Oireeni alkoivat ns.kuin tyhjästä n.vuosi sitten huulien turvotuksella. Sen jälkeen ovat alkaneet turvota myös silmäluomet. Joskus myös jalkapohjat, kerran otsa. Joinakin kertoina oireisiin liittyy myös kutiseva ihottuma leuassa, niskassa, viimeaikoina käsivarsissa, mahassa ja reisien sisäpinnoilla. Minkäänlaista aiheuttavaa tekijää ei ole löydetty, joskaan testejäkään ei tehty kuin ihan ne "perusallergiatestit". Ihokokeet katsottu tarpeettomiksi normaaleiden verikoevastausten vuoksi. HAE testattu, negatiivinen. Oireet siis tulevat edelleen milloin vaan, missä vaan. Lääkityksenä Histec 10mg 2x2, tarv.Prednisolon 20mg 1x1-3, Atarax 25mg, Epipen, Hydrocortison-voide. Kysynkin nyt, että pitääkö minun tyytyä saamaani vastaukseen, että "se voi olla mikä vaan, joka tuon aiheuttaa, maailmassa on liian monia asioita testattavaksi..." Onko siis niin, että elän loppuelämäni niin, että koskaan en voi tietää, miltä aamulla näytän...?? Olen 36-vuotias nainen.
Turvotusta ja urtikariaa
2
164
Vastaukset
- kohtalo tämäkin
Kirjoitat aivan kun oireesi olisi minun. Olen kärsinyt tästä jo 7 kk. Miten sinun kieli on tähän reagoinut? Minulla tuleee kuivaksi ja kielen alle tulee rakkuloita. Huuli on turvonnut ja vesirakkuloilla. Kerron minulle minkälaista olosi on?
Kuunnellaan mitä lääkäri vastaa. - teija.dunder
Ilmeisesti C1-estäjän puutos sekä perinnöllinen (HAE) että hankinnainen (AAE) on poissuljettu verikokein eli tutkittu verikokein oireettomassa ja oireisessa vaiheessa. Oireiden taustalta on myös poissuljettu lääkeainereaktiot (ACE-estäjät, beetasalpaajat, tulehduskipulääkkeet)? Siitepölyallergioita ja niihin liittyviä ristiallergioita ruoka-aineille on ilmeisesti tutkittu spesifisilla -IgE-vasta-aineilla ja niiden perusteella katsottu, että ihopistokokeet eivät tuo lisäinformaatiota. Jos ihomuutokset joita ajoittain esiintyy kestävät samoilla paikoilla yli vuorokauden on joskus syytä ottaa iholta koepala ns vaskuliittien selvittämiseksi.
Lääkityksesi perusteella ilmeisesti oireiden taustalla ajatellaan olevan ns tuntemattomasta syystä kroonistunut angioödeema, joka saattaa loppua yhtä pikaisesti kuin alkoikin ilman uusimisia. Jos kuitenkin oireesi hankaloituvat/muuttuvat tai lääkkeet tehoavat huonosti on syytä miettiä ja selvittää uudelleen oireittesi syitä ja mahdollisesti hoitoakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3584265Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1413728KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti862584Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92421Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei112234Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511907- 1191808
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181798Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241409Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551095