Kiinnostaisi tehdä pentuja rekisteröimättömällä sakunartullani, joka on pitkäkarvainen, suoraselkäinen sekä lonkat terveiksi todettu. Haluaisin siitä yhden tai kaksi äidintytärtä itselleni. Mutta mistä tietää meneekö muut pennut kaupaksi ja vielä hyvään kotiin. Kuinka moni on halukas saamaan pitkäkarvaisen saksanpaimenkoiran noin puoleen hintaan rekisteröidystä? Onko täällä ketään joka olisi kiinnostunut pennuista ja etenkin uroksista. Eihän sitä tiedä kyllä kumpia sieltä tulee. Vaivaa myös se että varmasti saisivat kunnon kodin. Tehdäänkö pentuja liikaa? Voi olla että jätän koko jutun, mut mitä te sanotte. Olen äärettömän koira ja eläinrakas.
Toinen vaihtoehto on, että ottaisin toisen pennun muualta. Osaako joku sanoa, tuleeko helposti jotain ongelmia, jos ottaisi saksanpaimenkoiranartun ja omaksi kaveriksi kultainennoutajannartun? Saku on 2,5v vanha.
pennuista
65
492
Vastaukset
Hei,
Minulla täälä samalla sivulla ilmoitus, jossa etsin rekisteröimätöntä sakunarttua jalostukseen pirkanmaan alueelta. Onko sinulla jo siippa koirallesi katsottuna vai kysyitkö vaan kuka olisi kiinnostunut pennuista? Itse ainakin haluaisin pentueesta 1 nartun, joka on tehty meidän uroksella..- koiria.rakastava
Huomasin ilmoituksesi oman kirjoitukseni jälkeen. Siippa ei ole vielä tiedossa. Harmi vain, että olen suunnitellut tytölle pitkäkarvaista siippaa, kun olen ihastunut niihin nykyään. Ymmärsin, ettei sinun koirasi ole pitkäkarvainen. Kaipa pitkäkarvaisista vanhemmista tulee pitkäkarvaisia vauvoja, kaikistako? en tiiä. Ainakin omani vanhemmat olivat molemmat pitkäkarvaisia.
koiria.rakastava kirjoitti:
Huomasin ilmoituksesi oman kirjoitukseni jälkeen. Siippa ei ole vielä tiedossa. Harmi vain, että olen suunnitellut tytölle pitkäkarvaista siippaa, kun olen ihastunut niihin nykyään. Ymmärsin, ettei sinun koirasi ole pitkäkarvainen. Kaipa pitkäkarvaisista vanhemmista tulee pitkäkarvaisia vauvoja, kaikistako? en tiiä. Ainakin omani vanhemmat olivat molemmat pitkäkarvaisia.
Hei,
Koirani on puolipitkäkarvainen eli pepussa ja ja selässä aika pitkät karvat.
Suvussa koirallamme pitkäkarvaisia yksilöitä. Viimeksi kun tosiaan teimme pentuja oli naaras täysin lyhytkavainen ja silti tuli 2 pitkäkarvaista tyttöä eli jos tekisimme koirillamme pentuja kaikki saattaisivat olla pitkäkarvaisia (tai ainakin suurin osa). Olisin todella kiinnostunut teettämään pennut ja itsekin olen siis enemmän noiden pitkäkarvaisten ystävä. :)- koiria.rakastava
luciferkissa kirjoitti:
Hei,
Koirani on puolipitkäkarvainen eli pepussa ja ja selässä aika pitkät karvat.
Suvussa koirallamme pitkäkarvaisia yksilöitä. Viimeksi kun tosiaan teimme pentuja oli naaras täysin lyhytkavainen ja silti tuli 2 pitkäkarvaista tyttöä eli jos tekisimme koirillamme pentuja kaikki saattaisivat olla pitkäkarvaisia (tai ainakin suurin osa). Olisin todella kiinnostunut teettämään pennut ja itsekin olen siis enemmän noiden pitkäkarvaisten ystävä. :)Nyt täytyy harkita. Asusteletteko tampereen lähellä? Tai mihin suuntaan tampereelta? Laitan sulle illalla sähköpostia ja voitais vaihdella koirien kuvia.
- 12
Sekarotuisia pentuja on apula pullollaan.
- lilli12345
Mutta he ovatkin tekemässä kahden täysirotuisen (joita ei vain ole rekisteröity) kesken pentuja! Että revi siitä huumoria...HAH muka sekarotuisia... !!
- siksaks
Valitettavasti ne ovat sekarotuisen arvoisia. rekkaamattomalla koiralla ei voi kisata.Muuten koirana se tietysti on puhdasrotuinen. Aika kevyet on perusteet koiran pennuttamiselle, tai toisen koiran ottamiselle. Sirä rakkautta pitäisi sitten riittää 10-15 vuotta. Niinköhän sitä riittää??
- P.K.Saku
ei Meille tarvitse toistaa sekarotuinen...arvoista viis jos koiran isä ja emä ovat tutkittu terveeksi.ja harrastaa voi ja kenttiä riittää missä ei katsota kieroon ja parasta koiralle on elämä missä ei liikaa paineita ja kisailu useimmiten tuo näitä koirille.
koiria Rakastavalle tsemmiä toivottavasti löydät sopivan uroksen,
mut älä ota sellaista mitä nykyään näkee näillä kisaajilla,
karva on kuin colliella. - koiria.rakastava
Millä mittaat koiran arvon? Oletko myymässä omaa koiraasi? Minulle jokainen koira on arvokas. En aio kisata missään missä tarvitaan papereita. Yritän harkita tarkoin pennuttamista. Rakkautta riitti edellisen koirallenikin 12vuotta, olisi riittänyt ikuisesti, mutta sairaus vei. Koiran lähtö on kova paikka. ei ollut paperikoira. paperit ei rakkauteen vaikuta. Riittää tälle seuraavallekin. Kukaan ihminen ei vaan voi olla yhtä uskollinen ihmiselle kuin koira.
- ...... ----
Millä mittaat koiran arvon? Oletko myymässä omaa koiraasi? Minulle jokainen koira on arvokas. En aio kisata missään missä tarvitaan papereita. Yritän harkita tarkoin pennuttamista. Rakkautta riitti edellisen koirallenikin 12vuotta, olisi riittänyt ikuisesti, mutta sairaus vei. Koiran lähtö on kova paikka. ei ollut paperikoira. paperit ei rakkauteen vaikuta. Riittää tälle seuraavallekin. Kukaan ihminen ei vaan voi olla yhtä uskollinen ihmiselle kuin koira.
Ja se, että koira ei tuu kyselemään sulta papereita, onko sulla ja minkälaiset paperit. Se hyväksyy sut sellaisena kun olet.
- Rajaton rakkaus
Kaikki eivät ota koiraa siksi että sillä kisataan. Kaikki eivät myöskään tarvitse paperi koiraa. Paperit kun eivät ole takuu mistään.
Rakkaus loppuu monasti myös siihen, kun koira on otettu kisaamista varten eikä siinä onnistuta. Fyysinen terveys ei kestä kisaamista tai koira vaan ei motivoidu kisaamaan. Tietty käy niinkin, uskotaan saavansa helpolla palkintoja kisassa kuin kisassa. Kun ei se niin mennytkään. Omistajalta vaaditaan tarmoa ja sinnikkyyttä.
Onkin sitten helppo syyttää koiraa, vaikka omassa laiskuudessa on vika.
Riittääkö rakkaus! Näitä näkee kodinvaihtoilmoituksissa. Se ei ole pahinta, mutta tulee ajatelleeksi nähdäänkö riittävästi vaivaa sen eteen että koira saa varmasti kunnollisen pysyvän uuden kodin.
Koiran kanssa voi elää todella rikasta elämää ilman kilpailuja. Ei koiraa silti tarvitse / saa jättää kouluttamatta. Voi tehdä jälkeä. Etsiä ihmisiä, tavaroita ym. Agilityä voi harrastaa ilman kisaamista. Kaikkea.
Ei pullistella hienoilla papereilla vaan eletään rakastaen koiriemme kanssa.- ????????????????????
Onko paperittomuus takkuu jostain???
- siksaks
Tottakai voi, itse on isosti papereista piittaa, mutta hinta on sitten se asia jolla on paperittomien kanssa väliä, minulle. Itse en maksa paperittomasta 200e enempää, olkoon vaikka miten kuvattu. Ja koultattu. Mitään rekkaamattomien rinnakaismarkkinoita en kannata. Kyll koirarakkautta on nykyään palstat pullollaan, niitä annetaan, vaihdetaan, vissiin osa varastetaankin.
Mutta jokainen saapi omat harminta hankkia halunsa jälkeen, ja jos haluaan rekkaamattomia pentuja muutenkin jo sangen täysille markkinoille, niin on hyvä vaan. Kunhan älli kohdella koiraa koirana, koko sen eliniän on luvassa, ja ainakin tavoitteena. - 11
Ennen kuin pennutat, varmistu siitä, että sinulla on koti jokaiselle pennulle, eli ainakin 5 varausta. Seropin hinta on 200e. Katsasta Apulan tilanne, kuinka paljon rakkauspakkauksia on myynnissä, siis paperittomia sakumaaneja, ja kuinka kauan niitä on ilmoiteltu. Esitä penun ottajille eläinlääkärin lonkka-kyynär ja selkälausunto, myös kopiot urokselta, jos saku. Vaikka olisivat seropeja, olet pentueen teettäjänä vastuussa pentujen mahdollisista perinnöllisistä sairauksista, jos sellaisia tulee. Siruta, madota ja laita pennut fix rekisteriin, ole vastuullinen kasvattaja!!!
- amig
Eiköhän noita sen kummemmin miettimättä tehtyjä sakupentueita oo ihan tarpeeksi.. Jotkut kasvattajatkin harrastaa ko. toimintaa, ei siinä..
Suosittelisin tutkimaan apulaa ja vaikka tori.fi sivuja, eiköhän sieltä koiranpentuja löydy, tuskin sen takia omaa pentuetta kannattaa alkaa väsäämään. - siksaks
Olipa harvinaisen osuvasti sanottu.
Kun koiraa niiiiin rakaaaastaaaa että haluaa iiiihaaaaan omaaan pennun, eikö oo kiuuuusaallllisen läheellä ajaatus, että vilpittööömästi rakastaaaa sitä penturahaa enenmmän kun pentua. Mutta jos satasella myyt pennun / tsipale, voisin uskoa että haluat vain hyvän koiran jälkeläisen itsellesi.
Vaikka, sillä ei maailmanjärjestykselle ole isoa väliä mitä min olen asiasta mieltä, mutta, se on tosi että kyll sakuja on jo nyt riittätttäääämiin tarjolla. Yhtään lisää ei tarvita. - Miia
Meillä olis jyväskylässä päin puolipitkä karvainen saku uros jolla on A/A lonkat rekisteröity ja kaksi eh:oota näyttelyistä ei haittaa vaikka pentuja ei tultaiskaan rekistöröityjä ;)
- koiria.rakastava
hei, kiva kun vastasit, mutta jyväskylä on vähän liian kaukana. koirasi kuulostaa hyvältä koiralta
- vanha viidakon sanon
hei, kiva kun vastasit, mutta jyväskylä on vähän liian kaukana. koirasi kuulostaa hyvältä koiralta
hyvän uroon perässä kanntaa mennä kauemmaksikin
- Miia
Ja sit se on vanhan ajan saksis ei oo mikään rimppa kinttu suora selkä ja sillein :)
- 20
Mikä on vanhan ajan sakis?? Mun käyttis on sit myös vanhan ajan sakis, ja kaverin näyttis. Ei ole ripakinttu eikä karpinselkä..
- amig
" Kaipa pitkäkarvaisista vanhemmista tulee pitkäkarvaisia vauvoja, kaikistako? en tiiä. "
Tällä tietotasolla kannattaa jättää ehkä ne sakupennut teettämättä. Kannattaa ensin ottaa selvää hiukan esimerkiksi asioiden periytyvyydestä. Niinkuin joku tuolla sanoikin, vaikket pentuja rekkaisikaan olet silti vastuussa siitä mitä syydät maailmalle!
" Asusteletteko tampereen lähellä?"
" jyväskylä on vähän liian kaukana"
Sulla on nyt vähän periaatteet hukassa. Vaikken tätä ideaa kannatakkaan, sanon silti. Teille ois tarjolla lonkiltaan puhdas koira ja sinun mielestäsi n. 150km on liikaa! Mulla ei ymmärrys riitä. Tiedätkö, että jotkut matkustavat toiseen maahan (en nyt sano, että sinun tulisi niin tehdä, luon vain mielikuvan), että saavat mieleisensä siipan koirallensa.
Itse olen tahallaan teetettyjä paperittomia pentuja vastaan siksi, koska niiden taustoista ei voi ikinä olla varma. Asiat eivät koskaan periydy pelkästään isästä ja emästä. Erinäisiä ominaisuuksia ja esim. luustovika voi tulla paaaaljon kauempaa. Olisi myös hyvä tietää, esim. sinun koirasi sisaruksien (ja mahdollisesti niiden pentujen) luonnetta ja lonkka- ja kyynärtuloksia, koska se myös kertoo mitä mahdollisia vikoja (mitä siis sinun koirallasi ei ole näkyvissä) koirasi geenit kantaa. Paperittomien pentujen luovuttaja voi kertoa mitä vain satuja siitä, ketä kaikkia pentujen suvussa on. Suhtaudun aina todella varauksella tahallaan teetettyihin rekkaamattomiin "puhdasrotuisiin" pentueisiin.
kiitos ja aamen!- koiria.rakastava
Sä vaan kääntelet ja vääntelet kirjoituksiani miten haluat ne nähdä. Tiedätkö sinä mitä kahdesta pitkäkarvaisesta tulee? Et. Sitähän minäkin.
Miksi hakisin koiran esim. 500km päästä jos saan sen 200 kilometrin päästä, saatika ulkomailta. Käsitä ettei mulla ole kenneliä, joka tekee sitä työkseen ja rahan takia. Mulla on ihan muut työt.
Kumma ettei sinulla joka puolustat rekisteröityjä koiria, tunnu olevan mitään rakkautta koiria kohtaan ja ainoastaan raha ja koiran hinta mielessä. Kannattaisi puolustaa niitä hyvässä hengessä. Pennut pitäis vielä antaa ilmaiseksi kenelle tahansa ilmeisesti. Uuden vieraan pennun tuonti on ihan eri asia, kuin että se lurpsahtaa siihen vanhan koiran omasta pepusta:-
Toiseksi kennelkoiria on vaikea saada. Kun otin nykyisen, hain kuumeisesti koiranpentuja. Eipä missään ollut lähettyvillä rekisteröityä pitkäkarvaista sakupentua tarjolla. Otin sen mikä tuntui hyvältä ja oli sopivan matkan päässä.
Olisin ottanut rekisteröidyn jos olisi ollut. Kaveri etsi kauan jotain rotua, tyytyi yleisempään rotuun, joka löytyi läheltä. Niitä joutuu etsimään ja odottamaan kauan ja pitäisi vielä tunteakin ne, jotta voi saada pennun. Vaatimuksena on usein myös näyttelyissä käynti, mikä ei todellakaan kiinnosta. - jakkelainen
Sä vaan kääntelet ja vääntelet kirjoituksiani miten haluat ne nähdä. Tiedätkö sinä mitä kahdesta pitkäkarvaisesta tulee? Et. Sitähän minäkin.
Miksi hakisin koiran esim. 500km päästä jos saan sen 200 kilometrin päästä, saatika ulkomailta. Käsitä ettei mulla ole kenneliä, joka tekee sitä työkseen ja rahan takia. Mulla on ihan muut työt.
Kumma ettei sinulla joka puolustat rekisteröityjä koiria, tunnu olevan mitään rakkautta koiria kohtaan ja ainoastaan raha ja koiran hinta mielessä. Kannattaisi puolustaa niitä hyvässä hengessä. Pennut pitäis vielä antaa ilmaiseksi kenelle tahansa ilmeisesti. Uuden vieraan pennun tuonti on ihan eri asia, kuin että se lurpsahtaa siihen vanhan koiran omasta pepusta:-
Toiseksi kennelkoiria on vaikea saada. Kun otin nykyisen, hain kuumeisesti koiranpentuja. Eipä missään ollut lähettyvillä rekisteröityä pitkäkarvaista sakupentua tarjolla. Otin sen mikä tuntui hyvältä ja oli sopivan matkan päässä.
Olisin ottanut rekisteröidyn jos olisi ollut. Kaveri etsi kauan jotain rotua, tyytyi yleisempään rotuun, joka löytyi läheltä. Niitä joutuu etsimään ja odottamaan kauan ja pitäisi vielä tunteakin ne, jotta voi saada pennun. Vaatimuksena on usein myös näyttelyissä käynti, mikä ei todellakaan kiinnosta.Ovat harvassa ne ihmiset, jotka Suomessa elävät koirien kasvatuksella.... ja Amig puhui täyttä asiaa. Hyvä!
Oletkos ajatellut, koiria.rakastava, sellaista asiaa kuin rahallinen tukeminen? Millaista kasvattajaa tai "kasvattajaa" tuet?
Suurin osa paperittomien koirien teettäjistä eivät välitä terveystarkastuttaa koiriaan eivätkä osaa katsoa kenelle koiransa myyvät. Koirien taustoista ei tiedetä eikä se näemmä edes kiinnosta koska pentuja pukataan maailmaan silti. Paperittomia roudataan tänne ulkomailtakin asti :(
Rahaa, aikaa ja tietotaitoa ei uhrata nimeksikään mitä tulee sekarotuisiin tai paperittomiin. Rakkaus ei yksistään riitä.
Sitten vielä tuo, että vaikka vanhemmat olisivatkin terveiksi kuvatut, KUKAAN ei tiedä mitä scheissea sieltä taustalta löytyy. Miksikö? Suku ei ole tiedossa. Mielestäni elukoiden taustojen tunteminen on ERITTÄIN tärkeää kasvatustyössä. Yksilö voi olla terve mutta suku sen takana ei. Sama koskee luonneominaisuuksia, kriteerinsä niissäkin! Koirat tai mitkään muutkaan eläimet eivät periytä vain hyviä puoliaan (niinkuin moni naiivisti ajattelee). Mutta sinulle se ei taida avautua vaikka kirjoittaisin romaanin aiheesta. Veikkaan ettet suostu edes ajatuksella lukemaan koko kirjoitusta koska otat tämän henkilökohtaisena hyökkäyksenä. - ei voi olla
Olisin ottanut rekisteröidyn jos olisi ollut. Kaveri etsi kauan jotain rotua, tyytyi yleisempään rotuun, joka löytyi läheltä. Niitä joutuu etsimään ja odottamaan kauan ja pitäisi vielä tunteakin ne, jotta voi saada pennun. Vaatimuksena on usein myös näyttelyissä käynti, mikä ei todellakaan kiinnosta.Ei voi olla noin vaikeaa saada hyvä pentu? Minä sain helpolla.
Ei näyttelypakkoa. Ei harrastuspakkoa. Vain kuvauspakko.
Ekaksi koiraksi. Molemmilla vanhemmilla käyttötulokset. No harrastamaan alettiin. Kun ei hyvää koiraa halunnut seisottaa kotikoirana.
Myöhemmin kysyin kasvattajalta, että miksi pirskatissa möi noin hyvän pennun mulle? Sanoi, että kun ekan kerran soitin, olin tsekannut suvun terveyden ja kyselin paljon ja olin kiinnostunut oppimaan. Siksi möi. - tuuria...
ei voi olla kirjoitti:
Ei voi olla noin vaikeaa saada hyvä pentu? Minä sain helpolla.
Ei näyttelypakkoa. Ei harrastuspakkoa. Vain kuvauspakko.
Ekaksi koiraksi. Molemmilla vanhemmilla käyttötulokset. No harrastamaan alettiin. Kun ei hyvää koiraa halunnut seisottaa kotikoirana.
Myöhemmin kysyin kasvattajalta, että miksi pirskatissa möi noin hyvän pennun mulle? Sanoi, että kun ekan kerran soitin, olin tsekannut suvun terveyden ja kyselin paljon ja olin kiinnostunut oppimaan. Siksi möi.Kyllä se vaan on vaikeaa saada rekisteröityä pentua silloin kun haluaa, vanhempani kävivät hakemassa tanskandogia maatilalle, eivät myyneet kun ei käydä näyttelyissä. Olis saanu hyvän kodin. Miksei ne ilmoita niitä pentuja jokapaikassa, vois niitä sitte mennä kattoon ja kysellä kaikkea. Miksi koiran kanssa pitää mennä näyttelyihin?
- EläintenYstävä
Jos oikeasti rakastat koiria, eläimiä, et itsekkäästi vain tahdo teettää koirallasi pentuja.
Suomessa on jo aivan liikaa hyvää kotia etsiviä koiria.- koiria.rakastava
Varmaankin haluankin, että pennuille olisi jo koteja tiedossa.
- amig
Rakastan koiriani, koko sydämmestäni. Ne ovat osa perhettä.
Niin kuin tuolla aijemmin sanoinkin, sen takia huudan niin kovaa rekiteröityjen sakujen perään, että niiden taustoista tietää mahdollisimman paljon. Saksanpaimenkoirat ovat menossa todella lujaa alaspäin lonkkiensa ja kyynäriensä kanssa, jonka varmaan tiedätkin, joten tausta- ja sukututkimukset ovat kokoajan tärkeämpiä. Jostain toisesta, terveestä rodusta voisin hyvinkin ottaa paperittoman pennun, mutta en näin sairaasta rodusta.
En tiedä mistä repäisit sen, ettei mielessäni ole muuta kuin raha ja koiran hinta. En ole missään vaiheessa puhunut rahasta. Ja kun sanot, että pennut pitää varmaan antaa ilmaiseksi mielestäni, näinkään en ole sanonut enkä sitä mieltä ole. Paperittomasta koirasta kohtuullinen hinta on mielestäni n. 200e, eikä kenenkään, todellakaan pitäisi antaa koiraa kenelle vain!
Uuden pennun taloon tuominen ei ole vaikeaa, jos entiselle koiralle on selvää, että kuka määrää. Itselläni oli n. 2v narttu, kun otin sille urospennun kaveriksi. Nyt vanhemmalla ikää 2½-vuotta, pentu on 8kk, eikä ole ollut mitään ongelmia! Ja kyllä niitä koiria kenneleissä riittää! Apulassa taisi olla useampikin pentue, vasta kun katsoin. Ja jos sinulla ei kiire ole uutta koiraa taloon saada, sinulla on aikaa etsiä se juuri sinulle sopiva yhdistelmä ja olla yhteydessä eri kasvattajiin. Ymmärrän kyllä, että jos haluaisit omalla koirallasi pennun. Mutta siinä on se, että kun sieltä mahasta saattaa tulla se lähemmäs kymmenen pientä paperitonta sakemannin alkua, ihan vain koska sinä haluat itsellesi yhden.- rakkaus saku
Kannattaa aloittajan kyllä miettiä kaksikin kertaa tuota pennuttamisasiaa.
Aina kaikki ei mene kuin elokuvissa! Vaikka raskaus sujuisikin hyvin, synnytys on ihan toinen juttu ja varsinkin asioihin peretymättömälle sattaa yllätys olla melkoinen mitä kaikkea voi mennä pileen.
Esim 10 pennun pentue, ongelmat synnytyksessä vaativat sektion, eläinlääkäriä ei mailla halmeilla, pelastuksena naapurikunnan maalaiseläinlääkäri joka keisarinleikkaa
narttusi navetan takahuoneessa... ongelmat jatkuu, pennut ovat heikkoja ja vaativat
tehohoitoa selvitäkseen elämään, yksi toisensa jälkeen luovuttaa ja siirtyy vihreämmille niityille, emo selviää leikkauksesta mutta kotona vointi alkaa huonontua ja lopulta emo kuolee komplikaatioihin.
Laskua on tässä vaiheessa kertynyt jo melkoisesti, yli 1000€ taatusti..laskut on maksettava vaikka pentuja ei tullut ja emokin kuoli.
Joskus rakkauskaan ei riitä pelastamaan! - callkpl
mitä hyötyä siitä rekisteröinnistä on kun ei kasvattaja ole kiinnostuneet terveydestä. Eikä rekisteröinti ole ainakaan terveyttä parantanut.. Jos joku ei halua käydä näyttelyssä niin on ihan sama vaikka ottaiskin rekisteröimättömän koiran. Jos isä ja emä on spk niin uskoisin että jälkeläisetkin ovat samaa rotua ja luonne suurin piirtein sellainen kuin pitää hyvällä kotikoiralla ollakin.. Rekisteröityjen spk luonteesta en mene enää ollenkaan takuuseen näit juttuja lukiessa. Hinta vain on liian matala jos 200. Jos joku ihan todella haluaa koiran niin on se siitä valmis maksamaan ainakin 400-500 e. Halpa hinta houkuttaa kaikenkarvaisia ostajia..
- tarkkailija
mites selität tämän kun olen seurannut näitä apulan kenneleitä jo vuosia
ja on kenneleitä jossa koiralla C LONKAT ja pentuja teetetään ja hinta 1.000e
et paperitko sen korjaa??????? - mistäserekisteröityp
Haluaisin itselleni rekisteröidyn afgaaninvinttikoiranpennun kahden kuukauden aikana. En käy näyttelyissä, eikä minulla ole niistä aikaisempaa kokemusta, en tunne kasvattajia, mutta olen aina ihaillut näitä koiria. Mistä saan sellaisen? Hyvä koti olisi maalla, jossa liikkumatilaa. Ei koskaan luovuttaisi siitä mistään hinnasta. Mistä saan? parin kuukauden aikana?
- kaikkeavoisattua
rakkaus saku kirjoitti:
Kannattaa aloittajan kyllä miettiä kaksikin kertaa tuota pennuttamisasiaa.
Aina kaikki ei mene kuin elokuvissa! Vaikka raskaus sujuisikin hyvin, synnytys on ihan toinen juttu ja varsinkin asioihin peretymättömälle sattaa yllätys olla melkoinen mitä kaikkea voi mennä pileen.
Esim 10 pennun pentue, ongelmat synnytyksessä vaativat sektion, eläinlääkäriä ei mailla halmeilla, pelastuksena naapurikunnan maalaiseläinlääkäri joka keisarinleikkaa
narttusi navetan takahuoneessa... ongelmat jatkuu, pennut ovat heikkoja ja vaativat
tehohoitoa selvitäkseen elämään, yksi toisensa jälkeen luovuttaa ja siirtyy vihreämmille niityille, emo selviää leikkauksesta mutta kotona vointi alkaa huonontua ja lopulta emo kuolee komplikaatioihin.
Laskua on tässä vaiheessa kertynyt jo melkoisesti, yli 1000€ taatusti..laskut on maksettava vaikka pentuja ei tullut ja emokin kuoli.
Joskus rakkauskaan ei riitä pelastamaan!Tuommonen on kai aika harvinaista. Ihmisillä on vaikeuksia, mutta eläimillä synnytys on yleensä paljon helpompi. Voihan sitä itsekin kuolla ennenkuin pennut edes syntyvät, mutta valitettavasti tämmöset tapaukset täytyy jättää jumalan varjelevan käden alle.
- amig
Ei se rekisteröinti tietenkään kenenkään terveystilannetta paranna, mutta ihmiset pystyisivät paremmin kartoittamaan mahdolliset sairaudet, kun vanhemmat olisi tiedossa (kuvattuja) mahdollisimman pitkälle.
Ja ei, kaikki kasvattajat eivät todellakaan välitä koirien terveystilanteesta, vaikka juuri heidän pitäisi olla niitä jotka asiaa vaalivat.
On hienoa, jos vielä löytyy outoihin ihmisiin luottavia koiranostajia, mutta itselläni se usko on valitettavasti mennyt. Kaikkea mahdollista nähneenä ja kuulleena, ei olisi uutta jos myydään paperittomia puhdasrotuisia saksanpaimenkoiran pentuja, joiden vanhemmat näyttävät täysin puhdasrotuisilta, mutta jompikumpi oliskin sekarotuinen (ENKÄ NYT TARKOITA, ETTÄ ALOITTAJALLA TÄLLAINEN TILANNE ON).
Ja tuo hinta-asiakin on vain minun mielipiteeni. Itse en maksaisi paperittomasta koirasta yli 200 euroa. Älkää ottako nokkiinne asioista joista puhun, ne ovat VAIN JA AINOASTAAN MINUN mielipiteitäni.- kkk
minä en ainakaan ottanut nokkiini vaan kerroin vain oman mielipiteeni : ) en minäkään kannata rekisteröimättömiä pentueita mutta sakemannin kohdalla sillä tavoin voi saada jo terveempiä koiria ku mitä rekisteröidyistä.
- et sä nyt noin dille
kkk kirjoitti:
minä en ainakaan ottanut nokkiini vaan kerroin vain oman mielipiteeni : ) en minäkään kannata rekisteröimättömiä pentueita mutta sakemannin kohdalla sillä tavoin voi saada jo terveempiä koiria ku mitä rekisteröidyistä.
Ai kun sen astuttaa sakemannilla,eikä rekkaa niitä?No, kerroppa nyt älykkö tähän miten se perimä ja yksilö paranee, kun ei ole rekkareita???????
- sitä vain
et sä nyt noin dille kirjoitti:
Ai kun sen astuttaa sakemannilla,eikä rekkaa niitä?No, kerroppa nyt älykkö tähän miten se perimä ja yksilö paranee, kun ei ole rekkareita???????
eipä nuo oo parantunu vaik niit on seurailtu
- 22
C lonkka nyt ei vielä haittaa, varsinkaan jos ei ole nivelrikkoa, ja sitä ei tiedä muuta kun kysymällä kasvattajalta. Indeksit ovat paljon tärkeämmät kuin yksittäinen kirjain, sekä lonkissa että kyynärissä. Pitäisin kumminkin tärkeimpänä normi PEVISA juttujen lisäksi että selkä, lat ja polvet on kuvattu, ne aiheuttavat todella paljon ongelmia..
Paperiton saku ei ole minulle ainakaan tae terveydestä, se on päinvastoin tae siitä, että jotain häikkää on suvussa vaikka itse paperiton koira olisikin terveeksi kaikilta osin kuvattu. Rekisteröinti maksaa 60e, eli ei paljoa, sillä saa koiralle käyttöoikeuden moneen harrasteeseen. Ja JOS pevisat ei täyty, eikä koiraa saa normi rekkariin, sen saa aina FIX rekisteriin, silloin se on rekisteröity kumminkin.
Onko näin, että paperittoman pentueen tekijöitä pelottaa rekata FIX rekkariin, koska silloin koirat on tunnistettavissa, ja jos niissä perinnöllisiä vikoja löytyy, kasvattaja joutuu vastuuseen??
Paperittomuus= kasvattajan pakoilua mahdollisesta vastuusta.- 16
Itseasiassa kahden paperillisen sakun pentueen saa EJ rekkariin, jos pevisat ei täyty, joten ei mitään syytä ole jättää rekkaamatta, vähän kuin myis auton kättäpäälle kaupalla ostajalle, ei mitään vastuuta jatkosta...
- ...
kyllä mun mielestä a on terve ja muut ei. Ihmetyttää että sairailla koirilla saa teettää pentuja.
- autonostaja
16 kirjoitti:
Itseasiassa kahden paperillisen sakun pentueen saa EJ rekkariin, jos pevisat ei täyty, joten ei mitään syytä ole jättää rekkaamatta, vähän kuin myis auton kättäpäälle kaupalla ostajalle, ei mitään vastuuta jatkosta...
jos ostaa auton yksityiseltä, takkuuta on niinkauan ku perävalot näkyy
silt oon ostanu ja kaikki menny aina ihan ok - 12v kaikkitietävä?
... kirjoitti:
kyllä mun mielestä a on terve ja muut ei. Ihmetyttää että sairailla koirilla saa teettää pentuja.
Ai sää ootki just se tyyppi jonka mielestä vain A ja 0 koiria saa käyttää jalostukseen, joiden kaikki sisarukset sekä molempien vanhempien sisarukset oltava kuvattu ja neki oltava kaikki A ja 0 ja jos ei niin sit yksilöä ei saa käyttää jalostukseen?:D
Jo pelkästään noilla kriteereillä taitais sakemannit käydä aika äkkiä vähiin, olemattomiin..
- .....
Se on hyvä huudella netin välityksellä et koira on lonkka/kyynärkuvattu terveeksi,ei ole allergioita yms.MUTTA mikä on todellisuus??
16 : Itseasiassa kahden paperillisen sakun pentueen saa EJ rekkariin - mama8192
Paperiton koira on aina sekarotuinen, siis AINA! Jos perustelee, että on paperillisillakin koirilla C:n lonkkia, niin pitäisi myös miettiä että paperittoman koiran suvun lonkista ei sitten tiedetäkkään mitään, onko se parempi.
Liikaa on ilmoituksia minimixeistä (lue pentutehtailusta). Enkä nyt tarkoita tätä keskustelunavaajaa.
Hinnan pitäsi olla juurikin sen verran kuin pentuihin on mennyt, rokotukset, madotukset, ruoka, toivottavasti myös siru. Kaikki muu on rahastusta! - _vieras_
Hei!
Minä olen etsinyt pitkäkarvaista suoraselkäistä uros saksanpaimenkoiraa jo pitkään! Joten täällä olisi ainakin yksi ottaja ;)
Miten saisin tietoja jatkossa, jos näin kävisi, että sinulta voisi mahdollisesti pennun alustavasti varata...?- karvapentu
Hei _vieras_ miten sinuun saisi yhteyden?
- _vieras_
karvapentu kirjoitti:
Hei _vieras_ miten sinuun saisi yhteyden?
Hei!
Voisikohan esim. jonnekkin laittaa sähköpostiosoitetta ilman, että kaikille näkyisi...?
_vieras_ - vierasvara
_vieras_ kirjoitti:
Hei!
Voisikohan esim. jonnekkin laittaa sähköpostiosoitetta ilman, että kaikille näkyisi...?
_vieras_perustamalla hotmail tai gmail posti esim jollain muulla kun omalla nimellä ja osoite sit tänne palstalle...tosin saattaahan noita tarjouksia sitten sadella jokalähtöön mut niistä pääsee sit valkkaa parasta päältä:)
- koiraäiti
_vieras_ kirjoitti:
Hei!
_vieras_Jos olet tosissasi, niin kertoisitko vähän millaisen kodin koira saisi ja mistäpäin? Kokemuksesi koirista, elämäntilanteesi yms.
Voithan laittaa tähän sellaisen sähköpostiosoitteen, mikä seuraavassa viestissä neuvotaan, niin yhteyttä saatetaan pentujen tullessa ottaa.
- JepJep
Se onko koiralla papereita vai ei, ei ole mikään takuu yhtään mistään. Merkitystä on ruokinnalla ja liikkumisella. Mutta joku C lonkka, eikä D välttämättä ei haittaa koiran normaalielämässä yhtään.
Mutta on suoraselkäistä teettää pentuja vain rekisteröidyillä ja terveillä koirilla. Sakuja on niin paljon ja taso yleisesti niin vaihteleva, että on vaikiea käsittää sitä syytä miksi rekkaamattomia pentuja on tehtävä.
Se vastaus taitaa olla raha.
Koirien raakaaaaaastaminen on vain huono tekosyy typerälle teolle. - Järki käteen
Jos oikeasti rakastat koiraasi niin älä teetä sillä pentuja! Se koira ei ymärrä sellaista "rakkauden" osoitusta että laitat sen tiineeks...:( Ja ikävä kyllä itselläni tiedossa on useitakin tapauksia kun kaikki ei olekaan mennyt niinkuin oli suunniteltu ja narttu on kuollut synnytykseen! Eli silloin kun sillä omalla rakkaalla karvakorvalla päättää haluta niitä pentuja täytyy tiedostaa ne riskit mitkä on olemassa!! En kutsuis rakkaudeks...
Ja jos olet niin onnekas että kaikki sujuukin hyvin ja sieltä tupsahtaa se 10 pentua onko niille kaikille koti valmiina? Vai onko sinulla edellytykset pitää kaikkia koiria siihen asti kunnes löydät niille vastuuntuntoiset kodit vai annatko pennut kenelle sattuu ohikulkijalle kun pennut ei mene kaupaksi ja kotona vilistää sillä hetkellä 8 villiä 3kk ikäistä saku pentua... vai vietkö kenties piikille pennut joille et löydäkään kotia? Aivan liikaa nykyään kuulee ja saa lukea koirista joita on pahoinpidelty ja rääkätty ties miten ja selvästikään niissä ei ole koira mennyt vastuuntuntoiseen kotiin!!! Ota mieluummin jostain vastuuntuntoiselta kasvattajalta se pentu koirasi kaveriksi ja ole järkevä ja unohda nuo pentuhössötykset!!! - koiria.rakastava
Jos pistää nimimerkiksi koiriarakastava(jollain muulla oli jo, ihan kiva, siks piste välissä), kyllä sitä sitten väännellään, venutellaan ja pilkataan tässä ketjussa. Jos olet lukenut tekstinikin, niin tiedät etten anna koiria millekään ohikulkijalle tai veisi piikille. Minulle ei sellaista elämäntilannetta tulekaan, että voisin koirastani luopua, muutakuin kuolemani. Sairaanakin järjestäisin asian parhaani mukaan.
Tuo pentuja ei voi tehdä, koska emo saattaa kuolla synnytykseen, ei ihan mene läpi. Ihmiset eivät voisi tehdä lapsiakaan, koska siinäki saattaa sattua vaikka mitä. Oikeastaan mitään ei voisi tehdä tuolla periaatteella ja kotiinki voi kuolla.
Entä miksi kuulin ihan lähiaikana vielä, että koiralla on hyvä teettää yhdet pennut. Luulin sitä pelkäksi luuloksi, ja hämmästyin kun joku sanoi edelleen niin. Mikähän siinäkin on totuus? Syy pennuttamiseen ei ole kuitenkaan se.
Minusta olisi aivan ihanaa jos koirani saisi oman tyttären kaverikseen. Voin vain vielä kuvitella ja tiedän, etttä siinäki on huonoja puolia.
Eikös ole hyvä kun olen löytänyt uroksen omistajan, joka hänkin haluaa sille pennun, että nämä nyt yhdistyvät. Tavallaan yksi pentue jää tekemättä, jos olisimme erikseen tekemässä niitä tulisi kaksi pentuetta. Toivon, että uroksen omistaja pystyy auttamaan pennuille kodin löytämisessä ja siinä, jos pennut eivät löydä heti omistajaa. Minä oikeasti rakastan koiria enemmän kuin ihmisiä. Pilkatkaa vaan siitä.
Edelleen tähän ketjuun voi ilmoittaa, jos hyviä koteja pennuille olisi tiedossa! Etenkin uroksista, mutta sitä ei voi tietää mitä tulee. - Järki käteen
Koiria todella kuolee paljon synnytykseen sitä et voi edes sinä kiistää.... ja jokaisen omalla koirallaan pennut teettävän on se vaan tiedostettava! Vai minkä takia todella usein kuulen pentujen etsivän keinoemoa kun narttu on kuollut synnytykseen!!!
Ja "koiralla olisi hyvä teettää yhdet pennut" onneksi kaikki maailman sekarotuisten (ja niiden rotukoirienkin) omistajat eivät tuota noudata!!!
Noh mutta nähtävästi olet päättänyt pennut teettää puhui sinulle järkeä tai ei toivotaan kuitenkin että pennuista kasvaa terveitä ja ne todella löytävät ne hyvät vastuuntuntoiset ja harrastavat kodit ja sinä osaat "kasvattajana" auttaa pennun omistajia kaikissa eteen tulevissa ongelmissa koirien koko elämän ajan... - kissanviikset.
Miksi lisätä paperittomien sakemannien määräävain sen vuoksi että haluaa itselleen pennun omasta koirasta, valitettavasti näitä paperittomien on apulat sun muut pullollaan ja paljon kodinvaihtajia, tarjontaa on enemmän kuin kysyntää. Mikäli haluat pennun, osta sellainen.
Ei kannata oman halun vuoksi tuoda maailmaan lisää koiria joilla on vaara jäädä kodittomiksi. Tosiaan, apulasta ja tori.fi:stä voit tsekkailla kuinka paljon on myynnissä paperittomia sakemanneja niin pentuja kuin aikuisiakin.
Se että koirasi on hyvän luontoinen ja terveeksi kuvattu ei vielä ole edes hyvä syy pennuttaa, Etsitkö voittoa pennuttamisella? Jos todellakin halutaan kasvattaa juurikin se oikean syyn vuoksi, halutaan parantaa omalta osaltaan rotua, halutaan luoda rodunomaisia yksilöitä niin silloin kasvatetaan paperillisia, mitään jalostusta/kasvatusta/pennuttamista ei palvele se että "maanantaipainos" koirat lisääntyy ilman mitään todellista päämäärää ja ainoa kriteeri pennuttamiselle on että kiva luonne ja haluan tän pennun, ei näin.
Kannattaa tutustua pentutarjontaan, jos sieltä vaikka löytyisi itsellesi sopiva koira, ilman että tarvitsee itse lisätä tarjontaa.- koiria.rakastava
Eikös tuo syy ole kuitenkin ns. pentutehtailijat ja muut koiristaan pitttaamattomat miksi vastustatte minun hankettani? Ne tuskin tulee tänne kirjoittelemaan, että teetänpäs taas viidennet pennut tms. Haluaisin kerran elämässäni kokea tuon "äitiyden". Ja kahdella pennulla on tiedossa hyvä koti. Pitääkö paikkaansa, että ensikertalainen saa vähemmän pentuja? Tai että tärppiajan alkupäässä tulee enemmän ja tärppiajan lopulla vähemmän pentuja. Olisi tosiaan kiva, jos pentuja ei tulisi lähemmäs kymmentä.
Haluaisin myös kasvattaa pienistä pennuista kunnon koirat. Että te kun tiedätte, niin voisitteko neuvoa miten pikkupennuista kasvatetaan kunnolliset luovutusiässä olevat pennut. Tai mistä löytää OIKEAT ohjeet. Mikä on tärkeää? - SPK:n omistaja
Eikös tuo syy ole kuitenkin ns. pentutehtailijat ja muut koiristaan pitttaamattomat miksi vastustatte minun hankettani? Ne tuskin tulee tänne kirjoittelemaan, että teetänpäs taas viidennet pennut tms. Haluaisin kerran elämässäni kokea tuon "äitiyden". Ja kahdella pennulla on tiedossa hyvä koti. Pitääkö paikkaansa, että ensikertalainen saa vähemmän pentuja? Tai että tärppiajan alkupäässä tulee enemmän ja tärppiajan lopulla vähemmän pentuja. Olisi tosiaan kiva, jos pentuja ei tulisi lähemmäs kymmentä.
Haluaisin myös kasvattaa pienistä pennuista kunnon koirat. Että te kun tiedätte, niin voisitteko neuvoa miten pikkupennuista kasvatetaan kunnolliset luovutusiässä olevat pennut. Tai mistä löytää OIKEAT ohjeet. Mikä on tärkeää?koiria.rakastava
Pitääkö paikkaansa, että ensikertalainen saa vähemmän pentuja?
- amig
Hei oikeasti nyt, ihan totta.. Jos sinun täältä pitää kysyä neuvoja koiranpentujen kasvatukseen luovutusikään asti, niin JÄTÄ NE PENNUT TEETTÄMÄTTÄ! Tämä on viimeinen paikka kysellä tuollaisiin juttuihin neuvoa! Ei hitto......
- koiria.rakastava
Voinhan mä kysyä vaikka koiraltani, mutta eriasia mitä siihen vastataan. Olet itse esimerkki miksi ei täältä kannata kysyä. Tottakai otan selvää asioista. Pennut tulevat kasvamaan meiän ja kissankin kanssa, tottuvat ihmisiin ja elämään, pääsevät pihalle ulkoilemaan kun aika koittaa. Rokotukset ja madotukset tietenkin hoidetaan. Ihan ihanteellinen ympäristö ja olen todella kiinnostunut auttamaan nämä elämäntaipaleelle. Tähtään siihen, missä seuraavassa kirjoituksessasi itsekin puhut.
Tuntuu, että olet vain päättänyt, että älä tee koiria, ajattelematta mitään positiivisia puolia mitä kirjoitan.
- jebzz
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FIN45742/08&R=144
Tässä sinulle esimerkki emän ensimmäisestä pentueesta...rotu eri, mutta sillä ei merkitystä... - Wluff
Ite etin sakua pitkään ja yhtään varteenotetavaa kenneliä en löytänyt.
Ne joista olisin pentuja halunnut, eivät niitä olleet lähiaikoina tekemässä.
Useat Kennel Koirat kun kasvaa tarhoissa (isot kennelit),
kaukana normaalista perhe-elämästä. Oma mielipiteeni on se, että koiran tulisi kasvaa perheessä, jotta tottuisi perus ääniin ja ihmisiin.
Ymmärrän, että peperit kertovat koiran taustaa, muttei kuitenkaan takaa mitään varmaa. Se on lähinnä suuntaa antava.
Itse ostin sakun tavallisesta perheestä ja koirilla ei papereita ja maksoin 450.
Koiran isä ja emä oli nähtävissä.
Koiranpentu todella hyvin kasvatettu ja tottunut ihmisiin ja kodin ääniin.
Aikaisemman pennun ostin kennelistä josta maksoin 1000e, sain paperit, mutta koira oli kipeä kun mikä. Luustovikojakin oli. Tämä oli 1 syy miksi päätin, ettei ne paperit ole terveyden/tervepäisen tae.
Kannattaa kuitenkin myydessä huomioida se hinta.
450 euron pentukin vetää puoleensa näitä trokareita jotka muka ostavat pennun "omaan" kotiin, mutta myyvät sen heti seuraavana päivänä puolet kalliimalla hinnalla eteenpäin.
Onnea yritykselle. On niitä pentuja tehty ennenkin. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole.
Järki käteen ja tietoa on netit ja kirjastot pullollaan.- 12+15
450 euron pentukin vetää puoleensa näitä trokareita jotka muka ostavat pennun "omaan" kotiin, mutta myyvät sen heti seuraavana päivänä puolet kalliimalla hinnalla eteenpäin.
tarkoitatko tuolla spk-foorumin koiranvälityspalstaa?
- amig
Wluff: Jos todella haluaa pennun jostain tietystä yhdistelmästä, pitäisi valmis olla odottamaan pidempiäkin aikoja. Tuo nyt lähinnä kuulostaa siltä, että pentu piti saada äkkiä.
Ja onneksi on olemassa myös pienempiä kenneleitä, joissa pennut kasvavat sisätiloissa perheen ja muiden koirien kanssa. Toinen oma paperillinen sakuni vastaavasta paikasta ja sellaisia tulen jatkossakin tukemaan. Kasvattaja kiinnostunut pennun kehityksestä ja kasvusta ja auttanut myös toiseen koiraani liittyvissä ongelmissa.
Kannattaa ihmiset olla tarkkoja siitä, mistä koiran ottaa. - saku
no oman pennun varasin jo ennen kuin ne oli syntynytkään,,,,ja sen piti olla uros,,ja uros tulikin,,oli niin mielenkiintoinen käyttis yhdistelmä,,,ja on kyllä virtaa ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107582
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293517Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352564Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?621364