Hebrealaiskirjeen (Heb. 11) mukaan se on uskoa elämään, ja uskon myös Jeesuksen opettaneen samoin.
Raamattu kertoo uskosta hyvin myyttisin kieli- ja mielikuvin, mutta viimekädessä usko on luottamusta.
Usko ei ole päätöksiä, ratkaisuja eikä muitakaan psyykkisen manipulaation tuotteita. Uskon - olen siis olemassa.
Mitä usko on?
10
<50
Vastaukset
- et silleen..
Raamatusa sanotaan, että saatanakin uskoo ....ja vapisee..
Joten se on.
Mutta ei sen uskolla taida pelastua, mikäli Jeesusta on uskominen.- Kristitty45
Viittaat Jaakopin kirjeeseen jossa moitittiin uskovia joilta puuttuivat rakkauden teot. Tämän moitteen voi esittää tälläkin palstalla kaikille niille jotka loukkaavat seksuaalisten vähemmistöjen ihmisoikeuksia ja panettelevat ja puhuvat heistä kaikkinaista pahaa.
- sut tunnistaa kyl
Kristitty45 kirjoitti:
Viittaat Jaakopin kirjeeseen jossa moitittiin uskovia joilta puuttuivat rakkauden teot. Tämän moitteen voi esittää tälläkin palstalla kaikille niille jotka loukkaavat seksuaalisten vähemmistöjen ihmisoikeuksia ja panettelevat ja puhuvat heistä kaikkinaista pahaa.
Älä vaihtele sitä nimimerkkiäsi henkikaveri.
Sun homppeleillasi on hiukan sateinen keli ylepeysviikollaan hesassa. - Vivamossa
sut tunnistaa kyl kirjoitti:
Älä vaihtele sitä nimimerkkiäsi henkikaveri.
Sun homppeleillasi on hiukan sateinen keli ylepeysviikollaan hesassa.Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
- Ma5a
Usko on sitä, kun ei tiedetä eikä ole todisteita, niin silloin uskotaan.
Ikävä kyllä usko on valtaosalla nimenomaan psyykkisen manipulaation tuote ja tämä indoktrinointi alkaa usein jo lapsena ja jatkuu läpi kouluajan.
""Uskon - olen siis olemassa.""
Ei se Descartes tainnut ihan noin sanoa. Itsekö keksit tuon väännöksen?Usko on luottamusta - mutta sen kohde vaihtelee.
Noin yleisesti määriteltynä usko on helppo nähdä jokaisen elämässä - juuri luottamuksena.
Mielipiteet alkavat erkaantua kun sen luottamuksen kohdetta tai lähdettä aletaan kuvailla ja määritellä.- toimintahäiriöitäei
Usko merkitsee sitä, että olemme niin vakuuttuneita Raamattuun kirjattujen Jumalan lupausten ehdottomasta totuudesta, että toimimme niitten varassa.
Elikä: Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
Ala toimia - Ev. lut. (se oikea)
Jeesuksen opetuslapsilla ei uskoa ollut sinapinsiemenenkään vertaa ja Pietarille Jeesus sanoi: "Mene pois minun edestäni Perkele..."
Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut ja niin myös sinun perhekuntasi.
Tämän apostolientekojen jakeen opin aikoinani ulkoa pyhäkoulussa ja se on kantanut tähän päivään asti. Muuta totuutta ei ole.
t. Maarit-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4139112Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893710- 202173
- 861367
- 271125
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791095- 1081084
- 551053