Mielipaha

Nyt on ihan pakko avautua, anteeksi siitä.

Kävin äsken koirapuistossa sessejeni kanssa (2 sekarotuista narttua) , sisään painellessamme koirat aloittivat heti ihanan suloisen temmeltämisen siellä jo valmiiksi olleen koiran kanssa. Kaikki sujui siis hyvin kunnes tämän toisen koiran omistaja kysyi koirieni rotua, kerroin koirien olevan sekarotuisia ja kerroin niissä olevat rodut..

"vai sekarotuisia" hirveä nyrpistely ja tuomitseminen sitten kulmat kurtussa ja nokka niin pystyssä että hyvä ettei puuhun törmännyt otti koiransa mukaan ja lähti pois, sen takia että minun koirani eivät nyt olleet tarpeeksi korkea arvoisia leikkikavereita hänen fifilleen.. vaikka ei tuo koiria kyllä näyttänyt haittaavan, leikki oli sen verran vauhdikasta.

Mitä tällaisten ihmisten mielessä liikkuu?

43

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tuon naisen tarkoitus oli tuottaa minulle paha mieli niin onnistui 100%

• not worth it

:( Kurjaa ja täysin ala-arvoista. Jo kerrassaan niin tökeröä ja moukkamaista, että älä suotta tuollaisen takia mieltäsi pahoita. Menee paha mieli tuon ihmistyypin kohdalla vaan täysin haaskuun. Lohduttaudutaan sillä, että näitä tapauksia on luojan kiitos äärimmäisen harvassa..

• not worth it kirjoitti:

:( Kurjaa ja täysin ala-arvoista. Jo kerrassaan niin tökeröä ja moukkamaista, että älä suotta tuollaisen takia mieltäsi pahoita. Menee paha mieli tuon ihmistyypin kohdalla vaan täysin haaskuun. Lohduttaudutaan sillä, että näitä tapauksia on luojan kiitos äärimmäisen harvassa..

Onneksi on, en ole vielä kertaakaan joutunut pahoittamaan mieltä sen takia että koirani eivät ole rotukoiria, vaan näköjään tuollaisiakin ihmisiä on.

Itselleni pääasia on että koirat pitävät toisistaan ja saavat pitää hauskaa muiden lajinsaedustajien kanssa..

• Minpin4Ever

Uskomatonta :(
      Miten joku kehtaa pitää jonkun koiraa huonompana vain sekarotuisuuden vuoksi..
      Minusta on hauskaa arvella sekarotuisten rotuja :) Silmä saa harjoitusta kun katsoo piirteitä ja arvelee alkuperää.
      No, kyseinen täti ei osannut itse nähdä että koirasi ovat sekarotuisia joten nolooo! ;) Upeat koissusi vetivät häntä höplästä kunnes sinä kerroit totuuden :)

• Cat1982

Tosiaanko on myös tuollaisia ihmisiä olemassa? Empä ole törmännyt tuollaiseen joka välittää rodusta niin paljon. Tietty itse en hirveästi arvosta tiettyjä liian paljon jalostettuja rotuja ja varsinkaan niiden omistajia, mutta ei sekään ole koiran vika, enkä käyttäytyisi "vääränrotuiselle" koiralle huonosti, kaikki on koiria sen kuoren alla.

Mielestäni sekarotuiset on niitä parhaimpia parhaassa tapauksessa, enkä kyllä koskaan koiran rodun perusteella valitsisi että kenen kanssa omani saisi leikkiä. Eiköhän ne koirat itse valitse kaverinsa.

.. no jouduin kyllä keskeyttämään leikkimisen suuren nuoren am.akitauroksen kanssa, kun se meinasi olla turhan kovakourainen (vaikka leikkikin vain). Ja tietty rokottamattomien koirien kanssa en välttämättä anna olla samassa koirapuistossa.

Älä mieti tuota, vaan toivotaan että tienne ei kohtaa uudelleen ja tapaat meitä "normaaleja" koiranomistajia jotka mielellään antaa koiriensa leikkiä toisten koirien kanssa.

• bööh

Ihmisillä on ennakkoluuloja sekarotuisuuden suhteen.
      "Siis eihän ne ole edes rokotettuja", voi olla ensimmäinen reaktio. :D

Itsekin olen aiemmin sekarotuisen omistanut, joten en katso kieroon. Mutta enää jatkossa en suostu itselleni seropia hankkimaan, vaan mieluummin otan mahdollisimman terveen rotukoiran. Asiat on helpompia rotukoiran kanssa, kun mulle on tullut mm. näyttelyyn kipinä, enkä ihan noita kaikenmaailman mätsäreitä arvosta, vaikka se onkin hyvää harjoittelua tulevia näyttelyitä varten. :)

• No kyllä meidän koirat on ihan rokotettuja ja kaikinpuolin terveitä koissuja :D Käyttäytyvät jopa paremmin kuin useimmat koirat..

Se on toki jokaisen makuasia mutta ei mielestäni olisi tuon naisen tarvinnut ihan noin törkeästi käyttäytyä.

• Ihmiset ovat ilkeitä ja niin tietämättömiä/ennakkoluuloisia, että pistää kyllä vihaksi useastikin.. Jos itse olisin ollut kyseisessä tilanteessa, olisin kyllä Vähintäänkin kyseenalaistanut naisen asennetta seropeihin ja se siitä.

Mistäköhän löytyisi kaupunki, jossa olisi ainoastaan ennakkoluulottomia, rehtejä, reiluja ja ystävällisiä ihmisiä... tuskimpa mistään, joten ei kannata varmaan ottaa niin itteensä, vaan jättää tonkaltaset pikkusielukot omaan arvoonsa.

• raaka rane

Härregud, vad sade hon ? Oj joj joj joj. Olipa ikävästi sanottu Puppe, ikävästi sanottu. Tuollainen neiti menee raiteiltaan niin helposti, niin helposti, Puppe.

• ja tekstin punainen lanka oli? oletko koskaan kuullut vanhaa kansansanontaa jossa sanotaan että ellei suusta tule muuta kuin paskaa, se kannattaa pitää kiinni?

• asdasd554455
        mis.sy kirjoitti:

ja tekstin punainen lanka oli? oletko koskaan kuullut vanhaa kansansanontaa jossa sanotaan että ellei suusta tule muuta kuin paskaa, se kannattaa pitää kiinni?

voe voe kuka tekis sulle voileivän pikku ressukka

• asdasd554455 kirjoitti:

voe voe kuka tekis sulle voileivän pikku ressukka

en syö leipää koska siinä ei ole mitään ravintoarvoja, ruokani osaan tehdä aivan itse. Jos sinulla ei ole mitään järjellistä sanottavaa niin tee kaikille palvelus ja ole hiljaa.

• Muista kuitenkin
        mis.sy kirjoitti:

en syö leipää koska siinä ei ole mitään ravintoarvoja, ruokani osaan tehdä aivan itse. Jos sinulla ei ole mitään järjellistä sanottavaa niin tee kaikille palvelus ja ole hiljaa.

että ruisleipä miehen tiellä pitää. Miksi ei siis naistakin?

• Muista kuitenkin kirjoitti:

että ruisleipä miehen tiellä pitää. Miksi ei siis naistakin?

Ja nälkä pysyy poissa puolituntia kun leivän syö :D Pitäydyn kuitenkin tässä omassa ruokavaliossani :)

• oletpa lössö

Minä en välittäisi tuollaisista "BB-Teijoista", vaikka joku sanoisi samoin ommasta seropistani. Mutta olenkin mies, enkä murru pelkän koirani sanallisesta syrjinnästä, vaan tajuan maailman olevan idjootteja täynnä, joihin tulee varautua. Minulta ollaan monta kertaa ysytty, että miksi olen hankkinut vain sekarotuisen.

• Millä tavalla mielen pahoittaminen ja murtuminen on sama asia? :D

• edellinen mies...
        mis.sy kirjoitti:

Millä tavalla mielen pahoittaminen ja murtuminen on sama asia? :D

Minä en ole pahoittanut tai murtanut mieltäni, vaikka koirani paperittomuudesta ollaan kuinka vittuiltu minulle. Annan idjoottien olla, en piittaa niistä, enkä sellaisiin halua edes tutustua. Kuinka joku voi ottaa noin paljon pattiinsa, jos koiraansa arvostellaan? Idjootteja on maailma pullollaan, joten luulisi naistenkin oppineen varautua ja tottua niihin. Jotkin ihmiset sairastavat narsismiakin tai saattavat olla itse pahoin kohdeltuja lapsuusajoiltaan, jonka vuoksi he noin käyttäytyvät. Mikä naisia vaivaa, kun heihin jää kaikki pahat sanat naarmuttamaan mieltä ikiajoiksi? Miehet sentään osaavat kuin tuulettimet antaa sellaisten vittuiluiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta saman tien ulos. Naiset ovat tässä suhteessa imureita ja miehet tuulettimia. Vähän sama kuin eläinten keskuudessakin: nartut pahoittavat mielensä loppu iäkseen pienestä komennosta, mutta urokset pitävät kovat sanat mielestään loitolla kuin muuri. Naisten seurassa saa naidessakin olla hirvittävän varovainen heidän yliherkän persoonansa vuoksi.

• mikä tahansa se on

En minäkään kannata pentutehtailua ja suvaitse sekarotuisia, vaan paperittomat koirat voitaisiin pistää laittomiksi. Seropeista ei koskaan tiedä, koska niillä ei ole papereita todisteina.

• Ihanat piskit <3

Kyllä minä sekarotuisia kannatan. Ei niillä kukaan niin paljoa tienaa, että ne kovinkaan todennäköisesti olisivat pentutehtailun tuotteita,

Mutta täytyy myöntää, että rekkaamattomat "rotukoirat" ja ns. mix-koirat saavat minut kyllä halveksimaan - ei koiraa vaan ihmistä, joka on hankkinut hyvinkin todennäköisesti pentutehdaspennun välittämättä sen alkuperästä. Joten mixin tai rekkaamattoman rotukoiran omistajat: kertokaa samalla mistä tiedätte, että pentunne emä on elänyt hyvän elämän.

• Kyllä minä ainakin omista seropeistani tiedän, tiedän toisen koirani alkuperän kokonaan ja olen tavannut seropini vanhemmat. ( toinen on rescue, tiedän vain mitä yhdistys on minulle kertonut)

• Maalaispoika oon

Nuo rotukoirien omistajat ovat usein vähän sellaisia papereihin tuijottelijoita, että pitää olla liput, laput, todistukset ja tositteet suvusta, rotupuhtaudesta ja ties mistä aina jonnekin 1600-luvulle asti, sen lisäksi tietenkin näyttely, ym. voittoja.

• Jalostamatta paras

jÄlä välitä, se oli vaan yks monien muiden tomppeleiden joukossa. Äläkä vaan yleistä. Itselläni pari sekasotkua, mutta paras kaveri puhdasrotuinen ja suurin osa leikkikavereista puistossa rotukoiria ja aivan ihania omistajia. Unohda koko juttu ja nauti koiristasi. Olen ylpeä rimpuloistani. Moni onkin taivastellut sitä, että kuinka tottelevaisia ja innokkaita oppimaan uusia juttuja ovat. Itse pidän kaikista koirista rotuun katsomatta.

• En todellakaan yleistä, omat parhaat koissukaverini ovat puhdasrotuisia ja omistajat ihania :) Mutta kusipäitä mahtuu sekaan näköjään :D

• muhammed romppanen

Ahaa, noin siis voin loukata verisesti koiranomistajaa. Kiitos vinkeästä vinkistä. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia kiusata niitä perkeleitä.

• et silleen

Itse osaan olla ilkeä ja olisin huutanut perään : "nätti koira sulla, vahinko vaan että emäntä/isäntä on k*sipää, jolle paperit on tärkein eikä se koira.

Ja joo, olen jo aikuinen, mutta oikeasti joskus tulee sanottua.

• Bullipoju

Jeps mulla sama! Joskus tulee "lipsautettua"! Itse kuulen paljon näitä "tappajakoira" juttuja niin yleensä kyllä annan vain olla mutta joskus vain tekee mieli antaa palautetta jos sattuu aivot toimimaan niin nopeasti että ehtii lohkaista jotakin, yleensä ne jutut tulee harmillisesti vasta usean minuutin päässä kohtaamisesta.

Minä saan myöskin nokannyrpäytyksiä muilta koiranomistajilta, koska minulla on tällainen "egonjatke" koira joka ei ilmeisestikään heidän mielestään ole samanarvoinen kuin heidän hienot kiiltäväturkkiset korkea-askeliset "agilitykoiransa"! Mutta minä nauran heille! :D Omapa on häpeänsä, missaavat nimittäin varman keinon saada hymyn huulille kun eivät pääse näkemään bullihepuleita tai bullin leveää korvasta korvaan hymyä!

Sinunkin on vain annettava tuollaisten ääliöiden olla omassa ylhäisessä yksinäisyydessään! Siinäpä joutuu kävelemään kaksin koiransa kanssa kotiin kun sinä olet koirapuistossa oman ja muiden maanmainioiden sekarotuisten ja heidän omistajiensa kanssa! :)

• Bullipoju kirjoitti:

Jeps mulla sama! Joskus tulee "lipsautettua"! Itse kuulen paljon näitä "tappajakoira" juttuja niin yleensä kyllä annan vain olla mutta joskus vain tekee mieli antaa palautetta jos sattuu aivot toimimaan niin nopeasti että ehtii lohkaista jotakin, yleensä ne jutut tulee harmillisesti vasta usean minuutin päässä kohtaamisesta.

Minä saan myöskin nokannyrpäytyksiä muilta koiranomistajilta, koska minulla on tällainen "egonjatke" koira joka ei ilmeisestikään heidän mielestään ole samanarvoinen kuin heidän hienot kiiltäväturkkiset korkea-askeliset "agilitykoiransa"! Mutta minä nauran heille! :D Omapa on häpeänsä, missaavat nimittäin varman keinon saada hymyn huulille kun eivät pääse näkemään bullihepuleita tai bullin leveää korvasta korvaan hymyä!

Sinunkin on vain annettava tuollaisten ääliöiden olla omassa ylhäisessä yksinäisyydessään! Siinäpä joutuu kävelemään kaksin koiransa kanssa kotiin kun sinä olet koirapuistossa oman ja muiden maanmainioiden sekarotuisten ja heidän omistajiensa kanssa! :)

Khih, bullihepulit on parhaita :) Ystävälläni on tuollainen staffi-bullimix ja on kyllä niin hörhön näköinen tapaus että kun se rupee leikkimään saa jokainen hyvät naurut :D Eipä tuo juttu minua montaa tuntia vaivannut.

Ystävänikin saa kuulla aina noita tappajakoira juttuja niin sanoo kaikille " huiiiiii... tällanen tappaja ihan" kiepauttaa koiran selälleen ja rapsuttelee massusta niin saavat katsella levveetä hymyä :D Tuo kun on höppänä kaikkien perään ihan "JESH, KAMUJA"

• Bullipoju
        mis.sy kirjoitti:

Khih, bullihepulit on parhaita :) Ystävälläni on tuollainen staffi-bullimix ja on kyllä niin hörhön näköinen tapaus että kun se rupee leikkimään saa jokainen hyvät naurut :D Eipä tuo juttu minua montaa tuntia vaivannut.

Ystävänikin saa kuulla aina noita tappajakoira juttuja niin sanoo kaikille " huiiiiii... tällanen tappaja ihan" kiepauttaa koiran selälleen ja rapsuttelee massusta niin saavat katsella levveetä hymyä :D Tuo kun on höppänä kaikkien perään ihan "JESH, KAMUJA"

No sehän se meilläkin säälittää kun toinen niin rakastaisi kaikkia mutta niin harvojen kanssa pääsee touhuamaan! Mutta tänäänkin sulatettiin yhden collien omistajan sydän kun olimme lenkillä! Aluksi hän meni jo valmiiksi aivan tien toiseen reunaan kun tulimme vastaan mutta sitten pikku bulli aloitti hyppypomppukoikkaloikkansa häntä vispaten, niin kirposihan se hymy sinne setänkin naamalle ja hän päästi colliensa tutustumaan! :) Nämä kohtaamiset on niitä kaikkein palkitsevimpia kun saa tilaisuuden osoittaa ennakkoluulot vääriksi!

Meidän bulliska on hiukan epäileväinen vieraita miehiä kohtaan ja kiertaa ne kaukaa ellen sano sille "mene vain tutustumaan" joten miehille jotka heittävät tuon "tappajakoiran" on helppo heittää takaisin "ei se sinua pure kun ei se uskalla sinua edes haistaa!". :D

Naapuruston pienet koirat eivät tule meidän bullin lähelle koska ne ovat saaneet liian monta kertaa vinhaan heiluvasta patukka hännästä päähän tai pelkkä hyrränä itsensä ympäri juokseva hurrikaani on tarpeeksi pelottamaan pikku koirat omistajiensa taakse! Sehän noissa on kun ne on niin energisiä ja innoissaan kaikesta että ne monesti siksi ovat vähän "liikaa" muille koirille!

• Bullipoju kirjoitti:

No sehän se meilläkin säälittää kun toinen niin rakastaisi kaikkia mutta niin harvojen kanssa pääsee touhuamaan! Mutta tänäänkin sulatettiin yhden collien omistajan sydän kun olimme lenkillä! Aluksi hän meni jo valmiiksi aivan tien toiseen reunaan kun tulimme vastaan mutta sitten pikku bulli aloitti hyppypomppukoikkaloikkansa häntä vispaten, niin kirposihan se hymy sinne setänkin naamalle ja hän päästi colliensa tutustumaan! :) Nämä kohtaamiset on niitä kaikkein palkitsevimpia kun saa tilaisuuden osoittaa ennakkoluulot vääriksi!

Meidän bulliska on hiukan epäileväinen vieraita miehiä kohtaan ja kiertaa ne kaukaa ellen sano sille "mene vain tutustumaan" joten miehille jotka heittävät tuon "tappajakoiran" on helppo heittää takaisin "ei se sinua pure kun ei se uskalla sinua edes haistaa!". :D

Naapuruston pienet koirat eivät tule meidän bullin lähelle koska ne ovat saaneet liian monta kertaa vinhaan heiluvasta patukka hännästä päähän tai pelkkä hyrränä itsensä ympäri juokseva hurrikaani on tarpeeksi pelottamaan pikku koirat omistajiensa taakse! Sehän noissa on kun ne on niin energisiä ja innoissaan kaikesta että ne monesti siksi ovat vähän "liikaa" muille koirille!

Meidän vanha rouva on tuollainen " ensin urokset tossun alle ja sitten leikkimään" täti niin ensin käy sanomassa että minä olen pomo ja sitten leikitään niin perhanasti! Kyllä meidän koirien kanssa saa kuka tahansa toinen koira leikkiä, enkä lapsia käännytä pois niiden luolta myöskään. Kunhan vain omistaja hallitsee koiransa ( ja tämän näkee jo kaukaa koirakosta) :) Tosi mukavaa syksyä teille sinne ja bullille rapsutuksia hirmuisesti, varsinkin korvan taakse! :) Ihanaa syksyä teille!

• meekkuli1

Kaikkea sitä kans kuulee,huhhuh sanon minä !

• Nauti koiristasi

Vähän ihmettelen, että tällaisesta voi näin kovasti pahoittaa mielenstä.
      So what jos seropi? Koira mikä koira. Jos leikkisä, onnellinen ja hyvin hoidettu, niin hienoa. Ei saa pahoittaa mieltä, vai häpeätkö kuitenkin itse koiriasi kun näin herkistelet.
      Minusta kaikki haukut on kivoja, isot pienet seropit ja rotupiskit. Ikäviä koiria mahtuu
      kaikkiin, ihan niin kuin meitä ihmisiä mahtuu ikäviä nuoriin vanhoihin, köyhiin ja rikkaisiin.

• En häpeä, enkä ole koskaan hävennyt enkä tule häpeämään. Luulisin että tuo eilinen mielenpahoittamiseni voi liittää jotenkin naisellisiin tunteisiin jotka tähän aikaan kuusta ovat hyvinkin herkkiä :D (if you know what i mean)
        Eipä tuo enää mieltäni paina ;)

• nauti koiristasi
        mis.sy kirjoitti:

En häpeä, enkä ole koskaan hävennyt enkä tule häpeämään. Luulisin että tuo eilinen mielenpahoittamiseni voi liittää jotenkin naisellisiin tunteisiin jotka tähän aikaan kuusta ovat hyvinkin herkkiä :D (if you know what i mean)
        Eipä tuo enää mieltäni paina ;)

Hyvä hienoa.
        Itse rotukoiran omistajana tiedän, että ongelmaa riittää vaikka sukupuuta voi seurata.
        Terveys ei ole ihan nappiin. Seropi voi saada rotujensa ominaisuuksia hyvässä tai pahassa, ihan kuten voi rotupiskikin, vaikka kuinka vanhemmat olisi valittu.

Nauti vaan puistoista, kyllä siellä leikkikavereita löytyy. Kaikki koirat ei ole rasistisia, kuten minun sessuni on. Haukuttavia on kaikki isot, mustat, urokset ja muuten vaan
        kaikki koirat jos siltä tuntuu. Kaikki juoksuiset naaraat on ihan upeita. Pienet hieman ihmetyttää.

• nauti koiristasi kirjoitti:

Hyvä hienoa.
        Itse rotukoiran omistajana tiedän, että ongelmaa riittää vaikka sukupuuta voi seurata.
        Terveys ei ole ihan nappiin. Seropi voi saada rotujensa ominaisuuksia hyvässä tai pahassa, ihan kuten voi rotupiskikin, vaikka kuinka vanhemmat olisi valittu.

Nauti vaan puistoista, kyllä siellä leikkikavereita löytyy. Kaikki koirat ei ole rasistisia, kuten minun sessuni on. Haukuttavia on kaikki isot, mustat, urokset ja muuten vaan
        kaikki koirat jos siltä tuntuu. Kaikki juoksuiset naaraat on ihan upeita. Pienet hieman ihmetyttää.

Meidän sesset on luonteeltaan molemmat upeita, vaikka toinen tuli surkeista oloista rescueyhdistyksen kautta :) Tänäänkin oli ihan huisin kivat leikit muiden koirien kanssa, ja mahtui vaikka millaista karvakuonoa samaan puistoon ilman että kukaan nyrpisteli nenäänsä :)

• Hetta

Näitä rasisteja niitä riittää näköjään joka lähtöön.Mutta asiahan on kyllä tasan näin,että tämä ihminenhän käytöksellään paljastivain oman tyhmyytensä ja typeryytensä, kun tuolla lailla sinua ja koiriasi arvosteli ja noin inhottavasti teitä kohteli,joten ymmärrän kyllä hyvin,että tuollaisesta saa pahan mielen,mutta parasta on vaan ,että unohdat koko jutun ja nouset sen yläpuolelle vaan ja olet onnellinen ihanista koiristasi. Sillä mitä väliä sillä on onko koira rotukoira vai seropi sillä kaikki ne on omalla persoonallisella tavallaan yhtä hyviä ja valloittavia yksilöitä ihan jokainen rodusta riippumatta.

• No olipa ala-arvoista käytöstä tädiltä! Itse pidän kaikista koirista riippumatta siitä onko rotukoira vai ei. Itselläni on puhdasrotuinen collie, mutta tunnen monia seropeja jotka ovat todella hienoja koiria niin ulkonäöltään kuin luonteeltaankin, ja monissa on piirteitä joita kaipaisin omassa rotukoirassanikin. Kuten sosiaalisuus.

Collieni lakkasi leikkimästä muiden koirien kanssa ensimmäisen kiimansa jälkeen kuin nappia painamalla. Se on hyvinkin leikkisä jos minä leikin sen kanssa, mutta jos joku koira yrittää houkutella sitä leikkimään, se vain katselee hyvin halveksivan näköisenä ja irvistelee jos toinen tulee liian lähelle. Se kävi myös todella varautuneeksi vieraita ihmisiä kohtaan. Sinänsä hyvä, ei sen tarvitsekaan hypätä jokaisen vastaantulijan syliin, mutta olen ihmetellyt tätä muutosta, koska sille ei ole koskaan tehty mitään pahaa sen paremmin koirien kuin ihmistenkään taholta. Sen sijaan kaikki tuntemani seropit ovat olleet "kaikkien kavereita" ja niiden ystävällisyys sulattaa sydämen joka kerta kun satun niihin törmäämään, ja niiden telmimistä on aina yhtä hauska seurata.

Rakastan omaa rotukoiraani, mutta voin tunnustaa avoimesti, että joskus seropit ovat rotukoiria parempia!

• P.P

En ole minäkään ( vaikka koiria on ollut 20-vuotta) törmännyt koskaan vastavaa käytökseen.
      En ymmärrä miksi koirapuiston "primadonna" on koiran koskaan hankkinut kun ei ilmeisesti niistä edes pidä. Olisikohan kyseessä ollut taas näit "Ämmiä" jotka ostavat koiransa asusteeksi?!
      Minulla on ollut itselläni sekä seropeja ja paperikoiria. Minulle on aivan sama onko koira rekisterissä vai ei kunhan se ei tule pentutehtaasta. Omat koirani ovat tulleet aina kasvattajalta jossa olen nänyt sekä emon ja joskus myös isän. Kaikki koirat jotka olen omistanut olen myös kouluttanut.
      Nykyisin minulla saksanpaimenkoira papereilla ja voin rehellisesti sanoa, että edesmennyt seropini oli koiristani helpoin koulutettava.
      Minusta kaikki koirat ovat suloisia rotuun katsomatta eikä minulla ole koskaan käynnyt mielessä, että seropikoira olisi jotekin huonompi.
      Tuollaiset huonosti käyttyäytyvät "tädit" voi jättää omaan arvoonsa sillä
      koira on koira oli sillä papereita tai ei.

• Noh, tätihän oli täydessä tällingissä koirapuistossa ja katsoo nenänvarttaan pitkin niitä jotka ei ole.. itsehän edustan koulukuntaa joka mene riekkumaan koirien kanssa sinne ja ei haittaa jos pikkasen on multaa tukassa kun lähdetään takaisin, pääasia että on ollut kivaa sekä koirilla että itsellä.

Minulla taas edesmennyt sakuni on ollut helpoin koulutettava :D Toinen tän hetkisistä seropeista on tullut rescueyhdistyksen kautta ja herranen aika että siinä kouluttamisessa meni aikaa,hermoja ja lähestulkoon tukka sekä järki , nyt on kuitenkin yhteiskuntakelpoinen :)

En tiedä mikä tuota naikkosta vaivasi, tais olla ponnari liian kireällä.

• raha se on mikä on joillekin se ainut ja oikea kieli; pitää olla titteleitä ja muuta pintaliitoa ennenkuin asiat ovat ymmärrettävällä tasolla -mukamas.

kyllä niitä kävelee jatkuvasti vastaan kun hihnan päässä kävelee joku egonjatke ja yhteiskunnallinen asema määritetään pelkän materian perusteella: rotukarvakorvani muuttui sekunnin sadasosissa sekarotuiseksi, tautiseksi, hoitamattomaksi piskiksi vastaavanlaisen pintapelletapauksen silmissä, kun selvisi ettei koiruli olekaan rekisteröity... äly hoi.

leppoisampia syyslenkkejä kaikille!

• Hihhihih :D Niinhän se menee, ystävälläni on mittelspitz joka on kyllä ihan puhdas, mutta paperiton, ensin kehuttiin kuinka on kaunis ja ihana turkki ja hampaat ja kuinka on suloinen pikku otus, paperittomuus kun tuli esille niin hyvä ettei ollut vastapuolen edustajalla tullut savua korvista.

• juup, juuri noin kävi meillekin, vaikka rakki on niin rodunomainen kuin vai voi olla, söpö, terve ja niin hyväluonteinen, että piskiä on kysytty jatkamaan sukua (mihin sitä ei anneta huvinpäiten): Pitäis olla joku Henkinen kypsyys-testi myös koira-ajokortin lisäksi, ettei oteta lemmikkiä kuin mitä tahansa materiaa tai sen korvikkeeksi...

• Tahtoo olla kaikennäköisiä ihmisiä meissäkin. Minulle pääasia on että koira on terve ja voi hyvin ja saa viettää täyttä koiran elämää :) Oli rontti sitten minkärotuinen hyvänsä.

Pitäs tosiaan olla, ja vastuuntuntoisuus testi, pitäs myös jonkunnäköisiä lakiasioita tietää :S

• ja lemmikin hankkija joutuisi perustelemaan miksi eläimen hommaa, eikä hetken mielijohteesta, tai niinkuin muutaman rodun omistajilta en ole vielä kertaakaan kuullut ensimmäisenä perusteena mitään harrastamiseen liittyvää vaan aina pelkkiä ulkonäkökriteerejä rodun valintaan... * - xP

(lähtee välillä ulos ja rähisemään tien penkalle, takin selässä teksti Puudelia saa paijata, varokaa vihaista omistajaa... X))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      81
      12673
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      232
      2390
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      74
      1951
    4. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      14
      1745
    5. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1528
    6. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      182
      1450
    7. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      23
      1213
    8. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      54
      1176
    9. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      223
      1155
    10. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      31
      1065
    Aihe