Yle vero

37" HD ja 2 Radiota

Tuli laskettua, että pitää hankkia 21800€ (tai enemmän) niin yle vero on tapissa eli 140€/vuosi. Säästöä tulee huomattava summa vuositasolla, kuukauden ruokalaskun verran.

28

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 37" HD

      Piti olla: Yle-vero.

    • 28 " putkitelkkari

      Jos tulosi on alle 20588,24 verosi voi olla alle 140€ vuodessa.
      Eläkeläiset maksavat pääasiassa 106€ yle-veroa.

    • Helpottaa

      Ennen 252,25 nyt 106 erotuksella 3kk sähkölaskut.
      Lisäksi eläkkeisiin tulee 20€ korotus, niin voin sanoa että
      hyvin meistä huolehditaan. Yksinelävistä.

      • sitroen.

        Vai hyvin huolehditaan.
        Joo.
        Ennen ei ollut veroa koska ei TV:tä koskaan. Nyt on maksettava tyhjästä, jotta unessa elävät saavat päänsä täyteen poliittista NWO:n aivopesua ja muuta puppua.
        Autoveron maksaa edelleen pelkästään auton omistajat. Autoa suurin osa tarvitsee joka päivä elantonsa eteen. Se bussi tai metro kun ei mene lähikadulta siihen työpaikan portille tai marketin parkkipaikalle. Ne saattavat kumpikin olla kymmenienkin kilometrien päässä joten auto on käytännössä pakollinen tässä yhteiskunnassa. Yhteiskunta on rakennettu niin, että ilman autoa ei meistä pärjää kuin pikku osa.
        Televisio ei ole pakollinen koskaan. Silti maksat television tuottamasta roskasta halusit tai et. Ja kuulemma elämme demokratiassa, joka on se kaikkein paras yhteiskuntamuoto kun saamme itse päättää asioista. Näin ne televisiossa kertovat, kuulemma.
        Miksi ei pantaisi pakollista autoveroa kaikille? Enemmän oikeudenmukaisuutta siinä olisi kuin televisioverossa. Kyllä jokainen joskus auton kyytissä on, omansa tai muitten. Ainakin minä olen saanut kuskata autottomia tuhansia kilometrejä melkein ilmaiseksi. Joku sentään on pullakanvit tarjonnut, niin ei ihan ilman ole mennyt.
        Ajattelepa vähän ennenkuin möläytät.


      • ...
        sitroen. kirjoitti:

        Vai hyvin huolehditaan.
        Joo.
        Ennen ei ollut veroa koska ei TV:tä koskaan. Nyt on maksettava tyhjästä, jotta unessa elävät saavat päänsä täyteen poliittista NWO:n aivopesua ja muuta puppua.
        Autoveron maksaa edelleen pelkästään auton omistajat. Autoa suurin osa tarvitsee joka päivä elantonsa eteen. Se bussi tai metro kun ei mene lähikadulta siihen työpaikan portille tai marketin parkkipaikalle. Ne saattavat kumpikin olla kymmenienkin kilometrien päässä joten auto on käytännössä pakollinen tässä yhteiskunnassa. Yhteiskunta on rakennettu niin, että ilman autoa ei meistä pärjää kuin pikku osa.
        Televisio ei ole pakollinen koskaan. Silti maksat television tuottamasta roskasta halusit tai et. Ja kuulemma elämme demokratiassa, joka on se kaikkein paras yhteiskuntamuoto kun saamme itse päättää asioista. Näin ne televisiossa kertovat, kuulemma.
        Miksi ei pantaisi pakollista autoveroa kaikille? Enemmän oikeudenmukaisuutta siinä olisi kuin televisioverossa. Kyllä jokainen joskus auton kyytissä on, omansa tai muitten. Ainakin minä olen saanut kuskata autottomia tuhansia kilometrejä melkein ilmaiseksi. Joku sentään on pullakanvit tarjonnut, niin ei ihan ilman ole mennyt.
        Ajattelepa vähän ennenkuin möläytät.

        Hei kuuleppas.

        Yle on paljon muutakin kuin telkkarista näkyvät ohjelmat. Nimi ollut harhaanjohtava. Alunperin, kun telkkareita ei juuri ollut, oli radiolupa. Sitten tuli rinnalle telkkarilupa ja aikanaan radiolupa lopetettiin. Lestaatit aina lässyttäneet koneesta, koska se on ollut porsaanreikä, josta hyötyä niille. Mutta lestaatit kyllä käyttäneet aktiivisesti YLEn muita palveluita:

        -Radio
        -Uutistoimitus, jonka uutisia telkkarin lisäksi radiossa, lehdissä, netissä
        -Ajankohtaistoimitus jonka ohjelmia...
        -Nettipalvelut
        -Eenkin YLE on valtiollinen tiedonvälityskanava viranomaiskäyttöön, säätiedot leviävät sen kautta, hätätiedot leviävät sen kautta, kriisitilanteissa YLE on valtakunnanlaajuinen väline, joka huolehtii informatiikasta maassa.
        -Kansainvälinen tiedonvälitys
        -Ohjelmatuotantoon sisältyy mmerilaiset dokkarit, elokuvat jne. Lisäksi YLE mukana monenlaisissa tuotannoissa eri sektoreilla, joita sitten esitetään myös Ylessä

        jnejnejne.

        "Ajattelepa vähän ennenkuin möläytät. "

        Ai niin. Kaikista autoista maksetaan autoveroa, linjureista, takseista jne. Aina kun sellaisella matkustelet, veron osuus on kyllä laskussa mukana. Sitäpaitsi, ei ne panaanit liikahda lähikauppaan, ilman autoja, joista maksetaan autoveroa, joka taas lisätään tuotteen hintaan jne. YLE vero on kerrankin tasa-arvoinen vero, josta hyödyn saa vähäväkinen kansa maksun pienenemisen ansiosta. Lisäksi lintsarit saadaan maksamaan pummilla kuuntelemansa radiot jne.

        =DW=

        -


      • ...
        ... kirjoitti:

        Hei kuuleppas.

        Yle on paljon muutakin kuin telkkarista näkyvät ohjelmat. Nimi ollut harhaanjohtava. Alunperin, kun telkkareita ei juuri ollut, oli radiolupa. Sitten tuli rinnalle telkkarilupa ja aikanaan radiolupa lopetettiin. Lestaatit aina lässyttäneet koneesta, koska se on ollut porsaanreikä, josta hyötyä niille. Mutta lestaatit kyllä käyttäneet aktiivisesti YLEn muita palveluita:

        -Radio
        -Uutistoimitus, jonka uutisia telkkarin lisäksi radiossa, lehdissä, netissä
        -Ajankohtaistoimitus jonka ohjelmia...
        -Nettipalvelut
        -Eenkin YLE on valtiollinen tiedonvälityskanava viranomaiskäyttöön, säätiedot leviävät sen kautta, hätätiedot leviävät sen kautta, kriisitilanteissa YLE on valtakunnanlaajuinen väline, joka huolehtii informatiikasta maassa.
        -Kansainvälinen tiedonvälitys
        -Ohjelmatuotantoon sisältyy mmerilaiset dokkarit, elokuvat jne. Lisäksi YLE mukana monenlaisissa tuotannoissa eri sektoreilla, joita sitten esitetään myös Ylessä

        jnejnejne.

        "Ajattelepa vähän ennenkuin möläytät. "

        Ai niin. Kaikista autoista maksetaan autoveroa, linjureista, takseista jne. Aina kun sellaisella matkustelet, veron osuus on kyllä laskussa mukana. Sitäpaitsi, ei ne panaanit liikahda lähikauppaan, ilman autoja, joista maksetaan autoveroa, joka taas lisätään tuotteen hintaan jne. YLE vero on kerrankin tasa-arvoinen vero, josta hyödyn saa vähäväkinen kansa maksun pienenemisen ansiosta. Lisäksi lintsarit saadaan maksamaan pummilla kuuntelemansa radiot jne.

        =DW=

        -

        Ai niin. Ihmeesti lestat toöjottaa telkkaria syrjäsilmällä, jos käyvät kylässä uskottomilla, sitä paitsi perusteena telesevittomuudelle aina "Koska sieltä tulee niin huonoa ohjelmaa", mistähän ne sen tietää, jos eivät katso koskaan telkkaria. Sitäpaitsi, YLE-areenan tai youtubesta YLEn ohjelmien katsominen netistä ei ole syntiä :D

        "Ajattelepa vähän ennenkuin möläytät. "

        =DW=


      • YksMies'
        ... kirjoitti:

        Hei kuuleppas.

        Yle on paljon muutakin kuin telkkarista näkyvät ohjelmat. Nimi ollut harhaanjohtava. Alunperin, kun telkkareita ei juuri ollut, oli radiolupa. Sitten tuli rinnalle telkkarilupa ja aikanaan radiolupa lopetettiin. Lestaatit aina lässyttäneet koneesta, koska se on ollut porsaanreikä, josta hyötyä niille. Mutta lestaatit kyllä käyttäneet aktiivisesti YLEn muita palveluita:

        -Radio
        -Uutistoimitus, jonka uutisia telkkarin lisäksi radiossa, lehdissä, netissä
        -Ajankohtaistoimitus jonka ohjelmia...
        -Nettipalvelut
        -Eenkin YLE on valtiollinen tiedonvälityskanava viranomaiskäyttöön, säätiedot leviävät sen kautta, hätätiedot leviävät sen kautta, kriisitilanteissa YLE on valtakunnanlaajuinen väline, joka huolehtii informatiikasta maassa.
        -Kansainvälinen tiedonvälitys
        -Ohjelmatuotantoon sisältyy mmerilaiset dokkarit, elokuvat jne. Lisäksi YLE mukana monenlaisissa tuotannoissa eri sektoreilla, joita sitten esitetään myös Ylessä

        jnejnejne.

        "Ajattelepa vähän ennenkuin möläytät. "

        Ai niin. Kaikista autoista maksetaan autoveroa, linjureista, takseista jne. Aina kun sellaisella matkustelet, veron osuus on kyllä laskussa mukana. Sitäpaitsi, ei ne panaanit liikahda lähikauppaan, ilman autoja, joista maksetaan autoveroa, joka taas lisätään tuotteen hintaan jne. YLE vero on kerrankin tasa-arvoinen vero, josta hyödyn saa vähäväkinen kansa maksun pienenemisen ansiosta. Lisäksi lintsarit saadaan maksamaan pummilla kuuntelemansa radiot jne.

        =DW=

        -

        = DW=, puhut asiaa.

        Lintsrit pitivät tv-maksun niinkin korkeana. Stanan vapaamatkustajat.


      • sitroen.
        YksMies' kirjoitti:

        = DW=, puhut asiaa.

        Lintsrit pitivät tv-maksun niinkin korkeana. Stanan vapaamatkustajat.

        Teidän TV:n surkastuttamiin ajatteluelimiinne ei siis mahdu sellainen asia, että kaikki eivät ole kiinnostuneita samasta soopasta kuin te. Vaikka eivät lestaatteja olisikaan. Loistavasti olen pärjännyt ilman TV:tä ja radiosta kuuntelen mökää vain ajaessani pitempää matkaa. Siksi, etten nukahtaisi rattiin näillä nopeusrajoituksilla.

        Henkilöautottomat eivät edelleenkään maksa sitä henkilöautoveroa, joka minut pakotetaan maksamaan. Miksi heillä pitää toimia oikeus ja kohtuus, mutta minulla TV:ttömällä se ei saa toimia? Tämä jos mikä on taas yhden kansanryhmän perusteetonta syrjintää ja aiheetonta väkivaltaa.

        "Lehmänpaska on hyvää. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."


      • ...
        sitroen. kirjoitti:

        Teidän TV:n surkastuttamiin ajatteluelimiinne ei siis mahdu sellainen asia, että kaikki eivät ole kiinnostuneita samasta soopasta kuin te. Vaikka eivät lestaatteja olisikaan. Loistavasti olen pärjännyt ilman TV:tä ja radiosta kuuntelen mökää vain ajaessani pitempää matkaa. Siksi, etten nukahtaisi rattiin näillä nopeusrajoituksilla.

        Henkilöautottomat eivät edelleenkään maksa sitä henkilöautoveroa, joka minut pakotetaan maksamaan. Miksi heillä pitää toimia oikeus ja kohtuus, mutta minulla TV:ttömällä se ei saa toimia? Tämä jos mikä on taas yhden kansanryhmän perusteetonta syrjintää ja aiheetonta väkivaltaa.

        "Lehmänpaska on hyvää. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä."

        Niettä olet sitten kuunnellut pummilla radiota, liekö peräti uutisiakin tullut, joopajoo.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisradio

        =DW=


      • sitroen.
        ... kirjoitti:

        Niettä olet sitten kuunnellut pummilla radiota, liekö peräti uutisiakin tullut, joopajoo.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisradio

        =DW=

        "Kun huomaan väitteleväni idiootin kanssa, lopetan ennenkuin hän huomaa saman."


      • peugeot .
        sitroen. kirjoitti:

        "Kun huomaan väitteleväni idiootin kanssa, lopetan ennenkuin hän huomaa saman."

        " lähden pois , kun mun ego ei kestä totuutta".

        Jokainen, siis ihan kaikki, avaavat päivittäin radion ja/tai television.


    • Nainen 68v7kk

      Ihan asiallinen juttu. Vielä kun kotitalousvähennys laitettaissin kuntoon niin, että
      10000 kylpyhuoneremontista yksinasuva saisi saman edun kun pariskunta.
      Se on jotain käsittämätöntä.

      • ...

        Kotitalousvähennyksestä.

        Sen idea oli/on auttaa yrityksiä saamaan töitä. Ei persaukisilla ole ennenkään juuri vara tehdä remppoja, hyöty on mennyt varakkaammille. Eikä vähennys koske kuin yksityisiä remontteja, esim. assoy:n teettämät remontit on olleetkin sen ulkopuolella. Kk- taloon jos ite teettää putkiremontin, siihen voi saada vähennyksen. Ja tietenkin jos ite teettää omaan kerrostalokämppään pintaremontin.

        =DW=


      • ...
        ... kirjoitti:

        Kotitalousvähennyksestä.

        Sen idea oli/on auttaa yrityksiä saamaan töitä. Ei persaukisilla ole ennenkään juuri vara tehdä remppoja, hyöty on mennyt varakkaammille. Eikä vähennys koske kuin yksityisiä remontteja, esim. assoy:n teettämät remontit on olleetkin sen ulkopuolella. Kk- taloon jos ite teettää putkiremontin, siihen voi saada vähennyksen. Ja tietenkin jos ite teettää omaan kerrostalokämppään pintaremontin.

        =DW=

        Hö, Kk. piti oleman Ok

        =DW=


    • Kelle tulee

      kelle ei. Itse ainakin joudun joka tapauksessa tämän PAKKOVERON takia hankin TV:n antennit ja työt siihen lisäksi.

      No, ostin jo sen TV:n jossa on mukana internet yhteys, antenni pitää tietenkin olla paras, mitä rahalla saa ja niitähän anteeneita pitä sitten olla kolme ? Elikkä UHF ja VHF tuo siksi et jos ne joskus saa niitä HD lähetyksiä jopa lähetettyä, onhan YLE jo siihenkin touhuun hukannut monen vuoden lupamaksut ? Niin ja lisäksi noin satelliittilautasen viritin.

      Elikkä, kyllähän tuossa menee multa monen kuukauden ruokarahat, tähän SEKOMUKSEN KOMMUNISTIVERON.

      • Tase pappa

        Kiusa se on pienikin kiusa. Kun kerran YLE sai veron aikaan, niin pakkohan Sinun on vehkeet hankkia - vai? Nautitaan kun maksetaankin - vai?
        Veron vikahan se on, jos joudut pakkoraossa hankkimaan kaiken maailman vempeleet, koska maksatkin.
        Tuo se on oikeaa suomalaista miehekkyyttä!!

        Oletko koskaan kuullut lapsilisistä?
        Nekin maksetaan verovaroilla!!
        Uskotko joutuvasi hankkimaan lapsen siitä syystä, tai kenties jopa peräti kaksoset, maksathan siitä jo veroja, joka tapauksessa.


      • Kelle tulee
        Tase pappa kirjoitti:

        Kiusa se on pienikin kiusa. Kun kerran YLE sai veron aikaan, niin pakkohan Sinun on vehkeet hankkia - vai? Nautitaan kun maksetaankin - vai?
        Veron vikahan se on, jos joudut pakkoraossa hankkimaan kaiken maailman vempeleet, koska maksatkin.
        Tuo se on oikeaa suomalaista miehekkyyttä!!

        Oletko koskaan kuullut lapsilisistä?
        Nekin maksetaan verovaroilla!!
        Uskotko joutuvasi hankkimaan lapsen siitä syystä, tai kenties jopa peräti kaksoset, maksathan siitä jo veroja, joka tapauksessa.

        Kyllä vain hankin lapsen aivan sinunkin kiusaksi, ja tuo lapsipa on ollut äiteetä paree, ja on pyöräyttänyt peräti kolme jälkeläistä, joten kyllä ne lapsilisät menee hyvään tarkoitukseen vaikka omaltakohdaltani en niistä ole ikinä pääsyt nauttimaan missään muodossa, kun aloitin TYÖNTEON jo kahdeksan ikäisenä YÖLLÄ lehdenjakajana, joten olen sen työnteon oppinut ainakin ilman lapsilisiä tai muita verovaroilla annettavin kommunismiavustuksia !

        Niin tulen tosiaan hyvin toimen ilman tuollaista SEKOMUS-KOMMUNISMIAKIN tässä elämässä, sen olen jo todistanut itselle ja muille pian 64 vuoden aikana.


      • *
        Kelle tulee kirjoitti:

        Kyllä vain hankin lapsen aivan sinunkin kiusaksi, ja tuo lapsipa on ollut äiteetä paree, ja on pyöräyttänyt peräti kolme jälkeläistä, joten kyllä ne lapsilisät menee hyvään tarkoitukseen vaikka omaltakohdaltani en niistä ole ikinä pääsyt nauttimaan missään muodossa, kun aloitin TYÖNTEON jo kahdeksan ikäisenä YÖLLÄ lehdenjakajana, joten olen sen työnteon oppinut ainakin ilman lapsilisiä tai muita verovaroilla annettavin kommunismiavustuksia !

        Niin tulen tosiaan hyvin toimen ilman tuollaista SEKOMUS-KOMMUNISMIAKIN tässä elämässä, sen olen jo todistanut itselle ja muille pian 64 vuoden aikana.

        Jokaiselle alle 16-vuotiaalle alettiin maksamaan lapsilisää v.1948.


    • Me papat emme aikanaan ymmärtäneet, mitä lapsien teko merkitsee.
      Me otimme vain vastaan rahat ja sijoitimme ne turhuuksiin.
      Ja niin on meistä tullut turhuuksia.
      Tase-pappa ei ole pahasti pielessä, hänkään.

      H.

    • Tänäpänä

      Ylellä on siis piikki ammoisen auki! Kaikki sen kokeilut, testit ym ovat nyt mahdollisia hintaan mihin tahansa. Eipä kukaan perään hauku ja miksi haukkuisikaan koska taivaasta sataa rahaa.

      Ymmärrän verorahoilla muutaman radiokanavan sekä tv-uutiset.

      Kaikki muu maksukortin taakse! Tekniikka on tänään mahdollista.

    • Mono kuuntelija.

      Ihmeen paljon on porisijoita,
      jotka asettavat yle-veron kyseenalaiseksi, jopa harmaaksi alueeksi.

      Siinä jos missä toteutuu valtakunnallinen tasa-arvo, katsoo tai ei. Ne ketkä eivät ole katsoneet, saavat vapaat kädet ja puhtaan omantunnon, jos jonain päivänä pyörtävät vakaumuksensa ja palaavat telkkarin ääreen.

      Sen verran luin ketjua, että tuolla alempana =DW= heitti täydellisen vastauksen ihmettelijöille. Yle on tosiaan paljon muuta ja paljon enemmän kuin TV1 ja TV2 sekä radio-ohjelmat.

      Se on myös lakeihin säädetty instanssi, kansakunnan info ja äänitorvi, tarvittaessa.

      En minäkään katso telkkari, ollenkaan. Mutta mielelläni maksan veron, kun tiedän että on olemassa laitos jonka kautta saan kaiken tiedon, jos jotakin katastrofia sattuu.

      • Tänäpänä

        Sinulle ei siis riitä radio eikä kaupalliset kanavat?

        Internetistä puhumattakaan??


      • Mono kuuntelija.
        Tänäpänä kirjoitti:

        Sinulle ei siis riitä radio eikä kaupalliset kanavat?

        Internetistä puhumattakaan??

        Nyt meni joku asia ulalle? Joko minä tai sinä ei ymmärtänyt.

        En katso telkkaria ollenkaan. Eikä minulla ole radiotakaan, ollenkaan.
        Paitsi kännykässä, josta kuuntelen uutisia korvakuulokkeilla jos olen liikkeellä. Joskus kuuntelen musiikkia, jos olen liikkeellä.

        Internettiä käytän tiedon hakemiseen, pankkiasiointiin, joskus keskusteluihin ja lueskelen erilaisia "päivän lehtiä" mitä ne uutisoivat.

        Unohtui tärkein. Tulevana vanhuksena saatan pelata internet-pasianssia.


    • tervetuloa vero

      Erittäin hyvä se vero. Olen maksanut vuosia en muista paljonko vuodessa vain siitä, että avaan television kerran kuukaudessa, joskus harvemmin.

      • Tänäpänä

        ??!


    • Ei tuossa YLE-verossa ole kyse mistään muusta kuin valtion tulojen kasvattamisesta! Pitäähän poliittisesti oikeaoppisten saada roponsa!

    • terveisä Penalle,heh

      Saan kuunnella radiota ja katsella televisiosta uusintoja hintaan 106€/vuosi.
      Minusta tuo ei ole kova hinta , vaikka ennen yle-veroa en maksanut tv-lupaa koskaan. Kerran tarkastaja oli tulossa tänne saareen, mutta yhteysaluksen
      omistaja soitti "varoitussoiton" ja korjasin telkkarin ulkovaraston kätköihin.

      • *****

        Kuinkahan monet ihmiset tulevat tulevassa toiieen, ilman lupatarkastajien aikaansaamaa jänskätystä?

        Varmaan suuri puute elämään. Voi laittaa ovikellonkin sille kuuluvalle paikalleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe