Alkaa vähitellen ärsyttää monien koiranomistajien täydellinen piittaamattomuus muista ihmisistä! Jo toista kertaa kahden viikon aikana kävelin koiran ulosteen päältä. Yritin pestä kenkiäni pitkään ja ne ovat jo melkein läpimärät, eikä uloste siltikään poistunut! Todella raivostuttavaa joutua ostamaan uudet kengät muiden ihmisten tyhmyyden vuoksi. Tähän joku saattaa todeta, että minun olisi pitänyt katsoa jalkoihini, mutta ainoastaan tyhmä koiranomistaja (kuten se, jonka koira pilasi kenkäni) voi sanoa niin. Tässä maailmassa mentään ihmisten asettamien sääntöjen mukaan, ei eläinten.
Osa koiranomistajista tajuaa kerätä ulosteet pussiin, mikä on hienoa, mutta on valitettavan paljon niitä, jotka eivät piittaa mistään mitään. Joku oli jopa antanut koiransa ulostaa lasten hiekkalaatikkoon. Lapset olisivat voineet sairastua! Joten tehkää elämä kaikille helpommaksi, kerätkää koirienne ulosteet pusseihin!
Idiootit koiranomistajina
33
494
Vastaukset
olen kanssasi samaa mieltä vaikka kaksi sesseä omistankin. Minulta meni satasen juoksukengät koiranpaskan takia roskikseen kun se ei kengistä lähtenyt pois. Olen omat koirani opettanut menemään kauas kakalle, sellaisiin paikkoihin missä ihmisiä harvemmin kulkee (ojat, rämeiköt) ja jos vahinko sattuu et tien laitaan tulee nii kerään kyllä pois.
- Minpin4Ever
Hyi sentään, näitkö sen tapauksen itse missä koira päästettiin tarpeilleen hiekkalaatikkoon? On jo tarpeeksi riesaa kissoista jotka käyttävät lasten hiekkalaatikoita vessana...
Vaikka omistan itse koiran niin ottaa päähän joka kerta kun näkee kasan joka on jätetty korjaamatta... Itse poimin jos pääsen kasaan käsiksi, jopa pientareelta. En halua että koiratkaan joutuvat turhaan kävelemään koirieni ulosteissa, ihmisistä puhumattakaan. Ripulirallit vältettäisiin jos useampi varmistaisi ettei niitä ulosteita jätetä levittämään bakteereja eteenpäin.
Koiranomistajan vastuuseen kuuluu myös jätteiden keräys!!!!!- tää on nähty
Kissata vai? Eiköhän ne ole koiranpaskoja jotka omistaja on peittänyt.
- setg
En nähnyt itse tilannetta, mutta ulosteen hiekkalaatikossa huomasin itse. Siskoni oli asiasta kauhuissaan, koska hän huomasi tämän lapsensa leikkiessä hiekkalaatikossa. Minulla on syytä epäillä, että kyseessä oli huolimaton omistaja, koska alueella liikkuu vapaana olevia koiria äärimmäisen harvoin.
Otsikkoon sopii myös erittäin hyvin seuraava tapaus. Lapsuudessani naapurissani asui hyvin erikoinen ihminen. Hänen labradorinnoutajansa puri muita lähistöllä asuvia ihmisiä. Kauhistuttaa ajatellakin, miten hän kasvatti yleensä kesyn koiran. Kerran, kun koira puri romanilasta, omistaja syytti lasta tapauksesta rasistiseen sävyyn. Hän ei koskaan myöntänyt olevansa itse syyllinen tapahtuneeseen, vaan syytti muita ihmisiä. Kyseisen henkilön touhuista ilmoitettiin eteenpäin, mutta asialle ei tehty yhtään mitään. Onneksi tällaisia tapauksia on hyvin vähän. - Minpin4Ever
setg kirjoitti:
En nähnyt itse tilannetta, mutta ulosteen hiekkalaatikossa huomasin itse. Siskoni oli asiasta kauhuissaan, koska hän huomasi tämän lapsensa leikkiessä hiekkalaatikossa. Minulla on syytä epäillä, että kyseessä oli huolimaton omistaja, koska alueella liikkuu vapaana olevia koiria äärimmäisen harvoin.
Otsikkoon sopii myös erittäin hyvin seuraava tapaus. Lapsuudessani naapurissani asui hyvin erikoinen ihminen. Hänen labradorinnoutajansa puri muita lähistöllä asuvia ihmisiä. Kauhistuttaa ajatellakin, miten hän kasvatti yleensä kesyn koiran. Kerran, kun koira puri romanilasta, omistaja syytti lasta tapauksesta rasistiseen sävyyn. Hän ei koskaan myöntänyt olevansa itse syyllinen tapahtuneeseen, vaan syytti muita ihmisiä. Kyseisen henkilön touhuista ilmoitettiin eteenpäin, mutta asialle ei tehty yhtään mitään. Onneksi tällaisia tapauksia on hyvin vähän.Toivon oikeasti ettei kukaan ole niin röyhkeä että antaa koiransa ulostaa lasten hiekkalaatikkoon...
Tuolla ylempänä ilmeisesti ihmeteltiin että kissa kävisi tarpeillaan hiekkalaatikossa. Kissa tekee tarpeensa mieluiten pehmeään hiekkaan koska haluavat peittää jätöksensä, kuuluu niiden luonteeseen. Siskoni tietävät tämän ja peittävätkin omat hiekkalaatikkonsa aina yöksi.
En myöskään ymmärrä miksi annetaan uroskoiran kusta postilaatikoita päin, kyllä senkin pystyy koiralta kieltämään.. - caninefamiglia
Minpin4Ever kirjoitti:
Toivon oikeasti ettei kukaan ole niin röyhkeä että antaa koiransa ulostaa lasten hiekkalaatikkoon...
Tuolla ylempänä ilmeisesti ihmeteltiin että kissa kävisi tarpeillaan hiekkalaatikossa. Kissa tekee tarpeensa mieluiten pehmeään hiekkaan koska haluavat peittää jätöksensä, kuuluu niiden luonteeseen. Siskoni tietävät tämän ja peittävätkin omat hiekkalaatikkonsa aina yöksi.
En myöskään ymmärrä miksi annetaan uroskoiran kusta postilaatikoita päin, kyllä senkin pystyy koiralta kieltämään..Samaa mieltä. En anna koiran koskaan kusaista talon kivijalkaan tai rappusille, postilaatikkoon tai aitaan tai roskakatoksen seinään. Tai tehdä kakkojakaan noihin paikkoihin. Minusta se on epäkohteliasta ja osoittaa että ei piittaa toisen omaisuudesta. Oma koira on onneksi nirso kaikkien kakka- ja pissipaikkojen suhteen ja suostuu tekemään ainoastaan ojaan tai ryteikköön. Koira kai tuntee olonsa paremmaksi kun ympärillä on jotain suojaa silloin kun on tarpeillaan. On pennusta asti ollut samanlainen.
- Ihmeellinen ystävyys
Älä valehtele. En usko sanaakaan, koska niin monta pösilöä "talutan idiooottia" on nähty. Jos olisit viisas, lempiystäväsi ei olisi sotkeva eläin.
- Kakkaa vain...
Eiköhän suurempi ongelma ole ihmisten tuottamat roskat: lasinsiruja, tupakantumppeja, muovipakkauksia ym. ym. Ja muu paha jota me ihmiset luonnolle aiheutamme... Koiran uloste on kuitenkin luonnontuote, joka maatuu. Henkilökohtaisesti mielummin astuisin koiran jätökseen kuin lasinsiruihin tai johonkin ihmisen tuottamaan kemikaalimyrkkyyn......
- vewvewr
Mitäs jos kävisin kakkaamassa sinun postilaatikkosi viereen ja astuisit siihen?
- Kakkaa vain...
vewvewr kirjoitti:
En ole puhunut kenenkään pihoihin tai postilaatikoille kakkaamisesta.. Tietysti kerään koirani jätökset hoidetuilta alueilta, enkä anna koirani käydä esim. hiekkalaatikoilla. Mutta mistään ojista, pensaista, metsistä ym en jätöksiä kerää, ellei ihan polulle jostain ihmeellisestä syystä satu. Edes sinun kakkasi ei ole niin kammottavaa, kuin meidän ihmisten jätteet ja saasteet, joten jos tosiaan kakkaaminen postilaatikolleni tuottaa jollekin noin suurta mielihyvää, niin tervetuloa vaan...
vewvewr kirjoitti:
...ennenkuin se "luonnontuote" maatuu, siihen voi moni sotkea itsensä, siitä leviää bakteereita, suolistoperäisiä ja ehkä muita taudinaiheuttajia, joihin voivat juuri esim. pikkulapset sairastua, ja joka turkasen pikkukylää koskee SUOMEN JÄRJESTYSLAKI JOKA SANOO ETTÄ JÄTÖKSET ON KERÄTTÄVÄ POIS! Useilla on tooodella vaikeita luku- ja ymmärrysvaikeuksia....:
Järjestyslaki
4 luku
Eläimet
14 §
Koirakuri
- -
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.- Paskanjauhajat
Koiranpaska kengässä joka vitun päivä ei mieltä ylennä. Huku ulosteisiin, joita piruparkasi erittää. Ihmiset nyt sentään korjaavat jätteensä, mutta koiranpaskan levittäjät eivät koskaan. Heillä itsellään roikkuu muuten aina sätkä huulessa ja peperit ja muuta roskat levitellään samalla tavalla kuin mielipuoli eläin, jota he riepottavat ajankulukseen, kun muuta ei aivoissa ole.
- samaamieltä........
Olen itse koiranomistaja (joka kerää aina kaikki koiransa kakat ja pistää roskiin).
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä että nämä jotka jättävät koiran kakat keräämättä ovat ihan mänttejä ja idiootteja, ihme että niin tyhmiä ihmisiä edes on olemassa. - saa kakkia
On se kiva lukee kuinka täällä koiranomistajat keräilee kakkoja,mites on ku meette koirienne kanssa tuolla,tuskin keräätte.Itelläni iso koira ja se osaa tehä paskat ojaan,pusikkoon tai johonkin muuhun huomaamattomaan paikkaan,koska se ei suostu kakkaamaan ns yleiselle paikalle.Enempi pitäis olla huolissaan rikotuista pulloista.Ja hiekkalaatikoille kyllä ne vapaana kulkevat kissat kakkaa.Ja voihan lapsi saada röökintumpin suuhun kadulta.Ja minä en kerää kakkoja.En sen jälkeen kun koirani astui rikottuun kaljapulloon ja tuli kiire lääkäriin ja kuka ssen mulle korvasi?Hah,varmaan se joka pullon sinne tiensivuun rikkoi.Antaa koirien kakkia ne maatuu mut lasinpalat ja tumpit ei.Sitäpaitsi missä on ne kymmenet roskikset mihin sen kakkapussin heittäisit? En ikinä suostuisi käveleen paskat kädessä.
- Hyi helvetti
Kirjoituksestasi päätellen astuit oman kaljapullosi siruun, ja heittelet tumpit pihalle. Turhaa on selitellä, rupusakkia olette kaikki jotka paskanerittäjiä kodissanne katselette ja niitä taluttelette. Sairasta touhua. On tutkittu, että mm. suurin osa kerrostalojen rakeista asuu spurgukämpissä, ja kukaan koiranomistaja ei kerrostaloon asuta villieläintä. Se katsotaan muuten eläinrääkkäykseksi. Kissat eivvät pasko hiekkalaatikoille. En ole nähnyt yhtään kissaa talossamme, vaikka tiedän; että omistajia on; ja sen sijaan piski, pari tai paremmaksi vakuudeksi sekalainen seurue-porukkaaa tulee ja menee. Kahluusaappaat ja happinaamari saa olla kun liikkuu, ja kusetetaan rappuun kun ei rapuloiltaan pihalle jakseta...Jos jaksetaan, paskomispaikka on piha tai leikkikenttä; juuri eilen näin sitäkin, kun eihän nää jaksa liikkua.
- Pussi kouraan vain
Kakkapussi kädessä on vaan syytä kävellä jos ei ole pusikkoa minne kakat voi heittää. Se ei totisesti ole peruste jättää keräämärrä jos maassa on lasinsiruja.Homma ei parane jos jättää toisten takia omat sotkut keräämättä.
Itse kerään myös kaikki koirani jätökset, ja olen saanut kovasti positiivista palautetta siitä. Vastuunsa on kannettava myös tässä asiassa kun kerran on itselleen eläimen ottanut.- Ällöttävää
Näin kerran ihmisen, joka keräsi rakkinsa jätökset ja mietin; kuinka sika ihmisen täytyy olla; että pystyy tekemään sen saatikka taluttamaan ja asuttamaan ulostekasaa! On tiedossa, että koiranomistajan kämppä kuhisee: Mitä? Ei ainakaan raitista ilmaa. Hyi helvetti. Näitä likaajia täytyy sietää, ja vuokria tai koiraveroja ei ole korotettu saastekasojen aiheuttajille. Kyllä sekin päivä vielä koittaa.
- god dog
Olen todella pahoillani sun puolestas kuten myös siitä, että niitäkin koiranomistajia riittää, jotka ei koskaan kerää koiriensa paskoja eikä muutenkaan välitä yleisistä säännöistä, kuten koirien irtipidoista ja niiden hyökkäyksistä muita koiria kohtaan, saatika sitten siitä, että opettaisivat edes piskinsä muiden koirien tavoille.
Jo vuosia on puhuttu noista täysin kahjoista ihmisistä, joilla ei ole mitään keinoa tehdä koiristaan tottelevaisia ja sosiaalisia yhteiskunnassa, vaan kaikki on joko kouluttamattomia tai muuten niiden perusohjeetkin on menettäneet merkityksensä, joka tarkottaa, ettei koiran omistaja pysty edes koiraansa ohjeistamaan saatikka sitten sitä kouluttamaan.
Kyllä on surkeeksi mennyt koirien jalostus ja ennenkaikkea niiden opetus ja koulutus, jos joka rodulla on nykyään heikkoutena agressiivisuus, hyökkäileväisyys ja niin ihmisten kuin eläintenkin ahdisteltavuus ja taipumus raadollisuuteen ja tappamiseen.
Kuka ja mikä on koirat tähän tilanteeseen saanut?
Veikkaan että se, kun koiria saa nykyään kuka tahansa, vaikka ne on yhtä vaarallia kuin omistaisi laittoman aseen.
Kuka yhtyy käsitykseeni?- Hienohelma
Jalostaa pitäisi koiranomistajia: ei muuta kuin poseen tai mielisairaalaan, niin bimboja ovat. Tämä on suomen vastaus huonovointisuuteen: Joka mielenterveyspotilas taluttaa tessua ja pätee. Öh-höm. Kyllä näitä ressuja näkee joka kerta, kun ulos tahtoo tai sisälle tulee. Kun mieli ei ole kunnossa, puretaan avuttomien rakkien kera naapuriin "empatiaa". Ollaan naurettu naapureiden ja muidenkin kanssa kyllä näitä.
- Minä, osin
"Veikkaan että se, kun koiria saa nykyään kuka tahansa, vaikka ne on yhtä vaarallia kuin omistaisi laittoman aseen.
Kuka yhtyy käsitykseeni? "
- Voin osin yhtyä käsitykseesi. Vain osin, sillä joku chihu, vaikka ampuisi kuin nuoli koipeen kiinni, ei haavaa kummempaa saa. Siitä selviä salvekvikillä.
- Sen sijaan nämä rotikat, sakemannit, dobberit, bullit ja mastiffit sekä niiden erilaiset sekoitukset, dogot ja muut ovat kylllä kuin ladattu ase näiden tumpeloiden käsissä.
Mitä pienempi ja heiveröisempi nainen, sen varmemmin siellä toisessa päässä hihnaa roikkuu joku dogo tai pitti taikka ambulli. Tai sen vaihtoehtona joku pienikullinen janttari joka polkee koiran suohon kouluttaessaan nyrkillä ja kettingillä.
Välillä hirvittää kulkea pienen, nätisti kasvatetun ja hyvin koulutetun koiran kanssa kun koskaan ei voi olla varma että vastaantulija hanskaa varmasti omansa.
Tietyille roduille pitäisi kyllä olla vähimmäisikä siinä 4-kympin korvilla ja siihen mennessä hankittua kokemusta 4-5 koirasta kehdosta hautaan.- Padat ja kattilat
Jos kuljet koira käsipuolessa, olet samaa rupusakkia.
- idiootin ex
Samaa mieltä. Koirani on 7v ja aina olen kakat kerännyt. Exä oli sellainen "huoleton" koiranomistaja. Jätti kakat aina keräämättä, talvellaki potki vaan vähän lunta päälle (siihen onki kiva astua kun ei edes näe sitä kasaa). Piti koiraansa myös AINA vapaana, mitänyt karjui jos meinas juosta tielle tai toisten koirien luo. Siinä sitten kun joku pelästyy ja nostaa fifinsä syliin, nii kailotti vaan "ei se mitään tee, se on ihan kiltti!".
Ja tollasille ihmisille on vielä ihan turha edes sanoa asiasta, kun ei ne kuuntele. Hohhoijaa... - Kakkaa vain...
Jotkut vaan miettii niitä kakkoja ja pilalle menneitä kenkiä, kun todellisuudessa maailmassa on asiat aika paljon huonommin....
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288502180899.html- Rumat koirat
Osta, vittu soikoon uudet kengät joka ainoalle joka koirasi levittämään paskaan astuu. Ja niitä on muuten helvetin monta.
Turha vedota maailman ankeuteen. Miksi et myy piskiäsi nahkaksi ja tee ekotekoa? Tosin hurtannahka ei ole minkään hinnan arvoinen.
- Kakkaa vain...
Vieläkö kakittaa?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012092616122559_ul.shtml
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288502742484.html - järkim13s
Se että maailmassa on moni muu asia pielessä, ei vapauta koiranomistajia vastuusta eläimestään.
- Sontalootat
Ei koiranomistajilla ole älliä. Yksi miljoonasta kerää turilaittensa jätökset, ja suurin osa laahustaa elukkansa ( ja paskojensa ) kyllästämänä tympeänä ja ihmisarvottomana. He eivät välitä, sairastuuko joku koska he ovat naimisissa eläimen kanssa. On siinä "liitto".
- 23-12
Tällaisen yleistäjän ja sekopääjuttujen kertojan äo ja/tai psyyke ei voi olla kovin hyvällä mallilla.
- isäkissan
Täytyy olla aika säälittävä paska jos ei osaa / saa koiranpaskoja kengänpohjasta putsattua. Missä kunnossa sun kämppäs on, saatko edes omaa persettäs pyyhittyä, vai heitätkö senkin roskiin ja haet paikallisesta kauneushoitolast uuden botoxiahterin.
- ==)
Ahhahahhhahhaaa.. :D
- JR299
Se on kyllä totta, että toista yhtä itsekästä porukkaa ei löydy kuin koiranomistajat. Koiria koskevia lakeja ei tunneta, eikä välitetä niistä, vaan oma koira on lakien yläpuolella.
- paskat jätetään korjaamatta hoidetuilta alueilta
- koiria juoksutetaan vapaana kiinnipitoaikaan
- koiria juoksutetaan vapaana ilman maanomistajan lupaa
- koiria pidetään kytkemättä taajamassa
- koiran annetaan räksyttää piha-alueilla
- koiran annetaan räksyttää kerrostaloissa
- ym. - hessu hahah
ketä vois vähempää taas kiinnostaa t. hessu
- näin meillä'
Hau hau hauska tapaus kerrostalosta. Kiireiset vanhemmat valtuuttivat kymmenkesäisen pojan koltiaisen illasta toiseen ulkoiluttamaan perheen isoa koiraa. Muutaman päivän jälkeen alkoivat kerrostalonaapurit ihmetellä voimakasta, inhottavaa koiranjätösten hajua koko talossa. No vesseli oli keksinyt helpotuskeinon velvollisuuksiinsa ja käytti karvaisen kaverinsa tekeleillään kerrostalon kellarikäytävän nurkassa. Se siitäkin vastuullisesta koiranhoidosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163461
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit202336En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321965- 181881
- 821848
- 261582
- 291450
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361417Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91394Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111334