Miksi tietokone on hidastunut yhtäkkiä?

emmmski1234

Nyt on kyllä pakko jo kirjoittaa tänne jonnekin ja kysyä apua. Meillä on siis about puolitoista vuotta vanha kannettava, ja ei mistään halvimmasta muttei kalleimmastakaan päästä. Maksetaan 24megasesta netistä, mutta internet explorerilla tehty testi soneran sivuilla kertoo netin olevan enintään 2megaa. Ja nyt oon alkanut miettiä, kun netti tökkii, mutta niin tökkii koko kone. Ja oon virusten torjunta ohjelmalla monesti katsonut ettei ole viruksia.. Tää kuulostaa niin tökeröltä selitykseltä, mutta kun en itsekkään ihan hirveästi nyt enää ymmärrä.
Avomies sanoo, että nuo pelit mitä täällä koneella on ei hidasta konetta. Mutta sanokaa nyt puolueeton mielipide, että hidastaako ne? Täällä on aika monta peliä.
Soitin nimittäin soneralle, ja ne väittivät (kun näkevät sieltä), että meidän netti toimi silläkin hetkellä 20megasena. Mitä voin ensimmäiseksi tehdä? Oon kauhean tarkasti koittanut poistaa tuolta noita ohjelmia, ettei tule poistettua mitään mitä ei suositella poistettavan.. Mutta siis on tullut poistettua kuvanmuokkaus ohjelmia yms. mitä on tullut ladattua.
Missä vika?

9

4119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opera selain tilalle

      Kannattaa kokeilla vaihtaa joku toinen selain Explorerin tilalle.
      Explorerin vaihdoin Opera selaimeen ja on nopeampi ja yksinkerainen nettiselain.
      Samalla virusten määrä väheni.
      Virus skannauksessa löytyi aina muutama virus, kun oli Explorer nettiselain, mutta eipä ole enää viruksiakaan virustorjunnan skannauksella löytynyt, kun surffailee netissä Opera selaimella.

    • Jiiihaaa

      Eipä se selaimenkaan vaihto välttämättä auta jos ongelmat ovat syvemmällä.

      Kokeileppas tällä sivustolla ja kerro tulokset tänne: http://www.speedtest.net/

      Suosittelen kovalevyn tyhjentämistä ja windowsin uudelleen asentamista. Jos asentelee ja poistelee tiedostoja/ohjelmia, jää niistä rekisteriin merkintöjä ja kovalevylle jää piilotiedostoja joita ei saa kunnolla korjattua muulla kuin windowsin uudelleen asentamisella. Aivan normaalista käytöstä johtuva ongelma siis. Samalla häviävät myös mahdolliset virukset ja muut pöpöt, jotka koneeseen ovat pesiytyneet. Uudelleen asennusta ei kannata säikähtää, koska windowsin uudelleen asennus kuuluu kyllä valveutuneen tietokoneen käyttäjän parin vuoden välisiin rutiineihin. Tietokone nopeutuu HUOMATTAVASTI uudelleen asennuksen jälkeen.

      PS. Pelit eivät hidasta tietokonetta.

      • sivullinen hidas

        Jos uudelleen asentaa windowsin, häviääkö samalla kaikki omat tiedostot?
        Mulla on sama ongelma kun alkuperäisellä kysyjällä.

        Olen koettanut kaikkia ccleanereita ja levyn eheytyjksiä ja windows päivittää automaattisesti.


      • sivullinen hidas kirjoitti:

        Jos uudelleen asentaa windowsin, häviääkö samalla kaikki omat tiedostot?
        Mulla on sama ongelma kun alkuperäisellä kysyjällä.

        Olen koettanut kaikkia ccleanereita ja levyn eheytyjksiä ja windows päivittää automaattisesti.

        Kaikki omat tiedostot häviävät koneen levyltä. Tosin omista tiedostoista on varmaan tehty varmuuskopio ulkoiselle medialle? Jos ei niin kannattaa tehdä.


    • sjdfhfh

      Explorerin Fix it- korjauksella sain oman selaimeni kuin uudeksi. Sitä ennen oli todella hidas.

      Taisi olla niin että asensi selaimen uudestaan ja poisti kaiken itse laitetun töhnän.

    • zz-top

      mozillafirefox käyttöön

    • zz-top

      muista päivttää kone ja aja ccleaneri sen saa ladattua netistä ku kirjotat googlee ccleaner ja eheytä kovalevyt. ni eiköhä alatoimii. ajurit kunnossa.

    • yks vaihtoehto on esim ajaa koneeseen uudestaan windous tyhjentää kaiken sillon taikka adveced systemcare5 ohjelmalla putsaus ekan.
      nuo on yhdet vaihto ehdot asiaan ainaki.
      Tietysti sekin on yks hidastaja mahollisuus että joku virus ohjelma voi kanssa sitä tehdä mulla oli juuri joku aika sitten virus ohjelman kanssa ongelma
      pois ohjelman ja ajoin toisen tilalle se autto sitten konetta nopeutumaan hyvin.!!
      että siin on ainaki ne maholisuudet sitten mitä itte mielee tulee.

    • Nakkisormi

      Mulla hidastui myöskin, "virtual memory" too low ja shokwave has crashed ilmoitus vasempaan yläreunaan. Koneessa jokin pyöri vimmatusti.

      ??

      Käytän XP Crome(käytin).

      Löysin jostain asetuksista "virtualin" jossa max oli 1512 ja muutin 2000?
      Löysin shockwaven kookelilla ja asensin/päivitin.
      Vaihdoin Firefoxiin ja päivitin.
      Ajoin ccleanerin lisäämällä useita rukseja.

      Vaikka nakkisormilla huseerasin niin nyt kone toimii sähäkästi ilman ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1888
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1282
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      52
      765
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    9. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      709
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      694
    Aihe