Kissoja heillä on kolme kappaletta. He ulkoiluttavat kissojaan valjaissa ainakin tunnin-pari päivässä. He ovat jotenkin niin levollisia ja kissoista huokuu myös levollisuus ja kissoille tyypillinen raukeus/hyvän olon tunne. Kissat saattavat välillä lötkötellä ja lorvia lenkillä, mutta isäntä ja emäntä antavat ajan kulua ja kissojen sanella kävelynopeuden.
Itselläni on koira ja se tuppaa yleensä innostuvan kaikesta liikkuvasta, mutta noiden kissojen kanssa se on aivan eri koira. Se saattaa käydä maahan lötköttelemään (samoin, kuin kissat) ja katselemaan uteliaisuuttaan kissoja muutaman metrin päästä, mutta ei osoita mitenkään haluavansa ajaa niitä takaa. Se johtuu varmaan siitä, että kissojen omistajat itse ovat niin tyynen rauhallisia ja eivät hoputa kissoja ja se rauhallisuus kait jotenkin heijastuu myös koirani käyttäytymiseen.
Ihailen erästä kissaperhettä
10
190
Vastaukset
ihanaa lukea tuollaisesta nykyaikaisesta kissanpidosta ja menestyksekkäistä ulkoilutavoista; kattien säilöminen sisällä tai irtokissojen pitäminen kaupungissa on niiiiin viimevuosituhannelta -ts sen alkupuolelta.... ;)
- minulle tärkeä
Minulla myös kissa jonka kanssa kuljen kissan tahtiin kun pojulla jo ikää 17v. Ulkoillaan pari tuntia päivässä ja kissa saa vaania hiiriä aivan rauhassa, minullakaan kun ei ole minnekkään kiire. Kun hiiri on saatu pyydystettyä, kissa kantaa sitä ylpeänä pitkän matkaa. Naapurini sanovat minulle usein että miten sinä kehtaat joka päivä taluttaa kissaa ja odotella sen hiiren pyyntiä, sanon että sen kuuluu saada elää kissan elämää.
- kissapehtoori
Nauti joka päivästä. Ja anna pojun elää täyttä kisun elämää!
- kissapehtoori
Wau! Missä tällaista?
Omani ovat ankaran koulun käyneitä löytölapsia. Eivät mene ulos, jos ei puskutraktori avita. - omatunto
Voi kun olisi noin helppoa kissojen ulkoilutus. Muutenhan se on oikein mukavaa, mutta kun ei ole ulkoilualuetta missä omia kissoja voisi ulkoiluttaa muutenkin kuin vain takapihalla tai parkkipaikalla :( koiria tulee ihan kokoajan täällä vastaan ja kissat menee ihan paniikkiin kun ne ryntää kissoja kohti ja räkyttää niin että kuulo meinaa mennä. Saattaa koira milloin mistäkin hyökätä päälle, kun eivät kaikki tajua koiriaan pitää kytkettynä aina edes lenkillä ollessa. Ja välillä jos yrittänyt käydä kävelyllä ja tullut koiranulkoiluttaja vastaan, niin oikein tahallaan tulevat niiden koiriensa kanssa ihan lähelle ja jäävät ihmettelemään, vaikka näkevät että kissa ihan paniikissa ryntäilee kuin päätön kana. Jos halutaan kissoja käyttää ulkoiluttamassa, pitää mennä autolla monen monituisen kilometrin päähän luonnonsuojelualueelle metikön keskelle. Siellä ei ole koiria, karhun jätöksiä kyllä tulee välillä vastaan (hyrrr).
- Ihania kisuja
Me asutaan tällaisella hieman "syrjässä" olevalla rivarialueella, missä talouksia on tuollaiset 60 kpl. Metsää löytyy minuutin parin kävelymatkan päästä. Lisäksi meillä lemmikkien omistajilla on käytössä lumettomana aikana hiihtoladun pohja (noin 15 km).
Aivan oikeesti olen nähnyt nuo kissojen omistajat ulkoiluttamassa kissojaan jopa kilometrin päässä heidän asunnostaan (asuvat samassa as.osakeyhtiössä, kuin mekin, joten siksi tunnetaan).
Käytän koirani aamupisukalla ja kakalla noin viiden aikoihin aamusella (pitkät lenkit tehdään sitten valoisaan aikaan). Nyt me ollaan saatu erään paikkakunnalle muuttaneen kisukka kaveriksi aamuötököttänöille. Aluksi mä vähän pelkäsin sitä kissaa, koska se selvästi vaani koiraani. Ajattelin, että se kissa on valtaamassa reviiriä ja ei halua ketään tunkeutuvan sinne ja sivaltaa mun koiralta heti silmät päästä. Se lähti kävelmään perään ja veti matalaksi heti, kun koirani huomasi sen.
Nyt ne tulee ihan hyvin toimeen. Kissa kulkee takana ja koirani ei välitä siitä pätkääkään. Jos haistelemisen tunnetta tulee, niin sanon koiralleni, että "ohita" ja niin tilanne on selvitty. En usko, että ilman noita mainitsemiani tapaamisia kotikulman kissojen kanssa koirani olis noin lojaali mua ja kissoja kohtaan. Se varmaankin ajaisi kaikki kissat puuhun tai sitten se saisi selkäänsä kissalta. - 8+22
Mulla on ollut kissoja melkein 20 vuotta, asun kaupungin keskustassa ruutukaava-alueella eikä asuntoni lähellä ole puistoa tai muuta ulkoilumaastoa.
Silti olen käyttänyt kaikkia kissojani ulkona valjaissa vaikka olemmekin joutuneet tyytymään kerrostalon pihaan tai jalkakäytäviä pitkin kulkemaan.
Koiria on tullut monestikin vastaan, mutta ainoastaan kerran on ollut uhkaava tilanne kun irti ollut schäfer hyökkäsi kohti. Onneksi kerkisin napata kissan syliini ja onneksi koira uskoi kun komensin sen istumaan.
Suurempi ongelma on mielestäni irti olevat kissat joista yllättävän moni tulee uhittelemaan ja haastamaan riitaa valjaissa olevalle kissalleni. Silloinkin otan oman kissani syliin tuloksella, että usein olen tullut purruksi eli "omat kissat purivat".
Eihän kaupunkiliikunta ole kovin virikkeistä, mutta pääasia onkin että kissani ovat saaneet kaipaamansa päivittäistä liikuntaa ainakin tunnin kerrallaan, mieluummin enemmän.
Kun mulla on ollut enemmän aikaa, olen vienyt kissani kauemmaksi lenkkipolulle jossa ne ovat saaneet liikkua myös metsäisemmässä maastossa. Hyvää vaihtelua kaupungin katujen tallaukseen.
Tottuuko kissa liikkumaan kaupungissa ja tapaamaan esim. koiria? Kyllä! Opettelua, kärsivällisyyttä ja aikaa se toki vaatii, mutta mitäpä emme tekisi rakkaiden perheenjäsentemme hyväksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395238- 853742
- 483145
- 623035
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411868
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451838Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101815- 181741