Tuliaisia Suomesta

turtless

Moikka jälleen!
Matka eikun lähenee ja nyt mietimme kuumeisesti täällä, mitä voisimme viedä tuliaisina Suomesta ystävällemme Hua Hiniin. Kyseessä aikuinen mies kenelle tuliaisia olemme viemässä. Itse olemme miettineet jotain Muumi- juttuja mahdollisesti.. Suomi- aiheista kirjaa.. Suomalaista musiikkia, omaa suosikkibändiä tottakai ;)..
Heittäkäähän ilmoille ideoita ja asiallisia kommentteja :).

172

6021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musiikkia

      Vaikea kysymys, itsellekin tuottaa aina päänvaivaa. Kyseessä , siis aikuinen mies,
      veisin pullon vaikka salmiakki kossua tai jotain likööriä, lakka - tai karpalo.
      Ehkä suklaata, musiikkia. Tosin ystävät siellä joskus ovat ihmetelleet miksi
      suomalaiset tuovat aina suklaata.... hyväähän meidän suklaamme toki on...
      Sieltä kun saa kaikkea - halvemmalla vielä , joten tuliais asia onkin vaikea,
      kuitenkin muumit unohtaisin.

      • Perinteitä on monia

        Moni nuori ei nykyään edes tiedä mitä perinteiset hevosen kyrpsykät ovat, itse käyn aina varta vasten hakemassa niitä Suomen ydinmailta Pietarsaaren torilta. Niitä minä vien tuliaisiksi ja myöskin itselleni matkaevääksi joka kevät kun matkustan Venäjän pohjoisrannikon merenrantatietä pitkin kummitätini luo.

        Sitä uskomattoman kaunista merenranta tieverkostoa ja sen varrella olevia Amerikkalais tyylisiä motelleja muistuttavia hotellejakaan ei monikaan tiedä (tai votelleja kuten niitä Venäjällä kutsutaan). Sitä rantatietä pitkin pääsee tosiaan Japaniin asti jossa kummitätini asuu.


      • Ai ei tiedä?
        Perinteitä on monia kirjoitti:

        Moni nuori ei nykyään edes tiedä mitä perinteiset hevosen kyrpsykät ovat, itse käyn aina varta vasten hakemassa niitä Suomen ydinmailta Pietarsaaren torilta. Niitä minä vien tuliaisiksi ja myöskin itselleni matkaevääksi joka kevät kun matkustan Venäjän pohjoisrannikon merenrantatietä pitkin kummitätini luo.

        Sitä uskomattoman kaunista merenranta tieverkostoa ja sen varrella olevia Amerikkalais tyylisiä motelleja muistuttavia hotellejakaan ei monikaan tiedä (tai votelleja kuten niitä Venäjällä kutsutaan). Sitä rantatietä pitkin pääsee tosiaan Japaniin asti jossa kummitätini asuu.

        Ei moni varmaan myöskään tiedä mitä coca cola on?

        Kaikki tietää suolaveteen säilötyt hevosen kyrpsykkä pötkylät ja niitä syödään joka ravintolassa.

        Tuo rantatie on tosin aika vähän mainostettu koska se halutaan pitää rauhallisena, vaikka onhan siellä viime vuosina alkanut olemaan jopa ruuhkaa.

        Sen voin kuitenkin kertoa että kun pohjoisrannikon ranta junarata valmistuu 2015 niin siitäkin alueesta tulee oikea turistihelvetti.


      • Kyrpäsköitä?
        Ai ei tiedä? kirjoitti:

        Ei moni varmaan myöskään tiedä mitä coca cola on?

        Kaikki tietää suolaveteen säilötyt hevosen kyrpsykkä pötkylät ja niitä syödään joka ravintolassa.

        Tuo rantatie on tosin aika vähän mainostettu koska se halutaan pitää rauhallisena, vaikka onhan siellä viime vuosina alkanut olemaan jopa ruuhkaa.

        Sen voin kuitenkin kertoa että kun pohjoisrannikon ranta junarata valmistuu 2015 niin siitäkin alueesta tulee oikea turistihelvetti.

        Ketkä kaikki? Vaikka sinä tietäisit ei se tarkoita että muut tietäisivät... Koskaan kuullukkaan mistään kyrpsyköistä. Sinähän varmaan tiedät kaiken kvanttiatomimalleista? Ai et vai? Kaikkihan ne tietää... Minä ainakin..


      • Perus mässyä
        Kyrpäsköitä? kirjoitti:

        Ketkä kaikki? Vaikka sinä tietäisit ei se tarkoita että muut tietäisivät... Koskaan kuullukkaan mistään kyrpsyköistä. Sinähän varmaan tiedät kaiken kvanttiatomimalleista? Ai et vai? Kaikkihan ne tietää... Minä ainakin..

        Aikamoinen oletus sinulta etten tietäisi mitään kyseisistä kvanttiatomimalleista, no ironista kyllä tuo arvauksesi osui oikeaan enkä tiedäkkään mutta ihan yhtä helposti olisin saattanut tietääkin.

        Sinä et varmaan tiedä tuota Venäjän pohjoisrannikon rantatieverkostoakaan ja niitä luonnonkauniita kaupunkejakaan? Ai et vai? No ei sitä toki mihinkään Google mapseihin olekkaan kirjattu, kuten ei kaikkia maailman asioita muutenkaan löydy internetistä tai teeveestä.


    • turtless

      Tuota salmiakkikossua ja lakkalikööriäkin mietittiin, mutta itse olen jotenkin "nuiva" viemään/antamaan alkoholilahjoja :). Mutta tässä tapauksessa se voisi olla hyväkin idea :). Viimeksi veimme Fazerin sinistä ja kyllähän se maistui hänelle. Eli se olisi myös aika varma valinta :). Olet siis itsekin vienyt tuliaisia tuonne päin, mitä olet vienyt :)?

      • Kohta taas edessä

        Tähän tulleita viestejä lukiessa, samansuuntaisia huomasin olevan.
        Ruisleivästä ei meidän ystävät erikoisemmin välitä , mutta kunnon Hapankorput
        ( Oululaisen ) käyvät hyvin. Konjakki tai viskipullo hyvä idea. Thaimaalaiset mielellään
        näyttävät , että on komea pullo pöydässä, sitten paljon jäitä ja pieni tilkka alkoholia,
        riittää.
        Naisille helpompi keksiä tuliaisia , Marimekon lasikulhoja olemme vieneet,
        sekä Aarikan koruja.


      • Helena S.
        Kohta taas edessä kirjoitti:

        Tähän tulleita viestejä lukiessa, samansuuntaisia huomasin olevan.
        Ruisleivästä ei meidän ystävät erikoisemmin välitä , mutta kunnon Hapankorput
        ( Oululaisen ) käyvät hyvin. Konjakki tai viskipullo hyvä idea. Thaimaalaiset mielellään
        näyttävät , että on komea pullo pöydässä, sitten paljon jäitä ja pieni tilkka alkoholia,
        riittää.
        Naisille helpompi keksiä tuliaisia , Marimekon lasikulhoja olemme vieneet,
        sekä Aarikan koruja.

        Minä olen myös vienyt Marimekon astioita ja Aarikan koruja, tosin kyllä japaniin, mutta kuitenkin. Juu, ei se niin hyvää välttämättä ole kaikkien mielestä se suklaa, selvisi, että oli jäänyt syömättä, vaikka edellisellä kerralla kehuttiin. Mutta nehän kehuu Aasiassa aina, veit vaikka vesspaperia :). Suomalaisia käsitöitä (Lapista) vein myös ja niistä myös tykättiin ihan oikeasti.


      • kaolahak

        MAKUTOTTUMUKSET VOIVAT OLLA ERILAISIA....


      • vaikea valinta

        Osa ostaa itse alkoholinsa, eivätkä halua sitä lahjaksi. Osa ei käytä ollenkaan alkoholia, joten menisi hukkaan. Typerintä mitä voi tehdä on ostaa tuliaisiksi alkoholia.

        Oletko kysellyt tältä tuliaisten saajalta, onko täällä mitään mitä haluaa ? Ruisleipä ja salmiakki on sinällään monelle mieluista.


      • 16 13

        suomalainen suklaa ei ole kehuskelun arvoista muualla maailmassa :/ Me vaan täällä luullaan niin, että pliisu maitosuklaamme on hyvää. Unohdetaan siis se.
        Jos osaat leipoa, tee kanelisia korvapuusteja paikan päällä (tosin, onko sekään kovin suomalaista alunperin?)
        Ruoka(juoma)puolelta ehkäpä lakka, karpalo, mustikka ja poronliha? Kuinka ja missä muodossa kuljettaa, on toinen asia. Marimekko on vähän makuasia jo... Jos on varaa, ja painoraja riittää, taidelasi lie arvossaan? Musiikista löytynee vaihtoehtoja, toki vastaanottajan musamakua olisi myös hyvä tuntea. Miehisiä tuliaisia saattaisi olla joku käsintehty puukkokin, uistin? Visakoivuesineet. Lappi... Entäpä valokuvakirja, luontokuvia tai Heikuraa.


      • ...Puukosta asiaa
        16 13 kirjoitti:

        suomalainen suklaa ei ole kehuskelun arvoista muualla maailmassa :/ Me vaan täällä luullaan niin, että pliisu maitosuklaamme on hyvää. Unohdetaan siis se.
        Jos osaat leipoa, tee kanelisia korvapuusteja paikan päällä (tosin, onko sekään kovin suomalaista alunperin?)
        Ruoka(juoma)puolelta ehkäpä lakka, karpalo, mustikka ja poronliha? Kuinka ja missä muodossa kuljettaa, on toinen asia. Marimekko on vähän makuasia jo... Jos on varaa, ja painoraja riittää, taidelasi lie arvossaan? Musiikista löytynee vaihtoehtoja, toki vastaanottajan musamakua olisi myös hyvä tuntea. Miehisiä tuliaisia saattaisi olla joku käsintehty puukkokin, uistin? Visakoivuesineet. Lappi... Entäpä valokuvakirja, luontokuvia tai Heikuraa.

        Ei puukkoa lahjaksi. Koska thai uskomusten mukaan terävät veitset ja muut sellaiset kertoo että vahingoittat itseäsi pian siis onnettomutta jossa saat viillon onko se pieni vai iso onnettomuus??? Ja thait eivät kyllä länsimaisesta musiikista paljoa ymmärrä. Tavallinen thai tuskin nyt taidelasistakaan ymmärrä ei nille Tapio Wirkkala mitään mieleenkiintoa herätä.


      • voisenitsekkintehdä
        Helena S. kirjoitti:

        Minä olen myös vienyt Marimekon astioita ja Aarikan koruja, tosin kyllä japaniin, mutta kuitenkin. Juu, ei se niin hyvää välttämättä ole kaikkien mielestä se suklaa, selvisi, että oli jäänyt syömättä, vaikka edellisellä kerralla kehuttiin. Mutta nehän kehuu Aasiassa aina, veit vaikka vesspaperia :). Suomalaisia käsitöitä (Lapista) vein myös ja niistä myös tykättiin ihan oikeasti.

        Itse olen myös kutonut villasukat. Tosin kyseessä olivat saksalainen pariskunta. Mutta kovassa käytössä ovat olleet ja pyysivät toisia. Ja eikun jouluna postipakettiin uudet :)


      • huhhuhsalmiakki
        vaikea valinta kirjoitti:

        Osa ostaa itse alkoholinsa, eivätkä halua sitä lahjaksi. Osa ei käytä ollenkaan alkoholia, joten menisi hukkaan. Typerintä mitä voi tehdä on ostaa tuliaisiksi alkoholia.

        Oletko kysellyt tältä tuliaisten saajalta, onko täällä mitään mitä haluaa ? Ruisleipä ja salmiakki on sinällään monelle mieluista.

        Tämä on tosiasia:thaimaalaiset eivät tykkää salmiakista,eivätkä ruisleivästä.
        He todella arvostavat alkoholilahjaa,sekä miehet,että naiset ja pakkaus pitäisi olla kaunis ja jos vielä pullokin on kaunis niin siinä kaikki kohdallaan.


      • noraa111

        Itämaiselle miehelle ei kannata viedä alkoholia. Itämaiset kansat alkoholisoitu tosi nopeasti. Heillä on valkoisista ihmisesta poikeava nopea alkoholisointi vaara. Ulkomalaisena voin sanoa, että suomalainen sukla on tosi huono. Ei maista millä. Ihminen voi kohteliaisuudesta sanoa, ettäpitää tästä. Sveitsilainen, venäläinen ja jopa saksalainen suklaa on paljon paremppi. Maistaka toisten maiden suklaa, sitten tiedät mitä sana "SUKLA" tarkoitaa


      • 16 13
        ...Puukosta asiaa kirjoitti:

        Ei puukkoa lahjaksi. Koska thai uskomusten mukaan terävät veitset ja muut sellaiset kertoo että vahingoittat itseäsi pian siis onnettomutta jossa saat viillon onko se pieni vai iso onnettomuus??? Ja thait eivät kyllä länsimaisesta musiikista paljoa ymmärrä. Tavallinen thai tuskin nyt taidelasistakaan ymmärrä ei nille Tapio Wirkkala mitään mieleenkiintoa herätä.

        puukkojuttu tuli mullekin selväksi keskustelua lukiessa, en tosiaan ollut tästä tietoinen :) Tärkeää toki onkin selvittää vastaanottajan kulttuuritaustaa!

        Ymmärtää..; "Tavallinen thai/tavallinen suomalainen"??? Musiikki ja taide muissakin muodoissaan on niin kovasti vastaanottajan mausta kiinni, ei suinkaan kansallisuudesta... vai pidätkö thaimaalaisia jotenkin tyhminä?

        Suomituliaisen ei suinkaan tarvitse olla sitä, mitä Thaimaassa on tarjolla. Ideahan on juuri se, ettei kyseistä tuotetta siellä ole, vaan se kertoo antajansa kulttuurista/kotimaasta jotain. Vastaanottaja toki voi tuliaisen haudata kaapin perukoille, tai jopa heittää pois. Tärkeintä on ajatus. Ruokatuliaisten kohdalla ne "yökötkin" pitäisi siis antaa huumorilla, jotta vastaanottajakin tajuaa, ettei kohteliaisuudesta ole pakko syödä, vaikka oksettaa ;)

        Mikä loukkaa ketäkin ? Jos thaimaalainen vieras tuo minulle kotimaahani lahjaksi buddhapatsaan, se saanee varmasti paikkansa kodissani, vaikka olenkin ev.lut?


      • phyyiiii
        noraa111 kirjoitti:

        Itämaiselle miehelle ei kannata viedä alkoholia. Itämaiset kansat alkoholisoitu tosi nopeasti. Heillä on valkoisista ihmisesta poikeava nopea alkoholisointi vaara. Ulkomalaisena voin sanoa, että suomalainen sukla on tosi huono. Ei maista millä. Ihminen voi kohteliaisuudesta sanoa, ettäpitää tästä. Sveitsilainen, venäläinen ja jopa saksalainen suklaa on paljon paremppi. Maistaka toisten maiden suklaa, sitten tiedät mitä sana "SUKLA" tarkoitaa

        Sveitsiläinen joo, ja varauksin saksalainenkin, mutta venäläinen suklaa on karmeeta kaakaojauhetta.


      • Koitan päteä
        noraa111 kirjoitti:

        Itämaiselle miehelle ei kannata viedä alkoholia. Itämaiset kansat alkoholisoitu tosi nopeasti. Heillä on valkoisista ihmisesta poikeava nopea alkoholisointi vaara. Ulkomalaisena voin sanoa, että suomalainen sukla on tosi huono. Ei maista millä. Ihminen voi kohteliaisuudesta sanoa, ettäpitää tästä. Sveitsilainen, venäläinen ja jopa saksalainen suklaa on paljon paremppi. Maistaka toisten maiden suklaa, sitten tiedät mitä sana "SUKLA" tarkoitaa

        Fazer opiskeli Sveitsissä ja en ole varma, oliko hän jopa osittain sveitsiläinen sukujuuriltaan. Ei tuo nimi ainakaan ihan suomalaisetla kuulosta. Ja ei suklaassa ole oikeasti paljoakaan eroa. Ja monet suomessa myydyt suklaat ovat ulkomaalaisia.


    • ulkosuomalainennr7

      Sitä oikeeta suomalaista ruisleipää ei löydy muualta, pelkkiä huonompia kopioita.

      • hyvää on

        tuo leipä tehdään suomalaisesta juuresta ja kaasu-uunissa...kyllä se 99% on meidän leivän makuista ja hajuistakin...ja takuulla parempaa kuin täältä kuljetettu leipä...tuore on aina tuoretta.


      • näin on

        sitä oikeaa ei löydy monesta paikasta edes suomessa? Ruispalat ei ole oikeaa ruisleipää vaan oikea ruisleipä tehdään puu-uunissa ja taitaa olla ainoa paikka mistä sitä Kajaanissa...Pekka-Heikkinen Oy...


      • 413
        hyvää on kirjoitti:

        tuo leipä tehdään suomalaisesta juuresta ja kaasu-uunissa...kyllä se 99% on meidän leivän makuista ja hajuistakin...ja takuulla parempaa kuin täältä kuljetettu leipä...tuore on aina tuoretta.

        jos itse on ruisleipää tehnyt, tietää, ettei se uunista tulleena (tuore?) ole parhaimmillaan, vaan paras on antaa sen muhia viikon, ylikin... Googlailemalla löytyy ohjeita. Jos ei juurta saa joltakulta, ensimmäisen juuren voi tehdä vaikka hapankorpuista, sen jälkeen jatkossa juuri otetaan talteen omasta taikinasta, kuivattaen (tai pakastaen)
        Se, onko ruisleipä hyvä tuliainen aasialaiselle, kuten aloituksesta ymmärsin (ei siis ulkosuomalaiselle) onkin jo toinen asia... useimmat ulkolaiset tuttavani eivät ymmärrä ruisleivän ihanuutta.


    • Ehdoittaa hän

      En veisi salmarikossua, sekun on ostettuna niin teollisen makuista, mielummin sitten itse väsättyä, mutta jos hemmo on viiniin menevä, niin punaviiniä pari pulloa, nekun ovat siellä melko kalliitakin.
      Suklaata olen vienyt joskus, suomisuklaa on aivan toista maata kuin mitä sieltä saa, pitää vain säilyttää viileässä heti kuin mahdollista, se on hyvä vinkki.
      Meidän kahvit kuten Juhlamokka on monille hyvä tuliainen, vaikka se ei maistukaan yhtä hyvältä siellä kuin täällä veden kovuuden vuoksi, mihin olemme tottuneet.
      Ruisleivässä on se paha puoli, että se vanhenee aika nopeasti. Se olis ostettava tuoreeltaan korkeintaan päivää ennen lähtöä ja syötävä siellä pikapikaa tai pakastettava perillä, matkalukkuun pakattuna pakastettuna se ehtii sulaa kokonaan matkan aikana.

      • on sinulla ongelma?

        Hua HInissa saa ruisleipää...siis ihan oikeaa ruisleipaa. Paikallinen kahvi on myös ihan juotavaa eli ei sinne sitäkään kannata viedä. Suklaa sulaa käsiin ennenkuin on perillä. Siis onko tämä "ystävä" thaimaalainen? Mitä hän Muuumi jutuilla tekee...tai suomalaiselle kirjalla tai musiikilla...kuulostaa yhtä hirveältä kuin heidän musiikki meidän korvissa. Minä veisin pullon hyvää konjakkia...sitä ei sieltä saa ja jos jotain saa niin maksaa viikon palkan.


    • uyfiufhjm,

      Meidän thaimaalaiset ystävät eivät tykkää salmiakista eikä ruisleivästä. Itse olen naisille vienyt koruja ja miehille ihan suomalaisen kossupullon.

      He kanssa ihmettelevät sitä, että miksi suomalaiset tuovat suklaata. Sanoin, että se on suomalaista. He aina sanovat, että saa täältäkin hyvää suklaata. Eli tuntuu, että sitä suklaan viemistä eivät arvosta.

      Tuo olikin uusi juttu tuo kahvipaketti, täytyy joskus kokeilla.

      • Ehdottaa hän

        Niin onhan noita paljon, hk bleu wilhelmiinat ja kabanossit, mutta sellaiset suomalaiset, jotka ovat Thaimaassa pitkä aikaa kerralla esim. työssä tai asuvat, tuovat itse ja toivovat muiden tuovan heille juuri Fazerin sinistä ja Juhla mokkaa, näin olen keskustellut monien heidälaistensa kanssa.
        Makuja on monia, mutta en ole Thaimaasta saanut ainoatakaan suklaata mistään, jonka voisi sanoa olevan edes kohtuullisen hyvää.
        Kahvi mun mielestä on hyvää, ei tosin yhtä hyvää kuin JM tai Pres. pannukahvit Suomessa.
        Makkaroita on sekä huonoja että hyviä, suomalaiset makkarat ovat erinomaisia.
        Leipä on ihan hyvää, mutta jos on erityistoive saada vaikka esim. Vaasan ruispaloja, niin sitten.
        Viinoja saa kaikkia kuten Suomestakin, ulkomaiset viinat maksavat aivan kuten meilläkin, mutta hyviä viinejä joutuu Thaimaassa etsimään ja huonotklin ovat hyvin kalliita.


      • pieni korjaus
        Ehdottaa hän kirjoitti:

        Niin onhan noita paljon, hk bleu wilhelmiinat ja kabanossit, mutta sellaiset suomalaiset, jotka ovat Thaimaassa pitkä aikaa kerralla esim. työssä tai asuvat, tuovat itse ja toivovat muiden tuovan heille juuri Fazerin sinistä ja Juhla mokkaa, näin olen keskustellut monien heidälaistensa kanssa.
        Makuja on monia, mutta en ole Thaimaasta saanut ainoatakaan suklaata mistään, jonka voisi sanoa olevan edes kohtuullisen hyvää.
        Kahvi mun mielestä on hyvää, ei tosin yhtä hyvää kuin JM tai Pres. pannukahvit Suomessa.
        Makkaroita on sekä huonoja että hyviä, suomalaiset makkarat ovat erinomaisia.
        Leipä on ihan hyvää, mutta jos on erityistoive saada vaikka esim. Vaasan ruispaloja, niin sitten.
        Viinoja saa kaikkia kuten Suomestakin, ulkomaiset viinat maksavat aivan kuten meilläkin, mutta hyviä viinejä joutuu Thaimaassa etsimään ja huonotklin ovat hyvin kalliita.

        Hua Hin Market Villagessa on kymmeniä maailmanmerkkejä suklaista...Marabun jne eli kyllä löytyy. Fazeria ei ole mutta muita merkkejä kyllä. Konjakki valikoima on samassa suurimmassa kaupassa melko suppea...ei löydy kuin 2- 4 merkkiä ja mallia ja maksaa halpakin Hennesee 50 euroa pullo. Oletko ikinä edes käynnyt Thaimaassa kun jotenkin tuntuu siltä? Sama koskee viinejä sillä jotkut ovat niin pahoja että juomatta jää. Jos taikuissa asuu pitkään niin ei sinne nyt ruokaa kannata rahdata...ei ainakaan makkaraa sillä tiskillä on kymmeniä erilaisia...lähinnä saksalaisia makkaroita ja nakkeja. Kyllä tarjous JM ei nyt kovin kummoista kahvia ole ja kuten kerroin niin merkkejä on todella paljon ja todella hyviä pikakahveja myös..samoin tee valikoima on todella hyvä.


      • Niin, ehdotan ed.
        pieni korjaus kirjoitti:

        Hua Hin Market Villagessa on kymmeniä maailmanmerkkejä suklaista...Marabun jne eli kyllä löytyy. Fazeria ei ole mutta muita merkkejä kyllä. Konjakki valikoima on samassa suurimmassa kaupassa melko suppea...ei löydy kuin 2- 4 merkkiä ja mallia ja maksaa halpakin Hennesee 50 euroa pullo. Oletko ikinä edes käynnyt Thaimaassa kun jotenkin tuntuu siltä? Sama koskee viinejä sillä jotkut ovat niin pahoja että juomatta jää. Jos taikuissa asuu pitkään niin ei sinne nyt ruokaa kannata rahdata...ei ainakaan makkaraa sillä tiskillä on kymmeniä erilaisia...lähinnä saksalaisia makkaroita ja nakkeja. Kyllä tarjous JM ei nyt kovin kummoista kahvia ole ja kuten kerroin niin merkkejä on todella paljon ja todella hyviä pikakahveja myös..samoin tee valikoima on todella hyvä.

        Marabou onkin täyttä skeidaa Fazeriin verrattuna ja toistan edelleen : en ole Thaimaasta saanut ainoatakaan suklaata mistään, jonka voisi sanoa olevan edes kohtuullisen hyvää.

        Suomessa halpa huono konjakki pikkupullo maksaa myös vähintäin 30 euroa.
        Pikakahvit ovat kaltaisiasi hampurilaisten purijoita varten, joilla ei ole yhtään mitään käsitystä makujen maailmasta.

        Oletkohan urpo käynyt koskaan missään muualla sieltä perähikiältä?


      • kuolen nauruun
        Niin, ehdotan ed. kirjoitti:

        Marabou onkin täyttä skeidaa Fazeriin verrattuna ja toistan edelleen : en ole Thaimaasta saanut ainoatakaan suklaata mistään, jonka voisi sanoa olevan edes kohtuullisen hyvää.

        Suomessa halpa huono konjakki pikkupullo maksaa myös vähintäin 30 euroa.
        Pikakahvit ovat kaltaisiasi hampurilaisten purijoita varten, joilla ei ole yhtään mitään käsitystä makujen maailmasta.

        Oletkohan urpo käynyt koskaan missään muualla sieltä perähikiältä?

        Makuasioita ja turhaan niistä aletaan kiistellä...minun esimerkki oli että kyllä suklaata löytyy ja todella hyvää...itse olen vaaleamman suklaan ystävä...mutta merkkejä on muitakin vaikka kuinka....minä sanoinkin että se konjakki mikä maksaa täällä 30 euroa on siellä 50 euroa eikä mitään kunnon 16 vuotta vanhaa kyllä löydy....pikakahvia juodaan maailmalla paljon enemmän kuin jotain JM tai PR...tuokin on 100% varmaa se...taas kuitenkin makuasia....olen tosiaan käynyt Thaimaassa 23 kertaa ja 18.12. lähden sitten 24 kerran eli jotain tiedän mutta sinun käyntiä kyllä epäilen kovasti? Jotenkin tuo sinun kielenkäyttö sinut paljastaa ettet ole lähipubia kauempana käynnyt....sielläkin voi jotain oppia? Kun kerta väität käyneesi niin kerro vähän Hua Hinistä? Kovasti odotan....


      • helena S.

        Olettepa todella sivistyneitä molemmat ;). Laadukas konjakki ja kahvi on muuten hyvä idea viedä myös. Ja kyllä muuten saa sitä Fazerin suklaatakin Thaimaasta joistain paikoista ja ainakin japanissa ja Vietnamissa se on jo melkein vitsi, että suomalaiset vievät sitä aina ihan innoissaan. Varmasti Thaimaassakin. Ovat vain niin ystävällisiä eikä siellä ole tapana sanoa suoraan vaan ylistetään ja kiitellään. Thaimaassa ja Vietnamissa olen käynyt muutaman kerran ja japanissa asunut 2 vuotta.


      • Jussi64

        Ei kannata viedä kenellekään tuliaisiksi alkoholia,maailmassa on jo tarpeeksi tuon myrkyn väärinkäyttäjiä.Suklaa on hyvä tulainen.


      • kuole vaan
        kuolen nauruun kirjoitti:

        Makuasioita ja turhaan niistä aletaan kiistellä...minun esimerkki oli että kyllä suklaata löytyy ja todella hyvää...itse olen vaaleamman suklaan ystävä...mutta merkkejä on muitakin vaikka kuinka....minä sanoinkin että se konjakki mikä maksaa täällä 30 euroa on siellä 50 euroa eikä mitään kunnon 16 vuotta vanhaa kyllä löydy....pikakahvia juodaan maailmalla paljon enemmän kuin jotain JM tai PR...tuokin on 100% varmaa se...taas kuitenkin makuasia....olen tosiaan käynyt Thaimaassa 23 kertaa ja 18.12. lähden sitten 24 kerran eli jotain tiedän mutta sinun käyntiä kyllä epäilen kovasti? Jotenkin tuo sinun kielenkäyttö sinut paljastaa ettet ole lähipubia kauempana käynnyt....sielläkin voi jotain oppia? Kun kerta väität käyneesi niin kerro vähän Hua Hinistä? Kovasti odotan....

        Se on jopa toivottavaa....Makuasioita ja turhaan niistä aletaan kiistellä...minun esimerkki oli että kyllä suklaata löytyy mutta se on todella huonoa... minä sanoinkin, että se huonoin konjakki pieni 0,5 litran pullo maksaa täällä 30 euroa ja se isompi 0,7 litran pullo huonoa siellä maksaa sen 50. Onko lukihäiriö vai eikö ymmärtää perähikiällä soomikieli? Voin mä tän saman viestin laittaa tänne vaikka ihan jopa päivä uudelleenkin, tosta seiviin...
        Miten pikakahvi liittyy tähän keskusteluviestiketjuun? Jm hyvää, pikakahvi menettelee jotenkuten jos ei muuta ole tarjolla.
        Olen varma, että vietät aikasi Baan Finland Hua Hiin eläkeläisparatiisissa, joten älä viitsi edes mainita niitä kertoja, hävettää puolestasi peräkamarinpoika.
        Jotenkin tuo kielenkäyttösi sen paljastaa, että olet ihan todellinen luuseri...
        Olen varmaankin viettänyt aikaani Thaimaan kamaralla pidempään kuin sinä olet ollut poissa kotipitäjästäsi.


    • turtless

      Kiitoksia kommenteistanne :)! Ja siis kyllä joo, paikallinen kaveri on kyseessä. Tuota mietin itsekin tuota, että itse tehty salmari olisi miljoona kertaa parempaa. Ehkä jätämme salmarin siis hyllyyn ja otamme sitä lakkalikööriä tai vastaavaa.. Tai sitten sitä konjamiiniä :).. hmm. Tuota kahviakin mietiskelin jossain vaiheessa, mutta luovuin ajatuksesta kyllä melkein heti.. Hauska oli tuo kommentti ainoasta oikeasta ruisleivästä, me kun satumme olemaan juuri Kajaanista :). Mutta nuo ruokahommat jätämme suosiolla, niin mukavaa kuin sitä olisikin viedä ja katsoa heidän ilmeitään meidän herkkuja syödessään :).
      Heitelkäähän lisää ideoita, hullujakin mutta ei liian ;).

      • Ed. ehdotan

        Ai jahas... no tuo muuttaakin asian jos sanot tuliaisvientikohteeksesi thaimaalaisen, luulin että viet siellä olevalle suomalaiselle. Nimittääin sitten en ihmettele jos eivät suklaasta, mistään suklaasta ihan erityisesti kiinostu.
        Riippuu onko rikas vai..? Vie joku elektroniikkapeli lapsille, vai onko liian arvokas?
        Ihan Aito oikea, kestävä merkkipaita/housut jne on arvostettu myös. Ne katoavat helposti pesetysten yhteydessä kuin "vahingossa", jos olet huomannut?


      • selma hyppönen

        No,tietysti Reinot ja Reino-reppu.


      • Helena S.
        selma hyppönen kirjoitti:

        No,tietysti Reinot ja Reino-reppu.

        Reinot ovat mahtava idea!


      • rlifuwaäpe

        Jos haluaa viedä suomalaista, niin konjakki ei kyllä ole sellaista. Mutta Jaloviina on. Joten suosittelen sitten ennemmin viemään sitä, kuin jotain oikeaa konjakkia.


    • hehheppu

      M-Villagessako kymmeniä suklaa merkkejä,huihai,,,,,,,höpöhöpö,,,,,konjakkia löytyy varmasti hyvääkin,,,,,,,oikeasta ostopaikasta Huastakin,,,,,,,hyvääkin viiniä saa esim. viinikaupasta M-Villagen ulkopuolelta,,,,,,,,,,,kahvi se on makuasia,jollekin kelpaa jopa kuivattu instantkorvike,,,,,,,minä joskus aina istuksin vastapäätä viinikauppaa "kaljoilla" siinä marketin ulkopuolella seuraten muailmanmenoa ,jopa ensi talvena about "ha" kuukautta ;)

      • näin meillä

        mistä lyödään vetoa että löytyy yli 10 erllaista suklaa merkkiä? Kerro summa ja tarkistetaan joulukuussa? Kunnon konjakkia ei löydy sillä se on testattu joka reissulla...Hennesey on ainoa ja siitäkin vain perusversia...kunnon kohjakki maksaisi siellä n. 200 euroa pullo. Viinin jätän ihan omaan arvoosi...en joisi vaikka ilman jakaisivat.


    • unikkojakivet

      Tämäkin on niin makuasia.Thaimaalaiset kyllä arvostavat lahjoja ja kiittävät
      kauniisti.Miehelle on todella vaikeaa keksiä lahjaa.
      Itse olen useinkin vienyt Marimekon tuotteita,koska ne ovat suomalaisia ja
      ulkomaillakin tunnettuja.
      Marimekon jokapoika paita ja siihen Marimekon solmio esim.Ilmari ,olisi
      mielestäni tyylikäs lahja,jos vielä haluaisi suun makeaksi niin tyrni tai lakkalikööri
      pullo,joka sekin suomalaista tuotetta.
      Tämän syksyn uutuutena Marimekolla on kivoja sukkiakin ja reppu tai ehkä laukku.
      Siinä minun vinkkini.

    • turtless

      Mietin tuota Marimekkoa myös, mikään pakkohan sen ei ole olla sitä Unikkoa vaikka sehän Marimekosta melkein ensimmäisenä tulee mieleen :D. On niin paljon muutakin kuosia. Ajattelinkin käydä kurkkimassa mitä kaikkea olisi tarjolla :). Ja tuo lakkalikööri on nyt varma hankinta :)!

      • unikkojakivet

        Hei.Vielä tuli mieleeni,että Kalevalakorun joku miesten koru olisi myös
        persoonallinen ja tyylikäs suomalainen tuote.
        Esim.ratsumies sarjasta löytyy,kaulakoru ja rannekoru ja sitten on Väinö-sarja
        ja Rautaa rajan takaa,on myös Jussi sarja,mutta siinähän on semmoinen pieni
        puukko kaulaketjussa.En tiedä miten thaimaalaiset suhtautuvat puukko/veitsi-
        lahjaan,suomalainen puukkohan olisi myös kaunis lahja,mutta kannattaa ottaa
        selvää miten tuo asia on.Ja muista,että punainen on verenväri Thaimaassa ja
        lahjaa ei saisi kääriä punaiseen paperiin.Ajattelepas miten tyylikäs lahja:
        suomalaista lakkalikööriä ja Ratsumies riipus.
        Toisaalta aivan nappiin osuva olisi mielestäni:ihan ehta Koskispullo ja Marimekon Jokapoika (sininen) paita,tähän jos voisi lisätä Jussi riipuksen,niin
        eipä parempaa viemistä voi olla.
        Ota jostain selvää tuosta puukko/veitsi jutusta.Tosin pienihän tuo Jussi -riipuksen puukko on mutta kuitenkin.
        Hauskaa matkaa.


      • Marimekko OK
        unikkojakivet kirjoitti:

        Hei.Vielä tuli mieleeni,että Kalevalakorun joku miesten koru olisi myös
        persoonallinen ja tyylikäs suomalainen tuote.
        Esim.ratsumies sarjasta löytyy,kaulakoru ja rannekoru ja sitten on Väinö-sarja
        ja Rautaa rajan takaa,on myös Jussi sarja,mutta siinähän on semmoinen pieni
        puukko kaulaketjussa.En tiedä miten thaimaalaiset suhtautuvat puukko/veitsi-
        lahjaan,suomalainen puukkohan olisi myös kaunis lahja,mutta kannattaa ottaa
        selvää miten tuo asia on.Ja muista,että punainen on verenväri Thaimaassa ja
        lahjaa ei saisi kääriä punaiseen paperiin.Ajattelepas miten tyylikäs lahja:
        suomalaista lakkalikööriä ja Ratsumies riipus.
        Toisaalta aivan nappiin osuva olisi mielestäni:ihan ehta Koskispullo ja Marimekon Jokapoika (sininen) paita,tähän jos voisi lisätä Jussi riipuksen,niin
        eipä parempaa viemistä voi olla.
        Ota jostain selvää tuosta puukko/veitsi jutusta.Tosin pienihän tuo Jussi -riipuksen puukko on mutta kuitenkin.
        Hauskaa matkaa.

        Mukava lukea , huomata jonkun suhtauvan fiksulla tavalla kysyttyyn, sen sijaan
        nuo joutavanpäiväiset " älynväläykset " tympäsee.
        Mitä päässä liikkunee... lippalakki ?


      • pilvi uskali
        unikkojakivet kirjoitti:

        Hei.Vielä tuli mieleeni,että Kalevalakorun joku miesten koru olisi myös
        persoonallinen ja tyylikäs suomalainen tuote.
        Esim.ratsumies sarjasta löytyy,kaulakoru ja rannekoru ja sitten on Väinö-sarja
        ja Rautaa rajan takaa,on myös Jussi sarja,mutta siinähän on semmoinen pieni
        puukko kaulaketjussa.En tiedä miten thaimaalaiset suhtautuvat puukko/veitsi-
        lahjaan,suomalainen puukkohan olisi myös kaunis lahja,mutta kannattaa ottaa
        selvää miten tuo asia on.Ja muista,että punainen on verenväri Thaimaassa ja
        lahjaa ei saisi kääriä punaiseen paperiin.Ajattelepas miten tyylikäs lahja:
        suomalaista lakkalikööriä ja Ratsumies riipus.
        Toisaalta aivan nappiin osuva olisi mielestäni:ihan ehta Koskispullo ja Marimekon Jokapoika (sininen) paita,tähän jos voisi lisätä Jussi riipuksen,niin
        eipä parempaa viemistä voi olla.
        Ota jostain selvää tuosta puukko/veitsi jutusta.Tosin pienihän tuo Jussi -riipuksen puukko on mutta kuitenkin.
        Hauskaa matkaa.

        Ihan mukavia ehdotuksia,mutta kuten epäilit puukko ei ole hyvä asia.
        Thaimaassa ei ole kohteliasta antaa lahjaksi puukkoa/teräasetta tai kelloa.
        Kello merkitsee:aikasi on täysi ja puukko kehoittaa vahingoittamaan itseään.
        Lahjoja aina parillinen luku,kuten myös kukkiakin ei koskaan kolmea kukkaa.
        Siis maassa maan tavalla.Thaimaalaiset arvostavat nimenomaan suomalaista
        tuotetta,kyllä Marimekko tunnetaan.
        Eräs sikäläinen ystäväni kerää lasitaidetta ja hänelle olen vienyt Oiva Toikan
        lintuja ja muutakin tuotantoa.
        Miehelle on mielestäni vaikeampi keksiä lahjaa kuin naiselle.
        Jättäisin suklaat ja salmiakkikossun ja muumitkin ostamatta.
        Joku sanoikin: reilu Kossupullo ja vaikka Marimekon tasaraita/jokapoikapaita.
        Riippuu myös minkälainen "huusholli" miehellä on,voisiko viedä vaikka
        Finlaysonin pussilakanat.
        Kivoja suunnitteluhetkiä ja hauskaa matkaa,kerrohan mitä sitten viet viemisiksi!


      • perinteistä
        pilvi uskali kirjoitti:

        Ihan mukavia ehdotuksia,mutta kuten epäilit puukko ei ole hyvä asia.
        Thaimaassa ei ole kohteliasta antaa lahjaksi puukkoa/teräasetta tai kelloa.
        Kello merkitsee:aikasi on täysi ja puukko kehoittaa vahingoittamaan itseään.
        Lahjoja aina parillinen luku,kuten myös kukkiakin ei koskaan kolmea kukkaa.
        Siis maassa maan tavalla.Thaimaalaiset arvostavat nimenomaan suomalaista
        tuotetta,kyllä Marimekko tunnetaan.
        Eräs sikäläinen ystäväni kerää lasitaidetta ja hänelle olen vienyt Oiva Toikan
        lintuja ja muutakin tuotantoa.
        Miehelle on mielestäni vaikeampi keksiä lahjaa kuin naiselle.
        Jättäisin suklaat ja salmiakkikossun ja muumitkin ostamatta.
        Joku sanoikin: reilu Kossupullo ja vaikka Marimekon tasaraita/jokapoikapaita.
        Riippuu myös minkälainen "huusholli" miehellä on,voisiko viedä vaikka
        Finlaysonin pussilakanat.
        Kivoja suunnitteluhetkiä ja hauskaa matkaa,kerrohan mitä sitten viet viemisiksi!

        Puukkoa ei Suomessakaan saa antaa lahjaksi vaan se tulee aina ostaa itselle. Puukon antajan ja saajan välille tulee veriviha.


      • KÄYTÄNNÖLLINEN

        VIEPPÄ JOTAIN RISTO MATTI RATIAN TUOTEETTA..NE KELPAAVAT KAIKKIALLA


      • Miekii
        KÄYTÄNNÖLLINEN kirjoitti:

        VIEPPÄ JOTAIN RISTO MATTI RATIAN TUOTEETTA..NE KELPAAVAT KAIKKIALLA

        Eli hatullisen tuoretta kakkaa.


      • miisu5
        unikkojakivet kirjoitti:

        Hei.Vielä tuli mieleeni,että Kalevalakorun joku miesten koru olisi myös
        persoonallinen ja tyylikäs suomalainen tuote.
        Esim.ratsumies sarjasta löytyy,kaulakoru ja rannekoru ja sitten on Väinö-sarja
        ja Rautaa rajan takaa,on myös Jussi sarja,mutta siinähän on semmoinen pieni
        puukko kaulaketjussa.En tiedä miten thaimaalaiset suhtautuvat puukko/veitsi-
        lahjaan,suomalainen puukkohan olisi myös kaunis lahja,mutta kannattaa ottaa
        selvää miten tuo asia on.Ja muista,että punainen on verenväri Thaimaassa ja
        lahjaa ei saisi kääriä punaiseen paperiin.Ajattelepas miten tyylikäs lahja:
        suomalaista lakkalikööriä ja Ratsumies riipus.
        Toisaalta aivan nappiin osuva olisi mielestäni:ihan ehta Koskispullo ja Marimekon Jokapoika (sininen) paita,tähän jos voisi lisätä Jussi riipuksen,niin
        eipä parempaa viemistä voi olla.
        Ota jostain selvää tuosta puukko/veitsi jutusta.Tosin pienihän tuo Jussi -riipuksen puukko on mutta kuitenkin.
        Hauskaa matkaa.

        Marimekkoa, alkoholia ja Fazeria?

        Voi, voi, uusavuttomia?

        Miksipäs ette ottaisi mukaanne pari pussia suomalaisia tuotteita: säilykkeitä. Ruisjauhoja vaikka josta isännän kanssa leipoisitte yhdessä suomalaisen leivän ja antaisitte vielä pari pussia lahjaksi. Se olisi kelpo tuliainen. Vaan, kun Uusavuttomat eivät osaa. Eivät osaa. Viunaa vain ajatellaan ja muumeja?


      • nimeni on moi
        miisu5 kirjoitti:

        Marimekkoa, alkoholia ja Fazeria?

        Voi, voi, uusavuttomia?

        Miksipäs ette ottaisi mukaanne pari pussia suomalaisia tuotteita: säilykkeitä. Ruisjauhoja vaikka josta isännän kanssa leipoisitte yhdessä suomalaisen leivän ja antaisitte vielä pari pussia lahjaksi. Se olisi kelpo tuliainen. Vaan, kun Uusavuttomat eivät osaa. Eivät osaa. Viunaa vain ajatellaan ja muumeja?

        Salli mun nauraa,olisit alta aikayksikön selvittämässä jauhopussiasi tullissa.
        Laukun läpivalaisussa ei näe ,että kyseessä on ruisjauhot.....voi nenä.
        Kävi kyllä vitsistä. ja uusavuton....heh,heh .


      • puukko-jako?
        perinteistä kirjoitti:

        Puukkoa ei Suomessakaan saa antaa lahjaksi vaan se tulee aina ostaa itselle. Puukon antajan ja saajan välille tulee veriviha.

        Tämä puukonantoviha pätee vain määrätyillä heimoilla.


    • Hyvää

      Vie mämmiä taatusti suomalaista.

      • 9+16=25

        joo.. varmasti innostuvat :DDDD


    • khaon stetsoni

      Vie sinne hua hiniin khaon lakki.

    • 5265151

      Lakka ja mustikkalikööri on ollu suosittuja ja mieluisia tulijaia suomesta..

    • Tommi .

      Perhekokoinen pullo Kossua ja Fiskarsin kirves. Molemmat suomalaisia brändi-ikoneita.

      • firefoxro

        kirves ois muuten aika hyvä mutta joku vielä luulee että sillä tehään ihan muuta kun viiän tuliaseks :D se ois kyllä käytännöllinenkin ja kestävä ,why not


    • kjihioh

      Tein omaa paikallista leipää.

    • pääsiäsherkku

      vie mämmiä! lehmänpaska paketissa naurattaa yhtä sun toista.

    • täsmät

      Tuohesta valmistettu lippis. Hunajaa, pellavapaita.

    • hyvää matkaa

      Marimekon tuotteita. Iso pehmeä kylpypyyhe ei paina paljon. Tai jokapojan paita.
      Jotain supisuomalaista niissä tavaroissa on, ja tunnettuja maailmallakin. Myymälöissä on valinnan varaa, kunhan katsot, ettei pohjassa sitten lue Made in Taiwan!
      Hackmannin myymälöistä voi myös löytää vaikka mitä nokkelaa taloustavaraa, jos tuttavasi on ruuanlaittaja ja harrastaa grillausta.

    • Lahjaehdotus
      • TUONTIMÄÄRÄYS

        MUTTA MUISTA PISTÄÄ SE LAUKKUUN JA RUUMAAN.,..EI SIIS KÄSITAVAROISSA JA PAKATTUNA


    • aluevaltaus

      Hei,
      Mitäpä jos veisit yöttömän yön VALO 24h- sarjan Paahdettua rouhittua pellavaa marjoja. Tuotesarjaan kuuluu viisi eri elintarviketta ja VALO 24h paahdettu, rouhittu pellava mustikka voitti Elintarviketeollisuusliiton järjestämän vuoden elintarvikekilpailun; "Tähtituote 2012". Monet vievät tuotetta mm. Japaniin, jossa terveysvaikutteiset elintarvikkeet ovat todella suosittuja. Tuotteessa on paljon erilaisia terveysvaikutuksia, mutta mm. 1 rkl :sta saa päivän omega-3 tarpeen ja omega-3 jos mikään on maailmalla tunnettu. Marjoista tulee antioksidantteja jne.
      Pakkaus on erittäin kaunis. Pussissa on kuukauden tarve, painaa siis 300 g ja säilyy n. vuoden. Eikä ole hinnallakaan pilattu. Tuon mustikkatuotteen hinnat vaihtelevat 5 - 7 €.

    • Moosan Manne

      Hai tervaapa tervaa ja voita.Hai siellähän on paljon puuveneitä ja kaloja.

    • Lahjapakkaus

      Älä lankea salmiakkikossuun!
      Kyllä suomalaisten maine viinamäen kulkijoina on ihan kylliksi tiedossa.
      Pitää viedä maailmalle jotain muutakin suomalaista, kyllä design-maastamme löytyy mitä hienoimpia tuotteita jotka eivät paina paljon,.
      Vastaanottajakin ilahtuu varmasti enemmän jostakin henkilökohtaisesta esineestä, joka tuo muistot vielä vuosien päästäkin, kuin viinapullosta, jonka sisältö korkeintaan aiheuttaa päänsäryn seuraavana päivänä. Eipä se muisto kauan lämmitä.

      Viinapullo on aina osoitus siitä, ettei lahjan tuoja ole vaivautunut käyttämään vaivaa eikä aikaa lahjaa valitessaan.
      Se myös aliarvioi lahjan saajan. Hänet lokeroidaan ihmiseksi, joka ei osaa arvostaa saamaansa esinettä, vaan haluaa vain vetää päänsä täyteen.

      • mennytmaine

        Kyselin juuri thaimaalaiselta ystävältäni,mitä mieltä hän(mies) on näistä
        tuliaislahjoista.Hän kertoi,että thaimaalaiset arvostavat kovasti juuri viinalahjaa.
        Ja mitä kauniinpi pullo, sen mieluisampi.Hän itse oli saanut Finlandia vodkapullon
        ja sitä kovasti kiitteli.
        Hymy huulillaan hän kertoi,että ruisleipä ei oikein ilahduta,eikä myöskään
        suklaa,vaikka sitä he kehuvat kuten muitakin lahjoja.
        Puukkoa ei saisi lahjaksi antaa,sillä se viestii,että.välimme on selvät,tapa itsesi.
        Eikä kelloakaan se kertoo,että maanpäällinen aikasi on loppunut,tullut täyteen.
        Thaimaassahan hautajaisisa viedään vainajalle usein pahvinen kello kukkien
        asemasta.
        Kamzon on itse ilahtunut kovasti lasiesineistä ja Marimekon paidoista ja sukista,se repusta.Hän kertoo myös pitävänsä suomalaisesta musiikista,
        hänellä on yllätys,yllätys monia Matti ja Teppo levyjä.
        Nauraen hän kertoo vievänsä veljelleen kumisaappaat Suomesta ja sisarelleen
        Marimekon unikkolaukun.
        Monia on mielipiteitä tästäkin asiasta,niinkuin pitää ollakin,mutta ei saa ihan
        kokonaan tyrmätä toisten ehdotuksia.


      • mämmiä
        mennytmaine kirjoitti:

        Kyselin juuri thaimaalaiselta ystävältäni,mitä mieltä hän(mies) on näistä
        tuliaislahjoista.Hän kertoi,että thaimaalaiset arvostavat kovasti juuri viinalahjaa.
        Ja mitä kauniinpi pullo, sen mieluisampi.Hän itse oli saanut Finlandia vodkapullon
        ja sitä kovasti kiitteli.
        Hymy huulillaan hän kertoi,että ruisleipä ei oikein ilahduta,eikä myöskään
        suklaa,vaikka sitä he kehuvat kuten muitakin lahjoja.
        Puukkoa ei saisi lahjaksi antaa,sillä se viestii,että.välimme on selvät,tapa itsesi.
        Eikä kelloakaan se kertoo,että maanpäällinen aikasi on loppunut,tullut täyteen.
        Thaimaassahan hautajaisisa viedään vainajalle usein pahvinen kello kukkien
        asemasta.
        Kamzon on itse ilahtunut kovasti lasiesineistä ja Marimekon paidoista ja sukista,se repusta.Hän kertoo myös pitävänsä suomalaisesta musiikista,
        hänellä on yllätys,yllätys monia Matti ja Teppo levyjä.
        Nauraen hän kertoo vievänsä veljelleen kumisaappaat Suomesta ja sisarelleen
        Marimekon unikkolaukun.
        Monia on mielipiteitä tästäkin asiasta,niinkuin pitää ollakin,mutta ei saa ihan
        kokonaan tyrmätä toisten ehdotuksia.

        karjalanpiirakoita ja mämmiä


    • hienoja_lahjoja

      Vyölaukku jonka sisällä on koskenkorvapullo tai tuulipuku ja karjalalippis

      • no kakskytäyheksän

        :DDDD


      • jlkjklkjklkjlkjl

        Tosi kätevä. Kaikki tarpeellinen niinku samassa...


    • BorgÅborg

      Miten olisi kirja saunomisesta taikka Suomen luonnosta ?

    • --------------------

      Mitä viedä Suomesta? Esim. Fazerin sinistä, ruisleipää sekä tietty Arabiaa, Iittalaa, Aaltoa, Finlaysonia, Marimekkoa.

      Jos kyseessä oikein hyvä ystävä, häneltähän voisi vaikka kysyä, mitä hän haluaa tuliaisiksi.

    • mariglass

      itse kääntyisin Marimekkoon, Iittalaan tai Arabiaan. Kyllähän aikuinen mieskin tarvitsee oman beauty-boxinsa ja varmasti Marimekolta saa! Ja koskaanhan ei ole tarjoiulu/lasitavaroita liikaa, suosisin joitakin perinteikkäitä mallistoja ;)

    • Lasinpuhaltaja

      Iittalan lasia tietysti! :)

    • jenkit tykkää ainaki american dressin se on niille outo/tuntematon asia ja tykkäävät vietävästi

    • turtless

      Moikka ja KIITOS ideoista :)!
      "Lahjapakkaus", olen kassasi samoilla linjoilla, en koskaan halua ostaa kenellekään viinalahjaa enkä myöskään itse halua sitä lahjaksi saada. Mielestäni se vain on mielikuvitukseton lahja. Mutta ajattelin, että tässä tapauksessa voisi viedä jonkin pienen pullon likööriä. Suomi- aiheisen kirjan, jossa paljon kuvia, ostin jo. Vielä ajattelin, että jos ostaisi jonkin pienen jutun, josta hän muistaisi aina meidät :)

    • siammmm

      kannattaa ottaa selville ensin thaimaan maahantuontimääräykset

    • ähö

      Tuore 30cm männynlastu lastu ,kossupullo ja pikkunen kirves neljäntuulen hattuun pakattuna.

    • Juustoinen

      JUUSTOÖYLÄ! Monessa maassa ei sitä käytetä kun juustoa syödään eritavalla, mutta monet vierailijat ovat lähtiessä ostaneet kotimaahansa ja kotiinsa viemisiksi juustohylän :)

      • viilaan ja..

        Pärehöylä olisi messevämpi. Myös tiehöylää arvostetaan.


      • juustoöylä?

        Thaimaassa ei ole juustokulttuuria. Juustoja ei ole edes myynnissä monessa paikassa. Thaimaahan on juustot tehty vain turismin vuoksi. Eihän niillä ole juustolle omaa nimeäkään.


      • oli ihan pakko...

        niin siis oliko se juustoöylä vai joostohylä. Vaikko sittenki juustoHÖYLÄ :)


    • VeKu

      No eihän tuota kannata edes miettiä. Tietenkin pullo tervaviinaa niin johan on thaikut ihmeissään mitä tämä on.

    • wanha mamma

      Itse veisin Suomen lipun, pöytämallina, suominuken, sinivalkovaatteissa, ja suomalaista puuta vaikka kuksia tai puukon ja jotain kaunista. Pellavaa ja porotuotteitakin on paljon erilaasia.

      • ggfffs

        Saako Thaimaassa kuksia, vai joutuuko siitä vankilaan?


      • hyvä idea

        KUKSA oivallinen minusta


    • Hua Hin 10 v. asunut

      Jos lahjan saaja on thaimaalainen, vie muutama purkki savumuikkuja. Ne ovat olleet todella arvostettuja ja haluttuja thaikkujen keskuudessa. Samoin hyvät piparkakut ovat erittäin suosittuja (joko Axo:n valmistamia tai Lidlista saatavia ruotsalaisia pipareita)

      Muumit sopivat lapsille ja naisille, ei miehille. Thaimaassa saa parempaa suklaata halvemmalla kuin Suomessa saakaan. Samoin Thaimaassa saatava australialainen lakritsa on suomalaista paljon parempaa.

      Paljon on kiinni lahjan saajan tasosta. Taidetta ja muuta fiinimpää ei tavallinen tuk-tuk -kansa juuri arvosta

    • gf nfg

      Ulkomaalaiset osatavat itse Suomesta eniten poroaiheisia matkamuistoja. Jääkaappimagneetteina mieluiten. Poro pon se juttu, johon he päätyvät.
      Jääkarhuja ei kannata antaa, joutuu selittelemään.
      Kuivatut msutikat ovat arvotavaraa Japanissa, samoin hillotut muut marjat. Pitää olla kunnollisia, pienissä purkeissa ja sieviä. Kauniit lahjapakkaukset, ei mitään käärepaperinyttyä.
      Finlandiavotkaa kauniissa paketeissa. Paketti on tärkein.
      Marimekkotyynynliinoja, pyyhkeitä, muuta kotiin, Pellavaa.
      Pieniä Iittalan ym. merkkiasioita. Pieniä!
      Salmiakista ei tykätä.
      Jos tilaa matkalaukussa, ohuita ruislehtisiä ja juustoja. Pieniä ja sieviä, hyvin pakattuja, tuoreita. Ei mitään näkkäripaketteja. Käyttötavaraa, kuluvaa. Ihmiset eivät halua säilytellä isoja "muistoja".
      Saippuat hyviä, ellei paikallinen koodisto kauhistu puhdistusvihjeen vuoksi.
      Pohjoiset tuoksut saippuassa.
      Lumenen virkistyssuihke. Ei kannata antaa meikkejä.
      Korut hyviä naisille, pienet ja sellaiset, että täyttävät kansainväliset tyylivaatimukset.

    • miisu5

      Älkää nyt helvetissä ainakaan suomalaista musiikkia sinne viekö. Kari Tapiota tms. ellei hän halua lopettaa elämäänsä. Nightwish kylläkin käy. Riippuu iästä. Nuot muumitkin ovat loppuun kulutettu brandi. En veisi myöskään salmiakkikossua.

      Veisin aitoa Suomea: Lakkahilloa, mustikkahilloja, etikkaa. Korvasientä, tatteja, joista kiinalaiset pitävät. Suomalaisia säilykkeitä yleensäkin ja sitten Suomen tuoksua: KOIVUVASTAN. Vaikka ei saunaa olisikaan , isäntä saisi nuuskutella siitä miltä Suomen kesässä tuoksuu.
      Ja lopuksi, vaikka tehdä lopuista lehdistä terveellistä teetä.

      EI HITOSSA MUUMEJA, MUSIIKKIA JA SALMARIA!

    • varma valinta

      ruisleipää ja kunnon lohta päälle. siinäpä namia kerrakseen. yx tstävä yllätti mut noilla kun olin ollut viikon kanarialla. kyllä maistui!

    • ruska22

      Isoja julisteita tai vaikka taulu suomen ruska-ajasta!

      • nöpö

        kuvia suomalaisista ilotytöistä


      • esimerkki

        Liittyykö jotenkin jarrutusjälkiin ?


    • Qwerrtyuyu

      Ei alkoholia, eikä jokapoikapaitaa. Yök. Juustohöylä on hyvä idea, kuten joku edellä mainitsikin.Tai Suomesta/kotikaupungista kertova kirja.

      Kun kävin Kanadassa, vein sinne kotikaupungistani kertovan kirjan. Se oli kirjoitettu neljällä kielellä. (suomi, ruotsi, englanti, saksa).

    • !!

      Vie Irene partasen paistama kalakukko Kuopiosta , kalakukkojen luvatusta kaupunnista.

    • codkoicjij9cjccj

      Suomalaista ruisleipää sitä ei sieltä saa, kahvia juhlamokkoo ei saa sieltä

    • ottakaa ihmees yks ukumuku vaikka kainaloon ja viette sen siinä samal takasi mistä on tullukki teette yhteiskunnalle palveluksen ja samall se reppana löytää vihdoinki etelään

    • PÖÖÖÖÖ

      Mustaa makkaraa ja euro-kossu. Taikut siitä sit tappelee.

    • setukainen

      älä vaan tuo niitä marjanpoimijoita tänne.

    • ei aina viinaa

      Siellä suunnalla Ängry birds on suosiossa. Viekää kylpypyyhkeitä.

    • 6+9

      Itse ottaisin tuosta muutaman Yön Timon kainalooni ja antaisin ihan mihin tahansa tuliaisiksi, kunhan niitä saataisiin täältä pois. Pitäisiköhän ruveta oikein mainostamaan venäläisille, että "kaappaa yksi, saat toisen kaupanpäällisiksi".

    • alexana77

      Moikka!
      Ruisreikäleipä tai hapankorppuja,poronkäristys/poronkeitto,hillalikööri,salmiakkia ja/tai lakritsi,erittäin hieno suomalainen shampoo,ja kirkan levy ;)

      • veera kontturi

        Hua Hinissä asuneena (3 vuotta) kertoisin mielipiteitäni seuraavasti:
        -älä vie ruisleipää/hapankorppuja
        -älä vie suklaata/lakritsaa
        -älä vie puukkoa
        -älä vie kelloa
        tämä ovat asioita,joista thaimaalaiset eivät pidä tai esim.juuri puukko tuo epäonnea ja kelloa annetaan hautajaisissa
        Jos haluat todella ilahduttaa,niin he arvostavat sitä,että annat lahjan,mutta
        ovat mielissään jos se on suomalaista tuotetta.
        Erityisesti kauniit pakkaukset viehättävät heitä ja kyllä alkoholi on tykätty asia,ei
        pullon tarvitse olla suuri,pieni lakkalikööri pullo tai vastaava on hyvä.Thaimaalaisethan vievät itsekin melkein päivittäin henkientaloonsa
        lasillisen pari paikallista viskiä,jotta henget olisivat tyytyväisiä.
        Moni thaimaalainen ystäväni pitää lasiesineistä ja aika monella onkin
        Aalto-maljakko kotonaan,lahjaksi saatuna.Ja muutama veikko käppäilee
        Reinot jalassa.
        Jos tunnet ystäväsi hyvin on helpompi viedä viemisiä,uuden tuttavuuden kanssa
        on oltava vähän varovainen.Lisäksi kun thaimaalainen ottaa lahjan vastaan
        hän kiittelee ja melkein vannoo lahjasta pitävänsä,totuus voi olla aivan muuta.
        Joku mainitsi juustohöylän,ei siellä ole höylättäviä juustoja.Juusto tulee
        Hollannista tai Tanskasta,paketoituna viipaleina.Hotellit kyllä isoja paloja
        käyttävät.Joskus onnistuin palajuustoa saamaan ja höylänä käytin mangon
        kuorintaveistä.
        Mutta asiaan....Marimekon jokapoika paitoja olen pyynnöstä parille kaverille
        ostanut.Tasaraita ei taida oikein "sytyttää" thaimaalaisia.
        Muumit jättäisin kotiin.Suomesta kertova kuvateos,no ehkä se olisi hyvä.
        Musiikki on vaikea asia.Niin ja pellavaa monet ihmettelevät,miksi se on meistä
        kaunista...siis ei pellavaa,thaimaalaiset ovat vähän korean perään.
        No,siinäpä pulma,kun kohta itsekin taasen Huaan menen.Pari hyvää tuttava-
        perhettä saavat jalkaansa Reinot ja yksi ystävä Unikko sontikan sekä tyrni-
        likööripullon.
        Siellä nähdään.


    • kunttajussi

      Viehän suomalaista ruisleipää ja kahvia.
      meillä on siellä paikallinen ystävä joka tykkää niistä,kuin hullu puurosta.
      hänelle pitää viedä niitä joka kerta.
      kun hän käy täällä kylässä , hän ostaa niitä myös joka kerta.

    • Kulttuurimies

      Marimekon liinavaatteita, olkalaukku tai kauluspaita. Ellet pidä Marimerkon tuotteista, myös Pentikin tuotteista löytyy monenlaista sopivaa tuliaista.

    • Miten olisi

      ihka aito Somali, kulttuuria rikastuttamaan? :)

    • SIlleen...

      Miksi viemisen pitää olla suomalaista?
      Mielestäni voisit viedä jonkin mukavan tervehdyksen, jonka tiedät olevan saajalle mieleen.

      Ehkä se vieminen kannattaa miettiä lahjana... Eli lahja lahjan saajan mukaan...
      uh ja huh...

      Itse en tykkää muumeista, enkä fatzerin tuotteista... Kahveja ja viinejä yms. saa erittäin hyviä mistä tahansa päin maailmaa, jos valitsee hotellinsa jne.oikein ja pätäkkää riittää.
      Toisin en aivan ymmärrä sitäkään, että ulkomaille lähdetään etsimään samoja tuotteita joita löytyy täältäkin... Itse tykkään enemmän tutustua aina paikallisiin juttuihin...

    • OK

      Minä olen vienyt supisuomalaiset villasukat.

    • vinkki ilmainen

      Aikuiselle miehelle jotain muumi-roskaa? Hei jotain rajaa!

      Kossupullosta varmasti ystävänne ilahtuu kaikken eniten. Vaikka vielä pullo salmaria kaveriksi, jos haluatte antaa jotain eksoottista.

      • Paras tuliainen

        Ylivoimaisesti parhaan vastaanoton on saanut Fazerin Wiener Nougat. Sitä on pyydetty tuomaan aina uudestaan ja ovat valmiit siitä maksamaan.


    • punapää88

      Suomalaiset kuivatut marjat voisivat olla aika kiva lahjaidea. esim. kuivatut lakat, puolukat, mustikat jne ovat varmaan aika eksoottisia marjoja thaimaalaisille.

    • juustosta löytyy

      Juustoja voisi viedä. Thaimaassa ei ole juustokultturia, muistelen oppaan kerran sanoneen ettei thaimaalaisilla ole juustolle omaa nimeäkään, joten se on eksoottisintä mitä tiedän viemisiksi. Ja juustohöylä mukaan.

      Eri asia on että pitävätkö he juustoista.

      Fazerin keksejä, esim. Dominoja, mutta ei suklaata, sitähän saa Thaimaastakin. Ja jotain työkaluja esim rei´ittäjän, jolla voi tehdä nahkaan vyön soljelle reikiä. Ainakin itse olen ostanut Thaimaasta nahkavöitä jossa ei ollut reikiä ollenkaan ja näin thaimaalaisen kerran nykertävän veitsellä reikää nahkavyöhönsä.

      Savonia ruokailuvälineetkin voi viedä tai jotain Hackmannin tai Fiskarsin ruokailuvälineitä, mutta ei pelkkää veistä tai puukkoa.

    • kökkökökkö

      Kymmenen laatikkoa mämmiä!

    • kotimaista

      MARIMEKKO suomalainen yritys paljon tuotteita ja tunnetaan korkealaatuisena myös ulkomailla samoin aalto maljakot yms

    • Yup YUp:::...

      fazer suklaa, turun sinappia ja mämmiä ja sitten tietysti nuo muumijutut ja sunj suosikkibändi ja sitten vielä jotain iittalan juttuja.

    • ajohdoehfyeowghnvjsd

      onko thaimaassa hyviä savukkeita minkä hintaisia?

    • poeka96_

      Itse voisin viedä vaikkapa Iittalan kivikynttilälyhtyjä : )

    • vaihto-oppilas

      Vein aikoinaan Yhdysvaltoihin tuliaisiksi Alvar Aallon maljakon.

    • evisoulee

      Pedofiilin kädet?

    • Odessa81

      Hei, entäs Kalevala-koruja? Kukaan ei ole niitä maininnut.

      • unikkojakivet

        No,onpas maininnut heti alussa kerroin erilaisista miesten koruista.


      • Nokia-kello

    • Charles68

      Jos alkoholi käy, niin hyvä viini tai Shampanja, joka maksaa siellä n. 2.5 kertaa sen mitä täällä...muutoin ehdotuksia varmaan jo reilusti tullut...

      • rami.ra

        Ainoat oikea lahja on raha,suomesta ei saa kunnon kultaa siis pööki on varmaan paras mitä voit viedä


    • nmbgvfdsedfg

      Hikisieppari sukkia. Suomalainen musiikki tuskin jaksaa kiinnostaa, jos nyt asialinjalla pysytään.

    • no entäpä

      Mäntysuopaa ja tervaleijonia tai sisuja.

      • rami.ra

        1 ihminen tuhannesta syö sisuja Thaimaassa,noo onhan täällä ihmiset kusetettu syömään pilaantunutta juustoa,juusto veti homeeseen niin eipä joku viisas heittänytkään sitä tunkiolle vaan pisti hintaa lisää ja herroille herkuksi


      • homenokkava
        rami.ra kirjoitti:

        1 ihminen tuhannesta syö sisuja Thaimaassa,noo onhan täällä ihmiset kusetettu syömään pilaantunutta juustoa,juusto veti homeeseen niin eipä joku viisas heittänytkään sitä tunkiolle vaan pisti hintaa lisää ja herroille herkuksi

        Homejuustoissa on määrätty bakteeri, joka tekee homeen. Et saa sitä kotikonstein homehdutettua, että erikoinen maku tulle. os juusto homehtuu kotioloissa, ei se ole valkohomejuustoa eikä sinihomejuustoa, se ei ole edes terveellistä. Meitä ei siis kuseteta syömään homejuustoja, vaan ovat tarkoin tehtyjä.

        Kannnattaa ottaa selvää asioista ennekä luulee jotain...


    • Valoa kansalle

      Pläkkilyhty on ainutlaatuinen suomalainen muisto, mikä valaisee pimeitä iltoja lämpimissäkin maissa. Lyhdyllä on myös oma, kristillinen tarinansa. Niitä ei koskaan kerrota liikaa - maailmallakaan.

    • Sisustaja16
    • Vie ainakin itsesi

      Itse veisin kuvateoksen Suomesta, varsinkin jos ko henkilö ei ole käynyt Suomes-
      sa, lisäksi vaikkapa karpalohyytelöä tai lakkalikööriä tms. Juustoja ja suklaita en
      ehkä lähtisi viemään. Aikaisemmin jo mainittu miesten Kalevala-koru saisi var-
      maan ihmettelyjä, joten se on hyvä tuliainen.

    • Taina-Taito
    • kuggenhaim

      No tottakai Euroshopperin energiajuomaa pitää viedä tuliaiseksi se on suomen harvinaisuus .

    • Tuliainen

      Itse voisin hyvinkin viedä esimerkiksi aaltomaljakon tai kynttiläalustan, mikä lie nimeltään. Mariskooli on kans kaunis :)

    • Akiboa

      Hei !
      Siellä ei ole likööri karmellia, niitä halus eräät meidän tuttavat tailanissa.. Mutta pitää varoa että ei pääse sulamaan
      T: Ari

    • lapinhullu etelästä

      Itse veisin kovana lapinkävijänä lappi-aiheisen kirjan jossa runsas kuvitus.Saattaisin tosin tehdä sen kuvakirjan itse ottamilla kuvillakin nykyään kun saa sen kirjan tehtyä ja tilattua helposti!
      Suomalainen luonto olisi kuvien pääosassa ja miksikäs ei joitain eläimiäkin niissä olisi.

    • suorasaNaine*

      Tummaa ja vaaleaa leipää , voita , kahvia - mitä itsekin käytät - kysy heiltä mitä toivovat.

    • Romantikkoko?

      Minä veisin muutaman hyvän dvd-leffan suomaisten näyttelijöiden näyttelemän ja sen aikaisen, mitä saajat ovat nuoruuttaan eläneet tai usiimpia mitä tullut. Sillä jos koti-ikävä iskee - voi tunteita purkaa hyvää leffaa katsomalla.
      En ole koskaan Thaimaassa käynyt ja tuskin menenkään, mutta ulkomailla olen asunut useamman kerran elämässäni., jolloin oli mukavaa pitää "suomi-iltaa" aina joskus.
      Kuivatut koivunlehdet tuovat myös tuulahduksen kesä-suomesta.

    • Onkonämäjomainittu

      Marianne-karkkeja, lakritsaa, Sisupastilleja, ksylitolipurkkaa, Omar-karkkeja, design kynttilöitä, valokuvia kotiseudultasi, suomalaisia kala/poro/hirvisäilykkeitä. Ai niin, Mignon suklaamuna, mutta onko sitä aina saatavilla?

    • Tri.Campari

      RKP:n poliitikot esimerkkinä sisäsiittoisuuden haitoista.

      • Leikkimielellä-

        Freudenthal-mitalin pienoismalli, liimattuna kunniakirjaan ;).

        Vitsikäs tuliainen.


    • omppuja

      vie pussillinen kotimaisia omppuja eri lajikkeita Valkeaa Kuulasta ym.

    • Lappi.a

      Miten olisi Lappi ja eräaiheisia esineitä? Kuksa? Kunnon puinen leikkuulauta? Jokin riipus? nahkavyö? Taskumatti?

      • Kuvia...

        Joku ehdotti dvd-elokuvaa, nyt on myynnissä aivan pieniä dvd-kuvasarjoja, mm. Lapin maisemista.


    • höpöttäjä

      keität ja pullotat omat pontikat ja siihen päälle poronlihaa tai HKn sininen plöö.
      tai sitte perinteisen perinteikkäät tuohivirsut :D
      Hyvin säilyvä tuliainen on myös hunaja ja hillot, kotimaiset, puolukka/vadelma/mustikka/hilla/lakka/musta ja punaviinimarja.. yms yms..

      Kannattaa suunnistaa torille ja erillaisiin tapahtumiin missä on erilaisia yksityis yrittäjiä. Myyvät yleensä käsintehtyä ja kotimaisia ruokia ja käsitöitä

    • kasipäkki

      Moni mies keräilee eri maiden olutetikettejä tai pulloja siis maistelun ohessa joten muutama Olvin Saunaolut voisi olla kiva lisä.

    • 10+8

      Siis ihan perinteinen Suomiviina pullo, ja purkillinen mämmiä. Lisäksi voit antaa tuusin salmiakkia, lenkkimakkaraa ja Auran sinappia (ei missään nimessä Turun sinappia, sehän on nykyään ruottalaista paskavelliä)

      Mutta jos haluat kunnioittaa kansan syvimpiä perinteitä, niin viet pullollisen omatekoista pottuviinaa, ja 1mk kolikon kehyksiin laitettuna. Tässä kehyksessä on teksti "maailman vahvin valuutta"

    • ..ruisleipää..ja HK-sinistä lenkkiä!..näitä mä kaipasin, kun ulkomailla asuin..en kylläkään Thaimaassa..

      • jmh2

        Karvalakki ja villasukat. Voivat sitten paikallisten ystäviensä kanssa ihmetellä kuinka siellä pohjoisessa asuvat voivat hengissä säilyä.


    • Xylitolia

      Lehdestä luin,että Japanilaiset vievät Suomesta kotiinviemisiksi xylitoltuotteita. Ihan hammastahnasta lähtien. Helsingissä jopa kauppojen hyllyt ammottivat tyhjyyttä toisinaan suosituimpien xylitolihammastahnojen kohdalla,kun turistit tyhjensivät hyllyt.
      Eli onko tietoa,mitä Thaimaassa ollaan mieltä xylitoltuotteista?

    • ponu

      Pontikkaa

    • suomalaistakäsityötä

      Suomessa valmistettu käsityö voisi olla mukava vielä ulkomaille.

    • Tuo kuvakirja Suomesta on hyvä idea. Ite käydessäni jenkeissä vein seinäkalenterin missä kuvat olivat suuria ja mukautuivat Suomen vuodenaikojen mukaan, ihmettelivät kun sielä keväällä 20 lämmintä ja täälä oli vielä lumi maassa. Miten lie sit toimii aasian maissa...

      Joku ehdotti Pentikin tuotteita, niitä voisi itekki suositella. Tietenkin joku poro aiheinen.

      • muistot ovat kivoja

        Kuvateos todella kiva,ostettu tai itse tehty.Meillä oli vaihto-oppilas Thaimaasta
        muutama vuosi sitten ja jonkunverran tidän hänen kauttaan thaimaalaisten
        kulttuurista.Noista viemisistä,Wana vei kotiinsa lähtiessään vihreitä kuulia ja
        pihlajanmarjakarkkipusseja.Hän kertoi,että suklaasta ei oikein välitetä ja
        salmiakki sekä lakritsa on hän mukaansa hyi.Hän harmitteli kun ei ikänsä takia
        voinut viedä isälleen vodkapulloa,äidilleen hän vei aaltomaljakon(matalan)
        ja veli sai Kalevalakorun ratsumies rannekorun.Kun kävimme sitten Thaimaassa Bangkokissa
        tapasimme myös Wanan perheen ja tuliaiset noudattelivat samaa linjaa,mutta
        isä sai Finlandia vodkapullon ja perheenäiti Marimekon meikkilaukun,teimme myös valokuvakirjan perheestämme ja kotimaisemistamme.


    • Muikku93

      Vein kielikurssin isäntäperheelleni Britanniaan Fatzerin suklaata ja säilykemuikkuja :)

      • kielikurssi

        taisi olla huono kielikurssi FAZER


    • Ei Kermaperseille!

      Minä otan aina ulkomaille "völjyyn" 2 jätesäkillistä aitoa suomalaista koiranpaskaa.

    • Viina kannattaa aina

      Vie kuule viski 88:a en tiedä onko alkujaan edes suomalainen, mutta maistuu suomalaiselta viskiltä (Diabetestä sairastavan hevon k****)

    • juurakonhulda

      Tuliaisiksi suosittelen mm. ruisleipää, juhlamokkakahvia, Finlaysonin pellavaisia keittiöpyyheliinoja.

    • ...

      Riippuu paljon siitä kenelle viet lapsierheessä ei toivottavasti käytetä salmiakkikossua eikä muutakaan alkoholia, naiset tykkää marimekosta ja korkeintaan jollekin vanhemmalle parille jotain likööiä tai konjakkia. Salmiakkikossu osoittaa antajastaan huonoa makua.

    • s24 swedish company?

      Kannattaa varmaankin huomioida uskonnolliset ja kulttuurilliset seikat tuliaisen valinnassa ettei tule noloja tilanteita. Minä jättäisin alkoholin pois.

      Muuten: Suomi24:n kuvitus tälle viestiketjulle on aika epäonnistunut. Tätä keskustelua kuvitetaan maatuskoilla tai dalahästeillä. Mutta toisaalta mitä suomalaisuuden tuntemusta ruotsalaisfirmalta voisi odottaakaan, tai kiinnostusta. Voita huistenkuivaaja (sic).

    • Oikea vastaus

      Vie sauna ja vähän lunta ja avanto.

    • REdmeattt

      Kilo mämmiä ja pöytäviina!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      29
      5787
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      234
      3233
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      2847
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      128
      2554
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2190
    6. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      112
      1893
    7. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      208
      1825
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      186
      1607
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      57
      1326
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1262
    Aihe