Hyvän yön rukouksia / iltarukouksia

donatellon henkseli

Hyvää iltaa rakkaat ihmiset!

Mitkä ovat kauneimpia iltarukouksia? Miten sinä yleensä rukoilet päivän viimeisinä tunteina.

Itse olen rukoillut aikoinani aika paljon sitä klassista iltarukousta ja siitä on nyt tullu jo ehkä hieman tuttu litania, joten siksi tämä topic.

Klassikohan menee jotenkin näin:

Levolle laske luojani
armias ole suojani
sijaltain jos en nousisi*
taivaaseen ota tykösi

Aamen

*jos sijailtain

72

1336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa todettakoon, että juuri tuo samainen klassikko on on minunkin lapsuudesta tuttu iltarukous.

      Pidän myös usein leireillä käytetystä rempseämmästä rukouksesta: "Hyvää yötä, Jeesus myötä, kiitos tästä päivästä, se oli kiva!"

      Isoisäni opetti minulle toisen tutun iltarukouksen:

      Tule Jeesus lapses luo
      armos, siunaukses suo
      tue pientä horjuvaa
      johda tietä oikeaa

      aamen.

      Kauniita unia ja rauhallista yötä itse kullekin
      toivottelee Sinikka-pappi

      • tällainenkin löytyy

        hyvää yötä
        Jeesus myötä
        älä unohda lähetystyötä


      • 14+12
        tällainenkin löytyy kirjoitti:

        hyvää yötä
        Jeesus myötä
        älä unohda lähetystyötä

        ... ja muistuta pitämään turvavyötä :)


      • muistetaan turvavyö
        14+12 kirjoitti:

        ... ja muistuta pitämään turvavyötä :)

        tuo on hyvä jatko


      • Kauniita unia

        "Viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa todettakoon, että juuri tuo samainen klassikko on on minunkin lapsuudesta tuttu iltarukous."

        Juu, oli kliffaa mietiskellä pimeässä sitä mahdollisuutta että kuolema yllättää nukkuessa.


    • Eräs toivoton tapaus

      Itselläni on aika monipuolinen repertuaari. (En aina silti rukoile. Jumala varmaan naureskelee minua välillä ihan vääränä. Katsotaan koska se taas ylipäätään muistaa minut. Jaa meitä on niin moneen junaan.)

      Jos olen oikein jumalallisella tuulella saatan veisata virttä mielessäni
      Pyhä, Pyhä, Pyhä suuri Jumalamme, ILLAN tullen sinulle me tuomme kiitoksen. Tässä täytyy vaihtaa sanat kun siinä lukee itse asiassa aamu. Lapsena osasin ulkoa kaikenlaista, nyt ajattelen että taidan olla aika toivoton kun en opi jostain syystä edes virsiä ulkoa. Niistä olisi nimittäin apua kun joskus ei ole sanoja. Olen sangen sekava iltarukouksessa. Saatan samassa rukouslitaniassani laulaa mielessäni ortodoksien psalmia Kiitä sieluni Herraa ja kaikki mitä minussa on Hänen pyhää nimeänsä, kiiiiiiitä sieluni Herraaaa. Rauhoittavaa tällaiselle neuroottiselle ihmiselle kuin minä. Jatkuu, siis tuo psalmi: Kiitä sieluni Herraa äläkä unohda mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt
      Hän antaa kaikki sinun syntisi anteeksi
      Parantaa kaikki sinun sairautesi
      Lunastaa sinun sielusi Tuonelasta
      Ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella
      Siis jonkinlainen pienoisevankeliumi näemmä.
      TOISINAAN luen Isä Meidän rukouksen.
      Sitten taas toisinaan omia ihmisen sekavia rukouksiani (omin sanoin), toivottavasti en rasita niillä Herra-parkaa kovasti.

      • EL.a .K:IM

        Eräs toivoton tapaus

        Toi Isämeidän rukous kuuluu mun repertuaariin, Sitten käyn läpi asioita, mitkä ovat mielessäni.

        Kokeile rukouksena psalmi 4. Ja varsinkin psalmi 28. Kyllä sun äänesi on varmasti kuultu.


      • EL.a .K:IM

      • EL.a .K:IM

      • näin on

        Isä meidän -rukous on aina hyvä


      • Eräs toivoton tapaus
        EL.a .K:IM kirjoitti:

        Eräs toivoton tapaus

        Toi Isämeidän rukous kuuluu mun repertuaariin, Sitten käyn läpi asioita, mitkä ovat mielessäni.

        Kokeile rukouksena psalmi 4. Ja varsinkin psalmi 28. Kyllä sun äänesi on varmasti kuultu.

        Juu kyllä minä sen tiedän, että se on kuultu, vaikka toivoton tapaus olenkin.
        Mutta säännöllisesti en opi ikinä rukoilemaan. Kokeilin sitä aikani ja jostain syystä se alkoi tuntumaan valheelliselta. Sitten saatan kyllä yhtäkkiä ruveta rukoilemaan Jumalaa pitkäänkin ja täysin omilla sanoilla. Mutta harjoittelen tätä ei omilla sanoilla rukoilua ja todella Isä Meidän -rukous on itse asiassa näppärä. Kirkossa kun käyn harvoin, ja se luetaan, jotenkin pappi lukee liian nopeasti, mutta sitten saatan rukoilla sen kaksikin kertaa itsekseni ja tosi hitaasti. Mutta kiitos neuvoista.

        Mutta näitä tunnetiloja on vaikka mitä Jumalan edessä. Joskus tuntee itsensä huijariksi, joskus rakastetuksi, mutta silloin aikoinaan kun pääsin vaikeammasta yli, en ole koskaan tuntenut itseäni vihatuksi, vaikka ihmettelenkin mitä Hän minussa näkee. Sen takia olen päättänytkin olla puuttumatta näihin Jumalan asioihin. Katsos ei hän huijaria voi mihinkään käyttää.


      • EL.a .K:IM
        Eräs toivoton tapaus kirjoitti:

        Juu kyllä minä sen tiedän, että se on kuultu, vaikka toivoton tapaus olenkin.
        Mutta säännöllisesti en opi ikinä rukoilemaan. Kokeilin sitä aikani ja jostain syystä se alkoi tuntumaan valheelliselta. Sitten saatan kyllä yhtäkkiä ruveta rukoilemaan Jumalaa pitkäänkin ja täysin omilla sanoilla. Mutta harjoittelen tätä ei omilla sanoilla rukoilua ja todella Isä Meidän -rukous on itse asiassa näppärä. Kirkossa kun käyn harvoin, ja se luetaan, jotenkin pappi lukee liian nopeasti, mutta sitten saatan rukoilla sen kaksikin kertaa itsekseni ja tosi hitaasti. Mutta kiitos neuvoista.

        Mutta näitä tunnetiloja on vaikka mitä Jumalan edessä. Joskus tuntee itsensä huijariksi, joskus rakastetuksi, mutta silloin aikoinaan kun pääsin vaikeammasta yli, en ole koskaan tuntenut itseäni vihatuksi, vaikka ihmettelenkin mitä Hän minussa näkee. Sen takia olen päättänytkin olla puuttumatta näihin Jumalan asioihin. Katsos ei hän huijaria voi mihinkään käyttää.

        Eräs toivoton tapaus

        Ei kirkossa käynti ole välttämättömyys. Se on vain boonus, jos haluaa käydä. Kivat puitteethan siellä on itsensä pieneksi tuntemiselle. Mä liikutun joka kerta ihan täysiä, kun kirkossa lausutaan Isä meidän rukous. Pyyhin roskaa silloin silmästäni helposti (Lue kyynel).

        Elä ylimieti asioita. Jos olet Jumalalle tärkeä, niin hyväksy vaan asia. Ei sun tarvitse pohtia, miksi. Ole vaan.


      • Eräs toivoton tapaus
        EL.a .K:IM kirjoitti:

        Eräs toivoton tapaus

        Ei kirkossa käynti ole välttämättömyys. Se on vain boonus, jos haluaa käydä. Kivat puitteethan siellä on itsensä pieneksi tuntemiselle. Mä liikutun joka kerta ihan täysiä, kun kirkossa lausutaan Isä meidän rukous. Pyyhin roskaa silloin silmästäni helposti (Lue kyynel).

        Elä ylimieti asioita. Jos olet Jumalalle tärkeä, niin hyväksy vaan asia. Ei sun tarvitse pohtia, miksi. Ole vaan.

        Niin no en minä tietenkään sen tärkeämpi ole Hänelle kuin muillekaan ihmisille. Se on vaan se osa Kristuksesta mikä on varattu minulle.

        No onneksi taivaassa tämä uskottomuuteni Herralle päättyy.


      • EL.a .K:IM
        Eräs toivoton tapaus kirjoitti:

        Niin no en minä tietenkään sen tärkeämpi ole Hänelle kuin muillekaan ihmisille. Se on vaan se osa Kristuksesta mikä on varattu minulle.

        No onneksi taivaassa tämä uskottomuuteni Herralle päättyy.

        Eräs toivoton tapaus

        Suhteesi Jumalalle on henkilökohtainen. Elä aliarvioi sitä. Joudut aika nopeasti pulaan, jos et tunne Isän rakkautta. Se on tietysti erilainen jokaiselle lapselleen. Toiset tarvitsevat eri asioita, kuin toiset. Mutta Isän rakkaus on uniikkia. Se on henkilökohtaista.


      • :)


    • 09fc

      Kammottava värssy. Ei ihme että uskisten lapset käsivät painajaisista kun pelkäävät nukkuessaan kuolevansa.

    • Rukouksen voimaa

      Mun suosikkini on ollut jokailtainen värssyni:

      "Mikset Jeesus afrikkalaista auta,
      kun hän on nälissään kuin lauta.
      Voisit Jeesus tekosiasi miettiä,
      ja syvällä sisimmässäsi hävetä.

      Amen."

      Tuo jos mikä laittaa Jeesuksen varmasti pohtimaan auttamatta jättämisiään.

      • minorutta

        Nimimerkille "Rukouksen voimaa",
        sun rukoukses sua itseäsi soimaa.
        Miksi et itse afrikkalaista auta?

        Pitäiskö Jeesuksen tehdä kaikki sun puolestas,
        luovu mieluummin tekopyhästä huolestas!
        Tunnusta syntisyytesi ja ota vastaan iäisyytesi!

        Tietysti voit jatkaakin turhaa itkemistä,
        jos haluat kokea itkua ja hammasten kiristystä.


      • Rukouksen voimaa
        minorutta kirjoitti:

        Nimimerkille "Rukouksen voimaa",
        sun rukoukses sua itseäsi soimaa.
        Miksi et itse afrikkalaista auta?

        Pitäiskö Jeesuksen tehdä kaikki sun puolestas,
        luovu mieluummin tekopyhästä huolestas!
        Tunnusta syntisyytesi ja ota vastaan iäisyytesi!

        Tietysti voit jatkaakin turhaa itkemistä,
        jos haluat kokea itkua ja hammasten kiristystä.

        Älä suotta provoa,
        Jeesus ei ketään auta.


      • öhmölä
        Rukouksen voimaa kirjoitti:

        Älä suotta provoa,
        Jeesus ei ketään auta.

        onpaha tuo auttanu monis jutuis jotta kiitos herralle vaan


        valoa kohti ja sillee


      • alipaineoktaavi
        Rukouksen voimaa kirjoitti:

        Älä suotta provoa,
        Jeesus ei ketään auta.

        Tuli sellainen tulva, ja mies kiipesi katolle ja rukoili Jumalaa auttamaan. No hän istuskeli siinä ja vesi nousi. Sitten ilmestyi jostain vene, joka tuli vierelle ja kysyi, haluaisitko kiivetä mukaan. No, en, mies vastasi, Jumala kyllä pelastaa minut.

        No aikaa vierähti, ja siihen tuli kantosiipialus, ja sieltä kysyttiin, jos mies hyppäisi mukaan. Ei, kyllä Jumala pelastaa minut. kuului vastaus. Vesi jatkoi nousuaan.

        Paikalle saapui helikopteri ja sieltä huudettiin, haluaisiko mies hypätä kyytiin. Ei, kyll Jumala pelastaa minut, mies huusi takaisin. Ja sitten mies hukkui.

        Taivaassa mies kysyi Jumalalta, miksei tätä pelastanut. Jumala vastasi, lähetin sinulle veneen, kantosiipialuksen ja helikopterin, mitä muuta olisit vielä kaivannut?


    • Itressi vapaa.

      Minä en arvostelisi rukouksissani Jeesusta tai vaatisi mitään sillä ei Jumala ole mitään velkaa ihmiselle vaan ihminen on velkaa kaikesta Jumalalle.Itse kiitän iltaisin ja aamuisin kaikesta mikä minua on kohdannut elämässäni näi pääsääntöisesti.

      • 12

        Aamen!


    • Lapsena minulle opetettiin tuo klassikko eli Levolle lasken luojani...., mutta nykyisin iltarukoukseni on Herran siunaus lisättynä milloin milläkin ajakohtaisuudella.

      Yksi hienoimpia iltarukouksia on Martti Lutherin rukous, joka kuuluu näin:
      "Minä kiitän sinua, taivaallinen Isäni, rakkaan poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta, että olet kuluneena päivänä minua armollisesti varjellut.
      Pyydän sinua: anna anteeksi kaikki syntini, joilla olen vääryyttä tehnyt, ja varjele minua armollisesti tulevana yönä. Minä annan itseni, ruumiini, sieluni ja kaikkeni, sinun käsiisi.
      Pyhä enkelisi olkoon minun kanssani, ettei paha vihollinen saisi minussa mitään valtaa. Aamen."

      Antti-pappi

    • arg

      Levolle laske luojani
      armias ole suojani
      sijaltain jos en nousisi*
      taivaaseen ota tykösi


      Minullekin opetettiin tuo rukous kun olin pieni, hyvin pieni. Olen murrealueelta kotoisin ja siellä tuo kolmas rivi sanottiin "jos sialtain en nousisi". Monta vuotta minä ihmettelin, että mitä varten sika on sekoitettu tuohon minun rukoukseen.

    • Minunkin rukoukseni on lapsuudesta saakka ollut täällä mainittu
      Levolle laske Luojani
      armias ole suojani jne.

      Se on turvallinen, hyvä rukous, joskin kuten Arg tuossa yllä kirjoitti voi tuo "sijaltain" synnyttää ainakin lapsen mielessä hämmennystä.

      Isä Meidän -rukous tai jokin muu rukous on myös hyvä rukous. Myös kotien Rukouskirjasta löytyy hyviä rukouksia.

      Vaikka itse kukin saa ja ehkä voi rukoilla vapaasti omin sanoin, valmis rukous tuo turvaa, etenkin niissä tilanteissa, joissa ei ole sanoja. Kannattaa muistaa, että huokauskin on jo rukous... Voi myös pyytää, että "Herra siunaa minua ja rakkaitani tai kenelle tahansa voi halutessaan pyytää varjelusta ja siunausta.
      terveisin Tuula pappi

    • Kelttiläisten rukousten joukossa on myös kauniita iltarukouksia. Harmi kun ei ole tässä nyt kirjaa ulottuvilla niin en voi niistä mitään tähän nostaa.

      Googlaamallakaan ei löytynyt mitään niistä mitä etsin. Sen sijaan tuli vastaan Tampereen seurakuntien sivuilta tällainen kiva iltarukous:

      Pieni iltarukous

      Olen väsynyt, Jumala.

      Olen valmis nukkumaan.

      Anna minun nukkua käsivarsillasi.

      anna minun levätä ilossasi.



      Jätän sinulle huoleni.

      Annan sinulle unelmani.

      Katso minua siunaten,

      katso minua rakkaudella.

      --

      - Virpi

      • Eräs toivoton tapaus

        Oikein hyvä. Jotain tuollaista olen varmaan joskus tapaillut omillakin sanoillani.


    • ei ole

      Ei ole toivottomia tapauksia, koska Jeesus rakastaa kaikkia

    • kiitos kiitos

      taas tuli uusi aamu

    • alipaineoktaavi

      Kiitoksia rukousvinkeistä. Mie en aina oikein osaa sanoja, kun tuntuu, että vaikka mitä latelisin, niin kyllähän Hän jo tietää, mitä ajattelen. Niin että loppujen lopuksi vain tuhlaan sen aikaa, ja jonossa on varmasti hätäisempiäkin rukouksia.

      Joskus sitten kun alan rukoilla, niin olenkin ihan ajattelematta, ja vain niinkuin olen, koska kyllähän se Jumala tietää minun haluni.

    • "Siunaa meitä kaikkia
      maan ja taivaan Luoja.
      Kätesi on yölläkin
      pienten lasten suoja.

      - ja isojen kanssa."

      Aamen.


      Emilia (toimittaja)

    • kiitos kiitos

      Kiitos, Emilia, tästä rukouksesta

    • kiitän Herraa

      Tuli kaunis päivä

    • Laitanpa omanikin tänne.
      Lapsena vanhempani opettivat minulle iltarukouksen:
      "Rakas Jeesus siunaa meitä.
      Anna meille enkeleitä.
      Siivillänsä meidät peitä.
      Älä meitä koskaan heitä.
      Aamen."

      Tämä rukous on äitini perheen perintönä siirtynyt ainakin jo neljän tai viiden polven verran. Itsestäni tuntuu hienolta saada hiljentyä päivän päätteeksi samaan rukoukseen, jota tiedän jo omien isovanhempienikin käyttäneen.

      -JuhaH-
      Nuorisotyönohjaaja

      • turvassa ollaan

        siivillään Hän meidät peittää


      • suojaksi

        anna meille enkeleitä


    • Merja A

      Lapsena oppiman "Levolle laske juojani.........." tuntui minusta jo lapsena tosi kokoltä ja laitoinkin sen romukoppaan jo aika pienenä.

      Omille lapsilleni olen opettanut seuraavan iltarukouksen:

      Päivän touhut taakse jää
      minua jo väsyttää.
      Kiitos että nukkumaan
      peiton alle mennä saan.
      Hyvää yötä Jumala, siunaa meitä kaikkia
      isiä ja äitiä ........................ (ja tänne loppuun sitten kaikki mahdolliset perheenjäsenet, kaverit, lemmikit ym:)

    • heitteille jätetty

      Jumalani,miksi minut hylkäsit ? eksyneen kun unhotit.

      • Jumala välittää

        Jumala ei ole hylännyt ketään


      • EL.a K:IM

        heitteille jätetty

        Kaivahan siitä kompassistasi suuntimia. Ei Isän kädestä eksy. Jos siitä lähtee väärään suuntaan, niin konttaa takaisin lähtöasetelmaan. Ei se niin vaikeata ole.


    • Nella

      Päivä sammuu iltaan, yöhön.Hiljennymme viime työhön;nöyrä pyyntö
      Luojallemme: tule Isä turvaksemme!Enkeleiltäs suojan saamme,
      nimessäsi Jeesus, amen.

      • Hakukoneosuma

        Tämä osui googleen, kun mietin äitini opettamaa iltarukousta - jonka olen pojalleni opettanut. Kolmen sanan tarkkuudella sama rukous.

        - Make


    • չ

      Hyvää yötä Jeesus myötä

    • kiitos kiitos

      kiitän uudesta aamusta

    • kiitän taas

      taas tuli hieno aamu

    • Hei, sain ystävältä tällaisen rukouksen, joka herkisti:
      Anna meille tai siis älä ota pois keneltäkään leipää ja syliä.
      Puuroa ja soppaa pyhänä ja perunamuusia koska se lohduttaa.
      Anna pelloille kevät ja linnuille pesät.
      Lapselle joku joka välittää. Kantaa toisen reppua ja eväitä ja kyyneleitä.
      Siunaa mummolle hellapuut ja virsikirjaan isommat präntit.
      Pidä sitä liukkailla kädestä, kun se on meille niin tärkeä.
      Aamen


      Itse rukoilin lapsena:
      Minä pieni lapsikulta
      aamuin illoin rukoilen
      Pienet kädet yhteen liitän
      Taivaan Isää aina kiitän.
      Aamen.

      Omille lapsilleni lauloin laulua
      Sylihisi Jeesus rakas.

      t. Maarit-pappi

    • rukoilen

      Jeesus, anna Suomeen poutasäitä

    • rukoilen taas

      että saadaan sato korjattua

    • näin on

      nyt ei enää saa sataa

    • نو

      Tämä oli englanniksi. Minä suomensin sen:

      nyt kun on valo taas sammutettu
      ja rukous aloitettu
      pyydän vahtimaan ja vaalimaan
      lähettämään minut unen maailmaan

      Vapahtajani tee puhdasta
      tämän päivän mielen murheista

      auta että minä
      olisin hyvä ja kiltti, niinkuin Sinä

      jos rakkaus ei riitä auta myös niitä,
      jotka ovat rakkaita ja läheisiä minulle
      olemaan myös rakkaita ja läheisiä Sinulle

      toivon vielä minulle ja kaikille keitä rakastan
      ylhäälle taivaaseen kotia maailman parasta

      • rukoilen

        kiitetään, että saimme viime yönäkin rauhassa nukkua täällä Suomessa

        kiitos, että saamme pyytää rauhaa Syyriaankin


    • kiitos kiitos

      kiitos käännöksestä

    • ajoissa nukkumaan

      Illat pimenevät ja iltarukoukset rukoillaan yhä aikaisemmin

    • हैं

      Ai minä sain kiitoksen! Tässäpä uusi käännös:

      Isä nyt on tullut yö
      ja on loppunut leikki ja työ.

      Tämä päivä kohteli hyvin minua,
      nyt käännyn puoleesi ja rukoilen Sinua.

      Siunaa lapsia kaikkialla,
      ympäröi rakkaudellasi loputtomalla,
      kun me nukumme ja kun me heräämme,
      Jeesuksen vuoksi katso peräämme.

    • evlu

      Suomen lapset tarvitsevat todella Jumalan varjelusta

    • ખ零_零)

      Hieman kieli poskessa, mutta tässäpä tämäkin nyt sitten:

      nyt aloitan öistä lepoani
      enkelit vartioikaahan ketoani
      niinkuin pikkuisesta pikku linnusta
      pitää rakas Luojani huolen minusta
      heräisimpä onnellisena, olisipa uni makia
      tätä pyydän Jeesuksen Kristuksen takia

    • näin on

      Hänen siipiensä suojassa me saamme levätä

    • kiitos kiitos

      kiitetään taas uudesta päivästä

    • લો

      Jumala nyt tahdon sanoa
      kiitos, kun osoitit rakkautesi paloa.
      kiitos Sinulle perheestäni
      että välität. rakkaudellasi. elämästäni.
      lähetä rakas enkelisi laittamaan oikein nätti pieni rusetti tyttöystävän suulle, kun koitat suomentaa englannista iltarukousta, ettei ihan vallan hermot menisi aamen.

    • Kaunis on mummuni aina rukoili tämän.

    • kuulee rukoukset

      Jumala, Hän, joka on korvan luonut, eikö Hän kuulisi. Näin lukee Raamatussa

    • kiitos kiitos

      uusi aamu on taas koittanut

    • nukkuu turvallisesti

      iltarukous pitäisi opettaa jokaiselle lapselle

    • evlu

      annetaan lasten tulla Jeesuksen luo

    • Psalmit 3

      8 (4:9) Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.

    • Gud som haver barnen kär,
      se till mig som liten är.
      Vart jag mig i världen vänder
      står min lycka i Guds händer.
      Lyckan kommer, lyckan går,
      den Gud älskar, lyckan får.

    • iltarukouzZz

      "vaikka sieluni pimeydessä onkin,
      se kuitenkin kohoaa kylpemään täydellisesä valossa,
      olen rakastanut tähtösiä niin paljon
      etten enään pelkää pimeää."

    • perintö

      Ilta jo joutuu,kädet yhtehen liitän. Päivästä tästä Isää Taivahan kiitän. Varjele yöllä,uni rauhaisa anna. Vaarojen tullen minut turvahan kanna. Taivahan Herra ota pyyntöni vastaan. Tiedän sen varmaan ei Isä unhoita lastaan. Amen.

    • Jumala välittää

      Eräistä rukouksista on tullut minulle tärkeitä. Ne kuuluvat seuraavasti:

      Uskon tunnustus
      Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, Taivaan ja Maan Luojaan.
      Ja Jeesukseen, Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
      Joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiin naulittiin, kuoli, ja haudattiin. Astui alas Tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös Taivaisiin. Istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan oikealla puolella, ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Pyhän Henkeen, Pyhän yhteisen seurakunnan, Pyhäin yhteyden, syntien anteeksi antamisen, ruumiin ylös nousemisen ja iän kaikkien elämän. Aamen

      Isä meidän

      Isä meidän joka olet Taivaissa, Pyhitetty olkoon Sinun nimesi, tulkoon Sinun valtakuntasi, tapahtukoon Sinun tahtosi, myös maan päällä, niin kuin Taivaissa. Anna meille tänä päivänä, meidän joka päiväinen leipämme, ja Anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan Päästä meidät pahasta, sillä Sinun on valtakunta, ja voima, ja kunnia, iänkaikkisesti. Aamen

      Jeesus siunaa

      Rakas Jeesus siunaa meitä, Anna meille enkeleitä. Siivilläsi meitä peitä, älä meitä koskaan heitä. Aamen

      Levolle lasken

      Levolle lasken Luojani,
      Armias ole suojani.
      Jos sijaltain en nousisi,
      Taivaaseen Ota Tykösi.
      Aamen

      Tärkeimmät olivat siinä.

    • evlu

      Hyvää yötä
      Jeesus myötä
      Älä unohda lähetystyötä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe