Olen joskus muinoin osannut estää ohjelmien käynnistymisen, kun konetta käynnistetään. Nyt en enää muista, jostain käynnistä-valikosta kai. Käyttiksenä Windows7. Onko jokin tietty ohjelma, joka voisi hidastaa koneen käynnistymistä? Läppärini käynnistyi aiemmin tosi sutjakasti, mutta nyt saa odotella tylsistymiseen saakka. Onko jokin ohjelma, mitä ei kannata estää?
Miten estettiinkään ohjelmien käynnistyminen?
12
545
Vastaukset
- ea69
Aja ohjelma "msconfig". "Startup" tabin alta löytyy automaattisesti käynnistyvät ohjelmat. Jos siellä on alussa joku Microsoftin turvapäivitys, se kannattanee jättää päälle. Kaiken muun voinee poistaa.
- jepulis..
Virustorjuntaohjelma tietty automaattiselle
http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/opas_tietokone_nopeammaksi/4- tietsikkatunari
Löytyi mahoton lista ohjelmia... Paha, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Sellainen ihmetyttää, että sieltä näkyy, että joku ohjelma on käynnistetty, mutta käynnistystapa on manuaalinen. Kuka sen oikein käynnisti?
- kajsh...
tietsikkatunari kirjoitti:
Löytyi mahoton lista ohjelmia... Paha, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Sellainen ihmetyttää, että sieltä näkyy, että joku ohjelma on käynnistetty, mutta käynnistystapa on manuaalinen. Kuka sen oikein käynnisti?
Tuossa on kysymys turhien palveluiden sulkemisesta, kokeile ensin itsellesi turhien automaattisesti käynnistettävien ohjelmien poistamiseen.
http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/opas_tietokone_nopeammaksi/5 - 3535353
kajsh... kirjoitti:
Tuossa on kysymys turhien palveluiden sulkemisesta, kokeile ensin itsellesi turhien automaattisesti käynnistettävien ohjelmien poistamiseen.
http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/opas_tietokone_nopeammaksi/5Turhista palveluista osa käynnistyy myös tietokoneen käynnistyessä joten aiempi linkki on myös tarpeellinen.
tietsikkatunari kirjoitti:
Löytyi mahoton lista ohjelmia... Paha, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Sellainen ihmetyttää, että sieltä näkyy, että joku ohjelma on käynnistetty, mutta käynnistystapa on manuaalinen. Kuka sen oikein käynnisti?
Manuaalisesti käynnistyväksi asetetut palveluohjelmat käynnistyvät kun toinen ohjelma tarvitsee kyseistä palvelua. Kukaan henkilö ei siis käynnistänyt sitä.
- tietsikkatunari
ksenom_o kirjoitti:
Manuaalisesti käynnistyväksi asetetut palveluohjelmat käynnistyvät kun toinen ohjelma tarvitsee kyseistä palvelua. Kukaan henkilö ei siis käynnistänyt sitä.
ok, hyvä niin :)
- Rähmän Pappa
"Virustorjuntaohjelma tietty automaattiselle" voi jeesus, sitten 3. osapuolen
tekemät M$ lahjomattomat softat karanteenisssa tai jopa deletoitu! - Kahdella tapaa.
Ccleanerilla: Työkalut-->aina ajettavat ohjelmat-->estä/käytä, sen mukaan, minkä ohjelman haluat aina käynnistyvän samalla, kun tietokone käynnistyy.
Tai paina lipun kuva (käynnistysvalikko avautuu)-->kirjoita avutuneeseen kenttään-->msconfig-->OK-->ohjelmat--valitse ne ohjelmat, jotka haluat käynnistää koneen auetessa.
Pakollisia ei ole mielestäni, kuin virustorjunta - muut voit jättää pois, sillä ne käynnistyvät joka tapauksessa. Voit testata itse!- Kahdella tapaa.
Tarkoitin ohjelmia, jotka "käynnistyvät joka tapauksessa", niitä ohjelmia, jotka ovat "pakollisia" taitaa olla yksi tai kaksi.
- tietsikkatunari
Kahdella tapaa. kirjoitti:
Tarkoitin ohjelmia, jotka "käynnistyvät joka tapauksessa", niitä ohjelmia, jotka ovat "pakollisia" taitaa olla yksi tai kaksi.
Juu, tuo msconfig-homma oli se, minkä olin tehnyt joskus muinoinkin. Ja taas tein. Tuolla ketjussa edellä oli linkkikin näihin ohjeisiin. Kiitos neuvoista. Nyt tuntuisi starttaavan sutjakammin.
Täällä on hyviä tyyppejä neuvomassa uunoja, jaksamista!
- ffssss
Ohjelmien käynnistämisen estäminen tehdään policyillä. Käynnistä group policy editori ja lisää haluamasi ohjelmat estolistalle. Tämä tietenkään ei onnistu kotiwindows versioilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504