Kuinkas nyt Kauniaisten käy?

Jopel

Uuden kuntauudistuksen kriteerit on lyöty lukkoon ja kunnille luotu minimi tavoitteet.
Kunnan tulee mm. olla vähintään 20 000 asukkaan suuruinen ja työllistääkin sen pitäisi asukkaitaan ja luoda palvelujakin.
Kauniainen ei Espoon keskellä olevana plänttinä toteuta juuri mitään kriteeriä. Taitaa olla Espoon siipieläjä.
Siellä asuu kuitenkin paljon vaikuttajia, koska siellä on Suomen halvin veroäyri. Saavatkohan he aikaiseksi Lex Kauniainen, jolla tehdään poikkeus.

11

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä asuu

      Suomen mamu-myönteisimmät ihmiset (teoriassa) , mutta tuskin yhtään maahanmuuttajaa.

    • en tykkää

      Kaupunki kaupungin sisällä, melkein kuin Kulosaari viime vuosisadan alussa Helsingissä!
      Muinaisjäänne joka nukkuu vuosisadan untaan keskellä Espoon kaupunkia.

    • N I M B Y

      N I M B Y = "Not in my backyadr!" = Ei minun lähettyvilleni!

      Espoo on täynnä mustaa väkeä, kahviloiden pöydät lojuvat niitä täynnä.

      • Korjaus:

        backyard


      • ongelmanuoret.

    • Uskaltaisikohan sanoa?

      Uskon kuitenkin, että Kauniainen täyttää hyvinkin useimmat kriteerit.

      Kunta on varakas, siitä kertoo aöhainen veroäyrikin. Halvasta äyristä huolimatta ovat terveydenhoito ja sosiaalitoimikin hyvin hoidettuja ja lähellä asukkaita.

      Jos Kauniainen ei olisi suurelta osin ruotsin kielinen se olisi oikeinkin hyvä, mutta nyt ihan "saatansnamma förbanna"

      • No oikeastaanhan tämä juttu juolahti mieleeni, kun nuo kuntauudistajat sanoivat tohkeissaan, että jos yksikin kriteeri jää täyttymättä, niin.....

        Ja Kauniaisissa on vain alle 10 000 asukasta, eikä heistä monikaan ole Kauniaisten alueella töissä. Ja mitenkähän olisi noiden terveyspalvelujen kanssa, jos Jorvin sairaala ei olisi heti Espoon rajan toisella puolella.


    • Jopel on oikeassa, s

      illä Kauniainen siipeilee Espoon kustannuksella, on siipieläjä.

      • lakimies.

        Tiedoksi vaan:
        Espoo voi tehdä päätöksensä
        ihan itse! Tunnutte olevan
        aika pihalla, vai mitä?


      • Ite oot kui lumiukko
        lakimies. kirjoitti:

        Tiedoksi vaan:
        Espoo voi tehdä päätöksensä
        ihan itse! Tunnutte olevan
        aika pihalla, vai mitä?

        pihalla. jos Kauniaislaiset käyttävät espoon palveluita, niin eikö se ole väärin. Itse pärjäävät sitten olemattoman pienillä veroilla.


    • Siähän uskallat-

      all right, mutta ikävä kyllä, katsot maailmaa kuin kieropeilin heijastamana. Kerta toisensa jälkeen väität, että asia on näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe