Olen vähän alta kolmekymppinen nainen ja edelleen epäselvillä vesillä siitä, mikä todellinen diagnoosini olisi...
Olen saanut vuosituhannen alkupuolella (eli siis jo aikuisiällä) ADD-diagnoosin, mutta olen varma, että siinä ei ole kaikki. Lääkkeet meinaan eivät parantaneet tilaani ollenkaan ja aiheuttivat sivuoireita. Lisäksi tiedän joitakin ADD/ADHD-tapauksia, jotka näyttävät pärjäävän huomattavasti paremmin, kuin minä tässä elämässä. Erityisesti sosiaalisissa suhteissa.
Perus"oireitani" on se, että olen melki koko ajan ns. nollatilassa, jolloin päässäni ei pyöri oikein mitään järkevää. Lisäksi olen todella hidas ajattelemaan ja päättelemään ja useita asioita, mitä aikuisen ihmisen pitäisi tajuta, en vain hahmota. Kaverisuhteiden ylläpito on ollut minulle vaikeata yläasteelta lähtien. Kun yritän saada ystäviä, joudun usein naurunalaiseksi juurikin hitauteni ja poissaolevuuteni ja ymmärtämisvaikeuksieni takia. Blondi-sana ikävässä merkityksessään on tullut tutuksi...:(
ADD:tä minulla kuitenkin tutkittaessa ÄÖ-testeissä selvisin keskiverrosti - lahjakkaan tasoisesti. Kielellisesti olen lahjakas, jonka ansiosta olen myös päässyt yliopistolle opiskelemaan. (Opiskelu on minulla tosin todella hidasta verrattuna muihin ja tuloksetkaan eivät yllä muiden tasolle.) Ainut osuus, joka meni huonommin oli kokonaisvaltaista älykkyyttä mittaava palikkatesti (tehdään palikoista erilaisia kuvioita). Nyt olenkin siihen takertunut, että mitä, jos oikeasti olenkin jotenkin vähämielinen...!?
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Tai tunnetteko ketään, jolla olisi samanlaisia oireita, kuin minulla? Vertaisia olisi kiva löytää, sillä on todella masentavaa, kun ikinä ei oikein tunne sopivansa mihinkään porukkaan...:(
ADD vai jotakin muuta...?
6
211
Vastaukset
- Reippaasti vaan!
En tiedä.
Juolahti kuitenkin mieleen, että entäs jos kokeilisit homeopatiaa?
Luulen myös että et olet täysin yksin oireinesi. Muut eivät vain ole eksyneet tälle palstalle.
Mielestäni olet erittäin urhea, kun tartut asiaan ja haluat ruveta hoitamaan!
Kyllä se siitä!
Onnenpotku sinulle!- outoliina
Kiitos kannustuksesta. Itse asiassa homeopatiaa on jo kokeiltu...ei ollut oikein vaikutusta mihinkään suuntaan.
Tällä hetkellä itse luulen, että ongelmani johtuvat tuosta heikohkosta selviytymisestä tässä "palikkatestissä". Tai siis siitä, että kokonaisvaltainen älykkyyteni on alle keskitason.
Löytyisikökö siis ihmisiä, jotka eivät ole kehitysvammaisia, mutta alta keskivertoälykkyyden?
- väärinmeni
tämä viestis on väärässä paikassa, kehitysvammaisuudesta tuossa ei vaikuta olevan kyse
- Aarne Tenkanen
Minullakin on tuo sama ADHD eli onhan meitá ja jos haluut tutustua kirjoitatkos mulle [email protected] Seká olen 36 vuotias mies Turusta
Minusta tutntui tuollaiselta, kun kilpirauhaseni toimi liian hitaasti. Nyt minulla on lääke siihen.
- lievä ADHD
Outoliina: jos sinusta tuntuu ettei sinulla ole kunnon diagnoosia sairaudellesi hae tänne http://www.petrea.fi/ kuntoutukseen ja tutkimuksiin olen 33.v itselläni 0n lievä ADHD ja olen ollut noin 8.v vuotta eli vuonna 2005 olin tuolla Petreassa kuntoutuksessa sieltä voi saada uusia ystäviä ja siellä on alan ihmisiä jotka osaa auttaa pyydä joku Esim. oma äiti tai joku mukaan ensin jos jännittää mua tuki mun oma äiti jotkut jutut jouduin käymään yksin mutta joissain sai äiti olla mukana mutta mee tonne Petrean sivuille ja katso sieltä isätietoa miten sinne pääsee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514