Kuvien katselu usb:ltä tv:ssä, ongelmia.

eidu

Olen katsellut jpg kuvia usb-tikulta tv:n näytöltä, mutta samat kuvat käsiteltyinä elementsillä ja jpg:nä tallennettuina eivät enää toistu tv:llä. Miksiköhän?

7

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahtaakohan elementsillä pystyä tallentamaan 12bit värejä jpg tiedostoihin, telkkusi varmaan ymmärtää vain 8 bitin värit joten tarkastapa tuo. Voihan niitä olla muitakin syitä mutta olen joskus, tosin en telkuissa, törmännyt saman kaltaiseen ongelmaan ja keskti hetken ennen kuin tajusin mistä on kyse.

      • jhikjkhftg

        Ei pysty millään ohjelmalla tallentamaan 12 bittisiä värejä jpg-tiedostoihin. Ne krynklätään aina 8 bittisiksi, joten vika lienee muualla.

        Taitaa Elements tehdä epäkuranttia jpg:tä, jos kuvat ei käsiteltyinä näy, tai todennäköisemmin asianomainen on tallettanut kuvat "elements" muotoon ja vain luulee niiden olevan jpg.


      • jhikjkhftg kirjoitti:

        Ei pysty millään ohjelmalla tallentamaan 12 bittisiä värejä jpg-tiedostoihin. Ne krynklätään aina 8 bittisiksi, joten vika lienee muualla.

        Taitaa Elements tehdä epäkuranttia jpg:tä, jos kuvat ei käsiteltyinä näy, tai todennäköisemmin asianomainen on tallettanut kuvat "elements" muotoon ja vain luulee niiden olevan jpg.

        Olet oikeassa, vanhalla vähän pätki. Elementsin RAW konvertterin tuloksessa voi valita 8 tai 16 bittiä/kanava eli väri, tosin 16 bittistä ei ole ainakaan helppoa tallentaa jpg muotoon.

        Muutoin Elements tekee ihan standardia tulosta enkä ole koskaan huomannut siinä outoja ominaisuuksia. Jos joku mättää niin se on käyttäjän korvien välissä.

        Aloittajan ongelma saattaakin olla jossain muualla kuin jpg muodossa.


      • jkjkjkjkhfg
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Olet oikeassa, vanhalla vähän pätki. Elementsin RAW konvertterin tuloksessa voi valita 8 tai 16 bittiä/kanava eli väri, tosin 16 bittistä ei ole ainakaan helppoa tallentaa jpg muotoon.

        Muutoin Elements tekee ihan standardia tulosta enkä ole koskaan huomannut siinä outoja ominaisuuksia. Jos joku mättää niin se on käyttäjän korvien välissä.

        Aloittajan ongelma saattaakin olla jossain muualla kuin jpg muodossa.

        Eikös Elements käytä PSD-tiedostoja oletuksena? Jos ei talletusmuotoa muuta ei mikään aparaatti lue tiedostoja.

        "(PSD) Oletustiedostomuoto Photoshop Elements"

        Kuuttatoista bittiä/väri ei saa vaikeastikaan talletettua jpg:ksi.


    • mutta samat?

      Yksi tyhmä arvaus:
      Onko kuvien tiedostotunnus täsmälleen samaa muotoa?
      .jpg vai .JPG

      Jos ei niin auttaako tunnuksen vaihtaminen?

    • mulla canonin selphy valokuvatulostin näytti ?- merkkiä joidenkin kuvien kohdalla. johtu siitä kun kuvat oli hdr:iä. auttoi kun avasi kuvankäsittelyohjelmassa ja tallensi uudelleen ja pudotti hiukan laatua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe