Olemme vaimoni kanssa yrittäneet lasta jo 3 vuotta eikä ole onnistunut. Olemme molemmat käyneet ties mitä testejä läpi ja kaikki on testien mukaan OK, mutta emme ole onnistuneet, vaikka olemme ajoittaneet yhdynnät ovulaatiolle optimaaliseen aikaan. Olemme myos ostaneet ovulaatio testin minkä avulla saamme selvyyttä parhaaseen aikaan. Olemme myos kokeilleet eri "voiteita" jotka väittävät parantavan mahdollisuuksia, mutta eipä ole toiminut.
Olemme molemmat terveitä ja normaalipainoisia. Olen itse 30v ja vaimoni on 28v. Olemme molemmat väsyneitä tilanteeseen ja olen itse valmis jo heittämään pyyhkeen kehään. Tuntuu että kuukausi toisensa jälkeen on pelkkää pettymystä.
Joten missä vika ja mihin suuntaan tästä pitää lähteä?
Missä vika?
4
203
Vastaukset
- kokemuksia
Jos mitään fyysistä vikaa ei löydy kummastakaan, niin ei auta kuin odottaa ja yrittää.
Myös ruokavaliolla voi saada aikaan ihmeitä, samoin voi kokeilla esim. vyöhyketerapiaa tai akupunktiota.
Foolihappo ja vitamiinit on tärkeitä muistaa.
Lapsen hankinnasta ei saisi myöskään tehdä mitään yrittämällä yrittämistä, sillä se stressaa ja saattaa vaikuttaa myös siihen tärppääkö vai ei.
Kannattaa unohtaa vähäksi aikaa koko lapsen hankinta, ja elää normaalia elämää. Todennäköisesti tärppi käy paremmin heti kun lopettaa tuon yrittämisen. - inss.
"Jos mitään fyysistä vikaa ei löydy kummastakaan, niin ei auta kuin odottaa ja yrittää." No kyllä voidaan tehdä muutakin kuin vain odotella ja yritellä.
Hei, kiitos hyvästä kysymyksestä.
Raskauden yrittäminen ilman selvää syytä kaikkien tutkimusten jälkeen on tosi raastavaa. Tilanteenne on kuitenkin tavallinen ja ajattelen, että selitys on sellaisissa hienovaraisissa solutason tapahtumissa, joita emme pysty vielä tutkimaan. Tällaisessa tilanteessa hedelmöityshoidot kyllä tutkitusti parantavat raskauden alkamisen mahdollisuutta tai ainakin nopeuttavat sitä.
On toki mahdollista, että raskaus alkaa 'aikanaan' jopa hoidoista huolimatta. Mutta jos yrittäminen ilman apua alkaa tuntua liian raskaalta, suosittelen harkitsemaan koeputkihedelmöityshoitoa.
Voimia
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- JTV81981
Kiitos vastauksista. Vaimoni käyttää foolihappoa ja syon itsekkin miehille suunnattuja vitamiini systeemejä, joidenka pitäisi auttaa siittioiden laatuun. Aloitamme lomamme jälkeen IUI hoidot, ja katsotaan onko niistä apua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4403788Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743016- 1301903
- 1211657
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://311407PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1611339- 751245
- 831244
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m181165