Kuinkas nyt Kauniaisten käy?

Uuden kuntauudistuksen kriteerit on lyöty lukkoon ja kunnille luotu minimi tavoitteet.
Kunnan tulee mm. olla vähintään 20 000 asukkaan suuruinen ja työllistääkin sen pitäisi asukkaitaan ja luoda palvelujakin.
Kauniainen ei Espoon keskellä olevana plänttinä toteuta juuri mitään kriteeriä. Taitaa olla Espoon siipieläjä.
Siellä asuu kuitenkin paljon vaikuttajia, koska siellä on Suomen halvin veroäyri. Saavatkohan he aikaiseksi Lex Kauniainen, jolla tehdään poikkeus.

11

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä asuu

Suomen mamu-myönteisimmät ihmiset (teoriassa) , mutta tuskin yhtään maahanmuuttajaa.

• en tykkää

Kaupunki kaupungin sisällä, melkein kuin Kulosaari viime vuosisadan alussa Helsingissä!
      Muinaisjäänne joka nukkuu vuosisadan untaan keskellä Espoon kaupunkia.

• N I M B Y

N I M B Y = "Not in my backyadr!" = Ei minun lähettyvilleni!

Espoo on täynnä mustaa väkeä, kahviloiden pöydät lojuvat niitä täynnä.

• Korjaus:

backyard

• ongelmanuoret.

• Uskaltaisikohan sanoa?

Uskon kuitenkin, että Kauniainen täyttää hyvinkin useimmat kriteerit.

Kunta on varakas, siitä kertoo aöhainen veroäyrikin. Halvasta äyristä huolimatta ovat terveydenhoito ja sosiaalitoimikin hyvin hoidettuja ja lähellä asukkaita.

Jos Kauniainen ei olisi suurelta osin ruotsin kielinen se olisi oikeinkin hyvä, mutta nyt ihan "saatansnamma förbanna"

• No oikeastaanhan tämä juttu juolahti mieleeni, kun nuo kuntauudistajat sanoivat tohkeissaan, että jos yksikin kriteeri jää täyttymättä, niin.....

Ja Kauniaisissa on vain alle 10 000 asukasta, eikä heistä monikaan ole Kauniaisten alueella töissä. Ja mitenkähän olisi noiden terveyspalvelujen kanssa, jos Jorvin sairaala ei olisi heti Espoon rajan toisella puolella.

• Jopel on oikeassa, s

illä Kauniainen siipeilee Espoon kustannuksella, on siipieläjä.

• lakimies.

Tiedoksi vaan:
        Espoo voi tehdä päätöksensä
        ihan itse! Tunnutte olevan
        aika pihalla, vai mitä?

• Ite oot kui lumiukko
        lakimies. kirjoitti:

Tiedoksi vaan:
        Espoo voi tehdä päätöksensä
        ihan itse! Tunnutte olevan
        aika pihalla, vai mitä?

pihalla. jos Kauniaislaiset käyttävät espoon palveluita, niin eikö se ole väärin. Itse pärjäävät sitten olemattoman pienillä veroilla.

• Siähän uskallat-

all right, mutta ikävä kyllä, katsot maailmaa kuin kieropeilin heijastamana. Kerta toisensa jälkeen väität, että asia on näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19537
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      75
      6522
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6176
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      98
      5965
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5819
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      100
      5698
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      5123
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4807
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4170
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3785
    Aihe