Voiko rakkaus

rakasta,kärsi,vihaa

muuttua vihaksi? Onko kenellekään käynyt näin?

22

101

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Joskus näyttää sille, että joillakin rakkaus muuttuu vihaksi. Ei ainakaan mulle ole käynyt noin. Pettynyt olen ja ollut ihan maassa joskus sydän säröillä, mutta en ole kuitenkaan vihaamaan ruvennut.

      Vihan ja halveksinnan tunnetta olen kyllä joskus tuntenut. Mutta sillä ihmisellä ei ole koskaan ollut mulle rakkaudessa mitään merkitystä suoraan, välillisesti kylläkin. Se joku on joskus tullut sotkemaan mun rakkauselämäni pakkaa, eikä tosin yksin syypäänä. Mutta silloin sillä ymmärryksellä se herätti mussa vihan ja halveksinnan tunteita. Oli helpompaa vihata sitä toista, kun sitä jota rakasti.

    • Voi koska viha on väärin kohdellun rakkauden jälkitauti. Pohjimmiltaan samaa tunnetilaa, johon tarvitaan ihminen, joka merkitsee todella paljon.

      • ...

        Viha tai lohduttomuus. Molempia näkee.


      • .

        tiedättekö että aikuisella ihmisellä on niin paljon tehtävää, huolehtimista, velvollisuuksia, vastuita jne..että ei jouda ajattelemaan eikä elämään mielikuvituksessa saatika olla ihastumassa tai rakastumassa sekä pettymässä jne...ja tuota rumpaa monetkin elävät vuodesta toiseen ihastuvat rakastuvat pettävät pettyvät vihaavat jna..ja alusta sama moneen ketaa siinä se useiden elämä kuluu ja varsinaiset elämänsä tärkeimmät asiat /tekemiset ovatkin hoitaneet jotenkin siinä sivussa kun ihastumiset jne..ovat monille elämänsä tärkeinmpiä tavotteita :)


      • ... kirjoitti:

        Viha tai lohduttomuus. Molempia näkee.

        Juu, lohduttomuus on reaktio jossa rakkaus edelleen kukoistaa täysille, mutta vastakaikua ei tule.


      • ...
        bravo.bravi kirjoitti:

        Juu, lohduttomuus on reaktio jossa rakkaus edelleen kukoistaa täysille, mutta vastakaikua ei tule.

        Jep.


      • ...
        . kirjoitti:

        tiedättekö että aikuisella ihmisellä on niin paljon tehtävää, huolehtimista, velvollisuuksia, vastuita jne..että ei jouda ajattelemaan eikä elämään mielikuvituksessa saatika olla ihastumassa tai rakastumassa sekä pettymässä jne...ja tuota rumpaa monetkin elävät vuodesta toiseen ihastuvat rakastuvat pettävät pettyvät vihaavat jna..ja alusta sama moneen ketaa siinä se useiden elämä kuluu ja varsinaiset elämänsä tärkeimmät asiat /tekemiset ovatkin hoitaneet jotenkin siinä sivussa kun ihastumiset jne..ovat monille elämänsä tärkeinmpiä tavotteita :)

        Tiedetään, tiedän. Myös sen, että mikä ei tapa se vahvistaa tai katkeroittaa. :-)


      • . kirjoitti:

        tiedättekö että aikuisella ihmisellä on niin paljon tehtävää, huolehtimista, velvollisuuksia, vastuita jne..että ei jouda ajattelemaan eikä elämään mielikuvituksessa saatika olla ihastumassa tai rakastumassa sekä pettymässä jne...ja tuota rumpaa monetkin elävät vuodesta toiseen ihastuvat rakastuvat pettävät pettyvät vihaavat jna..ja alusta sama moneen ketaa siinä se useiden elämä kuluu ja varsinaiset elämänsä tärkeimmät asiat /tekemiset ovatkin hoitaneet jotenkin siinä sivussa kun ihastumiset jne..ovat monille elämänsä tärkeinmpiä tavotteita :)

        Kyllä näin on ryhmässä B - impulsiiviset ja dramaattiset.


    • //Mies//

      Jeps, jos ne omat tunteet eivät saakaan vastakaikua ja ymmärrystä osakseen..

    • Jep!

      Pistää oikein kunnolla vihaksi kun rakastettuni ei noteeraa mua millään tavalla. Vitun Kusipää!!!!

      • ...

        Ehkä sillä on syynsä olla noteeraamatta, kuten sulla on syysi tuohtua siitä.


    • Kunnian mies

      Masters of Hardcore eli langenneet enkelit ovat esimerkkejä huonosta valinnasta. Taidan käydä raiskaamassa käteni tähän väliin. Illanjatkoja.

    • Alice Millerin mukaan viha on tie toipumiseen, kun rakas ihminen tekee itseä kohtaan väärin. Ensin täytyy oppia vihaamaan ja vasta sitten voi oppia antamaan anteeksi. Toinen tie on psyykkinen vinoutuminen ks. tilanteessa.

      • ...

        Heh, mä olen sitten ihan helvetin vino ihminen. :-D


      • Ja väärintekemisellä en nyt tarkoita sitä, mitä keskiverto nainen kokee väärintekemiseksi eli, että mies pukeutuu vääränvärisiin farkkuihin ja muuttuu sen jälkeen naisen silmissä narsistiksi, jossa ei ole mitään hyvää.


      • ... kirjoitti:

        Heh, mä olen sitten ihan helvetin vino ihminen. :-D

        Nätti sinä olet, ku ihmisen mieli.


      • ...
        dazu kirjoitti:

        Nätti sinä olet, ku ihmisen mieli.

        Höh mjaaa. Olisit sanonut, että kärsin defenssistä. :-)


      • ... kirjoitti:

        Höh mjaaa. Olisit sanonut, että kärsin defenssistä. :-)

        No nyt aloit kuulostaa ihan kirpelalta. Pois se sinusta, ellet ole feikki Jazuli.


    • maa tuska

      Voi muuttua
      Tuossa on hyvin kuvattu erilaisten surutöiden käsittelystä (kuolema, ero, sairastuminen)
      Viha on yksi väihe käsittelyssä, mutta siitä pitää jossain vaiheessa tietoisesti pyrkiä eteenpäin.
      http://www.etra-liitto.fi/terveys/te6.html

    • Näköjään :P Ja takas rakkaudeksi..

      http://www.youtube.com/watch?v=xb6qgCxnHbo&feature=related

      Joo, no vakavasti. Olen ymmärtänyt ja ehkä nähnytkin, että näin voi tapahtua. Itselle ei ole noin käynyt. Rakkauden aikana voin tuntea hetkellisiä vihan tunteita, mutta rakkauden loputtua tunne ei muutu vihaksi. Se ikään kuin haihtuu ja liukenee pois pikku hiljaa. Joskus hyvinkin hitaasti.

      • No anteeks (sain miinuksen) Naurettiin vaan muksujen kanssa tota videota päivällä, niin oli pakko lisätä johonkin ketjuun. Oli huono, myönnän..


    • Israelin lippu

      Rakkaus on kuolematon. Miehen ja naisen välinen rakkaus on harvinaista. Suurin osa sisopareista ja avioliittopareista eivät rakasta kumppaniansa vaan omia tarpeitaan tyydyttääkseen.

      Harva tämän palstan naisista tietää mitä rakkaus on edes teoreettisesti. Ainoa mitä he tietävät ja osaavat on sanoa: rakastan sinua, ymmärtämmättä mitä sanovat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      137
      1606
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1190
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      82
      1075
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      809
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      80
      787
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      778
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      672
    Aihe