sähköpostin kirjoittelu tuntemattoman kanssa?

tuntematon1288

kannattaako chatissa tavatulle henkilölle antaa omaa sähköpostia? haluaisin kirjoitella englanniksi jollekin henkilöllö mutta onko se turvallista? vastaus mahd. äkkiä kiitos :)

26

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HELLOO

    • Perusta väliaikainen sähköpostiosoite jonnekin ilmaiselle (siis mainosrahoitteiselle) palveluntarjoajalle, vaikka GMailiin tai Hotmailiin. Suomi24:n Postikin käy, kunhan et ole erehtynyt rekisteröitymään omalla nimelläsi.

    • entinen sättääjä!

      Periaatteessa yhteystietoja ei kannata antaa..... itse annoin kerran parin juttelukeeran jälkeen chatissa yhdelle, ja siitä se paska alko.....

      Mut toki jos juttelee ihmisen kanssa pidempään, nii voii antaa... siis usean viikon ja on todella vakuuttunut ihmisestä.... ja ainahan voi käyttää messengeriä jutteluun... siellä saa sit vaikka äänen toimimaan ja voi jutella....

      Koko chatti on ihan P:Stä

    • 87sad89d7sfds

      Aikoinaan tuli paljon deittailtua miehenä ja ei koskaan kukaan nainen ollut mikään häirikkö. Kaikki yhteydenpito kyllä loppui jos niin vastapuolelle ilmoitin. Tosin naisilla voi olla kyllä ongelma kun tuo hylätyksi joutuminen voi olla joillekkin harvoille miehille kova pala josta alkaa se häiriköinti.

      Kuulemma häiriköistä pääsee parhaiten eroon (naisten kertomaa) kun ei anna MITÄÄN huomiota. Siis se tarkoittaa sitä että ei koskaan vastaa MIHINKÄÄN viestiin mitään vaikka kuinka tekisi mieli. Samoin puhelimeen pitää jättää AINA vastaamatta eikä edes löydä punaista luuria (hylätä puhelu). Pitää olla ikäänkuin kuollut. Ei häiriköt kauaa jaksa jos eivät saa vastareaktiota pommitukselleen.

      Enemmän olisin huolissani jos joku (tekosyyllä) pummaa rahaa tai muuta hyödykettä. Tai houkuttelee johonkin "miljoona bisnekseen" kunhan vain maksat ensin jotain vastapuolelle. Tuntemattoman ihmisen ollessa kyseessä voi joutua helposti hyvin naamioidun huijauksen kohteeksi...

      • 24

        Tuo ettei kerro omaa mielipidettä antaa häirikölle mielikuvituksen kertoa "kuinka asiat on". On esim helppoa luulla ettei hän ole puhelimen lähettyvillä kun ei vastaa. Selityksiä löytyy joka tilanteeseen. ns. "toivossa on hyvä elää"

        Järkevintä on kohdata puhelimessa tai jotenkin muuten ja sanoa suoraan "jätä minun rauhaan" ja uhata poliisilla. Ja tehdäkin kantelu jos häiriköinti ei lopu.

        Häiriköt jaksaa niinkauan kuin heille ei tule siitä mitään ongelmia. Ja voivat aloittaa uudelleen jossain vaiheessa.


    • pppppppppppppppppppp

      Ei kandee antaa jos ei tunne.Mulla on kokemusta!Eikä hyvää seurannu.

    • EI OMAA NIMImeiliä!

      Hei, älä missään tapauksessa anna omaa etunimi.sukunimi-meiliäsi!!!

      Et tiedä oikeasti, kenen kanssa olet tekemisissä!

      Suojaa nimesi ja turvallisuutesi, avaa kuten joku jo ehdotti vaikka gmail.com -osoite! Sen saa hetkessä auki!

    • Nimetön netissä.

      Aika vaikea antaa sitä oikeata vastausta.
      Toinen voi olla aito ja rehellinen ja voit saada vaikka elämäsi ystävän tai jopa elämänkumppanin.
      Toinen vaihtoehto on että saat internetistä elämääsi kunnon painajaisen..kolemusta on itselläni.
      Suosittelen ettet kerro itsestäsi mitään, mistä sinut voi jäljittää ennenkuin olet kunnolla tutustunut ja nähnyt vastapuolen.
      Nimimerkiki ja keksitty nimi, vastapuoli ymmärtää kun sanot ettte halua kertoa nimeäsi, jos se alkaa inttää, kyllö minuun voi luottaa ynnä muuta karta senkaltaista.

    • 17v harrastan hakkerointia sekä ohjelmointia. Itse selvitän toisen henkilöllisyyden, salasanat yms ennen kuin annan yhteystietojani... Ja kyllä, kuulit oikein, myös salasanat...

      Kun tietää toisen käyttäjätunnuksen ja salasanan sähköpostiin sekä facebookkiin, on aika vahvat pohjat alkaa kertomaan tietoja itsestään, kun on mahdollista laittaa toinen alas internetistä.

      Älkää olko ihmiset tyhmiä ja suorittako kaiken maailman ohjelmia tai koodeja koneilla ja selaimilla vain koska joku pyytää :D

      • webkoodari2

        Vau! Sä siis pystyt hakkeroimaa salasanoja? :D Mun unelma on tulla hyväks hakkeriks mä oon 15:v Saisiks mä sun s.postin? PLIIS. Voisiks opettaa mua?


      • 51v+Gun
        webkoodari2 kirjoitti:

        Vau! Sä siis pystyt hakkeroimaa salasanoja? :D Mun unelma on tulla hyväks hakkeriks mä oon 15:v Saisiks mä sun s.postin? PLIIS. Voisiks opettaa mua?

        Minä otan sinuun yhteyttä ja ammun salasanahakkeria kiväärillä päähän.


      • TimppaTT

        Onneks olkoon! Tunnistit just rikkonees lakia! Täytäppäs pian 18 niin pääset valtiorahotteiselle kesäleirille.


      • 51v+Gun kirjoitti:

        Minä otan sinuun yhteyttä ja ammun salasanahakkeria kiväärillä päähän.

        Kiitos tästä!
        Nyt ei tarvi noobeja opettaa :)


      • webkооdаri‌

        Wargames ensin :)
        Sujuuko? Ai eikö suju vai? No eipä lannistuta, kursseilla on yhä tilaa.


      • yyääks!
        webkооdаri‌ kirjoitti:

        Wargames ensin :)
        Sujuuko? Ai eikö suju vai? No eipä lannistuta, kursseilla on yhä tilaa.

        vain kontrollinhaluinen, vallanhimoinen narsisti hakkeroi muiden salasanat ja sähköpostit, koska tahtoo mieluummin jättää kuin tulla jätetyksi.

        joten kerro ihmeessä, missä vaikutat, kierrän sinut kaukaa.

        plus että tällaiset vallanhimoiset pellet yleensäkin ovat epäluotettavia kumppaneita.


    • Se on yksi ja hailee annatko sähköposti osoitteesi chatissa tuntemalle ihmiselle. Puhelin numero siinä vaiheessa kun on lupautunut tapaamaan sinut naamatusten ja koti osoite vasta kun on naamatusten tavattu.

    • Maxwell Smart
    • huoneja kokemuksia

      näitten englannin kieleksi kirjoittavien kans kannattaa olla sit varuillaan.

    • abcde123123123
    • cbate

      mulla on cbaten sivulla sähköposti osoite heti, eikä hierota. nimeä ei tietetysti koskaan
      internettiin

    • Tumpelo

      Asiantuntemattomuutani ilmoitin oikaen syntymäaikani ilmoittautuessani facebookiin. Nyt se näkyy aina kun avaan facebookin. Miten sen saisi pois?

    • minun mielesta vasta silon kun jotaki pohjaa ihmisesta tietää :) taikka on nähny hänet :)

    • huomautuskaikenkeske

      eräs chattuttuni ei oikein tykännyt, kun selvitin hänen nimensä, asuinpaikkansa ja kaikki yhteystietonsa ihan vain keskustelemalla - ilman että kysyin noita ensimmäistäkään. Chattikeskustelut meidän välillä päättyivät siihen, vaikka en ollut tippaakaan kiinnostunut tapaamaan häntä. Kunhan vain olin utelias. Ja tämä tarina oli totta. Opetus: jos keskustelet toisen kanssa, niin pelkillä kysymyksillä voi selvittää kuka olet, ilman että kerrot kuka olet - joten miksi ihmeessä on pelottavaa olla oma itsensä chatissa tai netissä? Jos pelkää törmäävänsä psykopaattiin, niin voin kertoa karmivan tosiseikan. Niitä on myös siellä kadulla. Ehkä sinun ei pitäisi mennä ulos lainkaan, niin et vaaranna elämääsi!

    • Potkumiina

      Miksi eri yhteyksissä on PAKOLLINEN S-posti osoite.Minä en anna kenellekkään.
      Mm.Pankki olisi halunnut ,mutta en antanut heilkkään.

      • rautarouvatar

        voithan tehdä feikkiosoitteen, ts vaikka nimimerkki pelle hermanni, ja hotmail/gmailviritys jonne annat 00100-postiosoitteen.
        muistat vain sitten että itsellä pitää olla tallessa salasanat, niitä kun ei voi palauttaa.

        pankki, joka vaatii sp-osoitetta, en antaisi moista, edes sitä feikkiä. jos on asiaa, lähestyvät kirjeitse.


    • jouni42

      no muut näkee et ei kannata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1898
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1292
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      771
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      719
    9. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      704
    Aihe