Miten estettiinkään ohjelmien käynnistyminen?

tietsikkatunari

Olen joskus muinoin osannut estää ohjelmien käynnistymisen, kun konetta käynnistetään. Nyt en enää muista, jostain käynnistä-valikosta kai. Käyttiksenä Windows7. Onko jokin tietty ohjelma, joka voisi hidastaa koneen käynnistymistä? Läppärini käynnistyi aiemmin tosi sutjakasti, mutta nyt saa odotella tylsistymiseen saakka. Onko jokin ohjelma, mitä ei kannata estää?

12

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ea69

      Aja ohjelma "msconfig". "Startup" tabin alta löytyy automaattisesti käynnistyvät ohjelmat. Jos siellä on alussa joku Microsoftin turvapäivitys, se kannattanee jättää päälle. Kaiken muun voinee poistaa.

    • jepulis..
      • tietsikkatunari

        Löytyi mahoton lista ohjelmia... Paha, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Sellainen ihmetyttää, että sieltä näkyy, että joku ohjelma on käynnistetty, mutta käynnistystapa on manuaalinen. Kuka sen oikein käynnisti?


      • kajsh...
        tietsikkatunari kirjoitti:

        Löytyi mahoton lista ohjelmia... Paha, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Sellainen ihmetyttää, että sieltä näkyy, että joku ohjelma on käynnistetty, mutta käynnistystapa on manuaalinen. Kuka sen oikein käynnisti?

        Tuossa on kysymys turhien palveluiden sulkemisesta, kokeile ensin itsellesi turhien automaattisesti käynnistettävien ohjelmien poistamiseen.

        http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/opas_tietokone_nopeammaksi/5


      • 3535353

      • tietsikkatunari kirjoitti:

        Löytyi mahoton lista ohjelmia... Paha, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Sellainen ihmetyttää, että sieltä näkyy, että joku ohjelma on käynnistetty, mutta käynnistystapa on manuaalinen. Kuka sen oikein käynnisti?

        Manuaalisesti käynnistyväksi asetetut palveluohjelmat käynnistyvät kun toinen ohjelma tarvitsee kyseistä palvelua. Kukaan henkilö ei siis käynnistänyt sitä.


      • tietsikkatunari
        ksenom_o kirjoitti:

        Manuaalisesti käynnistyväksi asetetut palveluohjelmat käynnistyvät kun toinen ohjelma tarvitsee kyseistä palvelua. Kukaan henkilö ei siis käynnistänyt sitä.

        ok, hyvä niin :)


    • Rähmän Pappa

      "Virustorjuntaohjelma tietty automaattiselle" voi jeesus, sitten 3. osapuolen
      tekemät M$ lahjomattomat softat karanteenisssa tai jopa deletoitu!

    • Kahdella tapaa.

      Ccleanerilla: Työkalut-->aina ajettavat ohjelmat-->estä/käytä, sen mukaan, minkä ohjelman haluat aina käynnistyvän samalla, kun tietokone käynnistyy.

      Tai paina lipun kuva (käynnistysvalikko avautuu)-->kirjoita avutuneeseen kenttään-->msconfig-->OK-->ohjelmat--valitse ne ohjelmat, jotka haluat käynnistää koneen auetessa.

      Pakollisia ei ole mielestäni, kuin virustorjunta - muut voit jättää pois, sillä ne käynnistyvät joka tapauksessa. Voit testata itse!

      • Kahdella tapaa.

        Tarkoitin ohjelmia, jotka "käynnistyvät joka tapauksessa", niitä ohjelmia, jotka ovat "pakollisia" taitaa olla yksi tai kaksi.


      • tietsikkatunari
        Kahdella tapaa. kirjoitti:

        Tarkoitin ohjelmia, jotka "käynnistyvät joka tapauksessa", niitä ohjelmia, jotka ovat "pakollisia" taitaa olla yksi tai kaksi.

        Juu, tuo msconfig-homma oli se, minkä olin tehnyt joskus muinoinkin. Ja taas tein. Tuolla ketjussa edellä oli linkkikin näihin ohjeisiin. Kiitos neuvoista. Nyt tuntuisi starttaavan sutjakammin.
        Täällä on hyviä tyyppejä neuvomassa uunoja, jaksamista!


    • ffssss

      Ohjelmien käynnistämisen estäminen tehdään policyillä. Käynnistä group policy editori ja lisää haluamasi ohjelmat estolistalle. Tämä tietenkään ei onnistu kotiwindows versioilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe