koirat hyökkäsi

hullutpiskit

omieni kimppuun, oli täysi työ pitää niitä poissa, ei omien koirieni vaan niiden toisten koirien turvallisuuden takaamiseksi.
omat koirani ovat 27 ja 42 kiloisia kaikkien kanssa toimeen tulevia tasapainoisia sessejä, ja sitten naapuritalon kääpiöpinseri ja joku suunnilleen samankokoinen sekarotuinen koira hyökkäsi suoraan, täysin pelkäämättä , ilman mitään ennakkovaroitusta meidän koirien kimppuun ja niiden omistaja ei saanut niitä kiinni pidettyä vaan pääsivät hihnasta repimällä irti..
helvata että säikähdin. Onneksi omat koirat olivat kytkettyinä ja niin hyvin hallinnassa että sain siirrettyä ne kauemmas.. tuli vähän jututettua tuota pikkuräksyjen omistajaa, joka ei tietenkään ottanut vastuuta siitä että koirat pääsivät irti.. selitykseksi sain että eivät olisi saaneet vahinkoa aikaan kun ovat niin pieniä. meinas ihan tosissaan keittää yli siinä vaiheessa.

12

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa pattiin tollas

HUH!.eikös se räksyjen omistaja tajunnu, että sen pikkupiskit olis ollu yks-kaks haukkupalat sun koirille.......voi luoja noita tyyppejä..............tuun tas ihan vihaseks !!!!?=)(?=(=(//YUGHKJHBJH

• hullutpiskit

se oli vaaratilanne, eikä koirien omistaja USKALTANUT tulla hakemaan koiriaan pois kun pelkäsi että ne puree -.-

• hullutpiskit

eikä edes pelännyt minun koiriani vaan OMIAAN... voi pyhä vittu, koirat olivat minun kintuissani kiinni ja jos olisin yhtään vähemmän eläinrakas olisin potkaissut nuo housujani repivät pikkupiskit pois.
        miksi ei ihmiset ymmärrä että ne vitun rääpäleetkin pitää kouluttaa?!
        olen tässä vuoden aikana tavannut ehkä yhteensä 3 hyvin käyttäytyvää pikkukoiraa.

• hyi räksyjä

pikkuräksyt on ihan yksiä piruja. en voi sietää niitä.

• Pikkuräksy..

Voi kuule, niissä 'pikkuräksyissä' se vika ei ole, vaan niiden OMISTAJASSA.
      Yhtälailla ne pikkuräksyt käyvät kiinni kun isotkin koirat, jos niillä ei ole rajoja eli ei tarpeeksi koulutettu.

Älkää siis yleistäkö niitä pikkukoiria, itselläni on kääkkä ja ei hyökkäile toisten kimppuun vaikka olis kuinka vapaana, koska olen KOULUTTANUT SEN.

Ärsyttää tommonen yleistäminen jos omistajassa on vika.

• Minpin4Ever

Meinasin eilen kirjoittaa ihan samaa!
        Täälläkin kahden hyvinkoulutetun kääkän omistaja. Koira kuin koira on koulutettava!!!! Itse jos näen huonosti käyttäytyvän koiran ärsyynnyn aina omistajaan joka laiskuudellaan ja vastuuttomuudellaan lisää koiravihaa.

• hullutpiskit
        Minpin4Ever kirjoitti:

Meinasin eilen kirjoittaa ihan samaa!
        Täälläkin kahden hyvinkoulutetun kääkän omistaja. Koira kuin koira on koulutettava!!!! Itse jos näen huonosti käyttäytyvän koiran ärsyynnyn aina omistajaan joka laiskuudellaan ja vastuuttomuudellaan lisää koiravihaa.

olen pahoillani nuista alkupään viesteistä, kirjoitin nuo tunnekuohussa kun olin niin ärtynyt ja säikähtänyt koska tuossa olisi voinut käydä tosi pahasti jos omat koirani olisivat lähteneet puolustuskannalle. Kyllä, isojen, pienien keskikokoisten, puhdasrotuisten ja sekarotuisten koirien käytöshäiriöistä on syynä 99% tapauksista se narun toisessa päässä heiluva idiootti.

• Minpin4Ever
        hullutpiskit kirjoitti:

olen pahoillani nuista alkupään viesteistä, kirjoitin nuo tunnekuohussa kun olin niin ärtynyt ja säikähtänyt koska tuossa olisi voinut käydä tosi pahasti jos omat koirani olisivat lähteneet puolustuskannalle. Kyllä, isojen, pienien keskikokoisten, puhdasrotuisten ja sekarotuisten koirien käytöshäiriöistä on syynä 99% tapauksista se narun toisessa päässä heiluva idiootti.

Ymmärrän täysin reaktiosi. Tietenkin iso saa suurempaa vahinkoa aikaan eikä siinä sitten oteta huomioon provosoiko toinen ensin. Ellei koira ole koulutettu, sitä ei pidetä IRTI! Jos sillä on hyökkäyshistoriaa ja on olemassa pienin mahdollisuus uudelle hyökkäykselle, sillä kuuluu olla kuonokoppa! KOOSTA RIIPPUMATTA koiran purema saa vahinkoa aikaan, vastuuta peliin hyvät ihmiset.

• hullutpiskit
        Minpin4Ever kirjoitti:

Ymmärrän täysin reaktiosi. Tietenkin iso saa suurempaa vahinkoa aikaan eikä siinä sitten oteta huomioon provosoiko toinen ensin. Ellei koira ole koulutettu, sitä ei pidetä IRTI! Jos sillä on hyökkäyshistoriaa ja on olemassa pienin mahdollisuus uudelle hyökkäykselle, sillä kuuluu olla kuonokoppa! KOOSTA RIIPPUMATTA koiran purema saa vahinkoa aikaan, vastuuta peliin hyvät ihmiset.

tämä näiden omistaja ei vain tahdo sitä ymmärtää että kun hänen koiransa ovat noin pelkoagressiivisia että käyvät sumeilematta lähes viisi kertaa painavamman koiran päälle, sen toisen koiran reaktio voi olla sama, koira toimii vaistojensa varassa ja puolustautuu. Onneksi, luojan kiitos onneksi omat koirani eivät lähteneet tuohon mukaan vaikka nuo pikku piskit roikkuivat minun housuissani kiinni kun yritin hellästi niitä siirtää kauemmas. Se tilanne oli niin hasardi kuin voi vaan olla. Itselläni yhteensä melkein 60kg karvaa ja lihasta narun toisessa päässä tyynenä kuin kaksi lammasta laitumella ja kaksi pientä koiraa hyökkimässä kun yritän pitää omia koiria takanani ja nuiden koirien omistaja huusi vain ettei uskalla tulla hakemaan jos pikku tipsu ja hipsu puree häntä... olisi niin tehnyt mieli kysyä että entäs jos minun koirani puree niitä -.-

kun rupee jäkeenpäin spekuloimaan tapahtumaa, jos olisin ollut yhtään kokemattomampi koirien kanssa ja vaikka hätääntynyt ja koirani olisi sen huomannut niin nuita pikku koiria tuskin enää olisi.
        Mielestäni suomessa pitäisi olla käytössä koira ajokortti.

• 1+12

Se vaan monesti on niin, että pienet koirat otetaan seuralaisiksi eikä niitä ole tarkoituskaan kouluttaa sen kummemmin. Itseäkin ärsytti, kun eräs päivä naapuri ulkoilutti (oisko ollu tiibetinspanieli tms) koiraansa, joka jo kaukaa alkoi haukkua koirilleni (25 ja 34 kg). Koiran omistaja ei komentanut koiraansa mitenkään, ja minä ystävällisesti väistin että menisivät ohi. Omistaja kuitenkin jäi paikalleen töllistelemään ja jouduin sitten kulkemaan heidän ohitseen.

Kummatkin koirani olivat selvästi hermostuneita ja jouduin niitä komentamaan tiukasti. Useimmiten ohitamme pikkukoirat ongelmitta, mutta tämä kyseinen yksilö ärsytti jostain syystä koiriani. Jotenkin tuli melkein sellainen tunne, että koiran omistaja ajatteli automaattisesti että minun koirani ovat jotenkin vaaraksi ja parempi vaan antaa oman koiran "puolustautua" rähisemällä. Ja jos jotain sattuisi, niin minun koirieni syyhän se tietty olisi.

Todennäköisesti hän ei kumminkaan missään vaiheessa ajatellut että hänen koirassaan on vikaa, koska antoi sen käyttäytyä miten haluaa.

• lisää otteita tosielämästä:
      paras selitys pihalta hyökänneelle, koirani takajalassa roikkuvalle rakille"eihän chihuja tarvitse kouluttaa...."

• hullutpiskit

eilen koirapuistossa kävi melkein vastaava juttu, olin oman sesseni kanssa sisällä ja leikitin sitä (toisella juoksut niin ei päässyt mukaan) koirani on siis tosiaan 42kg ystävällinen neiti. sitten sinne tuli tipsun ja chihun miksaus joka yritti kokoajan hyökkiä koirani päälle. sanoin sitten omistajalle että etkö voisi opettaa koirallesi sosiaalisia taitoja ennenkuin tuot sen tänne koirapuistoon missä kaikki koirat eivät ole yhtä rauhallisia kuin omani. komensin oman sesseni vierelle istumaan ja pikkuräksy jahtasi sitä, sitten koirani murahti kerran niin tuo täti huuti minulle kuin syötävä että miksi tuon tappaja koiria koirapuistoon... :D :D
      Anteeksi tosiaan nuista alkupään viesteistä, hieman tilanteesta säikähtäneenä käytin turhan voimakasta kieltä. koska karu fakta on että jos pikkukoira hyökkää ison koiran kimppuun niin lopputuloksesta huolimatta ihmiset syyttävät isoa koiraa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe