Farmasian opiskelusta!

sh08

Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja haen keväällä Helsingin yliopistoon lukemaan farmasiaa, tavoitteena häämöttää proviisorin ammatti. Minua kiinnostaisi kuulla, millainen opiskelutahti varsinkin ensimmäisenä vuonna on ajatellen työskentelyä opiskelun ohessa (olen hyvässä, vakituisessa työsuhteessa, jonka saan varmasti joustamaan opiskeluystävälliseksi). Laboraatio- tms. opetusta varmasti kuuluu pakollisena opintojen alkuun, mutta kuinka paljon on "akateemista vapautta"? Millaisia päiviä/viikkoja farmasian opiskelussa on alussa? Entä onko kukaan kanssasisar saanut AMK-sh:n koulutuksesta mitään hyväksiluettavia osuuksia yliopiston puolelle?

Kertokaahan farmasian opiskelijat/farmaseutit/proviisorit kokemuksianne!

17

8283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+13

      Pyrin itsekin tänä vuonna farmaseutiksi eli en ole vielä kyseisen alan opiskelija. Mutta useampi tuttuni opiskelee farmaseutiksi ja joka ikinen heistä on kertonut varsinkin ensimmäisen vuoden opiskelutahdin olevan aivan mieletön. Itseänikin vähän hirvittää tuleva lukuvuosi jos farmasiaa pääsen lukemaan. Kuulemma päivät sellaisia klo 8-18 että siinä ei paljon muuta ehdi kuin opiskella. Esimerkiksi kemian laboratoriotöissä on ehdoton läsnäolopakko ja muillakin kursseilla kaikilla luennoilla kannattaa käydä tai jää pahasti jälkeen.

      Korjatkaa jos olen väärässä, TOIVOTTAVASTI olen :D

    • diipadaapaträa

      Viimeistelen ensimäistä vuottani farmasian opintoja juurikin helsingissä. Laboratoriotöihin ja muihin harjoitustöihin on pakollinen läsnäolo. Jos joku jää väliin, sitä voi suorittaa seuraavana vuonna tai erittäin hyvällä säkällä sumplittua itsensä johkin toiseen ryhmään tekemään sen työn.
      Luennot ovat lähes täysin poikkeuksetta vapaaehtoisia.