Canon 500D:llä salaman kanssa kuvatessa näyttöön tulee välillä teksti "busy", eikä kamera suostu ottamaan kuvaa. Kameraliikkeessä syyksi arveltiin jotain tallennusmuodon asetuksia tms ja niitä säädettiin, mutta ongelma jatkuu. Vinkkejä? Löysin aiemman keskustelun aiheesta, mutta siitä ei irronnut juuta eikä jaata ratkaisuksi. Ilmiö ei ilmeisesti ole harvinainen, mutta mikä on syy? Muistikortti vetää viimeisiään? Kameran asetukset väärät?
Järkkärin salama on "busy"
6
1979
Vastaukset
- kjkckas
Kameran ohjelmisto sekoaa.
Ota akku ja kelloparisto pois muutamaksi minuutiksi.
Ellet löydä kelloparistoa, niin ota akku pois yön ajaksi. Se voi riittää nollaaman kameran ohjelmiston.
Myös firmware päivitys voi auttaa:
http://www.canon.fi/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_500D.aspx?type=download&page=1 jääkö se pysyvästi se busy? eli joudut sammuttamaan kameran?
minulle tulee välillä ulkoisen salaman kanssa hetkeksi busy mikä ei ole välttämättä vika vaan elektroniikalla on hiukan "kiire" eli ei pysy perässä joko kamera tai salama.
ööh vähän oli huonosti selitetty.- NicoNisti
Salaman kondensaattori vaan latautuu, kestää muutamia sekunteja, jonka aikana salamalla kuvaaminen ei onnistu. Se on ominaisuus, ei vika.
Jos haittaa paljon kuvaamista, kannattaa harkita laadukasta ulkoista salamaa ladattavilla akuilla, ei vaadi lataustaukoja.
Muutenkin kannattaa se oikee salama hankkia jos paljon kuvaa sisällä, aika selkee ero kuvissa kun vaikka katon kautta heijastaa salaman. - juschka
Kiitos näistä!
"Ongelmaa" ei ollut aluksi, n. vuoteen, eli sikäli yhdistäisin johonkin ohjelmistojuttuun, vai voisko toi salaman kondensaattori, tai siis sen latautuminen, hidastua ajan myötä? "Busy-tila" ei jää pysyvästi päälle, mutta kestää tosi kauan mennä ohi, eli useimmiten siinä tilanteessa sammutan kameran, jotta uuden kuvan ottaminen onnistuu.
Mikä mahtaa olla hinta-laatu-suhteeltaan järkevä ulkoinen salama noin niinkun peruskuvaajan tarpeisiin (koiran kuvaamiseen)?- Flash Giljotin
"Mikä mahtaa olla hinta-laatu-suhteeltaan järkevä ulkoinen salama noin niinkun peruskuvaajan tarpeisiin (koiran kuvaamiseen)? "
Mahtaa musti olla onnesta sokea, kun saa silmilleen vielä entistä tehokkaamman välkyttimen välkyt.
Hanki sellainen salama jossa on kääntyvä välähdyspää.
Tällöin voit heijastaa salaman valon katon kautta tai muuten ns. epäsuorasti.
Mustikin tykkää tästä paljon enemmän :-)
Koiraa on tosin helppo kuvata ulkona vallitsevassa valossa
- kanonsti vaiiiin
Mulla on Canon EOS 550D ja ohjeessa oli, että kamera suojaa salaman tolla tekniikalla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815