Astiapesukoneen kytkentä lämpimään - vai kylmään veteen ?

Kändi

Mites teillä ?

30

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Google letkuttaa hyvin, kaikin tavoin.

      H.

    • henrjii

      nooh jos joutuu maksamaan vedenlmmityksen itse, niin aivan sama.
      Acvastop kylläkin ajanmittaan turpoaa lämpimästävedestä, niin että kone alkaa lopulta pesemään tiskiä tuntikaupalla, kun se ei saa vettä tarpeksi

    • k/k

      Useimmissa hanoissa on se pikku namiskuukkeli josta avaat pesuveden,kuhan laitat sen eri puolelle niin saat kuumaa tai kylmää,oman valintas mukaan.

      • "k/k"

        Toimisipa tuo parkkipaikoillakin.
        Aiotko tänään muistella vanhoja junia? :)

        Hyvää Jussia...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "k/k"

        Toimisipa tuo parkkipaikoillakin.
        Aiotko tänään muistella vanhoja junia? :)

        Hyvää Jussia...

        H.

        Siitä on aikaa kun juna on jyskyttänyt vanhaa ystävää,ollaan tänään ihmisiks ja muistellaan vaik kuusijuhlia kansakouluis


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Siitä on aikaa kun juna on jyskyttänyt vanhaa ystävää,ollaan tänään ihmisiks ja muistellaan vaik kuusijuhlia kansakouluis

        "koti-kiusattu"

        Niinhän ne tytöt koulussa lauloivat:
        Mä oksalta ylimmältä...
        Pidähän hanastasi huolta..ja itsestäsikin.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Niinhän ne tytöt koulussa lauloivat:
        Mä oksalta ylimmältä...
        Pidähän hanastasi huolta..ja itsestäsikin.
        H.

        Mikäpä se pahan tappas sano isä aikoinaan ,näin vanhat turnut jotka on selvinneet ilman kriisryhmiä ja terapeutteja tähän ikään pärjäävät loppuun asti.


    • minä se tiskaan...

      Meillä on kylmävesiliitännässä.

      Se ihan siksi koska laitteen asennusohjeissa näin sanottiin.

      Jotkut väittävät että kuumavesiliitännällä huuhtelu jättää lasit täplikkäiksi.

      • "minä se tiskaan..."

        Laita kuumaan vaan, säästät energiaa, muuta haittaa siitä ei ole.
        Vesiletku saattaa kyllä hapertua aikaisemmin.
        H.


    • Kylmäå

      Kylmään tottakait koneen automatiikka hoitaa loput asteet

    • MuhviRoope

      nimimerkille hunksz .

      kyllä se kuumavesikytkentä on parempi, niin kuin annoit ymmärtää.

      Huuhtelu kylmällä verellä on persuksista

      • mitäpä roope tykkää sellasesta bidee jutusta jossa bidee kahvan tilalla oli kunnon sutipää kuraharja.
        Käyttäjä kehui käteväksi ja nauraakkaan ei uskaltanu kun kerran "meiän mies" oli sen asentanut.


    • Mirjatar

      Osti tiskikoneen vuonna 1985 se on yhä kunnossa ja käytössä se on kuumavesi liitännässä.
      Käyttää kyllä vettä 13 litraa / pesukerta, asun kerrostalossa.

    • ...

      Mun käsittääkseni tiskikone pitää nykyisin kytkeä kylmään veteen. Koneissa ohjelmat, jotka menee sekaisin jos kuumaa vettä, letkut hapertuu, vesivahingon riski kasvaa, onhan niitä syitä.

      Vaan mitä järkeä on laittaa kuumaa vettä koneeseen ja odotella ohjelman aika, että koneen vastus lämmittää lämmintä vettä? Vähän sama asia, kun laittaisi pakastin arkun ulos kinokseen ja koittaisi pakastaa lunta.

      Taloyhtiöissä kylmävesikytkentä on kai yleinen määräys. Ok- talossa se ja sama kai.


      =DW=

      • SAS*

        Ei vastus lämmitä lämmintä vettä. Se lämmittää vain, jos on tarve lämmittää.

        Meillä on kytketty kuumaan, koska se on halvempaa. Öljyllä lämpiää kuuma käyttövesi. Näin ollut jo vuosikymmenet ja hyvin on toiminut.

        Mielestäni on hyvin vähäm merkitystä kumpaan on kytketty, mutta meillä näin.
        Ainahan asioista ollaan vähintään kahta mieltä.


      • ...
        SAS* kirjoitti:

        Ei vastus lämmitä lämmintä vettä. Se lämmittää vain, jos on tarve lämmittää.

        Meillä on kytketty kuumaan, koska se on halvempaa. Öljyllä lämpiää kuuma käyttövesi. Näin ollut jo vuosikymmenet ja hyvin on toiminut.

        Mielestäni on hyvin vähäm merkitystä kumpaan on kytketty, mutta meillä näin.
        Ainahan asioista ollaan vähintään kahta mieltä.

        Se on ohjelma. Ei koneissa ole mitään vedenlämpömittareita. Ongelma, jos vesi liian kuumaa, ohjelma sekaisin, koneissa ei veden jäähdytintä. Paljon pesuohjelmia, joissa veden lämpötila paljon pienenpi kuin kraanasta tulevan veden lämpätila. Mulla tulkee kraanasta jotain 60 asteista kuumaa vettä. Joopajoo, joita siinä pestä sitten kolmenkympin ohjelmalla.

        Täsmälleen sama asia myös pyykinpesukoneissa.

        Että asioista voi juu olla monia mielipiteitä. Mutta vain koneen valmistajan asennusohjeista selviää totuus. Kone on suunniteltu tietyllä tavalla. Jos asennusohjeessa käsketään käyttämään kuumaa vetttä, selkeä asia. Mutta ainakin mun koneissa aina on käsketty laittamaan vesiliitos kylmään.


        =DW=


      • henrjii
        ... kirjoitti:

        Se on ohjelma. Ei koneissa ole mitään vedenlämpömittareita. Ongelma, jos vesi liian kuumaa, ohjelma sekaisin, koneissa ei veden jäähdytintä. Paljon pesuohjelmia, joissa veden lämpötila paljon pienenpi kuin kraanasta tulevan veden lämpätila. Mulla tulkee kraanasta jotain 60 asteista kuumaa vettä. Joopajoo, joita siinä pestä sitten kolmenkympin ohjelmalla.

        Täsmälleen sama asia myös pyykinpesukoneissa.

        Että asioista voi juu olla monia mielipiteitä. Mutta vain koneen valmistajan asennusohjeista selviää totuus. Kone on suunniteltu tietyllä tavalla. Jos asennusohjeessa käsketään käyttämään kuumaa vetttä, selkeä asia. Mutta ainakin mun koneissa aina on käsketty laittamaan vesiliitos kylmään.


        =DW=

        meidän konessa on termostaatti, joka reakoi vasta jos vesi on liian kylmää


    • Ei hunksi

      1999 asennettu astianpesukone kuumaan veteen.
      Hyvin on toiminut. Tosin tarkoitus on hankkia uusi
      kone ja silloin se liitetään kylmään veteen 30 ast.
      pikapesuohjelman takia.

    • tiskuri

      Meillä on sekottaja, josta otetaan tilanteen mukaan, mites muilla?

      • 100 asennusta

        Jos astianpesukoneen hana avataan, sieltä tulee JOKO KUUMAA TAI KYLMÄÄ VETTÄ.


      • SAS*
        100 asennusta kirjoitti:

        Jos astianpesukoneen hana avataan, sieltä tulee JOKO KUUMAA TAI KYLMÄÄ VETTÄ.

        Jos vesi otetaan sekoittajan jälkeen, vesi on sen asteista mihin sekoittaja on säädetty. Jos sekoittajaan tulee molempia, kuuma ja kylmää vettä.

        Tämä oli ajateltu vaan maalaisjärjellä.


    • Vakuutusmies.

      Valuma-altaat asianpesukoneen ja pakastinlaitteiden alle.

    • mietinpä näin

      Kyllä tulee puhtaampia astioita jos pesu aloitetaan kylmällä tai haalealla vedellä.
      Jos koneessa on ohjelmat eri lämpötiloille niin mitä hyötyä niistä on mikäli aina tulee kuumaa vettä.
      Jos tekee esipesun kylmällä vedellä voi laskea suoraan kuumaa vettäkin.

      • mietitty on

        Hyödystä ei ole kyse. Vaan siitä, että keittiöhanan vieressä on erillinen pesukonehana, joka on vuonna 1985, kun asunto on valmistunut KYTKETTY KUUMAAN VETEEN. Hanassa on PUNAINEN merkki. Oliko silloin tämä
        kuumavesikytkentä "muodissa".


      • ...
        mietitty on kirjoitti:

        Hyödystä ei ole kyse. Vaan siitä, että keittiöhanan vieressä on erillinen pesukonehana, joka on vuonna 1985, kun asunto on valmistunut KYTKETTY KUUMAAN VETEEN. Hanassa on PUNAINEN merkki. Oliko silloin tämä
        kuumavesikytkentä "muodissa".

        Pesukoneet oli erilaisia. Nykykoneissa tosiaan paljon ohjelmia, jotka ei sitten toimi oikein, koska koneet suunniteltu kylmälle vedelle. Noissa energiamerkinnöissä on energian kulutus laskettu kylmän veden mukaan. Tottakai kuuma vesi vähentää energian kulutusta koneesta, jos se vaan toimii oikein. Mutta ei kuuma vesikään ilmaista ole. Sitä harvempi ajattelee.

        Noin mun mielestä, jos nyt ostaa uuden tiskarin, pitääpi käyttää putkimiestä laittamassa veden tulo kylmään veteen. Siis jos aikoo käyttää muitakin ohjelmia kuin sitä kuuminta.


        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Pesukoneet oli erilaisia. Nykykoneissa tosiaan paljon ohjelmia, jotka ei sitten toimi oikein, koska koneet suunniteltu kylmälle vedelle. Noissa energiamerkinnöissä on energian kulutus laskettu kylmän veden mukaan. Tottakai kuuma vesi vähentää energian kulutusta koneesta, jos se vaan toimii oikein. Mutta ei kuuma vesikään ilmaista ole. Sitä harvempi ajattelee.

        Noin mun mielestä, jos nyt ostaa uuden tiskarin, pitääpi käyttää putkimiestä laittamassa veden tulo kylmään veteen. Siis jos aikoo käyttää muitakin ohjelmia kuin sitä kuuminta.


        =DW=

        "=DW="

        Sinulla on kiusallinen, sieluani raastava tapa.

        Useissa ketjuissa odottelet muutamaa kommenttia ja sitten poimit niistä jonkun asian ja kirjoitat
        siitä monisanaisen jaarituksen, joka ei anna mitään uutta, viittailet jaarituksessasi
        laajasti myös muiden kommenttien tietämykseen, pyrkien kuulostamaan siltä,
        että kommenttisi ajatukset ovat omiasi.

        Yleensä on niin, että jonkintasoista asiantuntemusta/ tietoa vaativaan aloitukseen riittää
        yksi vastaus ja mieluummin ihan heti.
        Sen jälkeen riittää, jos ei nimimerkillesi kohdisteta kysymystä.
        Rekkautumattona ei kannata pettää itseään, vastaamalla itselleen mukavasti jollain muulla nimmarilla.

        Et ole kylläkään ainutlaatuinen palstallamme.
        Muitakin olen huomannut, mutta, mitäs jos nekin....?

        Minäkään en ole epäilyistä vapaa, kuten ei kukaan muukaan.
        Tunnistettavuus olisi palstalla hyvä, mutta siihen ei koskaan saa pakottaa ketään.
        Internet olkoon rehellisten vapaiden sielujen vapaa temmellyskenttä.

        H.


      • käsitiskaaja
        hunksz kirjoitti:

        "=DW="

        Sinulla on kiusallinen, sieluani raastava tapa.

        Useissa ketjuissa odottelet muutamaa kommenttia ja sitten poimit niistä jonkun asian ja kirjoitat
        siitä monisanaisen jaarituksen, joka ei anna mitään uutta, viittailet jaarituksessasi
        laajasti myös muiden kommenttien tietämykseen, pyrkien kuulostamaan siltä,
        että kommenttisi ajatukset ovat omiasi.

        Yleensä on niin, että jonkintasoista asiantuntemusta/ tietoa vaativaan aloitukseen riittää
        yksi vastaus ja mieluummin ihan heti.
        Sen jälkeen riittää, jos ei nimimerkillesi kohdisteta kysymystä.
        Rekkautumattona ei kannata pettää itseään, vastaamalla itselleen mukavasti jollain muulla nimmarilla.

        Et ole kylläkään ainutlaatuinen palstallamme.
        Muitakin olen huomannut, mutta, mitäs jos nekin....?

        Minäkään en ole epäilyistä vapaa, kuten ei kukaan muukaan.
        Tunnistettavuus olisi palstalla hyvä, mutta siihen ei koskaan saa pakottaa ketään.
        Internet olkoon rehellisten vapaiden sielujen vapaa temmellyskenttä.

        H.

        Pitäisit edes joskus onnettomat mielipiteesi ominasi H.
        Vai onko vielä juhannusviinoja jäljellä?
        Olet karkoittanut monta kirjoittajaa, sekö on käsityksesi rehellisten ja vapaiden sielujen temmellyskentästä.
        En ole se jolle kirjoitit, luin vain ketjun läpi.


      • käsitiskaaja kirjoitti:

        Pitäisit edes joskus onnettomat mielipiteesi ominasi H.
        Vai onko vielä juhannusviinoja jäljellä?
        Olet karkoittanut monta kirjoittajaa, sekö on käsityksesi rehellisten ja vapaiden sielujen temmellyskentästä.
        En ole se jolle kirjoitit, luin vain ketjun läpi.

        "käsitiskaaja"

        Kommentistasi unohtui toinen lapsellisuus: Lääkkeiden annostus.
        Muuten on se ihan hyvä.
        Lukuunottamatta vaatimuksesi suukapulasta.
        H.


    • Oot oikeass

      Joo, nyt kylmään veteen , kun on niitä alhaisen lämpötilan ohjelmia.

    • SAS*

      Meillä käytetään pikaohjelmaa, mikä kestää puoli tuntia. Ohjekirja ei maininnut pesulämpötilaa, mutta 8 litraa on vedenkulutus.

      Kone siis ottaa vettä moneen otteeseen muutaman litran verran kerrallaan. Kuumavesiputkistossa on putkellinen jäähtynyttä vettä, sen jälkeen vasta tulee lämmintä.

      Luulen että kone joutuu lähes joka kerta lämmittämään vettä enemmän tai vähemmän. Jos keittiön hanasta on laskettu lämmintä vettä ja pesukone ottaa vetensä heti sen jälkeen, niin silloin tuskin lämmitystarvetta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe