rähjähdysmäisesti paheneva nokkosihottuma

epätoivoinen

Lauantai-iltana minulle tuli vatsaan pientä nokkosihottumaa, joka aina vähäksi aikaa rauhoittui zyrtecillä, mutta sitten se alkoi tasaiseen pahentua aina iltaa ja yötä kohden. Olen käynyt kaksi kertaa lääkärissä ja sain lääkkeeksi Nocedan 5mg ja Prednisolon 5mg vaihtelevilla annostuksilla ja viimeksi lääkäri käski välttää kaikkea mahdollista, mikä saattaisi aiheuttaa allergiaa (mahdotonta!) Viime yönä heräsin järkyttävään kutinaan, vatsakipuihin ja minua huimasi todella paljon kun yritin kävellä. Päivällä ihottuma taas hieman rauhoittui, mutta nyt taas iltaa ja yötä kohden paheni niin, ettei vartalollani taida paljoakaan olla normaalin värisiä kohtia ja nyt sitä on jo kaulassa ja hieman kasvoissakin ja kutina on helvetillinen! Mitään tiedossa olevaa allergiaa minulla ei ole, lääkeaineallergiaa epäillään. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja siihen minulla on ollut lääkityksenä Sertralin 50mg ja Ketipinor 50-100mg ja lääkäri ohjeisti jättämään nämä pois, kunnes selviää mikä tämän aiheuttaa. Altistunut olen monelle asialle, mutta en millekään uudelle ja oudolle. Kissa meillä on ollut lokakuusta saakka. Alan olla todella ahdistunut, kun tämä vaan pahenee, en saa lääkäreiltä apua ja jouduin lopettamaan lääkkeeni kerta laakista enkä siis senkään vuoksi pysty nukkumaan ja pelkään oikeasti, että mielialani alkavat heitellä ja sekoan ja että kohta olen kokonaan tämän inhottavan kutisevan ihottuman peitossa! Mikä tähän voisi auttaa?

3

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutiseva iho

Hei, ensiksikin voimia sinulle. Minulla oli 1 vuosi sitten kauhea kutina. Silmäluomiakin kutisi. Jätin kaikki lääkkeet pois, paitsi ostin Heinixin apteekista kutinaa varten. Pääsin kutinasta.

• .

Miksi ketiapiinia ei vaihdettu toiseen jos kerran se on mennyt indikaatiolla bipo? Ethän voi pitkään oletettavasti, olla ilman tasaavaa...tosin annoksesi on matala ollut

Olethan alan erikoislääkärin hoidossa nyt tämän urticarian osalta?

• teija.dunder

Lääkeaineallergia on mahdollinen oireilun taustalla mutta lääkkeiden poisjättäminen kerralla on haasteellista kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidon kannalta. Suosittelen, että hakeudut noin runsaiden oireiden kanssa yksikköön, jossa sekä nokkosihottumaan että mielialahäiriön hoitoon pystytään ottamaan kantaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4742
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3212
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2959
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1710
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1490
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1294
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1019
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      961
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      953
    10. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      105
      936
    Aihe