Autoton mies - turn off ?

Ladamies

Mitä mieltä autottomista miehistä, entäpä jos miehellä ei ole edes ajokorttia?

39

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko perheen tavarat

Luuseri, joutaa mennä. Ajokortittomuus, luottokelvottomuus, juoppous ovat kaikki samaa sarjaa.

• --------------

Tosi kuin vesi. Kyllä jokaisella suomalaisella Miehellä on oltava kortti ja ajoneuvo.

• Nimimerkki unohtui
        -------------- kirjoitti:

Tosi kuin vesi. Kyllä jokaisella suomalaisella Miehellä on oltava kortti ja ajoneuvo.

Hyvin muotoiltu. Auto ja kortti eivät siis tee miestä, vaan ne ovat joka "miehen" perusoikeus, joka yhteiskunnan pitää tarvittaessa kustantaa. Sossun elättikin voi pitää itseään miehenä, kun on auto.

• dfgdfggggg
        Nimimerkki unohtui kirjoitti:

Hyvin muotoiltu. Auto ja kortti eivät siis tee miestä, vaan ne ovat joka "miehen" perusoikeus, joka yhteiskunnan pitää tarvittaessa kustantaa. Sossun elättikin voi pitää itseään miehenä, kun on auto.

Ajokortti ja auto kuuluvat miehuuteen samalla tavalla kuin työssäkäynti ja itsestään huolehtiminenkin. Puhdas tosiasia. Jos aikuisella "miehellä" ei ole autoa saati korttia, on kyseessä poikkeuksetta luuseri.

• Nimimerkki unohtui
        dfgdfggggg kirjoitti:

Ajokortti ja auto kuuluvat miehuuteen samalla tavalla kuin työssäkäynti ja itsestään huolehtiminenkin. Puhdas tosiasia. Jos aikuisella "miehellä" ei ole autoa saati korttia, on kyseessä poikkeuksetta luuseri.

Vaikka ajokortin ajaminen ja auton hankkiminen ovat oman elämäsi suurimpia saavutuksia (ja tulevat sellaisiksi jäämäänkin), ei se kerro mitään kortin tai auton merkityksestä miehuudelle. Näillä palstoilla kirjoittelevien ikuisten pikkupoikien (ja kanamaisten naisten) mielestä "miehuus" tarkoittaa iänkaikkista lauman mukana kulkemista. Äkkinäinen voisi luulla sen tarkoittavan jotakuinkin päinvastaista.

• dfgdfggggg

Vaikka ajokortin ajaminen ja auton hankkiminen ovat oman elämäsi suurimpia saavutuksia (ja tulevat sellaisiksi jäämäänkin), ei se kerro mitään kortin tai auton merkityksestä miehuudelle. Näillä palstoilla kirjoittelevien ikuisten pikkupoikien (ja kanamaisten naisten) mielestä "miehuus" tarkoittaa iänkaikkista lauman mukana kulkemista. Äkkinäinen voisi luulla sen tarkoittavan jotakuinkin päinvastaista.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Olisit ollut mies aikanasi niin ei tarvitsisi täällä ruikuttaa omaa surkeuttaan.

• 17+19
        dfgdfggggg kirjoitti:

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Olisit ollut mies aikanasi niin ei tarvitsisi täällä ruikuttaa omaa surkeuttaan.

Jos olisit itse mies, sinun ei tarvitsisi päteä niin triviaalilla "saavutuksella" kuin ajokortilla ja auton hankkimisella. KUKA TAHANSA voi ajaa kortin ja hommata auton. Jotkut hommaavat sen todelliseen tarpeeseen, vässykkä hommaa sen ollakseen "mies" muiden vässyköiden silmissä. Vaan äläpä huoli, en missään nimessä oleta, että ymmärtäisit. Edellytykset puuttuvat.

• Nimimerkki unohtui
        17+19 kirjoitti:

Jos olisit itse mies, sinun ei tarvitsisi päteä niin triviaalilla "saavutuksella" kuin ajokortilla ja auton hankkimisella. KUKA TAHANSA voi ajaa kortin ja hommata auton. Jotkut hommaavat sen todelliseen tarpeeseen, vässykkä hommaa sen ollakseen "mies" muiden vässyköiden silmissä. Vaan äläpä huoli, en missään nimessä oleta, että ymmärtäisit. Edellytykset puuttuvat.

Joo, tuo olen siis minä.

• dfgdfggggg
        17+19 kirjoitti:

Kaltaisellesi velliperseelle ajokortin saavuttaminen olisikin varmasti suuri saavutus ja vaikean työn takana. Siksipä et uskaltanut edes mennä kokeilemaan tai menitkin mutta repuutit kokeet. Normaalille, kunnolliselle Miehelle ajokortin ja ajoneuvon hankkiminen ovat elämän perusasioita samalla tavalla kuin työssäkäynti. Kaikkihan näitä perusasioita eivät kykene saavuttamaan, kuten kaltaisesi vässykät.

• Nimimerkki unohtui
        dfgdfggggg kirjoitti:

Kaltaisellesi velliperseelle ajokortin saavuttaminen olisikin varmasti suuri saavutus ja vaikean työn takana. Siksipä et uskaltanut edes mennä kokeilemaan tai menitkin mutta repuutit kokeet. Normaalille, kunnolliselle Miehelle ajokortin ja ajoneuvon hankkiminen ovat elämän perusasioita samalla tavalla kuin työssäkäynti. Kaikkihan näitä perusasioita eivät kykene saavuttamaan, kuten kaltaisesi vässykät.

Autosta voi olla monelle paljon hyötyä, ja joillekin se on (lähes) välttämätön. Mutta se, jolle peltilaatikon sisällä istuminen kuuluu "elämän perusasioihin", on veltto, mielikuvitukseton juntti. Ainoa järkevä aikuisuuden ja elämänhallinnan kriteeri on se, pystyykö mies (tai nainen) elättämään itsensä. Liikkukoon mies vaikka kengurukepillä, jos vastaa itse elannostaan.

Ja mitä tuo mennyt aikamuoto tarkoittaa? Kuka tahansa täysi-ikäinen ja terve voi todellakin käydä ajamassa kortin missä vaiheessa tahansa, mikäli kokee sen kannattavaksi.

• dfgdfggggg

Autosta voi olla monelle paljon hyötyä, ja joillekin se on (lähes) välttämätön. Mutta se, jolle peltilaatikon sisällä istuminen kuuluu "elämän perusasioihin", on veltto, mielikuvitukseton juntti. Ainoa järkevä aikuisuuden ja elämänhallinnan kriteeri on se, pystyykö mies (tai nainen) elättämään itsensä. Liikkukoon mies vaikka kengurukepillä, jos vastaa itse elannostaan.

Ja mitä tuo mennyt aikamuoto tarkoittaa? Kuka tahansa täysi-ikäinen ja terve voi todellakin käydä ajamassa kortin missä vaiheessa tahansa, mikäli kokee sen kannattavaksi.

Sinäpä et kuulukaan niihin "terveisiin". Olet saamaton juntti joka reputti autokoulun ja avautuu nyt katkerana täällä. On noita nähty ennenkin.

• Nimimerkki unohtui
        dfgdfggggg kirjoitti:

Sinäpä et kuulukaan niihin "terveisiin". Olet saamaton juntti joka reputti autokoulun ja avautuu nyt katkerana täällä. On noita nähty ennenkin.

Hahahaa...

• hohohoo,.,.

Hahahaa...

Tekonauru piristää, eikös juu.

• Bike-woman

Olen deittaillut aika kivoja miehiä, joista vain yhdellä on ollut auto. Ei todellakaan haittaa. Itselleni autottomuus on plussaa.

• höpsis :)

Mitäpä väliä onko autoa tai ajokorttia - jos ei henkilö ole sitä oikeasti tarvinnut, tai ei ole ollut rahaa, niin so what. Ja ekologisesti ajatellen voi todella olla hyväkin piirre. Jokainen ihminen tekee omat päätöksensä eikä niihin ole toisilla mitään nokan koputtamista. Ei kai se auto ihmistä määrittele, kuten ei rahat, status tai mikään materiakaan minun mielestä.

Ai niin: Nimimerkille "koko perheen tavarat", pidän tuollaista ihmisten vähättely-kategorisointiasi luuseri-touhuna. En voinut olla nauramatta ;)

• UCanDriveMyBMW

Eipä haittaa vaikkei miehellä ole autoa, tai edes korttia. Multa kun löytyy molemmat :)
      Ja taas ilman autoa mielummin kuin Lada ja jos on auto niin mielellään audi, bemari tai volvo.

• jeah

Tolvana oot sinäkin.

• jakke

ucandrivemybmw. mulla on kyllä auto. mut minkäslainen misu siellä kirjoittelee? ite 34v vapaa kiva mies ja lisää sähköpostissa? [email protected]

• 56h546

Jos miehellä ei ole "edes" ajokorttia, se kertoo usein siitä että miehelä ei ole tarvetta pönkittää itsetuntoaan hankkimalla peltiä alleen. Lähinnä ne, jotka luulevat auton olevan enemmän kuin kulkuneuvo piäästäkseen pisteestä a pisteeseen b, ovat luultavasti seo-lippalakki päässään autoaan rassaavia persuja.

• lävitsesi näkyy

Sanoo autoton ja kortiton luuseri :)

• Nimimerkki unohtui
        lävitsesi näkyy kirjoitti:

Sanoo p*illurallia ajava lössykkä amisjuntti.

• dfgdfggggg
        lävitsesi näkyy kirjoitti:

Niinpä. Ja kyllähän tämän nimimerkin unohtelijan vuodatuksistakin jokainen näkee mistä oikein on kyse :P

• -aikuinen nainen-

Auton pitäminen turhaan on kovin kallista, on siis fiksua olla omistamatta autoa ellei sitä tarvitse.

Itselläni on auto vaikka en sitä päivittäin tarvi - työmatka on n. 500 m ja keskustaan 1 km. Enää ei tarvi kaupastakaan paljon roudata kun muksut on maailmalla. Mökkireissulla se on kyllä hyvä olemassa ja ex-tempore matkaan lähdöillä, on helppo lähteä reissuun. Samoin marja- ja sienimetsäretkillä.

• Ajatelkoot vaan

Minulla ei ole koskaan ollut omaa autoa. Ajokorttiluokkana on ABC, mutta en ole omistanut muita kuin moottoripyöriä.

Asun Helsingin keskustassa hyvien liikenneyhteyksien päässä, joten en tarvitse autoa muuhun kuin isompien tavaroiden roudaamiseen.

Kyllä autoistakin hienoja yksilöitä löytyy, mutta ovat yleensä sitten todella kalliita. Tuollaiset tavalliset keskivertobiilit ovat minulle lähinnä tylsiä tilanviejiä ja turha kuluerä. Joku jenkkiauto voisi olla harrastusmielessä on ok.

Ymmärrän toki sen, että muualla auto on usein lähes välttämätön, kun muuten liikkuminen on sen verran hidasta ja vaikeaa.

• riippuu mistäroikkuu

Riippuu todellakin siitä, missä asustelee, että tartteeko autoa, vaiko ei.
      Jos asuu huitsin nevadassa, kuten minä, mikäli ei aio taxilla körötellä, niin
      oma auto on tarpeen.

Se on erijuttu, että millaisella tötteröllä kukin huristelee.

• Irti Vihreydestä

Suomen 334 000:sta neliökilometristä on muutama, jossa on riittävän kattava julkinen liikenne työmatkaliikennettä varten. Muualla, muina aikoina ja kun on tavaraa mukana tarvitaan yksityisautoa.

Auto ei ole statusesine vaan välttämättömyyshyödyke etenkin perheellisille. Suomessa ei ole 2,8 miljoona autoa turhan takia.

• julkiset pop

Pääsee niiden kakaroiden kanssa julkisillakin, mutta kun perheellisillä on sen verran kermapersettä kannikoissa, etteivät laiskuuttaan viitsi vaivautua.

• Nimimerkki unohtui
        julkiset pop kirjoitti:

Pääsee niiden kakaroiden kanssa julkisillakin, mutta kun perheellisillä on sen verran kermapersettä kannikoissa, etteivät laiskuuttaan viitsi vaivautua.

Kyllä lapsiperheillä auto on oltava. Ei niitä pariskuntia huonosti kasvatettuine kakaroineen julkisiin välineisiin kaivata.

• eipä väliä

MIehellä ei tarvitse olla autoa, eikä korttia. Tosin asun pk-seudulla, jossa omaa autoa ei tarvitse, joten en joudu autojuttuja pohtimaan. Mutta piankos kortin ajaa, jos se osoittautuu tarpeelliseksi.

Kun asuin muualla Suomessa, ajoin paljon autoa, koska muuten liikkuminen olisi ollut hankalaa. Kun muutin pks:lle, en enää tarvinnut autoa.

• jostai

Koska auto on kerran keksitty, niin miksi pitäs koluta monella liikennevälineellä
      päästäkseen määränpäähän. Tokihan ne, jotka asuvat palvelujen ja työpaikan lähellä, niin pärjäävät ilman sitäkin.

Mikäli omistaa mökin, on sinne kantamusten kanssa meno sula mahdottomuus
      ilman omaa autoa.

Ap. kysymyksen vastaus oli tässä, eli tilanteen mukaan. Ellei tartte, niin eihän
      sitä huvin vuoksi, tai näyttääkseen muille kannata hankkia.

• "Mikäli omistaa mökin, on sinne kantamusten kanssa meno sula mahdottomuus ilman omaa autoa."

Itse menen sukulaisten/kavereiden kanssa mökilleni autolla. Tai sitten bussilla, jos menen yksin. En ole tarvinnut autoa tähänkään päivään asti. Pari reppua mukaan jos menee bussilla, sain jopa viime vuonna löytämäni sienet tungettua yhteen reppuun. Mökillä taas toimii pyörä, jos haluaa kauppaan, ja nopeasti meneekin, kun lähin kauppa on noin 3 km päässä.

Jos tarvitse jotakin raskaampaa tavarakuljetusta, palkkaa sukulaiset avuksi, tai tilaa kuljetuksen kotiin. Paljon halvemmaksi tulee silti kun omistaa auto. Itse asun muuten Helsingissä.

• jostai
        m36-intj kirjoitti:

"Mikäli omistaa mökin, on sinne kantamusten kanssa meno sula mahdottomuus ilman omaa autoa."

Itse menen sukulaisten/kavereiden kanssa mökilleni autolla. Tai sitten bussilla, jos menen yksin. En ole tarvinnut autoa tähänkään päivään asti. Pari reppua mukaan jos menee bussilla, sain jopa viime vuonna löytämäni sienet tungettua yhteen reppuun. Mökillä taas toimii pyörä, jos haluaa kauppaan, ja nopeasti meneekin, kun lähin kauppa on noin 3 km päässä.

Jos tarvitse jotakin raskaampaa tavarakuljetusta, palkkaa sukulaiset avuksi, tai tilaa kuljetuksen kotiin. Paljon halvemmaksi tulee silti kun omistaa auto. Itse asun muuten Helsingissä.

Kyllä, mutta minun kyläkauppaan mökillä on 10km ja kirkonkylälle 23km.

• jostai
        jostai kirjoitti:

Kyllä, mutta minun kyläkauppaan mökillä on 10km ja kirkonkylälle 23km.

sekä mökille ei pääse julkisilla kulkuneuvoilla.

• helevettiolle

perkele ajan mersulla jokapäivä ja 3,2 euroa ja oma kuski ,ja aikataulussa,tana omaa autoo tarvii kun on rahaa.,ja taxi kulkee.

• kjljkljkljklk

Minulla on auto, mutta haluan että myös naisella on vähintään kortti.

En haluaisi olla taksikuskina, koska siihen se menisi ja joutuisin menemään joka paikkaan naisen kanssa taksikuskina, esim juhliin joihin en muuten menisi. On myös hyvä että kortillinen nainen voisi joskus ajaa jos itse on ottanut alkoholia.

• Imekää sitä...

Kyllähän täällä juristaan täyttä sittiä...Mulla on kortti mutta auto on seisonnassa.(Ei ole nyt varaa ajella)..Naiset hakee mut omalla autollaan treffeille ja tosi kuin vesi..Satojenkin kilometrien päästä..

• hööh...

Jaa miksiköhän nää naiset ajaa satoja km hakeakseen sut treffeille. Eikös
        sitä voi kahvitella asuinseudullasi. Mitä järkee tuossa nyt on ?.

• Kroisos miljoonääri

Haha!
      " "******* ajan mersulla jokapäivä ja 3,2 euroa ja oma kuski ,ja aikataulussa,tana omaa autoo tarvii kun on rahaa.,ja taxi kulkee"

... Limusiini odottaa 24/7 ja privaattijetti on aina valmiina lentokentällä ai nii ja Malibussa beach house ja oon myös megajulkkis ja kaikki palvoo mua ja nii oon miljonääri ja tallissa ainaki viiskyt bemarii ja ja ja

XD

• niin jaa

Itseasiassa poljet jopolla ja asut vanhempies luona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1478
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      65
      1449
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      161
      1331
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1207
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1141
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      263
      1035
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      967
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      56
      959
    9. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      903
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      84
      894
    Aihe