Eihän kukaan sellasta "harrasta"!
Mutta voitko kuvitella minkäänlaista tilannetta, jossa moinen käyttäytyminen puhuis puolestaan..
Mielistelyä..
22
113
Vastaukset
Kyllä vaan voin.
Esim. Vanha ja oman kauneutensa menettänyt ihminenkin haluaa itsessään nähtävän jotain hyvää. Esim. jos hänen tukkansa on kauniimmin kammattu kuin eilen, vaikka se olisi tänäänkin harottava harakanpesä, se ansaisee tulla huomatuksi, koska se on muutos parempaan tämän ihmisen olemuksessa. Pieni mielistely tässä kohtaa saa kohteen usein silminnähden ilahtumaan ja muuttumaan ylpeäksi itsestään. Aivan kuin kasvamaan silmissä.Ei menis täällä nyt läpi ;)
Siivoilupäivä takana, tukka pesemättä vielä..
Mutta hyvä pointti varmasti, tietyissä tilanteissa!
Helppo juttu.
Kauniin hymyn saa, kun naisten iän "arvaa" viis tai kymmenen vuotta nuoremmaksi.
Paljon parempi se on, kun että täräyttäisi, "etpä ole sinäkään nuortunut".
Muute ei mielistelyyn ole tarvetta.
Enempi minä olen nyt mielistelyn kohteena, kun yksi tuttu sössi mulle vähän ylimääräistä maksua (tonnin verran) ja muutenkinhomma meni, miten meni heikonpuoleisesti. Luulee, että oon ottanut kovinkin nokkaani.Jummi, sä oot ovela, tekis mieli sanoo grrr.. sanonkin!
Kuka vain on normaalia kauniimpi/komeampi hymyillessään, väitän.
Nautipa sinä myös mielistelystä :)
Pistooli ohimolla saattaisin hyvinkin kuvitella sortuvani vastapuolen mielistelyyn! :)
Sibone kirjoitti:
Ja tiedät koska mielistellään? No tottahan toki, jos/kun itsensä tuntee!
norMix
Sori, pikaluvulla oon ymmärtänyt sun kommentin käänteisesti.. uskon, että oot kirjoittanut se käsi sydämellä! ;)Sibone kirjoitti:
norMix
Sori, pikaluvulla oon ymmärtänyt sun kommentin käänteisesti.. uskon, että oot kirjoittanut se käsi sydämellä! ;)AINAHAN mä kirjoitan otsa kurtussa käsi sydämellä tiukasti totuudessa pysyen! ;) Amen!
- laahustava2
Voin koska ei ole mielestelyä olemassakaan.Kaikki asiat vaan etenee omalla painollaan.Luulet mielesteleväsi toista kehuessasi häntä,mut tosiasiassa lohdutat häntä murheessa jota et vielä edes tiedä mikä hänen on kohdattava.Kaunis on aina kaunis siihen ei voi vaikuttaa muu kuin rakkaus.Niin ja rakkaus ei paljon ketään muuta kun kaikkihan on rakkauden ympyröimä senkuin vaan haukkaa siittä niin ison palan kuin haluaa ja tuntee tarvitsevansa.Tähän sopii hyvin laulun sanat "ei rakkaus käyttämällä kulu se vahvistuu"esittää Haloo Helsinki
http://www.youtube.com/watch?v=vlN0kF-_cU8Juu, ei kulu suu suuellessa, käsi kättä antaessa.
Sulla on tuo ikiromanttinen asenne, hyvä niin ja pidä se!
Kyllä minusta lohduttaminen, kehuminenkin on ihan eri asia kuin mielistely.
Mielistelystä käytetään jossain tilanteissa vähemmän kaunista ilmausta, kun halutaan itselle hyötyä, ehkä ilman ansioo..se on pe...en nuolentaa, vähemmän kauniisti sanottuna.
Toki erilaisiakin tilanteita voi olla.
- Syrjäkyliltä
Helposti voin mielistellä, esimerkiksi verotarkastajaa, rakennustarkastajaa, elintarviketarkastajaa, EU-tarkastajaa, oikeastaan lähes kaikkia lupatarkastajia jopa lappuliisaakin, mutta TV-luvan tarkastajaa en mielistelisi, en avaisi sille edes ovea :D
Sähän saat nuo kuulostaan suunnilleen hyväksyttäviltä!
Ja eihän se telkku-luvan tarkastaja tuu kotiin.. jos lupa voimassa? ;))
- Mistäköhän johtuu?
En omasta mielestäni mielistele tai keikistele tai mairittele tai ... ketään enkä mitään. Mutta ukko tykkää, että kieleni on väriltään ruskea. Joten jouduin sitten tarkistamaan jutun kodin ja suhteen ulkopuolisilta, jotka eivät allekirjoittaneet em. mielipidettä.
Ai noin päin.. olettais ennemmin, että ne ukot mielistelee naisiaan,
kuka mitenkin...silloin se aika viatonta.. mutta usein heillä jotain mielessä lienee.. ;)
- tinkailija
Toki toisinaan tulee mielisteltyä esim. huonekaluliikkeen myyjätärtä ja kaikkea mistä vaan nyt sattuu olemaan itselle hyötyä. Eihän muuta mairitteleva/kaunis sana paljon maksa, vaan siitä saa ihan selvää rahaa alennusten muodossa. Virastoissa en taas sorru moisiin tyhmyyksiin...., jos nyt ei vastapuoli satu olemaan oikea säihkysilmä :-D
Sitäkin tulee välillä tehtyä mutta sehän onkin päämäärähakuista aina.
Voisi sanoa manipuloinniksikin.
Koettaa vaikkapa saada toisen rauhoittumaan stressitilanteessa tms.
Ei paha.
Mutta kun sillä koettaakin saavuttaa jotain etua joka ei itselle kuulu, mielistelyn keinoin, sitten se heti tuntuukin laskelmoivan julmalta keinolta.Tuo olikin hyvä huomio, saada joku rauhoittumaan, kyllä mielistelystä positiivistakin löytyy ajoittain..
Sibone kirjoitti:
Tuo olikin hyvä huomio, saada joku rauhoittumaan, kyllä mielistelystä positiivistakin löytyy ajoittain..
Joo, mielistelyähän se silloin on sekin, kun nimittäin aina ei jaksaisi rauhoittaa toista ja tekee sen silti eli mielistelee.
vantaannainen kirjoitti:
Joo, mielistelyähän se silloin on sekin, kun nimittäin aina ei jaksaisi rauhoittaa toista ja tekee sen silti eli mielistelee.
En ajatellu tilanteita kovin konkreettisesti.. mutta ettei mielistely aina pahasta..
Jostain kommentista tuli kuva pienestä flirtistä, sellanenhan piristää aina..se oli tuo tinkailija ainakin.. ja kottoni, olikohan muita. Kyllähän se flirttailukin usein taitaa sisältää jonkinmoista mielistelyä.
Suthan se nyt pitäisi tuon avauksesi perusteella saada rauhoittumaan.. ettet näppistä riko ;)
Oon samaa mieltä pitkälti.. on vaan suht terveenä saanut olla.. toistaiseksi!!
Kiitollinen oon.
Ei osaa ihan noin vahvasti siihen kantaa ottaa..
- Hei kun keikuskelen
Hello Sibone!
Luulin heränneeni aivan virkeimmälle tasolleni, kun kittasin dynamiittikahvia, mutta en kait sitten olekaan, sillä luin aloituksesi otsikon ihan väärin. Luin "Mietiskelyä..."
Vähän ihmettelin, kun kirjoitit, että Mietiskelyä...eihän kukaan sellaista "harrasta"?
Noh, heti nostin käteni viittaus-asentoon, kuin koulussa ikään ja valmistelin (mietiskelin siis), että miten vastaisin sinulle, että Minä-minä-minä harrastan mietiskelyä.
Sitten yhtäkkiä hokasin, että kysyitkin Mielistelystä.
Siihen en taida osata vastata yhtikäs mitään.
Minusta tuntuu tuo sana niin kovin negatiiviselta. En yhtään tykkää mielistelyistä. Epärehellistä hommaa.
Elikkä en tähän hätään nyt keksi tilannetta, jossa moinen käyttäytyminen puhuisi puolestaan.- Sibone*
Hei!
Hyvä aihe ois Mietiskelykin avaukseen! Vai vaatisko liikaa avautumista ihmisiltä, kuka mitäkin ja milloinkin mietiskelee.
No, toiset on avoimempia kuin toiset. Siinäpä Sulla hyvä aihe avaukseen! :)
On tuolla jokunen kommentti leikkimielisesti... Ja heti tuossa yläpuolella hyvä pointti, jos tulis tilanne, että jotain joutuu vaikka rauhoittamaan jostakin syystä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934