Missä vika?

JTV81981

Olemme vaimoni kanssa yrittäneet lasta jo 3 vuotta eikä ole onnistunut. Olemme molemmat käyneet ties mitä testejä läpi ja kaikki on testien mukaan OK, mutta emme ole onnistuneet, vaikka olemme ajoittaneet yhdynnät ovulaatiolle optimaaliseen aikaan. Olemme myos ostaneet ovulaatio testin minkä avulla saamme selvyyttä parhaaseen aikaan. Olemme myos kokeilleet eri "voiteita" jotka väittävät parantavan mahdollisuuksia, mutta eipä ole toiminut.

Olemme molemmat terveitä ja normaalipainoisia. Olen itse 30v ja vaimoni on 28v. Olemme molemmat väsyneitä tilanteeseen ja olen itse valmis jo heittämään pyyhkeen kehään. Tuntuu että kuukausi toisensa jälkeen on pelkkää pettymystä.

Joten missä vika ja mihin suuntaan tästä pitää lähteä?

4

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia

Jos mitään fyysistä vikaa ei löydy kummastakaan, niin ei auta kuin odottaa ja yrittää.
      Myös ruokavaliolla voi saada aikaan ihmeitä, samoin voi kokeilla esim. vyöhyketerapiaa tai akupunktiota.
      Foolihappo ja vitamiinit on tärkeitä muistaa.
      Lapsen hankinnasta ei saisi myöskään tehdä mitään yrittämällä yrittämistä, sillä se stressaa ja saattaa vaikuttaa myös siihen tärppääkö vai ei.

Kannattaa unohtaa vähäksi aikaa koko lapsen hankinta, ja elää normaalia elämää. Todennäköisesti tärppi käy paremmin heti kun lopettaa tuon yrittämisen.

• inss.

"Jos mitään fyysistä vikaa ei löydy kummastakaan, niin ei auta kuin odottaa ja yrittää." No kyllä voidaan tehdä muutakin kuin vain odotella ja yritellä.

• Hei, kiitos hyvästä kysymyksestä.
      Raskauden yrittäminen ilman selvää syytä kaikkien tutkimusten jälkeen on tosi raastavaa. Tilanteenne on kuitenkin tavallinen ja ajattelen, että selitys on sellaisissa hienovaraisissa solutason tapahtumissa, joita emme pysty vielä tutkimaan. Tällaisessa tilanteessa hedelmöityshoidot kyllä tutkitusti parantavat raskauden alkamisen mahdollisuutta tai ainakin nopeuttavat sitä.

On toki mahdollista, että raskaus alkaa 'aikanaan' jopa hoidoista huolimatta. Mutta jos yrittäminen ilman apua alkaa tuntua liian raskaalta, suosittelen harkitsemaan koeputkihedelmöityshoitoa.

Voimia
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

• JTV81981

Kiitos vastauksista. Vaimoni käyttää foolihappoa ja syon itsekkin miehille suunnattuja vitamiini systeemejä, joidenka pitäisi auttaa siittioiden laatuun. Aloitamme lomamme jälkeen IUI hoidot, ja katsotaan onko niistä apua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      36
      5218
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      34
      2334
    3. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1868
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1810
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1522
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      141
      1419
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1136
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1112
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1034
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      1018
    Aihe