GP -perintä/Arply/Aeris/Tromvelt/Hetivippi/eCredit

ZZ

Koskapa näistä huijarilafkoista on niin monessa ketjussa, niin ajattelin aloittaa ihan uuden ketjun ja kertoa oman tarinani tiivistettynä tässä. Tämä siksi, että nyt on kyseiset huijarit alkaneet laittamaan Käräjäoikeuksiin haasteita, joihin on syytä vastata (laatia vastine).
Otin joulukuussa 2011 lainat Aerikselta ja Tromveltilta. Molemmista sain myös eräpäivänsiirtolaskut. Valitettavasti en muista, vastasinko eräpäivänsiirtoviestiin, vai olivatko siirrelleet eräpäivää ihan itse, niin kuin heillä oli tapana.
Toisen eräpäivänsiirtolaskun perinnän sain loppumaan ilmoittamalla heille, että olen laskun maksanut.
Toisen eräpäivänsiirtolaskun, kuten tietysti varsinaisten laskujen perintää he luonnollisesti jatkoivat.
Puljut ilmoittivat 2 kpl maksuhäiriömerkintöjä toukokuussa, jotka toki kumottiin muutaman päivän päästä, kuten monen muunkin, onneksi. Tässä kohtaa Asiakastieto Oy:kin vähän töppäsi. Harmia ehti tula monelle, jopa niille, jotka olivat laskunsa maksaneet jo aikaa sitten.
Niin, merkinnänhän ilmoitti Messto Palvelut Oy, ei siis velkoja tai heidän niinsanottu "Perintätoimistonsa".
Merkintähässäkän aikoihin maksoin lainojen pääomat, lainan "kulut" (siis sen, mitä firma saa varsinaista voittoa lainasta), korot, sekä KOHTUULLISIKSI katsomani muistutuskulut, eli 2x5e/lasku. Tämä perustuu siihen, että koska kyseessä ei ole ammattimainen perintätoimisto, vaan perivät omia velkojaan.
"Jos perintää harjoittaa velkoja itse, ei ole kyse perintälaissa tarkoitetusta maksuvaatimuksesta. Sen sijaan velkojan itsensä tekemää perintää koskee sään-nös velkojan oikeudesta saada perinnästä aiheutuvat kohtuulliset kulut korvattua sekä säännös siitä, että velalliselta voidaan vaatia kirjallisesta maksumuistutuk-sesta enintään viiden euron kulu."
Paitsi siitä eräpäivänsiirtolaskusta en tietenkään maksanut enää mitään, koska olin maksanut jo aikaa sitten. Maksamiseni olin heille myös ilmoittanut, ei vaikutusta.
Kävin ko. puljun kanssa kirjeenvaihtoa @postilla, milloin vastasivat jotain, useimiten eivät. Puhelinnumeroahan näille lafkoille ei ole saatavilla
Ilmoitin asiasta kuluttaja-asiamiehelle, Aluehallintovirastoon, sekä tein sähköisen rikosilmoituksen. Mistään näistä ei varsinaisesti ole kuulunut vielä mitään vastauksia. Toki Kuluttajavirasto on antanut asiasta julkisen tiedotteen.
14.9.2012 sain haasteen riita-asiassa, kantajana GP -Perintätoimisto. Sinänsä kummallista, koska sen nimiseltä firmalta en ole ainuttakaan kirjettä saanut. No kaikkihan me tiedämme, että samat hemmothan tässä asialla ovat, eri nimellä vaan, jälleen kerran.
Nyt laadin vastinetta.
Jos/kun joku muukin on haasteita saanut, on tärkeä, että laadit VASTINEEN.
Velkomusasiat käsitellään käräjäoikeuksissa summaarisella menettelyllä, joka on tavallista oikeudenkäyntiä nopeampi.

Lähtökohta on, että ellei velallinen vastusta haasteessa esitettyä vaatimusta perusteettomana, käräjäoikeus antaa tuomion haasteen mukaisesti.
Vastineen laatimiseen saanee apua oikeusaputoimistosa, ajan saamiseksi sinne vaan tuppaa menemään aikaa.
Käräjäoikeudelta voi anoa lisäaikaa vastineen laatimiseksi, mutta ei se mahdoton ole laatia itsekään.
Täytyy vaan ilmoittaa vastustavansa kannetta ja kertoa perustelut.

189

3581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa asiasta

      Tässä asiassa on poliisin tutkinta käynnissä, laittomuuksia on todettu tapahtuneeksi ja asia on menossa käräjille. Eivät saa enää missää muodossa toimia Suomessa.

    • ZZ

      Polisitutkintaan viittasin tuossa linkissäkin (alempi).
      Eivät varmasti myöntele vippejä enää, mutta ns. perintä vaan tuntuu jatkuvan
      Ja haasteita vanhoista veloista (jopa maksetuista) voivat laitella sen kun kerkeävät.
      Kirjoitin siksi, ettei kukaan haasteen saatuaan hätäpäissään makselisi oikeudenkäyntikuluja, laittomia perintäkuluja yms. (Varsinainen velka on toinen asia.)
      KANTEESEEN KANNATTAA VASTATA JA ERITYISESTI VASTUSTAA.
      Summaarisessa menettelyssä jos velallinen ei vastusta haasteessa esitettyä vaatimusta perusteettomana, käräjäoikeus antaa tuomion haasteen mukaisesti.

    • kokojojojo

      Eivät saa toimia, mutta silti kerran pari viikossa tulee useampi "perintäkirje" tekstiviestillä ja viimeksi lauantaina illalla klo 18-20.30 8 kpl laskuna sähköpostiin.
      Miten voi olla näin vaikeaa saada tuo häirintä loppumaan...

    • 10+14

      Tehkää nyt hyvät ihmiset tuonne Suomen Viestintävirastoon valitus. He hallitsevat noita maksullisia numeroita. Noi Arplyn numerot on vuokrattu firmalle nimeltään ITB Solutions, ja kummasti näyttää olevan virolainen firma.

      http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/numerointi/smsnumerointi/smsnumerot.html

      Kerotte että teitä häiriköidään useilla tekstiviesteillä ja olette pyytäneet lopettamaan, ja lähettämään kaiken kirjallisena. Kyllä jotain pitää tapahtua kun tarpeeksi moni sinne valittaa, itse tein niin jo alkuvuodesta. Vastaus oli että pyytäkää operaattorilta maksullisten viestien estot päälle jne jne. No nehän on päällä mutta kummasti noi vaan tulee läpitte.

    • Nyt odotellaan..

      Minulla myös samanlaista taustaa kun monella muullakin. eCreditiltä ja pikavipiltä tullut joskus otettua vipit ja vieläkin maksamatta pois. Pyysin useaan otteeseen maksusuunnitelman tekoa eikä onnistunut. Onneksi huomasin "hyvissä ajoin", etten ole ongelman kanssa yksin ja jäin seurailemaan tilannetta. Luottotietoni menivät myös tuolloin keväällä muutamaksi päiväksi, kunnes palautuivat. Vajaa kuukausi sitten tipahti haaste postilaatikosta. Se on nyt palautettu käräjäoikeudelle ja lakimieheen olen ottanut yhteyttä. Nyt on kaikki paperit ja sähköpostiviestit postitettu eteenpäin ja odotellaan miten asia etenee. Aika luottavainen olo tuli kun juttelin lakimiehen kanssa. Euroakaan en ole vielä maksanut ja ilman oikeuden päätöstä en maksakaan. Toki ymmärrän että otetut vipit on maksettava takaisin, vähintään pääoma. Mutta saa nähdä tarviiko sitäkään tässä tapauksessa maksaa, jos ovat huijanneet rahat jo viesteillään mitä ovat lähetelleet..

      • Nyt odotellaan..

        eikun eCrediltä ja hetivipiltä! :D


    • hohhoijakkaaa

      Käräjäoikeus antaa ns. kansliatuomion. Itselläni 23 euroan vippi tuli maksamaan 437 euroa! Westart oli velkoja.

      Perintäkulut moninkertaiset pääomavelkaan nähden. ( muutama vippi peinnän kautta oikeudelliseen perintään mennyt)

      En tunne/ tuntenut aiemmin tätä "perintämaailmaa" mutta nyt alkaa valjeta!

      Kaikki laskut vaan kuluttajavirastoon ja lain laatijoille.

      Kuluttajaasiamies ei osannut, tai ei ymmärtänyt, halunut puuttua ongelmaani. Sieltä ei siis mitään apua saanut!


      Kysymys: pitääkö perintäyhtiön laittaa tieto jos lasku menossa oikeudelliseen perintään.

      Näin mulle käynyt. !

      • Miten on mahdollista???

        Siis miten on mahdollista että sä hävisit sun jutun käräjillä? Laittomat kulut ja kaikki! Haluan tietää lisää, kertoisitko miksi tuomari tuomitsi noin! Pelottaa miten itselle käy kun en ole kovin hyvä kirjoittamaan mitään selostuksia tuomarille. ;(


    • mie sie ja hän

      Tuleeko vastineen laatimisesta lisää kuluja!

      • 24

        Jos kirjoitat vastauksen kanteeseen itse, niin ei se maksa kuin sinun omaa aikaasi. Oikeudenkäyntikulut voi vaatia kantajan maksettavaksi, mutta tällöin tulee tietysti osata perustella vastauksessaan, miksi oikeuden tulisi ne kulut velkojan pulitettavaksi määrätä.


    • mie sie ja hän

      Kiitti vastauksesta. UO ei kylläkään neuvo mitenkään.!

      • lbvblöbvc

        90jäi maksusopimuksesta nii hetkessä pumppasivat sen 300 ja käräjillä500

        on vittu sairasta rahastusta


      • Arplyn lakimies
        lbvblöbvc kirjoitti:

        90jäi maksusopimuksesta nii hetkessä pumppasivat sen 300 ja käräjillä500

        on vittu sairasta rahastusta

        Ei noita kuluja tarvitse suostua maksamaan.

        Sinäkin voit vaatia poistettavaksi kaikki perintäkulut paitsi 2X 5 euroa ja katsotaan sitten kuka maksaa , kenelle ja mitä


    • minivippi

      Minä sain pe 19.9.2012 käräjäoikeudelta haasteen, jossa Gp-perintä perii Tromveltin laskua. En ole aiemmin tuolta firmalta saanut mitään. Arply on kyllä ahkerasti lähettänyt s-postia, tekstareita ja parin kuukauden aikana jopa kaksi kirjetta.
      Tiedän että olisi kannattanut maksaa ajoissa 70,0e vippi, kuluineen eräpv:nä 31.3.2012 93,0e. Nyt he ovat kasvattaneet pääomaa 196,50e 110,0e oikeudenkäyntikulut. Puh.laskuni oli välillä jopa 300,0e nyt tosin normaali 50-60,0e.
      En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut käräjäoikeudeltä haastetta. Palautuslappu oli mukana, joka ilmeisesti täytyy palauttaa määrättyyn päivään mennessä, että tietävät että olen saanut kirjeen.

      Kun täällä on ollut puhetta että voi valittaa kanteesta niin miten se käytäntö jatkuu. Voisin kyllä maksaa vaikka koko paskan pois mutta kun en tiedä mihin numeroon sen voi tehdä. Meneekö se jonkin käräjäoikeuden tilin kautta? Kertokaa jos tiedätte.

      • Lue se

        "En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut käräjäoikeudeltä haastetta. Palautuslappu oli mukana,"

        Lue se käräjäoikeuden kirje. Siinä kerrotaan mitä sinun pitäisi tehdä.


      • 20+4
        Lue se kirjoitti:

        "En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Ei ole koskaan aikaisemmin tullut käräjäoikeudeltä haastetta. Palautuslappu oli mukana,"

        Lue se käräjäoikeuden kirje. Siinä kerrotaan mitä sinun pitäisi tehdä.

        Se nyt on vihoviimeinen tempaus jos sen menet kokonaan maksamaan. Ei noille huijareille pidä mitään maksaa. Kirjotat A4:lle miksi vastustat heidän haastetta.

        -Luvaton luotonmyöntäminen
        -Laiton perintäfirman nimen käyttö
        -Laittomat perintäkulut
        -Häiriköinti useilla tekstiviesteillä

        Ja vaadit sitten viimeiseksi heidät maksamaan sun oikeudenkäynti kulut, sekä korvausta siitä ajasta mitä olet joutunut käyttämään tuon vasteen tekemiseen. 100€-500€ on hyvä summa.

        Ja voithan sä aina soittaa sille henkilölle joka on sen riitautuslapun lähettänyt, joku käräjäviranomainen se on, se neuvoo mielellään. Kokemusta on.

        Ja jos haluaisit maksaa koko summan pois, se tapahtuu niin että se summa maksetaan velkojan tilille ja velkoja vetää jutun käräjiltä pois.


      • ZZ
        20+4 kirjoitti:

        Se nyt on vihoviimeinen tempaus jos sen menet kokonaan maksamaan. Ei noille huijareille pidä mitään maksaa. Kirjotat A4:lle miksi vastustat heidän haastetta.

        -Luvaton luotonmyöntäminen
        -Laiton perintäfirman nimen käyttö
        -Laittomat perintäkulut
        -Häiriköinti useilla tekstiviesteillä

        Ja vaadit sitten viimeiseksi heidät maksamaan sun oikeudenkäynti kulut, sekä korvausta siitä ajasta mitä olet joutunut käyttämään tuon vasteen tekemiseen. 100€-500€ on hyvä summa.

        Ja voithan sä aina soittaa sille henkilölle joka on sen riitautuslapun lähettänyt, joku käräjäviranomainen se on, se neuvoo mielellään. Kokemusta on.

        Ja jos haluaisit maksaa koko summan pois, se tapahtuu niin että se summa maksetaan velkojan tilille ja velkoja vetää jutun käräjiltä pois.

        Älä nyt hyvä ihminen mene maksamaan ainkaan niiden laittomia kuluja. Pääoman, "käsittelykulut, koron ja 2 x 5€ huomautuskuluja voi maksaa, jos jotain.
        Itse tein niin keväällä, kun laittelivat luottotietomerkintöjä (olin siis pyytänyt maksusopimusta jne).
        Juuri siksihän laittavat käräjille, että ihmiset hätäpäissään makselisivat heidän kusetuskulunsa. Suomalaisilla on niin voimakas herran pelko, johon siis kategoriaan siis myös oikeuteen joutuminen kuuluu. Asiat käsitellään summaarisella menettelyllä, joten näillä näkyminen kenenkään ei tarvitse oikeussaleihin mennä pelkäämään.
        Ei se vastineen laatiminen mitään tähtitieteellisen vaikeaa ole, jos osaa edes vähän kirjoittaa suomen kielellä. Tai sitten pyydät oikeusavustajan apua ja tarvittaessa pyydät lisäaikaa käräjäoikeudelta vastineen laatimiseen.


      • Voiko voittaa vai ei???
        20+4 kirjoitti:

        Se nyt on vihoviimeinen tempaus jos sen menet kokonaan maksamaan. Ei noille huijareille pidä mitään maksaa. Kirjotat A4:lle miksi vastustat heidän haastetta.

        -Luvaton luotonmyöntäminen
        -Laiton perintäfirman nimen käyttö
        -Laittomat perintäkulut
        -Häiriköinti useilla tekstiviesteillä

        Ja vaadit sitten viimeiseksi heidät maksamaan sun oikeudenkäynti kulut, sekä korvausta siitä ajasta mitä olet joutunut käyttämään tuon vasteen tekemiseen. 100€-500€ on hyvä summa.

        Ja voithan sä aina soittaa sille henkilölle joka on sen riitautuslapun lähettänyt, joku käräjäviranomainen se on, se neuvoo mielellään. Kokemusta on.

        Ja jos haluaisit maksaa koko summan pois, se tapahtuu niin että se summa maksetaan velkojan tilille ja velkoja vetää jutun käräjiltä pois.

        Hei 20 4, voititko oman jutun noilla perusteluilla vai onko se vielä kesken? Paniikki päällä, en halua hävitä oikeudessa ja en tiiä yhtään kauanko se thrilleri siellä oikein kestää jos riitautan jutun? Onko KUKAAN voittanu omaa juttua näitä tyyppejä vastaan? Mitä tuomari oli mieltä perintäkulujen määrästä? APUA, menny jo yöunet tämän homman takia..


      • 9+19
        Voiko voittaa vai ei??? kirjoitti:

        Hei 20 4, voititko oman jutun noilla perusteluilla vai onko se vielä kesken? Paniikki päällä, en halua hävitä oikeudessa ja en tiiä yhtään kauanko se thrilleri siellä oikein kestää jos riitautan jutun? Onko KUKAAN voittanu omaa juttua näitä tyyppejä vastaan? Mitä tuomari oli mieltä perintäkulujen määrästä? APUA, menny jo yöunet tämän homman takia..

        En missään sanonut että olisin kyseisen toimen tehnyt, kerroin vain miten sinä voit sen tehdä. Minulle he vielä lähettävät Arply nimellä pask.apaperi postissa. Eiköhän sieltä kohta tule se ensimmäinen päätös, kun rupeaa olemaan jo ainakin 1kk mennyt kun ensimmäiset ovat niitä haasteita saaneet. Ei sillä ole mitään väliä vaikka häviäisit sen, ei siitä mitään seuraa. Ja mitä väliä sillä on kuinka kauan se kestää, yleensä riidaton kestää 1-2kk. Uskoisen että saman verran menee noissa riitautetuissa. Ja soita sille sun käräjävirkailijalle ja kysy neuvoja miten sun pitäisi toimia.


      • minivippi
        20+4 kirjoitti:

        Se nyt on vihoviimeinen tempaus jos sen menet kokonaan maksamaan. Ei noille huijareille pidä mitään maksaa. Kirjotat A4:lle miksi vastustat heidän haastetta.

        -Luvaton luotonmyöntäminen
        -Laiton perintäfirman nimen käyttö
        -Laittomat perintäkulut
        -Häiriköinti useilla tekstiviesteillä

        Ja vaadit sitten viimeiseksi heidät maksamaan sun oikeudenkäynti kulut, sekä korvausta siitä ajasta mitä olet joutunut käyttämään tuon vasteen tekemiseen. 100€-500€ on hyvä summa.

        Ja voithan sä aina soittaa sille henkilölle joka on sen riitautuslapun lähettänyt, joku käräjäviranomainen se on, se neuvoo mielellään. Kokemusta on.

        Ja jos haluaisit maksaa koko summan pois, se tapahtuu niin että se summa maksetaan velkojan tilille ja velkoja vetää jutun käräjiltä pois.

        Niin minä osaan kyllä tehdä sen valituksen ja minulla on jopa hyvät perusteetkin, mutta mietin että miten se käytännössä jatkuu. Siis kun vien käräjäoikeuteen sen valituksen niin kuinka kauan yleensä pitää odottaa päätöstä. En uskalla maksaa sen velkojan tilille kun sekin aina vaihtunut, nimi ainakin. Niihin ei edes saa yhteyttä. Katson vielä niitä tilinumeroita torstaina, kun minulla on vapaapäivä. En ole saanut tältä GP-perinnältä edes yhtään maksuvaatimusta. Arply on kyllä lähetellyt. Kerran toukokuussa pyysin maksusuunnitelmaa ja vastaus tuli viikon päästä etteivät tee minun kanssa mitään maksusopimuksia. Sitten nousi puh.lasku monta kymppiä. Olen yhden kerran siirtänyt vapaaehtoisesti eräpäivää. Käräjäoikeuden lapussa oli 4 x 15,0e, vaikka ne on perinyt myös puh.laskussa. Jatkuvasti kuitenkin tuli viestiä, että uusi eräpäivä silloin ja silloin. En todellakaan aio maksaa 110,0e oikeudenkäyntikuluja. Pääoman korot 21,0e perintämaksua esim.4x5,0e huomautuslaskua. Tosin paperisena ei ole tullut kuin muutaman kerran.


      • Kiitos neuvosta
        9+19 kirjoitti:

        En missään sanonut että olisin kyseisen toimen tehnyt, kerroin vain miten sinä voit sen tehdä. Minulle he vielä lähettävät Arply nimellä pask.apaperi postissa. Eiköhän sieltä kohta tule se ensimmäinen päätös, kun rupeaa olemaan jo ainakin 1kk mennyt kun ensimmäiset ovat niitä haasteita saaneet. Ei sillä ole mitään väliä vaikka häviäisit sen, ei siitä mitään seuraa. Ja mitä väliä sillä on kuinka kauan se kestää, yleensä riidaton kestää 1-2kk. Uskoisen että saman verran menee noissa riitautetuissa. Ja soita sille sun käräjävirkailijalle ja kysy neuvoja miten sun pitäisi toimia.

        Aijaa, kiitos kuitenkin. Ymmärsin väärin kun kerroit että sulla oli kokemusta käräjille soittamisesta ja neuvon saamisesta sieltä. On mulla ne laput joo ja kyllä niistä nyt periaatteessa selviää mitä tehdä ja perustelut poimin varmaan tästä ja muista ketjuista. Sormet kyynärpäitä myöten ristiin että menee läpi. Tai no on mulla lakimies sukulainenkin niin se varmaan voi kanssa miettiä jos hinnasta sovitaan tai talkootöistä. Rahaa sekin on varmaan vailla niinku vissiin kaikki lakimiehet jos jotaki erehtyy kysymään.


      • Istuntoko edessä?
        minivippi kirjoitti:

        Niin minä osaan kyllä tehdä sen valituksen ja minulla on jopa hyvät perusteetkin, mutta mietin että miten se käytännössä jatkuu. Siis kun vien käräjäoikeuteen sen valituksen niin kuinka kauan yleensä pitää odottaa päätöstä. En uskalla maksaa sen velkojan tilille kun sekin aina vaihtunut, nimi ainakin. Niihin ei edes saa yhteyttä. Katson vielä niitä tilinumeroita torstaina, kun minulla on vapaapäivä. En ole saanut tältä GP-perinnältä edes yhtään maksuvaatimusta. Arply on kyllä lähetellyt. Kerran toukokuussa pyysin maksusuunnitelmaa ja vastaus tuli viikon päästä etteivät tee minun kanssa mitään maksusopimuksia. Sitten nousi puh.lasku monta kymppiä. Olen yhden kerran siirtänyt vapaaehtoisesti eräpäivää. Käräjäoikeuden lapussa oli 4 x 15,0e, vaikka ne on perinyt myös puh.laskussa. Jatkuvasti kuitenkin tuli viestiä, että uusi eräpäivä silloin ja silloin. En todellakaan aio maksaa 110,0e oikeudenkäyntikuluja. Pääoman korot 21,0e perintämaksua esim.4x5,0e huomautuslaskua. Tosin paperisena ei ole tullut kuin muutaman kerran.

        Eikös se voi oikeesti mennä istuntoonkin jos sillä vastustamisella riitautuu? Onko kellään kokemusta? Sitte on kai pakko olla itse paikalla grillattavana? Ei helvata, kait se on sitten palkattava valtion piikkiin kylän paras puolustus asianajaja!!!


      • Voittoa pukkaa
        Istuntoko edessä? kirjoitti:

        Eikös se voi oikeesti mennä istuntoonkin jos sillä vastustamisella riitautuu? Onko kellään kokemusta? Sitte on kai pakko olla itse paikalla grillattavana? Ei helvata, kait se on sitten palkattava valtion piikkiin kylän paras puolustus asianajaja!!!

        No jos niin käy niin sitten siellä on ne vippikeisarit pöydän toisella puolella kanssa! Sehän ois vaan voiton paikka kun ne tulisivat tuomarille juttelemaan toiminnastaan, jos se ei kestä päivänvaloa?


      • Voittoa pukkaa
        Istuntoko edessä? kirjoitti:

        Eikös se voi oikeesti mennä istuntoonkin jos sillä vastustamisella riitautuu? Onko kellään kokemusta? Sitte on kai pakko olla itse paikalla grillattavana? Ei helvata, kait se on sitten palkattava valtion piikkiin kylän paras puolustus asianajaja!!!

        No jos niin käy niin sitten siellä on ne vippikeisarit pöydän toisella puolella kanssa! Sehän ois vaan voiton paikka kun ne tulisivat tuomarille juttelemaan toiminnastaan, jos se ei kestä päivänvaloa?


    • ZZ

      Ainakin tähän asti on julkisuudessa puhuttu, että nämä käsitellään summaarisella menettelyllä, eli ei pitäisi kenenkään joutua oikeussaliin istuskelemaan. Ei silti, olisihan se ihan mukava nähdä nämä huijarit ihan silmästä silmään ja kuulla heidän selityksensä. Mutta jos oikein olen käsittänyt, niin näin ei käyne.

      • Einiinselväjariidaton

        En osaa linkittää mutta oikeus.fi sivulla kerrotaan riita-asian etenemisestä kun vastaaja vastustaa kannetta. Pääsääntöisesti silloin siis jatketaan asiaa sitten suullisessa valmistelussa, eli kasvotusten. Käykääs lukemassa ja soitelkaa käräjäoikeuteen niille yhteyshenkilöille mitä riitauttamisesta seuraa.


      • 18+19
        Einiinselväjariidaton kirjoitti:

        En osaa linkittää mutta oikeus.fi sivulla kerrotaan riita-asian etenemisestä kun vastaaja vastustaa kannetta. Pääsääntöisesti silloin siis jatketaan asiaa sitten suullisessa valmistelussa, eli kasvotusten. Käykääs lukemassa ja soitelkaa käräjäoikeuteen niille yhteyshenkilöille mitä riitauttamisesta seuraa.

        Tässä tietoa suullisesta valmistelusta riita-asiassa:
        http://www.oikeus.fi/5855.htm


      • 881
        18+19 kirjoitti:

        Tässä tietoa suullisesta valmistelusta riita-asiassa:
        http://www.oikeus.fi/5855.htm

        Kyseisellä sivulla kerrotaan myös että riitainenkin asia voidaan poikkeuksellisesti ratkaista heti kirjallisen valmistelun jälkeen jos jutussa ei esimerkiksi tarvita todistajia, pääkäsittely on muuten selvästi tarpeeton ja asia sopii molemmille osapuolille/kumpikaan ei vaadi suullista käsittelyä.


      • Ei voi mennä näin!
        881 kirjoitti:

        Kyseisellä sivulla kerrotaan myös että riitainenkin asia voidaan poikkeuksellisesti ratkaista heti kirjallisen valmistelun jälkeen jos jutussa ei esimerkiksi tarvita todistajia, pääkäsittely on muuten selvästi tarpeeton ja asia sopii molemmille osapuolille/kumpikaan ei vaadi suullista käsittelyä.

        Nyt pomppas! Siis miten tää oikeesti menee??? Ei hemmetti jos joudun tuommoseen istunto soppaan! Ihan kuin olisin joku rikollinen.


      • Istunto tai ei
        Ei voi mennä näin! kirjoitti:

        Nyt pomppas! Siis miten tää oikeesti menee??? Ei hemmetti jos joudun tuommoseen istunto soppaan! Ihan kuin olisin joku rikollinen.

        Arvelen että jos näillä täällä esitetyillä riitautusperusteilla edetään, niin tuskin juttua luetaan noiden poikkeuksellisesti ilman istuntoa käsiteltävien joukkoon. Ovat meinaan kuitenkin sen verran stydiä tavaraa että kyllä luulisi niitä ruodittavan tarkemminkin kuin pelkällä paperilla. Oli miten oli, juttuina nämä ovat äärimmäisen mielenkiintoisia ja toivottavasti tiedotusvälineet kiinnostuvat aikanaan näistä kuten yksityisen pysäköinninvalvonnan jutuistakin.


    • jep....

      joo jo noitten pääjuttuna on yksin ja ainoastaan ihmisiltä lypsää rahat...keinolla millä hyvänsä!tekaistuilla kuluilla!ja saatte nähä menee ainakin vuos vielä ennen kuin koko pas.. selvii!tuhansia juttuja käräjillä!arplyllä!

    • ZZ

      Joo, näinhän se on, että haasteiden tekemisellä yrittävät saada ihmiset hätäpäissään maksamaan. Ja varmasti kestää kauan, ennen kuin koko vyyhti selviää. Mutta minä olisin tässä vaiheessa tyytyväinen, että oma soppani selviäisi. Ja alkuun siitäkin, että joku muu saisi päätöksen, jossa kanne hylätään.

      • Voittiko joku?

        Nyt kaivataan oikeita kokemuksia kehiin. Kai nyt jonkun vippijuttu on jo käsitelty käräjillä? Miten kävi, kertokaa!


    • ZZ

      Ei ilmeisesti ole ehtinyt vielä tulla päätöksiä, ainakaan nille, jotka täällä kirjoittelevat. Uskoisin, että nousee taas julkisuuteenkin, kun näin käy. Ainakin itse ajattelin ottaa yhteyttä johonkin lehteen tms., jos/KUN voitan jutun,

    • heh heh

      Mä vastasin haasteeseen liitteenä kuitit maksetuista summista. Päätöstä en ole vielä saanut. Nyt tuli sitten arplylta sähköpostia, että tarjoavat ratkaisuna jos maksan muutaman kympin, niin vetävät haastehakemuksen pois :)

      • Kerro lisää!

        Mitä aiot tehdä, maksaa vai jatkaa riitauttamista?


      • Erikoista mutta hienoa

        Onpa jännä juttu, siitähän tulee heti niille takkiin tuolloin kun eihän sitä juttuakaan tuohon hintaan siellä käräjillä saa edes vireille! Kertokaa muutkin jos saatte näitä ehdotuksia!


      • 8+4

        Copy pasteta heidän sähköpostiviesti tänne niin voidaan kaikki lueskella. Kaikki mahdollinen lisätieto heidän toiminnasta on hyväksi.


      • 1+16
        Kerro lisää! kirjoitti:

        Mitä aiot tehdä, maksaa vai jatkaa riitauttamista?

        Miettikää nyt itse. Eivät varmasti vedä juttua pois sieltä, koska se on maksanut heille 60€-80€. Eli he yrittävät vain huijata teiltä lisää rahaa. Älkää missään nimessä maksako heille mitään!!!!


    • miettikää vähän

      kun luette noita viestejä niin miettikää mitkä viestit on laittanut arplyn mies ja milloin oikea velallinen. kaverini on asianajaja ja sanoi että heillä ei ole mitään oikeutta periä teiltä mitään.yritys toimii suomessa laittomasti.jos olette ottanut velkaa niin älkää missään nimessä maksako niitä takaisin.on heidän oma virheensä "antaa" teille rahaa.eli hakekaa lainaa niin paljonko kerkiätte mutta niitä ei tarvitse maksaa takaisin.kyseisistä firmoista on tehty kantelu.firman omistajat löydätte netistä helposti.ELI ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ANTAKO RAHOJANNE RIKOLLISISLLE.

      • Mitä kantelusta seuraa?

        Onko sillä kantelulla jotain käytännön merkitystä noitten toimintaan, osaatko sanoa? Kun jotenkin tuntuu ettei kantelut yleisesti johda mihinkään merkittävään keneen ikinä niitä tässä maassa kohdistetaankin.


    • kokojojojojo

      Te, jotka olette vastineen tehneet, miten olette vastustanut eräpäivänsiirtomaksuja, millä perustein? Vai oletteko maksaneet ne mukisematta.
      Pääoman pienet kulut olen itse maksanut, eräpäivänsiirtoja peritään edelleen. Oliko näistä jokin lakipykälä olemassa, että lain vastaisesti ovat näitä lisänneet?

    • vaikuttaja dragon

      aloitan uuden viestiketjun iltalehden keskustelupalstalla. saa ainakin arplyn ja troveltin miehet näkyvyyttä.otan yhteyttä lehtiin ja pyydän tekemään jutun heistä. olen ollut yhteydessä mtv3:n 45 minuuttia ohjelmaan ja he ovat hyvin kiinnostuneita kyseisestä aiheesta.kohta saadaan tämän lafkan omistajan pärstä televisioon.

    • asdada

      ja saitko vastineita?

    • 3+4

      Arply se sen kun jaksaa.

      Syyskuun puolella tullut jälleen pari kirjettä, joissa karhutaan perintäkuluja puoli vuotta sitten maksetuista vipeistä. Vihaista sähköpostia pistin takaisin ja pyysin jättämään rauhaan. Ei ne sähköpostit niin haittaa, mutta helvetti kun kirjettä puskee edelleen vaikka firma on nurin ja omistajilla todennäköisesti häkki heilahtaa kohta puoliin. Luojan kiitos ei sitä tekstiviestipommitusta ole enään pitkään aikaan joutunut kestämään.

      Mikä on tilanne muilla tämän saagan suhteen, onko oikeasti joku jo käräjöinyt näistä?

      • 16+6

        Laita kirjekuoren päälle teksti että:"Palautetaan lähettäjälle, huijauslaskujen lähettäjä". Ja ei muuta kuin kirje laatikkoon. Kyllä ne varmasti jossain vaiheessa lopettavat.


      • Itellako
        16+6 kirjoitti:

        Laita kirjekuoren päälle teksti että:"Palautetaan lähettäjälle, huijauslaskujen lähettäjä". Ja ei muuta kuin kirje laatikkoon. Kyllä ne varmasti jossain vaiheessa lopettavat.

        Eiköhän Itella survo roskikseen tuollaiset kirjeet. Ei niillä ole ainakaan mitään intressiä toimittaa niitä takaisin.


    • asdeff

      Ja onko kukaan voittanut käräjillä?

      • Voittokotiin?

        Tämä minuakin kiinnostaa! Onko voitettu?


    • P-reikä

      Nyt tuli ihan uusi tekstiviesti.

      "Hyvä? P-reik?, nyt on mahdollisuus v?hent?? laskusi (höpöhöpösumma) velkasaldoa 20 euroa, vastaamalla t?h?n viestiin HV SUORITUS numeroon 16180. "

      Konstit on monet. Paljonkohan on veloitus tekstarista? Ihan tuli oikein into lyhentää olemattomia velkoja tekstiviestillä.

      • 2+20

        Jeps, on kyllä niin epätoivoista meininkiä noilla. Eivät tajua että ei heidän laittomat kulut muutu miksikään. Kovin yrittävät siirtää laittomat laskut puhelinoperaattorin niskoille, siten ne muuttuvat laillisiksi, jos siis joku tyhmä menee ja tekstaa heidän maksulliseen numeroon. Eli älkää missään nimessä ruvetko tekstailemaan tuohon heidän maksulliseen numeroon. Itselleni alkoi kanssa eilen noita "Lyhennä velkaa" viestejä tulemaan. Eipä ole mitään aikomusta lähetellä heille viestiä, puhelinoperaattorini repisi pelihousunsa jos 900€ edestä tykittäisin viestejä. Ja on estot päällä niin ei edes onnistu.


      • ilmase

        hei mulle tuli kanssa viesti arlby perintä saat laskustasi 20 e alennuksen vastaa tähän viestiin hinta 20 e enpä vasttaa heidän sähköposteihinsa enkä maksa ennenkuin oikeuden kautta ulosottoon. minulla on jo mennyt 9 kk vipin ottamisesta. laskuja kyllä pukkaa. 100 vippi on jo yli 400e


    • määvaan2

      GP Perintätoimisto Oy (entinen Arply) ilmoittaa, että pyytäisimme
      peruuttamaan haastehakemuksen

      vihdoin

    • no heh

      NO NIIN JO TULI NIILLÄ HÄTÄ !!MUTTA USKOKAAT TAI ÄLKÄÄ KYLLÄ NOISTA KUULUU VIELÄ JOSSAKIN MUODOSSA! .

    • 0935553

      Siis kuka pyytää ketä peruuttamaan haasteen?

    • asdadasdasd8989

      Arply pyysi peruuttamaan haastehakemuksen?

      Haastoit siis heidät oikeuteen kuluista?

      Kerro lisää..

      Ja älä missään nimessä peruuta - niin härskisti ovat häirinneet tuhansia -
      ja kulut älyttömät - itse maksoin lopulta jonkun summan heidän tuhansista eri tilinumeroista - ja kellekä meni.. hevon *** tietona. Heidät on saatava tuomituksi ja
      palautettava järjettömät kulut asiakkailleen.

    • määvaan2

      Arply peruutti haastehakemuksen

      • Jepjep

        Siis olitko vastannut haasteeseen ja kiistänyt sen? Entä olitko hakenut mitään korvausta Arplyltä tästä hässäkästä??


    • 2342342

      Kuinka monelta Arply on perunut haastehakemuksen? Korvaukset? Paljonko?

    • vironryssää en pelkä

      hiljasta vollu viimeaikoina....itsellä on kans maksamatta vaan kk ei mitään kuulunu, ajattelin pääoman maksaa alkuperäisellä korolla, riittääköhän se, lainja siis 3 kk ajalta

      • 1 ecredit case

        Vippiä on otettu, maksettu takas (tosin vähensin laskun loppusummasta 20e minkä he piilovelotti puhelinlaskussa) oltu yhteydessä ecreditiin ja jännitelty keväällä maksuhäiriömerkintöjä, sain haasteen, vastasin siihen, sain arplylta tarjouksen maksa 80e niin vedämme haasteen pois, vastasin että imekää kaapelia vitun vajaaälyiset runkkarit, ja nyt on tullut sitten oikeudesta viesti jossa kerrotaan että kantaja haluaisi vetää haasteen pois mutta kysytään samalla minulta käykö se vai haluanko asiasta oikeuden tuomion ja onko minulla kuluvaatimuksia koska vastasin haasteeseen.

        Nyt täytyy pari päivää funtsia. Äkkiseltään tuntuu ettei tuota tapausta nyt enää auta jättää käsittelemättä. Mistäs tiän kauanko heidän perintätoimensa jatkuvat muuten ja koska seuraavaksi ilmoittavat maksuhäiriömerkinnän. Mieli tekis myös tehdä 80e kuluvaatimus.


    • ZZ

      Älä ihmeessä suostu. Ja laita toki kuluvaatimus. Itse laitoin 300 e vaatimuksia jo itse vastineeseen, oletuksena, että oikeus kuitenkin pienentää summaa, jos ylipäätään mitään tuomitsee maksettavaksi. Ja tuskin ketkut maksaisivat, vaikka tuomittaisiinkin, mutta onpahan joku riesa niilläkin perässä, jos tarpeeksi monen kulut määrätään maksettavaksi.
      MAksuhäiriämerkijntöjä ei toivottavasti Asiakastieto Oy näiltä puljuilta ota vastaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka keksivät taas uuden nimen tms.

    • 889922

      Hienoa kuulla, että jonkun asia on edennyt ja vastapuolelle on tullut löysät housuun ja tajunneet olevansa heikoilla!

      Maksoitko 1 ecredit case siis vain pääoman käsittelykulut ja koron? Ei eräpäivän siirtoja eikä perintäkuluja?
      Mutta tuleeko edelleen perintäviestejä puhelimeen ja sähköpostiin vaikka haaste on työn alla? Loppuuko nämä viestit vai tuleeko niitä aina vaan hamaan tulevaisuuteen? Jonkinlainen päätös pitäisi kaiketi saada oikeudelta, että lopettavat nämä "perintätoimet".

      • ecredit case..

        ..oli sellanen että sain jo alkuvuodesta 2011 txtviestillä tarjouksen, hae ilmainen 40e laina ja kun hain sen niin jouduin lähettämään ns hakemusviestin ja toisen ns vahvistusviestin. Hakemusviestin jälkeen vasta kerrottiin mistä sopimusehdot löytyy ja niissä että vahvistusviesti maksaa 5e. Mutta ecredit olikin veloittanut jo hakemusviestistä ja vieläpä peräti 20e joten vähensin tuon 20e lainasummasta minkä maksoin heille takaisin ja ilmoitin as.palveluunsa etten aio maksaa enempää vaikka kuinka perisivät, että viekää oikeuteen. He tarjos jotain itb solutions oy:n yhteystietoja mihin olis pitäny kuulemma olla yhteydessä, mutta ilmotin etten o ed maksamassa enkä tee kyseisillä yhteystiedoilla mitään. No he peri tosi agressiivisesti vajaan vuoden, vaikka jo melki heti alkuunsa kertoivat valmistelevansa oikeusasiakirjoja. Sitten reilu vuoden päästä eli tän vuoden keväällä oli tämä maksuhäiriömerkintä tapaus, mikä päättyi onnellisesti asiakkaiden kannalta kun ne poistettiin. Mitään en o lisää heille maksanut. noin viiko ennen haastetta lähettivät 2 laskua molemmat noin 150e toinen oli eräpäivänsiirtolasku (en tehny myöskään ep siirtoa) ja toinen tämä ns alkuperäisen velan lasku. Sitten tuli haaste johon eivät olleet enää uskaltaneet tuota ep siirto laskua laittaa ja toisestakin oli tiputettu huomautuskuluja vajaat 50e niin että haasteelta löytyi heille haettavaa hilloa (perimiskuluineen) reilu 100e oikeuskuluja 190e. Vastasin oikeudelle sähköpostitse haasteeseen, jonka jälkeen saan Arplyltä kirjeen, tarjoamme että maksat meille 80e niin me vedämme haasteen pois. Vastasin heille siis että ei käy. Eikä aikaakaan kun oikeus lähettää viestin minulle että kantaja haluaa siltikin perua haasteensa, ilmeisesti muillakin käynyt samoin eli riittää kun vaivautuu vastaamaan haasteeseen ja on maalaisjärjelliset perustelut miksi haaste on kusetusta, niin Arply menee itse puihin ja peruu itse haasteen. Yrittäävät vielä tuollaista sovittelu hämyä että maksa vähän niin perutaan juttu. Homma on vaan tässä vaiheessa niin että oikeus kysyy minulta että voidaanko juttu perua vai haluanko minä siitä oikeuden päätöksen (ja luultavasti haluan) lisäksi on itsellä oikeus esittää nyt kuluvaatimuksia, jotka ensisijaisesti taitaavat kyllä koskea vain kuluja siihen haasteeseen vastaamisesta. Toivottavasti joku saa tästä itsevarmuutta oman tapauksensa suhteen, eikä vain mene maksamaan mitään minkä tietää olevan selvästi lusmutusta. Ei noi firmatkaan ihan mitä vaan voi tehdä vaikka yleensä aika vahvoilla ovatkin tavallista tallaaja asiakasta vastaan kun erimielisyyksiä tulee. Näiden veijareiden kohdalla vain ei ole kyse mistään yksittäisistä erimielisyyksistä vaan koko toiminta on alusta perustettu hirveelle kusettamiselle.


      • Balttian prinssi
        ecredit case.. kirjoitti:

        ..oli sellanen että sain jo alkuvuodesta 2011 txtviestillä tarjouksen, hae ilmainen 40e laina ja kun hain sen niin jouduin lähettämään ns hakemusviestin ja toisen ns vahvistusviestin. Hakemusviestin jälkeen vasta kerrottiin mistä sopimusehdot löytyy ja niissä että vahvistusviesti maksaa 5e. Mutta ecredit olikin veloittanut jo hakemusviestistä ja vieläpä peräti 20e joten vähensin tuon 20e lainasummasta minkä maksoin heille takaisin ja ilmoitin as.palveluunsa etten aio maksaa enempää vaikka kuinka perisivät, että viekää oikeuteen. He tarjos jotain itb solutions oy:n yhteystietoja mihin olis pitäny kuulemma olla yhteydessä, mutta ilmotin etten o ed maksamassa enkä tee kyseisillä yhteystiedoilla mitään. No he peri tosi agressiivisesti vajaan vuoden, vaikka jo melki heti alkuunsa kertoivat valmistelevansa oikeusasiakirjoja. Sitten reilu vuoden päästä eli tän vuoden keväällä oli tämä maksuhäiriömerkintä tapaus, mikä päättyi onnellisesti asiakkaiden kannalta kun ne poistettiin. Mitään en o lisää heille maksanut. noin viiko ennen haastetta lähettivät 2 laskua molemmat noin 150e toinen oli eräpäivänsiirtolasku (en tehny myöskään ep siirtoa) ja toinen tämä ns alkuperäisen velan lasku. Sitten tuli haaste johon eivät olleet enää uskaltaneet tuota ep siirto laskua laittaa ja toisestakin oli tiputettu huomautuskuluja vajaat 50e niin että haasteelta löytyi heille haettavaa hilloa (perimiskuluineen) reilu 100e oikeuskuluja 190e. Vastasin oikeudelle sähköpostitse haasteeseen, jonka jälkeen saan Arplyltä kirjeen, tarjoamme että maksat meille 80e niin me vedämme haasteen pois. Vastasin heille siis että ei käy. Eikä aikaakaan kun oikeus lähettää viestin minulle että kantaja haluaa siltikin perua haasteensa, ilmeisesti muillakin käynyt samoin eli riittää kun vaivautuu vastaamaan haasteeseen ja on maalaisjärjelliset perustelut miksi haaste on kusetusta, niin Arply menee itse puihin ja peruu itse haasteen. Yrittäävät vielä tuollaista sovittelu hämyä että maksa vähän niin perutaan juttu. Homma on vaan tässä vaiheessa niin että oikeus kysyy minulta että voidaanko juttu perua vai haluanko minä siitä oikeuden päätöksen (ja luultavasti haluan) lisäksi on itsellä oikeus esittää nyt kuluvaatimuksia, jotka ensisijaisesti taitaavat kyllä koskea vain kuluja siihen haasteeseen vastaamisesta. Toivottavasti joku saa tästä itsevarmuutta oman tapauksensa suhteen, eikä vain mene maksamaan mitään minkä tietää olevan selvästi lusmutusta. Ei noi firmatkaan ihan mitä vaan voi tehdä vaikka yleensä aika vahvoilla ovatkin tavallista tallaaja asiakasta vastaan kun erimielisyyksiä tulee. Näiden veijareiden kohdalla vain ei ole kyse mistään yksittäisistä erimielisyyksistä vaan koko toiminta on alusta perustettu hirveelle kusettamiselle.

        Homma on vaan tässä vaiheessa niin että oikeus kysyy minulta että voidaanko juttu perua vai haluanko minä siitä oikeuden päätöksen (ja luultavasti haluan)

        ...
        Ei muuta kun asian eteenpäin! Ei tämä muuten lopu!


    • dsfbgvfdcs

      ´Kerro sitten, miten kävi. Ota vaikka yhteyttä lehteen asti!

      • joomielessä..

        ..on käyny. Iltapäivälehdet saattais hyvinki mielellään tehdä jutun aiheesta.


    • lapeso2011

      No nyt oli ARPLY vastannnut sitten vastineeseen...Jotenkin tuntuu että pitää maksaa sittenkin kaikki oikeuskulut myös???

      Hyviltä heidän perustelut kyllä tuntui...sähköpostiin vastasivat...

      • Lex Author

        Pitäähän vastineeseen vastata, mutta mitä vastasivat? Totta kai vaativat oikeudenkäyntikuluja maksettaviksi, mutta käräjäoikeus päättää kuka maksaa ja mitä!

        Ja kaikille niille tiedoksi, jotka ovat vastustaneet GP Perintä Oy:n kannetta ja vaatineet sen hylkäämistä: riitaoikeudenkäynnin tuomio ei aiheuta maksuhäiriömerkintää hävinneelle osapuolelle. Eli jos huono tuuri käy, mitä en tässä tapauksessa usko, niin käräjäoikeuden tuomio EI ole automaatti maksuhäiriömerkinnöille.

        ÄLKÄÄ ANTAKO PERIKSI!


      • älä jaksa jauhaa !

        Noniiiiinnn .. ja tässä ARPLY:n oma lobbari kertoo "ohjeita" . Ja EI EI EI .... Arply tai muukaan taho joka on vienyt asian oikeuteen, EI vastaa sähköpostilla mihinkään juttuihin vaan toimittaa kaiken tiedon suoraan käräjäoikeuteen. Älä siis tule tänne valehtelemaan ! Oikeus kyllä punnitsee asian ja mitään kuluja ei pidä maksaa ennen sitä !


    • 1953332

      Ei kai niihin vastineisiin vaan pelkästään sähköpostitse vastata? Siis lapeson viestiin viitaten.

      • minulletuli...

        ...vastineen jälkeen Arplyltä kirje kotiin (osoite kahdella kirjoitusvirheellä viron pellejä kun ovat) jossa he tarjosivat tuota haasteen pois vetoa 80e maksua vastaan. Vastasin heidän sähköpostiinsa ja varmuuden vuoksi lähetin vastauksen myös oikeuteen (sähköpostilla, niinkuin olin vastineenkin lähettänyt) s.postilla se oikeuskin nyt tiedustelee että miten jatketaan kun kantaja haluaisi perua. Tänään muuten pitäs päättää.
        ecredit case


      • JJuu
        minulletuli... kirjoitti:

        ...vastineen jälkeen Arplyltä kirje kotiin (osoite kahdella kirjoitusvirheellä viron pellejä kun ovat) jossa he tarjosivat tuota haasteen pois vetoa 80e maksua vastaan. Vastasin heidän sähköpostiinsa ja varmuuden vuoksi lähetin vastauksen myös oikeuteen (sähköpostilla, niinkuin olin vastineenkin lähettänyt) s.postilla se oikeuskin nyt tiedustelee että miten jatketaan kun kantaja haluaisi perua. Tänään muuten pitäs päättää.
        ecredit case

        Vie asia loppuun! Täällä monta muutakin, jotka toivottavasti tekevät saman.


      • Erkki12
        JJuu kirjoitti:

        Vie asia loppuun! Täällä monta muutakin, jotka toivottavasti tekevät saman.

        Ja hae korvauksia vastauskuluista.


      • Ki
        minulletuli... kirjoitti:

        ...vastineen jälkeen Arplyltä kirje kotiin (osoite kahdella kirjoitusvirheellä viron pellejä kun ovat) jossa he tarjosivat tuota haasteen pois vetoa 80e maksua vastaan. Vastasin heidän sähköpostiinsa ja varmuuden vuoksi lähetin vastauksen myös oikeuteen (sähköpostilla, niinkuin olin vastineenkin lähettänyt) s.postilla se oikeuskin nyt tiedustelee että miten jatketaan kun kantaja haluaisi perua. Tänään muuten pitäs päättää.
        ecredit case

        Kuinka pian vastineen jättämisen jälkeen sait tuon "tarjouksen" Arplyltä?


      • enmuista..
        Ki kirjoitti:

        Kuinka pian vastineen jättämisen jälkeen sait tuon "tarjouksen" Arplyltä?

        ..tarkasti mutta oli varmaan vajaa 2 viikkoa


      • jajuurmuuten...
        enmuista.. kirjoitti:

        ..tarkasti mutta oli varmaan vajaa 2 viikkoa

        ..lähti lyhyt ja ytimekäs viesti oikeudelle että vaadin asian ratkaisemista tuomiolla ja 80e kuluvaatimus. Vittuillessa tuo sama 80e mitä tarjosivat hinnaksi että lopettaavat bluffaamisen.


      • Erkki16
        jajuurmuuten... kirjoitti:

        ..lähti lyhyt ja ytimekäs viesti oikeudelle että vaadin asian ratkaisemista tuomiolla ja 80e kuluvaatimus. Vittuillessa tuo sama 80e mitä tarjosivat hinnaksi että lopettaavat bluffaamisen.

        Juuri näin pitää toimia! Kerro sitten miten käy.


      • aikajuokseenopiaan
        enmuista.. kirjoitti:

        ..tarkasti mutta oli varmaan vajaa 2 viikkoa

        Kyllä se vastineen ja tarjouksen väli näytti sähköpostien perusteella olleenkin tuplat mitä ensin muistelin, eli likelle kuukausi


    • arply prkl

      Itse saan vastine paperit huomenna todennäköisesti, kun haastemies lähetti ne postilla. Kyllä on sellasta paskaa nuo arplyn pojat aiheuttanu et ois kiva jopa nähdä joku niistä jossain :D:D vituttaa kun tulee ylimääräistä stressiä tällaisesta. Onneksi haasteeseen vastine jo kirjoitettu valmiiksi.

      • klo19900

        Onko kenelläkään mitään uutta kerrottavaa? Käräjäoikeuden päätöksiä, sopimusehdotuksia tms.


      • Ecredit case.
        klo19900 kirjoitti:

        Onko kenelläkään mitään uutta kerrottavaa? Käräjäoikeuden päätöksiä, sopimusehdotuksia tms.

        Juur avasin käräjiltä tulleen kirjeen. "Käräjäoikeus ilmoittaa, että ratkaisu asiassa annetaan 8.11.2012.. ..antamispäivästä alkaen nähtävillä käräjäoikeuden kansliassa"


      • seuraava vuoronumeo
        Ecredit case. kirjoitti:

        Juur avasin käräjiltä tulleen kirjeen. "Käräjäoikeus ilmoittaa, että ratkaisu asiassa annetaan 8.11.2012.. ..antamispäivästä alkaen nähtävillä käräjäoikeuden kansliassa"

        Hyvä että joku jaksaa vääntää loppuun saakka. Tässä on sellainenkin näkökulma , että saadaan taas muutama ratkaisu sille että saako omissa nimissään periä perintäkuluja. Noita päätöksiä odottaa moni, nimittän sen jälkeen kun ennakkotapauksia on useampi, voi vaatia näiden vippifirmojen omien perintäputkien kuluja takaisin aika läpihuutona. Myöskin poliisilla jumissa olevat tutkintapyynnöt pääsevät etenemään.


      • Ec c.
        Ecredit case. kirjoitti:

        Juur avasin käräjiltä tulleen kirjeen. "Käräjäoikeus ilmoittaa, että ratkaisu asiassa annetaan 8.11.2012.. ..antamispäivästä alkaen nähtävillä käräjäoikeuden kansliassa"

        Jos käy nin että vastaaja voittaa ja perintätoimisto vielä tuomitaan maksamaan pikku kulukorvaus, niin kuinhan sitä pitäs itse menetellä jos/kun perintätoimisto ei tuota maksua suorita... Heh.. Oisko niin että lähetellä pää punasena perintäkirjeitä ja lyödä joka kerta hiukka lisää kuluja ja viedä reilu vuoden päästä käräjille.


      • Voitto2012
        Ec c. kirjoitti:

        Jos käy nin että vastaaja voittaa ja perintätoimisto vielä tuomitaan maksamaan pikku kulukorvaus, niin kuinhan sitä pitäs itse menetellä jos/kun perintätoimisto ei tuota maksua suorita... Heh.. Oisko niin että lähetellä pää punasena perintäkirjeitä ja lyödä joka kerta hiukka lisää kuluja ja viedä reilu vuoden päästä käräjille.

        Käräjäoikeus antoi tänään ratkaisun minun kohdallani. GP Perintätoimisto oli vetänyt haasteen pois, mutta halusin asiaan ratkaisun. Päätös: GP Perintätoimisto velvoitetaan maksamaan vastaajalle vastauskuluina 500€! Ja nyt laskua väsäämään..


      • kit3
        Voitto2012 kirjoitti:

        Käräjäoikeus antoi tänään ratkaisun minun kohdallani. GP Perintätoimisto oli vetänyt haasteen pois, mutta halusin asiaan ratkaisun. Päätös: GP Perintätoimisto velvoitetaan maksamaan vastaajalle vastauskuluina 500€! Ja nyt laskua väsäämään..

        Hienoa! Millainen tilanne sinulla oli voitto2012? Mitä olit maksanut Arply/GP-perinälle veloista?


      • Voitto2012
        kit3 kirjoitti:

        Hienoa! Millainen tilanne sinulla oli voitto2012? Mitä olit maksanut Arply/GP-perinälle veloista?

        Pääoman, korot ja kohtuulliset huomautuskulut (10€) nyt kaikki skarppina! Pannaan pojat ja tytöt tiukille. Fanimatka Tallinnaan?


      • Ulos otto?
        Ec c. kirjoitti:

        Jos käy nin että vastaaja voittaa ja perintätoimisto vielä tuomitaan maksamaan pikku kulukorvaus, niin kuinhan sitä pitäs itse menetellä jos/kun perintätoimisto ei tuota maksua suorita... Heh.. Oisko niin että lähetellä pää punasena perintäkirjeitä ja lyödä joka kerta hiukka lisää kuluja ja viedä reilu vuoden päästä käräjille.

        Jos ei maksa, viet tietty ulosottoon!


      • Voitto2012
        Ulos otto? kirjoitti:

        Jos ei maksa, viet tietty ulosottoon!

        Ja nopeasti, ilman turhia kiemuroita!


      • k.....ä
        Voitto2012 kirjoitti:

        Ja nopeasti, ilman turhia kiemuroita!

        laitappa muutama lause suoraa lainaustekstiä siitä oikeudenpäätöksestä minkä olet Voitto niminen trolli saanut???


      • sammaaa mieltä
        k.....ä kirjoitti:

        laitappa muutama lause suoraa lainaustekstiä siitä oikeudenpäätöksestä minkä olet Voitto niminen trolli saanut???

        tollaset ittensä kanssa keskustelijat trollit pitäs jollakin tavalla pystyä poistamaan yhteiskunnasta


      • trolli ite
        sammaaa mieltä kirjoitti:

        tollaset ittensä kanssa keskustelijat trollit pitäs jollakin tavalla pystyä poistamaan yhteiskunnasta

        laitappa/tollaset.. taitaa itse Arply provosoida keskustelua?


      • 500e???
        Voitto2012 kirjoitti:

        Käräjäoikeus antoi tänään ratkaisun minun kohdallani. GP Perintätoimisto oli vetänyt haasteen pois, mutta halusin asiaan ratkaisun. Päätös: GP Perintätoimisto velvoitetaan maksamaan vastaajalle vastauskuluina 500€! Ja nyt laskua väsäämään..

        Vastauskulut 500e. Haiskahtaa pahemman kerran. Yleensä nyrkistä nenänsä vinoon ja silmät mustaks saanu saa noin 200-300e korvaukset. No joo, ei kovin vertailukelpoisia keskenään. Mutta siis 500e vastineen laatimisesta kuluja? Ja aivan pelkistetystikö näin, vai jotenkin perustellummin eriteltynä??


      • Voitto2012
        500e??? kirjoitti:

        Vastauskulut 500e. Haiskahtaa pahemman kerran. Yleensä nyrkistä nenänsä vinoon ja silmät mustaks saanu saa noin 200-300e korvaukset. No joo, ei kovin vertailukelpoisia keskenään. Mutta siis 500e vastineen laatimisesta kuluja? Ja aivan pelkistetystikö näin, vai jotenkin perustellummin eriteltynä??

        500€! Kyllä. Oli tarpeeksi asiakirjoja vastineessa ja kun GP Perintätoimisto ei vastannut käräjäoikeuden lausuntopyyntöön, niin käräjäoikeuden viskaali päätti, että kantajan on maksettava vastaajan vastauskulut. Ja 500€ pyysin!


      • juupajuu melkeen
        Voitto2012 kirjoitti:

        500€! Kyllä. Oli tarpeeksi asiakirjoja vastineessa ja kun GP Perintätoimisto ei vastannut käräjäoikeuden lausuntopyyntöön, niin käräjäoikeuden viskaali päätti, että kantajan on maksettava vastaajan vastauskulut. Ja 500€ pyysin!

        Noniin.... älä jauha vaan kirjoita sanasta sanaan käräjäoikeuden päätös tähän .


      • Voitto2012
        juupajuu melkeen kirjoitti:

        Noniin.... älä jauha vaan kirjoita sanasta sanaan käräjäoikeuden päätös tähän .

        juupajuu melkeen... saat varmasti kohta postia käräoikeudesta, niin voit lukea suoraan siitä!


      • 57346774
        Voitto2012 kirjoitti:

        500€! Kyllä. Oli tarpeeksi asiakirjoja vastineessa ja kun GP Perintätoimisto ei vastannut käräjäoikeuden lausuntopyyntöön, niin käräjäoikeuden viskaali päätti, että kantajan on maksettava vastaajan vastauskulut. Ja 500€ pyysin!

        Laitoitko siis jo suoraan vastineeseen, että vaadit kantajan maksavan oikeudenkäyntikulut ja että vaadit lisäksi 500e vaivan palkkaa?

        Jos tosiaan näin on niin hieno homma.

        Itsellä vielä haasteetkin saamatta, vaikka lainat vuoden takaa. Pääomat ja korot huomautuskulut maksoin keväällä, eräpäivänsiirrot ja perintäkulut jätin maksamatta. Ovat ominpäin kuitenkin parin velan kohdalla kohdistaneet maksamani summat eräpäivän siirtoihin ja perintäkuluihin ja pääoma on muka auki.
        Eniten ketuttaa se, että sähköpostiin ja puhelimeen satelee "perintäkirjeitä" edelleen joka viikko vähintään 8kpl.

        Itsekö tässä pitää haastaa arply oikeuteen laittomasta perinnästä ja häirinnästä, ellei tuo muuten lopu.


      • Voitto2012
        57346774 kirjoitti:

        Laitoitko siis jo suoraan vastineeseen, että vaadit kantajan maksavan oikeudenkäyntikulut ja että vaadit lisäksi 500e vaivan palkkaa?

        Jos tosiaan näin on niin hieno homma.

        Itsellä vielä haasteetkin saamatta, vaikka lainat vuoden takaa. Pääomat ja korot huomautuskulut maksoin keväällä, eräpäivänsiirrot ja perintäkulut jätin maksamatta. Ovat ominpäin kuitenkin parin velan kohdalla kohdistaneet maksamani summat eräpäivän siirtoihin ja perintäkuluihin ja pääoma on muka auki.
        Eniten ketuttaa se, että sähköpostiin ja puhelimeen satelee "perintäkirjeitä" edelleen joka viikko vähintään 8kpl.

        Itsekö tässä pitää haastaa arply oikeuteen laittomasta perinnästä ja häirinnästä, ellei tuo muuten lopu.

        Laiton, että vaadin vastauskuluina tuon 500€.


      • 57346774
        Voitto2012 kirjoitti:

        Laiton, että vaadin vastauskuluina tuon 500€.

        Loppuiko perintäkirjeiden ja viestien tulo siihen kun sait haasteen? Vai onko loppunut, tuleeko niitä edelleen?

        Ja vielä jos jaksat vääntää rautalangasta, niin etenikö asia kutakuinkin näin,
        eli teit vastineen haasteeseen, jonka jälkeen käräjäoikeus toimitti vastineen Arplylle/GP:lle? Ja vastineessa mainitsit mm. että pääomat maksettu, ei luotonmyöntölupaa, ei perintälupia ja näihin vedoten katsot perinnän aiheettomaksi?

        Arply ei kommentoinut vastinetta määräajassa (onko tässäkin 2 viikkoa aikaa kuten sinulla oli aikaa tehdä vastine?) joten oikeus tuomitsi asian sinun vaatimuksen mukaisesti?


      • 000000000007
        trolli ite kirjoitti:

        laitappa/tollaset.. taitaa itse Arply provosoida keskustelua?

        Paskaa jauhaa. Jos ois käyttänyt maksullisia oikeusapupalveluita joista tuo summa suurimmaksi osaksi koostuu, olis uskottavaa, mutta rahat myös menny niiden palvelujen maksuun. Ei tallinnaan.


      • Voitto2012
        57346774 kirjoitti:

        Loppuiko perintäkirjeiden ja viestien tulo siihen kun sait haasteen? Vai onko loppunut, tuleeko niitä edelleen?

        Ja vielä jos jaksat vääntää rautalangasta, niin etenikö asia kutakuinkin näin,
        eli teit vastineen haasteeseen, jonka jälkeen käräjäoikeus toimitti vastineen Arplylle/GP:lle? Ja vastineessa mainitsit mm. että pääomat maksettu, ei luotonmyöntölupaa, ei perintälupia ja näihin vedoten katsot perinnän aiheettomaksi?

        Arply ei kommentoinut vastinetta määräajassa (onko tässäkin 2 viikkoa aikaa kuten sinulla oli aikaa tehdä vastine?) joten oikeus tuomitsi asian sinun vaatimuksen mukaisesti?

        Perintä loppui haasteen saatuani (lakikin vaatii niin). Ja case eteni juuri kuten kuvailit. Nyt on ainakin ennakkotapaus johon voi vedota. Kyllä käräjäoikeudet ympäri Suomen osaavat!


      • 007&0017
        Voitto2012 kirjoitti:

        Perintä loppui haasteen saatuani (lakikin vaatii niin). Ja case eteni juuri kuten kuvailit. Nyt on ainakin ennakkotapaus johon voi vedota. Kyllä käräjäoikeudet ympäri Suomen osaavat!

        Joko pikkuhiljaa laittaisit sitä tekstiä suoraan sieltä päätöksestä esille?? K.....ä! Ja kerro vielä miten tuon ilmoituksen/tuomion sait itsellesi julki??? Tässä on jo muutaman kerran kysytty jotain mikä ei perustu vain anonyymin luottamuksen varaan, mutta ei ole tullut sanaakaan vastaukseksi näihin. V...n k.....ä!


      • E cr case
        000000000007 kirjoitti:

        Paskaa jauhaa. Jos ois käyttänyt maksullisia oikeusapupalveluita joista tuo summa suurimmaksi osaksi koostuu, olis uskottavaa, mutta rahat myös menny niiden palvelujen maksuun. Ei tallinnaan.

        No minä varmasti lupaan tuoda tuon oman tapaukseni tärkeimmät tiedot julki heti kun 8.11.2012 koittaa ja kerkeen sen käydä tarkistamassa iltapäivällä. Oli päätös sitten pettymys taikka juhlallinen.
        Päästään ainakin näistä puliveivareista jotka huvikseen taikka tyhmyyttään kertoo jotakin jota eivät osaa edes kysymällä vakuuttaa muuksi kun idioottitrollaukseksi.


      • Voitto2012
        007&0017 kirjoitti:

        Joko pikkuhiljaa laittaisit sitä tekstiä suoraan sieltä päätöksestä esille?? K.....ä! Ja kerro vielä miten tuon ilmoituksen/tuomion sait itsellesi julki??? Tässä on jo muutaman kerran kysytty jotain mikä ei perustu vain anonyymin luottamuksen varaan, mutta ei ole tullut sanaakaan vastaukseksi näihin. V...n k.....ä!

        Alatyylinen sanailu kertoo jostain... Mutta tiedon tuomiosta saa jo käsittelypäivänä käräjäoikeuksien kanslioista. Ovat auki arkisin klo 16.15 asti.


      • Ihanmistävaan
        Voitto2012 kirjoitti:

        Alatyylinen sanailu kertoo jostain... Mutta tiedon tuomiosta saa jo käsittelypäivänä käräjäoikeuksien kanslioista. Ovat auki arkisin klo 16.15 asti.

        Ja susta kertoo se että päivystät täälä ja tuotat alatyylistä ulostetta vastaamatta kysymyksiin. Ottaako jotku teistä tuosta trollaamisesta harrastuksesta ammattia lähentelevän elämäntavan..........


      • iougfrdryy
        E cr case kirjoitti:

        No minä varmasti lupaan tuoda tuon oman tapaukseni tärkeimmät tiedot julki heti kun 8.11.2012 koittaa ja kerkeen sen käydä tarkistamassa iltapäivällä. Oli päätös sitten pettymys taikka juhlallinen.
        Päästään ainakin näistä puliveivareista jotka huvikseen taikka tyhmyyttään kertoo jotakin jota eivät osaa edes kysymällä vakuuttaa muuksi kun idioottitrollaukseksi.

        Sen tuomion saa sieltä pyytämällä heti sähköpostiinkin, ni ei tarvitse lähteä sitä erikseen mihinkään ihmettelemään.


    • viuhtix

      Mitään uutta kerrottavaa kenelläkään?

    • 5+17

      päätos: täytyy maksaa laskut ja korot....

      • 17+5

        Trolleja liikkeellä?


      • kiiiii

        siis pitää maksaa kaikki perintäkulut yms.?


    • lapeso20121

      Juu kyllä se niin on , että itsekkin piti maksaa kyseinen lasku. 320 eri ja rapiat meni yhteen hetivippi-laskuun. Tein vastineen jne, mutta ei siitä ollut mitää hyötyä. Eipä mennyt ainakaan luottotiedot! Arply ei saa asiakastietoon merkintää...OIKEUS SENTÄÄN SAA!

      • 27+1

        ÄLKÄÄ USKOKO!


      • Lex Arply
        27+1 kirjoitti:

        ÄLKÄÄ USKOKO!

        JOS velkojalla on käräjäoikeuden tuomio laskun tai velan maksamisesta, hän voi tehdä hakemuksen ulosottomiehelle tuomion täytäntöönpanosta. Ulosottomies lähettää velalliselle ensin perintäkirjeen. Jos velallinen ei maksa velkaa, ulosottomies voi periä kolmasosan palkasta tms. Eli ei siis mikään suora automaatti! Älkää ihmiset olko tyhmiä ja maksako! Kyseisellä "yrityksellä" ei ole minkänlaista oikeuden suojaa!


    • viuhtix

      Ihan oikeastiko Arplyn porukalla on aikaa kirjotella tänne omiaan hämmentääkseen soppaa??
      Suomi kai kuitenkin on oikeusvaltio, siihen haluan uskoa ainakin. Ei siis pitäisi olla mitään epäselvyyksiä näissä tapauksissa oikeuden käsittelyssä, jos vaan yhtään on osannut tuoda ko. firman epäkohtia esiin.

      Ei perintälupia=ei oikeutta periä perintäkuluja!

      • 666+666

        Eikä oo ainoo vippimesta jonka porukka täällä jauhaa paskaa.


    • 544654645 6 456

      Kuulkaas! Minkä takia itkette täällä sen takia, ettette ole maksaneet ottamianne lainojanne takaisin, ja voivottelette sitä kun laskut sitten menevät käräjille asti!!?? Surullista porukkaa!

      • Ecredit ceissi

        TUOMION PERUSTELUT
        Kantaja on peruuttanut kanteensa sen jälkeen, kun vastaaja on vastannut kanteeseen. Asia on tullut riitaiseksi vastaajan vastauksen perusteella. Kantaja ei ole esittänyt näyttöä vaatimustensa perusteeksi. Kanne on toteennäyttämättömänä hylättävä.
        Oikeudenkäyntikulut Oikeudenkäymiskaaren 21 luvun 1 §:n mukaan asianosainen, joka häviää asian, on velvollinen korvaamaan kaikki vastapuolensa tarpeellisista toimenpiteistä johtuvat kohtuulliset oikeudenkäyntikulut. Kantaja on hävinnyt asian, joten se on velvollinen korvaamaan vastaajan tarpeellisista toimenpiteistä johtuvat kohtuulliset oikeudenkäyntikulut.
        TUOMIOLAUSELMA Kanne hylätään.
        Kantaja velvoitetaan maksamaan vastaajalle oikeudenkäyntikulut 80 euroa.


      • Niinja vielä.....
        Ecredit ceissi kirjoitti:

        TUOMION PERUSTELUT
        Kantaja on peruuttanut kanteensa sen jälkeen, kun vastaaja on vastannut kanteeseen. Asia on tullut riitaiseksi vastaajan vastauksen perusteella. Kantaja ei ole esittänyt näyttöä vaatimustensa perusteeksi. Kanne on toteennäyttämättömänä hylättävä.
        Oikeudenkäyntikulut Oikeudenkäymiskaaren 21 luvun 1 §:n mukaan asianosainen, joka häviää asian, on velvollinen korvaamaan kaikki vastapuolensa tarpeellisista toimenpiteistä johtuvat kohtuulliset oikeudenkäyntikulut. Kantaja on hävinnyt asian, joten se on velvollinen korvaamaan vastaajan tarpeellisista toimenpiteistä johtuvat kohtuulliset oikeudenkäyntikulut.
        TUOMIOLAUSELMA Kanne hylätään.
        Kantaja velvoitetaan maksamaan vastaajalle oikeudenkäyntikulut 80 euroa.

        ....kiitokset tuolle nim "iougfryy?" tai sinnepäin. Todellakin unohdin että tänään oli SE päivä ja vaikka melki ohi ajoin jo päivällä rosis lafkasta niin vasta myöhemmin kotona 20km päässä muistin että olis voinu tuomionkin käydä vilasemassa. Mutta sähköposti käräjänotaarille ja aika pian saapui myös vastaus sähköpostitse, eli homma toimii niinkuin nykypäivänä kuuluukin.


      • tajusinko oikein ?
        Niinja vielä..... kirjoitti:

        ....kiitokset tuolle nim "iougfryy?" tai sinnepäin. Todellakin unohdin että tänään oli SE päivä ja vaikka melki ohi ajoin jo päivällä rosis lafkasta niin vasta myöhemmin kotona 20km päässä muistin että olis voinu tuomionkin käydä vilasemassa. Mutta sähköposti käräjänotaarille ja aika pian saapui myös vastaus sähköpostitse, eli homma toimii niinkuin nykypäivänä kuuluukin.

        Oikeus ei siis ottanut kantaa itse Arlpyn jättämään haasteeseen , eli jäi ratkaisematta oikeudessa heidän kulujensa kohtuullisuus yms. Totesi vaan että kun vetivät sen pois, niin ei voi käsitellä itse asioita ?


      • Ei ihan niin...
        tajusinko oikein ? kirjoitti:

        Oikeus ei siis ottanut kantaa itse Arlpyn jättämään haasteeseen , eli jäi ratkaisematta oikeudessa heidän kulujensa kohtuullisuus yms. Totesi vaan että kun vetivät sen pois, niin ei voi käsitellä itse asioita ?

        ..vaan asia todellakin ratkaistiin ja tässä tapauksessa vastaajan vaatimuksesta koska kantajahan oli halunnut perua koko haasteen. Ja oikeus totesi että kantajan kaikki vaatimukset (pääoma, korot, kulut jne.) jäi toteennäyttämättä ja ne hylättiin. Lisäksi kantaja määrättiin maksamaan 80e vastaajalle. Tuota korvausta en perustellut sen kummemmin kun että, vastaamiseen käytetyn ajan ja vaivan perusteella.


      • Mihin tää unohtu
        Ei ihan niin... kirjoitti:

        ..vaan asia todellakin ratkaistiin ja tässä tapauksessa vastaajan vaatimuksesta koska kantajahan oli halunnut perua koko haasteen. Ja oikeus totesi että kantajan kaikki vaatimukset (pääoma, korot, kulut jne.) jäi toteennäyttämättä ja ne hylättiin. Lisäksi kantaja määrättiin maksamaan 80e vastaajalle. Tuota korvausta en perustellut sen kummemmin kun että, vastaamiseen käytetyn ajan ja vaivan perusteella.

        Onko muilla tullu tuomioita? Huonoja tai hyviä


    • 12+14

      Ei kukaan ole mitään käräjöinyt noiden kanssa. Arply omat pojat noita tarinoita kirjottelee, että ihmiset pelästyisivät ja maksaisivat. Todella moni pelkää sitä riitauttamista, että se on liian vaikea hoitaa ja maksavat velkansa kurat housuissa kun joku Arply pelle tänne kirjottelee. Jos joku näistä kirjoittajista olisi, he osaisivat kirjoittaa kunnon tekstiä suoraan käräjäpäätöksistä.

      • Ecredit tapaus

        Elikkä siinä on tainnut käydä niin, että suurin osa niistä jotka vastasivat haasteeseen, huokasvat vaan helpotuksesta ja antoivat asian olla, kun arply ilmoitti peruvansa kanteen. Vaikka olisi kannattanut vaatia itse tuomiota ratkaisuksi, jo senkin takia että saa pyytää vähän vaivan palkkaa. Itse jäin miettimään minkälainen summa olisi vielä mennyt läpi näinä kohtuullisina oikeudenkäyntikuluina jos olisi lähtenyt yrittämään ihan rahastus meiningillä. Varmasti kuitenkin paljon enemmän kun 80e. Niin, ja sitäkin vielä odotellessa.. jotenkin tuntuu ettei tuon suoritus ihan helpolla tipahda tuolta arplyn "konttorilta"


      • kits3
        Ecredit tapaus kirjoitti:

        Elikkä siinä on tainnut käydä niin, että suurin osa niistä jotka vastasivat haasteeseen, huokasvat vaan helpotuksesta ja antoivat asian olla, kun arply ilmoitti peruvansa kanteen. Vaikka olisi kannattanut vaatia itse tuomiota ratkaisuksi, jo senkin takia että saa pyytää vähän vaivan palkkaa. Itse jäin miettimään minkälainen summa olisi vielä mennyt läpi näinä kohtuullisina oikeudenkäyntikuluina jos olisi lähtenyt yrittämään ihan rahastus meiningillä. Varmasti kuitenkin paljon enemmän kun 80e. Niin, ja sitäkin vielä odotellessa.. jotenkin tuntuu ettei tuon suoritus ihan helpolla tipahda tuolta arplyn "konttorilta"

        Olen vastannut haasteeseen ja se on saapunut käräjäoikeudelle 3.10. Nyt ei ole kuulunut mitään vielä mistään suunnasta eli odottelu jatkuu....


      • Väärässä olin
        kits3 kirjoitti:

        Olen vastannut haasteeseen ja se on saapunut käräjäoikeudelle 3.10. Nyt ei ole kuulunut mitään vielä mistään suunnasta eli odottelu jatkuu....

        Olipa mukava olla väärässä tuon 80e maksamisen suhteen. Maanantaina laitoin tilitietoni arplyn asiakaspalveluun sähköpostilla ja nyt näkyy suoritus tililläni, maksaja heidän heidän uuden nimensä mukaisesti gp perintätoimisto oy. Case closed!


    • ketjun aloittaja ZZ

      Katotaan kuin mun käy, vaadin muisrtaakseni 300€. Ratkaisua ei vielä ole tullut, eikä kyllä myöskäään haasteen perumista tms.
      Mun nimimerkki ei näköjään kelpaa enää :-(

      • Gipötfrguk

        Muistatko koska pistit oman vastauksesi eteenpäin?


      • ketjun aloitaja ZZ
        Gipötfrguk kirjoitti:

        Muistatko koska pistit oman vastauksesi eteenpäin?

        Syyskuun loppupuolella.


    • vauhtix

      Uusia haasteita/päätöksiä kenellekään? Haasteen saaneita kait täälläkin ilmoittautui useampi, mihin olette hävinneet? Vai odotteluako edelleen?

      • Odottelua...

        Odottelua ainakin täällä. Vastauksen laitoin menemään jo lokakuun alussa, mutta päätöstä ei ole vielä tullut...


    • zzz76

      Samoin, syyskuun loppupuolelta odotellut. Kyllähän nuo käräjäoikeudet tunnetusti on ruuhkautuneet jo ennen tätäkin soppaa.

      • zzz76

        Olen ketjun aloittaja. Niminerkki ei enää kelpaa (liian lyhyt?), joten tämänyt uusi, rekisteröity nimmarini.


    • zzz76

      Tilastokeskuksen tietoa käräjäoikeuksien käsittelyajoista vuodelta 2011:

      Riita-asioiden kirjallisessa valmistelussa käsittelyyn kului keskimäärin 2,4 kuukautta ja pääkäsittelyyn edenneissä jutuissa keskimäärin 10,8 kuukautta. Keskimääräinen käsittelyaika kaikissa loppuun käsitellyissä riita-asioissa oli 2,5 kuukautta.

    • xaxx1

      mä jo laitin syyskuussa !laput menemään sinne !ei oo kuulunu !!tää on niin iso soppa että saamme kevääseen oottaa!vastausta!

    • filologi1

      Sivusta seuranneena aika mielenkiintoinen ketju! Aloin miettimään onko nimimerkki zzz76 todellakin tämän ketjun aloittaja ZZ? Tuntuu, että kielenhuolollisesti on tapahtunut aikamoista taantumaa:)

      Vai onko niin, että joku tai jotkut "sekoittelevat" täällä soppaa?

      • pursimies2

        Tais osua ja upota?


    • zzz76

      Olen kyllä sama. Riippuen tilanteesta, esim. jos kirjoittaa kiireessä tms., ei jaksa huolitella.
      Ja en kai ole kirjoittanut mitään sellaista, joka piatäisi epäilemään?
      Ja toisaalta, eipä minua haittaa, uskotteko minun olevan sama, vai ette. Kirjoitin tänne toisten, ja ehkä vähän omaksikin avuksi. Ja pidän lupauksen, ja tiedotan oikeuden päätöksestä, jahka se tulee.
      Mitä nimimerkkiin tulee, niin tuo ZZ ei enää käy, joten päätin rekisteröidä itselleni nimimerkin, osittain juuri siitä syystä, ettei kukaan esiintyisi minuna.

    • 6+20

      Näitä ratkaisuja saataneen odotella. Kyselin Helsingin käräjäoikeudesta käsittelyaikoja ja sanoivat, että riidaton velkomuskanne vie n 5 kuukautta. Ja riitainen riippuu tapauksesta mutta voi venyä paljonkin vielä tästä. Eli varmaan pitkälle ensi kevääseen tai jopa kesään voitaneen mennä ennen kuin alkaa tulla päätöksiä. Aika hitaasti toimii koneiston rattaat...

    • 15+12

      Onko Arplyn perintäkuluista tehty rikosilmoituksia kiskonnasta tai kiristyksestä? Jos on, niin miten edenneet?

    • JOO O

      Tarjous! 160eurosta ku maksaa 60e niin homma ok! voi vittu ihme touhua.

      • 8+2

        Ittelleni tuli uhkaus käräjille menosta ja samassa ehdotettiin 20€ kuukausittaista maksua velan maksamiseksi tai jonkunlaista kompromissia. Nauroin heidän ehdotuksilleen ja käskin laittamaan asian käräjäoikeuteen että saadaan tuomioistuimen päätös tälle asialle. Samalla kerroin vaativani kunnon korvaukset vastineen teosta ja kotirauhan rikkomisesta. Saas nähdä koska laittavat asian käräjille, koska samalla kerroin että asia on riitainen ja kaikki perintätoimet on lopetettava. Heidän sähköpostissa oli niin paljon kirjotusvirheitä että eihän niistä saanut edes välillä selvää: "Te olette sopinut lainasopimuksen ja hyväksynyt lainaehtojen pisteet." Olen siis jotku ihmeen pisteet hyväksynyt.


    • arplytt

      itsellä oli yksi erälasku hoidossa käräjillä anttilan...sieltä sanottiin tuosta että siitä ei ole tulossa päätöstä pitkään aikaan koska arplyllä niin paljon vastassa huijattuja!käräjille he ei voi laittaa noin vaan !heiltä ei tule kuuna päivänä näkemään korvauksia se on varmaa...

    • zzz76

      Olen ketjun aloittaja ZZ. Sain käräjäoikeuden päätöksen tässä Arply -jutussa ja lupasin kertoa sen täällä, kävi kuinka vaan.
      Voitin jutun, niinkuin uskoinkin. KäO määräsi Arplyn (tai nyttemmin GP perintätoimisto) maksamaan vaatimani 200€ vastaus ym. -kuluja. Vaadin lisäksi 100 € haitan aiheuttamisesta, joka ei mennyt läpi.
      Käytin toki vastineen laadintaan melkoisesti aikaa ja vaivaa, mutta oli se sen arvoista. Ei tuon korvauksen (jota tuskin maksavat ihan vinkumatta), vaan siksi, että noiden toiminta osoitettiin vähintään arveluttavaksi.
      Päätöksen perustelut olivat lähinnä hyvän perintätavan vastainen toiminta (monellakin tavalla). Toivoin kannanottoa myös siihen, että vain ammattimainen perintätoimisto saisi periä suurempia kuluja, mutta sitä ei tullut.
      Kerron lisää, jos jotakuta kiinnostaa, kunhan ehdin.

      • 13+7

        Kuluttajaviraston kannanotto on nimenomaan että maksuvaatimuksen lähettää ammattimainen perintätoimisto ja vain ammattimainen perintätoimisto voi laskuttaa noita lain määräämiä maksimikuluja.

        Maksuvaatimuksen lähettäminen on lakisääteinen vaatimus ammattimaiselle perijälle. Omaa saatavaa perivän ei tarvitse tällaista muotomääräista dokumenttia lähettää. Lähtökohtaisesti omaa saatavaa perivä lähettää maksumuistutuksen. Pikavippipaikat ovat kuitenkin keksineet tämän maksuvaatimuksen hyvänä rahastuskeinona. Kehotan riitauttamaan nämä kulut. Kyllä kuluttaja voi vedota kuluttajaviraston näkemykseen ja hyvään perintätapaan tässä asiassa. Perintälaki kertoo myös selkeästi että maksuvaatimus on dokumentti jonka lähettää ammattimainen toimeksiantoperijä.


    • zzz76

      Toki tätä Kuluttajaviraston kantaa käytin vastineessani, mutta oikeus ei "allekirjoitanut" sitä. Samaissesta KUV:n lausunnosta johtuen olen riitauttanut kahden "perintätoimiston" (eli ilman lupia toimivien) perintäkulut Kuluttajariitalautakuntaan.

      • Judge Dredd

        Tuomari ei varmaankaan katsonut tarpeelliseksi allekirjoittaa itsestään selvää asiaa. Joka tapauksessa ainakin omalla kohdalla käräjäoikeus huomautti ratkaisussaan luvattoman perintätoimiston kohdalla maksimi määrän perintäkululle per toimenpide olevan 5 euroa. Lisäksi käräjäoikeus huomautti, että "perinnässä ei ole tarkoituksena nykyisen lainkaan mukaan ole, että säännösten sallima enimmäismäärä ilman muuta peritään velalliselta, vaan on otettava huomioon todella tehdyn työn määrä ja tosiasiassa aiheutuneet kulut."


    • joujax

      Kellään mitään uutta tietoa?
      Itseäni huvitti, kun lähettivät tässä jokin aika sitten välillä jo "maksumuistutuksiakin" sähköpostiin, sitä ennen on vuoden ajan sadellut "perintäkirjeitä" tai "maksuvaatimuksia". Pommittaminen on huomattavasti vähentynyt mutta karhuaminen jatkuu aina vain, tähtitieteellisiä perintäkuluja ja eräpäivänsiirtoja.

    • Loppu!

      Loppu, kun maksoin 1/5 osan mitä pyysivät! ei jaksaqnu enää sitä pommitusta!!

      • uhri 8435

        Loppui hetkeksi , kunnes alkavat taas kohta kiristämään rahaa .


    • Loppu!

      Uskon et loppu nyt!!!! ei ole kuulunut sen jälkeen mitään... 2kk jo menny!

      • GP Perijä

        Tai sitten GP Perintä on vaan vetänyt piuhan pois seinästä. Luulis tuon niiden loppurahastuksen jo kantaneen hedelmänsä. Enempää eivät varmaan enää odota saavansa, joten turha lähetellä maksuvaatimuksiakaan.


    • zzz76

      Niin ja oikeuteenkaan ei kannata heidän enää viedä, kun joutuvat itse maksumiehiksi :-)

    • kukaa saanut vastaus

      Kyllä kestää päätöksen syntyminen.. Haaste tuli heinäkuussa eikä vieläkään vastausta. Mikä hemmetti sielä kestää.. Vastineen tein heti kun sain haasteen. Olisi kiva jos osaisivat käsitellä asian vähän nopeammin niin ei tarvitsisi kärsiä ja odottaa ratkaisua.....:(

    • Noniin ei jaksa enää

      Nyt ei jaksa enää odotella oon venannu 7kk päätöstä. Ilmoitin arplylle että maksan heidän vaatimansa summan... Voinko jälkeenpäin haastaa heidät oikeuteen?

      • 2+5

        Älä nyt hemmetti maksaa niille mitään. Soita oikeuden kansliaan ja kysy missä vaiheessa käsittely. Oikeus päättä mitkä on oikeat kulut. Jos maksat et varmasti saa mitään takaisin vaikka poliisin kanssa hakisit.


    • niin ja niin

      Mutta sieltä kansliasta sanottiin, että jos häviän jutun menetän luottotiedot automaattisesti. Pahinta on se, että en ole maksanut heille penniäkään. Tein kyllä isohkon vastineen haasteeseen. Mutta jos mietin niin luottotietojen menettäminen on pahempi kuin se summa.

      • 20+18

        Maksa riidaton osuus. Eli maksat heidän pääoman, viivästyskoron ja kohtuulliset perintäkulut eli lähinnä maksumuistutuskulut heidän tapauksessaan. Ja laita kuitti okeudelle.


      • 7+5

        Ei niitä automaattisesti menetä. Taidat olla taas noita Arplyn pellejä jotka yrittävät pelotella ihmisiä maksamaan. Se velka on siellä käräjillä sen takia että siihen saadaan tuomioistuimen päätös ulosotto kelpoisuudesta. Ulosottomies voi laittaa maksuhäiriömerkinnän kun se velka sitten joskus sinne asti menee, mutta kun nämä Arplyn velat ei koskaan tule menemään oikeudessa läpitte niin ei ole mitään hätää. Ja häiriömerkintöjähän toi Arply ei enää pysty itse ilmoittamaan.

        Itselläni ne pellet lähettivät yhteydenottopyynnön sähköpostiin ja ehdottivat velan maksamista erissä. En suostunut ja käskin laittamaan asian käräjille jotta saadaan laillinen tuomio heidän veloillensa, eivätpä ole laittaneet velkoja käräjille.


    • niin ja vielä

      Hassuinta oli se, että kun ilmoitin heille maksupäivän niin soitin samana päivänä n .2h ilmoituksen jälkeen käräjäoikeuteen ja sieltä sanottiin että kantaja oli lykännyt päätöstä siihen päivään kun olin heille ilmoittanut että maksan..:D

    • vituttaaa pekrekelee

      En pelottele ketään, itseäni pelottaa kun sielä käräjäoikeudessa sanottiin mulle niin... Kysyin häneltä että menetänkö luottiedot jos häviän jutun. Vastaus oli `` kyllä menetät `` .......... Itteäni vituttaa kokojuttu.. ja paskat housussa makselen nyt sitten koska pelkään luottotietojeni menetystä. Käräjäoikeudessa se tyyppi puhui ihan siihen tyyliin et maksa maksa maksa....

      • 9+14

        Noh, siinähän sitten makselet ja edistät rikollisuutta. Turha sitä on nyt sitten jälkeenpäin enää itkeä, jos kerran olet jo päättänyt heille maksaa. Soitappa kerran vielä "tyypille" sinne käräjäoikeuteen ja kysy siltä mihin hän perustaa tietonsa että sinä menetät luottotietosi. Edes ulosottovirkailija ei ilmoita luottotietoihin häiriömerkintää jos olet sinne yhteydessä ja sovit maksuista. Olisit ihan hyvin voinut odottaa sitä tuomiota, ulosotosta tulee ihan normaali laskukin millä voit koko summan sitten maksaa. Noh, kun kerran olet päättänyt hätäisesti kusasta niin anna mennä vaan.


      • 4+8

        Arply on tutkinnassa törkeästä petoksesta. Ei todellakaan kannata antaa niille yhtään ylimääräistä. Soita sinne oikeuteen ja selitä tilanne tarkkaan. Maksa pääoma jos aivan pakko.


      • 9+20=29

        Minun käsittääkseni luottotiedot menee riitautetussa jutussa tuomion jälkeen vasta sitten jos ei maksa ulosottomiehen lähettämää laskua.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Maksuhäiriömerkintä

        Onko kenelläkään varmaa tietoa tästä asiasta?


    • 19+2

      luottotiedot mene heti...

    • niin jooo niin

      wikipediassa sanotaan ``Maksuhäiriömerkintä on kuitenkin tällöin useimmiten jo tullut ulosottoa edeltävän tuomioistuinkäsittelyn päättymisestä yksipuoliseen tuomioon.``

      • 9+20=29

        Yksipuolinen tuomio = ei riitautettu.

        Mutta entä jos sen riitauttaa, ja tuomioistuin esim. sovittelee kohtuuttomia perintäkuluja pienemmiksi, kuten on käynyt näissä arply & creditstar jutuissa?

        Meneekö silloin luottotiedot heti tuomiosta vai vasta ulosoton epäonnistuessa?


      • uggo
        9+20=29 kirjoitti:

        Yksipuolinen tuomio = ei riitautettu.

        Mutta entä jos sen riitauttaa, ja tuomioistuin esim. sovittelee kohtuuttomia perintäkuluja pienemmiksi, kuten on käynyt näissä arply & creditstar jutuissa?

        Meneekö silloin luottotiedot heti tuomiosta vai vasta ulosoton epäonnistuessa?

        Sain 17.10.2012 tiedoksiantotodistuksen käräjäoikeudesta, kantajana GP Perintätoimisto asiana velkasuhteeseen perustuva saatava. Vastasin kirjallisesti eli palautin ilmoituksen takasin allekirjoitettuna. Nyt kummastuttaa miksi panttaavat lopullista ratkaisua siellä GP:ssä. Käsittääkseni asiasta on jo nyt annettu tuomio eli velka on jo alkanut vanheta. Mahtavatkohan koskaan jatkaa tonne UO asti?
        Pääoma olisi 140€,korkosaatavat n. 3€, oikeudenk.kulut 110€ muut kulut 56€ eli n. 300€ olen heille velkaa. Itse olen ajatellut maksaa ainakin pääoman takaisin heille suoraan. Mahtaisivatko tyytyä siihen?


      • sekosekoseko
        uggo kirjoitti:

        Sain 17.10.2012 tiedoksiantotodistuksen käräjäoikeudesta, kantajana GP Perintätoimisto asiana velkasuhteeseen perustuva saatava. Vastasin kirjallisesti eli palautin ilmoituksen takasin allekirjoitettuna. Nyt kummastuttaa miksi panttaavat lopullista ratkaisua siellä GP:ssä. Käsittääkseni asiasta on jo nyt annettu tuomio eli velka on jo alkanut vanheta. Mahtavatkohan koskaan jatkaa tonne UO asti?
        Pääoma olisi 140€,korkosaatavat n. 3€, oikeudenk.kulut 110€ muut kulut 56€ eli n. 300€ olen heille velkaa. Itse olen ajatellut maksaa ainakin pääoman takaisin heille suoraan. Mahtaisivatko tyytyä siihen?

        Mistä sä päättelet että GP "panttaa" jotakin ?!? Kyllä se oikeus antaa sen ratkaisun jonka mukaan sitten toimitaan.


      • 18+6
        sekosekoseko kirjoitti:

        Mistä sä päättelet että GP "panttaa" jotakin ?!? Kyllä se oikeus antaa sen ratkaisun jonka mukaan sitten toimitaan.

        No hän on saanut 17.10.2012 ilmoituksen velan saapumisestä kärätoimistolle. Hän ei riitauttanut velkaa eli velka on kyllä jo tässä ajassa mennyt tuomioistuimen läpitte ja sille on tullut ulosottokelpoinen tuomio. Jollei sitten ihmeitä ole tapahtunut ja tuomioistuin on oma aloitteisesti ottanut tutkinnan alaiseksi ton velan. Se selviää kun soittaa sinne käräjätoimistoon ja kysyy asiasta. Ei heidän tosiaan tarvitse sitä velkaa sinne ulosottoon laittaa vaikka olisivatkin saaneet sille velalle ulosottokelpoisen tuomion. He voivat silti pantata sitä ja kasvattaa korkoa velalle.


    • sekosekoseko

      Se tuomio tulee velallisellekin tiedoksi , ei sitä mikään GP pysty panttaamaan . GP on vaan vetänyt juttunsa pois , siitä ei aina tule tietoa velalliselle

      • uggo

        Varmasti tuomio jo tullut. Aikaisemmissa tapauksissani on tullut seuraavaksi UO:sta maksukehotus aika pian ton jälkeen. No taidanpa tosiaan soittaa ja kysyä, sillähän se selviää. Ei muuten mutta sain maksettua kaikki ulosotossa olevat kerralla pois ja olisi mukavampi aloittaa puhtaalta pöydältä, hieman viisaampana kylläkin.


      • 2+3

        Ei tule mitään tietoa velalliselle jos ei ole vastustanut haastetta. Vedätkö sä noita juttuja päästä vai onko sulla edes omia kokemuksia käräjöinnistä? Itselläni on n.20kpl pikavippejä ulosotossa että varmasti tiedän että mitään ilmoitusta tuomiosta ei tule silloin kun asia on riidaton.


    • kit3

      Tuleeko tuomiosta tieto varmasti asianosaiselle, jos on vastustanut haastetta? Vastine jätetty 1.10 ja mitään ei ole mistään kuulunut...

    • zzz76

      Kyllä minulle ainakin tuli tuomio @postiin iham kokonaisuudessaan. Olin siis vastustanut haastetta. Aika kauan vaan kesti käsitely, useamman kuukauden.

      • kit3

        Soitin ko:hon ja sieltä kertoivat, että asia on vielä notaarilla, mutta voin soittaa maanantaina notaarille itselleen tai hänen sihteerillee jo tänään iltapäivemmällä niin asia selviää. Nyt on on siis h-hetki käsillä ja valehtelisin jos väittäisin että ei jännitä. Pääoma ja korot maksettu jo toukokuussa. Saas nähdä tuleeko monen sada euron lasku vaikka täällä on kannustavia esimerkkejä juttujen voittamisesta.


    • kit3

      Ja korjaus, en siis soittanut ko:hon vaan käräjäoikeuteen

      • uggo

        Soitin tänään haastemiehelle. Asia käsitelty 28.1.2013. Palautuu pian GP:lle... kestipä kauan tuomion saanti. Kaipa ne ahneuksissaan pistävät pikimmiten UO:hon.


    • arplyt

      joku kyllä huijjaa kuusnolla täällä!!laiton lafka ja toimii vaan kyllä on suomen laissa porsaanreikiä täynnä!

    • zzz76

      Arplyhän ei toimi enää, vaan GP -perintätoimisto, toki ovat samat hemmot asialla.

    • uggo

      Hesarin nettisivut tänään:

      "Eduskunta vahvistaa pikavippilain sisällön



      Pikavippien koroille ja kuluille tulee katto uudessa pikavippilainsäädännössä, joka tulee voimaan vielä tänä keväänä. Eduskunta saa tänään ensimmäiseen käsittelyynsä talousvaliokunnan mietinnön, jonka tarkoitus on kohtuullistaa lainoista aiheutuvia kuluja ja näin vähentää pikavippien kielteisiä vaikutuksia.

      Alle 2 000 euron pienluottojen korkein todellinen vuosikorko saa tulevaisuudessa olla enintään viitekorko lisättynä 50 prosenttiyksiköllä.

      Laki tiukentaa luotonantajan velvollisuuksia arvioida kuluttajan luottokelpoisuus. Samalla kielletään lisämaksullisten tekstiviesti- ja muiden vastaavien viestipalvelujen käyttäminen.

      Pikavipit ovat syynä huomattavan suureen määrään perintään joutuneita asioita. Erityisen haitallisiksi ne ovat osoittautuneet vailla säännöllisiä tuloja oleville nuorille. Helsingin talous- ja velkaneuvonta on arvioinut, että noin 80 prosentilla alle 25-vuotiaista asiakkaista on pikaluottoihin liittyviä ongelmia.

      Eduskunnassa lakimuutoksen tarve on todettu yli puoluerajojen. Puhetta saattaa tulla enää siitä, olisiko pikavipit pitänyt kieltää kokonaan. Talousvaliokunnan mielestä näin ei pidä tehdä, mutta kireämpiäkin näkemyksiä kansanedustajien joukossa on.

      Keskustelua on herättänyt, saako pikavippifirmojen elinkeinonvapautta rajoittaa. Perustuslakivaliokunnan mukaan elinkeinonvapautta rajoittavalle sääntelylle on hyväksyttävät ja yhteiskunnallisesti varsin painavat perusteet."

    • uggo

      Tilasin GP Perintätoimiston kaupparekisteritiedot.. mielenkiintoinen hallituskokoonpano..

    • khjgy

      Hei,

      Jouduitko sinä ketjun aloittaja maksamaan gp-perinnälle siis mitään kuluja?

      Itse odottelen yhä käräjiltä ratkaisua.

      • zzz76

        En joutunut maksamaan mitään.


    • 20€-tekstarit...

      Voitin arplyä vastaan käräjäoikeudessa heidän haasteensa mutta
      nyt ovat saaneet valitusluvan hovioikeuteen vaikka ennakko-odotukset oli että
      ei jutu sinne etenisi. Onko muilla käräjäoikeus pysyny voimassa vai miten on hovissa käynyt?

    • 5+9

      Miten on Arplyn petostutkinta edennyt? Saattavat olla kohta itsekin käräjillä ja hovissa, nimettäin syytettyinä.

    • Auttakaa!

      Saisikohan täältä apua, kun ei ole varaa palkata asianajajaa. Voin kertoa tarvittaessa koko jutun alusta asti tähän päivään; mutta nyt tilanne on se, että hovi hylkäsi valitukseni, ja pitäisi hakea KKO:lta valituslupaa.

      • 10+20

        No kerroppa sitten tarina alusta alkaen. Ei muuta kuin haet sitä valituslupaa. Oliko jotain perusteluja miksi valituksesi hylättiin? Mihin olit vedonnut?


    • akuut

      gp-perintä lähettää aika-ajoin tekstiviestin velastani, olen yrittänyt saada saldotodistusta velastani, en ole saanut minkäänlaista vastausta, ko yrityksellä ei puhelinnumeroa eikä muutakaan
      yhteystietoa, mikä neuvoksi, epätoivoivoinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe