Rakastamallesi ihmiselle.
Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?
690
12041
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sen että kaduttaa vietävästi että koskaan lähestyin häntä ja olen kertonut rakastavani, en todellakaan rakasta
- Anonyymi00011
Kiitos.
- Anonyymi00022
Sanoisin, et kiva kun oot siinä <3 Hymy on kivaa, kun sellaisen aidon oikeasti kohtaa.
- Anonyymi00085
Juu suksi vttuun.
- Anonyymi00135
Olipa palstaäijä koskettava kertomus. Sain nääs oikein tunne_elämyksen tästä. Tai no en minä vaan nämä pari muuta edellä syystä mitä en täysin ymmärrä, mutta tunteita pitää olla ihmisillä🙄
- Anonyymi00002
Sanoisin hänelle, että meidän täytyy löytää tie toistemme luo. Minun täytyy saada halata sinua. Tarvitsen sinua.
- Anonyymi00005
❤️
- Anonyymi00136
Just just. Ja wade wilson kirjoittelee naisille, että haluaa saada heidän sydämet hymyilemään. Uskomatonta, että kahden naisen murhanneelle saastalle löytyy näitä lo-life kannattajia
- Anonyymi00138
Anonyymi00136 kirjoitti:
Just just. Ja wade wilson kirjoittelee naisille, että haluaa saada heidän sydämet hymyilemään. Uskomatonta, että kahden naisen murhanneelle saastalle löytyy näitä lo-life kannattajia
Kirjoitin näin, koska haiskahti hieman teennäiseltä. Anteeksi
- Anonyymi00206
Vastaan tähän, että niin täytyisi, mutta mistä se löytyisi? Halaisin sinua jos olisit nyt täällä🫶
- Anonyymi00389
Ei tuu onnistumaan.
- Anonyymi00629
Anonyymi00206 kirjoitti:
Vastaan tähän, että niin täytyisi, mutta mistä se löytyisi? Halaisin sinua jos olisit nyt täällä🫶
Halaus ❤️
- Anonyymi00661
Rakastan Sinua!
- Anonyymi00003
Hyvää ystävänpäivää taas uudestaan
- Anonyymi00004
olen erittäin outo. muistuttelen nyt vielä jos et muistanut.
- Anonyymi00006
Ei haittaa, niin minäkin.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei haittaa, niin minäkin.
tuskastuttaa kun en tiedä osaanko päästää sua lähelle en varmaan.
- Anonyymi00008
Rakastan sinua ikuisesti ja lupaan olla luottamuksesi arvoinen❤️
- Anonyymi00140
Johan se on selvää, että jos tämmöistä soopaa puhelee ennen mitään tapaamista tai muuta sellaista, että naisen ainakin kannattaa juosta kukkulalle.
- Anonyymi00141
Anonyymi00140 kirjoitti:
Johan se on selvää, että jos tämmöistä soopaa puhelee ennen mitään tapaamista tai muuta sellaista, että naisen ainakin kannattaa juosta kukkulalle.
Kuinka sinua note pad pentu voi kiinnostaa tällainen yleisen tason valistus näin tavattoman paljon? Joo, minä tiedän henkilöön meneminen on fantasistista, mutta sillä ei saa ei lasta ei kakkaa aikaan siinä mielessä. T äippä
- Anonyymi00009
Hyvää ystävänpäivää rakas mies ♥️
- Anonyymi00010
Koita pysyä pystyssä mies 😉
- Anonyymi00081
Hyvä lohkaisu tuo ja sattui nappiin, kiitos! m>n
- Anonyymi00093
Anonyymi00081 kirjoitti:
Hyvä lohkaisu tuo ja sattui nappiin, kiitos! m>n
😠
- Anonyymi00012
Me kuulumme yhteen, mies.
- Anonyymi00109
Niinhän se on nainen!
- Anonyymi00013
Kun heräät, niin ihanaa ystävänpäivää halilla 🤗 Ja pusu, ja hali ja... no niin, menen ulos jäähtymään.
- Anonyymi00025
Lähestyn ;)
- Anonyymi00014
Rakastan sinua. Ikävä ja kaipaus tuntuvat nyt taas jotenkin ylitsepääsemättömiltä.
- Anonyymi00016
Niinpä toi on rakkautta,kyllä te viä kohtaatte.
- Anonyymi00015
Kulta! Rakas! Haluan istua syliisi.
- Anonyymi00090
Saako olla tapilla vai ilman.
- Anonyymi00122
Anonyymi00090 kirjoitti:
Kummatkin. Mutta vain yksi ainoa oikea tappi kiinnostaa.
- Anonyymi00143
Anonyymi00090 kirjoitti:
Koetteko palstaäijälle sutkauttelija olevanne humoristi? Olette aiwan liian vihamielinen siihen, vaikka ehkä itse ajattelette ettei se näy, hyvä herra.
- Anonyymi00145
Anonyymi00122 kirjoitti:
Kummatkin. Mutta vain yksi ainoa oikea tappi kiinnostaa.
Ja sehän mistä puhut, eli omasi on tietenkin nääs aiwan hermeettinen, eikö niin palstaäijä? Persuissakin kuka tahansa saattaa olla mitä tahansa. No ei vaan, kunhan kiusasin
- Anonyymi00017
Ei ole onnekseni tätä onkelmaa ettäkö tarvis satuillanjollekin tunteistaan joita ei edes ole sanat kun on vaan sanoja sanat osoita kenellekkään ettäkö toinen rakastaisi naiset vaan tykkää elää niissä rakkaus fantasioissaan joita ovat niistä lälly romanttisista elokuvistaan oppineet
- Anonyymi00018
Toivottavasti nyt olet tyytyväinen.
- Anonyymi00020
En ole koskaan. Siksi en voi olla ystäväsi. Koitan vähin äänin hivuttautua pois. Sivusta
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
En ole koskaan. Siksi en voi olla ystäväsi. Koitan vähin äänin hivuttautua pois. Sivusta
Mitä sinä vielä halaut. Että tapan itseni niinkö? Olen kaiken jo estänyt. Ei tarvitse olla ystävä. Ei tarvitse olla yhtään mitään. Kumpa ei ois koskaan edes tavattu.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mitä sinä vielä halaut. Että tapan itseni niinkö? Olen kaiken jo estänyt. Ei tarvitse olla ystävä. Ei tarvitse olla yhtään mitään. Kumpa ei ois koskaan edes tavattu.
Te molemmat kuvittelette kirjoittavanne jonkun muun kanssa kuin oikeasti kirjoitatte. Aika sekohommaa.
- Anonyymi00031
Anonyymi00023 kirjoitti:
Te molemmat kuvittelette kirjoittavanne jonkun muun kanssa kuin oikeasti kirjoitatte. Aika sekohommaa.
Aika sekohommaa, ettet vieläkään suostu sisäistämään, että nämä dialogit on trollaavan palstaäijän performansseja
- Anonyymi00033
Howdidiidi howdiduuduu juu juu oon
- Anonyymi00159
Anonyymi00033 kirjoitti:
Howdidiidi howdiduuduu juu juu oon
Madekeitto on kuulemma hyvää jos kaipaa jotain niljakasta ja sattuu olemaan niin pieni mieli ja sielu että totuuden esiintulon edesauttaminen on kieroa käärmeilyä
- Anonyymi00471
Anonyymi00023 kirjoitti:
No täällä on niitä jotka oikeesti kuvittelee viestivänsä sen tietyn kanssa. 🙄 tällanen palsta on kyllä niin seko ettei tänne olis koskaan pitäny laittaa mitään ihmissuhde osioita.
Kun ihmisiä on niin moneen junaan ja toiset ottaa sieltä täältä itselleen ”sopivia” viestejä kuvitellen (lue haluaa kuvitella) sen olevan juuri hänelle niin mitähän se sille ihmisen psyykelle tekee??
Pitäiskö suomi24 taholla miettiä että onko ok sekoittaa ihmisten elämää. Tän koko tunteet osion vois poistaa. - Anonyymi00474
Anonyymi00031 kirjoitti:
Aika sekohommaa, ettet vieläkään suostu sisäistämään, että nämä dialogit on trollaavan palstaäijän performansseja
Joo tällä palstaäijällä tuntuu olevan ihan oma tapansa elää jotain kaksoiselämää täällä kirjoitellen välillä miehenä ja vastailee itselleen naisena.
No sen niin sanotun ”naisen” viestit on kyllä niin höpöhöpöä ja ylimenevää että ainakin naiset tajuaa feikeiksi mutta palstasedällä vaan tuntuu olevan kova tarve tällaiselle.
Vastaileeko hän ihan tarkoituksella itselleen naisena eli onko niin ettei ole ollut mitään naissuhteita pitkiin aikoihin niin tekee täällä itselleen niitä ns. mielikuvitussuhteita?
Varmaan kait jotenkin ok mutta vain siiihen asti ettei ala jostain irl naisesta tekemään parisuhde kohdetta jonka puolesta itselleen vastailee.
Sitten se olis jo siellä lain väärällä puolella. Ainakin jos naisesta erilaisia tuntomerkkejä pistelee sekaan ehkä kuviakin tai tekee jopa feikkiprofiileja lisäksi jossa maalailee mielikuvituksensa mukaan kaksoiselämäänsä.
Anonyymipalsta saattaa kerätä näitä mielenterveysongelmaisia mutta vastuu tällaisesta on palstan pitäjällä eli suomi24. Onkohan siellä mietitty miten nämä tällaiset häröilijät täällä hoidellaan??
- Anonyymi00019
Sanat ei riitä, super-wolf take us away
https://m.youtube.com/watch?v=f2BR0pHmizw&list=RDf2BR0pHmizw&start_radio=1&pp=ygUKU3VwZXIgd29sZqAHAQ== - Anonyymi00024
Yritän kovasti olla kaverizonella, mutta viimeksi, kun nähtiin, mun teki mieli silittää sun hiuksia. Etten ihan vielä pysty olemaan sun kaveri. Ehkä pikkuhiljaa.
n - Anonyymi00026
Annahan olla jo isukki.
- Anonyymi00110
Voi kuule.
- Anonyymi00027
Hyvää Ystävänpäivää! Olet mahtava.
- Anonyymi00028
Hyvää ystävänpäivää nettiystävä<3 toivottavast sul on ollu kiva päivä! Iso ja lämmin halaus*
- Anonyymi00029
Jos en ois vihainen ja päättänyt asioita, niin sanoisin, että tuo se mielettömän komea nassusi ja kroppasi tänne ja heti tai muuten!
- Anonyymi00146
Eikö ole enää uskomattoman komea ruho ja naama sinulla, itseäsi hyvin vaatimattomasti kehuva palstaäijä?
- Anonyymi00030
Nyt ”Heli@ heität niin että taivas repeää
- Anonyymi00032
Ikävöin sinuaj
- Anonyymi00046
❤️..
- Anonyymi00034
Hyvää ystävänpäivää ihana 😍 🤗 olet rakas ja niii tärkeä 💝
- Anonyymi00036
Ssmoin puss puss.
- Anonyymi00035
Olet ihana. Suukkoja.
- Anonyymi00037
On tulut aika
- Anonyymi00039
Onko? Johan sitä on jo odotettukin
- Anonyymi00038
Rakastan sua.
Olet tärkeämpi mulle kuin ehkä uskotkaan, ihana mies.- Anonyymi00040
Ja voisinpa sanoa sen myös ranskaksi:
Je t’aime mon homme. - Anonyymi00057
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ja voisinpa sanoa sen myös ranskaksi:
Je t’aime mon homme.Samoin sanoisin sinulle!
- Anonyymi00175
Anonyymi00057 kirjoitti:
Samoin sanoisin sinulle!
Oli naiselta miehelle. ❤️
-17:52 & 18:07
- Anonyymi00042
Olet elämäni rakkaus.
- Anonyymi00043
Tällaiset aina jotenkin tuntuu tossa rinnassa, ihan hyvällä tavalla. Jollekin onnekkaalle ja toivottavasti kerrot sen myös hänelle!
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Tällaiset aina jotenkin tuntuu tossa rinnassa, ihan hyvällä tavalla. Jollekin onnekkaalle ja toivottavasti kerrot sen myös hänelle!
Sitä toivon itsekin.
- Anonyymi00045
ehkä sanoisin hänelle jotain kaunista .
https://www.youtube.com/watch?v=jwlRb_vcCRc - Anonyymi00047
Vähän tulee nyt myöhään, mutta vielä ehtii toivottaa. Eli toivottelisin hyvää ystävänpäivää eräälle ihanalle naiselle😊. Voi kun tietäisitkin miten rakas oot ja miten ikävä on sinua ❤️.
Tämä on sinulle J, mutta varmaan jo sen tiesitkin😉❤️❤️❤️❤️❤️ - Anonyymi00048
Sinä se et muutu
- Anonyymi00049
Miksi pitäisi?
- Anonyymi00050
Kukaan ei muutu paitsi ajan kuluessa olosuhteiden muuttuessa eli pakon alla.
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Mitä ajattelinkaan. No harm done. Peruutan.
- Anonyymi00064
Kaikki muuttuvat koko ajan.
- Anonyymi00071
Anonyymi00064 kirjoitti:
Kaikki muuttuvat koko ajan.
Ei välttämättä. Jotkut saa turvallisuudentunteen siitä, että mikään ei muutu eikä he myöskään kykene muuttamaan tai ymmärtämään omia huonoja käytösmallejaan. Maailma kyllä ympärillä muuttuu ja vaatii muutoksia.
- Anonyymi00157
Anonyymi00071 kirjoitti:
Ei välttämättä. Jotkut saa turvallisuudentunteen siitä, että mikään ei muutu eikä he myöskään kykene muuttamaan tai ymmärtämään omia huonoja käytösmallejaan. Maailma kyllä ympärillä muuttuu ja vaatii muutoksia.
Kuulostaa nääs ihan patriarkaatilta ja pick me- hännystelijöiltä tunkkaisissa ilmapiireissä
- Anonyymi00158
Can you feel gaslighting tonight?
- Anonyymi00052
Että jos hän oikeasti välittää minusta, hänen pitää laskea irti. Mä en jaksa enää.
- Anonyymi00053
Tällä hetkellä en mitään.
- Anonyymi00054
Sitä vaan, että mulla on sua vähän ikävä ja oon aatellu sua tosi paljon tänään 🥺
- Anonyymi00055
Ketä olet ajatellut?
- Anonyymi00063
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ketä olet ajatellut?
Mun kaivattua, erästä miestä 😘 Hyvää yötä hälle 🫶🏻
- Anonyymi00056
Olitkin epäluotettava liero. Kaikkea hyvää jäillä tai ilman!
- Anonyymi00058
Minun mies (?) sanoi juuri, että toivoo minun löytävän jonkun toisen! Väittää, ettei siinä ole mitään loukkaavaa. Avoimesta suhteesta ei ole kyse. Että näin täällä.
- Anonyymi00156
Jaa jaa aloittajaäijä. Vaikuttaa jossain määrin ihan vaan kuule väljähtyneeltä avo- tai avioliitolta jossa kumpikin odottaa että toinen tekee ratkaisevan liikkeen. Sitä varten menevät mm temppareihin.
- Anonyymi00060
Sun ei olisi tarvinnut mun kanssa koskaan pelätä, että olisin epärehellinen tai että pettäisin sua millään tasolla!
Silti en tingi siitä, minkälainen olen, enkä tunge itseäni pienempään laatikkoon kuin mahdun, enää koskaan. En voi tehdä sitä itselleni ja se ei tavallaan liity suhun. Eikä sun omat haasteet liity muhun.- Anonyymi00067
Tämäkin on tärkeää. Suhteessa on tärkeää, että saa olla oma itsensä ja toinen kykenee huomaaman/kuulemaan vahvuudet. Omat vahvuudet eivät kuitenkaan saisi olla ylimielisiä, eli pitää osata myös kunnioittaa puheissa ja teoissa toisten erilaisuutta/vajavaisuutta, vaikkapa heidän ei-niin-täydellisiä-taitoja.
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Tämäkin on tärkeää. Suhteessa on tärkeää, että saa olla oma itsensä ja toinen kykenee huomaaman/kuulemaan vahvuudet. Omat vahvuudet eivät kuitenkaan saisi olla ylimielisiä, eli pitää osata myös kunnioittaa puheissa ja teoissa toisten erilaisuutta/vajavaisuutta, vaikkapa heidän ei-niin-täydellisiä-taitoja.
Kyllä, jokaisella on silti vastuu myös omista vajavaisuuksistaan, eikä se vajavaisuus saa koskaan olla syy kohdella toisia huonosti.
- Anonyymi00073
Mutta ehkä hieman mustavalkoista, ettei koskaan saa kohdella huonosti. Kuka täällä aina
osaisi täydellisesti kommunikoida (sekin on taito), täydellisesti hoitaa kodin askareet ja työn toimet, olla täydellinen rakastaja ja emotionaalinen tuki. En vaadi toisilta täydellisiä toimia en itsekään pysty niitä antamaan. Sopiva tasapaino riittää. Svoimuus, rehellisyys, heikkouksien ja vahvuuksien -molempien- hyväksyminen. - Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Mutta ehkä hieman mustavalkoista, ettei koskaan saa kohdella huonosti. Kuka täällä aina
osaisi täydellisesti kommunikoida (sekin on taito), täydellisesti hoitaa kodin askareet ja työn toimet, olla täydellinen rakastaja ja emotionaalinen tuki. En vaadi toisilta täydellisiä toimia en itsekään pysty niitä antamaan. Sopiva tasapaino riittää. Svoimuus, rehellisyys, heikkouksien ja vahvuuksien -molempien- hyväksyminen.Eli jos en ole yhtä matemaattisesti viisas kuin toinen, minkä sille voin. Toki voin vähän kehittää itseäni, mutta joko toinen hyväksyy minut tai ei. Sama ahkeruudessa, voi olla että toinen on energioiltaan/fysiikaltaan parempi, toki voi panostaa terveellisiin elämäntapoihin etc, mutta toisen pitäisi myös osata katsoa ja arvostaa toista hänen tilastaan käsin.
- Anonyymi00075
Anonyymi00073 kirjoitti:
osaisi täydellisesti kommunikoida (sekin on taito), täydellisesti hoitaa kodin askareet ja työn toimet, olla täydellinen rakastaja ja emotionaalinen tuki. En vaadi toisilta täydellisiä toimia en itsekään pysty niitä antamaan. Sopiva tasapaino riittää. Svoimuus, rehellisyys, heikkouksien ja vahvuuksien -molempien- hyväksyminen.Enhän tuossa niin sanonutkaan, vaan oma vajavaisuus ei oikeuta kohtelemaan huonosti ja jokainen on vastuussa omasta vajavaisuudesta eli sen taskse ei voi mennä, että kun nyt vaan satun olemaan tällainen, niin kohtelen huonosti.
- Anonyymi00078
Anonyymi00075 kirjoitti:
Enhän tuossa niin sanonutkaan, vaan oma vajavaisuus ei oikeuta kohtelemaan huonosti ja jokainen on vastuussa omasta vajavaisuudesta eli sen taskse ei voi mennä, että kun nyt vaan satun olemaan tällainen, niin kohtelen huonosti.
Voi olla etten ihan saa kiinni tuosta oikeutuksen käsitteestä. Jos pahasti kehitysvammainen lyö toista, mitä oikeutus on? Teko on huono -sillä on huonot vaikutukset- mutta en oikein ymmärrä mihin tuota oikeuttamisen käsitettä tarvitaan, tai miten sitä voisi käyttää? Ehkä olen vähän tyhmä.
- Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Voi olla etten ihan saa kiinni tuosta oikeutuksen käsitteestä. Jos pahasti kehitysvammainen lyö toista, mitä oikeutus on? Teko on huono -sillä on huonot vaikutukset- mutta en oikein ymmärrä mihin tuota oikeuttamisen käsitettä tarvitaan, tai miten sitä voisi käyttää? Ehkä olen vähän tyhmä.
Jos joku ei tunnista omia huonoja tekojaan, tunne mitään katumusta, hän on ehkä vajaa tunteiden/ymmärryksen osalta. En vain näe tuon oikeutus käsitteen virkaa?
- Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Oletan, että täällä puhutaan kuitenkin suhteellisen normaaleista ihmisistä, jotka haluavat mahdollisesti parisuhteen. En laske siis kehitysvammaisia tähän, vaikka heillä voi ollakin ihan samoja toiveita.
Kyse siis ihan ns. Normaaleista ihmisistä, joilla saattaa olla haasteita tai heikkouksia jollain alueella, niin kuin meillä kaikilla enemmän tai vähemmän.
Tulee sellainen olo, että haluat vain haastaa ja siksi ymmärrät tahallaan väärin. - Anonyymi00082
Anonyymi00080 kirjoitti:
Oletan, että täällä puhutaan kuitenkin suhteellisen normaaleista ihmisistä, jotka haluavat mahdollisesti parisuhteen. En laske siis kehitysvammaisia tähän, vaikka heillä voi ollakin ihan samoja toiveita.
Kyse siis ihan ns. Normaaleista ihmisistä, joilla saattaa olla haasteita tai heikkouksia jollain alueella, niin kuin meillä kaikilla enemmän tai vähemmän.
Tulee sellainen olo, että haluat vain haastaa ja siksi ymmärrät tahallaan väärin.Tavallaan haluan haastaa tuota ajatusmallia, tuon käsitteen käyttöä. En tahallaan ymmärtää väärin. Kun en vain itse ymmärrä miten voisi puhua oikeutuksesta. Sehän on suhteellista. Otin esimerkin siksi, koska se on helppo ymmärtää. Mutta mikään ei periaatteessa muutu, vaikka kyseessä olisi keskiälykäs ja keskimääräiset tunnetaidot omaava henkilö. Silloin huonoja tekoja tulee vähemmän tehtyä ja saa enemmän aikaan jotain asioita. Ja eihän kukaan voi miellyttää aina kaikkia ja kaikessa. On ristiriitaisiakin toiveita ja tarpeita…. Kertoisitko esimerkkejä missä joku menee väärän oikeutuksen taakse?
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
Tavallaan haluan haastaa tuota ajatusmallia, tuon käsitteen käyttöä. En tahallaan ymmärtää väärin. Kun en vain itse ymmärrä miten voisi puhua oikeutuksesta. Sehän on suhteellista. Otin esimerkin siksi, koska se on helppo ymmärtää. Mutta mikään ei periaatteessa muutu, vaikka kyseessä olisi keskiälykäs ja keskimääräiset tunnetaidot omaava henkilö. Silloin huonoja tekoja tulee vähemmän tehtyä ja saa enemmän aikaan jotain asioita. Ja eihän kukaan voi miellyttää aina kaikkia ja kaikessa. On ristiriitaisiakin toiveita ja tarpeita…. Kertoisitko esimerkkejä missä joku menee väärän oikeutuksen taakse?
Lisäyksenä; ihan normaalit ihmisetkin tekevät joskus aikamoisia virheitä, huonoja tekoja toisia kohtaan, johtuen sokeista pisteistä eli ymmärtämättömyydestä, peloista, tunne-elämän patoutumista yms johtuen. En itse vain ymmärrä, miten voisin käyttää oikeutuksen käsitettä, muutoin kuin laissa. Ja sitten teen omat rajanvedoissani. Hän oli ymmärtämätön, minä olin ymmärtämätön ja teot eivät olleet hyviä, mutta kuka sen oikeutuksen määrää?
- Anonyymi00084
Anonyymi00082 kirjoitti:
Tavallaan haluan haastaa tuota ajatusmallia, tuon käsitteen käyttöä. En tahallaan ymmärtää väärin. Kun en vain itse ymmärrä miten voisi puhua oikeutuksesta. Sehän on suhteellista. Otin esimerkin siksi, koska se on helppo ymmärtää. Mutta mikään ei periaatteessa muutu, vaikka kyseessä olisi keskiälykäs ja keskimääräiset tunnetaidot omaava henkilö. Silloin huonoja tekoja tulee vähemmän tehtyä ja saa enemmän aikaan jotain asioita. Ja eihän kukaan voi miellyttää aina kaikkia ja kaikessa. On ristiriitaisiakin toiveita ja tarpeita…. Kertoisitko esimerkkejä missä joku menee väärän oikeutuksen taakse?
No esimerkkinä, vaatii toiselta tiettyä käytöstä, jos vaikka kokee liiallista mustasukkaisuutta, on mielestäni tällainen. Oikeuttaa oman kontroloinnin tarpeensa sillä, että "minä nyt olen tällainen". Sorry kirjoita nyt vähän huonosti kun iski pieni päänsärky. Muitakin vastaavia, että sallii vaikka itselleen asioita, koska itse kokee tarvitsevansa jotain, mutta ei salli samaa toiselle. Moni tällainen liittyy kontroloinnin tai hallinnan tarpeeseen.
Purkaa omaa pahaa oloa tai riittämättömyyttä toiseen ja pahimmassa tapauksessa kostaa tätä toiselle. - Anonyymi00086
Anonyymi00083 kirjoitti:
Lisäyksenä; ihan normaalit ihmisetkin tekevät joskus aikamoisia virheitä, huonoja tekoja toisia kohtaan, johtuen sokeista pisteistä eli ymmärtämättömyydestä, peloista, tunne-elämän patoutumista yms johtuen. En itse vain ymmärrä, miten voisin käyttää oikeutuksen käsitettä, muutoin kuin laissa. Ja sitten teen omat rajanvedoissani. Hän oli ymmärtämätön, minä olin ymmärtämätön ja teot eivät olleet hyviä, mutta kuka sen oikeutuksen määrää?
Joku ihminen saattaa olla kyvytön osittain, avoimeen puheeseen ja tekoihin suhteessa, kyvytön vastustamaan hetken hurmaa/pohtimaan asiaa laajemmin, joku voi olla kyvytön kertomaan omista peloistaan ja vyöryttää niitä vuorovaikutuksessa kumppanin kestettäväksi. Miten oikeutuksen käsitettä voi käyttää, en ymmärrä…?
- Anonyymi00087
Anonyymi00086 kirjoitti:
Joku ihminen saattaa olla kyvytön osittain, avoimeen puheeseen ja tekoihin suhteessa, kyvytön vastustamaan hetken hurmaa/pohtimaan asiaa laajemmin, joku voi olla kyvytön kertomaan omista peloistaan ja vyöryttää niitä vuorovaikutuksessa kumppanin kestettäväksi. Miten oikeutuksen käsitettä voi käyttää, en ymmärrä…?
Joku ei esimerkiksi osaa kuulla ja lohduttaa toista vaikeuksissa, jos ne poikkeavat omista. Miten oikeutuksen käsitettä voisi käyttää -jos hänellä ei ollut sitä tarvittavaa ymmärrystä tai oli liikaa omia pelkoja?
- Anonyymi00088
Anonyymi00086 kirjoitti:
Kun puhun oikeutuksesta taustalla on aina se, ettei toinen halua kantaa vastuuta teoistaan, vasn oikeuttaa sen sillä, että kun olen tällainen tai kun olen Tunnevammainen, kun olen niin impulsiivinen jne. Harvoin on niin, etteikö ihminen pystyisi hallitsemaan tekojaan yhtään. Mokia sattuu kaikille, mutta jos se toistuu, niin kyse ei ole enää pelkästä mokasta, vaan se on silloin jo valinta.
- Anonyymi00089
Anonyymi00084 kirjoitti:
No esimerkkinä, vaatii toiselta tiettyä käytöstä, jos vaikka kokee liiallista mustasukkaisuutta, on mielestäni tällainen. Oikeuttaa oman kontroloinnin tarpeensa sillä, että "minä nyt olen tällainen". Sorry kirjoita nyt vähän huonosti kun iski pieni päänsärky. Muitakin vastaavia, että sallii vaikka itselleen asioita, koska itse kokee tarvitsevansa jotain, mutta ei salli samaa toiselle. Moni tällainen liittyy kontroloinnin tai hallinnan tarpeeseen.
Purkaa omaa pahaa oloa tai riittämättömyyttä toiseen ja pahimmassa tapauksessa kostaa tätä toiselle.Hänellä on silloin kai vajetta jossain, pelkoa jätetyksitulemisesta, vajetta itsensä kantamisesta kokonaisena, vajetta ymmärryksestä mitä kontrollointi aiheuttaa toiselle ja suhteelle. Jos hän ei osaa ja kykene parempaan, minkä sille voi (muuta kuin opastaa kerran pari…)? Joko kumppani hyväksyy hänet kumppanikseen, tai ei. Moni vetää rajan ja lähtee, osaa jää ottamaan vastaan kipuja.
- Anonyymi00094
Anonyymi00089 kirjoitti:
Hänellä on silloin kai vajetta jossain, pelkoa jätetyksitulemisesta, vajetta itsensä kantamisesta kokonaisena, vajetta ymmärryksestä mitä kontrollointi aiheuttaa toiselle ja suhteelle. Jos hän ei osaa ja kykene parempaan, minkä sille voi (muuta kuin opastaa kerran pari…)? Joko kumppani hyväksyy hänet kumppanikseen, tai ei. Moni vetää rajan ja lähtee, osaa jää ottamaan vastaan kipuja.
Luetelit asioita ikään kuin niihin ei hän voisi itse vaikuttaa. Tätä juuri tarkoitin. Jos ottaa vastuun omista tunteistaan ja ymmärtää, ettei se käytös ole oikein on valmis opettelemaan parempia tapoja toimia. Eli ei voi oikeuttaa omaa huonoa käytöstä vain siksi, ettei ole valmis tekemään töitä itsensä kanssa. Huono käytös tai kohtelu lähtee aina itsestä ja toinen ei ole millään tasolla vastuussa toisen tunteista, jos ei ole kyseessä tarkoituksellinen satuttaminen, jos silloinkaan.
- Anonyymi00096
Anonyymi00088 kirjoitti:
Kun puhun oikeutuksesta taustalla on aina se, ettei toinen halua kantaa vastuuta teoistaan, vasn oikeuttaa sen sillä, että kun olen tällainen tai kun olen Tunnevammainen, kun olen niin impulsiivinen jne. Harvoin on niin, etteikö ihminen pystyisi hallitsemaan tekojaan yhtään. Mokia sattuu kaikille, mutta jos se toistuu, niin kyse ei ole enää pelkästä mokasta, vaan se on silloin jo valinta.
Mielestäni sekoitat nyt omalle kumppanille asettamat/toivomat rajasi oikeutuksen käsitteeseen, mikä on luonteeltaan rajattu (laki määrää tarkahkot rajat).
Joskus joku voi toistuvasti olla kykenemätön vastaamaan vaikkapa toisen tarpeeseen tulla kuulluksi murheissaan, pyynnöistä huolimatta, ja toinen saattaa masentua tai tulla superäkäiseksi. Tai toinen kontrolloi kerta toisensa jälkeen pyynnöistä huolimatta. Ja sitten joku päivä hän onkin kykenevä muutokseen ja toimimaan toisin, paremmin. Toiset ei koskaan. Jostainhan ne, kuten kaikki, johtuu. Toisilla on isompia haasteita tunneaktiivisuuden, älyn, fysiikan yms suhteen. Kyllä meillä on eroja biologisesti ja ympäristön/yhteisön suhteen. - Anonyymi00097
Anonyymi00094 kirjoitti:
Luetelit asioita ikään kuin niihin ei hän voisi itse vaikuttaa. Tätä juuri tarkoitin. Jos ottaa vastuun omista tunteistaan ja ymmärtää, ettei se käytös ole oikein on valmis opettelemaan parempia tapoja toimia. Eli ei voi oikeuttaa omaa huonoa käytöstä vain siksi, ettei ole valmis tekemään töitä itsensä kanssa. Huono käytös tai kohtelu lähtee aina itsestä ja toinen ei ole millään tasolla vastuussa toisen tunteista, jos ei ole kyseessä tarkoituksellinen satuttaminen, jos silloinkaan.
Lisäisin vielä, että epämukavia tunteita pitää pystyä sietämään jonkin verran, tekemättä asioille mitään.
Se, että on joku aina ymmärtämässä toisen huonoa käytöstä, sokaisee myös väärille raiteille ja antaa kuvan, kuin asiat olisivat ulkoa ohjautuvia ja vastuu olisi hånessä, ketä ne epämukavat tunteet aiheuttaa.
Joku ymmärtäjä saattaa ruokkia toisen valmiiksi kieroutuneita ajatuksia, niin ettei muutos pääse edes alkamaan. Saattaa myös ne hetket jopa toimia kuin mallioppilas, ikään kuin ei olisi mikään iso juttu, osoittaen samalla kuin joku toinen käyttäytyisi muka jotenkin väärin.
Siinä vähän miettimistä eräälle ymmärtäjälle! - Anonyymi00098
Anonyymi00096 kirjoitti:
Mielestäni sekoitat nyt omalle kumppanille asettamat/toivomat rajasi oikeutuksen käsitteeseen, mikä on luonteeltaan rajattu (laki määrää tarkahkot rajat).
Joskus joku voi toistuvasti olla kykenemätön vastaamaan vaikkapa toisen tarpeeseen tulla kuulluksi murheissaan, pyynnöistä huolimatta, ja toinen saattaa masentua tai tulla superäkäiseksi. Tai toinen kontrolloi kerta toisensa jälkeen pyynnöistä huolimatta. Ja sitten joku päivä hän onkin kykenevä muutokseen ja toimimaan toisin, paremmin. Toiset ei koskaan. Jostainhan ne, kuten kaikki, johtuu. Toisilla on isompia haasteita tunneaktiivisuuden, älyn, fysiikan yms suhteen. Kyllä meillä on eroja biologisesti ja ympäristön/yhteisön suhteen.Tuohon tavallaan ainakin minä perustan myös kykyni antaa anteeksi, ja oppimatkaani rakastaa, tai edes ymmärtää, toista myös silloin, kun sattuu. Kaikille se ei ole tärkeä arvo, minulle on. Olenko sitten pahan tuoja maailmaan kun näin ajattelen, en tiedä. Korjaan ajatuksiani sitten jos ja kun osaan paremmin.
- Anonyymi00100
Anonyymi00098 kirjoitti:
Tuohon tavallaan ainakin minä perustan myös kykyni antaa anteeksi, ja oppimatkaani rakastaa, tai edes ymmärtää, toista myös silloin, kun sattuu. Kaikille se ei ole tärkeä arvo, minulle on. Olenko sitten pahan tuoja maailmaan kun näin ajattelen, en tiedä. Korjaan ajatuksiani sitten jos ja kun osaan paremmin.
Ja minä kannatan vahvaa lakia, jopa tiettyä sensuuria (jotta pahat tavat eivät ottaisi valtaa), pyrkimystä tasa-arvoon yms.
- Anonyymi00105
Anonyymi00096 kirjoitti:
Joskus joku voi toistuvasti olla kykenemätön vastaamaan vaikkapa toisen tarpeeseen tulla kuulluksi murheissaan, pyynnöistä huolimatta, ja toinen saattaa masentua tai tulla superäkäiseksi. Tai toinen kontrolloi kerta toisensa jälkeen pyynnöistä huolimatta. Ja sitten joku päivä hän onkin kykenevä muutokseen ja toimimaan toisin, paremmin. Toiset ei koskaan. Jostainhan ne, kuten kaikki, johtuu. Toisilla on isompia haasteita tunneaktiivisuuden, älyn, fysiikan yms suhteen. Kyllä meillä on eroja biologisesti ja ympäristön/yhteisön suhteen.Ei, vaan pätee kaikkiin ihmissuhteisiin. Jokainen on edelleen vastuussa omasta toiminnastasi. En puhu nyt kuulluksi tulemisesta, vaan oikeasta huonosta ja satuttavasts käytöksestä toista ja toisia kohtasn.
- Anonyymi00108
Anonyymi00094 kirjoitti:
”Anteeksi rakas, korvani kuulivat kuinka kerroit olevasi stressaantunut kaikesta työstä, mutta en kuullut sinua silloin niinä monina kertoina kun puhuit. Toimin kylmästi sinua kohtaan, en tehnyt sitä mitä olisit ansainnut, ollut tukenasi. En sitä jollain tasolla täysin ymmärtänyt, osannut kuulla, olin liikaa omissa huolissani. Toisenlaiset sanat ja teot minulta olisivat kannatelleet sinua paremmin. Nyt ymmärrän enemmän, syvemmin, koska olen kohdannut elämässäni x ja y, joiden kautta ajatukseni ovat laajemmat, tunteeni rauhallisemmat, osaan keskittyä ja toimia paremmin. ”
”Jokin syvä osa ymmärryksessäni kertoo, että minun kuuluisi elää erittäin vaatimattomasti, käyttää työni hedelmät läheisiin ja heidän lisäkseen erityisesti heihin, joilla ei ole mitään. Tulisin hyvin toimeen todella vähällä ruualla ja huveilla, ja voisin lähettää rahani heille, jotka ovat kuolemaisillaan köyhyydestä. Nyt toimin itsekkäästi, kun ostan turhan herkun tai huvin. Ja jokin minussa kertoo, että tahtoisin tehdä enemmän hyväntekeväisyystyötä, vaikka vanhusten parissa. Kyllä minulta irtoisi voimia vaikka joka sunnuntai ja joka ilta viikossa parin tunnin ajan jos vain valitsisin niin.” … en ole vielä kuitenkaan kykenevä tuohon, jätän yhäkin jonkun kuolemaan pitäessäni ylimääräiset rahat itsekkäästi itselläni. Olen teoissani vajavainen. Sielussani palaa hyvän kimmoke, ja sen tunnistan myös toisissa, ja sen yhä paremman tunteen , yhä laajemman ymmärryksen ja hyvät toimet mitä niiden pohjalta teen, niitä kohti menen. Mutta ei sen valinnan tekeminen ole niin suoraviivaista. Ehkä joku päivä tuo on täysin selvää minulle, ja kykenen sellaiseen elämään. Nyt näin. Mulle voidaan lukea oikeutta ja voin lukea sitä itselleni, soimata itsekkyydestäni. Olen armollinen. - Anonyymi00113
Anonyymi00105 kirjoitti:
Ei, vaan pätee kaikkiin ihmissuhteisiin. Jokainen on edelleen vastuussa omasta toiminnastasi. En puhu nyt kuulluksi tulemisesta, vaan oikeasta huonosta ja satuttavasts käytöksestä toista ja toisia kohtasn.
”Ja sinä rakkaani. Kuulen, että yhteisö, jossa kasvoit ei ollut erityisen rakkaudellinen, tai kehittävä. Et oikein koskaan kokenut oikeasti avointa kommunikaatiota, ja omatkin kykysi ovat olleet vajavaiset. Parisuhteesi ovat perustuneet pitkälti heikkouksien piilotteluun. Toivon, että saat nyt kohdata ihmisiä, jotka kommunikoivat avoimesti, ja sinäkin todella huomaat sen merkityksen, uskaltaudut uudenlaisiin tekoihin.”
”Ja rakas, olet kaivannut rakkautta. Että ihmiset olisivat läsnä koko sielullaan. Mutta sinut on kohdattu lähinnä hyödykkeenä, ja sinua on petetty. Nyt pelkäät, että se tapahtuu taas, olet mustasukkainen ja vaadit toisia olemaan vain sinulle läsnä. Ehkä tapaat jonkun tuntemattoman kanssa hetken jossain ohimenevässä tilanteessa. Olette läsnä. Ja se on hyvä, ei keltään pois. Päinvastoin. Alat luottaa omaan itseesi, ja kokemaan, antamaan rakkautta monissa yhteyksissä. Ja siitä aiheutuu hyvää.” - Anonyymi00114
Anonyymi00105 kirjoitti:
Ei, vaan pätee kaikkiin ihmissuhteisiin. Jokainen on edelleen vastuussa omasta toiminnastasi. En puhu nyt kuulluksi tulemisesta, vaan oikeasta huonosta ja satuttavasts käytöksestä toista ja toisia kohtasn.
”Ja sinulle rakas. Olet ollut minulle, ja varmasti monelle muullekin, oikea valo. Tiedän, että sinun perheesi ja yhteisösi olivat rakastavia jo lapsuudestasi alkaen. He toimivat monin tavoin hyvin ja opit ymmärtämään kokemuksin ja ajatuksin hyvät teot ja moraaliopin. Sinulla on myös luonnon antamaa lahjaa, aivosi ovat loogisesti älykkäät ja vikkelät, ulkonäkösi on kaunis, ruumiisi tehty kestämään vastusta, tunteesi eivät erityisen yli- tai alivirittyneet. Sait kannustusta ja tukea opintoihisi ja olet loistanut töissäsi ja ollut tukemassa toisia myös henkisesti. Lempeytesi antaa voimia. Kiitos siitä.”
Nämä rakas tekstit ovat minulta naiselta. Osin kuvitteellisia. En vieläkään ymmärrä miten oikeutus toimii… - Anonyymi00116
Anonyymi00105 kirjoitti:
”Ja voi rakkaat eläimet ja maailma. Tiedän, että tuotantoeläinten kohtelu aiheuttaa kärsimystä. Ja tiedän, että lentomatkailu, yksikin tekemäni lomalento, saastuttaa hurjasti. Joskus nuorena naisena elin hyvemmin, en syönyt lihaa tai tehnyt yhtään lentomatkaa, yksityisautoillut, ostin vaatteeni kierrätettynä jne. vaikka olisin voinut toimia toisin, rahallisesti. Mutta sitten lipsuin. Ei ole oikeutusta teoilleni. Ne voi vain armahtaa.”
- Anonyymi00152
Anonyymi00114 kirjoitti:
”Ja sinulle rakas. Olet ollut minulle, ja varmasti monelle muullekin, oikea valo. Tiedän, että sinun perheesi ja yhteisösi olivat rakastavia jo lapsuudestasi alkaen. He toimivat monin tavoin hyvin ja opit ymmärtämään kokemuksin ja ajatuksin hyvät teot ja moraaliopin. Sinulla on myös luonnon antamaa lahjaa, aivosi ovat loogisesti älykkäät ja vikkelät, ulkonäkösi on kaunis, ruumiisi tehty kestämään vastusta, tunteesi eivät erityisen yli- tai alivirittyneet. Sait kannustusta ja tukea opintoihisi ja olet loistanut töissäsi ja ollut tukemassa toisia myös henkisesti. Lempeytesi antaa voimia. Kiitos siitä.”
Nämä rakas tekstit ovat minulta naiselta. Osin kuvitteellisia. En vieläkään ymmärrä miten oikeutus toimii…” Nämä rakas tekstit ovat minulta naiselta. Osin kuvitteellisia. En vieläkään ymmärrä miten oikeutus toimii…” Just juu palstaäijä jetsulleen. Eipä ymmärrä ehkä moni muukaan, mutta puupäitä on helppo aivopestä eri uskomuksiin
- Anonyymi00154
Anonyymi00079 kirjoitti:
Jos joku ei tunnista omia huonoja tekojaan, tunne mitään katumusta, hän on ehkä vajaa tunteiden/ymmärryksen osalta. En vain näe tuon oikeutus käsitteen virkaa?
Älähän palstaäijälle rupattelija huoli, ei tuo trollaaja ymmärrä edes itse omaa termistöään
- Anonyymi00155
Anonyymi00078 kirjoitti:
No vaikka sitä, että jos kakara lyö toista kakaraa, niin toiselta otetaan rillit pois ja sanotaan, että no lyö takaisin
- Anonyymi00338
Anonyymi00094 kirjoitti:
Mitä se sinäkin kolmas pyörä tunget väkisellä toisten suhteisiin,mene pois!
- Anonyymi00416
Anonyymi00089 kirjoitti:
Hänellä on silloin kai vajetta jossain, pelkoa jätetyksitulemisesta, vajetta itsensä kantamisesta kokonaisena, vajetta ymmärryksestä mitä kontrollointi aiheuttaa toiselle ja suhteelle. Jos hän ei osaa ja kykene parempaan, minkä sille voi (muuta kuin opastaa kerran pari…)? Joko kumppani hyväksyy hänet kumppanikseen, tai ei. Moni vetää rajan ja lähtee, osaa jää ottamaan vastaan kipuja.
Pidätkö kontrollointia ja vainoamista normaalina tapana että miehen pitää toimia niin. Vanhempasi opettivat niin kontrolloi ja vainoa se on miehen työ !!
- Anonyymi00417
Anonyymi00416 kirjoitti:
Pidätkö kontrollointia ja vainoamista normaalina tapana että miehen pitää toimia niin. Vanhempasi opettivat niin kontrolloi ja vainoa se on miehen työ !!
Ja sillä saa rakastavan naisen joka tekee sitä ja tätä 😅😅
- Anonyymi00418
Anonyymi00089 kirjoitti:
Kontrolloinnin taustalla on vallankäyttö, ei rakkaus. Tekijä voi kokea epävarmuutta, pelkoa hylätyksi tulemisesta tai tarvetta ylläpitää valta-asemaa. Näitä syitä saatetaan perustella mustasukkaisuudella tai huolenpidolla, mutta todellisuudessa kyse on alistamisesta.
- Anonyymi00420
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ihmisen on tärkeä kokea tietynlaista tervettä hallinnan tunnetta arjestaan ja kokea voivansa suhteellisesti vaikuttaa siihen mitä hänen elämässään tapahtuu. Mutta milloin tuo terve hallinnan tunteen tarve muuttuu haitalliseksi kontrolloinniksi? Mikä itse asiassa käynnistää meissä tuon haitallisen kontrollin tarpeen? Kyse on paljon psykologisesta turvallisuuden tunteesta. Koemmeko olevamme turvassa elämään kuuluvien epävarmuuksien keskellä? Pelon nostaessa päätään saatamme alkaa turvautua kontrolliin, mutta mitä me lopulta sitten pelkäämme, mitä haluamme välttää kontrolloinnilla?
Nopeasti ajateltuna tulee mieleen, että haluamme välttää tiettyjä asioita tapahtumasta, mutta kun asiaa katsoo hieman syvemmin voi havaita, että kontrolloiva käytös johtuu usein tarpeesta kontrolloida omia tunteita. Pelkäämme omia tunteitamme, ja niiden kohtaamista. Kontrolloinnilla pyrimme luomaan sellaiset olosuhteet, ettei meissä pääsisi heräämään vaikeasti kohdattavia tunteita.
Kontrolloinnin rajojen tullessa vastaan saatamme jäädä epätoivoisina odottamaan ihmettä, olosuhteiden muuttumista voidaksemme tuntea olomme jälleen paremmaksi. Tällä tavoin itseasiassa vastustamme tätä hetkeä. Tämä korostuu esimerkiksi silloin kun on jäänyt lapsena vaille kokemusta, että pettymyksen läpi eläminen ja sureminen vanhemman tukiessa vie pahan olon pois. Olosuhteet saavat tällöin helposti ylikorostuneen merkityksen, ja takerrumme niihin ilman että sitä tiedostamme.
Suhde vanhempaan on meille keskeisin malli ihmissuhteesta. Jos emme ole voineet liittyä vanhempiimme tunnetasolla, on meille haastavaa säilyttää tunnetason yhteys niin itseemme kuin toisiin ihmisiin. Jos lapsi kasvaa suhteessa vanhempiin, jotka eivät kestä, näe, tai ymmärrä lapsen tunteita, alkaa lapsi lopulta pelkäämään omia tunteitaan. Hän saattaa oppia, että tunteiden näyttäminen katkaisee yhteyden vanhempaan. Tällöin lapsi tulee emotionaalisesti hylätyksi. Lapsi tarvitsee vanhemmiltaan tunteidensa hyväksymistä, sanoittamista sekä tukea niiden säätelyssä ja läpielämisessä. Näin lapselle syntyy kokemus siitä, että tunteet eivät ole uhkaavia ja niiden läpieläminen on helpottava ja vapauttava kokemus. Tunnesäätelytuen myötä myös reaktioiden voimakkuus laskee. Lapsen voi hiljentää ankaralla kasvatuksella, mutta silloin kyse on yleensä tukahduttamisesta, joka ei palvele lapsen tarpeita. Jos lapsi jää vaille tarvitsemaansa tunnetukea, joutuu hän lopulta turvautumaan defensseihinsä välttääkseen epämieluisat sietämättömät tunteet. Hän ei siis opi kohtaamaan tunteitaan. Aikuiseksi kasvaneena hänen psyykestään puuttuu ns. turvallisen vanhemman komponentti, joka näkee tunteet ja pitää niitä tärkeinä.
Sisäisen turvallisen vanhemman puuttuessa aikuinenkin ihminen hätääntyy omien tunteiden noustessa eikä tiedä miten kohdata ne, tällöin psyykemme tiedostamattomat defenssit ottavat ohjat käsiinsä myös aikuisuudessa. Turvaudumme tukahduttamiseen, kieltämiseen, tunteiden eristämiseen sekä niiden projisoimiseen toisiin ihmisiin. Kun tietoinen yhteys omiin tunteisiin katkeaa, alamme oirehtia monin eri tavoin, niin psyykkisesti kuin fyysestikin. Toiset meistä masentuvat tai uupuvat, toiset taas kärsivät esimerkiksi ahdistuksesta, pakko-oireista, syömishäiriöistä, paniikkikohtauksista tai fyysisistä oireista kuten kivuista. Oireihdinnallakin on usein tavalla tai toisella myös meitä sillä hetkellä suojaava merkitys, vaikka ne eivät siltä totisesti tunnukaan. Yhteistä on myös se, että olemme kadottaneet yhteyden sisäiseen lapsemme, siihen tuntevaan puoleen itsestämme. Se on hautautuneena piilossa defenssiemme alla. Defenssien, joiden tarkoitus on suojata meitä omilta tunteiltamme, joita olemme pienestä pitäen oppineet pelkäämään.
Psykologinen turvan kokemus ja yhteys omiin tunteisiin joutuu koetuksella aikuisuudessa erityisesti muutosten, pettymysten ja kriisien hetkillä. Näissä tilanteissa sisäinen lapsemme tarvitsee poikkeuksellisen paljon huomiota ja nähdyksi tulemista. Silloin punnitaan se millaisista lähtökohdista olemme ponnistaneet aikuisuuteen. Millaiset eväät olemme matkallemme saaneet? Osaammeko toimia itsellemme turvallisena ja lohduttavana vanhempana? Tunnistammeko milloin se ei yksinään riitä? Osaammeko silloin luontevasti turvautua ja tukeutua toisiin ihmisiin? Usein on niin, että näistä elämän kipukohdista muodostuu meille tärkeitä vaiheita, jotka tarjoavat meille mahdollisuuden henkiseen kasvuun ja itsensä kohtaamiseen. Elämän kriiseissä piilee siis usein mahdollisuus, kunhan vain olemme valmiit sen näkemään. - Anonyymi00681
Anonyymi00420 kirjoitti:
Ihmisen on tärkeä kokea tietynlaista tervettä hallinnan tunnetta arjestaan ja kokea voivansa suhteellisesti vaikuttaa siihen mitä hänen elämässään tapahtuu. Mutta milloin tuo terve hallinnan tunteen tarve muuttuu haitalliseksi kontrolloinniksi? Mikä itse asiassa käynnistää meissä tuon haitallisen kontrollin tarpeen? Kyse on paljon psykologisesta turvallisuuden tunteesta. Koemmeko olevamme turvassa elämään kuuluvien epävarmuuksien keskellä? Pelon nostaessa päätään saatamme alkaa turvautua kontrolliin, mutta mitä me lopulta sitten pelkäämme, mitä haluamme välttää kontrolloinnilla?
Nopeasti ajateltuna tulee mieleen, että haluamme välttää tiettyjä asioita tapahtumasta, mutta kun asiaa katsoo hieman syvemmin voi havaita, että kontrolloiva käytös johtuu usein tarpeesta kontrolloida omia tunteita. Pelkäämme omia tunteitamme, ja niiden kohtaamista. Kontrolloinnilla pyrimme luomaan sellaiset olosuhteet, ettei meissä pääsisi heräämään vaikeasti kohdattavia tunteita.
Kontrolloinnin rajojen tullessa vastaan saatamme jäädä epätoivoisina odottamaan ihmettä, olosuhteiden muuttumista voidaksemme tuntea olomme jälleen paremmaksi. Tällä tavoin itseasiassa vastustamme tätä hetkeä. Tämä korostuu esimerkiksi silloin kun on jäänyt lapsena vaille kokemusta, että pettymyksen läpi eläminen ja sureminen vanhemman tukiessa vie pahan olon pois. Olosuhteet saavat tällöin helposti ylikorostuneen merkityksen, ja takerrumme niihin ilman että sitä tiedostamme.
Suhde vanhempaan on meille keskeisin malli ihmissuhteesta. Jos emme ole voineet liittyä vanhempiimme tunnetasolla, on meille haastavaa säilyttää tunnetason yhteys niin itseemme kuin toisiin ihmisiin. Jos lapsi kasvaa suhteessa vanhempiin, jotka eivät kestä, näe, tai ymmärrä lapsen tunteita, alkaa lapsi lopulta pelkäämään omia tunteitaan. Hän saattaa oppia, että tunteiden näyttäminen katkaisee yhteyden vanhempaan. Tällöin lapsi tulee emotionaalisesti hylätyksi. Lapsi tarvitsee vanhemmiltaan tunteidensa hyväksymistä, sanoittamista sekä tukea niiden säätelyssä ja läpielämisessä. Näin lapselle syntyy kokemus siitä, että tunteet eivät ole uhkaavia ja niiden läpieläminen on helpottava ja vapauttava kokemus. Tunnesäätelytuen myötä myös reaktioiden voimakkuus laskee. Lapsen voi hiljentää ankaralla kasvatuksella, mutta silloin kyse on yleensä tukahduttamisesta, joka ei palvele lapsen tarpeita. Jos lapsi jää vaille tarvitsemaansa tunnetukea, joutuu hän lopulta turvautumaan defensseihinsä välttääkseen epämieluisat sietämättömät tunteet. Hän ei siis opi kohtaamaan tunteitaan. Aikuiseksi kasvaneena hänen psyykestään puuttuu ns. turvallisen vanhemman komponentti, joka näkee tunteet ja pitää niitä tärkeinä.
Sisäisen turvallisen vanhemman puuttuessa aikuinenkin ihminen hätääntyy omien tunteiden noustessa eikä tiedä miten kohdata ne, tällöin psyykemme tiedostamattomat defenssit ottavat ohjat käsiinsä myös aikuisuudessa. Turvaudumme tukahduttamiseen, kieltämiseen, tunteiden eristämiseen sekä niiden projisoimiseen toisiin ihmisiin. Kun tietoinen yhteys omiin tunteisiin katkeaa, alamme oirehtia monin eri tavoin, niin psyykkisesti kuin fyysestikin. Toiset meistä masentuvat tai uupuvat, toiset taas kärsivät esimerkiksi ahdistuksesta, pakko-oireista, syömishäiriöistä, paniikkikohtauksista tai fyysisistä oireista kuten kivuista. Oireihdinnallakin on usein tavalla tai toisella myös meitä sillä hetkellä suojaava merkitys, vaikka ne eivät siltä totisesti tunnukaan. Yhteistä on myös se, että olemme kadottaneet yhteyden sisäiseen lapsemme, siihen tuntevaan puoleen itsestämme. Se on hautautuneena piilossa defenssiemme alla. Defenssien, joiden tarkoitus on suojata meitä omilta tunteiltamme, joita olemme pienestä pitäen oppineet pelkäämään.
Psykologinen turvan kokemus ja yhteys omiin tunteisiin joutuu koetuksella aikuisuudessa erityisesti muutosten, pettymysten ja kriisien hetkillä. Näissä tilanteissa sisäinen lapsemme tarvitsee poikkeuksellisen paljon huomiota ja nähdyksi tulemista. Silloin punnitaan se millaisista lähtökohdista olemme ponnistaneet aikuisuuteen. Millaiset eväät olemme matkallemme saaneet? Osaammeko toimia itsellemme turvallisena ja lohduttavana vanhempana? Tunnistammeko milloin se ei yksinään riitä? Osaammeko silloin luontevasti turvautua ja tukeutua toisiin ihmisiin? Usein on niin, että näistä elämän kipukohdista muodostuu meille tärkeitä vaiheita, jotka tarjoavat meille mahdollisuuden henkiseen kasvuun ja itsensä kohtaamiseen. Elämän kriiseissä piilee siis usein mahdollisuus, kunhan vain olemme valmiit sen näkemään.Kukaan ei tilanteessa x voi tietää miten taustoista x tuleva toimii. Meneekö päin pelkoa vaikka olisi heikot taustat vai menikö se niinkin että turvallisen mallin saaneet osaa empiä ja kuunnella vaistojaan eli lapsuudessa opetettu terveet rajat ja tarkastella keeheen voi luottaa, kuunnellen vaistojaan.
--> henkilö x voi ajatutua tilanteisiin x ja y myös sen takia että itsestä välittämistä ei ole, eikä ole kauhalla annettu ja mallinnettu asioita, eikä niinpäin, että kun on tarpeeksi turvallinen tausta ei pelkää mitään. Se voi olla miten päin tahansa.
Yleensä ns. katuäly joka saatu vaikuttaa myös siihen eli normikielellä elämänkokemus ja muu eri infomaariolähteistä hankittu tieto miten se tilanne tulkitaan tai joku henkilö. On paljon muitakin tekijöitä mitkä vaikuttaa asioihin siis.
- Anonyymi00061
Minä vain tahtoisin olla sen naisen oma kullanmuru.
- Anonyymi00062
Kertoisit nyt, että kenen kullanmuru?
- Anonyymi00095
Miksi et sitten ole mun oma kullanmuru?
- Anonyymi00101
Anonyymi00095 kirjoitti:
Miksi et sitten ole mun oma kullanmuru?
Et voi tietää kenelle sydämeni kuuluu.
- Anonyymi00118
Anonyymi00101 kirjoitti:
Et voi tietää kenelle sydämeni kuuluu.
Sä oot niin söpö ja suloinen 🥰
- Anonyymi00066
Ai sille kaivatulle vai kuoppaan kaivetulle😏
- Anonyymi00069
Taisi kaivaja langeta omaan kuoppaansa!
- Anonyymi00076
Anonyymi00069 kirjoitti:
Taisi kaivaja langeta omaan kuoppaansa!
Tällä penskalla joka näitä viisauksia tänne latelee, ei taida olla todellisuudessa kovinkaan suuria vaikutusmahdollisuuksia muiden elämänkulun tai oikeammin sen tuhoamisen suhteen. Näin mää tämän myötähäpeää herättävän fleksailun näen
- Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Tällä penskalla joka näitä viisauksia tänne latelee, ei taida olla todellisuudessa kovinkaan suuria vaikutusmahdollisuuksia muiden elämänkulun tai oikeammin sen tuhoamisen suhteen. Näin mää tämän myötähäpeää herättävän fleksailun näen
"vaikutusmahdollisuuksia muiden elämänkulun tai oikeammin sen tuhoamisen suhteen."
Ei ole ollut tarkoituskaan, mutta ymmärrän kyllä ihmisiä jotka ei ymmärrä lukemaansa.
- Anonyymi00072
Olet hyvä mies
- Anonyymi00112
Voi kiitos, et ole hullumpi nainen!
- Anonyymi00123
Anonyymi00112 kirjoitti:
Voi kiitos, et ole hullumpi nainen!
Sivukiitos, entä jos vähäsen oonki ;)
- Anonyymi00091
Mä tykkään susta tosi paljon, mutta ei tästä tuu mitään. Jos sä edes vähän arvostat mua ihmisenä, anna mulle nyt tilaa ja aikaa.
- Anonyymi00092
Jep. Ei tuu. Ole rauhassa vaan, näin tämän jo kauan sitten.
Eri - Anonyymi00099
Naiselle vai miehelle?
- Anonyymi00151
Anonyymi00099 kirjoitti:
Naiselle vai miehelle?
Aika palstasedän takapäästöltä vaikuttaa, mutta noudata ihmeessä sen neuvoa tässä kohtaa- anna tilaa ja aikaa - go long
- Anonyymi00233
Mies tästä tulee kaikkea hyvää, enimmäkseen pelkäät vain. Ei hukata tätä rakkautta.
- Anonyymi00102
Hyvätkin tekee virheitä. Pitää oppia antamaan anteeksi itselleen ja muille. Olet rakas ja tärkeä, sillei platonisesti. ❤️
- Anonyymi00150
Valehtelisin jos väittäisin rukoilevani vihollisten puolesta. Se tietty kohta närästää esim nääs isä meidän rukouksessa niinkuin mekin anteeksi annamme niille..,se on lähinnä sellainen ideaali
- Anonyymi00103
Luulit, että olin kuin vanha nainen hunningolla. En silloinkaan ajatellut niin.
Enkä muuten enää ajattele sinua mitenkään lämpöisesti. Monien tapahtumien jälkeen olen ymmärtänyt etten edes rakastanut sinua.
Olen niin onnellinen ja toivon itselleni ihanaa loppuelämää, olen sen ansainnut❣️- Anonyymi00106
Toivottavasti em tavoittaa sinut..
Kun klonkkusi kanssa tulee ryppyjä niin en ole enää saatavilla. - Anonyymi00149
Mikä näissä ristiriitaisissa ”kaikkea hyvää kaikesta juosten huolimatta” trollauksissa on ideana, palstaäijä?😃
- Anonyymi00185
Anonyymi00149 kirjoitti:
Mikä näissä ristiriitaisissa ”kaikkea hyvää kaikesta juosten huolimatta” trollauksissa on ideana, palstaäijä?😃
Luetun ymmärtäminen 0/10..
- Anonyymi00397
Anonyymi00185 kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen 0/10..
👍👍👍
- Anonyymi00107
Rakastan sua. Mitäs muutakaan?
- Anonyymi00139
On huomattu.
- Anonyymi00111
Perutaan häät ja yhteinen hautapaikka on mahtava lauluna, mutta en toivo sitä.
- Anonyymi00184
T miehen suosikkilaulu😄 se taitaa järjestää
- Anonyymi00115
Voi hyvin.
- Anonyymi00117
no ehk et ympärilläni pyörivä pska ei ainakaan helpota tilanteita…
- Anonyymi00119
Sama se on mitä sanoo. Kattellaan 😅
- Anonyymi00120
Kattele rauhassa!
- Anonyymi00121
Anonyymi00120 kirjoitti:
Kattele rauhassa!
Kyllä.
- Anonyymi00127
Anonyymi00121 kirjoitti:
Kyllä.
Välillä unohdan että kattoo 🙈 Vai kattooko sittenkään 🙊
- Anonyymi00129
Anonyymi00127 kirjoitti:
Välillä unohdan että kattoo 🙈 Vai kattooko sittenkään 🙊
Antaa kattoo. Kattokaa ny
- Anonyymi00148
Anonyymi00120 kirjoitti:
Kattele rauhassa!
Yksärin onttouksia vol kuussataakuus. Sivusta
- Anonyymi00124
Minulla on ikävä sinua. Rakastan sinua.
- Anonyymi00125
Sanoisin miehelle samoin.
- Anonyymi00126
Anonyymi00125 kirjoitti:
Sanoisin miehelle samoin.
Kiva juttu.
- Anonyymi00128
Hei, rakastamani ihminen 👋🏻 ❤️
- Anonyymi00130
Moimoi! <3
- Anonyymi00131
Saisinpa juteltua sinun kanssa. Irrottaisin otteen sinusta. Ethän ole minun ollut koskaan. Saisin tämän luvun kirjoitettua loppuun. Kuulla, kuinka kaikki meni ja yhdistää sen näkemääni. Sijoittaa itseni ulkopuolelle tarinan ja sulkea kannet, eikä koskaan enää avata niitä.
Haluan vain unohtaa. - Anonyymi00133
Olen ajatellut sinua joka päivä.
Rakastan sinua ja kaikkea mitä olet.
Loppuelämän.- Anonyymi00142
Rakastan sitä tunnetta kun rakastan sinua. Koska sen sinulle pääsen näyttämään?
- Anonyymi00160
Anonyymi00142 kirjoitti:
Rakastan sitä tunnetta kun rakastan sinua. Koska sen sinulle pääsen näyttämään?
Tietenkin saat jos haluat❤️. Ollaan yhteydessä.
Mikään ei horjuta perustunnetta mikä mulla on.
- Anonyymi00134
Haluan rakkauttaaaaaaa!!!!
- Anonyymi00137
Haluan sinusta elämänkumppanin ihana M nainen
- Anonyymi00195
Minäkin sinusta ihana M mies.
- Anonyymi00498
Minäkin sinusta rakas Pm! ❤️
Mn tumma
- Anonyymi00144
en rakasta, vihasin vaan enemmän.
- Anonyymi00147
viha kasvaa joka päivä.
- Anonyymi00153
Tämä kai riittää sinulle.
- Anonyymi00162
Tulenko vai jätänkö tulematta? Kumpi helpompi sinulle?
Naiselta- Anonyymi00163
Tule
- Anonyymi00164
Vaikka voisitkin olla tyttäreni, tykkään susta silti.
- Anonyymi00165
Ei siltä näytä
- Anonyymi00166
Luonnollisesti en tekisi tällaisia vertauksia, eikä se oikein olisi mahdollista olla tottakaan. Ei minulta!
Eri - Anonyymi00168
Anonyymi00165 kirjoitti:
Ei siltä näytä
Tykkään, tykkään! Mutta ymmärtänet että mulla on aika iso kynnys tässä, syystä että useimmat kai kiinnostuu itsensä ikäisistä. Tunnen itseni liian vanhaksi.
- Anonyymi00217
Anonyymi00168 kirjoitti:
Tykkään, tykkään! Mutta ymmärtänet että mulla on aika iso kynnys tässä, syystä että useimmat kai kiinnostuu itsensä ikäisistä. Tunnen itseni liian vanhaksi.
Jaa a. Et tykkää vaan tarpeeksi luulen niin.
- Anonyymi00258
Anonyymi00217 kirjoitti:
Jaa a. Et tykkää vaan tarpeeksi luulen niin.
Älä viitsi yllyttää. Miehet jotka kaipaa oman lapsen ikäisiä on niin hlvetin säälittäviä muutenkin.
- Anonyymi00167
Kaikenlaista. En enää jaksa tai halua kirjoittaa niitä tänne. Kirjoitan ne itselleni muistiin ja luen sieltä.
- Anonyymi00181
Tämä on hyvä idea.
- Anonyymi00169
Rakastan edelleen sinua
- Anonyymi00170
Minä suojelen sinua kaikelta. Mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää mitä minun heikko käteni ei torjuisi.
- Anonyymi00177
Tuttu tekstinpätkä. En vieläkään ymmärrä miksi eräs niin kovasti viljeli tuota just mulle. Diggasi Ultra Brata, minä totta puhuen en. Jonka paljastan vasta tässä ja nyt. Liittyyhän siihen paljon nostalgista romantiikkaa. En silloin hennonnut mainita, ettei oikeastaan puhuttele niiden musat. Se oli kuitenkin hänen sydäntään lähellä ja yhdisti meitä.
Mieheltä L naiselle.
- Anonyymi00171
Hy ää viikkoo ja kivaa päivää.
- Anonyymi00172
Paranemisia rakas.
- Anonyymi00173
Vihaan sinua, pilasit elämäni kun sikisit jonkun muijan kanssa jota et edes rakasta, mutta vakipillu piti olla? Minulta olisit ssanut kaiken, mutta olisit joutunut hylkäämäön "ystäväsi", jotks olet jo osottsinn hylännyt. Minulle raha ei merkitse mitään, mutta sitä oloosit kanssani saanut ja kakken puoliksi. Annan aina kakkilke rakkaille vähistäni, mutta se että pakotit minut portoksi ja tuhoamaan sitenkin sieluani, se ei ole rakkautta vaan vihaa kohtaani. Sinua ei vttuakaan kiinnosta muu kuin oma napasi ja toivottavasti lastesi hyvinvointi, onkohan niitä jo kohta kymmenen kahdeksan eri OIKEAN naisen kanssa, koska se on ihan okei kavereillesi ja vannhemmillesi, mutta mitähän itse haluaisit? Luuletko että saat minut sitten kun SINÄ olet VALMIS? Minus tuskin on enää silloin. Nauti siitä onnettomasta elämästäsi, NAUTI! Ei sinusta mieheksi ole, vaikka kovasti koitatkin olla vahva muuden edessä, paitsi elämäsi rakkauden. Voi, kuolisinpa sinä arvotln kasa pskaa.
"NAISELTA"- Anonyymi00174
Kirjotettu ilmam oikolukua pskalls puhelimella vedet silmissä ja subut ja rivot veressä. Kiitos rakas. <3
- Anonyymi00176
Tahtoisin hänet naisen takas elämääni mutta se ei ole mahdollista enää reilu 10 vuoden jälkeen 😔 välillä on aika ikävä...
- Anonyymi00179
Oletko lähestynyt häntä millään tavalla?
- Anonyymi00191
Anonyymi00179 kirjoitti:
Oletko lähestynyt häntä millään tavalla?
En. En voi enää enkä kehtaa emmekä varmaan tulisi enää edes toimeenkaan.
- Anonyymi00180
Että olet antanut minulle nyt jo enemmän kuin ehkä tiedät.
Rakkaus on ihmeellinen asia.
Saman kerron vaikka kierrellen vähän myöhemmin.- Anonyymi00182
Kyllä minä tiedän. Rakkaus on ihmeellistä. Elämä on ihmeellistä. Koko hemmetin universumi on ihmeellinen. Mutta kaikista ihmeellisin olet sinä! Kiitos. Hänelle.
- Anonyymi00183
Rakastan sinua niin paljon, että se saa minut itkemään. Tänäänkin monta kertaa. Miehelle
- Anonyymi00186
Kysyn taas, että tiesitkö kokoajan, että ihastuin sinuun? Mistä tiesit, jos tiesit? Tiesitkö, miten totaalisesti?
- Anonyymi00187
Olen aina tiennyt. Sinulla on hyviä ystäviä, eivät kerro paljon mutta tarpeeksi. Käytöksesi paljasti viimeistään kaiken..
- Anonyymi00188
En ole varma, milloin hän ihastui. Huomasin sen syksyllä 2024 hänen käytöksestään. Sitä, miten voimakas tunne on, en tiedä.
- Anonyymi00189
Joo, käytöksestä, siitä miten katsoit ja kuljit oh useastii, yritit olla katsomatta, pidätit hengitystä, meni pasmat sekaisin, jos katsoin jotain muuta, sait "sähköiskuja" varsinkin jos tulin lähelle tai lähdit vauhdilla pois, tuijotit, katsoit ensimmäisenä ja viimeisenä, ilmestyit yllättäen, jos olin muiden keskellä kävelit koko ajan vähän pullistellen siitä vierestä, esittelit itseäsi tai taitojasi, säpsåhtelit, innostuit jos olin ollut poissa, jopa niin että hyoähtelit jne.
Herääkin vain kysymys, että miksi se oli niin salaista ja etkö sinä sitten huomannut minussa/minusta mitään? - Anonyymi00192
Anonyymi00189 kirjoitti:
Joo, käytöksestä, siitä miten katsoit ja kuljit oh useastii, yritit olla katsomatta, pidätit hengitystä, meni pasmat sekaisin, jos katsoin jotain muuta, sait "sähköiskuja" varsinkin jos tulin lähelle tai lähdit vauhdilla pois, tuijotit, katsoit ensimmäisenä ja viimeisenä, ilmestyit yllättäen, jos olin muiden keskellä kävelit koko ajan vähän pullistellen siitä vierestä, esittelit itseäsi tai taitojasi, säpsåhtelit, innostuit jos olin ollut poissa, jopa niin että hyoähtelit jne.
Herääkin vain kysymys, että miksi se oli niin salaista ja etkö sinä sitten huomannut minussa/minusta mitään?Minulla ei ole ollut koskaan mahdollisuutta tuohon. Nähdä häntä usein tai kun haluan. Hän on yksityinen ihminen. En ole lopultakaan kovin usein saanut nähdä häntä tässä elämässä.
- Anonyymi00193
Anonyymi00192 kirjoitti:
Minulla ei ole ollut koskaan mahdollisuutta tuohon. Nähdä häntä usein tai kun haluan. Hän on yksityinen ihminen. En ole lopultakaan kovin usein saanut nähdä häntä tässä elämässä.
Kyllä mä tiesin ettet ole hän. Kirjoitin kuitenkin, koska jos hän lukee uskon hänen tunnistavan itsensä
- Anonyymi00194
Minä luulin että jotain ihastumista ehkä oli, mutta taisin erehtyä.
- Anonyymi00198
En tiennyt tiennyt, enkä tiennyt että totaalisesti.
Katseesi. Muistin sen aina. Joku tarkkaavaisuus jonka jotenkin tunsin.
Muistot kohtaamisista, vaikka vain samassa tilassa. Oma ikävä, jollet ollut paikalla.
Sitten tavatessa energia pääsi liikkumaan ilman häiriöitä.
- Anonyymi00190
S:a, olet rakas.
- Anonyymi00204
U2 😘
- Anonyymi00218
Anonyymi00204 kirjoitti:
U2 😘
U2😘
- Anonyymi00196
Olisi kiva toivottaa ääneen, halata ja antaa pusu, mutta mukavaa työpäivää 🙂
- Anonyymi00197
Huomenta ihanuus M nainen ja mukavaa lomaa
- Anonyymi00199
Kiitos rakas. ❤️😍😘
- Anonyymi00200
Ei liittynyt ylläolevaan, en ole lomalla jne. 😄
- Anonyymi00201
Minulla on ikävä sinua. 💔
- Anonyymi00202
Onhan kaikki hyvin?
- Anonyymi00203
❤️❤️
- Anonyymi00208
Ei!
- Anonyymi00210
Minä en ole rakastanut ketään pariinkymmeneen vuoteen, joten ei ole mitään sanottavaa kenellekään!
- Anonyymi00211
Aika tyhjä olo, mietin mitä sanoa,kohotan katseeni ja näen kaks harakkaa istumassa vierekkäin koivun latvassa😘
- Anonyymi00212
Et kyl mä tykkään hänestä, mutta me voidaan hyvin olla kavereita. Nää tunteet kyllä tasoittuu jossain vaiheessa häntä kohtaan. Ennemmin tai myöhemmin.
- Anonyymi00244
Tämä olisi ihana kuulla häneltä. Olisi musiikkia korvilleni.
Nainen55+
- Anonyymi00213
Sinäkö oikeesti sitten muutat sen T vanhan naisen kanssa yhteen?
- Anonyymi00259
Kyllä 😉😸
- Anonyymi00214
Yritän muistella kaikkea mitä meillä on ollut, että kestän sen ettet ole tässä vieressä kertomassa mitä sulle kuuluu. Ajatukset harhailee. Itkettää.olen yhteydessä.
- Anonyymi00215
Mun on pakko kirjoittaa se kaikki nyt johonkin päiväkirjaan.
❤️ - Anonyymi00216
Jarruta!!! Seis!!!
- Anonyymi00219
Mies, rakas vastaa viestiini. ❤️ jatketaan, tämä on liian kaunista ja hyvää heittää menemään.
- Anonyymi00226
Laita se viesti ensin.
- Anonyymi00231
Anonyymi00226 kirjoitti:
Laita se viesti ensin.
Olen laittanut
- Anonyymi00220
Hei rakas. Tarvitsisin niin paljon sinun läsnäoloa.
Ehkä tulet unessa käymään. - Anonyymi00221
Perdona.
- Anonyymi00222
Hei kultamussuni. Olet ajatuksissani tiedät sen. Jos vaan haluat, niin ovi on auki luokseni.
- Anonyymi00223
Ajattelen sinua edelleen päivittäin. Ajattele, haaveilen sinusta.
- Anonyymi00225
Olet varmaan nyt siinä missä minä olin kauan sitten
- Anonyymi00227
Sama. Eräs nainen on päivittäin ajatuksissa. Nähtiin sitten tai ei.
- Anonyymi00224
Ladatut odotukset ja tyhjä arpa. Ontto olo.
- Anonyymi00228
Milloin tapahtui?
- Anonyymi00229
Nuku hyvin, mussukka. Jos heräät kesken unien, niin minä se vain sinua ajattelen. Onnellisena, sinusta 🫠
- Anonyymi00245
Minua ei ole kukaan koskaan kutsunut mussukaksi.
- Anonyymi00230
Rakastan vain omia lähisukulaisiani!
- Anonyymi00232
Nk tuut jäämään vielä yksin. Petoksia ja valheita on liikaa tiedät sen itsekkin. Pieni rotta. Skviik skviik.
- Anonyymi00234
❤️❤️❤️&❤️❤️❤️
- Anonyymi00235
Haluaisin sinun sylissä viettää loppuelämän ja pitää sinua hyvänä.
Minua ei helli nyt kukaan mutta en haluaisi ketään muuta kuin sinua. - Anonyymi00236
Pystytkö sä elämään niin, että me nähdään?
- Anonyymi00237
Sehän olisikin juuri kaikkein parasta. Naiselta
- Anonyymi00238
En pysty!
- Anonyymi00239
En pysty jatkamaan enää elämääni tälläisenä.
- Anonyymi00240
Sitten pystyn.
- Anonyymi00243
Riippuu mitä kumpikin kokee.
- Anonyymi00246
Anonyymi00237 kirjoitti:
Sehän olisikin juuri kaikkein parasta. Naiselta
Ikuinen tapailu ei ole minua varten. Sinun tulee sellsiseen etsiä joku muu.
- Anonyymi00241
En tiedä löytäisinkö sanoja
- Anonyymi00242
Miksi en pystyisi?
- Anonyymi00248
Ikävä istuu ikäväänsä.
- Anonyymi00249
Eipä ole mitään sanottavaa kenellekään, koska en rakasta ketään!
- Anonyymi00250
Huomenta ihana M nainen, olet ajatuksissani vahvasti.
- Anonyymi00253
Kaipaan sua. Toivottavasti kohta kohdataan...
- Anonyymi00254
Kohdataan varmasti jos olet hän.
Voitko sanoa kirjaimen tai jotain hänestä ketä kaipaat. - Anonyymi00255
Anonyymi00254 kirjoitti:
Kohdataan varmasti jos olet hän.
Voitko sanoa kirjaimen tai jotain hänestä ketä kaipaat.En varmaankaan ole se jota kaipaat, mut hänellä on paha selkävamma
- Anonyymi00256
Okei, harmi että meni sitten ohi.
- Anonyymi00257
En rakasta palstahönöistä ketään.
- Anonyymi00260
Uskalla olla itsellesi hyvä ja luota itseesi ❤️
Sisimmässäsi tiedät kyllä!- Anonyymi00272
Kyllä.
- Anonyymi00261
Tänään ikäväni on sellaista että voin koskea siihen. Kivuliasta. Naiselle.
- Anonyymi00263
Tuttu tunne. Sitkeä, vääntävä kipu.
- Anonyymi00265
Pakottaako 😟
- Anonyymi00262
Ihanaa päivää rakkaalle miehelle. En ole unohtamassa sinua. Toivottavasti laitat vielä joskus viestin tai soitat. ⚓️
-naiselta- Anonyymi00266
Pitäisi olla aika varma hänen toiveesta yhteydenottoon että uskaltaisin lähettää toisen kerran viestin 🤔
- Anonyymi00270
Anonyymi00266 kirjoitti:
Pitäisi olla aika varma hänen toiveesta yhteydenottoon että uskaltaisin lähettää toisen kerran viestin 🤔
Pahoittelut, mutta en taida olla sinun kaipaamaasi.
- Anonyymi00271
Anonyymi00270 kirjoitti:
Pahoittelut, mutta en taida olla sinun kaipaamaasi.
*kaipaamasi
- Anonyymi00276
Säkin ihana voit laittaa viestin
- Anonyymi00264
Luulin, että on jo sunnuntai.
- Anonyymi00267
Toivoisin että olet muhun yhteydessä ja jatketaan juttua, jaetaan.
- Anonyymi00273
Kuka tervepäinen jakaa?
- Anonyymi00274
Oletko valmis jakamaan hänet samoin?
- Anonyymi00268
En mitään ikävää, koskaan. Mulla on nyt paljon muita juttuja mielessä, pakko keskittyä niihin. Enkä mä tiedä, mitä mä hänen kanssaan teen tai oikeastaan näiden tunteideni. Yritän tunkea ne johonkin ja leikkiä, ettei niitä ole.
- Anonyymi00269
Etkä leiki mitään. Kyllästynyt sellaiseen. Kyllä niiden käyttämisestä tai käyttämättä jättämisestäkin voi yhdessä jutella. Ovat silloin osaksi oman elämän tarinaa arvossaan otettu.
- Anonyymi00275
Näin kyllä mitä eilen tapahtui. Miksi annat sen?
Aikamoista ☹️ - Anonyymi00277
Inksu olet kaunis ja ihana, ajattelen sinua
- Anonyymi00278
Hae mut pois täältä taas.
- Anonyymi00279
Että joka päivä, ei mee päivääkään.
- Anonyymi00280
Mxxxxa ois ihanaa mennä sun kamssa kahdestaan lounaaalle
- Anonyymi00281
Olin ihan oikeassa. Varoituskolmio suhun pitäis ripustaa.
- Anonyymi00283
Miks?
- Anonyymi00284
Anonyymi00283 kirjoitti:
Miks?
Ettei muille kävisi niin kuin minulle.
- Anonyymi00285
Anonyymi00284 kirjoitti:
Ettei muille kävisi niin kuin minulle.
Miten sulle kävi?
- Anonyymi00286
Minähän tulen ensin, ei siinä kolmiot auta.
- Anonyymi00294
Anonyymi00286 kirjoitti:
Minähän tulen ensin, ei siinä kolmiot auta.
Noinko sä sanot kaikille? 😲
Mikä on reaktio? - Anonyymi00296
Anonyymi00294 kirjoitti:
Noinko sä sanot kaikille? 😲
Mikä on reaktio?No jos on herrasmies niin antaa tulla.
- Anonyymi00297
Mitä hän teki? Täällä olevista viesteistä et tiedä, kenelle ne on. Oikean elämän tapahtumien perusteella voi sitten niitä kolmioita miettiä.
- Anonyymi00300
Anonyymi00296 kirjoitti:
No jos on herrasmies niin antaa tulla.
Kuulostaa toimivalta, kirjoitan ylös että muistan. 👍
- Anonyymi00318
Anonyymi00300 kirjoitti:
Kuulostaa toimivalta, kirjoitan ylös että muistan. 👍
👍🏻
- Anonyymi00282
Me tullaan päätymään yhteen. Mikään aika ja tämä "asemasota" ei tule sitä muuttamaan. Tiiät sen itsekin.
- Anonyymi00290
Tiedän.
- Anonyymi00288
Toivottaisin hyvää lomaviikkoa. Suukon ja halauksen kera, jos vain pystyisin.
- Anonyymi00308
Miksi et pystyisi?
- Anonyymi00310
Anonyymi00308 kirjoitti:
Miksi et pystyisi?
Ihan siksi, että emme näe toisiamme. En tiedä missä hän on, eikä meillä ole yhteyttä oikeassa elämässä.
- Anonyymi00289
Kiitos!😘😘😘😘😘😘😘😘
- Anonyymi00298
Mistä kiität?
- Anonyymi00291
Rakastan sinua ja hyvää yötä 🌕 Intuitiosi kertoo kyllä jos olen sinulle "hän". Kumpa saisin joskus tietää kuinka hyvä intuitio sinulla todella on.
- Anonyymi00307
Yhtä hyvä kuin sun rationaalinen ja emotionaalinen älykkyys yhteensä.
- Anonyymi00316
Hyvää yötä☀️. Intuitioni on aika mieletön. Rakastan.
- Anonyymi00362
Anonyymi00316 kirjoitti:
Hyvää yötä☀️. Intuitioni on aika mieletön. Rakastan.
Menee ohi
- Anonyymi00292
Saisinpa käpertyä kainaloosi.
-naiselta miehelle ❤️ - Anonyymi00293
Harrastatko minunkin kanssa sitten curlinkia? Pus 😘
- Anonyymi00295
Kyllähän siinäkin pelataan kivillä, hinkutetaan ja vapautetaan kivet.
- Anonyymi00299
Anonyymi00295 kirjoitti:
Kyllähän siinäkin pelataan kivillä, hinkutetaan ja vapautetaan kivet.
Niin ja on curling- vanhemmuus ja curling- avopuolisuus.
- Anonyymi00329
Mielummin cuttlingia.
- Anonyymi00301
Katson suoraa lähetystä Veronasta Olympialaisten päättäjäisiä
- Anonyymi00302
Show käyntiin .....
- Anonyymi00303
Anonyymi00302 kirjoitti:
Show käyntiin .....
Ooppera teemalta näyttää :)
- Anonyymi00304
Anonyymi00303 kirjoitti:
Ooppera teemalta näyttää :)
Huikea paikka päättäjäisille ja tyylillä 😀
- Anonyymi00305
Anonyymi00304 kirjoitti:
Huikea paikka päättäjäisille ja tyylillä 😀
Erillainen kuin yleensä muualla
- Anonyymi00306
Anonyymi00305 kirjoitti:
Erillainen kuin yleensä muualla
Voi odottaa hienoa puvustusta, musiikkia Veronan tyyliin Bravoo 😀
- Anonyymi00311
Ei ole täällä sellaista. Kirjaimetkin on sotkettu. Mikään ei mene oikealta henkilöltä oikealle henkilölle.
- Anonyymi00312
Venetsian karnevaalit 2026
https://youtu.be/ACWJqtl97fM?si=igo4K5jGXTYjV8F8 - Anonyymi00314
Sukulaisille lämpimät terveiset, eläville ja menehtyneille, lisäksi myös Guntherille Ruotsiin sinulla on meneviä biisejä ja ihanat viikset!🫠
Eiköhän siinä ole minun terveiseni. - Anonyymi00317
Urheilijat saapuu areenalle ja me täällä virittäydytään tunnelmaan. Tätä jo alussa kuultiinkin pätkä
https://youtu.be/afhAqMeeQJk?si=ussqC8eaeNjVMdUz - Anonyymi00319
Hieno hetki naisten 50 km yhteislähdön voittajat saavat mitallit kaulaan.
- Anonyymi00320
Ruotsin kansallislaulu Veronan lavalla.
- Anonyymi00321
Toivottavasti nukut levollisesti, rakkauteni kohde ❤️
- Anonyymi00335
Tchaikovsky:
The Sleeping Beaty Suite, Op. 66a: V. valse
https://youtu.be/oTxdYs6t75w?si=P7_-gVu_tfifSqHf
Hyvää yötä ❤️ sinulle - Anonyymi00348
Samaa toivon sinulle Rakkaani ❤️
- Anonyymi00322
Näissä kisoissa 18 000 vapaaehtoista henkilöä erilaisissa tehtävissä.
- Anonyymi00323
Grazie 🏆
- Anonyymi00324
Seuraavaan elämään.
- Anonyymi00326
No sinnepä sinne.
- Anonyymi00331
Anonyymi00326 kirjoitti:
No sinnepä sinne.
En tosin meinannut tulla enää tänne pallolle enää, mutta hänen vuokseen voisin vielä.
- Anonyymi00347
Anonyymi00331 kirjoitti:
En tosin meinannut tulla enää tänne pallolle enää, mutta hänen vuokseen voisin vielä.
https://youtu.be/Vls1Mq-oMdg?si=N006ehboqIkK0LdW
Kun synkistelee liikaa tulee siitä elämäntapa.
Piristy ja herää pitkän talven jälkeen valoon ja auringonpaisteeseen miten se häikäisee ja vähän jo poskia lämmittää ulkona istuen tuulelta suojaisessa paikassa. - Anonyymi00356
Anonyymi00347 kirjoitti:
https://youtu.be/Vls1Mq-oMdg?si=N006ehboqIkK0LdW
Kun synkistelee liikaa tulee siitä elämäntapa.
Piristy ja herää pitkän talven jälkeen valoon ja auringonpaisteeseen miten se häikäisee ja vähän jo poskia lämmittää ulkona istuen tuulelta suojaisessa paikassa.Ei ole syytä.
- Anonyymi00325
Puccini: Madame Butterflya kuultiin
https://youtu.be/bkUq98oiyRc?si=FWbZBLTTzNwXej8a- Anonyymi00333
Puccini: La boheme, Act II : Musetta's walts
https://youtu.be/gAYLSP-agLU?si=BgtkSX5eOz3PKFx5
Tuttua Puccinia lisää tästä
- Anonyymi00327
Vanhaa ja uutta vuorotellen
- Anonyymi00330
Oi, ihanaa ❤️
- Anonyymi00328
Seikkaileppa rauhassa. Niin teen minäkin.
- Anonyymi00352
Sen nyt tietää kaikki.
- Anonyymi00332
nuku paljon mä en taida pystyy huomen juur mihinkää ku ahistaa taas en ehkä ees nuku
- Anonyymi00334
Sanoisin vaikka että.........fuck you
- Anonyymi00336
Mä sanoisin, että love you 😘
- Anonyymi00337
Ei tarvitse sanoa tulee perille muutenkin
- Anonyymi00351
Katso sisään, katso pienen mieleesi, katso nyt vähän kovemmin
Look inside, look inside your tiny mind, now look a bit harder
Koska olemme niin inspiroimattomia
'Cause we're so uninspired
Niin mitä tunnet
Joten sanon mielessäni olet vain paha
Olet vain rasisti, joka ei osaa sitoa nauhojani
Koska sanasi eivät käänny
Saatko, saatko vähän potkua pienmielisyydestä?
No, et löydä sitä näin
Nautitko sinä todella elämästä, joka on niin vihamielistä?
Koska sielussasi pitäisi olla reikä
Menetät hallinnan hieman
- Anonyymi00339
Sinun piti kävellä kanssani
- Anonyymi00341
Hänen kanssa edelleen tahtoisin.
Missä olet? Vain yhdelle ainoalle. - Anonyymi00342
Anonyymi00341 kirjoitti:
Hänen kanssa edelleen tahtoisin.
Missä olet? Vain yhdelle ainoalle.Ei osaa kirjoittaa, nyt menee nukkumaan tämä täällä. 😴
- Anonyymi00346
Anonyymi00342 kirjoitti:
Ei osaa kirjoittaa, nyt menee nukkumaan tämä täällä. 😴
Oon aina täällä.
- Anonyymi00359
Anonyymi00346 kirjoitti:
Oon aina täällä.
Ketä kaipaat?
- Anonyymi00340
Sanoisin että en rakasta.
- Anonyymi00343
Hyvää yötä
- Anonyymi00355
Tuo sai nauramaa! kuvittele että joku rando tulee vastaan ja pamauttaa vain tyhjästä en rakasta sua! 😂
- Anonyymi00364
Anonyymi00355 kirjoitti:
Tuo sai nauramaa! kuvittele että joku rando tulee vastaan ja pamauttaa vain tyhjästä en rakasta sua! 😂
Minua siinä huvitti kyllä ihan muu, hauskasti sanottu.
- Anonyymi00344
En halunnut enää kohdata, koska mulla oli niin suuret tunteet enkä kestänyt enää yhtään torjuntaa. Olin ehkä turhan herkkä, mutta olin rakastunut. Ei mene päivääkään ilman ajatusta sua. Tiedän, että arvostit mua, mutten tiedä, rakastitko. Mä arvostin ja rakastin.
- Anonyymi00358
🥹
- Anonyymi00379
Arvostan ja rakastan edelleen J.
- Anonyymi00345
Katsotaan sitä sitten eri tavalla, sitähän sä haluat?
- Anonyymi00349
Rakastan sinua ja tiedän että kaikki menee hyvin meillä.
- Anonyymi00350
Achille Lauron laulua viimeisenä
https://youtu.be/BMF1h0uOekc?si=XelCKz5LB7FQDz-T - Anonyymi00354
Kiitos että saan olla oma itseni kanssasi. Kiitos että oot tuonut vakautta ja turvaa mun elämään. Kiitos että oot ollu aina mun puolella ja uskonut muhun.
- Anonyymi00357
Minun seurassa voit rauhassa riisua naamarin ja väliajalla hengähtää. Seku olla vaan.
- Anonyymi00360
Anonyymi00357 kirjoitti:
Minun seurassa voit rauhassa riisua naamarin ja väliajalla hengähtää. Seku olla vaan.
Happinaamaria ei, pierut paukku heti
- Anonyymi00363
Kenelle tämä on?
- Anonyymi00365
Anonyymi00363 kirjoitti:
Kenelle tämä on?
Eräälle miehelle. Ei liity teatteriin. Tai, niin no...
- Anonyymi00373
Anonyymi00365 kirjoitti:
Eräälle miehelle. Ei liity teatteriin. Tai, niin no...
Mun viesti oli miehelle.
- Anonyymi00361
💟💟
- Anonyymi00366
tykkään pojista. :3
- Anonyymi00368
Oletko nainen ja tykkäät naisista ?
- Anonyymi00369
Anonyymi00368 kirjoitti:
Oletko nainen ja tykkäät naisista ?
Joo!
- Anonyymi00370
Okei :3
- Anonyymi00371
Anonyymi00370 kirjoitti:
Okei :3
Lisään vielä, että miksi et kertonut jo aiemmin?
- Anonyymi00367
Saisinpa halin sulta just nyt.
- Anonyymi00372
Haliiiii 🤗 Ja 😘
- Anonyymi00374
Anonyymi00372 kirjoitti:
Haliiiii 🤗 Ja 😘
Kiitos. 😞
- Anonyymi00375
Olis kiva jo vihdoin nähdä tämän pakollisen erillään olon ja ikävöinnin jälkeen.
- Anonyymi00376
Mun sydämessä on aina lämmin tunne, kun ajattelen sua
- Anonyymi00377
Ikävöin niin että sattuu ❤️🥹
- Anonyymi00380
Mihin sua sattuu?
- Anonyymi00378
Sami rakastan sua ihan oikeasti
- Anonyymi00381
Perjantaina loppunäytös ja maskit riisutaan.Aijai kun jännittää.
- Anonyymi00384
Miksi on ollut näytelmää?
- Anonyymi00382
niin jos joku hammaskipu ilkeä hermoa, mentävä to the dentist... ei muu auta nyt
- Anonyymi00391
Ei noita ongelmia onneks hampaat kunnossa, smile
- Anonyymi00392
Niillä kenellä naamarit voi välillä hammaskipua olla vähän enempikin 😬 Pepsodent toimii
- Anonyymi00383
S:lla on ikävä J:aa...Toivottavasti voit hyvin. Ajattelen sinua.
- Anonyymi00385
Voitte lopettaa sen vainon ennenkun joku tappaa ittensä
- Anonyymi00386
Varmaan että unissa nähdään.
- Anonyymi00396
Kun päivä laskee peittonsa,
ja tähdet syttyy loistamaan,
me siirrymme pois valveilta,
ja alamme taas vaeltamaan.
Siellä pilvet kantavat askelta,
ja värit puhuvat kieltään,
unissa nähdään ihmeitä,
jotka rauhoittavat mieltään.
Ei ole rajoja, ei esteitä,
vain vapaa mielen lento,
unissa nähdään lennetään
kuin kasteen pisara, hento.
Nuku siis rauhassa, ystävä,
anna unen viedä mukanaan,
sillä unissa olemme,
juuri siellä missä halutaan. - Anonyymi00404
Anonyymi00396 kirjoitti:
Kun päivä laskee peittonsa,
ja tähdet syttyy loistamaan,
me siirrymme pois valveilta,
ja alamme taas vaeltamaan.
Siellä pilvet kantavat askelta,
ja värit puhuvat kieltään,
unissa nähdään ihmeitä,
jotka rauhoittavat mieltään.
Ei ole rajoja, ei esteitä,
vain vapaa mielen lento,
unissa nähdään lennetään
kuin kasteen pisara, hento.
Nuku siis rauhassa, ystävä,
anna unen viedä mukanaan,
sillä unissa olemme,
juuri siellä missä halutaan.❤️
- Anonyymi00408
Anonyymi00404 kirjoitti:
❤️
❤️❤️
- Anonyymi00387
En haluaisi, että sulla on hankala olo. En tiedä johtuuko se musta tai mitä käyt läpi 😟.
Aina kun alat käyttäytyä eri lailla, herätät mun hellimishalun ja yritän piristää, vaikka en edes tiedä luetko enää. Hitto!
Lippisukkelille - Anonyymi00390
Tahtoisin suudella ja halata sinua ihana Inksu
- Anonyymi00393
- Anonyymi00398
Olen omalla taajuudellani kun ❤️ mies rakastaa naista.
- Anonyymi00399
Pidät lämpimänä kun katsottiin yhdessä auringonlaskuun ❤️
- Anonyymi00401
Rakkaus kertoo kaiken ja tunne ❤️
- Anonyymi00415
kenltä mahtoi olla Scorpionsin kappale tänne tulee kesällä Suomeen 60 v juhlakiertue Jotain extraa luvattu myös mukaan keikalle
- Anonyymi00394
Minä rakastan sinua.
Rukoiken sinun, minun ja meidän kaikkien puolesta.
Toivon että vielä joskus tuntisit olevasi vapaa minun lähelläni, niin että siinä olisi mukava sinun olla pidempäänkin. Anteeksi tyhmistä teoistani jos sinua olen jotenkin loukannut.- Anonyymi00403
Kaunis viesti.
- Anonyymi00419
Niin minäkin sinua. Löydettiin toisemme. Kiitos itsellesi, että olet jaksanut.
- Anonyymi00402
Heli sun muodot on jotain käsittämättömän kuumaa, saispa ihailla niitä enemmänkin ja lähempää
- Anonyymi00405
Kulta, nukuthan mun vieressä tänä yönä.
- Anonyymi00406
Sori, mä valvon kaverina ja kerron sille vitsejä.
- Anonyymi00449
Anonyymi00406 kirjoitti:
Sori, mä valvon kaverina ja kerron sille vitsejä.
Sinun vitsit tiedetään Milla Magian sisko
- Anonyymi00451
Anonyymi00449 kirjoitti:
Sinun vitsit tiedetään Milla Magian sisko
Epäonnistuneet yrittämiset on historiaa, varo ettet huku rahoihis.
- Anonyymi00407
Tiedän jo etukäteen että taas loukkaannut jostain. Vaikken todellakaan sitä halua. Voisitko ottaa sen positiivisena, että ylipäätään voidaan kohdata?🩷
n>m - Anonyymi00410
Kaikki menee vielä hyvin. ❤️
- Anonyymi00411
Sulla on huono fiilis,kyllä mä sen nään ja tunnen!
- Anonyymi00422
❤️
- Anonyymi00412
Mxxxxa tahdotko, että tulisi me? Minä ainakin tahtoisin! Olet ihana...
- Anonyymi00413
🤍
- Anonyymi00414
Ethän ole unohtanut miten ihana mies olet. Unelma.
- Anonyymi00421
kenelle? keneltä?
- Anonyymi00465
❤️
- Anonyymi00423
Olet tärkeä ja on ikävä sua ❤️ tahtoisin halia ja vähän kuherrella 🤗🤭💋
- Anonyymi00425
Tänään olin vakuuttunut siitä, ettet välitä. Jos olisit halunnut, olisit ottanut askeleen eteenpäin ja kirjoittanut minulle.
- Anonyymi00426
Kirjeen vai?
Vai nimettömän kirjoituksen anonyymipalstalla? - Anonyymi00427
Samat sanat!
- Anonyymi00430
Anonyymi00426 kirjoitti:
Kirjeen vai?
Vai nimettömän kirjoituksen anonyymipalstalla?IRL tietysti 😅
- Anonyymi00431
Olen kirjoittanut sinulle paljon, mutta missä on mulle tunnisteelliset viestit?
Ollut aivan liian yksisuuntaista, eikä muutenkaan kovin mukavaa.
Toivottavasti Sivusta. - Anonyymi00432
Anonyymi00427 kirjoitti:
Samat sanat!
Kirjoitin miehelle.
- Anonyymi00428
Tämä maailma olis aivan tyhjä jos sua ei ois.
- Anonyymi00429
Kaipaan sinua ja kaipaan vierellesi. En vielä uskalla sanoa että rakastan, mutta kerron sen kyllä.
- Anonyymi00510
Kunhan sitten rakastellaan kunnolla, jaksamme odottaa, eikö...?❤️🔥
- Anonyymi00433
k 🥰💛
- Anonyymi00434
Ai hyvää yötä? En vastaa kiitos samoin. Se olisi too dangeroussia atm.
- Anonyymi00435
Mä pystyn täällä tuntemaan vielä jotain, joskus paljonkin (turvassa) ja oot paljon mielessä, mutta ei se oo muuten enää sellasta.
- Anonyymi00454
Meenkö mä nyt vuorostani ihan puihin vai enkö vaan luota?!?
ota mustakin nyt selvää ja anna mun kaikki kestää.
- Anonyymi00436
Hän saa vihdoin sen mitä on halunnutkin ja pyrkinyt, lähden pois ensiksi nyt täältä ja jätän hänet taaksepäin enkä katso enää taakseni, jos kohtaan jossain lähden pois nopeasti ettei tule harmitusta. Toivon hänelle ja kihlatulleen mitä parhaimpia vuosia tulevaisuudessakin.
- Anonyymi00439
Hän hän mitä ihmettä peruutat nyt tässsä kun miehesi odottaa alhaalla.
- Anonyymi00440
Kenellä meni pupu pökdyyn ja rupesi pelottaa
- Anonyymi00441
Älä lässytä nyt siinä vaan hoida hommas. Ratsastat hänenä täällä, fiilistelet menemään, syytät välillä häntä milloin mistäkin. Nyt elvistelet siinä takin kääntäjänä. Voi juma.....lauta mikä tyyppi olet
- Anonyymi00442
Horo mikä horo. Tortå på tårtå.
- Anonyymi00443
Ymmärrätkö ollenkaan suomen kieltä ?
- Anonyymi00444
Anonyymi00443 kirjoitti:
Ymmärrätkö ollenkaan suomen kieltä ?
Mamu kysyy ?
- Anonyymi00446
Arvaa mikä sinusta tekee pässin pään ?
Ei koskaan pokkaa vastata mihinkään ! - Anonyymi00447
Anonyymi00446 kirjoitti:
Arvaa mikä sinusta tekee pässin pään ?
Ei koskaan pokkaa vastata mihinkään !Mutta hyvin pystyy suustaan lepertelemään halua ja haluaa muttei ditten haluakkaan
- Anonyymi00448
Itse olet soppasi keittänyt. Älä tukeudu minuun.
Heitän pallon takaisin sinulle :
Hän saa vihdoin sen mitä on halunnutkin ja pyrkinyt, lähden pois ensiksi nyt täältä ja jätän hänet taaksepäin enkä katso enää taakseni, jos kohtaan jossain lähden pois nopeasti ettei tule harmitusta. Toivon hänelle ja kihlatulleen mitä parhaimpia vuosia tulevaisuudessakin. - Anonyymi00450
Anonyymi00444 kirjoitti:
Mamu kysyy ?
Lauseen päättävää merkkiä ennen ei tule välilyöntiä.
- Anonyymi00437
Tahdon rakastella sinua. Siinpäpä se tärkein olisi.
- Anonyymi00438
Rakkaustarinani. ❤️Luotan meihin.
- Anonyymi00445
Haluan vaimon Sinusta Rakkaani!
- Anonyymi00453
Säätyttö Jenna S olet täydellisen ihana ja kaunis nainen, varmasti kysyisin sinua treffeille mikäli jossain tulisit vastaan,
- Anonyymi00455
Tahdon jutella sun kanssa pian❤️
- Anonyymi00456
Siis kuulla sun äänesi.
- Anonyymi00459
Miten se siis onnistuu, tiedät jos tiedät? :D
- Anonyymi00457
S:a, avaa pöksysi mulle.
- Anonyymi00458
Paula olet edelleen kaunis nainen, ihastuin sinuun vuosituhannan alussa
- Anonyymi00460
Kun sanon sua omakseni (niin käy joskus en tiedä miksi) se tuntuu niin ihanalta.
- Anonyymi00461
Pusipusi 😘 🫶🏻
- Anonyymi00462
Haluaisin vaan olla luonasi. ❤️
- Anonyymi00468
Ei näkynyt sinua ovellani. 😔
- Anonyymi00480
Anonyymi00468 kirjoitti:
Ei näkynyt sinua ovellani. 😔
En tiedä missä mies asuu.
- Anonyymi00463
Emme ehkä näe koskaan, kaikki meni miten meni. PT
- Anonyymi00464
Haluaisin tuntea sinut käteni alla. Varmistua siitä, että olet oikeasti vielä olemassa, et vain kuvitelmina mielessäni...
- Anonyymi00466
Hyvää viikonloppua ihanuus M naiselle paljon lentosuukkoja ja haleja, toivottavasti vielä joskus irl
- Anonyymi00467
jos v ain cihaa kaikkia... mutta niin minä en, toivoisin että jos pystyisin auttamaan ja illashduttamaankin
hammaslääkärituoli- Anonyymi00469
Kiva,saat perhosia paljon vatsaan ja iloa, olet ihan huippu tyyppi😉
Nähdään pian taas hammaslääkärituolissa
Voisit yllättää ensi kerralla?
T. nainen
- Anonyymi00470
Hyvää viikonloppua rakas. ❤️
Pusu. 😘
-naiselta miehelle - Anonyymi00472
Hyvää viikonloppua elämäni muuttaja💜
- Anonyymi00473
Kiva, että ihmisillä tuli tähän ketjuun paljon asiaa. Itse tietysti toivoin, että itsellenikin olisi tullut tätä tehdessä, mutta tuhansittain ihmiset vain etsii omaa rakastaan, 😄
Se on perjantai 🥰 - Anonyymi00475
Joo!
- Anonyymi00476
Josko ensi viikolla avattaisiin taas yhteys.... Olet ihana ja minä rakastan sinua.
- Anonyymi00478
Kenelle?
- Anonyymi00482
Anonyymi00478 kirjoitti:
Kenelle?
Naiselle.
- Anonyymi00483
Toivottavasti näin🩷 Voisitko olla avoimin mielin? En pysty vaikuttamaan siihen, miten muut käyttäytyvät. Ja minullekin on rajat sille, mitä minä voin tehdä tai sanoa. Toivoisin silti että yhteys voitaisiin luoda uudelleen. Jossain muodossa. Ystävinä?
- Anonyymi00484
Anonyymi00483 kirjoitti:
Toivottavasti näin🩷 Voisitko olla avoimin mielin? En pysty vaikuttamaan siihen, miten muut käyttäytyvät. Ja minullekin on rajat sille, mitä minä voin tehdä tai sanoa. Toivoisin silti että yhteys voitaisiin luoda uudelleen. Jossain muodossa. Ystävinä?
Ok. En kirjoittele mahdolliselle "ystävälle" nettipalstoilla. Virallisuudet osaan hoitaa oikein hyvin, ja tarvittaessa tietenkin rakastan hiljaa ja yksin. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi. -ap
- Anonyymi00485
Anonyymi00484 kirjoitti:
Ok. En kirjoittele mahdolliselle "ystävälle" nettipalstoilla. Virallisuudet osaan hoitaa oikein hyvin, ja tarvittaessa tietenkin rakastan hiljaa ja yksin. Kaikkea hyvää sinulle elämääsi. -ap
Kiitos samoin🩷
- Anonyymi00490
Olin kommentin ap, enkä tiedä mikä hölmöläisen emoji tuo on. Mene vähän ulos päästämään pahimpia harhojasi. -14:37
- Anonyymi00492
Minulle ei merkitystä. Luin aloituksen ja viimeisiä vastauksia, en koko ketjua. Kuten en yleensäkään. Vastasin kohtaan, johon tavallaan samaistuin. Ymmärsin että sitä ei pidetty suotavana. Ymmärrän sen, mutta itse en näe muuta vaihtoehtoa. En tiedä ap.: n sukupuolta.
- Se ystävyyttä ehdottanut nainen - Anonyymi00493
Anonyymi00492 kirjoitti:
Minulle ei merkitystä. Luin aloituksen ja viimeisiä vastauksia, en koko ketjua. Kuten en yleensäkään. Vastasin kohtaan, johon tavallaan samaistuin. Ymmärsin että sitä ei pidetty suotavana. Ymmärrän sen, mutta itse en näe muuta vaihtoehtoa. En tiedä ap.: n sukupuolta.
- Se ystävyyttä ehdottanut nainenJa käsitin ettei miehelle riitä ystävyys.
Edellinen - Anonyymi00496
Anonyymi00493 kirjoitti:
Ja käsitin ettei miehelle riitä ystävyys.
EdellinenYstävyydet on kuivarunkkailua samalla kun nainen panee muita.
- Anonyymi00499
Anonyymi00496 kirjoitti:
Ystävyydet on kuivarunkkailua samalla kun nainen panee muita.
Miksi poistettiin? Olen varattu joo, mutta niin on hänkin. Ei ole muita eikä tule olemaan. Siis mulla.
- Anonyymi00502
Anonyymi00496 kirjoitti:
Ystävyydet on kuivarunkkailua samalla kun nainen panee muita.
Jaa, sitäkö se on? Kaikkihan aina vannoo, että se on vain kaveruutta, että mitenköhän näihin pitäisi oikeasti suhtautua?
- Anonyymi00504
Kenelle tämä oli?
Haluaisin niin. - Anonyymi00506
Haluaisin niin. ❤️
Naiselta.
Ei ollut minulta tuo toinen vastaus. - Anonyymi00524
Anonyymi00504 kirjoitti:
Kenelle tämä oli?
Haluaisin niin.Haluaisin minäkin. Kirjoitin kuin hänelle, hän arvaisi varmasti keneltä mieheltä oli. :)
- Anonyymi00538
Anonyymi00524 kirjoitti:
Haluaisin minäkin. Kirjoitin kuin hänelle, hän arvaisi varmasti keneltä mieheltä oli. :)
Tule halaamaan ensi viikolla
- Anonyymi00477
Ois kiva tietää miten meni 😎
- Anonyymi00489
Mikä meni?
- Anonyymi00495
Anonyymi00489 kirjoitti:
Mikä meni?
Ennakointi.
- Anonyymi00481
jos olen miettinyt vähän liikaakin jotain niin tyttöjen asioita.
no parempi kuin laittww valtrion rahat kissoillw ja koirille tai zelenwskille - Anonyymi00487
Olipas mielenkiintoinen ja silmiä avaava ketju. Sullahan riittää naisia joka sormelle "palstagubbe". Terkuin yksi höynöytetyistä.
- Anonyymi00491
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19295926/no-kylla-te-luuserit-voitte-tehda-mita-vaan-keskenanne-sita-en-ymmarra-miksi-pelaatnainen
Mun pelailu ei ollut pahakaan...siihen verrattuna mitä luin ylempää. - Anonyymi00505
Anonyymi00491 kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19295926/no-kylla-te-luuserit-voitte-tehda-mita-vaan-keskenanne-sita-en-ymmarra-miksi-pelaatnainen
Mun pelailu ei ollut pahakaan...siihen verrattuna mitä luin ylempää.Keneltä tämä viesti on?
- Anonyymi00507
Senkö takia trollaat tällä palstalla, kun yksi mies höynäytti sinua? Oisko aika mennä eteenpäin ja yrittää päästä eroon katkeruudesta, eikä ruokkia sitä.
- Anonyymi00508
Anonyymi00507 kirjoitti:
Senkö takia trollaat tällä palstalla, kun yksi mies höynäytti sinua? Oisko aika mennä eteenpäin ja yrittää päästä eroon katkeruudesta, eikä ruokkia sitä.
Kuka trollaa?
Miten höynäytti?
Mä en ainakaan ymmärrä enää mistään mitään.
- Anonyymi00494
En ole nyt vuoteen kuullut ääntäsi, olen kuullut sen muutaman kerran aivan selvästi pääni sisällä, viimekerralla sanoit "semmoinen mies".
- Anonyymi00500
Ikävä sua Teija
- Anonyymi00503
Huvittavan paljon aikaa käytät netissä yrittäen löytää tietoa tekemisistäni ja tykkäyksistäni facessa, kun otetaan huomioon, että ”et ole kiinnostunut minusta sillä tavalla”. Kyllä se toisinpäinkin toimii, mutta minä olenkin myöntänyt tykkääväni.
- Anonyymi00509
Sanon ei vois vähempää enää kiinnostaa
- Anonyymi00512
Ketä kaipaat täällä?
- Anonyymi00539
Sanoit aikanaan täsmälleen samoin 😂
- Anonyymi00511
Rauhallista illanjatkoa, turvallista.
https://m.youtube.com/watch?v=z3Anb7GwIXs&list=RDz3Anb7GwIXs&start_radio=1&pp=ygUSc3VyZmFjaW5nIHNsaXBrbm90oAcB - Anonyymi00514
Sen että rakkaus kuihtuu jos toisella ei ole tarpeeksi munaa tehdä päätöksiä. Mitä pitempään vatlaa, niin sitä vähemmän tuntuu omalta ihmiseltä.
Jos halutaan tasa-arvoa, se tarkoittaa sitä että naiset heittää sen prinsessakruunun roskiin jo syntymässä ja ovat sitten tasa-arvoisia ja tekevät päätöksiä itse.
Tai sitten jatketaan niin, että miehet tekee päätökset. Tasa-arvoa on siinä tapauksessa turha itkeä.- Anonyymi00519
Elät mustavalkoisessa maailmassa. Se on aina huono lähtökohta.
- Anonyymi00520
Anonyymi00519 kirjoitti:
Elät mustavalkoisessa maailmassa. Se on aina huono lähtökohta.
Tämä on naisen kommentti. Vastuunpakoilua. Naisilla on käsitys että he voivat tehdä päätöksiä hyggiksessä. Ja miehen pitää ottaa iskut vastaan, ja tehdä vaikeat päätökset. Tämä toki käy. Mutta sitten tasa-arvoa on turha pyytää. Myös naisten pitää osata tehdä vaikeita päätöksiä mitkä eivät ole mukavia.
Tämä ei ole mustavalkoisuutta. Tämä on kädenojennus tasa-arvoisuuteen, kun sitä kerran halutaan. Sitä ei saa niin että on kynnet lakattu. - Anonyymi00547
Anonyymi00520 kirjoitti:
Tämä on naisen kommentti. Vastuunpakoilua. Naisilla on käsitys että he voivat tehdä päätöksiä hyggiksessä. Ja miehen pitää ottaa iskut vastaan, ja tehdä vaikeat päätökset. Tämä toki käy. Mutta sitten tasa-arvoa on turha pyytää. Myös naisten pitää osata tehdä vaikeita päätöksiä mitkä eivät ole mukavia.
Tämä ei ole mustavalkoisuutta. Tämä on kädenojennus tasa-arvoisuuteen, kun sitä kerran halutaan. Sitä ei saa niin että on kynnet lakattu.Olet incel ja näkemyksesi ovat sovinistisia.
- Anonyymi00516
Tule tänne rakas. 😘❤️
- Anonyymi00531
Tulisin ❤️
- Anonyymi00517
juodaanko laatikko viiniä
- Anonyymi00518
Olis kiva nähdä hänet kännissä
- Anonyymi00521
Sanoisin, että ajattele minusta kuin olisin pelkkää ilmaa. Etsi itsellesi parempaa seuraa!
- Anonyymi00530
Ilman ilmaa ei voi elää.
- Anonyymi00522
En mä rakastan, mut rakastuin. En tiedä enää.
Mut sanoisin, et tää on hyvä näin. Pidetään nää välit.- Anonyymi00561
Ei ole hyvä näin. Koska kuulutaan .
- Anonyymi00523
Turvallista matkaa.
- Anonyymi00527
???
- Anonyymi00525
🤮🤮🤮
- Anonyymi00526
Hyvää illanjatkoa ja Aurinkoista kevättä
- Anonyymi00528
Lässynlässynlässyn🤢🤮🥵
- Anonyymi00552
tykkäät kovista otteista näköjään narsisti jutuista
- Anonyymi00553
T. A nainen
- Anonyymi00529
Kaikkea ikävää. Syyttää häntä kaikesta ja tehdä mustasukkaiseksi. Ihan vain siksi, että minuun sattuu.
Yritän nousta sen yläpuolelle. Parempi, etten kirjoita mitään. - Anonyymi00532
https://youtube.com/shorts/eAmVqWaZjW4?si=7tBFPmAHLSk8Ya6t
Miehelle 💟 - Anonyymi00533
Hyvää yötä Rakas.
- Anonyymi00646
Hyvää yötä
- Anonyymi00534
Hyvää yötä söpöhöppänänpöppänä 💟
- Anonyymi00557
Hyvää yötä pöpösöppänänhöppänä.❤️
- Anonyymi00535
Olisi tässä vieressä tilaa sinulle...
- Anonyymi00536
Sua saa aina odottaa on nyt odotan sua aina ja se tunne tuntui kantavan metsää ja ulkoilmaa kauemmas, jonnekin vähän pidemälle. Enkä mä kai koskaan valinnut sua, vaan sen teki mun sydän! Sielu mussa, se on nyt rikki, siinä on varmaan ikuisesti tuo jäätynyt salamanisku ylhäältä asti ja se jaksaa muistuttaa olemassaolostaan.
Tää kaikki iskee kai vähän samalla tavalla, kuin kauniiden neitsyeiden ja nunnien itsemurhat. Sitä miettii vähän syvälisemin, jotenkin..- Anonyymi00544
olipas se huh -juttu!
- Anonyymi00554
Mikä vertauskuva huh, huh
- Anonyymi00556
Pitkis
- Anonyymi00558
Sykkeet pilvissä
- Anonyymi00537
En rakasta ketään, joten ei ole mitään sanottavaakaan kenellekään!
- Anonyymi00540
Ei ole sellaista enää. A mies jätti.
- Anonyymi00541
Olisin halunnut sopia ja unohtaa ne kaikki sotkut niissä viimeisissä pikkujouluissa. Tai ainakin yrittää jutella asiat halki. Sen sijaan sain katsoa kun pyörit siellä toisten äijien kainalossa. Arvaa kuinka kivalta tuntui? No minun syytähän tässä kaikki oli, sen minä jo arvaan.
- Anonyymi00543
Kunpa vielä löytäisimme reitin toistemme luokse.
- Anonyymi00545
Täytyy löytää! Yritetään jotenkin. Yrittäkää jotenkin.
- Anonyymi00548
Moi kulta,
ikävä on. ❤️
-naiselta miehelle - Anonyymi00549
Vou, Vou Susijengi voitti Belgian Espoossa.
78 - 75 ja takaa paikan MM karsintoihin
Hymy herkässä kun kotiyleisö hurraa.
Donkkauksia, kierre kimaroita, supertähtien otteita. Kunnon kokoinen kotihalli Susijengillä.
Suorana Tv.stä tai livenä paikalla. Teini fanit saa heittää ylävitosia pelaajien kanssa.- Anonyymi00550
Unkaria ja Ranskaa vastaan vielä tulossa ja johtavat sarjataulukkoa
- Anonyymi00551
Anonyymi00550 kirjoitti:
Unkaria ja Ranskaa vastaan vielä tulossa ja johtavat sarjataulukkoa
Piti mätsää, piti mätsää hyvä 🏀
- Anonyymi00559
Hyvää yötä, kultainen. Tulisitpa uneeni tänä yönä. Näkisin sinut edes niin...
- Anonyymi00567
Huomenta. Nukuin huonosti.
- Anonyymi00616
Anonyymi00567 kirjoitti:
Huomenta. Nukuin huonosti.
Eikä hän tullut uniini. Uusi yritys tänään...
- Anonyymi00560
Hyvää yötä.
- Anonyymi00563
tästä tunnistaa
- Anonyymi00562
Nuku hyvin siellä 🫶🏻
- Anonyymi00566
Toivottavasti sinäkin nukuit hyvin. 🫶
- Anonyymi00576
Nukuin, mutta lyhyesti.
- Anonyymi00564
Huomenta ❤️
- Anonyymi00565
Huomenta rakas❤️☕
- Anonyymi00568
Hyvää huomenta.❤️
- Anonyymi00570
karseaa sakkia.... tiedetään jo että ulkomailla elävien pitäisi palata jo hakkaavat niille, nyt vedetiän takaisin turpaan. ja ovat välttäneet kaikkea huonoa tekemällä megahakkaulsista muista. jos sieltä saa niiden ottaa myös huonot ja kärsiä ne itse. ei tänne ole juurikaan mitään tullut, kaikki menneet niille.
- Anonyymi00571
Huomenta Darling!❤️
- Anonyymi00572
Huomenta rakkaimpani ❤️☕
- Anonyymi00574
Missä me mennään tänään?
n>m - Anonyymi00575
Tsuppuduppuduu pus pus 😘
- Anonyymi00599
Pus pus yksin tietää
miten Tsuppuduppuduu pus pus herää:
kun on hiljaa. - Anonyymi00601
Kukkuluuruu kesä ! Sandaalikelit ovat kohta täällä ja jalat kotikonstein kuntoon. Jalkakylpyyn upota, kuorinta ja kunnon kosteutus. Hyvin hoidetut kynnet kruunaa sandaalijalkineet, sliparit.
Muista myös kynsinauhojen hoito, pieni tippa öljyä pitää pehmeinä. Essencen Glossy Jelly minikynsilakoissa on puoliläpinäkyvä rakenne, joka on helposti kerrostettavissa. Keltainen, pinkki vai oranssi. - Anonyymi00602
Anonyymi00601 kirjoitti:
Kukkuluuruu kesä ! Sandaalikelit ovat kohta täällä ja jalat kotikonstein kuntoon. Jalkakylpyyn upota, kuorinta ja kunnon kosteutus. Hyvin hoidetut kynnet kruunaa sandaalijalkineet, sliparit.
Muista myös kynsinauhojen hoito, pieni tippa öljyä pitää pehmeinä. Essencen Glossy Jelly minikynsilakoissa on puoliläpinäkyvä rakenne, joka on helposti kerrostettavissa. Keltainen, pinkki vai oranssi.Värikkäitä tulppaanikimppuja on ollut jo.
Tuo kevät fiilistä mukavasti. - Anonyymi00603
Anonyymi00601 kirjoitti:
Muista myös kynsinauhojen hoito, pieni tippa öljyä pitää pehmeinä. Essencen Glossy Jelly minikynsilakoissa on puoliläpinäkyvä rakenne, joka on helposti kerrostettavissa. Keltainen, pinkki vai oranssi. - Anonyymi00604
Anonyymi00603 kirjoitti:
Muistojen kesämakuja, tuli tehtyä mansikkakääretorttu ja kermavaahtoa päälle.
- Anonyymi00606
Anonyymi00604 kirjoitti:
Muistojen kesämakuja, tuli tehtyä mansikkakääretorttu ja kermavaahtoa päälle.
Kaupan hyllyltä löytyi uutukainen Pirkka, raikas ja maukas. Kauniin värinen lonkero jossa vadelma ja gin. Pirkka GIN Raspberry. Grillikautta odottaessa. Kesä näkyy jo tropiikki sekä marjat. Kesäisissä oluissa näkyi sitrusten aromit, eksoottiset vivahteet kuten Mango.
Ehkä voisi sanoa tölkkien ystävänä näkyi erilaiset tölkitetyt klassikkococktailit, selzerit, spritzit ja mocktailit. Käteviä mökillä ja rantakassissa. Makujen harmoniaa lasissa ja lautasella. - Anonyymi00607
Anonyymi00606 kirjoitti:
Kaupan hyllyltä löytyi uutukainen Pirkka, raikas ja maukas. Kauniin värinen lonkero jossa vadelma ja gin. Pirkka GIN Raspberry. Grillikautta odottaessa. Kesä näkyy jo tropiikki sekä marjat. Kesäisissä oluissa näkyi sitrusten aromit, eksoottiset vivahteet kuten Mango.
Ehkä voisi sanoa tölkkien ystävänä näkyi erilaiset tölkitetyt klassikkococktailit, selzerit, spritzit ja mocktailit. Käteviä mökillä ja rantakassissa. Makujen harmoniaa lasissa ja lautasella.Pirkka jutuissa löytyy ;)
Belgialaistyylinen olut joka on maustettu sitruunan- ja appelsiininkuorella sekä sitruunaruoholla. Häivähdys korianteria sekä Cascade humalan aromia. Näin luki tölkissä,
Blanche 5 %, kiva löytö. Uutuus myös. - Anonyymi00608
Anonyymi00607 kirjoitti:
Pirkka jutuissa löytyy ;)
Belgialaistyylinen olut joka on maustettu sitruunan- ja appelsiininkuorella sekä sitruunaruoholla. Häivähdys korianteria sekä Cascade humalan aromia. Näin luki tölkissä,
Blanche 5 %, kiva löytö. Uutuus myös.Uudet perunat ja silliä. Haarukka käteen, keihästys ja nautinto.
- Anonyymi00609
Anonyymi00608 kirjoitti:
Uudet perunat ja silliä. Haarukka käteen, keihästys ja nautinto.
Grillissä sihisee 👅
- Anonyymi00610
Anonyymi00609 kirjoitti:
Grillissä sihisee 👅
Tikkataulu työnantajana. Kiinnitä keskelle aurinko, johon osuessasi saat paistatella päivää ja ottaa rennosti. Laita ympärille vaikka tiskiharjan, imurin, pyykipojan kuvat jotka tietää tekemistä 😀
- Anonyymi00577
Pidä mut hengissä
- Anonyymi00578
Miten ja kuka?
- Anonyymi00581
https://youtube.com/shorts/LFPtfEuep1Y?si=9_D57yhlMKVNEckn
Pientä puuhaa aamuun ja turhat murheet pois.
Suuri fani. Entä itse? - Anonyymi00582
Paluu kässä tunnille ja korjattu pieni villapaidan reikä ja villasukkiin muuten vain.
https://youtube.com/shorts/lXt36vVWYI8?si=FhfV3y6fRNvVvBOZ - Anonyymi00583
Piristy ja kevään uutuuksia tsiikaamaan mitä löytyy kevättä odtellessa
https://youtube.com/shorts/NGnv4n5TyG0?si=1Piuaew4UUYw-V9I - Anonyymi00585
Jos siellä harmaata nii kuin täällä tylsät harmaat pilvet. Kyllä vähän katsomaan ja parit selfiet :)
https://youtu.be/GPVsAJ2kgo8?si=EXlE30Eiot7idRke - Anonyymi00593
Aina hyvässä hengessä 😀
- Anonyymi00579
Halipusut ihanalle M naiselle
- Anonyymi00580
Pusut ja halit M miehelle.
- Anonyymi00584
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mitään muuta en toivo niin paljon kuin rauhaa meidän välille✌️☮️🩷
- Anonyymi00586
Miksi et sitten halua minua
- Anonyymi00587
Onko rauha ollut kateissa?
- Anonyymi00588
Anonyymi00586 kirjoitti:
Miksi et sitten halua minua
Olen varattu enkä eroamassa.
- Anonyymi00589
Anonyymi00587 kirjoitti:
Onko rauha ollut kateissa?
Mun mielenrauha on ollut kateissa, mutta nyt vähän palautunut. Toivon, että rauha säilyisi.
- Anonyymi00590
Sä se osaat. Nyt nousi taas vihan tunne. Ja halu vältellä. Tai v*ttuilla. Täytyy varmaan alkaa joku meditaatio tai jotain hihhulointia.
- Anonyymi00591
Voi joko taas ja nyt kissojen nimet taisi säikäyttää, hups
- Anonyymi00592
Anonyymi00591 kirjoitti:
Voi joko taas ja nyt kissojen nimet taisi säikäyttää, hups
En tiedä mitä höpötät.
Naiselta
- Anonyymi00594
Sanoisin, että hän muuttuu viholliseksi, jos kuvittelee minun suostuvan leipuriksi, leikkaamaan hiukseni tai tyytyvän johonkin tämän asuinalueen työpaikkaan.
- Anonyymi00596
Tasapainoinen ihminen ei sano noin.
- Anonyymi00595
minä en rakasta ketään juuri nyt. liian paljon tapahtunut ja pelkään omien suunnitelmien ja elämän puolesta. mutta vielä rakastin ja haluan löytää ihmisen suunnitelmien varrelta, niin tiedän olevani oikealla polulla eikä kenenkään olemassa viemässä niitä.
- Anonyymi00597
muutoksien keskellä koruviin, kun joku ovi sulkeutuu niin toinen avautuu. ja muutokset kuuluvat suurimman osan elämään, eikä kaikille samoja.
- Anonyymi00598
Arvaa 😋
- Anonyymi00613
Tuomo
- Anonyymi00614
P mies
- Anonyymi00615
Juha
- Anonyymi00617
Nyt pojat järjestykseen 😂
Mitä aloituksessa kysyttiin?
- Anonyymi00600
Haluisin vaan olla hänen (miehen) lähellä koko ajan 🥰 ilman sanoja.
- Anonyymi00650
Niin minäkin sinun lähelläsi ihana Inksu
- Anonyymi00605
Rakastan sinua. Älä kiukuttele Mies.
- Anonyymi00621
Hyvä on!
- Anonyymi00611
Narsistisella ihmisellä on omat sääntönsä, ja on viisasta olla hiljaa.
- Anonyymi00612
Sitten on paljon intohimoa luvassa kun saamme toisemme. Odotusta vaan... Eräs tuttu ihanuus yhä mielessä, tunteeni tietää! ❤️🔥
- Anonyymi00625
Mistä tietää onko sanottu
- Anonyymi00618
Kiva kun on hauskaa :)
- Anonyymi00619
Ei täällä ainakaan.
- Anonyymi00623
Joskus on. Toivottavasti monella muullakin, mutta erityisesti hänellä 😄
- Anonyymi00635
Anonyymi00623 kirjoitti:
Joskus on. Toivottavasti monella muullakin, mutta erityisesti hänellä 😄
yksin on aina hauskinta. saa olla vapaa. sivusta
- Anonyymi00652
Anonyymi00635 kirjoitti:
yksin on aina hauskinta. saa olla vapaa. sivusta
Totta!
- Anonyymi00620
Ethän ikinä epäile sitä, että rakastan sinua. Enemmän kuin mitään muuta. Miehelle
- Anonyymi00634
Keneltä kenelle?
- Anonyymi00639
Onkohan vanhemmalle vai nuoremmalle🤔
- Anonyymi00640
Anonyymi00639 kirjoitti:
Onkohan vanhemmalle vai nuoremmalle🤔
Vanhemmalle
- Anonyymi00648
Tuletko vaimokseni? Rakas
- Anonyymi00622
Suukko kauneimmille kasvoille..
- Anonyymi00624
Sanottavat alkaa olla vähissä. Täytyy oikein varmaan keksimällä keksiä jotain, kun kohdataan. Kuulumisia voi aina kysellä, se on hyvä.
Nainen - Anonyymi00626
Haluaisin nähdä sinut. Jotain jäi sanomatta... 💖
- Anonyymi00631
❤️❤️❤️
- Anonyymi00642
Anonyymi00631 kirjoitti:
❤️❤️❤️
Mäkin sut ihana ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
- Anonyymi00627
No jopas nyt. Mä rakastan sua sellaisena kuin olet. Ainakin jos saan tutustua suhun. Mutta en ole siitä ollenkaan varma että annat tutustua. Hyvää yötä.🫂
- Anonyymi00632
Mitä jopas nyt?
- Anonyymi00633
Anonyymi00632 kirjoitti:
Mitä jopas nyt?
Mä en halua enää tänne. Toivottavasti tutustun häneen irl.
- Anonyymi00628
Öitä, olen aina sinusta pitänyt.
n>m - Anonyymi00636
muiden seassa koen oloni uhatuksi ja pelkään, siitäkin syystä,,, niin..
- Anonyymi00637
Mitä ihmettä? En usko.
N>M - Anonyymi00638
Anonyymi00637 kirjoitti:
Mitä ihmettä? En usko.
N>MEi multa. En ajattele noin enkä kerro tänne asioita noin .
- Anonyymi00644
Anonyymi00637 kirjoitti:
Mitä ihmettä? En usko.
N>Mtottakai pelkään mulle tossa on kyse kaikesta luueltko että olen palstalla ihmisiä etsinyt? Ei
- Anonyymi00641
Mä oon aika vahva. Mutta tarvitsen sinua aidosti. 🩷öitä
- Anonyymi00643
Kenelle, naiselle miehelle?
- Anonyymi00645
Päivää Mr. Handsome 😂
- Anonyymi00647
Ikävöin sinua niin, että sydäntä vihloo. Kunpa olisit nyt täällä...
- Anonyymi00649
Tip tap
- Anonyymi00651
Katson usein kelloa juuri silloin kun näkyy ensitapaamisemme päivämäärä. Olen menossa sinne tänään.
Mietin usein myös että tiedostatko vuodenaikojen vaihtelun yhtä hyvin kuin minä. Katsotko niitä ennakkoon ja mietit viime vuotta kunnes palaat tähän päivään. - Anonyymi00653
Halataan jos tavataan. Ehkä seuraavassa elämässä. P-naiselle teeltä.
- Anonyymi00654
En vaan jaksa!
- Anonyymi00655
Tsemiä ja nuhteettomuutta vaan. Tahdikkuus ennenkaikkea. Moimoi.
- Anonyymi00657
Juujuu. Älä hätäile. En ehdi ny olla puhelimella paljoa. Mut nähdään.
n>m
- Anonyymi00656
Tahdon sinut ihana M nainen, tahdotko sä mut?
- Anonyymi00659
Tämä M nainen tahtoo yhden miehen, jota rakastan. ❤️
- Anonyymi00658
RAKASTAN SUA IKUISESTI❤️
- Anonyymi00660
Älä laita tähän ketjuun viestiä. Liian pitkä ketju, niin en huomaa.
- Anonyymi00664
Jos tuo on asenne, niin ei susta kyllä parisuhdetta ylläpitämään ole 🤣
- Anonyymi00665
Anonyymi00664 kirjoitti:
Jos tuo on asenne, niin ei susta kyllä parisuhdetta ylläpitämään ole 🤣
En lähtis ihan vertailemaan oikeaa parisuhdetta ja sitä kuinka paljon viitsii kuluttaa aikaansa tällä palstalla.
- Anonyymi00667
Anonyymi00665 kirjoitti:
En lähtis ihan vertailemaan oikeaa parisuhdetta ja sitä kuinka paljon viitsii kuluttaa aikaansa tällä palstalla.
Ei puhuta palstasta vaan tästä yhdestä ketjusta.
- Anonyymi00669
Anonyymi00667 kirjoitti:
Ei puhuta palstasta vaan tästä yhdestä ketjusta.
Joo, panostus palstalla on nollan arvoista. Vain irl ratkaisee.
- Anonyymi00662
Todellisessa elämässä tulemme tuntemaan lämmön ja todellisen Rakkauden. Olet kaikkeni ❤️ Rakkaani
- Anonyymi00663
Inksu ❤️❤️❤️
- Anonyymi00666
Hyvää viikonloppua ihanalle M naiselle lentoisin suudelmin ja halein
- Anonyymi00668
Jos vielä nähdään, niin haluaisin nähdä kahdestaan, ja olla halietäisyydellä. ❤️
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin kyllä me vielä nähdään, mutta en tiedä milloin. Tarvisin sinua, sinä se olet, jota rakastan niin paljon. ❤️
Ihanaa viikonloppua rakastamalleni ihmiselle. 😍
-naiselta miehelle - Anonyymi00670
Jos oisin ollu true pskahousu en mä ois tässä. Mieti se niin. On sitä syvästä päädystä synnytetty aina jotain uutta silti,
- Anonyymi00671
Jos ehkä ihmettelet.
Oli niin ihana hetki, unohtui silloin miettiä, että tämä voi olla viimeinen, olen ollut niin iloinen sisimmässäni. Myöhään samana iltana sen näin. Ei pysty käsittämään. 💔 Olin aiemmin päättänyt, jos vielä jotain sellaista, niin ei voi jatkua samoin. Jos joskus vielä haluat puhua ja kertoa sekä kuunnella, niin ilmoittele.
En unohda sinua ja rakastan loppuun asti.- Anonyymi00672
naiselta miehelle
- Anonyymi00711
Liittyykö tähän pöytä?
- Anonyymi00712
Mä olin päättänyt samoin
- Anonyymi00673
Mulla on mieletön seksuaalinen patouma kaiken romanttisen lisäksi sua kohtaan. Se on ajoittain niin voimakas, että tuntuu, etten kestä.
n>m - Anonyymi00674
Rakastan jokaista hetkeä, kun olet läsnä ja aito.
- Anonyymi00675
ei tiedä aika näyttää tulevaisuus ohjaa rakkauden jota kukaan ei tiedä ennalta
- Anonyymi00676
Toivottavasti kaikki on hyvin ja turvallinen olo. Toivon sinulle hyvää. 🫶
- Anonyymi00677
Että hän on oikea naisten nainen ja ihana lady.
- Anonyymi00678
Olet niin ihastuttava, että olisin halunnut tutustua paremmin ja katsoa, olisiko meillä mahdollisuus enempään.
- Anonyymi00679
Rakastan sua kulta. Ajattelen sua.
n>m - Anonyymi00683
en mitään, koska ei tule vastetta asiallisiin viesteihini toisaalla( ei some, koska en ole enää siellä )
- Anonyymi00684
Miten haluaisit toimittavan? Tässä tilanteessa, missä tämä nyt on, niin miten?
En palaa lukemaan näitä eli jos on jotain sanottavaa, tee uusi aloitus ja kerro siinä. Katselen niitä vielä päivän parin ajan.- Anonyymi00685
Ja tässä, lapset, on oiva esimerkki ihmisestä joka sysää kaiken vastuun toiselle eikä itse ole laiskuudestani valmis edes lukemaan vastauksia suoraan kommenttiinsa. Eikä ajattele aivoillaan edes sen vertaa että antaisi tunnisteita itsestään ja toisesta osapuolesta. Tämä tyyppi, lapset, ei koskaan saa tervettä parisuhdetta.
- Anonyymi00686
Anonyymi00685 kirjoitti:
Ja tässä, lapset, on oiva esimerkki ihmisestä joka sysää kaiken vastuun toiselle eikä itse ole laiskuudestani valmis edes lukemaan vastauksia suoraan kommenttiinsa. Eikä ajattele aivoillaan edes sen vertaa että antaisi tunnisteita itsestään ja toisesta osapuolesta. Tämä tyyppi, lapset, ei koskaan saa tervettä parisuhdetta.
Joskus loppuu keinot kesken. Pitää yrittää ymmärtää.
Sivusta - Anonyymi00687
Anonyymi00686 kirjoitti:
Joskus loppuu keinot kesken. Pitää yrittää ymmärtää.
SivustaJos loppuu keinot kesken, pitää sanoa niin eikä tehdä niin kuin tuo kirjoittaja teki.
- Anonyymi00688
Anonyymi00685 kirjoitti:
Äläpä yritä TAAS mustamaalata. Temppusi on jo huomattu ja jopa noteerattu useassa paikassa. T. Tuon kirjoittaja
Ps. Laiskuudesta ei suinkaan ole kyse. - Anonyymi00691
Anonyymi00688 kirjoitti:
Äläpä yritä TAAS mustamaalata. Temppusi on jo huomattu ja jopa noteerattu useassa paikassa. T. Tuon kirjoittaja
Ps. Laiskuudesta ei suinkaan ole kyse."En palaa lukemaan näitä"
LOL - Anonyymi00695
Anonyymi00691 kirjoitti:
"En palaa lukemaan näitä"
LOLNo kun tuli vinkki, että pitää palata lukemaan. Muuten en olisi. Sitä paitsi. Se asia ei kuulu tähän aloitukseen, joten siksi kehotin uuteen aloitukseen.
- Anonyymi00689
jos selvittäisiin kaikesta omistautuisin sinulle ja lupautuisin sinulle ikuisesti.
- Anonyymi00690
Ei sulla ole mitään käsitystä, miltä musta on tuntunut ja tuntuu. Leikit on leikitty!
- Anonyymi00692
Olen pahoillani että koet noin.
- Anonyymi00693
Niin, leikkiähän tämä sulle olikin. Muuten olisit puhunut.
- Anonyymi00694
Anonyymi00693 kirjoitti:
Niin, leikkiähän tämä sulle olikin. Muuten olisit puhunut.
Ohi!
- Anonyymi00696
Anonyymi00692 kirjoitti:
Olen pahoillani että koet noin.
Et ole!
- Anonyymi00697
Oot ihana. Mä toivon, että joskus pystyn kaveruuteen, mut vielä ei ole sen aika. Anna mulle aikaa. 🙂❤️
- Anonyymi00698
Miten meillä menee mies? Tykätäänkö me toisistamme? 🥰
- Anonyymi00699
Rakastan sinua tänään, huomenna, ja aina..
- Anonyymi00700
Ketä?
- Anonyymi00703
Minäkin rakastan miestä. Eilenkin.
- Anonyymi00704
Anonyymi00703 kirjoitti:
Minäkin rakastan miestä. Eilenkin.
Kuin myös naista. Varsinkin eilen. :(
-20:44 - Anonyymi00713
Anonyymi00704 kirjoitti:
Kuin myös naista. Varsinkin eilen. :(
-20:44Hyvää yötä.❤️
- Anonyymi00705
Toivon, että kärsit yhtä paljon kuin minä.
n>m - Anonyymi00706
Piirsin kuvasi. Pelottavaa, eikö? 😬
- Anonyymi00708
Riippuu mikä oli lopputulos 🤔
- Anonyymi00719
Anonyymi00708 kirjoitti:
Riippuu mikä oli lopputulos 🤔
Kyllä se on ihan näköinen. Hymystä jäi puuttumaan jotain, joka livenä välittyy.
- Anonyymi00709
Kun opastit tänään sen kaupan sovelluksen kans, meinasin ottaa päästäsi kiinni ja antaa Suukon poskelle.
- Anonyymi00710
kerron jonkin musiikki jutun on rentoa rokkia: Sammy Hagar, levy: VOA - Canät drive 55.
mutta niin.. minä vain yritän oma "projektini" auttaa maswentuneita nuoria naisia jotenkin... ette pysty minua auttamaan kun jos joku kkk-deathwisher-dragon-wharever - Anonyymi00714
Mxxxxa olet ihana, tahtoisin halata ja suudella sinua
- Anonyymi00715
Bitch
- Anonyymi00718
Mitä tänne vastaat. Vastaa siihen mihin pitäisi.
Takakiero oot. On vaan mun mielipide. - Anonyymi00720
Anonyymi00718 kirjoitti:
Mitä tänne vastaat. Vastaa siihen mihin pitäisi.
Takakiero oot. On vaan mun mielipide.Puhut tuntemattomalle
- Anonyymi00716
No se, näin ja niin
- Anonyymi00717
En tierd' ,iyya iidestya SiuperGirtl -elokuvasta on hienoja mainoksia..
- Anonyymi00721
Tidtenkin sanoisin että rakastan sua 🩷 tosi paljon ja se tunne saa mut samaan aikaan onnelliseksi ja rauhalliseksi, mieheni.
- Anonyymi00722
En rakasta ketään, joten ei ole mitään sanottavaakaan kenellekään! Luulikohan talon asukkaat että tykkäisin paljon nuoremmasta, kun piruuttaan eilen kuuntelin tiettyjä lauluja!
- Anonyymi00723UUSI
Aamun epätoivoiset ajatukset, ristiriitaiset myös. Välitätkö lainkaan minun tunteistani... Tarvitsen rakkautta. Päivä on kiireinen, olo on surullinen, mutta kyllä se tästä taas :}
- Anonyymi00724UUSI
Tommonen aivan ihana kultulais mussukka, voi elämän suloisuus sun kanssas!
- Anonyymi00725UUSI
Käväisen täällä etsimässä jälkiä sinusta, ikävöin.
n>m - Anonyymi00726UUSI
En tiedä ootteko kimpassa vai ette. Sovitte kyllä toisillenne.
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393860Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3412993Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91892Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23761- 65751