Tie Pelastukseen (Askeleet Kristityksi)

Ingenjör_81

Kukaan langenneeseen ihmiskuntaan kuuluva ei oma-aloitteisesti ja omasta luonnollisesta halustaan tule Jeesuksen luo. Isä Jumala vetää häntä Poikansa luo vaikuttamalla lain (10. käskyä) kautta synnintunnon ja evankeliumin kautta armon saamisen halun. Se tulee tyydytetyksi, kun katuva ja armoa etsivä ihminen saa evankeliumin uskomisesta sydämeensä Pyhän Hengen vaikuttaman uskonluottamuksen armoon, anteksiantamukseen ja Jumalan lapseuteen Jeesuksen ruumin ja veren uhrin tähden.

Kun jumalaa antaa ihmiselle etsikkoajan, hänelle tulee halu päästä Jumalan armoon uskon kautta, ja hän tuntee tarvetta kääntyä apua ja neuvoa kysyen sellaiseen hnekilön puoleen, jonka on havainnut todelliseksi kristityksi, vaikka olisikin häntä aiemmin parjannut.

Eli aloite pelastukseen tulee Jumalasta, joka lähettää sanansa ja sen julistajat, kutsuu ja tarjoaa armon sekä vaikuttaa sydämessään tarpeen ja halun sen vastaanottamiseen. Jeesus sanoo: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä ... häntä vedä" - Joh 6:44

Tie Pelastukseen
1) ETSIKKOAIKA, joka laittaa ihmisen etsiytymään Jumalan luoksi. Toisin sanoen Jumalan valtakunnan lähelle tuleminen, joka tapahtuu jokaisen ihmisen kohdalla 2-3 kertaa. (Mark. 1:15, Ilm.3:20)
2) SYNNINTUNTO, eli Jumalan kutsu joka vaikuttaa "piston sydämeen" ja joka tulee lain kuulemisesta. (Room. 3:20)
2) PARANNUS, eli syntien tunnustaminen Kristukselle rukouksessa, kääntyminen vanhasta elämästään ja armon etsiminen (Sananl. 28:13, Ef. 2:8-9)
3) SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUS, evankeliumin/synninpäästön julistuksessa toiselta kristityltä. (Joh 20:21-23)
3.1) KASTE, joka on merkki ja samalla tunnustus, joka taas avaa oven Pyhälle Hengelle. (Apt. 2:41, Apt. 19:3-5)
4) PYHÄN HENKI, joka tekee muutoksen ihmisessä eli toisin sanoen uudesti syntyminen hengessä joka saadaan suun tunnustuksella. (Room 1:16, Room. 10:10)
5) VANHURSKAUS, vaellus elämän kaidalla tiellä, mihin kuuluu:
* Raamattu, sen tutkiminen ja opetuksen vastaanottaminen. (2. Tim. 3:16, Matt 28:20)
* Kristittyjen yhteys, eli seurakuntaan hakeutuminen sillä missä kaksi tai kolme kokoontuu siellä on Herra. (Matt. 18:20, Ef. 2:19-22)
* Herran ehtoollinen, jossa muistetaan Kristuksen meistä maksamaa kovaa hintaa. (Matt. 26:26-28)
* Rukous, yksityinen ja yhdessä toisten kanssa (Matt. 6:6, Apt. 4:31)
* Jatkuva parannus, eli uudistuva parannus ja puhdistus synneistä ja vioista (joh 13:4-15)
f) Palvelus ja uhraaminen, eli seurakunnassa palveliminen, lähetyskäskyn toteuttaminen ja sielujen voittaminen Kristukselle. Näissä auttavat armolahjat. (Joh 15:16, 1 Piet 4:10)

Pienoisevankeliumi:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - Joh. 3:16

Lähteinä useita eri sivustoja ja mm. tämä raamattu selityksillä, jota voin suositella erittäin lämpimästi.
http://www.nettikirjakauppa.com/fin/tuotekategoriat/?id=33&selProduct=2943&selGroup=92

Hyvä verkko raamattu, jossa monia eri käännöksiä alkuperäinen kreikkalainen käännös (Textus Receptus):
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

105

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ingenjör_81

Ja taas päinvastoin, kun ihminen kohtaa luopumuksen se tapahtuu askelissa taaksepäin alkaen siitä kaikista intiimimmästä hetkestä Jumalan kanssa siihen kaikesta vähä pätöisempään.
      1) Rukous elämä kuolee (käydään kirkossa tavan vuoksi)
      2) Jumalan sanan tutkiminen loppuu (ei tulla kirkkoon)
      3) Uhraus seurakunnalle loppuu (erotaan kirkosta)

Suomi elää suurimmaksi osakseen tuossa 3. vaiheessa. Ja ei ihme sillä kukapa kirkkoa tarvitsisi, kun ei ole syntiä, ei ole sielunvihollista eikä ole helvettiä kirkossa, niin mihin me Jeesustta Kristustakaan tarvittaan. On vain rakkaus uskonto...

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin ennustus 1910-luvulta viimeisestä päivistä:
      * "Silloin on politiikkaa ilman Jumalaa"; kukaan ei enää hallitsevissa piireissä pelkää Jumalaa.
      * "Silloin on taivasta ilman helvettiä"; tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu kutsuu täyden evankeliumin ilmoittamiseksi.
      * "Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksentekoa"; oppi parannuksen teosta katoaa kristikunnan piiristä.
      * "Päivä ennen Jeesuksen tulemista on täynnä pelastusiloa ihmisillä, jotka eivät ole syntyneet uudestaan".
      * "Päivänä ennen Jeesuksen tulemusta on paljon uskontoa ilman Pyhää Henkeä"

Raamatun kohtia näistä samoista ihmisistä (liberaaliteologeista):
      "Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen." - 2 Tim. 3

"sanoen teille: 'Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan'. Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole." - Juud. 1:18-19
      "Kristikunta ilman Kristusta"; Jeesuksen veren voima kielletään.

• Ingenjör_81 sanoi :
        _______
        2)Minä tutkin jumalan Sanaa kokopäiväisesti vaikka en tule luopiokirkkoon.
        Kävin yhdessä pienporukassa ,mutta kun kiusasivat yhtä naista
        kielilläpuhumisen kanssa niin otin ritolat , kun eivät ojentuneet.

3)Porttokirkosta olen myös eronnut mutta kirkollisvero on kovin pientä mitä
        nykyään "uhraan."

Niillä viheliäisillä kyvyillä mitä minulla on palvelen häntä tällä saitilla.

Juuri tuo tärkein asia kielletään saitin pappien taholta.
        "pastori" lehdeskoski sen tekee eikä kukaan ole julkisesti häntä ojentanut
        kolleegoitten taholta.

• profetiaproffa

Niin tuo Boothin profetiassa mainitsemat asiat löytyvät myös Uudesta testamentista. 2. kirje Timoteukselle 3:1-8 kertoo käytännössä saman:

"1 Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat.
        2 Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia,
        3 rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia,
        4 petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa,
        5 he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! 6 Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja,
        7 jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.
        8 Niin kuin Jannes ja Jambres* vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton. 9 Mutta kauan he eivät menesty, sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille, kuten noille kahdellekin kävi."

Ja samaa kertoo tarina Eliasta:

Arabian historiaan on kirjoitettu eräs tapaus vuodelta 638. Kolmensadan Syyriassa taistelevan arabisotilaan joukko oli leiriytynyt yöksi, ja rukoillessaan he huomasivat seuraansa liittyneen vanhan miehen, jolla oli sauva kädessään. Kun häneltä kysyttiin henkilöllisyyttä, hän julisti olevansa profeetta Elia, joka oli jätetty maailmaan odottamaan Herran Jeesuksen Kristuksen toista tulemista.

Arabipäällikkö Fadhilah kysyi, milloin Jeesus tulisi, ja vanhus oli vastannut: "Ajan lopussa ja viimeisellä tuomiolla." Fadhilah tiedusteli tuon ajan merkkejä ja Elia sanoi:

"Kun miehet ja naiset unohtavat kunnioitettavat asemansa, kun toimeentulon runsaus ei alenna heidän arvoaan,
        kun viattomien verta vuodatetaan,
        kun köyhät pyytävät almuja saamatta mitään,
        kun rakkaus sammutetaan, kun pyhät kirjoitukset muutetaan lauluiksi ja
        kun todelliselle Jumalalle omistetut temppelit ovat täynnä patsaita, tietäkää, että tuomion päivä on hyvin lähellä."

Tämän sanottuaan hän katosi. (Bible Study Monthly, 1978, sivu 57)"
        http://www.apokryfikirjat.com/elia.htm

• ~~~
        pertsa2012 kirjoitti:

Ingenjör_81 sanoi :
        _______

nykyään "uhraan."

kolleegoitten taholta.

Ethän sinä ennenkään ole tiennyt esimerkiksi, kuka pilkkaaja, joka ei tee parannusta synnistään, on sitä ollut jakamassa.

• ~~~ kirjoitti:

Ethän sinä ennenkään ole tiennyt esimerkiksi, kuka pilkkaaja, joka ei tee parannusta synnistään, on sitä ollut jakamassa.

~~~ sanoi :
        ________
        Tottahan puhut.

Kirkko alkaa vain mennä niin pitkälle synneissään,jotta heiltä voisi ottaa vastaan mitään.

• kotiäiti85

olen kirkosta eronnut,muuta rukoilen ja luen sanaa. Tärkeintä on minusta usko Jeesukseen. että uskoo sydämessään että Jumala Jeesuksen herätti kuolleista ja Jeesus elää. Ja Jeesus ristillä sovitti syntimme.

• Ingenjör_81
        kotiäiti85 kirjoitti:

olen kirkosta eronnut,muuta rukoilen ja luen sanaa. Tärkeintä on minusta usko Jeesukseen. että uskoo sydämessään että Jumala Jeesuksen herätti kuolleista ja Jeesus elää. Ja Jeesus ristillä sovitti syntimme.

Näyttää olevan kova trendi, että kirkosta eroaa yhä enemmän ja enemmän uskossa olevia uudestisyntyneitä kristittyjä.

Vapaatsuunnat vetävätkin lisää väkeä koko ajan ja soutavat vasta virtaan:
        http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tietoja_suomen_helluntaikirkosta/suomen_helluntaikirkon_jasenmaara/
        http://www.svk.fi/?sid=413&tid=463&arc=1

• pertsa2012 kirjoitti:

Ingenjör_81 sanoi :
        _______

nykyään "uhraan."

kolleegoitten taholta.

Pertsa, nauratti tuo sinun ilmauksesi "ottaa ritolat". Oikeesti. Sinulla on usein hauska tapa ilmaista itseäsi.

Sitä vastoin puheesi ehtoollisen viettämisestä on kuin hurskaalla sialla. Et voi ottaa ehtoollista kirkossa vastaan, kun joku saastainen voi sen jakaa?! Tiedätkö sinä edes missä ehtoollisessa on kyse ja mikä on ihmisen osa siinä? Ei mikään! Paitsi välittää tuo Herran Pyhä Ehtoollinen; olla välikätenä näkyvän ja näkymättömän välillä.

Näytä minulle yksinkin synnitön, joka voisi ehtoollisen jakaa? Kuinka voit itse itsellesi sen pyhittää.

Minä jaan kirkossa ehtoollista kirkkoherran tai neuvoston valtuuttaman mm. konfirmaatioissa. Luoja paratkoon en sitä voisi tehdä, jos omia syntejäni ajattelisin. Onneksi itse Kristus on siinä läsnä. Huh! Käteni ovat vain luuta, (lihasta) ja nahkaa ja keskellä virtaa veri. Se ei ole Jeesuksen veri.

Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Pertsa, nauratti tuo sinun ilmauksesi "ottaa ritolat". Oikeesti. Sinulla on usein hauska tapa ilmaista itseäsi.

Sitä vastoin puheesi ehtoollisen viettämisestä on kuin hurskaalla sialla. Et voi ottaa ehtoollista kirkossa vastaan, kun joku saastainen voi sen jakaa?! Tiedätkö sinä edes missä ehtoollisessa on kyse ja mikä on ihmisen osa siinä? Ei mikään! Paitsi välittää tuo Herran Pyhä Ehtoollinen; olla välikätenä näkyvän ja näkymättömän välillä.

Näytä minulle yksinkin synnitön, joka voisi ehtoollisen jakaa? Kuinka voit itse itsellesi sen pyhittää.

Minä jaan kirkossa ehtoollista kirkkoherran tai neuvoston valtuuttaman mm. konfirmaatioissa. Luoja paratkoon en sitä voisi tehdä, jos omia syntejäni ajattelisin. Onneksi itse Kristus on siinä läsnä. Huh! Käteni ovat vain luuta, (lihasta) ja nahkaa ja keskellä virtaa veri. Se ei ole Jeesuksen veri.

Hnsq - erityisnuorisotyönohjaaja

Hnsg sanoi :

Hurskas sika tai ei niin ehtoollinen on muistoateria jota vietetään kristittyjen
        kesken ei kadotettujen.
        Sellaisessa seurassa suurin piirtein se ensimmäinenkin ehtoollinen
        vietettiin.

Kauhistusten tekijät eivät siten jaa minulle ehtoollista.

Tuossa olet tietyllä tavalla oikeassa , mutta minä en ota luopiokirkolta enää
        mitään vastaan enkä myöskään ota ehtoollista kauhistusten tekijöiltä.

Ehtoollinen on muistoateria kuten tiedämme ja sitä on helppo viettää itsekin vaikka joka päivä Kristusta muistaen ilman mitään rituaaleja.

Olenkin ruvennut miettimään miten voisin sen ehtoollisen viettää
        rituaalien kera itse ja yksin.

Ehtoollinen on sillä pyhitetty kun se hartaalla mielellä vietetään Jeesusta
        muistaen noin ajattelen.

Kirkon pappeja siinä ei joka tapauksessa tarvita.

1.Korinttolaiskirje:
        11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
        11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."

• kotiäiti85 kirjoitti:

kotiäiti85 sanoi :
        sen todelliset kasvot.

Mutta Herra pitää huolen myös ERAKKOLAMPAISTAAN.

• Ingenjör_81 kirjoitti:

Näyttää olevan kova trendi, että kirkosta eroaa yhä enemmän ja enemmän uskossa olevia uudestisyntyneitä kristittyjä.

http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tietoja_suomen_helluntaikirkosta/suomen_helluntaikirkon_jasenmaara/

Ingenjör_81 sanoi :

Ev.lut. kirkon jäsenmäärät ovat taasen tasaisessa laskussa eli muuttoliikettäkin
        nuo luvut pitävät sisällään.

• Ingenjör_81 kirjoitti:

Niin, mihin ihmiset menevät kun eroavat kirkosta? Tein pienen katsauksen.

”Uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien määrä ylitti Suomessa miljoonan rajan viime vuonna.”
        ”Lähes joka viides suomalainen ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan. Määrä on kaksinkertaistunut kahdessa vuosikymmenessä, kertoo Tilastokeskus.”

He eivät välttämättä liity mihinkään rekisteröityyn järjestöön. Joten on aika vaikeaa seulo, mikä osuus on ollut uskolla tai uskon menettämisellä. Joukossa on siis myös uskovia, jotka eivät ole halunneet liittyä mihinkään yhdyskuntaa, mutta ehkä käyvät tilaisuuksissa jne. kuitenkin.

”Suomessa asuvista vieraskielistä henkilöistä 82 prosenttia ei ole minkään Suomessa rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan jäsen. ”

Tänne muuttavat eivät välttämättä liity mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaa vaikka voivat olla hyvinkin uskonnollisia – kuten monet muhamettilaiset ovat.

”Vuoden 2010 lopussa 78 prosenttia väestöstä kuului Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Ortodoksisen kirkkokunnan jäseniä oli prosentti ja muihin uskonnollisiin yhdyskuntiin kuuluvia myös prosentti väestöstä.”

http://www.hs.fi/kotimaa/Uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomia on jo yli miljoona/a1305546253009

Helluntaikirkon jäsenmäärä on varsin pieni, vaikka se kasvaa vakaata tahtia.

”Suomen Helluntaikirkon paikallisseurakuntien yhteenlaskettu jäsenmäärä 10.01.2012 oli 6715.”

Ortodoksikirkko kasvattaa myös jäsenmääriään.

”Kirkon kokonaisjäsenmäärän kasvuksi tuli näin 275 henkeä.”
        ”Ortodoksiseen kirkkoon kuului vuoden päättyessä 61 219 jäsentä.”
        http://www.ort.fi/uutiset/ortodoksisen-kirkon-vaeestoekatsaus-2011

Vapaa seurakunta on huomattavasti suurempi kuin helluntaikirkko. Palstalla vain ei taida vierailla heitä kovinkaan usein?

”Vuonna 2011 vapaaseurakuntia oli 101, joissa jäseniä yhteensä n. 15 000.”
        http://www.svk.fi/?sid=230

Jehovan Todistajiakin on melkoinen määrä.

”Jehovan todistajat on Suomen kolmanneksi suurin rekisteröitynyt uskonnollinen yhdyskunta. Vuonna 2011 Suomessa oli keskimäärin 18 964 jäsentä. Jäsenmäärä on viime vuosina Suomessa pysynyt käytännössä samana”
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat

Katolilaisten jäsenmäärä on myös kasvusuunnassa.

”Vuoden 2012 alussa Helsingin hiippakuntaan kuului 11874 katolilaista.”
        http://katolinen.net/?page_id=390

Toinen, vähemmän täällä vieraileva suuntaus taitaa olla advetistit?

”Adventisteja on Suomessa noin 3 800.”
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Adventtikirkko#cite_note-0

Mormonejakin on enemmän kuin helluntailaisia.

”Kirkon jäsenmäärä Suomessa on noin 4 500.”
        http://mormonit.fi/aineistoa-tiedotusvaelineille/tilastotietoja.html

”Vielä 1990-luvun alussa Suomessa asui muutama tuhat muslimia, mutta nykyään heitä on arviolta 50 000 – 60 000 henkilöä.”
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Islam_Suomessa

Ateisteista on todella vaikeaa saada tietoa, sillä he ovat kaikkein laiskimpia liittymään etujärjestöihin. Joten ”tunnustautuneita” on melkoisen vähän.

”Jäsenmäärä jatkoi edelleen kasvuaan ja jäsenyhdistysten yhteinen jäsenmäärä oli 1983. Kasvua edelliseen vuoteen tuli yli 10%.”
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/liitto/toimintakertomus/2010

Yhä enemmän erilaisten uskontojen muunnelmat lisääntyvät. On selkeästi havaittavissa, että uskonnot sirpaloituvat, eivätkä suinkaan yhdisty suuriin yhdenmukaisiin uskointoihin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_uskonnolliset_j%C3%A4rjest%C3%B6t

http://www.uskonnot.fi/yhteisot/byreligion.php

Niin, kun kylliksi on syntynyt näitä pieniä yhteisöjä, voi olla, että vasta sitten aletaan kaipaamaan toinen toistemme läheisyyttä. Ensin on suuri luopumuksen aika, luovutaan uskosta Jeesukseen, sitten luovutaan vanhoista yhteisöistä ja perustetaan uusia. Kun koko kristikunta on hajallaan, tulee aika, jolloin yhteen kokoontuminen tulee tapahtumaan?

• pässitutka
        mummomuori kirjoitti:

”Uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomien määrä ylitti Suomessa miljoonan rajan viime vuonna.”
        ”Lähes joka viides suomalainen ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan. Määrä on kaksinkertaistunut kahdessa vuosikymmenessä, kertoo Tilastokeskus.”

He eivät välttämättä liity mihinkään rekisteröityyn järjestöön. Joten on aika vaikeaa seulo, mikä osuus on ollut uskolla tai uskon menettämisellä. Joukossa on siis myös uskovia, jotka eivät ole halunneet liittyä mihinkään yhdyskuntaa, mutta ehkä käyvät tilaisuuksissa jne. kuitenkin.

”Suomessa asuvista vieraskielistä henkilöistä 82 prosenttia ei ole minkään Suomessa rekisteröidyn uskonnollisen yhdyskunnan jäsen. ”

Tänne muuttavat eivät välttämättä liity mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaa vaikka voivat olla hyvinkin uskonnollisia – kuten monet muhamettilaiset ovat.

”Vuoden 2010 lopussa 78 prosenttia väestöstä kuului Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Ortodoksisen kirkkokunnan jäseniä oli prosentti ja muihin uskonnollisiin yhdyskuntiin kuuluvia myös prosentti väestöstä.”

http://www.hs.fi/kotimaa/Uskonnollisiin yhdyskuntiin kuulumattomia on jo yli miljoona/a1305546253009

”Suomen Helluntaikirkon paikallisseurakuntien yhteenlaskettu jäsenmäärä 10.01.2012 oli 6715.”

Vapaa seurakunta on huomattavasti suurempi kuin helluntaikirkko. Palstalla vain ei taida vierailla heitä kovinkaan usein?

”Jehovan todistajat on Suomen kolmanneksi suurin rekisteröitynyt uskonnollinen yhdyskunta. Vuonna 2011 Suomessa oli keskimäärin 18 964 jäsentä. Jäsenmäärä on viime vuosina Suomessa pysynyt käytännössä samana”

”Vielä 1990-luvun alussa Suomessa asui muutama tuhat muslimia, mutta nykyään heitä on arviolta 50 000 – 60 000 henkilöä.”

Ateisteista on todella vaikeaa saada tietoa, sillä he ovat kaikkein laiskimpia liittymään etujärjestöihin. Joten ”tunnustautuneita” on melkoisen vähän.

”Jäsenmäärä jatkoi edelleen kasvuaan ja jäsenyhdistysten yhteinen jäsenmäärä oli 1983. Kasvua edelliseen vuoteen tuli yli 10%.”

Yhä enemmän erilaisten uskontojen muunnelmat lisääntyvät. On selkeästi havaittavissa, että uskonnot sirpaloituvat, eivätkä suinkaan yhdisty suuriin yhdenmukaisiin uskointoihin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Suomalaiset_uskonnolliset_j%C3%A4rjest%C3%B6t

Niin, kun kylliksi on syntynyt näitä pieniä yhteisöjä, voi olla, että vasta sitten aletaan kaipaamaan toinen toistemme läheisyyttä. Ensin on suuri luopumuksen aika, luovutaan uskosta Jeesukseen, sitten luovutaan vanhoista yhteisöistä ja perustetaan uusia. Kun koko kristikunta on hajallaan, tulee aika, jolloin yhteen kokoontuminen tulee tapahtumaan?

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että yhteenkokoontuminen tapahtuu Kristuksessa? Raamattu kertoo jotain aivan muuta.

• heeellluntailainen
        mummomuori kirjoitti:

http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tietoja_suomen_helluntaikirkosta/suomen_helluntaikirkon_jasenmaara/ "

Suomessa on helluntailaisia n. 50000. Helluntaikirkkoon heistä kuuluu siis vain murto -osa.

• Taivasmatkalla
        kotiäiti85 kirjoitti:

Minä olen uskova luterilainen. Kyllä meitäkin on paljon.

• en eroa
        pertsa2012 kirjoitti:

Ingenjör_81 sanoi :

Ev.lut. kirkon jäsenmäärät ovat taasen tasaisessa laskussa eli muuttoliikettäkin

minä en eroa kirkosta

• Taivasmatkalla kirjoitti:

Taivasmatkalla sanoi :

Voitko tukea kirkkoasi , joka valmistautuu siunaamaan homot avioliittoon
        alttarin edessä??

• tuli mieleeni
        mummomuori kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta kyllä viimeinen kappale on toiveajattelua.

Uskoisin, että aika monet konservatiivit yrittävät juuri tästä varoittaa. Valitettavasti ilmeisesti myös ne lopunajat pitävät paikkansa. Emme toki tiedä milloin, ainoastaan voidaan hiukan arvioida. Kristikunnan käymistila on ymmärrettävästi saanut aikaan tämän boomin puhua lopunajoista. Tässä nykyisessähän yritetään kokonaan häivyyttää se lopunaika. Eli se tarkoittaa: kuka voi olla se, joka on noin innokas unohtamaan tämän? Sittenhän porukka menee ansaan täydellisesti.

Läntisissä kirkoissa on alkanut esiintymään niin voimakkaasti antikristillisiä piirteitä, että ei todellakaan ole ihme, että lopunajoista puhutaan, vaikka en nyt itse näitä profeettoja olekaan. Ihan tavallisena pulliaisena keskikristittynä en voi muuta kuin todeta, että taitaapa se Raamattu pitää paikkansa. Ongelmallista toisaalta on, että tulee paljon profetioita ja vastaavaa, koska miten ihmeessä seuloa joukosta ne, joissa on jotain perää? Ja tilanne tulee varmaan kiihtymään uskonnollisella saralla yhä enemmän. Joka nurkalla joku väittää olevansa Kristus. Toivottavasti ehdin alta pois.Ylöstempaukseen en usko, joten jos olen täällä noiden lopuntapahtumien aikana, en kyllä välittäisi niissä oloissa olla.

• elää elää
        kotiäiti85 kirjoitti:

Jeesus elää

• Ingenjör_81

• ~~~ kirjoitti:

• vääristelet faktoja
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Helluntaikirkko kasvattaa jäseniään niiden seurakuntien jäsenten kautta jotka liittyvät helluntaikirkkoon. Kasvu on ollut tuskallista, ja kysymys helluntaikirkkoon liittymisestä repii monia seurakuntia ja on niitä hajottanutkin.

Mielipiteet helluntaikirkon suhteen ovat hyvin jyrkästi jakautuneet ja valtaosa vastustaa ajatusta seurakuntansa liittymisestä helluntaikirkkoon. Taustalla on toki pelko itsenäisyyden menettämisestä ja vahvasti myös opillisista erimielisyyksiä mutta vähiten merkitystä ei ole myöskään seurakuntien varallisuuden siirrosta helluntaikirkolle yhdistymistapauksissa. Tämä asiahan on kiistan aihe ja osin auki.

Suhteellisesti helluntaikirkko kasvaakin hitaammin kuin itsenäisten seurakuntien määrä. Helluntaiseurakunnathan syntyvät osin tyypillisesti opillisten ristiriitojen seurauksena, seurakunta jakautuu. Helluntaiseurakunnat eivät ole kuitenkaan kasvattaneet jäsenmääräänsä pitkässä juoksussa kokonaisuutena vaikka seurakuntien määrä onkin kasvanut. Päinvastoin, kulta-ajat ovat jo takanapäin.

Alempi Vapaa Kirkkoon liittyvä linkkisi kertoo 0.5% kasvusta. Siis ei alkaneesta herätyksestä. Samassa linkissä sanotaan myös:

"Kasvu omista seurakunnista, ei vielä kirkkoa vaihtavista"

Ensimmäisessä lauseessasi väität kuitenkin jotakin aivan päinvastaista.

• faktaa hiukan
        pertsa2012 kirjoitti:

Ingenjör_81 sanoi :

Helluntaikirkkoon liittyvät helluntaiseurakunnat jäsenineen, siihen ei liitytä muutoin.

Uusia jäseniä tulee tietenkin aina sitä kautta kun joku liittyy helluntaiseurakuntaan joka kuuluu helluntaikirkkoon tai siihen liityy uusi seurakunta joka tapa muodostaa ainoan merkittävän jäsenmäärän kasvun.

Siltikin kasvu on ollut hidasta ja vastatuulessa edelleen.

Vapareiden kasvu on 0.56% ja ei heidän oman ilmoituksen mukaan pidä sisällä juurikaan 'muuttoliikettä' (jälkimmäinen insinöörin linkki).

Helluntailaisten määrä on ollut lähes iäti sen n. 50000. Paitsi parhaina aikoina joihin ei enää luultavasti päästä koskaan.

• http://www.supernaturalhousechurch.org/locations-nonum.html
      Sieltä saat asianmukaista kaveria! Aivan ihana tuo suomen yhteyshenkilö.

Pertsa:ole vaan vapaa kaavoista. Ota rohkeasti itse ehtoollinen. Tiedäthän raamatustakin että voit sen itse siunata kun teet sen kunnioittaen...tarvi sen takia ottamatta jättää. ;) Oot ihana viheliäisine kykyinesi. Aina on sana hallussa sulla.

• teresa-aseret sanoi :
        Sieltä saat asianmukaista kaveria! Aivan ihana tuo suomen yhteyshenkilö.

Varsinaisia suomenkielisiä nettisivuja ei näkynyt olevan ?????

Kehen näistä naisista sinä olet ollut yhteydessä?
        Löytyykö sieltä jotakin foorumia jossa voisi tutustua ihmisiin??
        Itse tuohon kirkkoon en ole kerinnyt vielä syventyä.

Olinpa tyhmä - tottakai ehtoollinen otetaan Mestarimme muistoksi eikä
        luopiokirkolla ole siihen muutoinkaan mitään monopolia.

Kiitoksia neuvosta !!

• 825398523
      • isäntäsi kaveri

eipä tuo mikään kristitty ollut, miksi vääntelet totuutta.

• Synnissä elin

Voi hyvä sylvi. Ei tässä kannata alkaa moraalipelleksi. Kukaan akka ei pysrty 13-vuotiasta todennäköisesti hyvin kehittymyttä poikaa raiskaamaan. Itse sain pillua vasta 14-vuotiaana ja kaikkia olisin nainut. Erityisesti yhtä opettajaa teki mieli ja kaverien kanssa haaveiltiin sen naimisesta!

Kyllä joka poika naida napauttaa siinä iässä, jos vaan saa. Taas on joku akka kirjoittelemassa, joka ei tajua, että pojat nai ja nauttii. Eikä ole tullut mullekaan traumoja, vaikka vanhempia tyttöjä tuli nuorena naitua, kun ikäisiltä en saanut (turha pyytää). Jenkeissä ollaan ihan houruja (tekopyhiä) näissä hommissa!

• Ingenjör_81

Tiivistettynä: "Tunnista, tunnusta ja käänny pois".

Varoituksen sana vasta uskoon tulleille:
      "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin." - Joh. Joh. 5:14b

• Yeshua on Herrani

Todella hieno avaus sinulta Ingenjör

Sinun kannattaa tutustua Jumalan viime aikoina antamiin kirjeisiin. Nyt Jumala toimii aivan uudella tavalla ja tavoittaa ihmisiä profeettojensa kautta (Joelin kirja 3:1-2). Nämä kirjeet eivät tuo mitään uutta kristinuskoon ja usein Jumala viesteissään siteeraa Raamattua.

Tässä kuitenkin Jeesus antaa ohjeen siitä, miten varmistaa pelastuksensa.
      Kristus kertoo, miten voi mitata omaa turvallisuuttasi uskosi kohdalla:
      "...If you doubt your security, then come to ME on your knees, repent of all your sin before ME, your GOD, and from your heart give ME your life! Announce your decision to another person, then read MY Word, spend time in the pages. Get to know ME in a secret place, pray earnestly, and I will show you that I am a GOD WHO passionately longs to know you intimately—more than you ever imagined!.."

http://www.yhwh-glory-end-time-ministry.com/index.php?p=2_31
      "...Jos olet epävarma turvallisuudestasi, polvistu eteeni, kadu kaikkia syntejäsi (tee parannus) minun, sinun Jumalasi, edessä, ja anna koko sydämestäsi minulle elämäsi! Ilmoita päätöksesi jollekin toiselle henkilölle, sitten lue Sanaani, vietä sen sivuilla aikaa. Mene rauhalliseen, salaiseen paikkaan ja opettele tuntemaan minut, rukoile tosissasi (rehellisesti ja vilpittömästi), ja minä tulen näyttämään sinulle, että minä olen Jumala, joka kaipaan intohimoisesti tuntea sinut - enemmän kuin olet koskaan kuvitellut! ..."

Siis kyseessä on usko, joka saa katumaan syntejä Jumalan edessä, usko jonka kertoo häpeilemättä muille ihmisille, usko joka innostaa ihmistä lukemaan Raamattua, usko jossa ihminen rukoilee vilpittömästi sekä rehellisesti Jumalan kanssa ja usko että ihminen yrittää parhaansa mukaan totella Jumalaa.

Jos tunnistat tästä itsesi, niin Jeesus pelastaa sinut.

• Ingenjör_81

Ja tämä mikä saa tekemään näitä mainitsemia asioita on Jumala, tai tarkemmin sanoen Pyhä Henki, jonka uskovainen uskollansa.

• TuoreTapaus

Onkohan jokaisella tuo etsikkoaika? Kun tuntuu että itselläni olisi jäänyt pois kun niin hyvän pohjan kuitenkin sain jo ihan pienestä asti (pyhäkoulu ja paikallisen srk:n järjestämät kerhot) ja koulussa. Mutta muuten on mennyt aikalailla tuon kaavan mukaan mitä Ingenjör_81 kirjoitti ihan alkuun tuosta uskoon tulon kaavasta. :)

• Ingenjör_81

Joillekin uskoon tulo on "BÄNG" ja toisille se taas on uskoon kasvamista. Ja monet jotka ovat saaneet hyvän kristillisen perustan sanovat juuri noin kuin sinä.

• sinua kutsutaan

kyllä jokaista kutsutaan

• kotiäiti85

totta ja asiaa puhut. näin asia on.

• Mirka .. .

Uskonnot saastuttaa aivot.

• Ingenjör_81

Suuret tieteentekijät ja fiksut kaverit kuten. Newton, Maxwell, Farady, Mendel, Pasteur, Bacon ja monet muut olivat kristittyjä, eivätkä mitään tapakristittyjä vaan esimerkiksi Newton käytti todella paljon aikaa raamattuun ja kirjoitti monia teoksia uskosta. Onko Keskustan uusi johtaja niin toope, että uskoo "satukirjaan"? Entä Timo Soini? Päivi Räsänen?

Vai uskallatko haastaa Newtonin, joka kehitti tyhjästä käytännössä matematiikan ja fyysikaan, 21v ikään mennessä? http://densytics.com/2008/03/10/newton-greatest-genius-ever-lived/

"Science without religion is lame, religion without science is blind." - Albert Einstein

• Ingenjör_81 kirjoitti:

Suuret tieteentekijät ja fiksut kaverit kuten. Newton, Maxwell, Farady, Mendel, Pasteur, Bacon ja monet muut olivat kristittyjä, eivätkä mitään tapakristittyjä vaan esimerkiksi Newton käytti todella paljon aikaa raamattuun ja kirjoitti monia teoksia uskosta. Onko Keskustan uusi johtaja niin toope, että uskoo "satukirjaan"? Entä Timo Soini? Päivi Räsänen?

Vai uskallatko haastaa Newtonin, joka kehitti tyhjästä käytännössä matematiikan ja fyysikaan, 21v ikään mennessä? http://densytics.com/2008/03/10/newton-greatest-genius-ever-lived/

"Science without religion is lame, religion without science is blind." - Albert Einstein

Ingenjör_81
        21.6.2012 09:00

>>>Suuret tieteentekijät...kuten. Newton... ja monet muut olivat kristittyjä

• Kalapagos (ei kirj.)
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Esimerkki lainausten väärinkäytöstä. Einstein ei millään muotoa ollut uskova. Korkeintaan deisti.

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it. "

"The word god is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the Bible a collection of honourable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation no matter how subtle can (for me) change this."

"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."

"I have repeatedly said that in my opinion the idea of a personal God is a childlike one."

Toisekseen: "Onko Keskustan uusi johtaja niin toope, että uskoo "satukirjaan"? Entä Timo Soini? Päivi Räsänen? " En välttämättä käyttäisi sanaa toope, mutta he uskovat asioihin ilman todisteita. Se ei ole viisautta, millään muotoa. Raamattu on satukirja ainakin siinä mielessä, että se ei ole Jumalan sanaa sen kummemmin kuin muutkaan uskonnolliset kirjat.

Uskon sanotaan olleen Newtonin tieteellisen työn esteenä. Hänellä olisi ollu kykyä kehittää teorioitaan pidemmälle, mutta hänen uskonnollinen maailmankuvansa rajoitti tätä työtä.

Monet uskovat tieteilijät ovat tehneet tiedettä, koska ovat halunneet todistaa Jumalan. Uskonto ei sinällään haittaa tieteen tekoa ellei ota uskontoa tieteenteon lähtökohdaksi.

• Logoksen mukana
        Kalapagos (ei kirj.) kirjoitti:

Esimerkki lainausten väärinkäytöstä. Einstein ei millään muotoa ollut uskova. Korkeintaan deisti.

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it. "

"The word god is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the Bible a collection of honourable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation no matter how subtle can (for me) change this."

"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."

"I have repeatedly said that in my opinion the idea of a personal God is a childlike one."

Toisekseen: "Onko Keskustan uusi johtaja niin toope, että uskoo "satukirjaan"? Entä Timo Soini? Päivi Räsänen? " En välttämättä käyttäisi sanaa toope, mutta he uskovat asioihin ilman todisteita. Se ei ole viisautta, millään muotoa. Raamattu on satukirja ainakin siinä mielessä, että se ei ole Jumalan sanaa sen kummemmin kuin muutkaan uskonnolliset kirjat.

Uskon sanotaan olleen Newtonin tieteellisen työn esteenä. Hänellä olisi ollu kykyä kehittää teorioitaan pidemmälle, mutta hänen uskonnollinen maailmankuvansa rajoitti tätä työtä.

Monet uskovat tieteilijät ovat tehneet tiedettä, koska ovat halunneet todistaa Jumalan. Uskonto ei sinällään haittaa tieteen tekoa ellei ota uskontoa tieteenteon lähtökohdaksi.

Millaisia todisteita Jumalan olemassaolosta kaipaat? Katso ympärillesi, kauneutta , järkevyyttä ja toimivuutta kaikkialla.
        Ihmisen (syntiin langenneen ihmisen)toiminta sitävastoin on tuhoamaisillaan Jumalan luoman herkän tasapainon.
        Jumala on arkkitehti, antoi tarkat ohjeet ilmestysmajansa rakentamiseen.
        Hän on taiteilija,kun lukee ilmestysmajan tekstiileistä, mikä värisilmä!
        hän on kultaseppä, kupariseppä , ylen taitava takoja.
        Entäs pappien puvut!
        Kaiken taidon ja tiedon tekemiseen hän antoi ihmisille, jakoi siis omastaan. Moos.35:30-35. Ilman Jumalaa meillä ei ole mitään. Joka ainoa asia on lahjaksi saatua.

• cyberangel.

Tieteenteon pohjana voi olla vain Totuus.
        Osa kyky"tieteestä" on valhetta, jota rahalla tuetaan.

Psalmi_14:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.

Room 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        Room 1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        Room 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        Room 1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        Room 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        Room 1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

• Ingenjör_81

Vanhassa testamentissa sana pelastus tarkoittaa Herran apua, kun Israel on ollut suurissa vaaroissa. Erityisesti tämä ilmeni Israelin kansan pelastuessa Egyptin orjuudesta.

Kristillinen näkemys pelastuksesta on tiivistetty pienoisevankeliumiin (Joh. 3:16). Isän Jumalan armo ilmenee hänen Poikansa pelastavissa teoissa. Kristus on Pelastaja, Vapauttaja. Hän lunasti ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan syntiset ihmiset vapaaksi pahuuden ja kuoleman vallasta sekä sai aikaan sovinnon Isän ja luotujen välille. Pelastuksen tuo yksin Kristus. Ihminen pelastuu uskoessaan ja luottaessaan Kristukseen Vapahtajanaan. Tämän uskon vaikuttaa Pyhä Henki.

Pelastus käsittää kaiken, minkä kolmiyhteinen Jumala tekee palauttaessaan ihmisen yhteyteensä: lunastuksen, sovituksen, rauhan, ilon, vanhurskauden, uuden elämän ja pyhityksen. Pelastus toteutuu jo nyt uskossa osallisuutena Jumalaan ja hänen uudeksi luovaan toimintaansa. Tämän ihmiselle tarjoavat armonvälineet eli sana ja sakramentit.

Uskoessaan ihminen on sovinnossa kolmiyhteisen Jumalan kanssa ja elää hänen yhteydessään. Pelastuksen lopullinen täyttymys toteutuu ajallisen elämän päätyttyä taivaassa. Silloin ihminen elää iankaikkista elämää, Kristuksen valtakunnassa, jolla ei ole loppua.
      (www.evl.fi)
      t. Maarit-pappi

• Ja siis?

"Kukaan langenneeseen ihmiskuntaan kuuluva ei oma-aloitteisesti ja omasta luonnollisesta halustaan tule Jeesuksen luo. Isä Jumala vetää häntä Poikansa luo vaikuttamalla lain (10. käskyä) kautta synnintunnon ja evankeliumin kautta armon saamisen halun"

Miksi siis kirjoitit tuon sepustuksen?

• Ingenjör_81

Sitten kun tulee etsikkoaika ja hakeutuu vaikkapa tänne kyselemään, niin voi ymmärtää mitä se on, missä mennään ja minkälainen prosessi uskoon tulo "teoria" tasolla on sekä BIG PICTURE mitä kristinusko on.

Itse suosittelisin myös katsomaan tämän videon, niin avautuu silmät kristittyyn maailmaan ja valheiden taakse:
        "Valheet muokkaavat maailmaamme. Kaikilla meillä on mielipiteitä, jotka perustuvat siihen, mitä me uskomme tietävämme, ja nämä mielipiteet myös ohjaavat käytöstämme. Mutta useimmat meistä eivät koskaan kyseenalaista mielipiteidemme syvintä olemusta. Uskomuksemme, jotka liittyvät maailman syntyyn, moraaliin, uskontoon, politiikkaan, Israeliin, islamilaisuuteen, ateismiin ja Jumalaan ohjaavat maailmamme kulkua. Kevin Sorbon luotsaama dokumentti esittelee maailman johtavia tiedemiehiä, historioitsijoita, teologeja, filosofeja sekä kirjailijoita, jotka nostavat esiin 12 suurinta valhetta."
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=21507

• Kristittyabc
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Sitten kun tulee etsikkoaika ja hakeutuu vaikkapa tänne kyselemään, niin voi ymmärtää mitä se on, missä mennään ja minkälainen prosessi uskoon tulo "teoria" tasolla on sekä BIG PICTURE mitä kristinusko on.

Itse suosittelisin myös katsomaan tämän videon, niin avautuu silmät kristittyyn maailmaan ja valheiden taakse:
        "Valheet muokkaavat maailmaamme. Kaikilla meillä on mielipiteitä, jotka perustuvat siihen, mitä me uskomme tietävämme, ja nämä mielipiteet myös ohjaavat käytöstämme. Mutta useimmat meistä eivät koskaan kyseenalaista mielipiteidemme syvintä olemusta. Uskomuksemme, jotka liittyvät maailman syntyyn, moraaliin, uskontoon, politiikkaan, Israeliin, islamilaisuuteen, ateismiin ja Jumalaan ohjaavat maailmamme kulkua. Kevin Sorbon luotsaama dokumentti esittelee maailman johtavia tiedemiehiä, historioitsijoita, teologeja, filosofeja sekä kirjailijoita, jotka nostavat esiin 12 suurinta valhetta."

Ingergör_81:n

Olet taitava saarnamies täällä netissä. Sinua tarvitaan.

Pyydän, että osallistut parilla aloituksellasi katolisten ja ortodoksien palstalla teemasta pyhimysten palvonta ja neitsyt Marian palvonta. Monet siellä ovat hurahtaneet tähän epäjumalanpalvelukseen ja nyt tarvitsemme avuksi sinun kaltaista terhakkaa saarnamiestä, niin saame ehkämpari sielua pelastettua.

• Kalapagos (ei kirj.)
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Tuo videohan on täyttä kuraa. Toisekseen tv7 -jutut ovat samaa tasoa kuin Rauni-Leena Luukkasen.

Ingenjör on taitava saarnamies vain niiden näkökulmasta, jotka eivät ota asioista selvää.

• Ingenjör_81

Tuo videohan on täyttä kuraa. Toisekseen tv7 -jutut ovat samaa tasoa kuin Rauni-Leena Luukkasen.

Ingenjör on taitava saarnamies vain niiden näkökulmasta, jotka eivät ota asioista selvää.

Todista toki väitteesi, niin mielenkiinnolla alan purkamaan sitä. Ikävä kyllä vaan tämän foorumin ateistit ovat verrattain ponnettomia ja ateistien idoli Richard Dawkins häpeäisi tuollaisia jotka häpäisevät ateistien maineen, jos sellaista on.

• Ingenjör_81
    • 13+16

"Uskonnot saastuttaa aivot."

Kerrohan Mirka miten se tapahtuu? Usko on sydämen asia, eikä järjen eli aivojen asia. Martti Luther on sanonut järjestä seuraavaa:

"Pelkään järkeäni enemmän kuin Turkin keisaria".

"Uskon asioissa järjeltä pitää puhkaista silmät ja taittaa niskat".

• näin on

Usko Jeesukseen on maailman hienoin asia

• Ingenjör_81

Allekirjoitan tämän kommentin täysin, asia on juuri noin. Ihmisen rakkaus ei voita Kristuksen rakkautta.

• Kehityskaarella

Askeleet fundis-uskovaiseksi

1)Koetaan joku hiukan traumaattinen elämän muutos
      2)Lähdetään sukulaisen tai kaverin vääntämänä kuutelemaan rukoushuoneelle sanaa
      3)Koska polla ei ole ihan kuosissa traumaattisen kokemuksen jäljiltä niin rukoushuoneen innokkaimmat paasaajat "haistavat"otollisen maaperän
      4)Seuraa aktiivivaihe jossa tuo ihmispolo väännetään useaan kertaan viikossa "vihdottavaksi"
      5)Kahden viikon jälkeen tuo vaimoansa ja kakaroitansa hakannut mies onkin saannut kaikki syntinsä anteeksi ja ritolat ottanut vaimo se vasta portto onkin
      6)Koska vaimon lemppaamalla miehellä ei koskaan ego ole missään huippulukemissa niin alkaa armoton Raamatun lukeminen ja sieltä etsitään pahempia syntisiä joita sitten kivittämällä itsestään tuntuu hetkellisesti paremmalta
      7)Tässä vaiheessa laitetaan aivot lopullisesti narikkaan ja aletaan väittämään mm. että evoluutio on satua
      8)Kuunnellaan ainoastaan radio deitä, katsellaan tv 7:kaa ja aletaan näkemään kaikenlaisia uhkakuvia mm. homojen hyökkäyksestä ja saatetaan jopa saada visioita maailmanlopusta
      9)Seurustellaan ainoastaan tosi uskovien kanssa
      10)Aletaan näkemään itsensä profeetan tms. tietäjän hahmossa ja ilmestytään Suoli 24 kirkko kuulolla palstalle "pelastamaan ihmisiä"

• näin on

11) päästään taivaaseen

• "Kukaan langenneeseen ihmiskuntaan kuuluva ei oma-aloitteisesti ja omasta luonnollisesta halustaan tule Jeesuksen luo. Isä Jumala vetää häntä Poikansa luo vaikuttamalla lain (10. käskyä) kautta synnintunnon ja evankeliumin kautta armon saamisen halun."

Tietysti on aivan luonnollista, että ihminen ei aina ymmärrä tarkastella asioita laajasti, vaan ainoastaan oman suppean kokemusmaailmansa ahtaissa rajoissa.

Aloituksessa unohdetaan autaasti, että "Isä Jumala" ei vedä muslimeita, hinduja, buddhalaisia, scientologeja ja muita lukemattomiin eri uskontoihin kuuluvia puoleensa, vaan muslimeja vettä puoleensa Allah, hinduja lukuisat hindujen jumalat jne.

Suurinta osaa maapallon ihmisistä vetää puoleensa joku muu kuin kristinuskojen jumalat. Ja osaa ei vedä puoleensa mikään jumaluus.

Kristinuskoisiakin vetävät puoleensa lukemattomat erilaiset jumalat. Jotkut niistä hyväksyvät naispapit, toiset eivät. Jotkut sietävät homoja toiset taas kauhistuvat niitä.

"Se tulee tyydytetyksi, kun katuva ja armoa etsivä ihminen saa evankeliumin uskomisesta sydämeensä Pyhän Hengen vaikuttaman uskonluottamuksen armoon, anteksiantamukseen ja Jumalan lapseuteen Jeesuksen ruumin ja veren uhrin tähden."

Maailma on täynnä ihmisiä, jotka tulevat tyydytetyiksi uskontarpeissaan aivan jonkun muun uskonnon oppien mukaan tai pärjäävät ilman mitään uskontoa.

Usein pienen etäisyyden ottaminen tarkasteltavaan asiaan auttaa näkemään sen paremmin, osana laajempaa kokonaisuutta.

• Ingenjör_81

Helvettikö ei ole oikeuden mukainen ja jokainen ei sinne kuuluisi tekojensa puolesta?

Jokainen vanhempi on varmasti voinut havaita, että lapset oppivat tekemään pahaa ja ainoastaan hyviä tapoja joudutaan terästämään yhä uudestaan ja uudestaan. Jos ihmiset olisivat pohjimmiltaan hyviä, niin hallituksia ja lakeja ei tarvittaisi. Ihmisiä luonnostaan houkuttaa rikkoa sääntöjä ja ajatella: ”Eihän tämä ole iso asia kun vertaan itseäni muihin ihmisiin ja enhän ole tehnyt rikoksia.”. Mutta jos pelkkä laki määrittelisi mikä on oikein ja väärin, niin silloin Adolf Hitler toimi lain puitteissa aivan oikein. Sarjamurhaaja voi samalla tavalla ajatella olevansa hyvä sanoessaan "en ole tappanut ketään puoleen vuoteen", mutta kun vertaamme itseämme täydelliseen hyvään Jumalaan, huomaamme puutoksemme ja vikamme, eli kun käytämme oikeaa mittatikkua.

Jos Jumala ei sallisi tehdä pahuutta, se tarkoittaisi ettei olisi juurikaan vapautta. Raamatun alussa Jumalan luoma maailma oli "sangen hyvä", mutta ihmisen syntiin lankeemuksen myötä koko luomakunta lankesi ja alkoi rappeutumaan. Asettamalla hyvän ja pahan tiedon puun Edenin paratiisin Hän halusi koetella ihmistä, onko ihminen luotettava ja totteleva. Aivan kuin lapsenvahdin toiminnan seuraaminen ensimmäisellä kertaa. Aivan alusta asti raamatusta voimme kuitenkin lukea suunnattomasta toivosta ja tulevasta sovitustyöstä, sillä rakastavan Jumalan tahto on, että jokainen ihminen pelastuisi. Mutta täydellisen rakastavana Jumalana Hänen täytyy olla myös täydellisen oikeudenmukainen ja tuomittava synti eli laittomuus Häntä (Käskyt 1-3) ja muita ihmisiä (Käskyt 4-10) vastaan. Jumalan mittapuulla jokainen ihminen joutuisi kadotukseen syntiensä tähden, mutta Jumala rakasti maailmaa ja ihmistä niin paljon, että Hän uhrasi oman Poikansa Jeesus Kristuksen kärsimään ja kuolemaan ristillä meidän puolesta. Kristuksen ääretön sovitustyö toimii siltana ihmisen ja Hänen välillä, ja johtaa pelastukseen.

Kysymys ei ole siitä etteikö jokainen tiedä Jumalan olemassa oloa. Kaikkia ei myöskään tulla tuomitsemaan samalla tavalla. Jumala on antanut kaksi ilmoitusta, erityisen ilmoituksen jonka me tunnemme Raamattuna, ja tämän lisäksi kaikille ihmisille on annettu yleinen ilmoitus, jolloin jokainen voi maailmaa tutkien havaita Jumalan olemassaolon. Kaikkia ihmisiä ei tulla tuomitsemaan samalla tavalla, vaan ne, jotka ovat lähimpänä Häntä, tulevat tuomituksi tiukimmalla mahdollisimmalla tavalla. Jos olisimme enkeleitä, emme voisi tehdä pienintäkään rikkomusta edes ajatuksissa, sitä seuraavana tulevat kirkon ylimmät paimenet tullaan tuomitsemaan myös kovemmin (Jaakobin kirje 3:1), mutta jotka eivät Hänestä ole kuulleetkaan tuomitaan eri tavalla, mutta kuitenkin jokaisella on mahdollisuus oppia tuntemaan Jumala.

“… Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin…” – Room. 2:14-16

• Ingenjör_81 kirjoitti:

Helvettikö ei ole oikeuden mukainen ja jokainen ei sinne kuuluisi tekojensa puolesta?

Jokainen vanhempi on varmasti voinut havaita, että lapset oppivat tekemään pahaa ja ainoastaan hyviä tapoja joudutaan terästämään yhä uudestaan ja uudestaan. Jos ihmiset olisivat pohjimmiltaan hyviä, niin hallituksia ja lakeja ei tarvittaisi. Ihmisiä luonnostaan houkuttaa rikkoa sääntöjä ja ajatella: ”Eihän tämä ole iso asia kun vertaan itseäni muihin ihmisiin ja enhän ole tehnyt rikoksia.”. Mutta jos pelkkä laki määrittelisi mikä on oikein ja väärin, niin silloin Adolf Hitler toimi lain puitteissa aivan oikein. Sarjamurhaaja voi samalla tavalla ajatella olevansa hyvä sanoessaan "en ole tappanut ketään puoleen vuoteen", mutta kun vertaamme itseämme täydelliseen hyvään Jumalaan, huomaamme puutoksemme ja vikamme, eli kun käytämme oikeaa mittatikkua.

Jos Jumala ei sallisi tehdä pahuutta, se tarkoittaisi ettei olisi juurikaan vapautta. Raamatun alussa Jumalan luoma maailma oli "sangen hyvä", mutta ihmisen syntiin lankeemuksen myötä koko luomakunta lankesi ja alkoi rappeutumaan. Asettamalla hyvän ja pahan tiedon puun Edenin paratiisin Hän halusi koetella ihmistä, onko ihminen luotettava ja totteleva. Aivan kuin lapsenvahdin toiminnan seuraaminen ensimmäisellä kertaa. Aivan alusta asti raamatusta voimme kuitenkin lukea suunnattomasta toivosta ja tulevasta sovitustyöstä, sillä rakastavan Jumalan tahto on, että jokainen ihminen pelastuisi. Mutta täydellisen rakastavana Jumalana Hänen täytyy olla myös täydellisen oikeudenmukainen ja tuomittava synti eli laittomuus Häntä (Käskyt 1-3) ja muita ihmisiä (Käskyt 4-10) vastaan. Jumalan mittapuulla jokainen ihminen joutuisi kadotukseen syntiensä tähden, mutta Jumala rakasti maailmaa ja ihmistä niin paljon, että Hän uhrasi oman Poikansa Jeesus Kristuksen kärsimään ja kuolemaan ristillä meidän puolesta. Kristuksen ääretön sovitustyö toimii siltana ihmisen ja Hänen välillä, ja johtaa pelastukseen.

Kysymys ei ole siitä etteikö jokainen tiedä Jumalan olemassa oloa. Kaikkia ei myöskään tulla tuomitsemaan samalla tavalla. Jumala on antanut kaksi ilmoitusta, erityisen ilmoituksen jonka me tunnemme Raamattuna, ja tämän lisäksi kaikille ihmisille on annettu yleinen ilmoitus, jolloin jokainen voi maailmaa tutkien havaita Jumalan olemassaolon. Kaikkia ihmisiä ei tulla tuomitsemaan samalla tavalla, vaan ne, jotka ovat lähimpänä Häntä, tulevat tuomituksi tiukimmalla mahdollisimmalla tavalla. Jos olisimme enkeleitä, emme voisi tehdä pienintäkään rikkomusta edes ajatuksissa, sitä seuraavana tulevat kirkon ylimmät paimenet tullaan tuomitsemaan myös kovemmin (Jaakobin kirje 3:1), mutta jotka eivät Hänestä ole kuulleetkaan tuomitaan eri tavalla, mutta kuitenkin jokaisella on mahdollisuus oppia tuntemaan Jumala.

“… Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin…” – Room. 2:14-16

"Helvettikö ei ole oikeuden mukainen ja jokainen ei sinne kuuluisi tekojensa puolesta?"

No, helwettiähän ei oikeasti ole olemassa, joten keskustelemme vain konseptista, joka ei ole oikeudenmukainen. Mistään teosta ei ole oikein rangaista epäinhimillisellä kidutuksella eikä iankaikkisesti.

Jopa meidän ihmisten oikeudentaju kieltää julmat rangaistukset. Paheksumme niitä maita, jossa kidutusta harjoitetaan. Pidämme sellaiseen syyllistyneitä hirviöinä, ja aiheesta.

Lisäksi meidän lajimme pyrkimys oikeudenmukaisuuteen sekä reiluuteen saa aikaan sen, että rangaistuksen tarkoituksena on ojentaa ja oikaista, ei kostaa. Iankaikkinen helvetti on selkeä kosto. Sillä ei pyritä muuhun kuin pelotteluun ja kärsimyksen loputtomaan tuottamiseen. Se on julma ja epäoukeudenmukainen ajatus.

"Jokainen vanhempi on varmasti voinut havaita, että lapset oppivat tekemään pahaa ja ainoastaan hyviä tapoja joudutaan terästämään yhä uudestaan ja uudestaan."

Kahden lapsen vanhempana olen huomannut, että lapsilla on taipumus tehdä hyvää.

Koska lapset ovat aktiivisia, impulsiivisia ja heidän elämänkokemuksensa on vielä vähäinen, heille sattuu ajattelemattomuudesta tai itsekontrollin puutteesta johtuvia erehdyksiä.

Vanhempien tehtävänä on opettaa ja kasvattaa lapsiaan antamalla heidän ymmärtää tekojensa seuraukset ja antamalla heille positiivisia esimerkkejä hyväksyttävästä käytöksestä.

Lapsen mahdollinen "pahuus" on hätähuuto. Hänen elinympäristössään on jotain vialla. Valitettavan usein vika löytyy vanhemmista.

"Jos ihmiset olisivat pohjimmiltaan hyviä, niin hallituksia ja lakeja ei tarvittaisi. Ihmisiä luonnostaan houkuttaa rikkoa sääntöjä ja ajatella: ”Eihän tämä ole iso asia kun vertaan itseäni muihin ihmisiin ja enhän ole tehnyt rikoksia.” "

Pääosa ihmisistä elää lainkuuliaisesti siksi, että se on heidän mielestään oikein; ei suinkaan rangaistuksen pelosta.

Rikoslaki ja rangaistukset on laadittu sitä pientä vähemmistöä varten, joka ei muuten ymmärrä elää ihmisiksi.

"Mutta jos pelkkä laki määrittelisi mikä on oikein ja väärin, niin silloin Adolf Hitler toimi lain puitteissa aivan oikein."

Ihan niinkuin kristittyjen mielestä heidän jumalansa toimii aivan oikein tuomitessaan pääosan maapallolla elävistä ja eläneistä ikuiseen rangaistukseen.

Lajinkehitys on antanut ihmisille laumassa elämiseen liittyviä ominaisuuksia. Osa perustuu yhteisön antamaan turvaan ja osa yksilön henkilökohtaiseen säilymiseen ja suvunjatkamiseen.

Siksi me olemme ristiriitaisia ja tekomme ovat joskus itsekkäitä ja joskus uhrautuvia. Eri yksilöissä ominaisuudet ovat sekottuneet erilailla.

Uhrautuvaisuuteen ja "hyvyyteen" liittyvät ominaisuudet sanelevat meille moraalisäännöt, jotka ovat olleet olemassa jo ennen kuin nykyiset uskonnot on edes keksitty ja ne ovat lähes samanlaisia joka puolella planeettaamme, paikallisesta uskonnosta riippumatta.

Itsekkyyteen liittyvät ominaisuutemme taas aiheuttavat ristiriitoja. Onneksi olemme eläneet yhteisöissä jo niin pitkään, että olemme luoneet kulttuureja, joiden ansiosta pääosa ihmisistä pystyy hillitsemään alkukantaiset viettinsä.

Moraali ei tule uskonnoista, vaan pikemminkin uskonto on seurausta ihmisen perimässä olevasta moraalista.

Uskonto on osoittautunut tehokkaaksi tavaksi hallita massoja ja sitä se on vieläkin. Ehkä sivistyksen lisääntyessä ja ihmisten tietomäärän enetessä ja levitessä emme enää tarvi keinotekoisia uskomusjärjestelmiä.

• Ingenjör_81
        Phoebus kirjoitti:

"Helvettikö ei ole oikeuden mukainen ja jokainen ei sinne kuuluisi tekojensa puolesta?"

No, helwettiähän ei oikeasti ole olemassa, joten keskustelemme vain konseptista, joka ei ole oikeudenmukainen. Mistään teosta ei ole oikein rangaista epäinhimillisellä kidutuksella eikä iankaikkisesti.

Jopa meidän ihmisten oikeudentaju kieltää julmat rangaistukset. Paheksumme niitä maita, jossa kidutusta harjoitetaan. Pidämme sellaiseen syyllistyneitä hirviöinä, ja aiheesta.

Lisäksi meidän lajimme pyrkimys oikeudenmukaisuuteen sekä reiluuteen saa aikaan sen, että rangaistuksen tarkoituksena on ojentaa ja oikaista, ei kostaa. Iankaikkinen helvetti on selkeä kosto. Sillä ei pyritä muuhun kuin pelotteluun ja kärsimyksen loputtomaan tuottamiseen. Se on julma ja epäoukeudenmukainen ajatus.

"Jokainen vanhempi on varmasti voinut havaita, että lapset oppivat tekemään pahaa ja ainoastaan hyviä tapoja joudutaan terästämään yhä uudestaan ja uudestaan."

Kahden lapsen vanhempana olen huomannut, että lapsilla on taipumus tehdä hyvää.

Koska lapset ovat aktiivisia, impulsiivisia ja heidän elämänkokemuksensa on vielä vähäinen, heille sattuu ajattelemattomuudesta tai itsekontrollin puutteesta johtuvia erehdyksiä.

Vanhempien tehtävänä on opettaa ja kasvattaa lapsiaan antamalla heidän ymmärtää tekojensa seuraukset ja antamalla heille positiivisia esimerkkejä hyväksyttävästä käytöksestä.

Lapsen mahdollinen "pahuus" on hätähuuto. Hänen elinympäristössään on jotain vialla. Valitettavan usein vika löytyy vanhemmista.

"Jos ihmiset olisivat pohjimmiltaan hyviä, niin hallituksia ja lakeja ei tarvittaisi. Ihmisiä luonnostaan houkuttaa rikkoa sääntöjä ja ajatella: ”Eihän tämä ole iso asia kun vertaan itseäni muihin ihmisiin ja enhän ole tehnyt rikoksia.” "

Pääosa ihmisistä elää lainkuuliaisesti siksi, että se on heidän mielestään oikein; ei suinkaan rangaistuksen pelosta.

Rikoslaki ja rangaistukset on laadittu sitä pientä vähemmistöä varten, joka ei muuten ymmärrä elää ihmisiksi.

"Mutta jos pelkkä laki määrittelisi mikä on oikein ja väärin, niin silloin Adolf Hitler toimi lain puitteissa aivan oikein."

Ihan niinkuin kristittyjen mielestä heidän jumalansa toimii aivan oikein tuomitessaan pääosan maapallolla elävistä ja eläneistä ikuiseen rangaistukseen.

Lajinkehitys on antanut ihmisille laumassa elämiseen liittyviä ominaisuuksia. Osa perustuu yhteisön antamaan turvaan ja osa yksilön henkilökohtaiseen säilymiseen ja suvunjatkamiseen.

Siksi me olemme ristiriitaisia ja tekomme ovat joskus itsekkäitä ja joskus uhrautuvia. Eri yksilöissä ominaisuudet ovat sekottuneet erilailla.

Uhrautuvaisuuteen ja "hyvyyteen" liittyvät ominaisuudet sanelevat meille moraalisäännöt, jotka ovat olleet olemassa jo ennen kuin nykyiset uskonnot on edes keksitty ja ne ovat lähes samanlaisia joka puolella planeettaamme, paikallisesta uskonnosta riippumatta.

Itsekkyyteen liittyvät ominaisuutemme taas aiheuttavat ristiriitoja. Onneksi olemme eläneet yhteisöissä jo niin pitkään, että olemme luoneet kulttuureja, joiden ansiosta pääosa ihmisistä pystyy hillitsemään alkukantaiset viettinsä.

Moraali ei tule uskonnoista, vaan pikemminkin uskonto on seurausta ihmisen perimässä olevasta moraalista.

Uskonto on osoittautunut tehokkaaksi tavaksi hallita massoja ja sitä se on vieläkin. Ehkä sivistyksen lisääntyessä ja ihmisten tietomäärän enetessä ja levitessä emme enää tarvi keinotekoisia uskomusjärjestelmiä.

Raamattu ei opeta uskontoa, vaan henkilökohtaista uskoa Kristukseen. Kaikissa muissa uskonnoissa ihmisen pitää kivuta Jumalaa kohti (vrt. Baabelin torni), mutta kristinuskossa Jumala tuli ihminen tasolle ja vieläpä kuoli ihmisten vuoksi. Sellaista on tosi rakkaus.

Jos katsot ulos ja näet hienon ja täydellisyyttä hipovan rakennuksen, niin voi käsittää muutamalla eri tavalla sen olemassa olon:
        1) Se on illuusio eikä oikeasti ole siinä.
        2) Se on aina ollut siinä.
        3) Se kehittyi siihen itsestään.
        4) Se on rakennettu ja sen rakentaja on suuri arkkitehti.

Yksi solu ihmisen ruumissa on yhtä monimutkainen kuin Lontoon kaupunki itsekorjaavineen omainaisuuksineen ja DNA koodeinensa. Vaikka valinta vaihtoehtojen välillä on monelle itsestään selvyys, niin tutkitaanpa noita näkemyksiä.

Ykkösvaihtoehtoa kannattavat eräät idän uskonnot ja vastaavat New Age-liikkeet, mutta tähän ei kovin moni usko joten en sitä käsittele.

Kakkosvaihtoehto on jo jollakin tavalla järkevä ja antiikin kreikkalaiset ajattelivat näin, mutta tämäkin vaihtoehto on tieteen valossa romutettu, koska maailma ei ole stabiili tai staattinen, ja sen voidaan todeta syntyneen jostakin.

Kolmas malli voidaan tiivistää "sattuma" ja evoluutioteoria ymmärtää asian juuri näin, mutta kun katsomme monimuotoisuutta ja harmoniaa sekä järjestystä, niin tämä vaihtoehto vaatii todella paljon uskoa että sattumia voisi tapahtua näin monta peräkkäin. Suurempi todennäköisyys olisi, että joku voittaisi lotossa seuraavat kymmenen vuotta putkeen joka ainoa lauantai. Myös tieteellisesti voidaan havaita että DNA koodi heikkenee, eli ei kehity, ja sen seurauksena on lisääntyvät sairaudet ja allergiat sekä vähenevä hedelmällisyys. Tämä kolmas ajattelu malli siis vaatii miljoonia tai jopa miljardeja vuosi ollaakseen milllään tavalla uskottava, mutta toistaiseksi puheet miljlardeista vuosista on täysin teoriapohjaisia ja yhä enemmän ja enemmän ontuvia, sillä esimerkiksi tuoreesta maa-aineksesta tulivuoren laavasta on nykyiset mittausmenetelmät antaneet miljoonia vuosia vaikka tulos olisi pitänyt olla 0-vuotta. On myös huomioitava, että maailma muuttuu koko ajan, kuten mm. magneettikenttä ja tämä vaikuttaa mittaustuloksiin ratkaisevasta.

Neljäs malli eli luomisoppi näkee maailman niin, että tämä kaikki on jonkin todella älykkään persoonan kehittämää ja että Hänen sormenjälkensä on joka paikassa. Tämä on nähtävissä monin paikoin ja on tieteellisesti täysin todistettavissa, mm. DNA:n avulla sekä Kultaisessa Leikkauksessa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_leikkaus). Maailma oli tämän kristillisen opin mukaan alunperin täydellinen, mutta sitten ihmisen mukana koko maailma lankesi ja merkittiin kuolemalla. Tämä voidaan todentaa DNA koodista laskemalla että jokaisessa uudessa sukupolvessa tulee virheitä lisää X määrä ja kokonaismäärä virheitä on määrä Y, jolloin voimme päätellä koska virheet olivat alkaneet tulla koodiin ja näin ollen pääsemme n. 6000 vuotta taaksepäin. Ateistiin perustuva tiedeoppi ei myös vieläkään ole voinut selittää jääkauden syntyä järkevästi, sillä massiiviset maailmaa muokkaavat jäämassat syntyvät suuresta määrästä vettä, mutta raamatullinen vedenpaisumus on täysin luonnollinen selitys tälle mullistukselle, joka synnytti fossiilit joita ei muutoin muodostuisi (http://www.luominen.fi/schweitzerin-vaarallinen-loyto/). Luomisopissa todisteita ja havaintoja ei tietenkään voida kieltää, mutta se missä viitekehyksessä niiden ajatellaan toimivan on eri sekä lähtöolettamukset, jolloin ateismi ei siis ole neutraali vaan oma uskontonsa ja maailmankatsomuksensa. Modernin tieteen suurimmat tieteentekijät uskoivatkin näin, kuten mm. Newton, Maxwell, Farady, Mendel, Pasteur ja Bacon, ja he olivat Jumalaan uskovia. Ensiksi mainittu Isaac Newton kehitti käytännössä koko modernin fysiikan ja matematiikan pohjan lähes tyhjästä ja teki sen ennen 21 ikävuoteen menessä! Hän tutki myös Raamattua aktiivisesti ja teki paljon töitä sen parissa sekä omisti kaikki saavutuksensa Herralle. Häntä onkin tituleerattu näin: http://densytics.com/2008/03/10/newton-greatest-genius-ever-lived/

Ja Kristuksen todistajiahan löytyy:
        http://www.koemuutos.fi/stoorit/
        http://www.youtube.com/user/JumalanHullut/
        http://www.youtube.com/user/Todistajat/
        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=303

• kiitos kiitos
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Raamattu ei opeta uskontoa, vaan henkilökohtaista uskoa Kristukseen. Kaikissa muissa uskonnoissa ihmisen pitää kivuta Jumalaa kohti (vrt. Baabelin torni), mutta kristinuskossa Jumala tuli ihminen tasolle ja vieläpä kuoli ihmisten vuoksi. Sellaista on tosi rakkaus.

Jos katsot ulos ja näet hienon ja täydellisyyttä hipovan rakennuksen, niin voi käsittää muutamalla eri tavalla sen olemassa olon:
        1) Se on illuusio eikä oikeasti ole siinä.
        2) Se on aina ollut siinä.
        3) Se kehittyi siihen itsestään.
        4) Se on rakennettu ja sen rakentaja on suuri arkkitehti.

Yksi solu ihmisen ruumissa on yhtä monimutkainen kuin Lontoon kaupunki itsekorjaavineen omainaisuuksineen ja DNA koodeinensa. Vaikka valinta vaihtoehtojen välillä on monelle itsestään selvyys, niin tutkitaanpa noita näkemyksiä.

Ykkösvaihtoehtoa kannattavat eräät idän uskonnot ja vastaavat New Age-liikkeet, mutta tähän ei kovin moni usko joten en sitä käsittele.

Kakkosvaihtoehto on jo jollakin tavalla järkevä ja antiikin kreikkalaiset ajattelivat näin, mutta tämäkin vaihtoehto on tieteen valossa romutettu, koska maailma ei ole stabiili tai staattinen, ja sen voidaan todeta syntyneen jostakin.

Kolmas malli voidaan tiivistää "sattuma" ja evoluutioteoria ymmärtää asian juuri näin, mutta kun katsomme monimuotoisuutta ja harmoniaa sekä järjestystä, niin tämä vaihtoehto vaatii todella paljon uskoa että sattumia voisi tapahtua näin monta peräkkäin. Suurempi todennäköisyys olisi, että joku voittaisi lotossa seuraavat kymmenen vuotta putkeen joka ainoa lauantai. Myös tieteellisesti voidaan havaita että DNA koodi heikkenee, eli ei kehity, ja sen seurauksena on lisääntyvät sairaudet ja allergiat sekä vähenevä hedelmällisyys. Tämä kolmas ajattelu malli siis vaatii miljoonia tai jopa miljardeja vuosi ollaakseen milllään tavalla uskottava, mutta toistaiseksi puheet miljlardeista vuosista on täysin teoriapohjaisia ja yhä enemmän ja enemmän ontuvia, sillä esimerkiksi tuoreesta maa-aineksesta tulivuoren laavasta on nykyiset mittausmenetelmät antaneet miljoonia vuosia vaikka tulos olisi pitänyt olla 0-vuotta. On myös huomioitava, että maailma muuttuu koko ajan, kuten mm. magneettikenttä ja tämä vaikuttaa mittaustuloksiin ratkaisevasta.

Neljäs malli eli luomisoppi näkee maailman niin, että tämä kaikki on jonkin todella älykkään persoonan kehittämää ja että Hänen sormenjälkensä on joka paikassa. Tämä on nähtävissä monin paikoin ja on tieteellisesti täysin todistettavissa, mm. DNA:n avulla sekä Kultaisessa Leikkauksessa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_leikkaus). Maailma oli tämän kristillisen opin mukaan alunperin täydellinen, mutta sitten ihmisen mukana koko maailma lankesi ja merkittiin kuolemalla. Tämä voidaan todentaa DNA koodista laskemalla että jokaisessa uudessa sukupolvessa tulee virheitä lisää X määrä ja kokonaismäärä virheitä on määrä Y, jolloin voimme päätellä koska virheet olivat alkaneet tulla koodiin ja näin ollen pääsemme n. 6000 vuotta taaksepäin. Ateistiin perustuva tiedeoppi ei myös vieläkään ole voinut selittää jääkauden syntyä järkevästi, sillä massiiviset maailmaa muokkaavat jäämassat syntyvät suuresta määrästä vettä, mutta raamatullinen vedenpaisumus on täysin luonnollinen selitys tälle mullistukselle, joka synnytti fossiilit joita ei muutoin muodostuisi (http://www.luominen.fi/schweitzerin-vaarallinen-loyto/). Luomisopissa todisteita ja havaintoja ei tietenkään voida kieltää, mutta se missä viitekehyksessä niiden ajatellaan toimivan on eri sekä lähtöolettamukset, jolloin ateismi ei siis ole neutraali vaan oma uskontonsa ja maailmankatsomuksensa. Modernin tieteen suurimmat tieteentekijät uskoivatkin näin, kuten mm. Newton, Maxwell, Farady, Mendel, Pasteur ja Bacon, ja he olivat Jumalaan uskovia. Ensiksi mainittu Isaac Newton kehitti käytännössä koko modernin fysiikan ja matematiikan pohjan lähes tyhjästä ja teki sen ennen 21 ikävuoteen menessä! Hän tutki myös Raamattua aktiivisesti ja teki paljon töitä sen parissa sekä omisti kaikki saavutuksensa Herralle. Häntä onkin tituleerattu näin: http://densytics.com/2008/03/10/newton-greatest-genius-ever-lived/

Ja Kristuksen todistajiahan löytyy:
        http://www.koemuutos.fi/stoorit/
        http://www.youtube.com/user/JumalanHullut/
        http://www.youtube.com/user/Todistajat/
        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=303

kiitos linkeistä

• näin on
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä on omatunto

• Ingenjör_81
        näin on kirjoitti:

Jokaisella ihmisellä on omatunto

Mutta niin moni on sydämensä paaduttanut, mutta heidänkin sydämensä Herra Jeesus voi uudistaa ja puhdistaa.

"Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi." (Matt. 13:15)

• Ingenjör_81

Kiitoksia plussista, vaikka postaukseen tulikin virheitä ja on suurimmaksi osakseen otettu Ev.lut Herätysseuran Raamatusta, jota voin kaikille suositella hyvän kommenttiraidan vuoksi.

Tämä postaukseni tarkoitus oli valottaa mikä on oikeasti Kristitty. Itsehän olin nimikristitty (tapakristitty); uskoin Jumalan olemassa oloon, kävin Jouluna kirkossa, luulin olevani hyvä ihminen ja ajattelin meneväni parempaan paikkaan. Näin ikävä kyllä moni ajattelee tänäkin päivänä ja kirkko jopa kannusta ajattelemaan näin.

Mutta tämä EI RIITÄ, vaan synnit on pyydettä Jeesukselta anteeksi ja Hänet on korotettava elämässä tärkeimmäksi kun mikään muu asia. Tämä toki on selvä viesti Raamatussa, mutta monikaan itseänsä kristityksi sanova ei sitä lue, vaan se on pölyttyvänä hyllyssä. Tällaisille Jeesuksella on huonoja uutisia: "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani." - Ilm 3:15-16 (Lue Ilm 3:14-22!)

• Tuossa listassasi oli Ingenjör_81 hyviä asioita. Mutta seuraavan lainauksen kohtaan liittyen kysymysmerkki.

Ingenjör_81: >>SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUS, evankeliumin/synninpäästön julistuksessa toiselta kristityltä. (Joh 20:21-23)>>

Apostolien teot -kirjassa on esitetty tarkasti ja monipuolisesti ihmisen kääntymys kristityksi. Tällöin on silmiinpistävää, että yhden yhdessäkään kohtaa ei kuitenkaan ole esitetty sellaista, että apostolit olisivat (esimerkiksi kädet päälle pannen) "julistaneet synnit anteeksi" jollekin kastamattomalle ihmiselle, joka ei ole vielä elämänsä aikana tullut uskoon Jeesukseen mutta on jo tullut synnintuntoon. Varmaankin jos tuollaista olisi esiintynyt ja tuollaista toimintaa tarkoitettaisiin esiintyvän, siitä olisi edes yksi esimerkki! Sellaisen toiminnan sijaan on tämä apostolien opetus syntien henkilökohtaisesti anteeksisaamisesta (seuraavassa kaksi käännöstä suomeksi):

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi ... " (ks. (Apt. 2:38, 1938-käännös))

"Luopukaa pahoista teoistanne ja antakoon kukin teistä kastaa itsensä Jeesuksen Kristuksen nimeen, niin Jumala antaa syntinne anteeksi ... " (ks. (Apt. 2:38, UT nykysuomeksi))

Näemme, että hyvin selkeän lupauksen Jumala on antanut uskoontuleville tuossa kohdassa (Apt. 2:38,39)! Tuolla tavalla apostolit toimivat, "antoivat syntejä anteeksi" syntiä tehneille ihmisille (ks. (Joh. 20:21-23))! Esimerkiksi helluntaina (Apt. 2) peräti noin kolmelletuhannelle syntiä tehneelle ihmiselle!

www.opetuksia.net

• luepa

tuossa linkissä on tärkeitä ohjeita

• luetaan
        luepa kirjoitti:

tuossa linkissä on tärkeitä ohjeita

niin on

• Ingenjör_81

• JEV238: >>(Apt. 2:38,39)! Tuolla tavalla apostolit toimivat, "antoivat syntejä anteeksi" syntiä tehneille ihmisille (ks. (Joh. 20:21-23))!>>

Sanomattakin on selvää, että jo kastetuille ei ohjeen (Apt. 2:38) mukaisesti! Siihen tilanteeseen on toiset lupaukset Jumalan sanasta!

• Herra Jeesus sanoi puhuen pelastuksesta yleisesti kaikkia koskien näin:

" ... julistakaa evankeliumi ... Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. " (ks. (Mark. 16:15,16, 1992-käännös))

Huomaa erityisesti nämä: "Joka sen uskoo" ja " ... ja saa kasteen, on pelastuva.".

Ja Paavali ja Silas sanoivat tietyssä yksittäistapauksessa (vanginvartijalle Filippissä) pelastuksesta näin:

"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." (ks. (Apt. 16:31), 1992-käännös))

Noissa kahdessa kohdassa on eri sanoin - mutta käsittääkseni täysin keskenään ristiriidattomasti! - esitetty "tie pelastukseen", "askeleet kristityksi". Vai onko jonkun mielestä noissa Herran Jeesuksen ja Paavalin ja Silaan opetuksissa pelastumisesta jotain ristiriitaa?

• "Kukaan langenneeseen ihmiskuntaan kuuluva ei oma-aloitteisesti ja omasta luonnollisesta halustaan tule Jeesuksen luo. Isä Jumala vetää häntä Poikansa luo vaikuttamalla lain (10. käskyä) kautta synnintunnon ja evankeliumin kautta armon saamisen halun. "

Entä jos ei vedä tai vaikuta? Entä jos ei tule "synnintuntoa" tai "armon saamisen halua"?

"Kun jumalaa antaa ihmiselle etsikkoajan"

Entä jos ei anna?

• Ingenjör_81

Kyllä Jeesus koputtaa jokaisen ovelle, mutta ei läheskään jokainen Hänelle avaa ovea.
        "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." - Ilm. 3:20

Vähintään kaksi tai kolme kertaa hän yrittää sinut pelastaa, mutta sinulla on vapaa tahto kääntää selkäsi Hänelle. Niin minäkin muistan tehneeni ainakin kerran.
        "Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle; hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin (2-3) ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa." - Job. 33:27-30

Eikä tosiaan lähellekään kaikki avaa ovea Hänelle, vaan harvat.
        "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." - Matt. 22:14

• odota rauhassa

Jokaista kutsutaan

• Ingenjör_81

Totisesti. Ja jokaiselle Herralla on suunnitelma ja tehtävä odottamassa, mutta jos sinä et ota sitä vastaan niin ei se koidu tappioksi Herralle vaan sinulle. Maailman historia on aivan kuin etukäteen kirjoitettu näytelmä, jonka voi lukea Raamatun lehdiltä myös, mutta ihmiset valitsevat näyttelijänroolinsa.

"Kun Mordokaille kerrottiin Esterin sanat, käski Mordokai vastata Esterille: "Älä luulekaan, että sinä, kun olet kuninkaan linnassa, yksin kaikista juutalaisista pelastut. Jos sinä tänä aikana olet vaiti, tulee apu ja pelastus juutalaisille muualta, mutta sinä ja sinun isäsi perhe tuhoudutte. Kuka tietää, etkö sinä juuri tällaista aikaa varten ole päässyt kuninkaalliseen arvoon?"" - Est. 4:12-14

• sinuakin kutsutaan

ihan jokaista

• taivasmatkalla

ihan jokaista

• Ingenjör_81
        taivasmatkalla kirjoitti:

ihan jokaista

Raamattu sanoo, että 2-3 jokaista kutsutaan, mutta silti ei kannatta luovuttaa esirukoilua jonku läheisenpuolesta, sillä siihen vastataan aina, vaikka se olisi sitten vasta kuolinvuoteella.

• evlut

Tänäänkin on uusi armon päivä

• Ingenjör_81

Ja tänään varsinkin sitä tarvitaan, sillä niin vaikeat ajat on tulossa että toivoisi mahdollisiman monen niistä ajoista säästyvän.

"Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi" - Room. 5:20

• evlu

Armoa, armoa kaikki on

• taivasmatkalla

tänäänkin on uusi armon päivä

• Ingenjör_81
        taivasmatkalla kirjoitti:

tänäänkin on uusi armon päivä

Näin se.

"Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi" - Room. 5:20b

• EL: a.K:IM

Ingenjör_81

Rakas. Noin se menee. Mutta ei Jumala välttämättä kutsu, jos ei toinen etsi. Sellainen tilanne on aika harvinaisa. `Jo äitinsä kohdusta...`. Mä suosittelisin etsimistä. Ja löytäneille kärsivällisyyttä Èi armo anna odottaa itseään`.

• Ingenjör_81

Heitänpä tällaisen mielenkiintoisen ajatuksen, että pelastuvatko ihmiset perhekunnittain?

Jumala katsoi Nooan hurskaaksi ja pelasti KOKO hänen perhekuntansa.
      "Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni." - 1. Moos. 7:1

Jumala määräsi perheenisän uhraamaan karitsan koko perhekunnan syntien puolesta.
      "Puhukaa koko Israelin kansalle ja sanokaa: Tämän kuun kymmenentenä päivänä ottakoon kukin perheenisäntä itsellensä karitsan, yhden karitsan joka perhekuntaa kohti." - 2. Moos. 12:3

Aaron uhrasi koko perheensä syntien puolesta.
      "Ja Aaron tuokoon oman syntiuhrimullikkansa ja toimittakoon sovituksen itsellensä ja perheellensä." - 3. Moos. 16:6

Apostolien teoissa ainakin kahdessa kohdassa pelastus tulee perhekunnittain.
      "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"." - Ap. t. 16:31
      "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'." - Ap. t. 11:14

Jeesus antoi synnit anteeksi halvaantuneelle miehelle, koska hänen lähimmäisensä uskoivat Jeesukseen.
      "Ja kun he väentungokselta eivät saaneet viedyksi häntä sisään muuta tietä, nousivat he katolle ja laskivat hänet vuoteineen tiilikaton läpi heidän keskellensä Jeesuksen eteen. Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut"."

Oma johtopäätökseni näistä asioista on tällainen. Jokainen tarvitsee henkilökohtaisen uskon, mutta sillä että onko perheenpää uskossa on SUURI vaikutus. Seuratkaapa, että jos Isä/Mies on uskossa, niin erittäin todennäköisesti myös Äiti/Vaimo on myös uskossa, mutta toisinpäin se ei ole lähellekään niin todennäköistä. Tämän vuoksi sielunvihollinen on nimenomaan keskittynyt juuri saamaan miehet loukkoon viihteen avulla (naiset, viina, urheilu jne.). Mitä olette mieltä ja mitenkä teidän ystävä piirissä on asiat?

• taivasmatkalla

Kristityn ei pidä mennä avioon ei-kristityn kanssa

• Ingenjör_81

"Huono seura hyvät tavat turmelee." - 1. Kor. 15:33

Näinhän se on, mutta jos tulee uskoon ja on jo aviossa, niin ei puolisoa pidä hylätä.

• näin on

Lika barn leka bäst

• klphnj

Aloituksessa on virhe sikäli, että uudestisyntyminen tapahtuu ennen kasteelle menemistä.

• Ingenjör_81

Uskoon tulo, eli uudestisyntyminen sinällään tapahtuu ennen kastetta ja suullinen tunnustus myös vaaditaan ennen kastamista. Tuon kasteen voisi kieltämättä puottaa pykällä alemmaksi, mutta tämä riippuu vähän kulttuurista että kuinka nopeasti menee kasteelle. Täyttyminen Pyhällä Hengellä voi tapahtua myös kasteen jälkeen vaikka olisikin jo uskossa.

• evlu

Jumala yksin tietää, milloin uudestisyntyminen tarkkaan tapahtuu.

• Ingenjör_81

Kyllä, mutta silti jokaiseen uskoontuloon liittyy myös toisen ihmisen vaikutus. Näin myös Paavalin kohdallakin.

"Hän (Paavali) sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän (Jeesus) vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."." - Ap. t. 9:5-6

• Ingenjör_81

Kiitokset peukuista, jo 30 -b

Kertokaa toki omia kokemuksia uskoon tulostanne ja mitenkä, jos millään tavalla, se seurasi tätä "kaavaa"?

• Humanisti-vapari

Usko "iankaikkiseen elämään" on ääretöntä omahyväisyyttä ja itsekeskeisyyttä vailla mitään suhteellisuuden tajua ja ymmärrystä luonnon kiertokulusta. Elämänkaariajattelu on luonnollisuutta.

Minkä ikäinen ja kuntoinen ihminen eläisi ikuisesti? Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Ihminen muuttuu joka päivä ja yö. Miten sen voisi pysäyttää kuviteltuun ikuisuuteen. "Taivasruumis" ei ole oikea ihminen, persoona vaan omituinen kuvitelma.

• Ingenjör_81

Ihminen on ikuinen, koska Jumalan henki tuli ihmiseen. Elämä on vain pienen pieni pätkä verrattuna ikuisuuteen, kannattaa valita oikein. Itse tuhlasin ensimmäiset 30 vuotta turhuuteen ja olen vasta ELÄNYT alle vuoden. Jeesus on todella mahtava ja mikään ei voita Live-yhteyttä Luojaan, sillä Hän HALUAA olla yhteydessä sinuunkin.

• Ingenjör_81
    • kiitos kiitos

Kiitos Herralle, että meillä on kristillinen televisiokanava

• Ingenjör_81

Olen samaa mieltä. Mainio kanava eikä ole moittmista minkään ohjelman suhteen. Ja nyt yksikään suomalainen ei voi oikeastaan sanoa viimeiselle tuomiolla, ettei hänellä ollut mahdollista tietää Jeesuksesta. Elämä alkaa vasta siitä, kun sen antaa Jeesukselle. Koko kesä on ollut ihmeellistä elää uutena ihmisenä, kun vuoden vaihteessa annoin elämäni Herralle ja Hänen Henkensä tuli asumaan minuun.

Cafe Raamattua voin myös suositella ihmisille, jotka ovat kiinnostuneet uskonasioista ja Raamatusta. Joku juttuhan siinä täytyy olla taustalla, kun ihmiset "hurahtavat" siihen Jeesukseen, ja toiset taas näyttävät vihaaavn Häntä suunnattomasti.
        http://www.tv7.fi/vod/series/?series=17

• näin on

kristillinen tv on Jumalan lahja meille

• Ingenjör_81

Myös UskoTV ja IRR-TV ovat mainioita esimerkkejä hyvistä TV kanavista. Meidän kristittyjen on noustava ja taisteltava sen uskon puolesta, mikä meille on annettu. Pahuus ja valhe eivät kestä päivänvaloa, joten valonlapsille ei ole mitään pelättävää, vaikka laittomuus on päässyt valloilleen ja ihmiset elävät valheessa sekä synnissä.

"Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen." - Juud. 1:3-4

• evlu

Hilja Aaltonen sanoo, että herätys on jo alkanut, mutta seurakunnat eivät ole sitä vielä huomanneet

• Ingenjör_81

Herätystähän tapahtuu parhaillaan jatkuvasti. :)

On ERITTÄIN TÄRKEÄÄ rukoilla jatkuvasti myös herätyksen puolesta, sillä se on kuin kyntäisi peltoa!

• näin on
        Ingenjör_81 kirjoitti:

Herätystähän tapahtuu parhaillaan jatkuvasti. :)

On ERITTÄIN TÄRKEÄÄ rukoilla jatkuvasti myös herätyksen puolesta, sillä se on kuin kyntäisi peltoa!

Rukous valmistaa ihmisten sydämiä Jeesukselle

• Et edes ymmärrä, kuinka paljon pahaa saanet aikaan. Kuvittelet saavasi aikaan vain hyvää, mutta saat aikaan paljon pahaa.
      Tuki turpas, ok!

• Ingenjör_81

Sana tehoaa ja vaikuttaa. Jeesus ei jätä kylmäksi.

• kuka vastaa

Netti on täynnä vihaisia ihmisiä. Miksi?

• Ingenjör_81

"Ja sentähden, että laittomuus (eli synti) pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." - Matt. 24:12

• taivasmatkalla

Luotetaan Jumalan rakkauteen

• Ingenjör_81

Mutta mitä tekee papit?

Voi teitä, teologit ja papit, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
      Voi teitä teologit ja papit, te ulkokullatut! jotka syötte leskein huoneet, ja muodoksi pidätte pitkät rukoukset: sentähden te saatte sitä kovemman kadotuksen.
      Voi teitä, teologit ja papit, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

-- Matteuksen evankeliumi, 23:13-15

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7594
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5144
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      98
      3625
    4. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2819
    5. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2409
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2333
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2228
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2203
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1891
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      19
      1715
    Aihe