miten saan koiran tottelemaan ja pysymään likkeellä

hurttanen

koiran kanssa käydään uimassa jossa käy muitakin koiria. mutta koirani sulkee korvansa ku päästää rannalle, se menee toiselleki puolelle rantaa toisten koirien luo. sit muut koirien omistajat huutelee että tuu nyt hakee tää sun koiras täältä *******! koierani on lempeä ja hyväluonteinen. on vaan liika sosiaalinen että haluaa mennä väkisin toisten koirien tykö.... herkkupalat ja kutsuminen ei auta, olen opettanu t luokse tuloa ja tottelua tyhjässä koirapuistossa, ja se toimii. mut ei uimarannalla... olisiko joku neuvomaan mua :( niin ja koira on kohta 4v ja ollut mulla puoltoista vuotta, joten en ole päässyt sitä pennusta asti koulutaa, siksi se vaatii työtä. entinen omistaja ei kouluttanut muuta ku istu.... vai onko noin vanhaa koiraa ihan toivotontaenää kouluttaa

5

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aktiviteettiä

Eikö se cf toitota että koira on siellä mis sen mielenkiinto. Onkos koira turhaantunut.

• Ek. C.

Jos luoksetulo on sataprosenttinen kaikkialla muualla niin itse ottaisin pitkän liinan käyttöön ja alkaisin harjoittelut rannalla. Älä päästä koiraa vapaaksi rannalla ennen kuin luoksetulot pitkässä liinassa onnistuu, jottei koira enää saa mahdollisuutta olla tottelematta.
      Onnea koulutukseen! :)

• Joobax

Onko koiralla jotain lelua tai herkkua, joka voittaa kaikki muut? Sellainen sun pitäisi löytää/tehdä. Jos seisot rannalla tyhjin käsin ja vastarannalla riekkuu onnellisia koiria keskenään leikkien, voit kuvitella kumpi voittaa... Sulla pitää olla jotain, mitä koira haluaa. Tykkääkö se jahdata sua? Jospa vaan lähdet rannalta pois ja jätät koiran sinne, jos lähtee liian kauas? Lähdet ääneti tai juosten kutsuen kiljuen, kevätjuhlaliikkeet on sallittuja. Muista, että sun pitäs olla kivampi kuin ne leikkivät koirat...ja se on perhanan vaikeeta.

Meillä toimii tennispallo. Se ei saa tennispallon kanssa leikkiä muuten kuin mun kanssa treenatessa ja silloin tällöin muulloste. Käytän sitä, kun koira on vapaana ja se pitää saada äkkiä tykö, esim vastaantulijoita tai riistaa näkyvissä. Miten olen tehnyt tennispallosta niin kivan? No luontaisesti se tykkäsi eniten siitä pallosta (paljon erilaisia leluja ollaan kokeiltu) ja sitten ollaan leikitty paljon. Erityisesti se on pitänyt kahden pallon leikistä, eli heitän aina kun se tuo pallon takaisin heitän heti toisen, ja se on sellainen koirallekin kuluttava leikki, jossa se on kokoajan liikkeessä. Ja se rakastaa sitä leikkiä. Se leikkii mieluummin mun kanssa pallolla kuin muitten koirien kanssa. Koira on siellä, missä sen mielenkiinto on (CF). Eipä sitä paremmin enää voi tiivistää.

Osta nyt ekana fleksi tai liina, ja pidä koira hihnassa rannalla.

• Koskaan ei ole liian myöhäistä kasvattaa koirasta luotettavaa toveria. Älä huoli :) Oletko koskaan kieltänyt koiraa ennen kuin koira lähtee muita kohti? Sinun tulisi ennakoida koiraa, toimia ennen sitä. Koirasi ei ikävä kyllä usko sinuun jos et itsekkään usko.

Olisi hyvä harjoitella ensin hihnassa, Joobaxin ehdottama liinakin on hyvä. Koiralle käsky 'paikka' ennen kuin se ehtii kiihtyä. Muista että äänenpainolla on merkitystä, se on käsky ei tervehdys. Heti perään 'tänne' ja koiran huomio muualle. Koiran liikkeitä pitää ennakoida ja niihin tulee reagoida nopeasti, jos käsket sitä, pysyt siinä. Sinä päätät.

• ja koira ei saa mennä veteen ennenkuin on rauhoittunut. Jos vesi on elementti mistä koira innostuu liikaa, niin välillä "jäähylle", ja uudestaan alusta... jos namut tai muut motivointivälineet eivät auta, niin kärsivällisyyttä vain ja toistoja! koirasi on mitä parhaimmassa iässä koulutettavaksi, pentuajan hömpöttelyt takana ja hoksottimet terävinä.
      ei muuta kuin työniloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4573
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3155
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2853
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      56
      2758
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2370
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2165
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      15
      1579
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      17
      1564
    9. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1494
    10. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1484
    Aihe