on.

        On paljon helpompaa lihoa, ei kovin kummoisesti tarvitse viikkoa mättää, kun paino nousee paljon mittavammin, kuin pihistämällä saadaan grammoja vähennettyä. Ja faktahan on, mitä enemmän ylikilot karisevat, sen verkkaisemmaksi painonputoaminen tulee.

        Tuohan oli mielenkiintoista, että ketjuumme on uskaltautunut miehiäkin.

        Ei kaikki ole vaa'alla mitattavaa, mutta harvaan vaivaan ylipaino auttaa, josko mihinkään.
        Nykyiset syöntiongelmat ovat asia erikseen.

        Ettei murkina unohtuisi, ainuttakaan jäätelöä en ole nyt syönyt, pätkän grillimakkaraa mutustelin eilen. Jäänee ainoaksi lajissaan tänä kevät-kesänä.

        Aurinko paistaa kaiken painoisille.


      • aleksandrovits kirjoitti:

        Oma paino on reilusti alle sadan kilon.

        Ei erityisesti kiinnosta heidän painonsa, vaan se, miltä pohjalta ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän kampanjaan, jossa on muuten myös miehiä

        aleksanrovits

        Siltä pohjalta, kuten jo aiemmin kerroin että jokaisella on omat syynsä pudottaa painoaan, ota huomioon, terveyskin teetättää sen, ja jos oikein turhamainen on, niinkuin minä itse, niin ihan ulkoisen olemuksenkin tähden.

        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.


      • ylipainoinen pöljä kirjoitti:

        Miksi siitä painosta pitäisi mennä kertomaan?

        Selväähään on, että kolminumeroinen kilomäärä tässä lähes jokaisella kertojalla on kannettavanaan.

        Jos laihduttaa viikossa keskimäärin 200 g, niin 50 viikossa, siis vajaassa vuodessa on jo laihduttanut 10 kiloa, eli tuo alaraja on enää 90 kiloa ja vajaassa kahdessa vuodessa eli huhtikuussa 2014 ollaan parhaassa tapauksessa jo solakoita 80-kiloisia ja varsin moni on joka tapauksessa alittanut 100 kilon rajan.

        (Sinänsä hymyilyttää, kun joku ylpeyttä tuntien kertoo syöneensä sitä ja sitä ja pudottaneensa painoaan 150 g.)

        ylipainoinen pöljä

        Vaikka 150g on vähän niin, on se laskusuunnassa kuitenkin, ja kun meillä ei ole kiirettä niin voimme aivan hyvin ottaa välillä rennomminkin, vaikkei paino silloin kovin putoakkaan.

        Tule seuraavan kerran mukaan, niin hymysi hyytyy :)))


      • aleksandrovits
        monica kirjoitti:

        aleksanrovits

        Siltä pohjalta, kuten jo aiemmin kerroin että jokaisella on omat syynsä pudottaa painoaan, ota huomioon, terveyskin teetättää sen, ja jos oikein turhamainen on, niinkuin minä itse, niin ihan ulkoisen olemuksenkin tähden.

        Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

        Jokaisella on yksi ja sama syy pudottaa painoa, nimittäin ylipaino.
        Tavoitteet voivat olla erilaisia, mutta keskeisiä niistä lienevät parempi terveys ja edustavampi ulkonäkö.


    • Haloo,,, ja terkut keilahallilta !

      nyt on sitten väännetty juttua ylimääräisistä kiloista ja se siitä sitten.

      Olin keilahallilla ja sain senkautta liikuntoa, on se mielenkiintoista taistelua keiloja vastaan, ja samalla tulee liikkuneeksikin.

      Onko teillä muilla hyötyliikunnan lisäksi vielä muuta liikuntoa ?

      Kevät on jo hyvällä alullaan, kun puut ovat lehtisilmuja jo täynnä ja niin alkaa muutkin vihertää, ihan silmissä.

      Tämä on vain pieni tervehdys, kun sunnuntai on jo pian taas esillä.

      Katsotaan silloin onko yhtään iikkaa kertomassa, kuinka viikko on mennyt, että onko vaaka jo unohdettu tykkänään.

      Aurinkoista kevätpäivää toivotan kaikille.

      • No mitä tuumaa u-atu, katsoin juuri u-atun alkupainon ja se oli 88 kg, ja nyt on tullut 1 kg lisää, mutta sehän olikin u-atun tavoituskin, olla lihotus kuurilla.

        Mutta mikähän on u-atun pituus, kärsiskö kysyä ?

        Huomenna on sitten äitienpäivä ja otetaan siitä päivästä kaikki mukava irti, osa varmaankin menee ulos syömään ja toiset keittää täytekakku kahvit kotonaan, minulle poikani lupasi laittaa
        äitienpäivä lounaan minun kotonani, omaa hyvän ruuanlaitto taidon, tällä järjestelyllä meille jää aikaa keskustelulle.

        Nyt toivotankin kaikille äideille - oikein hyvää äitienpäivää...

        Iloitaan me äidit, kun kerran on tällainen päivä meille annettu.


    • u-atu

      Ollan jo tavoitettu 89 kiloa. Tasakymmenluku ei ole enää kaukana ja voi ylittyä jo ensi viikolla. Matkaa sentään on vielä kampanjan 100 -joukkoon.

      • marja-liisa..

        Hyvää huomenta, ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

        Läksin heti aamusta ilmoittelemaan, että viime viikon pudotus oli 0,6 kiloa. Että ihan hyvin, vaikka en niin tarkka ole ollutkaan. Ja eilen tehtiin rengasmatka sukulaisissa, missä kaksi emäntää pani parastaan, ja oli valmistanut niin hyvät ruuat, että yrittelin syödä ihan normaalisti. Otin vain salaatteja enemmän lautaselle, jätin leivät pois, ja lasiin vettä, niin kaikki näytti ihan reilulta syönniltä.
        Olisi ollut epäkohteliasta ruveta siinä nirsoilemaan.
        Nyt rupean itse valmistelemaan niitä äitienpäiväruokia, sieltä on tulossa porukkaa syömään.
        Hyviä pudotuksia kaikille!


      • marja-liisa..
        marja-liisa.. kirjoitti:

        Hyvää huomenta, ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

        Läksin heti aamusta ilmoittelemaan, että viime viikon pudotus oli 0,6 kiloa. Että ihan hyvin, vaikka en niin tarkka ole ollutkaan. Ja eilen tehtiin rengasmatka sukulaisissa, missä kaksi emäntää pani parastaan, ja oli valmistanut niin hyvät ruuat, että yrittelin syödä ihan normaalisti. Otin vain salaatteja enemmän lautaselle, jätin leivät pois, ja lasiin vettä, niin kaikki näytti ihan reilulta syönniltä.
        Olisi ollut epäkohteliasta ruveta siinä nirsoilemaan.
        Nyt rupean itse valmistelemaan niitä äitienpäiväruokia, sieltä on tulossa porukkaa syömään.
        Hyviä pudotuksia kaikille!

        Eipä näy ketään ! Mitä kummaa on tapahtunut? Eikös meillä ollut treffit tänään täällä?


      • marja-liisa...
        marja-liisa.. kirjoitti:

        Eipä näy ketään ! Mitä kummaa on tapahtunut? Eikös meillä ollut treffit tänään täällä?

        Huomenta!

        Kyllä minut on nyt jätetty pahemman kerran, ei täällä vieläkään ketään!
        Mutta ei se mitään, minäkin kerään leluni, ja menen omalle hiekkalaatikolle!
        Mukavaa kesää!


      • marja-liisa... kirjoitti:

        Huomenta!

        Kyllä minut on nyt jätetty pahemman kerran, ei täällä vieläkään ketään!
        Mutta ei se mitään, minäkin kerään leluni, ja menen omalle hiekkalaatikolle!
        Mukavaa kesää!

        Huomenta Marja - Liisa, en minä ole jättämässä, mutta kun eilinen päivä meni kiireen piikkiin, ja ihan koko päivän ja nyt aamusella kun uni maittoi paremmin kuin pitkään aikaan, niin käytin se hyväkseni.

        kyllä tästä alkujaan, porukasta, on vähennystä käynnyt, sitä mukaan kun kiintiöt on tullut täyteen, ja ilmoittihan Jutsiinsakin että käynnit vähenee,,,, mutta kun sinulla on vielä pudotettavaa niin olen kyllä tukenasi jos haluat jatkaa.

        Olet kyllä sisukas ihminen niin, mikä ettet näytä että pärjäät yksinki, miten vaan, mutta kerro minulle kuinka päätät.

        Koetappas sinäkin houkutella joku mukaan kanssasi pudottamaan.

        Hyvää alkavaa viikkoa sinulle !

        Olisi kiva jos joku muukin haluaisi olla mukanasi, joku uusi, joka ei ole ollut mukana aiemmin, nyt oisi hyvä tilaisuus


      • marja-liisa..
        monica kirjoitti:

        Huomenta Marja - Liisa, en minä ole jättämässä, mutta kun eilinen päivä meni kiireen piikkiin, ja ihan koko päivän ja nyt aamusella kun uni maittoi paremmin kuin pitkään aikaan, niin käytin se hyväkseni.

        kyllä tästä alkujaan, porukasta, on vähennystä käynnyt, sitä mukaan kun kiintiöt on tullut täyteen, ja ilmoittihan Jutsiinsakin että käynnit vähenee,,,, mutta kun sinulla on vielä pudotettavaa niin olen kyllä tukenasi jos haluat jatkaa.

        Olet kyllä sisukas ihminen niin, mikä ettet näytä että pärjäät yksinki, miten vaan, mutta kerro minulle kuinka päätät.

        Koetappas sinäkin houkutella joku mukaan kanssasi pudottamaan.

        Hyvää alkavaa viikkoa sinulle !

        Olisi kiva jos joku muukin haluaisi olla mukanasi, joku uusi, joka ei ole ollut mukana aiemmin, nyt oisi hyvä tilaisuus

        Minä jatkan täällä yksikseni siihen juhannusaattoon asti. Osaanhan minä jo tämän. Ihan joka viikko on vähän pudonnut, eikä yhtään kuitenkaan ole pudotetut päässeet tulemaan takaisin, että kyllä tämä tästä hyvin menee.

        Ja periksi meillä ei anneta. Eikä tyhjiä löpötyksiä lupailla. Se mitä luvataan tehdään ihan varmasti, tai sitten pidetään se suukin kiini.

        Kiitos ja halaus sinulle Monica! Monta kiloa lähti vyötäröltä!


      • Sally
        marja-liisa.. kirjoitti:

        Minä jatkan täällä yksikseni siihen juhannusaattoon asti. Osaanhan minä jo tämän. Ihan joka viikko on vähän pudonnut, eikä yhtään kuitenkaan ole pudotetut päässeet tulemaan takaisin, että kyllä tämä tästä hyvin menee.

        Ja periksi meillä ei anneta. Eikä tyhjiä löpötyksiä lupailla. Se mitä luvataan tehdään ihan varmasti, tai sitten pidetään se suukin kiini.

        Kiitos ja halaus sinulle Monica! Monta kiloa lähti vyötäröltä!

        Heippa!

        Kävin tänä aamuna vaa`alle ja se viisikiloa on poissa pysynyt.
        Nyt vielä se toinen viisi, niin normaalipainossa ollaan.
        Nyt alkaa nuo pihatyöt tositeolla, joten eiköhän ne kilot siitäkin liikuntamuodosta saa kyytiä.
        Olen edelleen noudattanut tuota vhh:sta ruokavaliota. Leipää ja viljatuotteita vähempi ja kasviksia/juureksia runsaammin. Samoin broileria, kalaa ja vähärasvaista lihaa vaihdellen päivittäisiin ruoka-annoksiin. Perunaa ihan silloin tällöin. Hedelmiä taas olen syönyt viimeaikoina runsaammin, joten sieltä pitää kai vähän vähentää. Marjoja on vielä jonkinverran pakastimessa, joten niitä sitten hedelmien tilalle.
        Eipä tässä nyt enempää tätä "löpötystä", joten toivottelen vain kaikille hyvää kevään jatkoa.

        Ja Marja-Liisalle tsemppiä. On mukava lukea kirjoituksiasi.


      • Sally
        Sally kirjoitti:

        Heippa!

        Kävin tänä aamuna vaa`alle ja se viisikiloa on poissa pysynyt.
        Nyt vielä se toinen viisi, niin normaalipainossa ollaan.
        Nyt alkaa nuo pihatyöt tositeolla, joten eiköhän ne kilot siitäkin liikuntamuodosta saa kyytiä.
        Olen edelleen noudattanut tuota vhh:sta ruokavaliota. Leipää ja viljatuotteita vähempi ja kasviksia/juureksia runsaammin. Samoin broileria, kalaa ja vähärasvaista lihaa vaihdellen päivittäisiin ruoka-annoksiin. Perunaa ihan silloin tällöin. Hedelmiä taas olen syönyt viimeaikoina runsaammin, joten sieltä pitää kai vähän vähentää. Marjoja on vielä jonkinverran pakastimessa, joten niitä sitten hedelmien tilalle.
        Eipä tässä nyt enempää tätä "löpötystä", joten toivottelen vain kaikille hyvää kevään jatkoa.

        Ja Marja-Liisalle tsemppiä. On mukava lukea kirjoituksiasi.

        Tarkennus vielä tuosta normaalipainosta.
        Voihan olla, että jonkin mittaustestien mielestä olisin vieläkin ylipainoinen, mutta minulle tuo viidenkilon( yhteensä 10kg) painon pudotus on sopiva. Olen silloin mielestäni normaalipainoinen... Painoindeksi alle 30.


    • Jutsiinsa

      Harmaahkoa maananaita, toivottavasi silti intoa riitää. Itse olen yrittänyt pitää linjani, jotta saavuttaisin linjani. Ne nyt kyllä paranevat sivutuotteena, kun sisua riittää.
      Hyvin itselläni riittänyt, painoa eilisen punnituksen mukaan alusta poistunut piirua vaille 7 kg.
      Vielä kun muutaman viikon jaksaa samaa latua, saa pois vielä muutan kilon, alkaa urkakka olla ohi. Painoahan pakkaa tulemaan lisää, jos noin vain entisiin tapoihinsa palaa. Sitä itse en toivo tekeväni.

      Mukava tätä ketjua on ollut seurata, ja kiitokset, että Monica kekkasi tämän luoda.
      Jatketaan harjoituksia, yhdessä ja erikseen, ja käydään täällä kertomassa, missä mennään.
      Siitä minä ainakin olisin kiitollinen.

      Kone vähän temppuilee, kai näppäimien alle on jotain näkkäriä kertynyt.
      Eivät meinaa toimia.
      Pitää alkaa puhdistuspuuhiin.
      Hymyillään ja jatketaan, kellä siihen tarvetta on.

      Miten lienen huonosti alkuaan lukenut, kun en älynnyt ollenkaan, että täällä lihottaakin joku itseään. Kukin tarpeittensa mukaan.
      Onnea kaikkiin yrityksiin, sitä itsekin kovin tarvitsen!

    • Ruokatauko puutarha työskentelyssä. Tyttären kanssa laitoimme kiharaisia tukikeppejä köynnöstaimille sopiviin paikkoihin, ja sitten sisälle syömään:D Ruokahalua kiihoittavaa tuo ulkoilmahomma onkin, paino on nyt pudonnut 5 kg runsaasti, enempää ei ole väliksikään tässä iässä.
      Se pienempi lautanen on jatkuvasti käytössä, ja kiitos Monican pitkäaikaisen raportoinnin jäikin jo tavaksi.

      On se hauskaa kun sain tyttöni kaveriksi, päivä on mennyt kuin siivillä, onnesta mykkänä, niinkuin marja-liisa sanoi:D Juttu kyllä on luistanut meillä kävimme Ikeassa hakemassa tukikepit, ja illalla saunan jälkeen jää yöksi sentään.
      Mukava on seurata terveellisempiä ruokatottumuksianne!

      terveisin texsanell

    • Tervehdys taas,

      olen kyllä ajatellut että okohan meikäläinen tulossa vanhaksi kun kaikki työ vie enemmän aika, nimittäin olen pessyt huushollin ikkunat, ja sekos on vienyt aikani tyyystin, että en ole ehtinyt istumaan tietsikan äärelle, ja vastaamaan teille.

      Ja voi turkale nyt lupasi oikein lahjakasta sadetta, että kyllä ihminen tekee turhaa työtä, Mutta tosekseen, antaa tulla vaan sitten ei meikäläiseltä työt lopu.

      Mutta oli kivaa kuulla Jutsiinastakin että olet jo 7 kg vaiheilla pudotuksesa, se näkyy jo ulospäinkin, eikös olekkin mukava tunne ? Jatka vaan samaan tyyliin, sen mikä tarpeen on.

      M-L sinulla on hyvä asenne joten jatka vaan ainakin juhannukseen, jos tarvetta, on olen kyllä kannustamassa sinua, ja kiitoksia kiitoksista.

      Texsanell sinä olet päässyt tavoitteeseesi, eli 5 kg poissa sekin on hyvä, nyt sinun on muistettava ne pikkulautaselliset, johon jo olet pikkuhiljaa tottunutkin, ja sen oppii tietämään ruuista mikä on sopivaa laittaa lautaselle, niin siinä se on, ja kilot pysyy poissa.

      Sallykin on poikennut pitkästä aikaa, ja kerroit että olet onnistunut hyvin pitämään painosi kurissa, se on tosi hyvää kuultavaa,kannattaa edelleen tehdä sen eteen töitä.

      Nyt minä lähden silittämään verhoja ikkunoihin, ja toivottelen laihdutuksen tuomaa laadukasta elämää itse kullekkin.

      Kirjoitellaan.

    • u-atu

      Joku edellä mainitsi tavoittaneensa jo painoindeksin 30.

      Kirjoituksesta ei selvinnyt asianomaisen paino eikä pituuskaan, mutta jos oletetaan pituudeksi 170 sm, niin käytännössä tuo merkitsisi jo 90 kilon alitusta.

      On kunnioitettava saavutus, johon ei voi olla kiinnittämättä huomiota!

      Sinänsä painoindeksin käyttäminen antaakin luotettavamman kuvan ylipainosta ja painon nousuista tai laskuista, koska siinä otetaan huomioon myös pituus.

    • Läskitön
      • ???

        Hyvähän siellä on läskittömän huudella.
        Itse olen kylläkin, ylipainostani huolimatta, osallistunut hyvätekeväisyys kamppanjoihin,esim. kummilapsi avustukseen. 27€/kk
        Miten on itsesi laita," laihilainen"?


    • saa olla korkeempi

      vanhemmilla on tuo painoindeksi eri juttu kuin nuoremmilla, miksi?

      • Vanha Viisas Kevyt

        Vanhuus ja viisaus. Viisaus painaa.


      • Indeksitön
        Vanha Viisas Kevyt kirjoitti:

        Vanhuus ja viisaus. Viisaus painaa.

        Ja Marja-Liisa tuolla viisaasti sanoi, että mikään ei ole niin ruma kun laiha vanha akka. Ja yhdyn siihen täydellisesti, mummot saa olla vähän pyöreitä. Niin naamakaan ei ole kuin korvasieni.


      • kassu'
        Indeksitön kirjoitti:

        Ja Marja-Liisa tuolla viisaasti sanoi, että mikään ei ole niin ruma kun laiha vanha akka. Ja yhdyn siihen täydellisesti, mummot saa olla vähän pyöreitä. Niin naamakaan ei ole kuin korvasieni.

        Hmm.... Hups... Kyllä tommoinen tuhti "sylintäyteinen" on jotain, sanokoon muut mitä vaan. Sylin täydeltä rakkautta :))))


      • marja-liisa...
        kassu' kirjoitti:

        Hmm.... Hups... Kyllä tommoinen tuhti "sylintäyteinen" on jotain, sanokoon muut mitä vaan. Sylin täydeltä rakkautta :))))

        Huomenta!

        Empä malttanut odotella vaan tulin heti kertomaan, että nyt oli todella ensimmäinen hyvä viikko, vaikka en mitään erityistä ole tehnytkään, En ole punninnut ruokia, enkä kirjannut ylös syömisiäni. No ehkä lusikkaa käyttänyt vähemmän, mutta lapiota ja kuokkaa enemmän.
        Viikolla putosi 1,6 kiloa, ja nyt yhteensä 7,9 kiloa. Nyt se jo näkyy, ja ainakin selvästi tuntuu. Vain 2.1 kiloa olisi urakkaa Juhannusaattoon, se tekee 420 gr viikossa. Kyllä se on mahdollisuuksien rajoissa. Täytyy vaan yritellä. Nyt on hyvä aika tähän urakkaan, kun on niin paljon ulkotöitä, että kulutus on eri luokkaa, kun pitsejä virkaten.

        Tuolla puolusteltiin pientä pyöreyttä, ja on se vanhalla ihan ok. Jos minäkin 174 senttinen olisin oikein laiha, niin johan ne ihmiset luulisi, että on suntiolta jäänyt hautausmaan portit auki. No olisihan minulla tietysti käyttöä, vaikka humalasalkona. Hah, hah, haa!

        Nyt täytyy lähteä mökille, sieltä soitettiin, että kaksi suurta kuusta on kaatunut sähkölinjalle, ja kaapelit on maassa. Siellä on havunkantoa tiedossa.

        Toivottavasti sähköt pelaisi, ettei kaikki herkut ole sulaneet pakasteeseen. Se olisi harmittava takaisku!

        Oikein mukavaa aurinkoista päivää kaikille!


    • u-ayu

      Korvasieninaamainen vanha nainen ei ehkä aina ole kaunottaren maineessa, mutta sillä on melko luultavasti painoindeksi alle 25.

    • Huomenta vaan

      Minäkin olin niin innoisani että meinasin jättää vahingossa
      rekkaamatta, olipas nyt hyvä pudotus jota pitää oikein onnitella että Onnea sisupussille.

      Kyllä nyt moni hierasee silmiään kun lukee sinun pudotuksesi viikossa,,,,, näin se toimii kun ei anna periksi....

      Ne pihahommat on hyvää apua, se on kuin laihduttajalle lisäpotkua antamassa. Oikein hyvä asia.

      Hyvin pääseet Juhannus tavoitteeseesikin.

      Saapas nähdä ilmaantuuko ketään muuta kertomaan ?

      Nyt kun viikko taas alkaa, niin toivotan hyvää pudotus viikkoa sinulle R-L ja miksei muillekkin.

    • Jutsiinsa

      Taas meni punnituspäivä, ja ihan kohtuullinen tulos, alkupaino pudonnut, 7,3 kg:lla.
      Eilen keittelin kalasoppaa pakasteseistä. Liekö kuvitelmaa, eipa kai, mutta vatsalaukku lie hieman kutistunut, kun kylläiseksi tuli aivan sopivalla annoksella.
      Siihen vielä jälkkäriksi kirsikkatomaatteja, makeita kuin mitkä. Nyt ovatkin olleet jatkuvassa tarjouksessa.
      Ei muuta sillä, mutta leipää ja pullaa yritän saada minimiinsä, ei ihan ilmankaan niitä olemaan.

      Juhannukseen on muutama viikko, enköhän sinne minäkin tähtää. Traditioni, juhannusjuuston jätän nyt keittämättä. Sitä jos muutaman kerran nautiskelee, taitaisi paino nousta kohta entiselleen.
      Eipä toki, määrästähän enin on kiinni.

      • Sinulle Jutsiinsa, osasin odottaa, että sinä olet mukana kun olet jo niinkin paljon pudotanut painoa, nyt teitä on kaksi onnistujaa, on tosimukavaa seurata kuinka viikko viikolta tapahtuu pudotusta toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän.

        Minun laskelmieni mukaan olette melkein tasoissa pudotuksessa, molemmat on pudottanut täydet 7 kg ja Marja-Liisa on 7.9 kg kokonais pudotus ja Jutsiinsa 7.3 kg, kyllä on tosi hyvä tunne, tiedän sen kokemuksesta,

        Mitään suurempaa takaiskua ei ole kummallekaan tullut, joten tästä on taas hyvä jatkaa eteenpäin.

        Toivotan molemille sitkeyttä täällä loppuvaiheessa, kun paljosta ei ole enään kysymys.

        Lykkyä tykö taas uudelle viikolle.

        Oikaisu: Edellisessä kirjoituksessani oli väärä kirjain, piti olla,,, ,, M,,, eli Marja- Liisa,,,,, minun ajatuksissani kuitenkin pyöri sana Ritva-Liisa,,,, ja olin laittanut R joka oli väärin, näin minä yritin muttaa M-L nimeä. anteeksi vaan, vaikka tiedän että se ei sinua hetkauta mihinkään päin.


      • monica kirjoitti:

        Sinulle Jutsiinsa, osasin odottaa, että sinä olet mukana kun olet jo niinkin paljon pudotanut painoa, nyt teitä on kaksi onnistujaa, on tosimukavaa seurata kuinka viikko viikolta tapahtuu pudotusta toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän.

        Minun laskelmieni mukaan olette melkein tasoissa pudotuksessa, molemmat on pudottanut täydet 7 kg ja Marja-Liisa on 7.9 kg kokonais pudotus ja Jutsiinsa 7.3 kg, kyllä on tosi hyvä tunne, tiedän sen kokemuksesta,

        Mitään suurempaa takaiskua ei ole kummallekaan tullut, joten tästä on taas hyvä jatkaa eteenpäin.

        Toivotan molemille sitkeyttä täällä loppuvaiheessa, kun paljosta ei ole enään kysymys.

        Lykkyä tykö taas uudelle viikolle.

        Oikaisu: Edellisessä kirjoituksessani oli väärä kirjain, piti olla,,, ,, M,,, eli Marja- Liisa,,,,, minun ajatuksissani kuitenkin pyöri sana Ritva-Liisa,,,, ja olin laittanut R joka oli väärin, näin minä yritin muttaa M-L nimeä. anteeksi vaan, vaikka tiedän että se ei sinua hetkauta mihinkään päin.

        Torstai päivää

        Nyt ollaan jo yli puoliväli viikkoa ja te aherratte myöskin painon kanssa, vaikka se kyllä näinkin pitkän ajan päästä alkaa menemään omaa rataansa.

        On taas mielenkiintoista seurata kuinka on teillä mennyt, minä uskon että on hyviä uutisia kerrottavana.

        Tuli tässä tällainenkin mieleen:

        Te tytöt olette suuren työn tehneet
        itsestänne kiloja pudottaneet
        nyt hyvällä mielellä olla saa
        kun painonsa saanut putoamaan.

        Mielikin varmaan intoutuu
        kun uumanseutu kaventuu
        ja muutenkin paikat notkistuu
        niin hyvän olon tunne voimistuu.

        Nyt kesäaika vielä innostaa
        kun pudotetut kilot kaunistaa
        se täyttänyt on toiveet suuret
        jospa vaatteet ostais uudet.


    • Hyvää huomenta

      Pitää kirjoittaa muutama sana , että saan tämän ketjun avattua.

      Mielenkiinnolla odotan mitä kuuluu muille, joten tulkaapa kertomaan.

      Kaunis aurinkoinen aamu, mistä muusta voi enempää nautia, sitä se on,,,,, kesä kauneimmillaan.

      Nyt pitää mennä tänään oikein kunnon lenkille, huomenna voi jo olla kylmempää,

      Hyvää päivän jatkoa kaikille.

      • marja-liisa..

        Hei! Ja hyvää helluntaita kaikille! Täällä meillä se on ihan ilma meitä hellinyt, koivut jo hyvässä lehdessä ja käki kukkuu.

        Kävin täällä jo aikaisin aamulla kirjoittamassa pitkät sepustukset, mutta en saanut sitä minnekkään lähtemään.

        Nyt kuitenkin ilmoitan, että oikein hyvää kuuluu, paino putosi 1.1 kiloa viimeviikolla, vaikka en oikeastaan yhtään mitään tehnytkään. Ja simaa ja kotikaljaakin on tullut juotua liian kanssa, kun tuo keli on ollut niin lämmintä, niin sitä juotavaa kuluu. Ja se ihan pelkkä vesi näinkin kovissa hommissa pistää pian vapisemaan.
        Eilenkin kärräsin kymmeniä kottikärryllisiä multaa pois kasvihuoneesta, kun vaihdettiin sinne kokonaan uusi kasvualusta tomaateille. Ja se minun kasvihuoneeni ole mikään pikkumökki , vaan 15 metriä pitkä, ja 4 metriä leveä. Joten tämä bodauspuoli on ihan kunnossa.
        Ja raatamista riittää toistaiseksi kotona ja mökillä.
        Ruokia en ole enää kirjannut, enkä punninnut, Näkyy nyt toimivan näinkin. Se kilo puuttuu sovitusta urakasta, ja se onnistuu, eikä tee edes tiukkaa.

        Ps, minulla ei ole yhtään kiristäviä housunkauluksia, eikä kuristavia tissiliivejä, ne on menneen talven lumia!
        Hyvää jatkoa kaikille!


    • Huomenta vaan

      kyllä sinulta on karissut valtavan hyvin kilot, näyttää lähtevän joka viikko kilo vähän toistakin, hyvä, hyvä ja hyvä.

      Enään 1 kg niin tavoitteesi on saavutettu, sitten vaan pidä huoli että ei tule takasin, tai joudumme taas vuoden päästä kuurille :)))

      Kiva että onnistuit näin hyvin, kyllä huomaa että kun on hyötylikuntaa ja muutenkin liikeellä niin se auttaa huomattavasti asiaan. saatikka raskas työ, sehän kuluttaa energiaa rutkasti, joka sinunkin kohdallasi näkyy pudotuksena.

      Luotan siihen että se kilo lähtee leikiten, siksi kiitän teitä kaikkia mukana olijoita, ja oikein mukavaa kesää.

      • Jutsiinsa

        Kaunista kesää Sinullekin ja meille kaikille, ja suuri kiitos, että minäkin sain homman alkuun!
        Kuin myös kaikille muillekin kanssakulkijoille. Aina on jänskättänyt, mihin saavutuksiin kukin on yltänyt. Marja-Liisalla on mennyt tosi hyvin.

        Eilinen punnitus myöhästyi tähän aamuun. 7,5 kg poissa, eikä toivottavasti
        palaakaan.
        Juhannukseen vielä samoin "eväin".
        Sitten ketjussasi viimestään käväisen.

        Kaunis kevätsää täällä, ei kovin lämpimää.


      • Jutsiinsa kirjoitti:

        Kaunista kesää Sinullekin ja meille kaikille, ja suuri kiitos, että minäkin sain homman alkuun!
        Kuin myös kaikille muillekin kanssakulkijoille. Aina on jänskättänyt, mihin saavutuksiin kukin on yltänyt. Marja-Liisalla on mennyt tosi hyvin.

        Eilinen punnitus myöhästyi tähän aamuun. 7,5 kg poissa, eikä toivottavasti
        palaakaan.
        Juhannukseen vielä samoin "eväin".
        Sitten ketjussasi viimestään käväisen.

        Kaunis kevätsää täällä, ei kovin lämpimää.

        Jutsiinsa, osasin odotaa että sinä otat yhteyttä vielä kun olet ollut varma pudotaja myöskin.

        Jollakin tavoin minulla oli mielessä että sinunkin kiintiö olisi pian täysi, mutta sinähän jatkat juhannukseen asti.

        Ole nyt sisukas ja pidä pääsi ja pudota se minkä olet ajatellutkin, Kyllä sinä pääset tavoitteeseesi, kun olet jo tottunut rytmiin.

        Toivottavasti ne pudotetut kilot pysyy poissa tai loppusyksynä
        on aloitettava taas uusiksi.

        Kiitos myös sinulle ja hyvää alkavaa kesää.


    • u-atu

      Kun seuraa noita tarinoita painonpudotuksista - 4-7 kg - lyhyessä ajassa - niin voi olettaa, että lähtöluku on melkoisen todennäköisesti ollut useimmilla reilusti 100 kilon paremmalla puolella ja painoindeksi on ollut jossakin 35 tienoilla. Eihän sellaisen seikan tunnustamisessa häpeliyä olisi.

      Toistaiseksi on kai vain yksi keskustelija ilmoittanut alittaneensa indeksiluvun 30.

      Joka tapauksessa painon laskeminen on hyvin terveellinen suuntaus ja on syytä onnitella ketjun aloittajaa, kun hän saanut palstalla aikaan tällaisen kansanliikkeen

      • u-atu, kuten sanoit

        Sillä pienikin laihdutus on terveelliseen suuntaan, kuten olemme saaneet lukea tälläkin ketjulla. ( veriarvojen paranemisella).

        Syksyllä myöhään ennen Joulua, voimme aloittaa taas uudemman kerran, niin silloin kannattaa miettiä itse kukin, oliskos aihetta tulla mukaan, terveys on kullanarvoinen asia, sitä kannattaa vaalia, ja kyllähän se hoikistunut uumaki mieltä piristää.

        Mutta vietetään tämä kuuma kesä ensin, joka on ennustettu tulevan.


      • Jutsiinsa

        Kuulepa, u-atu, nyt olen saavuttanut painoindeksin 25, joten päättele siitä, kai osaat.
        Minusta on paljon parempaa miettiä omaansa, kuin toisten painoa.
        Tälle iälle kun on jo ehtinyt, lie painokin jo ollut geeneissä, sun muissa elämän antamissa avusteissa.
        Joten, kun tykkää itsestään, rakastaa muitakin. Hymyileviä suitakin.

        Aikoinaan pudotin painoa Atkinsilla 16 kg. neljässä kuukaudessa.
        Ne ryökäleet tulivat takaisin, lisien kanssa.

        Minä osaan laskea montako kiloa olen pudottanut painoani.
        Osaan myös laskea painoani, kun vain sisua riittää.

        Eikös Rööslainilla ollut kaksineuvoisia sanoja?


      • u-atu
        Jutsiinsa kirjoitti:

        Kuulepa, u-atu, nyt olen saavuttanut painoindeksin 25, joten päättele siitä, kai osaat.
        Minusta on paljon parempaa miettiä omaansa, kuin toisten painoa.
        Tälle iälle kun on jo ehtinyt, lie painokin jo ollut geeneissä, sun muissa elämän antamissa avusteissa.
        Joten, kun tykkää itsestään, rakastaa muitakin. Hymyileviä suitakin.

        Aikoinaan pudotin painoa Atkinsilla 16 kg. neljässä kuukaudessa.
        Ne ryökäleet tulivat takaisin, lisien kanssa.

        Minä osaan laskea montako kiloa olen pudottanut painoani.
        Osaan myös laskea painoani, kun vain sisua riittää.

        Eikös Rööslainilla ollut kaksineuvoisia sanoja?

        Eivtkös ihmiset tänne painonmuutoksistaan kirjoittele siinä uskossa, että toiset ovat niistä kiinnostuneita?


    • Hukkakiloinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe