rähjähdysmäisesti paheneva nokkosihottuma

epätoivoinen

Lauantai-iltana minulle tuli vatsaan pientä nokkosihottumaa, joka aina vähäksi aikaa rauhoittui zyrtecillä, mutta sitten se alkoi tasaiseen pahentua aina iltaa ja yötä kohden. Olen käynyt kaksi kertaa lääkärissä ja sain lääkkeeksi Nocedan 5mg ja Prednisolon 5mg vaihtelevilla annostuksilla ja viimeksi lääkäri käski välttää kaikkea mahdollista, mikä saattaisi aiheuttaa allergiaa (mahdotonta!) Viime yönä heräsin järkyttävään kutinaan, vatsakipuihin ja minua huimasi todella paljon kun yritin kävellä. Päivällä ihottuma taas hieman rauhoittui, mutta nyt taas iltaa ja yötä kohden paheni niin, ettei vartalollani taida paljoakaan olla normaalin värisiä kohtia ja nyt sitä on jo kaulassa ja hieman kasvoissakin ja kutina on helvetillinen! Mitään tiedossa olevaa allergiaa minulla ei ole, lääkeaineallergiaa epäillään. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja siihen minulla on ollut lääkityksenä Sertralin 50mg ja Ketipinor 50-100mg ja lääkäri ohjeisti jättämään nämä pois, kunnes selviää mikä tämän aiheuttaa. Altistunut olen monelle asialle, mutta en millekään uudelle ja oudolle. Kissa meillä on ollut lokakuusta saakka. Alan olla todella ahdistunut, kun tämä vaan pahenee, en saa lääkäreiltä apua ja jouduin lopettamaan lääkkeeni kerta laakista enkä siis senkään vuoksi pysty nukkumaan ja pelkään oikeasti, että mielialani alkavat heitellä ja sekoan ja että kohta olen kokonaan tämän inhottavan kutisevan ihottuman peitossa! Mikä tähän voisi auttaa?

3

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutiseva iho

      Hei, ensiksikin voimia sinulle. Minulla oli 1 vuosi sitten kauhea kutina. Silmäluomiakin kutisi. Jätin kaikki lääkkeet pois, paitsi ostin Heinixin apteekista kutinaa varten. Pääsin kutinasta.

    • .

      Miksi ketiapiinia ei vaihdettu toiseen jos kerran se on mennyt indikaatiolla bipo? Ethän voi pitkään oletettavasti, olla ilman tasaavaa...tosin annoksesi on matala ollut

      Olethan alan erikoislääkärin hoidossa nyt tämän urticarian osalta?

    • teija.dunder

      Lääkeaineallergia on mahdollinen oireilun taustalla mutta lääkkeiden poisjättäminen kerralla on haasteellista kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidon kannalta. Suosittelen, että hakeudut noin runsaiden oireiden kanssa yksikköön, jossa sekä nokkosihottumaan että mielialahäiriön hoitoon pystytään ottamaan kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe