Mertti Luther" Elämän taistelussa.
Hurmahenget kieltävät ensimmäisen uskonkappaleen
Mitäpä puuttuu meidän hurmahengiltämme ja sakramenttien halveksijoilta kuin se, etteivät.he tiedä eivätkä tahdo tietää mitään meidän lapsenuskostamme: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan."
Mitä on vesi?, he sanovat. Vesi on vesi, kuinka on mahdollista, että se voisi pestä pois synnin ja pelastaa meidät kuolemasta?
He eivät usko Jumalaa olevan, sillä he kieltävät hänen tyonsä. He kuulevat kyllä korvillaan ja sanovat suullaan: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen", mutta sydämessään he eivät sitä usko.-Sillä kun hän itse sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan", ja kun kaikki on mahdollista hänelle, joka on kaikki luonut, miksi sitten ei olisi mahdollista, että vesi samassa puhdistaa ihmisen ja tekee hänet autuaaksi? Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, sanoo enkeli Gabriel Marialle.
Samoin voitaisiin myös sanoa toisista uskonkappaleista: kuinka se on mahdollista?
Kuinka on mahdollista, että Jumala voi tulla ihmiseksi ja syntyä vaimosta ilman miestä ainoastaan Pyhän Hengen kautta ja puhtaasta neitsyestä?
Kuinka on mahdollista, että neitsyt voi tulla raskaaksi ja synnyttää pojan? Eihän neitsyt voi olla äiti eikä äiti voi olla neitsyt?
Järki sanoo, ettei kukaan voi olla samalla kertaa puhdas neitsyt ja äiti.
Ja totta onkin, ettei mikään järki saa näitä sopimaan yhteen. Mutta usko saa ne hyvin sovituiksi yhteen ja sanoo: "Sinä mieletön, Jumala on kaikkivaltias, sentähden on hänelle kaikki mahdollista."
"Minä en tahdo milloinkaan", sanoi tohtori Carlstadt, "antaa taivuttaa itseäni uskomaan, että Jumala avaa taivaan ja antaa Poikansa astua alas ja sulkee hänet siihet leipään, joka jaetaan sakramentissä." Tämä on häijyä epäuskoa.
Mutta mikähän muu lienee tähän syynä kuin se, ettei hän pidä Jumalaa kaikkivaltiaana? Sillä se täytyy järjenkin tunnustaa, että myönnetään Jumala kaikkivaltiaaksi, silloin on myös myönnettävä, että kaikki, mitä hän sanoo, voi ja sen täytyy tapahtua.
Kun Jumala kerran on kaikkivaltias ja on luonut taivaan ja maan, niin olisiko mahdotonta, että leipä on Kristuksen ruumis ja viini Kristuksen veri, kun läsnä ovat ne sanat, jotka hän lausuu Matt. 26:26:nnessa:
"Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini... juokaa tästä kaikki, sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."
Kasteen halveksijat eksyttäjinä
82
141
Vastaukset
- Uskossa Kristukseen
Sun seurakuntas odottaa, kuin kauan viiviy vielä? On ahditusta täynnä maa ja huokaa hurskaat siellä. Ah koska kuivaat kyyneleet ja vaivastamme lopun teet.
Suomessakin näemme jo alkua siitä, mitä tapahtuu kun Suomen kansa luopuu (Euroopan muiden kansojen ohella) n. 500 vuotta kestäneestä Kristinuskon aikakaudesta.
Ja tämä on vasta tulevan vaivan ajan alkua. :(
Psykologit ja psykiatrit yrittävät parhaansa etsiessään syita pahoinvointiin. Todellinen syy nykyisiin ja tuleviin vaikeisiin aikoihin
on Euroopan kansojen luopuminen Jumalan sanasta. - Ei anteeksi ehtooll
Ehtoollinen ei ole syntien anteksiantamiseksi vaan uskon vahvistamiseksi. Ehtoollinen edellyttää uskovaista sydäntä uskoton juo ehtoollisen omaksi tumiokseen.
- lut sekakansaa
uskotko sinä vai et?-nimimerkille
Nostatko sinä erehtyväisen Lutherin sanan Jumalan sanan yläpuolelle? Miksi sinulle ei kelpaa se mitä Raamattu sanoo vaan uskot enemmän ihmistä kuin Jumalaa. Mutta päätä itse kumpaa tulee enemmän totella! - Näin on...
lut sekakansaa kirjoitti:
Nostatko sinä erehtyväisen Lutherin sanan Jumalan sanan yläpuolelle? Miksi sinulle ei kelpaa se mitä Raamattu sanoo vaan uskot enemmän ihmistä kuin Jumalaa. Mutta päätä itse kumpaa tulee enemmän totella!Ei kumpaakaan. Jumala on satua ja Luther oli harhainen äijänkuvatus.
- Avaajan terveiset
Nostatko sinä erehtyväisen Lutherin sanan Jumalan sanan yläpuolelle? Miksi sinulle ei kelpaa se mitä Raamattu sanoo vaan uskot enemmän ihmistä kuin Jumalaa. Mutta päätä itse kumpaa tulee enemmän totella!Luther perustaa opetuksensa Jumalan sanaan. Kuten hän avaukseni lainauksessakin teki. Hän paljastaa ihanasti hurmahenkien todellisen "uskon". He kun eivät usko Jumalaa kaikkivaltiaaksi ja ovat siitä syystä ryhtyneet itse rakentamaan oman vanhurskauden itsensä näköiseksi sekavaksi, kuten tämä keskustelupalstakin kiistatta osoittaa, hölynpölyksi.
Luther jos kuka tunsi kirjoitukset, päinvastoin kun sinä "aekanasa", joka tyhjällä päälläsi ylpeilet. - Ei anteeksi.........
Ei anteeksi ehtooll, nimimerkille, olet aivan oikeassa.
Jeesus sanoo; "jos sinulla on sovittavaa veljesi kanssa tmv, jätä uhrisi ja sovi veljesi kanssa, ennenkuin tulet ehtoolliselle "
Myös tuo, että Jumalaton, tekee sitä tuomiokseen, lukee Raamatussa. Avaajan terveiset kirjoitti:
Luther perustaa opetuksensa Jumalan sanaan. Kuten hän avaukseni lainauksessakin teki. Hän paljastaa ihanasti hurmahenkien todellisen "uskon". He kun eivät usko Jumalaa kaikkivaltiaaksi ja ovat siitä syystä ryhtyneet itse rakentamaan oman vanhurskauden itsensä näköiseksi sekavaksi, kuten tämä keskustelupalstakin kiistatta osoittaa, hölynpölyksi.
Luther jos kuka tunsi kirjoitukset, päinvastoin kun sinä "aekanasa", joka tyhjällä päälläsi ylpeilet.Luther johtaa luterilaiset harhaan
- Intressi vapaa.
Nostatko sinä erehtyväisen Lutherin sanan Jumalan sanan yläpuolelle? Miksi sinulle ei kelpaa se mitä Raamattu sanoo vaan uskot enemmän ihmistä kuin Jumalaa. Mutta päätä itse kumpaa tulee enemmän totella!Ei kukaan lutheria usko mutta hän on kertonut mitä raamattu todella opettaa ja se on lisännyt ihmisten uskoa raamatun sanomaan varsikin keskiajalla kun muut polttivat raamattuja että raamatun viisaudet ei pääsisi ihmisten tietoisuuteen.Luther oli todella merkittävä henkilö Protestanttisessa maailmassa hänelle siitä suuri kiitos.Sinä et tätä ymmärtänyt.Et varmaan ollut tätä historiaa lukenut kun vääristit vastauksesi.NO ei se mitään parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
- ngbtfrdws
Ef 4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
Onko Jeesus luterilaisten Herra vai onko Luther tai kirkkoherra luterilaisten Herra? Ketä te luterilaiset loppujen lopuksi uskotte ja palvelette.
Te puhutte kaikkivaltiaasta Jumalasta mutta miksi te ette usko Häntä vaan väännätte Jumalan Sanan omien himojenne mukaan kieroon. Ei kaste yksinään pakkoannettuna pienelle lapselle ketään pelasta tai auta. Eikä Jeesus tehnyt niin. Eikä se perustu mitenkään Raamattuun.
Jeesus ei koskaan asettanut ehtoollista sakramentiksi vaan te olette sen tehneet, te harhaoppiset luterilaiset lahkoteologit.
Jeesus asetti leivän toimimaan omana ruumiinaan ja viinin toimimaan omana verenään ehtoollisella, jonka hän määräsi oman kuolemansa muistoateriaksi. Kaikki ehtoolliselle osallistuneet olivat Jeesuksen opetuslapsia ja pelastuneita ihmisiä.
Luuletteko te harhaoppiset luterilaiset teologit, että Luther pelastaa teidät helvetistä. Lopettakaa Jeesuksen Sanojen vääristäminen, se koituu vain kansan turmioksi.
Kuka on luterilaisen kirkon Herra?> Ei kaste yksinään pakkoannettuna pienelle lapselle ketään pelasta tai auta.
Minullakin oli aikoinaan, melko pian uskoontuloni jälkeen melkoinen kastekriisi. Pelkäsin tosissani, että lapsena saamani kaste ei olisikaan pätevä, ja pidin mm. vaimolleni tiukkoja palopuheita uskovien kasteen puolesta, juuri niinkuin sinäkin tuossa edellä :). Omaksuinkin aluksi sen näkemyksen, että vain uskovien kaste olisi oikea.
Mieleni ei tuosta kuitenkaan rauhoittunut, vaan seuraavaksi alkoivat kiusalliset "hyökkäykset" sen ajatuksen taholta, että mitä ihmettä minä muka voisin Jumalalle tehdä tai antaa. Vaikka tahdonkin olla Hänen sanalleen kuuliainen, sitäkin olen vain minussa asuvan Jeesuksen vaikuttamana. Eihän minulla itselläni ole mitään, enkä minä ole mitään, mitä en olisi ensin Häneltä saanut. Siispä kastekin on Jumalan tekoa minulle - ei minun tekoani Hänelle.
Vasta tämän ajatuksen myötä sain kasteasiassa rauhan joka on pitänyt, vaikka asia on toki joutunut koetukselle tuon jälkeenkin. Ei minulla ole mitään syytä luopua tuosta rauhasta, jonka olen saanut Jumalalta vastauksena niihin rukouksiin, joita tuon kriisin aikana Hänelle sinkosin.
Älä sinäkään oletettavasti uskovana ihmisenä sorru halveksimaan lähimmäisiäsi, vaan anna heidän elää sen rauhan kanssa, jonka he ovat löytäneet. Elä ja iloitse sinä siitä rauhasta, jonka sinä olet saanut.
Jos lapsikaste olisi Jumalan silmissä todella väärä, Hän olisi aivan varmasti ilmaissut sen Raamatussa selvästi. Nyt sieltä käy ilmi vain, että kaste sinänsä on tärkeä. Sen vastaanottamisessa ei tule kastamattoman viivytellä.
TMIVngbtfrdws sanoi :
Ei kaste yksinään pakkoannettuna pienelle lapselle ketään pelasta tai auta.
"Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan",
Hän on ottanut vain osittain King Jamesin tekstin :
16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.
Käännettynä :
Joka uskoo ja on kastettu pelastuu , mutta joka ei usko se tulee kadotetuksi.- agnus Dei
höpön höpön.
- ???
tmiv kirjoitti:
> Ei kaste yksinään pakkoannettuna pienelle lapselle ketään pelasta tai auta.
Minullakin oli aikoinaan, melko pian uskoontuloni jälkeen melkoinen kastekriisi. Pelkäsin tosissani, että lapsena saamani kaste ei olisikaan pätevä, ja pidin mm. vaimolleni tiukkoja palopuheita uskovien kasteen puolesta, juuri niinkuin sinäkin tuossa edellä :). Omaksuinkin aluksi sen näkemyksen, että vain uskovien kaste olisi oikea.
Mieleni ei tuosta kuitenkaan rauhoittunut, vaan seuraavaksi alkoivat kiusalliset "hyökkäykset" sen ajatuksen taholta, että mitä ihmettä minä muka voisin Jumalalle tehdä tai antaa. Vaikka tahdonkin olla Hänen sanalleen kuuliainen, sitäkin olen vain minussa asuvan Jeesuksen vaikuttamana. Eihän minulla itselläni ole mitään, enkä minä ole mitään, mitä en olisi ensin Häneltä saanut. Siispä kastekin on Jumalan tekoa minulle - ei minun tekoani Hänelle.
Vasta tämän ajatuksen myötä sain kasteasiassa rauhan joka on pitänyt, vaikka asia on toki joutunut koetukselle tuon jälkeenkin. Ei minulla ole mitään syytä luopua tuosta rauhasta, jonka olen saanut Jumalalta vastauksena niihin rukouksiin, joita tuon kriisin aikana Hänelle sinkosin.
Älä sinäkään oletettavasti uskovana ihmisenä sorru halveksimaan lähimmäisiäsi, vaan anna heidän elää sen rauhan kanssa, jonka he ovat löytäneet. Elä ja iloitse sinä siitä rauhasta, jonka sinä olet saanut.
Jos lapsikaste olisi Jumalan silmissä todella väärä, Hän olisi aivan varmasti ilmaissut sen Raamatussa selvästi. Nyt sieltä käy ilmi vain, että kaste sinänsä on tärkeä. Sen vastaanottamisessa ei tule kastamattoman viivytellä.
TMIVTMIV:lle
Kaste on toki vapaaehtoinen, joko sen ottaa tai jättää ottamatta, mutta miksihän mistään kohtaa Raamatusta ei löydy ensimmäistäkään vauvankastetta eikä myöskään ensimmäistäkään kehotusta tai käskyä kastaa vauvoja. - Kaste on Jeesus ite
??? kirjoitti:
TMIV:lle
Kaste on toki vapaaehtoinen, joko sen ottaa tai jättää ottamatta, mutta miksihän mistään kohtaa Raamatusta ei löydy ensimmäistäkään vauvankastetta eikä myöskään ensimmäistäkään kehotusta tai käskyä kastaa vauvoja.Päinvastoin, kristityt ovat aina kastaneet lapsensa mahdollisimman pieninä Herrallemme Jeesukselle otollisina. Apostolien aikana jo kastettiin pakanakansat perhekunnittain kuten Lyydian ja Krispuksen esimerkit hyvin osoittavat.
Ihmisen katetaan nimenomaan Kristukseen, eikä itseensä ja omiin aikaansaannoksiinsa ja jäkensä päätelmiin, kuten helluntailaiset opettavat.
Raamattua tarkemmin tuntemattomien kanssa on turha lähteä kiistelemään päivänselvistä asioita. Anabaptimia on harhaoppi ja sellaisena pysyy.
Eihän kaste yksinään ketään pelasta, ei helluntailaistakaan. Kasteen lisäksi tarvitaan elävä usko Jeesukseen Kristukseen kuten kirkkomme opettaa. Kaste on Jeesus ite kirjoitti:
Päinvastoin, kristityt ovat aina kastaneet lapsensa mahdollisimman pieninä Herrallemme Jeesukselle otollisina. Apostolien aikana jo kastettiin pakanakansat perhekunnittain kuten Lyydian ja Krispuksen esimerkit hyvin osoittavat.
Ihmisen katetaan nimenomaan Kristukseen, eikä itseensä ja omiin aikaansaannoksiinsa ja jäkensä päätelmiin, kuten helluntailaiset opettavat.
Raamattua tarkemmin tuntemattomien kanssa on turha lähteä kiistelemään päivänselvistä asioita. Anabaptimia on harhaoppi ja sellaisena pysyy.
Eihän kaste yksinään ketään pelasta, ei helluntailaistakaan. Kasteen lisäksi tarvitaan elävä usko Jeesukseen Kristukseen kuten kirkkomme opettaa.Ei kirkko niin opeta. Pitää olla vauvakaste ja kuulua luterilaiseen kirkkoon, niin pelastuu...
- Usko Jumalan lahja
pertsa2012 kirjoitti:
ngbtfrdws sanoi :
Ei kaste yksinään pakkoannettuna pienelle lapselle ketään pelasta tai auta.
"Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan",
Hän on ottanut vain osittain King Jamesin tekstin :
16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.
Käännettynä :
Joka uskoo ja on kastettu pelastuu , mutta joka ei usko se tulee kadotetuksi.Ilman uskoa ei kukaan pelastu, sen näkee jokainen ihan sumalaisesta Raamatusta. Mutta kyllä sellainen ihminen heikoilla on joka ei sitä käsitä ettei uskon asia mikään järjen asia ole, niin että pitäisi aikuiseksi kasvaa voidakseen uskoa ja ottaa kasteen lahjan Kristukselta vastaan. Järjen sotkua tuollaiset ovat. Jeesus opettaa nimenomaan niin päin, että aikuisen on tultava lapseksi voidakseen pelastua, eikä päinvastoin.
ON se ihme että kaikki osataan vääntää kieroon selvät Jeesuksen opetuksetkin.
Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Jos joku väittää vastoin selvää Kristuksen oppia, ettei lapsella ole uskoa, niin paljon on silloin jo pielessä. ??? kirjoitti:
Kaste on toki vapaaehtoinen, joko sen ottaa tai jättää ottamatta, mutta miksihän mistään kohtaa Raamatusta ei löydy ensimmäistäkään vauvankastetta eikä myöskään ensimmäistäkään kehotusta tai käskyä kastaa vauvoja.Löytyykö sieltä kielto kastaa vauvat? Ei löydy.
TMIV- joopa joo
tmiv kirjoitti:
Löytyykö sieltä kielto kastaa vauvat? Ei löydy.
TMIVTMIV:lle
"Löytyykö sieltä kielto kastaa vauvat? Ei löydy."
Eipä lydy niin vaan eipä löydy myöskään kiletoa tervata vauvat. joopa joo kirjoitti:
"Löytyykö sieltä kielto kastaa vauvat? Ei löydy."
Eipä lydy niin vaan eipä löydy myöskään kiletoa tervata vauvat.vauvat on puettava itse kannattamansa jalkapallojoukkueen potkupukuun, sanoi Luther
- 0;)
tmiv kirjoitti:
> Ei kaste yksinään pakkoannettuna pienelle lapselle ketään pelasta tai auta.
TMIV"Eihän minulla itselläni ole mitään, enkä minä ole mitään, mitä en olisi ensin Häneltä saanut. Siispä kastekin on Jumalan tekoa minulle - ei minun tekoani Hänelle."
Siunattua viisautta.
Markus 16
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Joidenkin mielestä pitää ensin uskoa, sitten vasta ottaa kaste. Onhan kaste tahdonilmaus.
Jos he paatoksella kertovat olevansa oikeassa, heidän tulisi myös kokea jotakin seuraavaa:
17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Muussa tapauksessa heille tekisi hyvää ymmärtää asemansa ja uskonsa vähyys. Hekään kun eivät tuo esille tätä:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
En juttele kukille enkä rupattele koirille, tai hymistele kedon kukille, kärpäsille tai tammelle Jeesuksesta yhtään mitään, mutten silti pode tästä huonoa omaatuntoa. Jos meillä on yhteinen kieli, se ei ole puheessani, vaan Kristuksessa.
Mä en ymmärrä kristittyjen oppeja. Eikös Johanneksen sanottu kastavan vedellä ja Jeesuksen Pyhällä Hengellä. Luther oli pahoin sekaisin oleva äijä ja hänen mukaan vedellä huuhteleminen oli taikakeino pelastaa lapsi. Kyllä siihen olisi pitänyt tervejärkisten puuttua heti alkuunsa. 500 vuotta on ollut aikaa korjata tuollainen epäkohta, eikä vielä ole niin tervejärkistä löytynyt kirkon piiristä, että alkaisi ajamaan muutosta...
Lapsienhan piti olla viattomia, joten miksi heidän piti pelastaa? Siksi, että kristityt kehitti perisynnin. Sitouttivat kaikki syntisiksi, joten kaikki piti pelastaa. Keksitty oppi ja siitä sitten saatiin lyömäase pakanoita vastaan. Mikä on muuten mielenkiintoista, sillä apostolit kutsui muita kuin juutalaisia pakanoiksi.Luther "puhdisti" uskosta turhat rönsyilyt, kuten Raamatun mukaisen kasteen ja sitten vähän yhdisteli käskyjä, hieno mies, pistetään hänelle patsas pystyyn vaikka Tuomiokirkon eteen ja kumarretaan sitä
- jjygtuhrf
Joku typerys:
"Päinvastoin, kristityt ovat aina kastaneet lapsensa mahdollisimman pieninä Herrallemme Jeesukselle otollisina. Apostolien aikana jo kastettiin pakanakansat perhekunnittain kuten Lyydian ja Krispuksen esimerkit hyvin osoittavat."
Apt 16:14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Apt 18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
Kummassakaan tapauksessa ei sanota että perhekuntaan olisi kuulunut pieniä lapsia tai jos kuului, että heidät kastettiin.
Krispuksen esimerkissä sanotaan nimenomaan että koko perhekunta ensin uskoi ja sitten koko perhekunta kastettiin. Aina kastettiin vasta uskoontulon jälkeen.
Apostolit eivät myöskään kertaakaan menneet pitämään pelkkiä kastetilaisuuksia vaan aina tärkeintä oli julistaa evankelimia ja sitten vasta kastettiin ne, jotka uskoivat. Julistavatko luterilaiset papit evankeliumia vastasyntyneelle ennenkuin he kastavat. Usko tulee kuulemisesta eikä kasteesta.
Krispuksen tapauksessa myös sanotaan, että monet korinttilaiset uskoivat ja heidät kastettiin. Miksi siellä ei kastettu kaikkia korinttolaisia jos lapsikaste on oikein.
Katolinen kirkkokin kastoi pääsääntöisesti uakoon tulleita 1000-luvulle asti, vaikka myös lapsikaste oli vaihtoehtona tarjolla. Tämä osoittaa, että katolinen kirkko tiesi siihen saakka oikean kastekäytännön ennenkuin luopui siitä.- Ei ol pakko uskoo
Sinäkö sen määrittelet, ketä Krispuksen ja Lyydian perhekuntiin perhekuntiin kuului? Ja minkä ikäisinä Jeesukseen uskovat kastewtaan.
Meillä on selkeä Kristuksen sana että nimenomaan lapsi on uskova ja uskovana kelvollinen tulemaan Jeesuksen luokse.
Tuolla konstilla sinä kirjoitat oman päänuppisin tuotannolla koko Raamatun uusiksi.
Hullu se on joka sinun kaltaisiisi tyhjän horisijoihin uskoo, kun meillä on selvä Raamatun sana ja tuon ajan kirkkohistorioitsijoiden kirjoitukset käytettävissä tuon ajan kastekäytännöstä.
Joka asiasta nämä samat vänkylät joille Raamatun sanoma on perin vieras, vänkylöivät selkeätä Kristuksen oppia vastaan. Kristitty joka jättää tahallaan lapsensa kastamatta jättää hänet saa'tanan haltuun.
Ei tulisi kristittynä mieleenikään ja kiitos siitä Jeesukselle joka on sanansa kautta avannut kristityille oikean tien ja oikean opin myös Kasteen suhteen. Ei ol pakko uskoo kirjoitti:
Sinäkö sen määrittelet, ketä Krispuksen ja Lyydian perhekuntiin perhekuntiin kuului? Ja minkä ikäisinä Jeesukseen uskovat kastewtaan.
Meillä on selkeä Kristuksen sana että nimenomaan lapsi on uskova ja uskovana kelvollinen tulemaan Jeesuksen luokse.
Tuolla konstilla sinä kirjoitat oman päänuppisin tuotannolla koko Raamatun uusiksi.
Hullu se on joka sinun kaltaisiisi tyhjän horisijoihin uskoo, kun meillä on selvä Raamatun sana ja tuon ajan kirkkohistorioitsijoiden kirjoitukset käytettävissä tuon ajan kastekäytännöstä.
Joka asiasta nämä samat vänkylät joille Raamatun sanoma on perin vieras, vänkylöivät selkeätä Kristuksen oppia vastaan. Kristitty joka jättää tahallaan lapsensa kastamatta jättää hänet saa'tanan haltuun.
Ei tulisi kristittynä mieleenikään ja kiitos siitä Jeesukselle joka on sanansa kautta avannut kristityille oikean tien ja oikean opin myös Kasteen suhteen.Lapsi on uskova mutta vauva ei ole. Ei vauva tajua hyvän ja pahan eroa joten ei ole mitään syytä kastaa lasta. Kastetilaisuudessa luetaan raamatun kohta jossa sanotaan että Jeesus siunasi lapsia, joten miksi sitten kirkko kastaa vauvoja jos kerran Jeesus siunasi lapsia. Kaste ei yksinään pelasta ketään
Ei ol pakko uskoo kirjoitti:
Ei tulisi kristittynä mieleenikään ja kiitos siitä Jeesukselle joka on sanansa kautta avannut kristityille oikean tien ja oikean opin myös Kasteen suhteen.ei pelkkä kaste pelasta
ei niin, sitä paitsi usko on henkilökohtainen asia ja jokaisen ihmisen pitää itse saada päättää haluaako tulla kastetuksi vai ei. Kyse on vain vallasta ja siitä, että luterilainen kirkko haluaa katolisen kirkon tapaan lisää maksavia asiakkaita vaikka kustantamaan sen uuden Kampin kappelin ja muut rahanhaaskaukset. Olin juuri kastetilaisuudessa ja pappi sanoi epäraamatullisesti että kaste tuo pelastuksen mutta eipä ole Raamatussa semmoista kohtaa vaan tuo on luterilaisten keksintöä. Usko ja kaste, sanotaan Raamatussa
- Pieni salaisuus
Tämän veden kanssa on vähän sama juttu kuin jos sattumoisin kuolisin eikä kukaan siunaisia minua hautaan, ei Jumala sanoisi minulle mitään yhtään mitään siitä ettei minua ole siunattu. Kaikissa ja kaikessa on Kristus.
Sakramentit on tarkoitettu ihmistä varten eikä ihminen sakramentteja varten.
Jumala tuntee ihmisen ja näkee hänen sisälleen. Ei hän nipota kasteista ja muista vastaavista. Pyhä Henki kastaa ihmisen. Eikä välttämättä sillä hetkellä tule edes mitään väristyksiä kaikille.
Ei jauheta tällaisista Jumalalle yhdentekevistä asioista, se alkaa kuulostamaan kirjanoppineiden jaarittelulta.- Pieni salaisuus
Jatkanpa edellisetä. Se, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi lihaan tulleeksi Jumalan Pojaksi, sillä on Jumalan Henki ja se on kastettu. On sitten kastettu tai ei ja millä hetkellä. JA luonnollisesti vauvat pelastuvat, vaikkei heitä olisi kastettu.
Tässä ei käytetä omaa päätä, vaan Kristusta joka asuu minussa, Henkensä kautta.
- Jeesuksen seuraaja
Pieni salaisuus, aamen....
Jeesus sanoo; joka uskoo ja on kastettu, pelastuu, mutta jka ei usko, joutuu kadotukseen.......
Lähetyskäskyssä Jeesus sanoo;
Matt. 28:
" 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
En tiedä, voiko tuota selvemmin sanoa ? Hei,
Evankelisluterilaisessa kirkossa on kaksi sakramenttia eli pyhää toimitusta; kaste ja ehtoollinen. Sakramentteja ne ovat sillä perusteella, että Jeesus on ne itse asettanut. Hautaansiunaaminen ei ole meidän ev.lut.kirkossa sakramentti.
Sakramentit välittävät Pyhää Henkeä ja niiden kautta Jumala toimii. Molemissa korostuu se, että Jumala tekee emme me itse.
Meidän kirkomme käytäntö kastaa jo lapsia perustuu tosiaan Raamatun aikoihin, jolloin kristityksi kääntyneet perhekunnat halusivat myös pinet lapsensa kristityiksi. Lapsikasteeseen liittyy myös kristillinen kasvatus. Kodin kasvatus, kummien ja muiden läheisten kasvatus yhdessä seurakunnan kanssa. Kaste korostaa sitä, että pelastus on lahjaa ja kokonaan Jumalan työtä, uskossa me otamme tuon lahjan vastaan ja käyttöömme.
Merja Lampila, pappi- Pieni salaisuus
Kyllä tiedän vallan. Sen lisäksi tiedän että vaikka en käykään ehtoollisella enkä liioin missään vapaakirkossa muistoaterialla, ehtoolliseni on siinä kun kammiossani kadun syntejäni.
Sorry. - Pieni salaisuus
Pieni salaisuus kirjoitti:
Kyllä tiedän vallan. Sen lisäksi tiedän että vaikka en käykään ehtoollisella enkä liioin missään vapaakirkossa muistoaterialla, ehtoolliseni on siinä kun kammiossani kadun syntejäni.
Sorry.Kirjoitusvirhe. Kyllä tiedän vallan hyvin, miten se on lut. kirkossa.
- Automaattisesti
Pelastus Lampelan esittämässä muodossa, pakettina vauvakasteessa ei ole se pelastus, josta Raamattu puhuu, vaan johtaa epäraamatulliseen ihmisten nimikristillistämiseen, sekä liittämiseen kirkon verokarjaan.
- Balttis Lampelalle
Kristityiksi kääntyneiden tuli otta ITSE KUNKIN KASTE, syntiensä anteeksi saamiseksi Jeesuksen Kristuksen nimeen: Apt.2:38-40; eikä vauvakaste ja kirkkojen pakkokaste ole tämän uskoa seuraavan kasteen mukainen kaste, vaan nimenomaan uskosta osattomien kaste, joilla heidät nimikristillistettään antikristillisesti, tavalla jota ei Jumalan sanasta voida osoittaa. Vauvakaste on valtion omaksuman yleisen uuspakanuuden, eli katolisuuden peruja eikä tämä kaste perustu myöskään osoitettavasti siihen että uskovat olisivat muka alkaneet kastamaan uskosta osattomia vauvoja, kuten Merja Lampila valheellisesti väittää. Uskosta osavttomien kastemista vauvoina, - sen paremmin kuin "miekkakasteillakaan" ei voida Raamatun sanalla kristilliseksi kasteeksi perustella.
- tk
Kaikki se mitä kirjoitit pitää myös paikaansa: sillä se joka uskoo ja kastetaan pelastuu, mutta, joka ei usko tuomitaan kadotukseen; näin kyllä ihmiselle tapahtuu, vaikka ihminen kastettaisin eikä usko, ja vastaavasti, jos ihmistä ei kasteta mutta uskoo ja tunnustaa suullansa tunnustaa Jeesuksen syntiensä vapahtajaksi pelastuu. Kyse ei ole kasteen vaan uskon vanhurskaudesta, mutta kaste on toiminut myös monilla tapana tunnustaa Kristus, sillä Rooman aikaan kastaminen isäntänsä nimeen tarkoitti, että kastetusta tuli hänen palvelijansa. Kaste ei ole juutalaisten vaan roomalaisten luoma alamaisuuden osoitus herraansa kohtaan, jota myös Jeesus käytti, koska hänen aikalaisensa sen myös ymmärsivät. Mutta se ei tee kastetta turhaksi tänäkäänpäivänä, sillä sen asian noudattamiselle, jonka
Jumala on sanonut, on aina siunauksensa, ja se on kuuliaisuuden siunaus Hänen sanaansa kohtaan, ja se on ain hyvä tehdä, koska Jumala niin on sanonut. Mutta pelastuksen asia
ei kasteen ottaminen ihmiselle ole, vaan pelstuksen meille ihmisille on antanut yksin Jeesuken pelastustyö, jonka vastaanottamiseen ihminen ei tarvitse mitään omia tekojansa, ei edes kastetta, vaan tunnustuksensa, sillä niin täydellinen on Jumalan pelastus; ja niin Herra teki, että otti vastaan kasteen Johennes Kastajalta, ja sanoi: täytettäköön kaikki
vanhurskaus, että Hän on ottanut myös kasteen meidän puolestamme, että me pelastuisimme. - htgukiuh
tk kirjoitti:
"...sillä niin täydellinen on Jumalan pelastus; ja niin Herra teki, että otti vastaan kasteen Johennes Kastajalta, ja sanoi: täytettäköön kaikki
vanhurskaus, että Hän on ottanut myös kasteen meidän puolestamme, että me pelastuisimme. "
Tuo on nyt selvästi omituinen ja väärä tulkinta sillä ei Jeesus ottanut kristillistä kastetta, tai kastetta Jeesukseen niinkuin me otamme, vaan Jeesus otti Johannaksen kasteen, joka ei kelpaa kristillisille oikeaoppisille seurakunnille.
Apt 19: 2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.- likjyhujmnh
Kasteella on oma hyvin tärkeä merkityksensä uskoontulleelle ihmiselle. Lapsikasteen harrastajat kieltävät samalla kasteen oikean merkityksen ja tekevät tyhjäksi Jumalan Sanan tämän asian suhteen. Siitä he ovat vastuussa Jumalan kasvojen edessä eräänä päivänä.
likjyhujmnh kirjoitti:
Kasteella on oma hyvin tärkeä merkityksensä uskoontulleelle ihmiselle. Lapsikasteen harrastajat kieltävät samalla kasteen oikean merkityksen ja tekevät tyhjäksi Jumalan Sanan tämän asian suhteen. Siitä he ovat vastuussa Jumalan kasvojen edessä eräänä päivänä.
tuo on totisinta totta, lapsikasteen tarkoitus on saada kirkkoon lisää jäseniä jo vauvana
- Pieni salaisuus
Tässä ei olla ymmärretty, että kun Herramme tulo viipyy, meillä on alkanut pikkuhiljaa käymään niin kuin juutalaisille aikoinaan Jumalan kanssa. Asia on tärkeä ja siksi on alettu ikään kuin liikaa pelkäämään Jumalaa ja pikkutarkasti tutkimaan ja antamaan säädöksiä, ettemme vain erehtyisi. Sitten se menee lopulta kirjanoppineiden saivarteluksi. Sitten ei kukaan ole enää kiinnostunut siitä. Käydään tällaisella julkisella palstalla saivartelua kasteesta ja sen hetkestä. Ikään kuin aloittaja ei olisi ymmärtänyt pääasiaa ollenkaan. Haluaa jostain syystä tulla tänne käännyttämään kristittyjä, sen sijaan että lähtisi julistamaan Jumalan Poikaa ihmisille, jotka eivät ole hänestä kuulleet. Käyttää aikansa kristittyjen käännyttämiseen.
Itse taas olen sitä mieltä, vaikken itse esim. noita sakramentteja tarvitsekaan, ne ovat mielestäni tarkoitetut ihmiselle, joka kaipaa sellaisia turvallisuuden tunteen luomiseksi, kuten ristiä kaulassa jne, mutta saavat ihmiset puolestani sinne mennä, jos se heitä auttaa. En ole siis palstalla käännyttämässä muita uskomaan omaan käsitykseeni. Toivoisin todellakin että tällaiset puheet päättyisivät jo vihdoinkin.- Intressi vapaa.
Sakramentit ovat Jumalan määräyksiä siksi niitä käytetään toisekseen kaiki Jumalan määräykset voisivat olla sakramenttejä aina ja iänkaikkisesti.Ymmärretään asiat oikein.
- Balttis
Pieni salaisuus, esitti omia kästyksiään eksyttääkseen ihmisiä pois Jeesuksen Kristuksen ja hänen opetulapsiensa tärkeimmän työn parista, eli pois opetuslapsiksi tekemisen piiristä, sekä häneen uskovien kastamisesta, väittäen tätä perusteettomasti "saivarteluksi", vaikka tämä toiminta kastajana, on mitä oleellisin ja tunnustomaisin piirre Nasaretilaisen Jeesuksen seuraajien toimintamuotona alusta asti: Joh.3:22-4:2.
Pieni salaisuus on tekemässä tyhjäksi Jumalan aivoituksia.- Pieni salaisuus
Opettele tuntemaan sydämessäsi Kristus, niin jättäisit tällaiset jankutukset täällä. Sen sijaan huononnat Kristuksen mainetta.
Etkä kunnioita Häntä vähääkään, koska Hän ei ole antanut sinulle lupaa puhua eikä määrännyt toimittamaan tällaisia asioita puolestaan, vaan olet ns. alkanut sooloilemaan omiasi, luullen käännyttäneesi moniakin kristityiksi.
Sen sijaan tuhannet ja taas tuhannet ovat kääntyneet Hänestä pois sinun takiasi.
- Avaajan terveiset
Anabaptimia on harhaoppi, eikä edes kovin vanha sellainen. 1500 luvun alkupuolella syntynyt.
Kristityt ovat aina kastaneet lapsensa ja kastavat jatkossakin. Kukaan kristitty ei jätä lastaan saatanan haltuun harhaoppien vuoksi.
ON aivan selvää että kristinuskon alussa kastettiin aikuisia, koska kristittyjä ei silloin ollut vielä olemassakaan kun Jeesus asetti Pyhän Kasteen Isän pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Meillä on Raamattu ja kirkkohistoriat osoittavat kuinka ja missä iässä kristityt on kastettu jo 2000 vuotta.
Anabaptistitovat itse keksineet oppinsa matkimalla Johanneksen kastetta. Johannneksen kaste (vedellä parannukseen) ei ole kuitenkaan se kaste jolla kristityt kastetaan,
___
Anabaptismia on syntynyt kristinuskon keskelle 1500 vuotta myöhemmin, siksi koska kasteen merkitys ei ole avautunut.
Kristityt ovat kastaneet lapsensa 1500 vuotta aivan kuten Jeesus käski, ennen ensimmäistäkään anabaptistia.
Menkää te anabaptistit omille palstoillenne meuhkaamaan teidän kasteistanne. Meille uudestisyntyneille kristityille Jeesuksen asettama Kaste Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, on päivänselvä asia. - Avaajan terveiset
Avaukseni ei ollut lainkaan tarkoitettu anabaptisteille, vaan niille kristityille jotka Raamattua ymmärtämättöminä ja väärin tulkiten kieltävät kasteessa tapahtuvan uudestisyntyntymisen, joka on selkeä Kristuksen oppi. Ja jonka sekä Pietari että Paavali vielä selkeillä opetuksillaan vahvistavat.
Tämä palsta ei levitä anabaptimian harhaa eikä sen vuoksi ole mikään onkipaikka anabaptisteille, jotyka ovat kristinuskoa ja kristittyjä hajottamassa harhaopeillaan. - Balttis
Koko käsite "anabaptismi" eli uudelleen kastaminen, on syntynyt vasta kirkkojen omaksuman pakko- ja vauvakasteiden käyttöönoton seurauksena. Raamatulle vieraan vauvakasteen aseman puolustamiseksi yleis- ja valtiokirkot ovat päätyneet myös Raamatullisen kasteen: Apt.2:38-40; edustajien, eli kristittyjen joukkotuhoamisiin, - kuten tapahtui mm. uskonpuhdistuksen ajan saksalais-roomalaisessa keisarikunassa, myös luterilaisten vaatimuksesta, - heidän vakiinnutettua oman asemansa Augsburgin tunnustuksen myötä vuonna:1530:ntä.
Raamattu tuntee vain uskovien kasteen, jonka jokaisen uskovan tulee itse kunkin ottaa, syntiensä anteeksi saamiseksi, joten vaukaste ei ole lainkaan Jumalasta. - hhhrrtfdwssqqa
Aloittaja kirjoittia.
"...ja kun kaikki on mahdollista hänelle, joka on kaikki luonut, miksi sitten ei olisi mahdollista, että vesi samassa puhdistaa ihmisen ja tekee hänet autuaaksi? Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, sanoo enkeli Gabriel Marialle. "
Maailmassa on satoja teologisia lahkoja, jotka ovat ihmisperäisiä ja joita Jumala ei ole antanut meille. Luterilainen harhaoppinen teologinen lahko on vain yksi monien joukossa. Jumala on antanut meille vain oman Sanansa ja Hän seisoo rehellisesti oman sanansa takana.
Luterilaiset haluavat, että Jumalan pitäisi olla kaikkivaltias luterilaisella herhaoppisella tavalla niin, että Jumala alkaisi vääristämään omaa Sanaansakin luterilaisten mieliksi. Mutta kun Jumala on kaikkivaltias vain omalla rehellisellä tavallaan eikä Hän suostu luterilaisten harhaoppien leimasimeksi.- minä vaan
cwire_ kirjoitti:
eikös se ollut Luther joka kirjoitti Raamatun?
Totuus on että raamattu on kirjoitettu.
Enen hänen suntymäänsä.
- jjtgfrdwsaqsw
Tuollainen harha, että vesi muka uudestisynnättäisi ihmiset, on syntynyt väärästä Raamatun tulkinnasta. Vettä käytetään Raamatussa Jumalan Sanan vertauskuvana niinkuin tuo viimeinen lainaukseni osoittaa. Jumalan Sana ja Pyhä henki yhdessä puhdistavat ja pelastavat ihmisen, uudestisynnyttävät ihmisen. Usko tulee evankeliumin ja Jumalan Sanan kuulemisesta. Keskustellessaan Nikodeemuksen kanssa Jeesus nimenomaan tarkoitti vedellä Jumalan Sanaa.
Kastevesi ei uudestisynnytä ketään. Kasteelle ylipäänsä on toinen tarkoitus, tärkeä tarkoitus, joka jää toteutumatta harhaoppisessa lapsikasteessa.
Apt 15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.
Joh 3:1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Joh 4: 14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään". - Kristinuskon kirja.
Kasteen merkitys on ainoastaan siinä, että lapsi otetaan kirkon jäseneksi ilman omaa suostumustaan.
Maailmassamme oli tutkijoiden mukaan 60 miljoonaa ihmistä ennen Jeesusta ja hänen jälkeensä 100 miljoonaa. Heistä tällä hetkellä elää 7 miljardia. Kuinka moni heistä on kastettu ? He ovat kaikki samanarvoisia Korkeimman edessä.
Korkeimman tahto on lähimmäisen rakkaus. Sen noudattaminen EI edellytä mitään kastetta sen enempää kuin muitakaan kirkon sakramentteja ja rituaaleja.- Kristinuskon kirja
Anteeksi painovirheeni, kysymys on tietenkin miljardeista.
- minä vaan
Mikä on korkein.
Se voi olla jolekin vaikka aidan tolppa.
Se voi olla vaikka pylväs.
Sulle ei ole mitään nimiä käytössä vai.
Minä käytän aina Jeesusta.
Useimiten pojan kautta on pääsy Isän luoke se sanotaan raamatussakin.
Että otta pahasti nuo korkeimasta maininat.
- ttggrdwsawqqqw
Tuo seuraava raamatunlainaus osoittaa samalla sen, että jos ihminen on kastettu puutteellisella tai harhaoppisella kasteella niin hänet on kastettava uudelleen. Johanneksen kaste oli vain puutteellinen, se ei ollut harhaoppinen niinkuin lapsikaste on. Harhaoppisen kasteen ei pidä antaa estää oikeaa kastetta sillä oikealla kasteella on oma merkityksensä.
Luterilaiset ja yleensä ottaen lapsikastajat ovat keksineet termin "uudelleenkastajat". Raamatussa sellaista termiä ei ole.
Apt 19: 2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. - HTGFRDOLIJU
Avaaja:
"Avaukseni ei ollut lainkaan tarkoitettu anabaptisteille, vaan niille kristityille jotka Raamattua ymmärtämättöminä ja väärin tulkiten kieltävät kasteessa tapahtuvan uudestisyntyntymisen, joka on selkeä Kristuksen oppi. Ja jonka sekä Pietari että Paavali vielä selkeillä opetuksillaan vahvistavat."
Pietari ja Paavali eivät missään vahvista tuollaista harhaoppia.
Tämä palstahan on tarkoitettu kakille uskonasioista kiinnostuneille, jopa ateisteille.
Valdolaiset olivat olemassa jo ennen katolista kirkkoa ja heitä on olemassa vieläkin katolisen kirkon hirvittävästä vainosta huolimatta. He eivät antaneet perikei katolisille harhjoille niikuin luterilainen kirkko on tenhyt.
Luepa täältä ja OTA OPIKSESI.
http://www.great-controversy.org/Finnish/4.htm- bicarbonata
Pietari ja Jeesus todistavat raamatussa että paavalin kirjeet ovat väärennöksiä ja että paavali on huijari
- bikarbonata
bicarbonata kirjoitti:
Pietari ja Jeesus todistavat raamatussa että paavalin kirjeet ovat väärennöksiä ja että paavali on huijari
raamatun mukaan paavali valehteli nähneensä jeesuksen, ja pietarin kirjeessä lukee että paavalin kirjeet ja osa raamattua on väärennetty, "paavalin kirjeet" ovat alunperin jeesuksen opetuslasten kirjeitä, joita kristinusko on vääristellyt
- jampkoi
bikarbonata kirjoitti:
raamatun mukaan paavali valehteli nähneensä jeesuksen, ja pietarin kirjeessä lukee että paavalin kirjeet ja osa raamattua on väärennetty, "paavalin kirjeet" ovat alunperin jeesuksen opetuslasten kirjeitä, joita kristinusko on vääristellyt
Suomessa papit istuvat omissa kaapeissaan ja elävät 300-1500-luvun rasistien oppien sekoittamana,samaan aikaan kun todellisessa elämässä ollaan jo kääntymässä alkuperäiseen oikeaoppisuuteen.Ne ovat lähestulkoot täydellisessä pimeydessä.
jampkoi kirjoitti:
Suomessa papit istuvat omissa kaapeissaan ja elävät 300-1500-luvun rasistien oppien sekoittamana,samaan aikaan kun todellisessa elämässä ollaan jo kääntymässä alkuperäiseen oikeaoppisuuteen.Ne ovat lähestulkoot täydellisessä pimeydessä.
niin se on, luopumus on valloillaan. Kirkko on titanic
- minä vaan
cwire_ kirjoitti:
niin se on, luopumus on valloillaan. Kirkko on titanic
Mitä pidät tärkeimpänä joka puutuu julistuksesta.
Ettei näin olisi.
Kyllä minä tiedän kirkossa käyvän kristitynä ,että vähän on niitä joita sanoma kiinostaa.
Onko mitään tehtävissä ,että se porukka joka käy ,ripillä,hautajaisissa,häissä.kyntilän poltto edesmeneen vainajan muistoksi.
Tulisi joskus muuloinkin sanan ja rukouksen iltaan.
Voisi tuoda vaivojaan esille ei tarvitsisi pohtia niitä pullon äärellä ja saisi ne pois omalta tunoltaan.
- yhgtfrrrdswaaq
Mainittakoon, että näitä seuraavia Matteuksen jakeita ei ole vanhimmissa versioissa ollenkaan. Nämä jakeet on lisätty jälestäpäåin toisenlaisella kynällä ja toisella käsialalla ja toiseen aikaan. Kysymyksessähän on Matteuksen viimeiset jakeet, jotka on ollut helppo lisätä. Katolinen kirkko on halunnut ilmeisesti vahvistusta lapsikasteelle tällä tavalla.
Matt 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jostain syystä lapsikasteen puolustajat eivät koskaan ota esille Luukkaan lähetyskäskyä, joka on tässä. Tätä ei ole ollut mahdollista väärentää silläå se sijaitsee keskellä tekstiä.
Luuk 24: 46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Luukias ei puhu kastamisesta yhtään mitään vaan hän puhuu evankeliumin julistamisesta. Vaikeaa on kuvitella, että vastasyntynyt vauva kuuntelisi evankeliumia, eivätkä luteriloaiset papit tai katoliset papit toimikaan Luukkaan mukaan, he eivät julista evankeliumia vaan he tunkeutuvat ihmisten koteihin pakkokastamaan pieniä lapsia. - Kastunut
Voi sentään, pieni lapsi on tullut maailmankaikkeudesta, avaruuksien halki, lukemattomien henkimaailmojen kautta maan päälle :)
Täällä lapsi vihitään maan elämään kastamalla, eli pesemällä hänet puhtaaksi matkan rasituksista :)- bikarbonata
"lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" - ne minkään kaapun kopelointia tarvitse - ja sillä siisti
- Kastunut
bikarbonata kirjoitti:
"lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta" - ne minkään kaapun kopelointia tarvitse - ja sillä siisti
Niin se on :) Ihmisen on tultava jälleen lapsen kaltaiseksi, enkelinsä helmoihin, päästäkseen takaisin "taivaan valtakuntaan" :)
- bicarbonata
Lueppa myös Lutterin "Juutalaisista ja heidän valheistaan" ja natsismin alkuperäästä: perustajina kaksi luterilaista pappia, johti 150 miljoonan ihmisen tappamiseen maailmanlaajuisesti,osa niistä suomalaisia - niitä ei lue jumalan laissa eikä jeesuksen opeissa
- bikarbonata
"Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini... juokaa tästä kaikki, sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."
lukee siellä myös että "tästedes minä en juo", minkä uskontosi "unohtaa" että voi opettaa pakanallisia harhojaan- bikarbonata
eli jos ei ota ehtoollista noudattaa tervejärkisenä niinkuin jumalan on ihmisen luonutr jeesuksn oppeja
"täsedes minä en juo" - bikarbonata
bikarbonata kirjoitti:
eli jos ei ota ehtoollista noudattaa tervejärkisenä niinkuin jumalan on ihmisen luonutr jeesuksn oppeja
"täsedes minä en juo"anteeks väärin kirjoittamisest, vaikeaa kirjoittaa kun auto tärisee =)
- Kastunut
bikarbonata kirjoitti:
"täsedes minä en juo"Kohtuukäyttäjä olen minäkin :)
Kun on kerran kastettu se riittää. Uudelleen kastamisia ei tarvita. Lapsi kastetaan Isän Pojan ja PyhänHengen nimeen ei omiin nimiinsä. Kaste on Jumalan teko ja lahja meille ihmisille. Ihminen kyllä haluaisi ottaa kunnian asiassa itselleen kasteasiassakin.
Minusta on surullisia ne tapaukset, joissa ihminen epäilee kasteen pätevyyttä ja kastattaa itsensä useampaan kertaan kun ei ollut varma, oliko sitä uskoa edellisellä kerralla tarpeeksi.
http://koti.mbnet.fi/teppov/kaste.html- Avaajan terveiset
Uskotar on oikeassa. Kiitos viestistä!
Jukka Norvantoa siteeraten: "Usko ei ole omaan puseroon tuijottamista, vaan Jumalan suuruuden ihastelemista.
Sellaisten ihmisten Jumala on todella pieni, joiden Jumala tarvitsee ihmisten apua selvitäkseen tehtävästään.- Näin On !
" Kaste on Jumalan teko ja lahja meille ihmisille "
Nimenomaan ja kun sen henkilö ottaa sen omasta halustaan, eikä pakko kasta !
Miksi opetuslapset sitten kastoivat Jeesuksen nimeen?
- tommi777
Miksi luterilaiset papit eivät päästä pieniä lapsia Jeesuksen syliin, ennekuin he ovat kastaneet ne lapset. Raamattuhan opettaa selvästi, että Jeesus otti pieniä kastamattomia lapsia syliinsä ja siunasi heitä.
- usko Jeesukseen
Mutta onhan ne pienet lapset jo voitu kastaakin ennen Jeesuksen eteen tuomista ? koko perhekunnat, kastettiin ? Ei niin selvää, vai ?. Mutta , mutta olisihan Jeesus kyllä teroittanu moneen moneen kertaan ihmisille, jos kaste luterilaisuuden mukaan olisi syntiä? kasteeseen pitäs vain sydämen usko yhdistyä.
- +++++++++++
Opin kuuluu palvella ihmistä eikä toisinpäin.
Kasteessa lapsi pakkoliitetään kirkkoon ja näin ei saisi olla: Lasta ja ketään muutakaan ei saa liittää mihinkään johon tämä itse ei ole antanut suostumustaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831- 34785