Home oireet?

mytty77

Voiko kissa oireilla homeelle niinkuin ihminenkin?Muutin vasta kämpästä jossa oli varmasti hometta.Itselläni oli kaikenlaisia oireiluja.Toisella kissallani ilmestyi pari vuotta sitten molempiin pyllyposkiin kaljuläntit jotka vain isonivat.Nyt asuttuamme neljä kuukautta uudessa kämpässä omat oireeeni ovat hävinneet ja kissalle on alkanut kasvamaan karvat takaisin!Kaljuudelle etsittiin monenlaista syytä mutta olisiko syy ollut sittenkin homeessa?!Onko muilla kokemuksia?

5

6591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vellho

Kyllä varmasti kissa voi oireilla ihan samalla tavalla.(varsinkin jos hometta on paljon) Kuvittelisin, että home vaikuttaisi varsinkin hengitysteihin., mutta varmasti myös muualle. Kissoillahan on myös ihmistä parempi hajuaisti,joten ne myös haistanevat homeen paremmin (sikäli mikäli tällä on vaikutusta mihinkään).En tiedä onko asiasta olemassa tutkimusta.

Sitä en tosin tiedä, voisivatko kyseiset läntit (outoa että vain tietyssä paikassa) olla homeen seurausta. Olisiko kisu stressannut (esim. homeesta johtuen) ja yltänyt nuolemaan peppua, mistä aiheutuisi kaljuuntuminen? Tai onko sillä ollut tapana istuskella jossain tietyssä paikassa, joka sitten jotenkin on osallisena asiaan?

Kissoilla on myös paljon anaalirauhasongelmia ja joskus rauhaset voivat tulehtua ja tulehdus aiheuttaa pienet reiät peräaukon lähelle (siis pahimmillaan). Tästä vaivasta ensimmäisenä oireena on pepun vetäminen maata pitkin. Ajattelin, että jos kissallasi olisi ollut tämä vaiva lievänä ja olisi nuollut tai hangannut peppuaan? Tämä ei tosin oikein sovi kuvaan, kun ongelma on parantunut muuton jälkeen.

Tässäpä oli minun mietteeni asiasta. Toivottavasti saatte elää tyytyväisinä uudessa kodissanne.

• Tuolla kissalla on kaikkea mahollista ;) anaalit on vaivannu jo vuosia,eläinlääkärillä niitä tyhjennetty useita kertoja.Tosi arka kissa,pelkää kaikkea mahollista joten stressiki saattaa aiheuttaa karvan lähtöä,feliway auttaa jonkinverran.Tuli vaan tuo homekki mieleen..voihan se olla tuo kaljuus kaiken yhteissumma.Mutta muuten kissa reipas ja hyvin jaksaa joten pieni kaljuus ei tahtia hidasta :) ja sisäkissa joten paleltumavaaraakaan ei ole ;)

• homeessa 24/7

Home voi aiheuttaa iho-oireita. Usein ei tule ajatelleeksi että lemmikit altistuvat kosteusvauriolle huomattavasti enemmän kuin ihmiset. Nehän ovat homeisissa sisätiloissa 24/7. Ihmiset ovat töissä,käyvät kaupassa jne.

• apuva.. meillä juuri tehty löytö rakenteissa olevasta homeesta (homekoira kävi) ja ihmisillä oireita, mutta toisella kissallamme outoja karvattomia laikkuja- ja ajattelin myös itse, että sekin on tainnut altistua...

• oiv0i

meidän kissa rupesi heti "kaljuuntumaan, kun mutettiin kaupungin rivitaloon. asuttiin siellä vain 1,5 kk ja heti, kun muutimme toiseen paikkaan, karvat alkoivat taas kasvaa, tämä oli 8v sitten.

Nyt 8v asuttuamme ok-talossa, tilanne on pahempi: =L Talo, jonka ostin, on homeessa ja pahasti! Asumme evakossa ja mitään tavaroitamme emme talosta saa.

Tulin näille sivuille saadakseni neuvoa, miten homeisen kissan saa puhtaaksi homeesta, kun shampoopesu ei auttanut - ! Oli mennyt roskalavaan pakoon vierasta kissaa. Roskalavassa oli talosta heiteltyjä homeisia tavaroita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      75
      4377
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      74
      4215
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3619
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3203
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      38
      2850
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2592
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2414
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      33
      1585
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1322
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      83
      1136
    Aihe