Ulkomaalaiset

Kuulemma

Marjarosvot on tullu taas.

28

458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjaan mahtuu

Hyvähän se on että sinäkin näät kerrankin ihan oikeen ulkomaalaisen.

• mehumaijatyhjä

Vihtamossa oli tiedustelijoita liikkeellä minne tulee hillaa. Pitäkää kyläläiset puolenne ettei vät ennätä ensin.

• Mustikka

Onkohan Luoja oikein nimenny jokaisen marjan, mikä on sinun ja mikä minun???

• gfbbgbg

Ne jotka poimivat vain kotitarve mustikat sun muut marjat. Poimisivat myös myyntiin asti, niin ei tarviisi roudata ulkomailta asti poimijoita. ja jos ei jaksa poimia kuin itselle asti niin ne marjat kyllä löytää metsistä. Vaikka täällä olisi 10000 ulkomaalaista poimimassa.

• Rajoitan vähän

Ei muuten tule minun maille marjakeisarin apulaiset. Paikallisten poimintaa en rajoita mitenkään.

• Rajoitan vähän

Ei muuten tule minun maille marjakeisarin apulaiset. Paikallisten poimintaa en rajoita mitenkään.

• WWelllu
        Rajoitan vähän kirjoitti:

Valitettavasti se taitaa olla jokamiehen oikeus. Eli vaikka möykkäät siellä suon laidalla niin saavat poimia jos haluavat.

• Thait+
        Rajoitan vähän kirjoitti:

Paljon maitahan sulla onkin siellä kerrostalon vuokrayksiön parvekkeen kukkalaatikossa.

• Rajoitan vähän kirjoitti:

Haista v...., sinullahan on maata vain kynsien alla, anna ihmisten pimia, niin saat talvella marmeladia kaupasta

• SD

Hyvä homma. Ei tarvi enää ite kerätä ku joku poimii ne mun puolesta. Voin sitte halvalla ostaa ne itelle. Jääpähän aikaa omiin harrastuksiin.

• EM TEE KOO

Ei muuten ole kauan jokamiehen oikeutta. MTK:oon isot pomot vaatii tarkistamaan nykyistä käytäntöä.

• pylkkerö

Yrityksen järjestämä marjanpoiminta ei kuulu jokamiehenoikeuden piiriin. (Asiasta oli asiantuntijan kirjoittama juttu HS:ssa).
      Sallittua vain mo:n luvalla ja poimijat ovat työsuhteessa työnantajayritykseen nähden.

• .....

Mitä olette itse niin laiskoja poimimaan että pitää thaimaasta asti tuoda poimijoita. Turha siinä on sitten valittaa. Ahkerat thaimaalaiset poimivat sitten marjat pois. näin kerran lehtihaastattelun kun eräs thaimaalainen sanoi että suomalaiset ovat niin rikkaita että he voivat jättää marjat metsään. Turhapa siinä on sitten valittaa läskimahansa kanssa kun ahkerat tekevät mitä pitääkin tehdä.

• perseen sutiainen

tyypillistä sotkamolaista pikkusieluisuutta. Märätköön mehtään ennen kuin joku muu kerää. Ja vielä ulukomaalaiset kerevvää. Kaohheeta on.

• Viimestä myöt..
        perseen sutiainen kirjoitti:

tyypillistä sotkamolaista pikkusieluisuutta. Märätköön mehtään ennen kuin joku muu kerää. Ja vielä ulukomaalaiset kerevvää. Kaohheeta on.

Kerran luulin että olen myöhästynyt hillapaikoiltani työkiireitten takia. Menin kuitenkin käväsemään ja kas kukkaa ei ollu poiminu hillan hillaa. Sain kerätä kaikki itelle.

• Juntteutta

Just meinasin kirjoittaa samoin asiasta. ei tosiaan rapamahat jaksa itse poimia - antaa muiden hoitaa poimiminen ...mehtiin jää silti yli suurin osa marjoista märkänemään.

• sampperi_

Hyvähän tuo on,että joku jaksaa noukkia marjat metistä. Sinne ne muuten jäis. Suomalainen kateus on perseestä.

• Vuokra

Eipä kun maanomistajalle täytyy saada rahakorvaus jos maita käytetään kaupalliseen bisnekseen ! Metsästys oikeudesta maksetaan jo huomattavia summia. 5euroa hehtaarilta on tosi asia jo etelässä.

• Vain 100 hehtaaria

Juuttaan yhteiskunnan elätit , kerjäläisten keskusjärjestön mannekiinit ajelee johndeereilla ja maastureilla, laittavat puomeja teille ja uhkailevat maanomistuksen varjiolla kaikkia muita.. Metsästysoikeus irti maanomistuksesta, marjanpoimijoiden uhkailijat linnaan kepurosvojen kanssa.

• Kallista on

Tulee teerille hintaa kun noilla hinnoilla metätään. Kiintiöt metsälinnuille pitäisi saada viipymättä ettei vahvat lintukannat lähde laskuun.

• Marjamehtään vaan

Kuinkahan moni näistäkin valittajista menevät itse marjoja mettään poimimaan, veikkaan ettei yksikään. Kunhan valittavat täällä ja haukkuvat näitä ulkomaalaisia jotka yrittävät saada jotain elantoa itselleen. Miksi joka helvetin asiasta pitää kitistä, sossusta haetaan rahat ja kaikki annetaan valmiina ja täällä käydään valittamassa joka asiasta. Jos ne ulkomaalaiset poimivat marjoja metästä niin sinne jää kyllä vielä teillekin, ette te ilman niiden takia. Tuskinpa te sinne jaksatte lähtä, joutuis tekemään vähän töitä niiden marjojen eteen.

• Pyynviheltäjä.

Onko metsästys kaupallista bisnestä? Se on harrastus ja metsästysseurat useimpien kylien ainoita todella toimivia yhdistyksiä.

• Kalliit luvat

Vihellä mitä vihellät. Luuletko että muut maan omistajat jää kattomaan sivusta jos metsästyksestä ja marjastuksesta ruetaan jossain päin Suomen maksamaan jopa 5euroa/ha?? Kyllä ne kaikki kupille tulee syömään kun ruoka on tarpeeksi hyvää. Metsäyhtiöthän rahastaa jo nyt pienriistan,hirven ja karhun pyynnistä erikseen. Kaikelle riistalle vuokra aika suolanen maksettava jo nyt. Meidän seura hankkii talkootyöllä rahaa vuokriin ja loput otetaan jäseniltä suoraan. Pienriistamiehet ei vain maksa pelkkien hirvilupa alueiden vuokrista kun eivät saa siellä metsästää mitään. Melkoinen sekasotku mutta jotenkin eteenpäin on mentävä.

• PaavoPoimija
        Kalliit luvat kirjoitti:

Vihellä mitä vihellät. Luuletko että muut maan omistajat jää kattomaan sivusta jos metsästyksestä ja marjastuksesta ruetaan jossain päin Suomen maksamaan jopa 5euroa/ha?? Kyllä ne kaikki kupille tulee syömään kun ruoka on tarpeeksi hyvää. Metsäyhtiöthän rahastaa jo nyt pienriistan,hirven ja karhun pyynnistä erikseen. Kaikelle riistalle vuokra aika suolanen maksettava jo nyt. Meidän seura hankkii talkootyöllä rahaa vuokriin ja loput otetaan jäseniltä suoraan. Pienriistamiehet ei vain maksa pelkkien hirvilupa alueiden vuokrista kun eivät saa siellä metsästää mitään. Melkoinen sekasotku mutta jotenkin eteenpäin on mentävä.

Tänään thaijoukko tuli poimimaan hilloja muutaman metrin päähän minusta..
        En hakeutunut heidän lähelle, vaan he tulivat katsomaan, että olisiko minun kohdallani hyvin marjoja.
        Enpä ole vastaavanlaista toimintaa tavannut aikaisemmin, vaikka hillasoita olen
        kulkenut yli 30 vuotta.
        Thaijoukko ei kyllä saanut minulta sympatioita.
        Heiltä tosi ajattelematonta toimintaa.

• ToinenPaavo
        PaavoPoimija kirjoitti:

Tänään thaijoukko tuli poimimaan hilloja muutaman metrin päähän minusta..
        En hakeutunut heidän lähelle, vaan he tulivat katsomaan, että olisiko minun kohdallani hyvin marjoja.
        Enpä ole vastaavanlaista toimintaa tavannut aikaisemmin, vaikka hillasoita olen
        kulkenut yli 30 vuotta.
        Thaijoukko ei kyllä saanut minulta sympatioita.
        Heiltä tosi ajattelematonta toimintaa.

Tänään tapasin kaksi taikkuporukkaa eri paikassa.
        Toisen porukan pakettiautossa oli muutama poimija tavaratilasssa, kun
        kuskien viereen ei kaikki mahtunut.
        Taikuilla on eri kulttuuri myös liikenteessä.

• ToinenPaavo
        ToinenPaavo kirjoitti:

Tänään tapasin kaksi taikkuporukkaa eri paikassa.
        Toisen porukan pakettiautossa oli muutama poimija tavaratilasssa, kun
        kuskien viereen ei kaikki mahtunut.
        Taikuilla on eri kulttuuri myös liikenteessä.

Tänään oli ukrainalaisia maastossa.
        Joten kansainvälinen meno on selekosilla

• Mökkiläinen

Pahimpia rosvoja ovat mtk ja sen kannattajat.

• Entinen mtk:n jäsen

Samaa mieltä näytti olevan toisinajattelijakin blogissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      1711
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      55
      1328
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      191
      1094
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      52
      1061
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      1019
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      37
      965
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      60
      881
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      208
      851
    9. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      56
      825
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      155
      820
    Aihe